Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 25 Απριλίου 2021

Ρεπορτάζ μας , από τα χρόνια που «οργώναμε» την Ερμιονιδα - 28 Ιουνίου 2013

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

«Η ματαιότητα των επίγειων αγαθών όπως η επιδίωξη του κέρδους και της Δόξας ->

απαξιώθηκαν  από τα παιδιά στο θέατρο «Ξάλαφτο»

Στο αρχαίο θεατρικό έργο - «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος»

 

Την Παρασκευή στις 28 Ιουνίου στο θέατρο «Ξάλαφτο» το χειροκρότημα των θεατών επιβεβαίωσε τη δουλειά των παιδιών και της εμψυχώτριάς τους Μαρίας Σκλαβούνου.

Η ματαιότητα των επίγειων αγαθών  όπως η επιδίωξη του κέρδους και της δόξας απαξιώθηκαν από τα παιδιά. Η παράσταση ήταν βασισμένη στους Νεκρικούς Διαλόγους του Λουκιανού, κατά την οποία οι μικροί ηθοποιοί σατίρισαν, διακωμώδησαν και αυτοσχεδίασαν με τέχνη επαγγελματική τους ρόλους που βίωσαν και την φιλοσοφία του Λουκιανού με σκηνοθετική επιμέλεια. Το σκηνικό παρέπεμπε στον Κάτω Κόσμο, στις πύλες του Άδη, η βάρκα μετέφερε τις περίλυπες ψυχές των τυράννων και των φιλοσόφων  και των ηρώων   στον Αδη, ενώ η ψυχή του Μένιππου, του κυνικού φιλοσόφου, ήταν χαρούμενη γιατί αυτός ανέλαβε την αποκαθήλωση όλων αυτών που θεωρούνταν σπουδαίοι στον κόσμο των ζωντανών, όπως του Σωκράτη, του Πυθαγόρα, του Μέγα Αλέξανδρου. Η σάτιρα δεν περιορίστηκε μόνο στα πρόσωπα αλλά και σε συνήθειες της εποχής όπως να γηροκομούν νεαροί άκληρους ηλικιωμένους για να κληρονομήσουν την περιουσία τους, όμως γρήγορα αυτοί πεθαίνουν από τις ραδιουργίες που κάνουν και οι γέροι ζούν.

Το μαύρο χρώμα του σκηνικού, οι νεκροκεφαλές, οι αποσκευές των νεκρών παρέπεμπαν στη σκοτεινιά, τη ματαιότητα, το άγνωστο του θανάτου. Όλα τα παιδιά υποκρίθηκαν και ερμήνευσαν με δρώμενα τα μουσικά κομμάτια του Μ.Πλέσσα  τα οποία έντυσαν την παράσταση.  

Με  ωχρά πρόσωπα, ντυμένα σκιές, κινήθηκαν στο χώρο της σκηνής με την άνεση του ηθοποιού οι:Βασίλης Στρατηγάκης, Αλεξάνδρα Καπόγιαννη, Μελένια Πουρή, Φούλη Στρατηγάκη, Ερμιόνη  Κατσουράνη, Νιόβη Κατσουράνη.

Πολύτιμη ήταν η βοήθεια για την πραγματοποίηση της παράστασης των: Σ. Αντωνοπούλου (Αρχιτέκτων), Κ. Γαλανόπουλου (ξυλουργός), Κ. Γεωργίου (βιντεοσκόπηση της παράστασης), Γ. Μπασιμακόπουλου (παραχώρηση βάρκας) Σ. Μαστροκόλια (μεταφορά των σκηνικών), Θ. Σκανδάλη (ηχοληψια, φωτισμοί), της οικογένειας Σ. Διαμαντίδη (ιατρός ομοιοπαθητικός) ο οποίος και φέτος παραχώρησε το θέατρο για την πραγματοποίηση της παράστασης.

Εκλεκτός καλεσμένος ήταν και ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής ο οποίος ενθουσιάστηκε με την προσπάθεια των παιδιών.

Φώτο - ρεπορτάζ 

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

Ως Μνημόσυνο σε όλα τα αγνά παιδιά που πίστεψαν στο υψηλό Ιδανικό της Ελευθερίας, την Αγάπη για την Πατρίδα και βάδισαν το δικό τους Γολγοθά σε δύσκολους καιρούς...

Αντίσταση άλλοι στα σαλόνια ... κι' άλλοι  στ΄ αλώνια και στις μέρες μας, όταν η προδοσία συνεχίζεται και οι άρχοντές μας  εύχονται να απαλλαγούμε από τα πάθη μας, αντί να απαλλαγούν πρώτοι αυτοί...
Τι υποκρισία Χριστέ μου !!...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Το παράπονο του Ελασίτη και, «όταν είδε στην Ομόνοια (Αθήνα) αστυνομικό - τροχονόμο τον Δημητρέλο τον «άνθρωπο» που τον  είχε κατηχήσει και στρατολογήσει στο ΕΛΑΣ, γύρισε στην Ερμιόνη  και έσκισε όλες τις φωτογραφίες που είχε από το αντάρτικο»...

Δημοσιεύτηκε στην καθημερινή εφημερίδα "ΑΡΓΟΛΙΔΑ"





ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ (ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ)

 https://www.vimaorthodoxias.gr/

Η Κυριακή της Μεγάλης Εβδομάδας ονομάζεται έτσι, γιατί «» έγινε η υποδοχή του Χριστού στα Ιεροσόλυμα. Χαρακτηριστικό έθιμο της ημέρας είναι ο στολισμός των εκκλησιών με βάγια, ενώ μετά τη λειτουργία ο παπάς ευλογεί και δίνει στους πιστούς σταυρούς από βάγια, τους οποίους βάζουμε στα εικονίσματα ή όπου αλλού χρειαζόμαστε προστασία.

Η Κυριακή της Μεγάλης Εβδομάδας ονομάζεται έτσι, γιατί «μετά » έγινε η υποδοχή του Χριστού στα Ιεροσόλυμα.

Ο Χριστός μπαίνει στην πόλη χωρίς την βασιλική πολυτέλεια, καθισμένος επί πώλου όνου, αντί για ροδοπέταλα και τελετές, τα μικρά παιδιά κουνούν τα βάγια των φοινίκων, αντί να τον υποδεχτούν οι πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες του τόπου.

Χαρακτηριστικό έθιμο της ημέρας είναι ο στολισμός των εκκλησιών με βάγια, ενώ μετά τη λειτουργία ο παπάς ευλογεί και δίνει στους πιστούς σταυρούς από βάγια, τους οποίους βάζουμε στα εικονίσματα ή όπου αλλού χρειαζόμαστε προστασία.

Στις φωτό από τον ιερό Ναό της Παναγίας Ναυπλίου και τον ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος όπου από την παραμονή των Βαίων, γυναίκες μαζεύονται και κόβουν τα βάγια και τα ετοιμάζουν για την εορτή.

Την Κυριακή των Βαΐων είναι έθιμο να τρώμε ψάρι

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα «επί πώλον όνου». Πορεύεται και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι, στην πρόσκαιρη δόξα, αλλά προχωρεί στο σταυρό και την Ανάσταση.

Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι τελικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου.

Σε λίγες ημέρες θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

 – 

Την Κυριακή των Βαΐων, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά. Μετά τη λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς.

Η εκκλησία μας καθιέρωσε ήδη από τον 9ο αιώνα το έθιμο αυτό μια και όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «όχλος πολύς…έλαβον τα βαΐα των φοινίκων και εξήλθον εις υπάντησιν αυτώ».

Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια, στα Ιεροσόλυμα, ο επίσκοπος έμπαινε στην πόλη «επί πώλου όνου», αναπαριστάνοντας το γεγονός, ενώ στα βυζαντικά γινόνταν «ο περίπατος του αυτοκράτορα», από το Παλάτι προς τη Μεγάλη Εκκλησία.

Στη διαδρομή αυτή ο αυτοκράτορας μοίραζε στον κόσμο βάγια και σταυρούς και ο Πατριάρχης σταυρούς και κεριά. Με τα βάγια οι πιστοί στόλιζαν τους τοίχους των σπιτιών και το εικονοστάσι τους. Και σήμερα ακόμα όλες οι εκκλησίες στολίζονται με δαφνόφυλλα ή βάγια.

Τα παλιότερα χρόνια τους τα προμήθευαν τα νιόπαντρα ζευγάρια της χρονιάς ή και μόνο οι νιόπαντρες γυναίκες, για το καλό του γάμου τους. Πίστευαν πως η γονιμοποιός δύναμη που κρύβουν τα φυτά αυτά θα μεταφερόταν και στις ίδιες και η μια χτυπούσε την άλλη με τα βάγια.

Τα “βαγιοχτυπήματα” σιγά-σιγά άρχισαν να γίνονται και από τις άλλες γυναίκες και τα παιδιά τις μιμούνταν και όπως χτυπιούνταν μεταξύ τους εύχονταν: “Και του χρόνου, να μη σε πιάν’ η μυίγα”. Δυνάμεις ιαματικές και αποτρεπτικές, μαζί με τις γονιμοποιές, αποδίδονταν στα βάγια και γι αυτό έπρεπε μετά την εκκλησία όλα να τα “βατσάσουν” για το καλό. Τα δέντρα, τα περβόλια, τα κλήματα, τις στάνες, τα ζώα, τους μύλους, τις βάρκες.

Από ένα κλαδάκι κρεμούσαν στα οπωροφόρα, για να καρπίζουν και στα κηπευτικά, για να μην τα πιάνει το σκουλήκι. “Μέσα βάγια και χαρές, όξω ψύλλοι, κόριζες !” ‘Ολα εξαφανίζονταν από τα σπίτια μόλις μπαίναν τα βάγια. Κρατούσαν την πρώτη θέση στο εικονοστάσι και μ’ αυτά “κάπνιζαν” οι γυναίκες τα παιδιά για το “κακό το μάτι”. Στη Λέσβο τα παιδιά, μετά την εκκλησία, στόλιζαν ένα δεμάτι από κλαδιά δάφνης με κόκκινα ή πράσινα πανάκια από καινούργιο φουστάνι, κρεμούσαν κι ένα κουδούνι και καθώς πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι ψάλλοντας και λέγοντας εξορκισμούς για τους ψύλλους και τα ποντίκια, έδιναν και ένα κλαράκι δάφνης στη νοικοκυρά.

Στο τέλος ζητούσαν και το χάρισμά τους: “Χρόνια πολλά, εν ονόματι Κυρίου, δό μ’ τ’ αυγό να φύγω.” Στην Ανατολική Ρωμυλία, τα κορίτσια έφτιαχναν με τα βάγια στεφάνια, τους έδεναν μια κόκκινη κλωστή και τραγουδώντας όλες μαζί πήγαιναν και τα πέταγαν στο ρέμα κι όπως έπαιρνε τα στεφάνια το νερό, όποιας πήγαινε μπροστά εκείνη θα γινόταν “συντέκνησσα”.

Πρώτη στο γυρισμό, πρώτη στο χορό και στο δικό της σπίτι η μάνα της θα έφτιαχνε τα φασόλια και θα τις φίλευε όλες, μαζί με ελιές.

Στη Τήνο, την Κυριακή των Βαΐων, τα παιδιά τριγύριζαν στους δρόμους κρατώντας μαζί με το στεφάνι τους την “αργινάρα”, μια ξύλινη ή και σιδερένια ροκάνα που τη στριφογύριζαν με δύναμη. Μέσα σε εκκωφαντικό θόρυβο κατέληγαν στη θάλασσα, όπου πετούσαν στο στεφάνι στο νερό.

Το ”, το στολισμένο με καρπούς κλαδί, που στις γιορτές της άνοιξης περιέφεραν στους δρόμους τα παιδιά, στην αρχαιότητα. Τα βάγια τα έπλεκαν σε πάρα πολλά σχέδια: φεγγάρια, πλοία, γαϊδουράκια, το πιο συνηθισμένο όμως ήταν ο σταυρός.

Σε μερικά μέρη τους έδιναν το σχήμα του ψαριού. Ψάρι είχαν σαν σημάδι αναγνώρισης οι πρώτοι χριστιανοί, η λέξη ΙΧΘΥΣ, εξάλλου, προέρχεται από τα αρχικά Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ. >>>>>

Σάββατο 24 Απριλίου 2021

Χαρούμενος και ελπιδοφόρος ο στολισμός στην είσοδο της Ερμιόνης εν όψει του Πάσχα....


Από τέτοιες εικόνες έχουν ανάγκη  οι πολίτες σ' αυτούς τους δύσκολους, 
αμφίβολους και χαλεπούς καιρούς των ημερών μας... 

Εικόνες με την προδοσία και τη Σταύρωση δεν τις χρειαζόμαστε, έχουν μπει πλέον στο πετσί μας 
και είναι αναπόσπαστο κομμάτι του είναι μας - στη σημερινή ζωή μας, 
με αυτούς  τους αμετανόητους τυχάρπαστους που τις δημιουργούν....  
 Φώτο - σχόλιο 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 

Πρωτοτύπησαν στο Κρανίδι εν όψει της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα, αλλά οι απόψεις των πολιτών διίστανται...

 Όσο για εμάς, μας απάλλαξαν  «οι αρχιερείς» να κουβαλάμε το Σταυρό του μαρτυρίου και θα πάμε «πεζή»  για τη Σταύρωση! - Έτσι, θα φτάσουμε... νωρίτερα...


Σχόλια αναγνωστών στο facebook


6 σχόλια

  • Μην συγκρίνεις! Θεωρείται αμαρτία! Αυτός κουβάλησε για όλους μας και εμείς παίρνουμε δύναμη με αυτή τη σκέψη για να κουβαλήσουμε αυτόν που μας φόρτωσαν οι "αρχιερείς"! Έτσι στο τέλος το κακό συντρίβεται! Καλή Ανάσταση!
    * Όσο για τον Πασχαλινό στολισμό στην είσοδο του Δήμου περίμενα κάτι χαρούμενο. Δεν ξέρω πως αποφασίζονται όμως αυτά.

    • Lola Voganatsi
       Ουδεμία σύγκριση κάνω . Απλός σχολιάζω τον πρωτότυπο στολισμό και το συνδυάζω με γεγονότα που αφορούν εμένα και όχι εσάς τους άλλους.... Τώρα, αν ακολουθούσαμε το παράδειγμα ΕΚΕΙΝΟΥ όπως αναφέρεσε, θα είχαμε δημιουργήσει και μια διαφορετική κοινωνία με διαφορετικούς ανθρώπους... Ελπίζω να σου έδωσα το δικό μου μήνυμα.... -> Διαφορετικά... >>>>>

Οι τάφοι του Αγίου Λαζάρου σε Βηθανία και Λάρνακα. Ο μοναδικός άνθρωπος με δύο τάφους!!! ...

Ο Ιερός Ναός του Αγίου Λαζάρου στη Βιθυνία 


Ο τάφος του Λαζάρου 

Ο τάφος του Λαζάρου βρίσκεται στο βάθος του μνημείου και έχει τη μορφή ταφικού δωματίου. Ο χώρος της σπηλιάς έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για να δεχτεί το νεκρό σώμα.

2426206030086358056fisfdt_fs

40365-p

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lazarus1a+stair+down33

Lazarus1b+stair+up33

Lazarus2+chamber33

Lazarus3+tomb33

Ο Ιερός Ναός του Αγίου Λαζάρου στη Λάρνακα Κύπρου 


Ο ναός του Λαζάρου στη Λάρνακα 

Ο Αγιος Λάζαρος μετά την ανάστασή του κατέφυγε στην Κύπρο όπου βαπτίσθηκε από τους Αποστόλους και χειροτονήθηκε επίσκοπος Κιτίου (Λάρνακας). Εκεί έζησε 30 χρόνια ακόμα μέχρι τον θάνατο του το 63 μ.Χ. Είναι ο μοναδικός άνθρωπος που έχει δύο τάφους!

Ο ναός είναι εξ ολοκλήρου κτισμένος από πέτρα και έχει τρεις τρούλους στο μεσαίο κλίτος. Οι τρούλοι όμως είναι κομμένοι από πάνω. Η αρχική εκδοχή ήταν ότι αφαιρέθηκαν κατά  την περίοδο της τουρκοκρατίας. Μελετητές αναφέρουν ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η καταστροφή τους να οφείλεται σε ισχυρό σεισμό. που συνέβη τον Δεκέμβριο του 1718 με επίκεντρο την Μεσαορία.

ag-lazaros-larnaka-ekklisia

Αν και η ζωή και ο θάνατός του αποτελεί ένα μυστήριο, καθώς δεν υπάρχουν ιστορικές πηγές που να δίνουν λεπτομέρειες για τη ζωή του, λέγεται πως τα λείψανά του πρωτοανακαλύφθηκαν το 890 μ.Χ, μέσα στον μικρό ναό που υπήρχε τότε, μέσα σε μαρμάρινη λάρνακα στην οποία ήταν χαραγμένα (όχι όμως στα ελληνικά) : «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος του Χριστού». Όπως συνηθιζόταν στο Βυζάντιο, ο τότε αυτοκράτορας, μετέφερε τα λείψανα του Αγίου στην Κωνσταντινούπολη και με την αποστολή χρηματικού ποσού ανεγέρθη η εκκλησία που βλέπουμε σήμερα.

Αποτέλεσμα εικόνας για τάφος του λαζάρου

Η μαρμάρινη αυτή λάρνακα φιλοξένησε για αιώνες λείψανα του Αγίου Λαζάρου

Στις 23 Νοεμβρίου 1972, επιστάτης του τμήματος Αρχαιοτήτων που εργαζόταν για αναπαλαίωση του ναού του Αγίου Λαζάρου στη Λάρνακα, βρήκε μια σαρκοφάγο με οστά, κάτω από την κολόνα που στήριζε την πλάκα της Αγίας Τράπεζας. Τα οστά ήταν σε ένα κιβώτιο ξύλινο, τοποθετημένα στη σαρκοφάγο, που στην πλευρά της είχε χαραγμένη τη λέξη ΦΙΛΙΟΥ (από το Φίλιος, που σημαίνει ο προερχόμενος από φίλο). Το εύρημα αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνει την παράδοση ότι οι Κιτιείς δεν είχαν παραδώσει όλο το λείψανο του Λαζάρου στους βασιλικούς απεσταλμένους, αλλά μόνο μέρος του.

ag-lazaros-larnaka-tafos

Οι ανασκαφές αποκάλυψαν μαρμάρινες σαρκοφάγους και κιβωτιόσχημους τάφους μέσα στην κρύπτη της εκκλησίας. Το γεγονός αυτό δικαιολογεί και την προέλευση της ονομασίας της πόλης. Λάρνακα, σημαίνει πέτρινη σαρκοφάγος. Τα δύο δωμάτια του Τάφου είναι στη μορφή παλαιοχριστιανικής εκκλησίας, που φαίνεται να λειτουργούσε κατά την περίοδο των διωγμών από τους Ρωμαίους.