Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022

Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας -> Κάθε λέξη και φράση στην επιφυλλίδα του κι’ ένας καημός, ένας αναστεναγμός και μια προτροπή να βγούμε από τη νάρκη μας και να προβληματίστουμε βαθιά …

 

Αυτοκτονική ηλιθιότητα

Christos Yiannaras | 31 Oct 2022

Με ποιες βιολογικές αναγκαιότητες, με ποιες χημικές διεργασίες, μπορεί να συνδεθεί η πείνα και η δίψα του ανθρώπου για δικαιοσύνη; Προκύπτει άραγε και αυτή από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, την κτηνώδη ορμή κυριαρχίας που συγκροτεί και τον αδυσώπητο νόμο της «φυσικής επιλογής»; Αλλά σε τι διαφορετικό εδράζεται και η θρασύτητα της αδικίας, σε τι άλλο από τον πρωτογονισμό της αξίωσης για αυτοσυντήρηση και ισχύ; Συναντώνται λοιπόν στις ίδιες ορμέμφυτες αιτίες η βαναυσότητα της αδικίας και η δίψα για δικαιοσύνη;

Πάντως η απαίτηση είναι πανανθρώπινη και διαχρονική: οι οιμωγές των θυμάτων να γίνουν κόλαση για τους βασανιστές. Να γίνει πνιγμός ασφυξίας η πίκρα των αδικημένων για όσους παγερά και εσκεμμένα αδικούν. Κάπου, κάποτε, να πληρώσουν με ανυπόφορη οδύνη όσοι ασέλγησαν στην ανημπόρια, στην αθωότητα, στην άγνοια, στην ευπιστία. Όχι μόνο ο δολοφόνος, ο βιαστής, ο παιδεραστής, όποιος βασάνισε σωματικά συνάνθρωπο. Αλλά και ο συκοφάντης, ο διαβολέας, ο ψεύτης, ο συναισθηματικά νεκρωμένος εγωιστής, ο αδιάφορος και ανάλγητος.

Σέρνει τα αποκαμωμένα του βήματα ο χιλιοταπεινωμένος υπερήλικας από γραφείο σε γραφείο, από όροφο σε όροφο στο ΙΚΑ ή ΕΤΕΑΜ ή όπως αλλιώς συνεχώς μετονομάζει τα «προνοιακά» του χαζοκαμώματα το κάθε κομματικό κράτος. Συντρίβεται η ζωή του Έλληνα πολίτη και το κουράγιο του πάνω στην ιταμή θρασύτητα του κάθε σαδιστή ή αδιάφορου υπαλληλίσκου, γιατί; Μια ζωή πλήρωνε από το μεροκάματο της πείνας την ασφάλιση των γηρατειών του. Και αυτό το χρήμα – αίμα του το άρπαξε από το Ταμείο του κάποια διεφθαρμένη κυβέρνηση, να το κάνει φιέστες προεκλογικές, κρετινική κομματική προπαγάνδα, να στήσει με την αποταμίευση του φτωχού σπάταλο κομματικό κράτος.

Στο βλέμμα του αδικημένου ανθρώπου, που του κλέψανε τη ζωή, δεν υπάρχει μένος εκδίκησης, υπάρχει μόνο πόνος λαχτάρας για δικαιοσύνη: Κάπου κάποτε να λειτουργήσει νέμεση για τους αδίστακτα ψευδόμενους, τους καπήλους των κοινωνικών οραμάτων, τους αρρωστημένους μανιακούς της εξουσίας και της χλιδής.

Αυτή είναι η δίψα των ανθρώπων που βλέπουν τη μία και μοναδική ζωή τους να έχει δαπανηθεί μέσα στην πίκρα και στην απογοήτευση, τη βλέπουν τη ζωή να τελειώνει μέσα σε ταπεινώσεις, στερήσεις, εξευτελισμούς. Όμως, οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι αν δίκαζαν καθένα συνάνθρωπό τους χωριστά, δύσκολα θα απέδιδαν τη δικαιοσύνη που τώρα απαιτούν. Προτού καταδικάσει, θα έψαχνε τα ελαφρυντικά: πώς και γιατί φτιάχτηκε έτσι ανάλγητος ο κρατικός υπάλληλος που τον τυραννάει, γιατί έγινε ασυνείδητος ο γιατρός, γιατί φυγόπονος ο νοσηλευτής, γιατί κλέφτης ο εργολάβος, γιατί ανήθικος ο πολιτικός. Τι είδους μάνα είχε ο καθένας, τι λογής πατέρα, πώς έζησε τα παιδικά του χρόνια, ποια τραύματα ψυχικά κουβαλάει, πόση στέρηση στοργής και τρυφερότητας, ποιο σαράκι κρυφής μειονεξίας, πόση ανασφάλεια πλάθει τελικά τους βασανιστές της ζωής μας.

Όσο πιο σμιλεμένος από τη θλίψη ο άνθρωπος τόσο πιο εύκολα λυπάται, δύσκολα δικάζει, γρήγορα συγχωρεί. Η απαίτησή του για δικαιοσύνη είναι περισσότερο όραμα ή μέτρο ζωής και λιγότερο ή καθόλου επιθυμία εκδίκησης.

Ερείσματα η μεταφυσική του δεν βρίσκει στην ανάγκη για υπερβατικά δικαστήρια και αιώνιες κολάσεις. Το πιο πραγματικό έρεισμα της μεταφυσικής το διαβλέπει στο κάλλος του κόσμου, όταν το κάλλος συλλαβίζεται ως δώρημα αγάπης και η αγάπη αποκρυπτογραφείται όχι ως «συναίσθημα», αλλά ως εμπειρία ελευθερίας, δηλαδή αυτοπροσφοράς.

Ο Αριστοτέλης συνοψίζει τον ορισμό και προορισμό των Ελλήνων στον καίριο αφορισμό του: «Το ζητείν πανταχού το χρήσιμον ήκιστα αρμόττει τοις μεγαλοψύχοις και ελευθερίοις» (Πολιτικά Θ3, 1338α 30-32). «Το να αναζητάς παντού το χρήσιμο, καθόλου δεν ταιριάζει στους μεγαλόψυχους και ελεύθερους ανθρώπους». Το κυνήγι της χρησιμότητας είναι πάντα εγκλωβισμός στον πρωτογονισμό της εγωτικής εξασφάλισης, της θωράκισης του ατομικού συμφέροντος.

Αν ο αναγνώστης μελετήσει απροκατάληπτα κάθε περίπτωση όπου η νεώτερη κρατική Ελλάδα γνώρισε μια καταστροφική αποτυχία (με συνέπειες ανήκεστες για το μέλλον του Ελληνισμού) θα πιστοποιήσει, νομίζω, πίσω από τα γεγονότα μια πελώρια πάντοτε, τυπικά ιθαγενή ηλιθιότητα. Ηλίθια ευπιστία, ηλίθια φοβία, ηλίθια κρίση και επιλογή, ηλίθιο σχεδιασμό. Δεν έχει σημασία το πώς εκφράστηκε η ηλιθιότητα, καθόριζε όμως κάθε περίπτωση.

Υπήρχε πίσω από τον πόλεμο του 1897. Πίσω από την αποπομπή του Βενιζέλου, το 1915, από την πρωθυπουργία. Πίσω από τις «πρωτοβουλίες» που οδήγησαν στη Μικρασιατική Καταστροφή. Πίσω από τα καίρια εναύσματα τής μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Ζαχαριαδικής παράνοιας. Πίσω από τον επιπόλαιο εκπατρισμό των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης – Ίμβρου – Τενέδου. Πίσω από τα «Ιουλιανά» του ’65. Πίσω από τα προσχήματα της δικτατορίας του ’67-’74. Πίσω από την απώλεια της μισής Κύπρου. Πίσω από την επίσημη αυτοχειρία του Ελληνισμού με την επιβολή της μονοτονικής γραφής. Πίσω από τον απροσχημάτιστο αφελληνισμό της Βόρειας Ηπείρου. Πίσω από τη νύχτα στα Ύμια.

Μήπως είναι απλώς αποτέλεσμα συγκυριών, προϊόν τυχαιότητας η αλυσιδωτή διαδοχή ηλίθιων λαθών;


4ο ΣΥΡΙΑΝΟΠΑΤΩ | ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΜΙΟΝΗΣ (Χ.Ο.ΕΡ.)

Kostis Skourtis


♦️ Ένα υπέροχο βίντεο ήρθε στην επιφάνεια της
δημοσιότητας από την οργανωτική επιτροπή
του τέταρτου φεστιβάλ παραδοσιακών χορών
"Συριανοπατώ" που πραγματοποιήθηκε από
τις 23 έως τις 26 Ιουνίου, στην αρχόντισσα
των Κυκλάδων, τη Σύρο!!!
♦️ Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτήν την εμφάνιση
μας, πράγμα που αποτελεί τη δημοσιοποίηση του
εν λόγω βίντεο, μονόδρομο!
Ευχόμαστε να το χαρείτε κι εσείς!

Ανιχνεύοντας τέσσερα θεμελιακά κίνητρα της συμπεριφοράς μας



 Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος*

     Σε μια σύνθεση θεωρίας, εμπειρικών ερευνών και εμπειριών τέσσερες έννοιες, η αναγνώριση, η ανταπόκριση, η ασφάλεια και οι νέες εμπειρίες, προσφέρουν ένα χρήσιμο ερμηνευτικό πλαίσιο των κινήτρων της συμπεριφοράς μας, με την παραδοχή ότι, μολονότι διαφέρουμε ως άτομα, έχουμε τον κοινό παρονομαστής της ανθρώπινης φύσης…

Η αναγνώριση

    Η ανάγκη της αναγνώρισης ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής μας μέσα στην οικογένεια, ιδίως όταν συνυπάρχουν ένα ή περισσότερα αδέλφια ή αδελφές, συνεχίζει με περισσότερη ένταση στα παιδικά και εφηβικά χρόνια, και γίνεται σημαντικό κίνητρο συμπεριφοράς στις πιο ώριμες ηλικίες.

     Ο Νεοζηλανδός Edmund Hillary ήταν επαγγελματίας μελισσοκόμος με χόμπι την ορειβασία και αφού σκαρφάλωσε στις ψηλότερες κορυφές βουνών της γενέτειράς του και στις Άλπεις το πρωί της 29ης Μαΐου 1953 ήταν ο πρώτος στην ιστορία της ανθρωπότητας ορειβάτης που μαζί με τον καταγόμενο από το Νεπάλ Tenzing Norgay έφτασαν στην αποκαλούμενη «κορυφή του κόσμου».

     Η επιτυχία του Edmund Hillary ανακοινώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες – μέλη της Βρετανικής Κοινοπολιτείας παραμονές της στέψης και ενθρόνισης της Βασίλισσας Elizabeth II, η οποία τον έχρισε ιππότη του Στέμματος απονέμοντάς του τον τίτλο του «Sir».

     Όταν οι δημοσιογράφοι ζήτησαν από τον Sir Edmund Hillary να τους εξηγήσει τι τον ώθησε να σκαρφαλώσει στη «στέγη του κόσμου», εκείνος απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια και Δελφικό συμβολισμό: «Επειδή ήταν εκεί!…»

     Η ανάγκη της αναγνώρισης ωθεί το άτομο σε θυσίες, κόπους, στερήσεις, αψηφώντας κάθε λογής εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Γνωρίζουμε ότι η συμπεριφορά μας δεν υποκινείται μόνο από συνειδητές επιλογές για δράση ή αντίδραση σε συγκεκριμένα ερεθίσματα αλλά και από υποσυνείδητα κίνητρα.

     Συχνά δεν εκπλήσσουμε μόνο τους άλλους αλλά και τους εαυτούς μας όταν στη δική τους απορία «γιατί φέρεσαι έτσι» ή «γιατί το έκανες αυτό» προσθέτουμε τη δική μας υποκειμενική σιωπηρή ερώτηση «αλήθεια, γιατί συμπεριφέρομαι έτσι ή γιατί το έκανα αυτό;».

     «Κανείς άνθρωπος δεν είναι μια νησίδα που υπάρχει ολομόναχη» έγραψε στο σχετικό ποίημά του με τίτλο «Για ποιον χτυπά η καμπάνα» (που έγινε και τίτλος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Hemingway) ο μεγάλος Άγγλος ποιητής John Donne, επισημαίνοντας, όπως και ο δικός μας φιλόσοφος Αριστοτέλης, ότι οι άνθρωποι «είμαστε κοινωνικά – αγελαία – όντα» και χρειαζόμαστε τους συνανθρώπους μας.

     Σε προσωπικό επίπεδο όλοι μας μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την θεωρητική εκτίμηση ότι θεμελιακά αισθήματα όπως η χαρά, η λύπη, η πικρή γεύση της αποτυχίας και η αντίστοιχη γλυκιά της επιτυχίας μπορούν να μειωθούν ή να αυξηθούν εφόσον τα μοιραστούμε με φίλους.

Η ανταπόκριση και η ανασφάλεια >>>>>>>

Ένα ακόμα βιβλίο του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη & Τζένης Δ. Ντεστάκου -> συνέχεια της πολύμοχθης εθελοντικής έρευνάς τους…


… Χωρίς χρηματοδότες το Δήμο και άλλους χορηγούς, αλλά τα έξοδα από τις οικονομίες τους…



ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ

Συμβολή στη Νεότερη Ιστορία της Ερμιονίδας (1828-1899)

Κείμενα-Μελέτες

Με τον ανωτέρω τίτλο κυκλοφόρησε το νέο μας βιβλίο. Περιλαμβάνει τριάντα δύο κείμενα με θεματογραφία που αναφέρεται σε πρόσωπα και γεγονότα της επαρχίας Ερμιονίδας τον 19ο αιώνα με αρκετά από αυτά να γίνονται γνωστά για πρώτη φορά. Θεωρούμε πως πρέπει να είμαστε ευγνώμονες σε όσους δεν επέτρεψαν να γκρεμιστούν οι μνήμες και να στερέψουν οι πηγές των τεκμηρίων διασώζοντας έτσι εικόνες προσώπων και γεγονότων. Σε εμάς απομένει η θέληση να μένουμε συνδεδεμένοι με το ιστορικό παρελθόν για να συνεχίσει να υπάρχει, να μας στηρίζει, να μας οδηγεί, να μας διδάσκει και να μας εμπνέει.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το βρουν στις βιβλιοθήκες Ερμιόνης και Κρανιδίου καθώς και στην Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη.

 

Καλή ανάγνωση!

Γιάννης Σπετσιώτης – Τζένη Ντεστάκου

 


Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

Τελικά Ιωσήφ Γανώση αναγνωρίστηκες -> ως Πρόεδρος της Κοινότητας Ερμιόνης από τον Δήμαρχο Γιάννη Γεωργόπουλο, μετά από τρία(3) χρόνια και πλέον …

ΦΩΤΟ -> https://politisargolidas.gr/

Φαίνεται ο κ.  δήμαρχος και η παρέα του... κουράστηκαν να σε αποκαλούν δημόσια  από το βρομοblog

 -> ως πρόεδρο του κοινοτικού συμβουλίου Ερμιόνης …

Συγχαρητήρια Ιωσήφ Γανώση και σε ανώτερα...

 ->Σημεία των καιρών ΙΩΣΗΦ…

 STAM.DAM.D.

Απόσπασμα  από το Δελτίο Τύπου του κ. δημάρχου για τη γιορτή του ροδιού στην Ερμιόνη, στο προσφιλές του blog "Εικονοσκόπιο" 

[...]  Την εκδήλωση χαιρέτισαν  ο Δήμαρχος Ερμιονίδας, κ. Ιωάννης Γεωργόπουλος, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Ερμιόνης, κ. Ιωσήφ Γανώσης, οι Βουλευτές Αργολίδας, κ.κ Γιάννης Ανδριανός, Γιάννης Γκιόλας και Ανδρέας Πουλάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αργολίδας, κ. Δημήτριος Σχοινοχωρίτης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Αργολίδας, κ. Αναστάσιος Γανώσης και ο Ερμιονίτης ροδοπαραγωγός κ. Δημήτριος Κόντος.

Ο Βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας στον εκθεσιακό χώρο της κας Μαρίας Στάϊκου – συζύγου του κ. Δημάρχου στη γιορτή ροδιού στην Ερμιόνη …

Η κυρία Μ. Στάικου συμμετείχε ως παραγωγός από τη Θερμησία στη γιορτή του ροδιού στην Ερμιόνη. 

Όμως, δεν θέλησε να σταθεί μπροστά στο φωτογραφικό μας φακό για τις ανάγκες του ρεπορτάζ με μια δικαιολογία που δεν ευσταθεί. -> Ότι σε προηγούμενη γιορτή του ροδιού την είχα φωτογραφίσει και αναφέρθηκα με αρνητικό σχόλιο στο πρόσωπό της... 

Έτσι, μας επέτρεψε να φωτογραφίσουμε τον εκθεσιακό της χώρο, δίχως αυτή να συμμετέχει στη φωτογράφιση…

Παραθέτουμε δυο παλαιότερα ρεπορτάζ μας (2019 + 2021) από τη γιορτή ροδιού στην Ερμιόνη -> κλικ στους συνδέσμους ->>> https://stamdamd.blogspot.com/2019/10/9.html->>>  https://stamdamd.blogspot.com/2021/10/



Εκ των υστέρων, ο βουλευτής  Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας μαζί με το Δελτίο Τύπου που το συνόδευαν μερικές φωτογραφίες,  μας έστειλε και τη φωτογράφισή του με την κα Μαρία Στάϊκου – Γεωργοπούλου…

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν σχολιάζουμε τίποτα επιπλέον.... 

-> Το γεγονός μιλάει από μόνο του …

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

Τοπικός δημοσιογράφος 

Κύριε Τάσο Τόκα επικεφαλής της ΝΕΔΥΠΕΡ Δ.Σ. της αντιπολίτευσης -> μη βάζετε δύσκολα στον κ. δήμαρχο…

...Που σημαίνει, - αφού δεν γνωρίζετε και ρωτάτε - πως δεν συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της αποδοχής των χορηγιών από τους πολίτες  για τη γιορτή του ροδιού, γιατί έχουν βρει άλλη πόρτα… να εισπράττουν χρήματα και άλλα… 

Αυτή «η κολόνια» κρατάει χρόνια… και, ο κ. δήμαρχος δεν γνωρίζει ... 

-> η αδιαφάνεια στο μεγαλείο της…

SΤΑΜ.DAM.D.

===================================================================================================================

e-mail στο blog ...

ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ - ΑΙΤΗΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ


01 Νοεμβρίου 2022



Με αφορμή την επιθυμία αρκετών δημοτών να ενημερωθούν για τις χορηγίες που έγιναν για την πραγματοποίηση της 11ης Γιορτής Ροδιού στην Ερμιόνη, απέστειλα σήμερα επιστολή στον Δήμαρχο Ερμιονίδας με παράλληλη κοινοποίηση στους Επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και την Κοινότητα Ερμιόνης.

Ακολουθεί η επιστολή:

κ. Δήμαρχε, >>>>>>>>

Σήμερα 1η Νοεμβρίου και η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού και της μητρός αυτών Θεοδότη…

 Στην Ερμιόνη γιορτάζει το ομώνυμο ιστορικό μοναστήρι αφιερωμένο στους Ανάργυρους Θαυματουργούς – Ιατρούς Αγίους Κοσμά και Δαμιανό…

Εμείς αναδημοσιεύουμε ομιλία σαν σήμερα του έτους 2018 στο καθολικό της Ιεράς Μονής του Αρχιμανδρίτη Κήρυκα Θείου Λόγου Πατρός   Νικοδήμου Αεράκη και ευχόμαστε σύντομα, να είναι υγιείς κοντά μας...

Ακόμα, σήμερα γιορτάζουν : Κοσμάς, Δαμιανός, Δαμιανή, Ανάργυρος, Ανάργυρη, Αναργυρούλα, Δαβίδ, Διόνυσος.

================================================================================================================================================

Ο Θείος Λόγος του Ιεροκήρυκα πατέρα Νικοδήμου Αεράκη κατά την πανήγυρη των Αγίων Αναργύρων στην ομώνυμη Ι.Μ. στην Ερμιόνη - 1 Νοεμβρίου 2018 ...

Λίγα λόγια για το ιστορικό της ανάρτησης αυτής. 

Σαν σήμερα 1 Νοεμβρίου 2018 ξύπνησα το πρωί και ακούω μια φωνή μέσα μου να λέει, να πας στο μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων να κάνεις ένα ρεπορτάζ στη χάρη των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού και της μητρός αυτών Θεοδότης που γιορτάζουν.

- Είπα θα πάω, γιατί στάθηκα προβληματισμένος με αυτή τη σκέψη. 

- Ντύθηκα με τα πιο καλά μου, γιατί γιορτάζει και ο γιος μου ο Δαμιανός όπως και ανίψια μου (ο ένας τώρα αείμνηστος!) που έχουν το όνομα του πατέρα μου και βρέθηκα στο μοναστήρι, που τα ρεπορτάζ μου είναι πολλά από την αρχή της δημοσιογραφίας μου. 

Η ημέρα ήταν ωραία – ηλιόλουστη, οι εικόνες πανέμορφες και πολύς κόσμος είχε προσέλθει να τιμήσει τη μνήμη των εορταζόντων αγίων και εγώ με πολύ καλή διάθεση γιατί με τις εικόνες που έβλεπα το ρεπορτάζ μου θα γινόταν πολύ ωραίο.

Ήρθε η ώρα της εκφώνησης του Θείου Λόγου από τον  ιεροκήρυκα π. Νικόδημο Αεράκη. Έχω ακούσει πολλά κηρύγματά του όπως και άλλων ιεροκηρύκων και του Σεβασμιότατου Μητρολίτη κ.κ. Εφραίμ (αυτή την ημέρα ιερουργούσε προς χάρη των Αγίων)και αρκετά από αυτά τα έχω δημοσιεύσει μαζί με τα ρεπορτάζ, ολόκληρα ή αποσπάσματα... 

¨Όμως, το κήρυγμα της ημέρας από τον π. Νικόδημο για εμένα ήταν ιδιαίτερο και το μαγνητοφώνησα. 

Ωστόσο, ήρθε η ώρα του Αντίδωρου από τον ίδιο τον Σεβασμιότατο και αυτή η ίδια η φωνή μου λέει, πήγαινε να πάρεις αντίδωρο. Την ώρα που προσήλθα ο σεβασμιότατος μου μίλησε περιφρονητικά, προφανώς ενοχλημένος για λόγους δημοσιογραφικούς (!)Και εκεί, μπροστά  στους άλλους πιστούς…  - αποχώρησα, χωρίς άλλη κουβέντα, δίχως να πάρω Αντίδωρο!

Έκτοτε και μέχρι τον θάνατό μου, όταν εκκλησιάζομαι, δεν θα προσέλθω ξανά, για να πάρω αντίδωρο…

ΥΓ. Έχει προκύψει και άλλο περιστατικό όμοιο σε εμένα,  πριν πολλά χρόνια,  με άλλον ιερέα την ώρα αυτή και για άλλο λόγο, γι' αυτό δεν προσερχόμουν έκτοτε μέχρι την ημέρα αυτή,   να πάρω αντίδωρο...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αναδημοσιεύω το Ιερό Κήρυγμα που είναι για μένα πολύ φιλοσοφημένο και εύχομαι Χρόνια Πολλά στην μνήμη των Αγίων και στους εορτάζοντες που είναι πολλοί στην Ερμιονίδα...

  
«Ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν»
Σεβασμιότατε δέσποτα. Θα δει κανείς στις μέρες μας τα εξής τρία φαινόμενα. Το πρώτο, υπήρξε μια αύξηση  των υλικών αγαθών,  μια προσκόλληση σ’ αυτά εμπιστοσύνη στη δύναμή της, ουσιαστικά υπήρξε μια λατρεία της ύλης.


Ξεχάσαμε τότε, τα λόγια του Χριστού μας.«Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά»

Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο γνώρισμα της εποχής μας
πριν από την κατάρρευση της οικονομίας μας.

Το δεύτερο στοιχείο: Βλέπει κανείς σ’ αυτήν τη φάση, μια κατάρρευση της ηθικής, πνευματικής και εκκλησιαστικής σχέσεώς μας  με την πραγματική Πατρική μας δωρεά. Και διαπιστώνει κανείς, μια αποστασία του κόσμου, από τον θεϊκό  Λόγο του Θεού μας. Μια ανταρσία προς το θέλημά Του. Μια απαξίωση όλων των παραδόσεών μας. Μια κατάλυση της οικογενειακής ευλογίας που είχε η πατρίδα μας.
Επληθύνθησαν τα διαζύγια. Διελύθη η ομορφιά, το κύτταρο, η κατ’ οίκον Εκκλησία – η οικογένεια.
Κι’ έπειτα ήρθε το τρίτο: Η κατάρρευσης της οικονομίας, που οδηγεί την πατρίδα, όχι για λίγο καιρό, – ανθρωπίνως- αλλά  για πολλές γενεές μια οικονομική υποδούλωση, σε όλους  εκείνους, οι οποίοι παριστάνουν τους προστάτες μας. Ποια είναι η πραγματικότητα μέσα σε αυτά όλα τα γεγονότα. Οι πνευματικοί Νόμοι αδελφοί μου πάντοτε εργάζονται  για τη σωτηρία μας.
Όταν ο άνθρωπος κολλήσει στη γη, ο Θεός προσπαθεί να τον ξεκολλήσει, για να του χαρίσει τον ουρανό.
Όταν ο άνθρωπος πιστέψει στη σάρκα και στις ηδονές, προσπαθεί ο Θεός να του δώσει ουράνιες πραγματικές, γεμάτες από πληρότητα ηδονές πνευματικές.
Κι’ όταν ο άνθρωπος, παρά ταύτα συνεχίζει την αποστασία του, ο Θεός επιτρέπει δοκιμασίες, όχι προς τιμωρία, αλλά από αγάπη για να μας επαναφέρει εκεί ακριβώς, εκεί που είναι η θέση μας. Εκεί που τη θέση αυτή ετοίμασε ο Χριστός με τη σάρκωσή Του, τη σταύρωσή Του, την ανάστασή Του, την ανάληψή  Του.  Και τοποθέτησε την ανθρώπινη φύση στα δεξιά της Θεότητος. Εκεί είναι η θέση μας. 



Τιμάμε σήμερα τους δύο θαυμαστούς Αγίους Αναργύρους Κοσμά και Δαμιανό, τα  τέκνα της ευλογημένης, της Αγίας, της θαυμαστής μητέρας τους Θεοδότης. Πόσο διαφέρουν από εμάς. Ενώ εμείς περιφρονούμε ό,τι  αγαπούσαν εκείνοι, βλέπουμε την ψυχή μας να ελκύετε από αυτούς, να προσκαλείται από αυτούς, να καταφεύγει σ’ αυτούς.
Γιατί πέτυχαν εκείνοι αυτή την τιμή και τη δόξα στον ουρανό και στη γη;
Γιατί κατόρθωσαν να περιφρονήσουν τα υλικά αγαθά;
Γιατί μπόρεσαν να κρατήσουν τον εαυτό τους καθαρό από τον κόσμο;
Γιατί έζησαν μόνο για το Θεό και τη Δόξα Του;
Ένας είναι αδελφοί μου ο λόγος: Ακούγοντας από τη μάνα την Αγία για την πατρίδα την αληθινή, τον ουρανό, τον αγάπησαν και τον πόθησαν. Διαβάζοντας το Ευαγγέλιο κατάλαβαν τα λόγια του Χριστού: «Ζητείται πρώτον, τη βασιλεία του Θεού και την Δικαιοσύνην Αυτού».Γι’ αυτό βάλανε σαν στόχο και σκοπό τη Βασιλεία των Ουρανών και τη δικαιοσύνη που είναι η σωτηρία της ψυχής, η  σωτηρία του ανθρώπου ως εικόνα Θεού. 
Κι’ έπειτα πρόσεξαν τα λόγια του Παύλου. «Ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν αλλά τη μέλλουσαν επιζητούμεν» - Δεν έχουμε εδώ πατρίδα παντοτινή. Περαστικοί είμαστε. Εφήμεροι είμεθα. Ήρθαμε για να φύγουμε, δεν ήρθαμε για να μείνουμε. Και φεύγουμε, όχι για να χαθούμε, αλλά φεύγουμε για να ζήσουμε, για να ισχύσει και για εμάς ο Λόγος του Χριστού, ότι μεταβαίνουμε με το θάνατο εκ του θανάτου στη ζωή.

Οι Άγιοι κατάλαβαν τα λόγια του Παύλου καθαρά. 
Δεν έχουμε εδώ πατρίδα. Η πατρίδα μας, είναι ο ουρανός.

Ποιος εξόριστος δεν θέλει να  γυρίσει στην πατρίδα του;
Ποιος που στερήθηκε την ομορφιά και τη γλυκύτητα της πατρίδας 
δεν ζει με τον πόθο αυτής της ευφροσύνης,  να την ξαναπολαύσει.

Εξόριστοι στη γη από την αμαρτία των πρωτοπλάστων!

Μας έδωσε όμως ο Θεός μας με την Ανάσταση και τη Λύτρωση της σταυρικής του  προσφοράς, σε όλους τους ανθρώπους τη δυνατότητα να επανέλθουμε στην πατρίδα. Έτσι εξηγείται αδελφοί μου, γιατί μπόρεσαν να αφήσουν τα γήινα που παρέρχονται και να κυνηγούν τα ουράνια που μένουν.  Να σταθούνε αρνητικοί  μπροστά στις απολαύσεις της σαρκός για να έχουνε την αιώνια απόλαυση της τρυφής και της γλυκύτητας  του Παραδείσου.
Κατάλαβαν  πως τα πρόσκαιρα φεύγουν ανεπιστρεπτί,  κι’ ο άνθρωπος πρέπει να κυνηγάει τα αιώνια. Βεβαιώθηκαν μαζί με τον Σολομώντα που έζησε τη ζωή του και είπε στο τέλος όταν τον ρώτησαν να πει το συμπέρασμά της ζωής του και είπε: «Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης» 
Και οι Άγιοι Κοσμάς και Δαμιανός ακολουθώντας της μάνας τ’αχνάρια, παίρνοντας το βηματισμό της, βλέπουν τα αιώνια και σβήνει από μπροστά τους  ο  κόσμος της ματαιότητας! 
Έτσι, κατόρθωσαν να δώσουν τη γη και να πάρουν τον ουρανό! Να δώσουν απολαύσεις ψεύτικες και να κερδίσουν παραδείσια τρυφή και αιώνια ζωή! 
Να χωριστούνε από τα κοσμικά και να κερδίσουν τα ουράνια και την μετά των αγγέλων αναστροφή και τη συμβίωση με όλους τους Αγίους στον Παράδεισο. Αδελφοί μου αν μπορέσουμε να καταλάβουμε  στην αρχή αυτές τις θέσεις των Αγίων μας. 
Κι’ αν μπορούσαμε να αποδεχθούμε στη ζωή μας, ότι η ζωή τους ήταν τέλεια και πέρασαν εδώ βιώνοντας παραδείσια πραγματικότητα, κατά το Λόγο της Γραφής η Βασιλεία του Θεού εντός  ημών εστί, ήταν μέσα τους ο  Παράδεισος εκεί όταν βρισκόντουσαν και να καταλάβουμε ότι ζούνε τώρα αιώνια στον παράδεισο – θα μπορούσαμε όχι μόνοι μας γιατί είμαστε αδύναμοι αλλά με τη χάρη του Θεού μας και τα μυστήρια της Εκκλησίας μας, με την  παρουσία του Αγίου Πνεύματος  μέσα μας, να κάνουμε μεταστροφή και μια αλλαγή, να αφήσουμε όχι τα ανθρώπινα, αλλά τα αμαρτωλά. Όχι τα εγκόσμια, αλλά εκείνα τα οποία  χωρίζουν από τον Θεό. Και τότε, θα ήταν δυνατόν να γίνει η πραγματικότητα η σκληρή που ζούμε αναστρέψιμη και να ξανάρθει η χαρά η πνευματική μέσα μας. Αλλά και η χαρά της ζωής να είναι, δώρημα και απόλαυσης από τον Πατέρα των Φώτων, που απ’ αυτόν κάθε δώρημα κατεβαίνει στις καρδιές μας. 
 – Ευχηθείτε, Σεβασμιότατε, να καταλάβουμε ότι είμαστε περαστικοί στη γη. Ταξιδεύουμε στο σκάφος της ζωής αυτής, αλλά το λιμάνι μας δεν είναι εδώ στη γη, είναι στον ουρανό. 
-  Ευχηθείτε- να καταλήξει η ζωή μας στη θέση των Αγίων στο λιμάνι του Παραδείσου. 
Αμήν. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σημείωση: Το κείμενο της ομιλίας του Ιεροκήρυκος 
απομαγνητοφωνήθηκε από τον διαχειριστή του blog 
προς τιμή και δόξα των Αγίων 
και στην μακροημέρευση με Υγεία του πατέρα Νικοδήμου Αεράκη

1 Νοεμβρίου 2018
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΊΤΗΣ
ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Γιάννης Γκιόλας Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αργολίδας ->> με άλλα λόγια, προφανώς προς την εκάστοτε κυβέρνηση και αξιωμ. Αντιπολίτευση….

-> το έργο με τα νερά του «Ανάβαλου» απαραίτητη προϋπόθεση για να μείνουν οι καλλιεργητές του περίφημου ΠΟΠ ροδιού κι’ όχι μόνο... στην πατρώα γη και να μην πάρουν το δρόμο της ξενιτιάς …

 ==================================================================================================================================================







ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                                       31 - 10 -2022

  ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΡΟΔΙΟΥ: «ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΩΣΤΕ ΤΟ ΡΟΔΙ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΕΓΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ»

                                                 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Την Κυριακή 30 Οκτώβρη 2022, μέσα σε μια ανοιξιάτικη ηλιόλουστη ατμόσφαιρα σύσσωμη η Ερμιονίδα γιόρτασε έναν ακόμα από τους θησαυρούς της εύφορης γης της, το Ρόδι.

Η καλοκαιρία που έσκασε μέσα στο Φθινόπωρο, επέτρεψε στους παραγωγούς ροδιού, τον Αγροτικό συνεταιρισμό, τα σχολεία, τους καλλιτέχνες, τους συλλόγους της Ερμιονίδας, να στήσουν τα φροντισμένα περίπτερα τους στο λιμάνι με θέμα το Ρόδι.



  Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας πιστός στο ραντεβού της καθιερωμένης πια Γιορτής ενός σημαντικού για την περιοχή προϊόντος, συμμετέχοντας και φέτος αναφέρθηκε στο σύντομο χαιρετισμό του για την αναγκαιότητα να συνδράμουν όλοι ώστε η περιοχή να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο αξιοποιώντας στο έπακρον κάθε προϊόν που παράγει.

  Τόνισε την σπουδαιότητα της Ονομασίας Προέλευσης του προϊόντος γεγονός που του δίνει τη δυνατότητα να κατακτήσει όχι μόνο την εγχώρια αγορά αλλά και να επεκταθεί και στο εξωτερικό, ενώ δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει την ολοκλήρωση του έργου μεταφοράς του νερού, γεγονός που θα προσδώσει άλλη δυναμική σε όλες τις καλλιέργειες της περιοχής.

Δείτε τον χαιρετισμό του Γιάννη Γκιόλα στο βίντεο που ακολουθεί: https://www.facebook.com/100008505758788/videos/505321074821954/

                                ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ