Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΟΝΤΑΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ»

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                                       2-7 -2021

 


                                                                  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΟΝΤΑΣ  ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ»

  Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας ήταν ιδιαίτερα επιθετικός στην χθεσινοβραδινή ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, για το Μεσοπρόθεσμο πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2022-2025 που απεικονίζει την οικονομική πολιτική που σχεδιάζει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη.

  Τόνισε με έμφαση ότι οι οικονομικοί δείκτες που «εφευρίσκει» το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών ουδεμία σχέση έχουν με τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει ο κόσμος της εργασίας αλλά και με το δυσοίωνο μέλλον που μας επιφυλάσσει η πολιτική της.

  Παρέθεσε τα πραγματικά στοιχεία που μαρτυρούν την υπάρχουσα ύφεση, που ούτε κατά φαντασία δεν θα εμφανίσει στο εγγύς μέλλον αντίστροφη πορεία ανάκαμψης και μάλιστα με ασύλληπτα πρωτογενή πλεονάσματα.

 Επισήμανε  την μείωση μισθών εξαρτημένης εργασίας και την εκτίναξη των φόρων από την Κυβέρνηση της ΝΔ από το επόμενο έτος και μέχρι το 2025, παρά τις προεκλογικές της διακηρύξεις περί του αντιθέτου.

  Ανέδειξε τη δυστοκία του τραπεζικού συστήματος να διοχετεύσει ρευστότητα στις μικρομεσαίες και πολύ μικρές επιχειρήσεις παρ’ ότι οι τράπεζες επιδοτήθηκαν από το Ταμείο Ενίσχυσης το τελευταίο έτος με 12 δις ευρώ που προτιμούν να κρατούν στο Ταμείο τους, ακολουθώντας δικά τους αντικοινωνικά κριτήρια.

  Υποστήριξε τη σημαντική συμβολή της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κατά την τετραετία 2015-19 στην εξοικονόμηση πόρων και κεφαλαίων, μέσα από τη συνετή διαχείριση, τα οποία βοήθησαν να ανταπεξέλθει η χώρα στις δυσκολίες της πανδημίας και να σταθεί η κοινωνία όρθια.

 Παρακολουθήστε ολόκληρη την ομιλία του Γ. Γκιόλα:

https://youtu.be/aEOxm0SKpVI

 Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:>>>>

 

   Κάποτε στη χώρα μας, σύμφωνα με τη ρήση παλαιού έμπειρου πολιτικού όταν οι αριθμοί ευημερούν να δυστυχούν οι άνθρωποι.

  Στην παρούσα χρονική επειδή εμφανίζεται μια δυστοκία με τους αριθμούς οι υπεύθυνοι μια δυστοκία με τους αριθμούς οι υπεύθυνοι για το σχεδιασμό της Οικονομίας αρέσκονται να προβάλλουν δείκτες οικονομικής συγκυρίας.

  Δείκτες οικονομικού κλίματος, δείκτες επιχειρηματικών προσδοκιών σε διάφορους τομείς της Οικονομίας και δείκτες εμπιστοσύνης του καταναλωτή.

  Στην πραγματικότητα πρόκειται για αμφίβολης αξίας, βραχυχρόνιων και αορίστως αξιολογημένων δεδομένων, που περισσότερο υποκειμενικές εκτιμήσεις απηχούν και αντίστοιχες υποκειμενικές προθέσεις υποδεικνύουν.

  Στο τελικό κείμενο του Μεσοπρόθεσμου πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής  με πυξίδα παράγοντες σαν τους ανωτέρω υιοθετείται ένα σενάριο, σύμφωνα με το οποίο η χώρα μπαίνει σε γραμμή παραγωγής πλεονασμάτων από το 2023,με τον πήχη να τοποθετείται στο 2% του ΑΕΠ,  ανερχόμενο σταδιακά στο 2,8% του ΑΕΠ για το 2024 και στο 3,7%  για το 2025, ποσοστό που ξεπερνά ακόμη και τις δεσμεύσεις προς τους θεσμούς που προβλέπουν πλεόνασμα 2,2% του ΑΕΠ.

  Είναι γνωστό ότι για το τρέχον και το επόμενο έτος, δηλαδή το 2021 και το 2022ισχύει η γενική ρήτρα διαφυγής, που επιτρέπει την απόκλιση από τους αυστηρούς δημοσιονομικούς κανόνες αλλά από το 2023 μπαίνουν ξανά τα κεφάλια μέσα και με βαρύτερους αυτή τη φορά όρους (αλλά και επαχθέστερους φόρους), δεδομένου ότι το ύψος της προσαρμογής αγγίζει τα 16 δις ευρώ.

  Συγχωρείστε με αλλά όλα αυτά είναι κυρίως εγκεφαλικές κατασκευές που δεν στηρίζονται καθόλου σε ασφαλή δεδομένα αλλά υπηρετούν το αφήγημά σας ότι η Ελλάδα επιστρέφει ταχέως στην κανονικότητα. Έτσι καθορίσατε ένα πρωτογενές πλεόνασμα του 2% για το 2023, που καθ’υπολογισμό και βασιζόμενοι σε άδηλες προβλέψεις για την εξέλιξη των μακροοικονομικών δεικτών και σας προέκυψε ανάπτυξη της τάξης του 3,5 – 4,7%,με επακόλουθο την εκτίναξη των φόρων από 24,46 δις το 2020 σε 28,60 το 2022 και συνεχή ετήσια άνοδο κατά 2 περίπου δις στα επόμενα έτη μέχρι και το 2025, τελευταίο έτος  του χρονικού διαστήματος που αφορά το συγκεκριμένο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο.

  Θα προχωρήσω σε μία ακόμη εισαγωγική παρατήρηση. Παίρνω αφορμή από την αναφορά σας στην εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η χώρα τόσο στις αγορές, όσο και μεταξύ των εταίρων και πιστωτών της, όπως αυτή αντανακλάται στα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων, που βρίσκονται σήμερα σε ιστορικά χαμηλά. Συχνά μάλιστα στον δημόσιο λόγο πολιτικών στελεχών σας γίνεται μία αδόκιμη σύγκριση με τα ποσοστά του 3% περίπου της πρώτης εξόδου της χώρας μας αμέσως μετά την έξοδο από τα μνημόνια και του χαμηλότερου ποσοστού των προσφάτων ποσοστών των δεκαετών ομολόγων που περίπου άγγιξε το 1%.

  Οφείλουμε επομένως στην αυτάρεσκη και αυτοεπαινετική λογική σας να απαντήσω ότι:

1.         Ήταν η ύπαρξη του αποθεματικού των 37 δις που μετά κόπων και βασάνων εξασφαλίσαμε για να μπορούμε να βγαίνουμε στις αγορές, άνευ πιέσεων και εκβιασμών. Μεγάλο μέρος του αποθεματικού αυτού μάλιστα χρησιμοποιήθηκε για να αποτρέψει τα υπέρογκα δεινά εκ της πανδημίας.

2.         Τη διάθεση εύκολου και προσιτού χρήματος που ορθώς επελέγη από την ΕΚΤ, αφού άλλως θα οδηγούμασταν σε κατρακύλα των αδύνατων οικονομικά χωρών, με αλυσιδωτές επιδράσεις σε όλη την Ε.Ε.

3.         Όπως επί λέξει αναφέρεται και στο Κεφάλαιο των Μακροοικονομικών εξελίξεων: «Ιδιαίτερα σημαντικό ήταν και το Πρόγραμμα PEPP (Pandemic Emergency Purchase Programme). Διότι η επεκτατική νομισματική πολιτική συγκράτησε τις αποδόσεις των κρατικών τίτλων σε χαμηλά επίπεδα και παρείχε φθηνή χρηματοδότηση σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες – μέλη της ζώνης του ευρώ, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας.

Απευχόμαστε μάλιστα μία δυσοίωνη εκτίμηση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, για προσδοκώμενη άνοδο του επιτοκίου των μελλοντικών εκδόσεων λόγω ντιρεκτίβας ενός από τους μεγαλύτερους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς ομολόγων, της City –για σορτάρισμα των ελληνικών ομολογιακών εκδόσεων. Γεγονός που αν επαληθευτεί σημαίνει ότι θα πέσουν οι αξίες τους και έτσι θα ανεβεί το επιτόκιο των μελλοντικών εκδόσεων.

  Θα προχωρήσω στη συνέχεια σε ορισμένες καίριες επισημάνσεις που αφορούν σε μείζονα θέματα απασχολούντα την ελληνική οικονομία.

1.         Η ύφεση διαμορφώθηκε για το 2020 στη χώρα μας στο 8,2%. Ένα ποσοστό από τα υψηλότερα της Ευρωζώνης, κατά τι χαμηλότερο από τη Ισπανία στο 10,85 και την Ιταλία με  8,9% και ελαφρώς υψηλότερο από το 7,6% της Πορτογαλίας. Δε μπορούμε να ξεχάσουμε τις αρχικές, από την κατάρτιση του προυπολογισμού, καθώς και τις διορθωμένες προβλέψεις σας που αποτάσσονταν την ύφεση και τα στοιχήματα στα οποία προκαλούσατε τον Πρόεδρό μας Αλέξη Τσίπρα, καθώς και άλλους αρχηγούς κομμάτων της Αντιπολίτευσης.

2.         Η περίπτωση της μείωσης των αμοιβών εξηρτημένης εργασίας και του μέσου μισθού, που κατ’ εσάς υποχώρησαν οριακά κατά 0,9% έναντι του 2019.Μια ακόμη περίπτωση που το μαύρο γίνεται άσπρο. Τν πικρή αλήθεια βίωσαν οι εργαζόμενοι και άλλες κατηγορίες απασχολούμενων με τις ειδικές αποζημιώσεις πείνας των 534 ευρώ και των αντίστοιχων περικοπών των Δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων.

3.         Υπερτονίστηκε εκ μέρους σας η αύξηση των τραπεζικών καταθέσεων των μη χρηματοοικονομικών εταιριών κατά 9,1 δις και βάσει αυτού συμπεραίνετε ότι υπήρξε ρευστότητα που διοχετεύθηκε από τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης. Η αλήθεια είναι ότι μόλις 15.000 – 25.000 μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, επί συνόλου άνω των 840.000 επιχειρήσεων, έχουν πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση. Την επισήμανση αυτή έκανε μόλις προχτές ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κων. Μίχαλος. Ο οποίος ανέφερε ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε στη διάρκεια του τελευταίου έτους. Η υγειονομική κρίση δημιούργησε τεράστιες πιέσεις στην αγορά, θέτοντας σε κίνδυνο την επιβίωση χιλιάδων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα μικρών  και πολύ μικρών καταλήγοντας. Οι επιχειρήσεις αυτές είχαν ανάγκη από ρευστότητα. Και δεν είναι τυχαίο που ο κ. Σταικούρας έκανε προσπάθεια να διαθέσουν οι Τράπεζες από τα 12 δις του Ταμείου Ανάπτυξης αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Παρ’ όλα αυτά οι Τράπεζες ισχυρίζονται ότι το 60% των επιχειρήσεων δεν πληρούν τα κριτήρια δανειοδότησης, ένα 15% επιπλέον δεν έχουν εγγυήσεις επαρκείς. Άρα, ποιος θα πάρει τα δάνεια κ.συνάδελφοι;

4.         Ειρωνική και θρασύτατη ομοιάζει η διαπίστωσή σας ότι:  «Τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο lock down, τα άμεσα βραχυπρόθεσμα μέτρα κάλυψαν κατά το μέγιστο δυνατόν το σύνολο των πληττόμενων φορέων της οικονομικής ζωής (μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, ανέργους , επιχειρήσεις, αγρότες, δανειολήπτες, ιδιοκτήτες ακινήτων). Τη θέση αυτή οι μισθωτοί του κουτσερεμένου επιδόματος, οι επαγγελματίες που χόρτασαν από scoil elikikou, οι άνεργοι που τους γυρίσατε την πλάτη, οι αγρότες που έθαψαν τη σοδειά τους και οι μικροεπιχειρηματίες που τους έκλεισαν τις πόρτες οι Τράπεζες, την θεωρούν πρόκληση και προσβολή.

5.         Το Δημόσιο χρέος ανήλθε στο 205,6% του ΑΕΠ χωρίς σχόλια..

6.         Οι προβλέψεις σας περί του ότι οι τουριστικές εισπράξεις από το εξωτερικό θα είναι μειωμένες κατά 3,7 δις ευρώ ή 87,1% έναντι του 2020 μάλλον με εμφανή ανησυχία και απαισιοδοξία εισπράττονται από τους επιχειρηματίες του κλάδου. Και πάλι κάνατε λάθη στην υποδοχή των πελατών, χωρίς προετοιμασία στις εισόδους και τήρηση απόλυτων υγειονομικών όρων. Επαναλάβατε τον ίδιο κακό εαυτό σας του 2020. Δεν είναι δυνατόν να επιχαίρουμε. Οφείλουμε όμως να εκτιμούμε και να αποδίδουμε τις ευθύνες εκεί που πρέπει. Αυτό άλλωστε θα πράξουν και οι επιχειρηματίες οσονούπω.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου