Μετά από μακρά σιωπή κτύπησε συναγερμός! στο υποδιάλυση - χοιροστάσιο blog…

Μετά από μακρά σιωπή κτύπησε συναγερμός! στο υποδιάλυση - χοιροστάσιο blog…
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ

Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2016

Νοσταλγικές θύμισες στα παλιά πηγάδια της Ερμιόνης ...

Σκοπός του δημοσιεύματος δεν είναι η αναφορά  στην ιστορικότητα του χώρου.  
Το έχω  κάνει παλαιότερα με εκτενές ρεπορτάζ στον έντυπο Τύπο. 


… Μια στάση 10΄λεπτών σήμερα το απομεσήμερο μετά την καθιερωμένη πεζοπορία μου και σαν κινηματογραφική ταινία με ταξίδεψε η μνήμη μου 65 χρόνια – περίπου πίσω. 
Δεκάδες θύμισες γλυκές  – νοσταλγικές,  με απλές – λιτές, τρυφερές εικόνες από εκείνους τους χρόνους περάσανε από μπροστά μου. Θυμήθηκα τότε, που πήγαινα με την μητέρα μου – παιδί 6-7 χρονών να γεμίσει εκείνη μια μεγάλη στάμνα(πήλινη) και εγώ ένα μικρό κανάτι.  
Οι εικόνες φανταστικές, μαγικές θα έλεγα, από αυτή την ερημιά που βλέπουμε σήμερα στο χώρο, που μόνο,  τους αφρικανούς μετανάστες μαγνητίζει θα έλεγα… 
Εκείνα τα χρόνια η διαδικασία της προμήθειας του πολύτιμου αγαθού για τη ζωή μας που είναι το νερό, είχε  μυσταγωγικό  χαρακτήρα, με όλα τα κοινωνικά… στοιχεία που είχε αυτή η συνάντηση των κατοίκων της Ερμιόνης. 
Νοικοκυρές επίσης με τα παιδιά τους  να έρχονται από  όλες τις γειτονιές του χωριού, άντρες να φέρνουν τα ζώα τους για πότισμα.
 (Δείτε στις Φωτο τις λαξευμένες πέτρινες γούρνες.)
  
Σ’  αυτά τα λίγα ήθελα να  αναφερθώ  με λίγο συναισθηματισμό, κι ‘ ακόμα  να σας πω, πως αυτό το ξαπόσταμα των 10΄λεπτών με την ηλιόλουστη Ερμιόνη σήμερα, ήταν για μένα, κάτι το ιδιαίτερο!! 


Αφιερώνεται στους Ερμιονίτες μετανάστες που ζουν στην ξενιτιά και θέλουμε αυτές τις γιορτινές μέρες αντί για ευχές μαζί με τις εικόνες να τους πάμε νοερά σε εκείνα τα χρόνια. Ίσως και αυτοί, με αφορμή αυτή την αναφορά μου  ταξιδέψουν με τις δικές τους θύμισες, στις γιορτινές παραδόσεις εκείνων των χρόνων, που κατά τη γνώμη μας, έχουν ξεθωριάσει…




ΥΓ. Τα πηγάδια της Ερμιόνης, το Μεγαλοπίγαδο ή του Παυσανία όπως λεγόταν και το μικρό πηγάδι που είναι δίπλα του, αναπαλαιώθηκαν και συντηρήθηκαν με μέριμνα του «Ερμιονικού Συνδέσμου»    το 1985 από τον καλλιτέχνη οικοδόμο σ’ αυτές τις κατασκευές – επισκευές Γιώργο Δωροβάτα. (Στράγκας) 
Στη συνέχεια, χρόνια μετά, η δημοτική αρχή έκανε επιπρόσθετες εργασίες ανάπλασης στο χώρο.

Με τις Ευχές μου για το Νέο Χρόνο 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: