Μετά από μακρά σιωπή κτύπησε συναγερμός! στο υποδιάλυση - χοιροστάσιο blog…

Μετά από μακρά σιωπή κτύπησε συναγερμός! στο υποδιάλυση - χοιροστάσιο blog…
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ...

Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2016

Ο Θοδωρής Καραβάς με λογοτεχνική διάθεση και μαεστρία! - για τον τον Άσσο των Άσσων του ποδοσφαίρου Γιόχαν Κρόιφ!! ...



Γράφει ο Θοδωρής Καραβάς

Αθήναι, 25/4/2016

Ο Άσσος των Άσσων

Το έτος 1969 η ελληνική τηλεόραση μετέδωσε απευθείας απ' το γήπεδο της Μαδρίτης τον τελικό κυπέλου πρωταθλητριών σε συλλογικό επίπεδο ομάδων της Ευρώπης Μίλαν – Άγιαξ.
Σε εκείνο το παιχνίδι οι θεατές της υφηλίου είχαν τη χαρά να δουν το σύμβολο της νεότητας, της ομορφιάς και της ελπίδας που ενσάρκωνε ο εμπνευσμένος, φωτεινός Ολλανδός ποδοσφαιριστής Γιόχαν Κρόιφ. Κόντρα στη γηρασμένη Μιλανέζικη, μπαρόκ, ροκοκό, πινακοαισθητική τού παλαιοπώλη αριστοκρατία, ο Ολλανδός μετέδωσε το μήνυμα ότι το αληθινό, το ωραίο, το μεγάλο θα λάμψει από εδώ και πέρα.
Η ομορφιά των κινήσεων, οι στιγμές του φτερουγίσματος του ιπτάμενου Ολλανδού απ' το πράσινο χλοοτάπητα στον αέρα σε αφήνουν άναυδο, η αυθεντικότητα της εικόνας του μέσα στο τερέν συνοδεύεται από μια χρωματιστή απλότητα, ο αισθητισμός και ο ρεαλισμός ισορροπούν αρμονικά, οι επινοήσεις του, οι διεμβολισμοί του, οι χορευτικές πιρουέτες του, οι ασίστ του εγγράφονται στη λογική των πραγμάτων και τη σαγήνη της ποίησης.
Η ανεμοστρόβιλη ντρίπλα στον Τραπαντόνι προκαλεί ευδαιμονία, έκπληξη και ευφορία στους φιλάθλους εντός και εκτός γηπέδου, πράγμα που δείχνει ο Κρόιφ και οι Ολλανδοί  έρχονται να καταπλήξουν και να κυριαρχήσουν στο παγκόσμιο στερέωμα του αθλητισμού.
Ο Κρόιφ μας βάζει σ' ένα μοντέλο λυρικού ρεαλισμού. Οι αρετές του προέρχονται από τους μεγάλους Ολλανδούς, από τον ουμανιστικό ορθολογισμό, από τον Έρασμο, από τον θεϊκό ορθολογισμό, από τον Σπινόζα, από τη φιλοσοφική ζωγραφική σκέψη του, από τον Μοντριάν, από το εκθαμβωτικό φως στο φιτίλι της λαμπάδας του Ρέμπραντ, από τον ανθρώπινο δίκαιο νόμο του Γκρότιους και από τη δημιουργική έμπνευση του Πλέσμαν.
Ο Κρόιφ προσφέρει στο ποδόσφαιρο την ύψιστη αξιοπρέπεια, τα οράματά του έχουν έναν οίστρο εκπληκτικό και αφήνει όλους γοητευμένους.
Έκτοτε παρακολούθησα πολλά παιχνίδια της θρυλικής ομάδας του Άμστερνταμ. Βλέποντας τον να παίζει μπάλα, ανακάλυψα την πρωτεϊκή μεγαλοφυΐα και το βάθος του Κροϊφικού άσματος να βάζει τη σφραγίδα του στην επαναστατική τέχνη του ολοκληρωτικού ποδοσφαίρου μέσα από το συμφωνικό εύρος μιας αρμονίας αναλογιών στο πνεύμα μιας σκηνοθετικής θαυμαστής τελειότητας.
Με την ευαίσθητη, συναισθηματική, ανοιξιάτικη ιδιοσυγκρασία του, εκθαμβωτικές ζωγραφιές σχεδιάζει σε κάθε ματς, το γοητευτικό παιχνίδι του στο γήπεδο, όπως πετάει ανοίγοντας τις φτερούγες του, σκορπάει αρώματα, πυροδοτεί αισθήματα και ατμόσφαιρα ευδαιμονίας φτιάχνει με πυκνότητα πανέμορφων συμβολισμών συνδέοντας το άθλημα με το όνειρο και την πραγματικότητα.
Θυμάμαι ένα βράδυ σε σπίτι φίλων στη τελεβίζιον έβλεπα αγώνα του Άγιαξ μαζί με μια κοπέλα. Κάποια στιγμή η δεσποινίς εκστασιασμένη φωνάζει: “ Ο παίκτης με το νούμερο 14 στη φανέλα του είναι θαύμα του Θεού”.
Ο Κρόιφ με τη διδασκαλία του δίνει στους πολίτες της γης ουμανισμό και όπως στης αυγής το φως λουσμένος είναι, άγγελος, λαμπερός δείχνει.
Στη Βαρκελώνη φθάνει, το φως του αμέσως διαλύει την ομίχλη και κοντράρεται στα
ίσια με την ομάδα του καθεστώτος….. Το φιλοσοφικό του κοντσέρτο δίνει το «ολικό θέαμα» και τη κερδίζει μέσα στο γήπεδο της. Ο Κρόιφ είναι η ζωογόνα πηγή, τα μεταξένια κύματα του μέσα στο χρόνο, σκηνές του χορού στα γήπεδα παρουσιάζουν, αποκαλύπτουν τον Άγιαξ και αρχίζει μαζί του μια τριλογία αληθινής νεορεαλιστικής εποποιίας.
Γυρνάω στην Καταλονία, η νέα του ομάδα που λέγεται Μπαρτσελόνα με τους πνευματικούς θησαυρούς του Κρόιφ απογειώνεται και στα ουράνια εκτοξεύεται. Ο φωτισμένος Ολλανδός δημιουργεί τη Βαρκελώνη τη Μασία. Εκεί ανακαλύπτεται η σοφή δημιουργική του έκφραση, η ανθολογία του είναι ένα ανακάτωμα φιλοσοφικής διδασκαλίας και μεγαλειώδους σχεδίου. Αυτή η εφηβική ομάδα που ρίχνει στην “αρένα” ο χιλιόμορφος Ολλανδός, ευωδιές και ευτυχίες σε εκατομμύρια καρδιές και κορμιά προσφέρει με την αρμονία, το λυρισμό, την ποιότητα της αισθητικής, της πλαστικότητας και την ουσία.
Με τον Άγιαξ ο Κρόιφ τροποποίησε ριζοσπαστικά το ποδόσφαιρο. Πιστεύω ότι ο σύλλογος του Άμστερνταμ είναι η μεγαλύτερη ομάδα σε συλλογικό επίπεδο που εμφανίστηκε στο παγκόσμιο προσκήνιο. Είμαι σίγουρος ότι ο Κρόιφ συμμετείχε με τον Πλάτωνα στη συζήτηση για την Πολιτεία και τους νόμους, ανταλλάσοντας απόψεις για την ιδανική πολιτεία και τον σύγχρονο κόσμο.
Ο Γιόχαν Κρόιφ είναι το λαμπρότερο ακτινοβόλο διαμάντι που είχε και έχει η Ολλανδία σε όλους τους αιώνες της ύπαρξής της. Αυτός ο βιρτουόζος χορευτής με τις αεροπλανικές εφορμήσεις του ευτύχησε  την ανθρωπότητα με την αγγελική φιλοσοφική αρμονία της εικόνας  τού παιχνιδιού του. Ο “κινηματογράφος” του είναι εμπλουτισμένος με τις επιδράσεις του διαφωτισμού και της αναγέννησης. Ο Πλάτων, Ο Βίκτωρ Ουγκώ, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Μιχαήλ Άγγελος είναι τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και ο Κρόιφ είναι το σταυροδρόμι.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σημείωση του blog:  Επίσης, δείτε το βίντεο με τον μάγο της "στρογγυλής θεάς" να σαγηνεύει τα πλήθη των φιλάθλων στο γήπεδο >>>>   http://www.dailymotion.com/video/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

«Ύμνος» για το Κρανίδι και τους Κρανιδιώτες το μυθιστόρημα του Θοδωρή Καραβά «ΨΥΧΗ ΒΑΘΕΙΑ»
2) Ο Θοδωρής Καραβάς πέρα από το συγγραφικό του τάλαντο, ήταν και μεγάλο ποδοσφαιρικό ταλέντο. Σας γνωρίζουμε, πως σε ηλικία 14- 15 χρόνων έπαιξε ως βασικός παίκτης της Α.Ε. Κρανιδίου. 
Στην Ερμιονίδα και στην πόλη του Κρανιδίου βρέθηκε περίπου το 1960 και ήταν μαθητής στο Γυμνάσιο Κρανιδίου όταν η αδερφή του Μαρία Καραβά καθηγήτρια φιλόλογος  ήταν διορισμένη στο ιστορικό Γυμνάσιο που στεγαζόταν αυτά τα χρόνια δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα στα Μπαρδούνια. 
Είναι πολύ συναισθηματικά δεμένος με το Κρανίδι και την Ερμιονίδα και αυτό εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως με ιστορικές, συγκινητικές αναφορές - σε πρόσωπα και γεγονότα αυτών των χρόνων- συγκαλυμμένες με φανταστικό μυθιστορηματικό τρόπο - στο βιβλίο του "ΨΥΧΗ ΒΑΘΕΙΑ", που ουσιαστικά είναι αφιερωμένο στη μαθητική ζωή του Γυμνασίου και την τοπική κοινωνία του Κρανιδίου αλλά και όλη της Ερμιονίδας....
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: