Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

«Η αντίστροφη ζωγραφική στον καμβά» με πρόσωπα και πράγματα εκείνων των χρόνων … από τη Βιβή Σκούρτη

Μνήμες με αφορμή μία φωτογραφία

Όσοι από εμάς ζήσαμε τα Μαντράκια των παιδικών μας χρόνων, εκεί που οι δικοί μας άνθρωποι περνούσαν τον περισσότερο χρόνο της μέρας τους, εκεί που παίζαμε όλες τις εποχές, εκεί που τα καλοκαίρια, τσαλαβουτούσαμε στη θάλασσα γιατί ήταν στα πόδια μας, έχουμε άσβεστη στη μνήμη μας τους ανθρώπους.

Ένας από αυτούς ήταν ο Γιάννης Βόλης. Μελαγχολική σιλουέτα με ψυχή γεμάτη χαρακιές. Ψηλός, μελαχρινός με πολύ μεγάλα μαύρα μάτια, με το παχύ μουστάκι του, την τραγιάσκα του, πάντα ένα λουλούδι στο αυτί και αναπόσπαστη από το χέρι του την μαγκούρα που πάνω της βασταζόταν σέρνοντας το πόδι του.

Ο Γιάννης ήταν γιός της Ελένης και του Νικόλα  Βόλη. Οικογένεια με τέσσερα αγόρια: Παντελή (Μαντράχαλο), Αντρέα, Μήτσο (άνδρας της Μαγδαληνής), Γιάννη και δύο κορίτσια: Ματίνα και Γαρυφαλλιά (μάνα του τροβαδούρου Κώστα Βλάχου και γιαγιά του Ηλία Βλάχου).

          Όλοι τους ναυτικοί και μάλιστα ο Παντελής, ο Μήτσος και ο Γιάννης ήταν και σφουγγαράδες, δύτες...

Παντελής Βόλης 

Εμείς ως παιδιά τον γνωρίζαμε να μένει με την ανήμπορη μάνα του σε μια μικρή κάμαρη, μ’ ένα μικρό παράθυρο με κάγκελα που πρόβαλε η μορφή του,  στην άκρη των Μαντρακιών, εκεί που έσκαζε κυριολεκτικά το κύμα. Ένας μικρός αμμώδης διάδρομος οδηγούσε στην κάμαρη. Περνούσαμε για να σκαρφαλώσουμε τους βράχους και να περάσουμε στην άλλη πλευρά, στου Μαστρογιάννη. Το φτωχικό κατάλυμα  τους είχε παραχωρήσει συμπονετικά η Λουλουδία Λιναρδοπούλου.

Στα νιάτα του ο Γιάννης ήταν ένα ψηλόλιγνο γεροδεμένο παλληκάρι. Έλεγαν ότι δούλεψε και στη μεταφορά των πλακών, την εποχή που έγινε η πλακόστρωση στους κεντρικούς δρόμους της Ερμιόνης. Φορτωνόταν μόνος τη βαριά πλάκα στην πλάτη και την μετέφερε από το λιμάνι στον Ταξιάρχη. Είχε όμως την ατυχία να αρρωστήσει από μηνιγγίτιδα, ασθένεια που προσβάλει το κεντρικό νευρικό σύστημα και του άφησε σημάδια αναπηρίας στο πόδι, στην ομιλία, στην ακοή.

-Τι κάνεις Γιάννη;

-Καλά θεία Βούλα.

-Τι θα φάμε σήμερα;

-Πατατούλες τηγανιτές.

Στιχομυθία γνωστή και χαρακτηριστική σ’ εμάς που τον ζήσαμε.

Η φτωχή καμαρούλα κατεδαφίστηκε και στη θέση της οικοδομήθηκε ένα μικροσκοπικό πανέμορφο  παρεκκλήσι-προσκυνητάρι, ένα διαμαντάκι, αφιερωμένο στον προστάτη του Συλλόγου μας  «Άγιο Ιωάννη τον Ελεήμονα». Η κατασκευή του έγινε με την ευγενική χορηγία δύο μελών του, αγιογραφήθηκε με εξαιρετική αισθητική και το κρατούν όπως του πρέπει οι γυναίκες του ομώνυμου συλλόγου, που αφιερώνουν την ελεύθερη ώρα τους με τοπικά δημιουργήματα και απαλύνουν τον πόνο των εχόντων ανάγκη, εκεί που η μέριμνα πολιτείας κρατικής και τοπικής δεν φτάνει.

Βιβή Σκούρτη

Σημ: Στη φωτογραφία ο Γιάννης Βόλης με τη γάτα του και στην άλλη ο αδελφός του Παντελής ο επονομαζόμενος Μαντράχαλος, επί τω έργω, με το «φόρεμα» και το σφουγγάρι στο χέρι

==============================================================================================================================

Σημείωση του blog -> Το σημερινό προσκυνητάρι στον Άγιο Ελεήμονα που γίνεται αναφορά στο άρθρο, κατά τη γνώμη μας δοθείσης της ευκαιρίας… έπρεπε να γινόταν «προσκυνητάρι» στη δωρήτρια και ευεργέτιδα  της πόλης μας, -> «αγίας» Λουλουδίας Λιναρδοπούλου!  

 Έτσι περνούν οι άνθρωποι στην αιωνιότητα!!! ...

– Ακόμα και ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων θα χαιρόταν γι' αυτό…

STAM.DAM.D.


Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024

Αικατερίνη - Παπαμιχαήλ - Ρήγα -> από τους λίγους εναπομείναντες που προσπαθούν να κρατήσουν μνήμες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην ιδιαιτέρα μας πατρίδα την Ερμιόνη ...

 

                   ΜΟΥΣΕΙΑ


Όλοι μας ξέρουμε πως τα μουσεία είναι οι στέγες που φυλάσσονται αντικείμενα δείγματα παρελθοντικού πολιτισμού. Γνωστότερά μας ήσαν τα αρχαιολογικά και τα καλλιτεχνημάτων κάθε τόπου. Στην  Έλλάδα πλούσιο το αρχαιολογικό υλικό. Το Καλλιτεχνικό σε όλες τις χώρες. Με τα χρόνια συστήθηκαν και άλλων ειδών Μουσεία ειδικού ενδιαφέροντος.  Μουσείο πολεμικό, βυζαντινό, νομισματικό, φιλοτελικό, ζωολογικό, παιχνιδιών κ. α. πολλά. Ποιος ο σκοπός των Μουσείων; Να διατηρεί μνήμες τοπικού πολιτισμού αλλά και ιδιαίτερων αντικειμένων διαδρομές.                                                         

Θα αναφερθώ με τούτο το σημείωμα στη μουσειακή κατάσταση στη γενέτειρά μου την Ερμιόνη τα κοινά της οποίας δεν έπαψαν να με ενδιαφέρουν. Πολλοί ενδιαφερθήκαμε για τη συλλογή των πολλών αρχαιολογικών ευρημάτων της που βρίσκονται σκόρπια στα υπόγεια μουσείων Άργους και Ναυπλίου και στο Λουρίδειο ίδρυμα, να συλλεγούν στον τόπο τους για αρχαιολογικό Μουσείο. Δε βρέθηκε όμως κατάλληλο δυναμικό πρόσωπο να το φροντίσει. Άλλο Μουσείο μείζονος σημασίας για τον τόπο για τη λειτουργία στη ζωή των προγόνων μας, είναι το Λαογραφικό. Δείχνει το χαραχτήρα του τοπικού πολιτισμού. Η Ερμιόνη δυστυχώς περνώντας τα χρόνια αποχαραχτηρίζεται γιατί έχουν λιγοστέψει οι ντόπιοι ερμιονίτες και οι νέοι έποικοι δεν γνωρίζουν ή δεν ενδιαφέρονται για τις ιδιαιτερότητες του τόπου. Οι λίγοι απομείναντες προσπαθούμε να κρατήσουμε τις μνήμες με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ο Γ. Σπετσιώτης με τις έρευνες του, ο Β. Γκάτσος με τις αναφορές του στην παληά Ερμιόνη, οι μακαρίτες Μ. Παπαβασιλείου με περιγραφές και η Ανθούλα με τις νάϊφ εθιμοτυπικές απεικονίσεις ερμιονίτικης  ζωής, ο Γ. Ησαϊας με τις μελέτες του για τοπικά νομίσματα  η Βιβή Σκούρτη με τη συλλογή των λειψάνων του τόπου και η ασημότητά μου με τα λαογραφικά κείμενα, τα υμνητικά στιχουργήματα και τα ερμιονικά θέματα του χρωστήρα μου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τις μνήμες των ερμιονικών ιδιαιτεροτήτων. Αν όμως οι αρχαιολογικές συλλογές είναι δύσκολες, η συλλογή λαογραφικού υλικού είναι εύκολη αν υπάρξουν πρόσωπα με διάθεση για προσφορά προσωπικής ενασχόλησης. Είναι αναγκαία αν θέλουμε να διατηρήσουμε το χαρακτήρα του χωριού μας. 

Γιατί το λαογραφικό υλικό δίνει τη φυσιογνωμία του τόπου. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να στραφούμε όταν παραχωρηθεί από το Δήμο στέγη για επέκταση από το στενό χώρο του ιστορικού λαογραφικού κτηρίου. Το υπάρχον να παραμείνει ιστορικό και το λαογραφικό να εκταθεί σε μεγαλύτερο χώρο όπως λ.χ. το  Καποδιστριακό. Και ας λείψει η ιδέα για επέκταση βιβλιοθήκης. Οι βιβλιοθήκες παρακμάζουν με την ηλεκτρονική εξέλιξη. Άλλωστε είναι γενικού ενδιαφέροντος και όχι τοπικού. Λαογραφικό υλικό υπάρχει άφθονο στην Ερμιόνη αλλά δεν υπάρχει χώρος να εκτεθεί. Τυχερό το Μουσείο που βρήκε στέγαση και κηδεμονία είναι των παιχνιδιών. Καλό βέβαια αλλά και αυτό γενικού ενδιαφέροντος και χαρακτήρα.   Όθεν η πρώτη στέγη που θα βρεθεί, να διατεθεί για λαογραφικό Μουσείο για να πάρουν θέση όσα παλαιά αντικείμενα φυλάσσονται στα σπίτια και κάποτε θα αφανιστούν στα σκουπίδια. Αυτά έχει να πεί το πατριωτικό μου αίσθημα για να διατηρήσουμε τον τοπικό χαρακτήρα του χωριού μας. 

Με την ευκαιρία αυτή, εκφράζω τη γνώμη μου ότι το δωρηθέν οίκημα Μ. Παπαβασιλείου, πρέπει να είναι σημείο συνάντησης των μελών του συνδέσμου και όχι στέγη του Καραγκιόζη. γιατί ο δωρητής ήταν και ο εμπνευστής της ίδρυσης του συλλόγου και προφανώς σ’ αυτό σκόπευε δωρίζοντάς το.

ΚΑ.ΠΑ.ΡΗ.

                                

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

- Όταν καταλάβεις ότι, για να δημιουργήσεις κάτι, πρέπει να πάρεις άδεια από κάποιον που δεν δημιουργεί απολύτως τίποτα...


Γράφτηκε το 1920 αλλά δεν μπορούσε να είναι πιο επίκαιρη, η φράση της Ayn Rand. (Εβραία δραπέτης από τη Ρωσία το 1920 που πήγε στις Η.Π.Α όπου ζήτησε και της δόθηκε πολιτικό άσυλο)

- Όταν καταλάβεις ότι, για να δημιουργήσεις κάτι, πρέπει να πάρεις άδεια από κάποιον που δεν δημιουργεί απολύτως τίποτα...

- Όταν αποδείξεις ότι τα λεφτά δεν τα παίρνεις εσύ που δουλεύεις τίμια, αλλά πάνε σε αυτόν που κάνει ύποπτες δουλειές ή έχει μια θέση με μέσον...

- Όταν καταλάβεις ότι πολλοί γίνονται πλούσιοι, όχι με τη δουλειά, αλλά με δωροδοκίες και κρατικά χρήματα επειδή ελέγχουν το πολιτικό σύστημα και ότι δεν τους προστατεύουν οι νόμοι, αλλά το αντίθετο και όμως, τους προστατεύεις εσύ ο ίδιος...

- Όταν καταλάβεις ότι η διαφθορά ανταμείβεται, ενώ η τιμιότητα μετατρέπεται σε θυσία...

Τότε μπορείς να βεβαιώσεις, χωρίς το φόβο να κάνεις λάθος ότι, η κοινωνία σου, η πατρίδα σου, είναι ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ...

Alissa Zinovievna Rosenbaum


"Ερμιονικός Σύνδεσμος " -> Παραίτηση του Προέδρου Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη και ανάδειξη νέου Δ.Σ. ...



 ΠΡΑΚΤΙΚΟ   Νο  8

Σήμερα Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024  και ώρα 11.00’ συνήλθε το Δ.Σ. του Ερμιονικού Συνδέσμου στον Πειραιά  και στην έδρα του, με μοναδικό θέμα την επιστολή παραίτησης  του κ. Ιωάννη Σπετσιώτη από τη θέση  του Προέδρου και μέλους του Δ.Σ. του Ερμιονικού Συνδέσμου σύμφωνα με το υπ’αρ. Πρωτ. 4/30-1-2024 έγγραφο παραίτησής του, που εστάλη  στις 30-1-2024 στον Γενικό Γραμματέα του Ερμιονικού Συνδέσμου και κοινοποιήθηκε ενημερωτικά την ίδια ημέρα σε όλα τα μέλη του Δ.Σ.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν, ο Αντιπρόεδρος Απόστολος Λαδάς, ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Ησαΐας, η Ταμίας Ελένη Τράκη και τα μέλη, Θελξιόπη Ζερβού, Μαρίκα Κανέλλη-Τουτουντζή και Αικατερίνη Κασνέστη-Γασπαράτου.

    Το Δ.Σ., ύστερα από σχετική συζήτηση, με λύπη αποδέχεται την παραίτηση  του Προέδρου, που είκοσι χρόνια υπηρέτησε επάξια το αξίωμα του Προέδρου του Συνδέσμου από τα τριάντα πέντε συνολικά έτη, που συμμετείχε στο Διοικητικό Συμβούλιο και ελάμπρυνε τον Σύλλογο με την πολυμάθεια και την εργατικότητά του. Εκτός των άλλων, ο Γιάννης Σπετσιώτης είχε έντονα καλλιεργημένο το αίσθημα ευθύνης και προσφοράς στο τομέα των δραστηριοτήτων  του και ακολουθούσε με πιστότητα και δημιουργικότητα τον Κανονισμό του Συνδέσμου. Συνάμα, είχε ως όραμά του την ποιότητα του διαλόγου και της συνεργασίας, με γνώμονα τις σωστές αποφάσεις για το σπουδαίο πολιτιστικό έργο του Συνδέσμου, στη Λαογραφία και στην τοπική παράδοση, στην Ιστορία, στο φυσικό περιβάλλον, αλλά και στη νεολαία της ιδιαίτερης πατρίδας του, την Ερμιόνη.

  Επιπροσθέτως, ήταν άξιος συνεχιστής αειμνήστων   Προέδρων. Με την άριστη συνεργασία που είχε με τα μέλη του Δ.Σ., με τη σύμπνοια και την αγάπη, προσέφερε τόσο στον Ερμιονικό Σύνδεσμο, όσο και στη γενέτειρά του την Ερμιόνη, σπουδαίες ιστορικές, λαογραφικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, αναδεικνύοντας έτσι τον Ερμιονικό Σύνδεσμο  μέτρο σύγκρισης Συλλόγων, τόσο στην Ερμιόνη, όσο και στην ευρύτερη  περιφέρεια Ερμιονίδας.

  Σεβόμενοι την απόφασή του  και με την ελπίδα ότι θα συνεχίσει να είναι κοντά μας  για οποιοδήποτε θέμα χρειαστούμε μελλοντικά  την αρωγή του και την εμπειρία , το Δ.Σ.   αποδέχεται την παραίτησή του.

  Επειδή δεν υπήρχε άλλο  θέμα, λύθηκε η συνεδρίαση.

             Ο  Αντιπρόεδρος   Απόστολος  Λαδάς                        

Ο  Γενικός     Γραμματέας  Ιωάννης   Ησαΐας

Η  Ταμίας                                                   Τα  μέλη

Ελένη Τράκη                                Θελξιόπη      Ζερβού

                                         Αικατερίνη   Κασνέστη- Γασπαράτου

                                              Μαρίκα Κανέλλη- Τουτουντζή

 =============================================================================================================================

             

               Πρακτικό     Νο   9

Θέμα: Ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου «Ερμιονικού Συνδέσμου». >>>>

Γιάννης Μαργέτας επικ. αξιωματικής αντιπολίτευσης ->> [...] Η Αργολίδα θα πρέπει να αναδειχθεί ως ενιαία τουριστική ενότητα - > και άλλα πολλά ...

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Στην έκτακτη συνεδρίαση της 6ης Φεβρουαρίου 2024, του Δημοτικού Συμβουλίου Ερμιονίδας, σχετικά με τη συμμετοχή του Δήμου Ερμιονίδας στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επέμβαση (Ο.Χ.Ε) Επιδαύρου- Ερμιονίδας- Ναυπλίου, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος της (Ε.Π) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 2021-2027 η Παράταξή μας υποστήριξε τα παρακάτω:

Είμαστε υπέρ της συμμετοχής του Δήμου μας σε όσο το δυνατόν περισσότερα προγράμματα.

Είναι ανάγκη να αμβλυνθούν οι ενδοπερειφερειακές ανισότητες και οι Δήμοι να τρέχουν σε όλους τους τομείς, περιλαμβανομένων και των προγραμμάτων, με τους ίδιους ρυθμούς. 

Χρειάζεται να δώσουμε “οξυγόνο”και χώρο ανάπτυξης στις τοπικές οικονομίες και βέβαια στους πολίτες, για να οδηγηθεί η τοπική μας οικονομία στην καινοτομία και την εξωστρέφεια.

Είναι αναγκαίο να αντιμετωπίσουμε τον τουρισμό ως ένα προϊόν που συντίθεται στο πλαίσιο μια ολοκληρωμένης περιφερειακής ανάπτυξης, για να δοθεί μία νέα ισχυρή δυναμική στο τουριστικό μας προϊόν.

Η Αργολίδα θα πρέπει να αναδειχθεί ως ενιαία τουριστική ενότητα, έτσι, ώστε ο επισκέπτης του Πόρτο-Χελίου να μπορεί άνετα να επισκεφτεί τις Μυκήνες και αντιστρόφως, ο επισκέπτης του Ναυπλίου να επισκεφθεί την Ερμιονίδα κ.ο.κ.

Εκτός όμως από το οδικό δίκτυο, αφού έχουμε την ευτυχία ο Δήμος μας να περιβρέχεται από θάλασσα, με εξαιρετικού κάλλους λιμάνια, είναι αδήριτη ανάγκη να αναπτυχθούν οι θαλάσσιες συγκοινωνίες κυρίως στον τομέα του τουρισμού και να βοηθήσουν στην ενοποίηση του τουριστικού προϊόντος στην Αργολίδα.

Για παράδειγμα, η Κοιλάδα αποτελούσε επίνειο του Κρανιδίου και με θαλάσσια συγκοινωνία ένωνε την Ερμιονίδα με την υπόλοιπη Αργολίδα (Ναύπλιο, Τολό, Δρέπανο κ.ο.κ) και είναι γνωστό ότι μέχρι τη δεκαετία του εξήντα αποτελούσε τον κύριο τρόπο επικοινωνίας με την Αργοναυπλία.

Κρανίδι 7 Φεβρουαρίου 2024

Γιάννης Μαργέτας.

 

Άνοιξε ο Φάκελος του Μύλου (μούφα) στο Κρόθι-Ερμιόνης - η μεγαλύτερη απάτη του 20ου -21ου αιώνα ...

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

 Έργα και ημέρες δημάρχων της Ερμιονίδας....

Δήμαρχε Ερμιονιδας- τέως του τέως Δήμου Ερμιόνης και Δ/νση Δασών Αργολίδας πάρτε το ρεπορτάζ και κάντε το κορνίζα..

ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ - >
Άνοιξε ο Φάκελος του Μύλου (μούφα) στο Κρόθι-Ερμιόνης - η μεγαλύτερη απάτη του 20ου -21ου αιώνα ...


Συνεχίζεται η προκλητική σιωπή των δημοτικών μας αρχόντων, 

-> δεν απαντούν στις καταγγελίες μας...

ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ ... ->

Συνεχίζεται η προκλητική σιωπή των δημοτικών μας αρχόντων, -. δεν απαντούν στις καταγγελίες μας...
 ... και η διάνοιξη δρόμου προς τη θάλασσα από το λόφο του δημοτικού ανεμόμυλου, που αποσκοπεί στο όραμά σας και στα σχέδιά σας ;;; ....!

Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

Χαλίλ Γκιμπράν (αραβικά: جبران خليل جبران‎ ​) - ... να λυπάστε το έθνος που δοξάζει μ’ εγκώμια τον τραμπούκο σαν ήρωα...!

 Πάντα διαχρονικό & επίκαιρο σε αυτό τον τόπο...


Άραγε για ποιο έθνος είχε προφητεύσει  ο ποιητής;;...

Να λυπάσαι το έθνος με το πλήθος τα δόγματα και την κούφια θρησκεία.

Να λυπάσαι το έθνος οπού ρούχα φορεί που δεν ύφανε το ίδιο
ψωμοτρώει από στάρι που εκείνο δε θέρισε
το κρασί του δεν γίνηκε απ’ τις δικές του πατούσες. 

Να λυπάσαι το έθνος που δοξάζει μ’ εγκώμια 
τον τραμπούκο σαν ήρωα 
και τον κατακτητή του με την κίβδηλη λάμψη
θεωρεί ευεργέτη....>>>>>

Μελαγχολικό δειλινό σήμερα στα ιστορικά πηγάδια της Ερμιόνης …

ΦΩΤΟ 1) Στο βάθος η καμινάδα του εργοστασίου με προορισμό παρασκευής   τοματοπολτέ  του Μέξη, που δεν κάπνισε ποτέ!… στις μέρες μας, στη δίνη της εγκατάλειψης και της φθοράς του χρόνου, δείχνει τα πρώτα σημάδια της πτώσης της!!!

Μια στάση στα πηγάδια μετά το κουραστικό περπάτημα στον μυρωδάτο ακόμα… κάμπο της Ερμιόνης και σαν κινηματογραφική ταινία περνούν από μπροστά μας θύμισε γλυκές, πικρές, ωστόσο νοσταλγικές, από τα παιδικά μας χρόνια, που πέρασαν χωρίς  γυρισμό …

Όμως, τα πηγάδια στέκουν εκεί αγέρωχα, για να ζωντανεύουν τις αναμνήσεις μας και την ιστορία των παρελθόντων χρόνων!…

Σημείωση: Για τα πηγάδια μας έχουμε κάνει πολλές αναφορές γι’ αυτό το θέμα δεν το πλατειάζουμε …

Κι’ αυτή τη φορά την ανάρτηση, την αφιερώνουμε στους Ερμιονίτες στα ξένα …

STAM. DAM.D.  

Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024

Το βιβλίο του Δρ Ευστάθιου Δημ. Αρβανίτη -> Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΉΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑΣ

Τον Στάθη Αρβανίτη τον γνωρίσαμε ως δ/ντη της φιλαρμονικής του Δήμου Ερμιονιδας, και ως μαέστρο της χορωδίας του Μ.Σ. Ερμιόνης μετά την εκδημία του αείμνηστου μαέστρου Τάκη Μανιάτη.

Τον μαέστρο μας. τον χαρακτήριζε η αφοσίωση στη δουλειά του, η βαθιά μουσική κατάρτιση, το ήθος του, η συνέπεια και το μεράκι !!

Τώρα τον βλέπουμε και σε άλλη δραστηριότητά του,  που έχει τη συγγραφή ενός μουσικού έργου!



Μπορούμε να φανταζόμαστε το περιεχόμενο  αυτού του βιβλίου από  τον τίτλο  του και μόνο

Του ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδο…

Για περισσότερα, όταν μελετήσουμε το βιβλίο....

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ - ΚΛΙΚ ΕΔΩ ->>> https://stamdamd.blogspot.com/

====================================================================================================================================

Καλό και ευλογημένο μήνα φίλοι μου!>>>>

Όλη η ιστορία του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης και της χορωδίας του, σε ρεπορτάζ μου στον έντυπο Τύπο από το αρχείο και πολλά περισότερα στο blog ...

 Όλη η ιστορία του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης και της χορωδίας του, σε ρεπορτάζ μας στον  Τύπο...

Εκτέθηκαν σε πανηγυρική εκδήλωση του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης τον Ιουλίο 2018 στο 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Ερμιονίδας και της 27ης Χορωδιακής Συνάντησης Ερμιόνης 

- κλικ εδώ - > https://stamdamd.blogspot.com/

Μόνο με τη γνώση της ιστορίας υπάρχει μέλλον στους λαούς! ...

 

Από το προσωπικό  μας αρχείο - ΙΟΥΝΙΟΣ 2011



Ομολογία ενός σκεπτόμενου Τούρκου δημοσιογράφου...

Με ένα εντυπωσιακά ειλικρινές άρθρο, που δημοσιεύεται στην έγκυρη εφημερίδα SABAH, από τον Engin Ardiç, γνωστό συγγραφέα και δημοσιογράφο στην Τουρκία στηλιτεύεται ο Τουρκικός τρόπος εορτασμού της πτώσης της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου...

Στο εν λόγω άρθρο ο συγγραφέας παρουσιάζει µία σειρά από αλήθειες για τις οποίες το Κεµαλικό καθεστώς εδώ και δεκαετίες προσπαθεί να καταπνίξει. Αξίζει να παρατεθεί μεταφρασμένο το πλήρες κείμενο, από την συγκεκριμένη διεύθυνση της Τουρκικής εφημερίδας Sabah το οποίο έχει ως εξής:
"Τούρκοι συμπατριώτες, σταματήστε πια τις φανφάρες και τις γιορτές για την Άλωση, αρκετή ßία έχουμε δώσει στην Ανατολή µε τις πράξεις µας..."

« ΑΝ οργανωνόταν στην Αθήνα συνέδριο µε θέμα : «Θα πάρουμε πίσω την Πόλη...»
«ΑΝ έφτιαχναν μακέτα µε τα τείχη της πόλης και τους στρατιώτες µε τις πανοπλίες τους να επιτίθενται στην Πόλη...» (όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο !)
«ΑΝ ένας τύπος ντυμένος όπως ο περίφημος Έλληνας Νικηφόρος και σχεδόν μυθικός Διγενής Ακρίτας έπιανε τον δικό µας Ulubatlι Hasan και τον γκρέμιζε κάτω»....
«ΑΝ ξαφνικά έμπαινε στην πόλη κάποιος ντυμένος Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος πάνω σε ένα λευκό άλογο και δίπλα του άλλος ως Λουκάς Νοταράς, ως Γεώργιος Φραντζής κι έμπαιναν ως αντιπρόσωποι της πόλης...» (όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο!)

ΑΝ έφτιαχναν µια χάρτινη Αγία Σοφία που δεν είχε μιναρέδες αλλά Σταυρό....
ΑΝ έκαιγαν λιβάνι και έλεγαν ύμνους, θα µας άρεσε;

Δεν θα µας άρεσε, θα ξεσηκώναμε τον κόσμο, μέχρι που θα καλούσαμε πίσω τον πρέσβη µας από την Ελλάδα.

Τότε, γιατί το κάνετε εσείς αυτό, κάθε χρόνο;
Πέρασαν 556 χρόνια και γιορτάζετε (την Άλωση) σαν να ήταν χθες;
Γιατί κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ( µ΄ αυτές τις γιορτές που κάνετε ) διακηρύσσετε σε όλο τον κόσµο ότι: «αυτά τα μέρη δεν ήταν δικά µας, ήρθαµε εκ των υστέρων και τα πήραμε µε τη ßία».
Για ποιο λόγο άραγε φέρνετε στη µνήµη µια υπόθεση 6 αιώνων;
Μήπως στο υποσυνείδητό σας υπάρχει ο φόβος ότι η Πόλη κάποια µέρα θα δοθεί πίσω ;
Μην φοβάστε, δεν υπάρχει αυτό που λένε µερικοί ηλίθιοι της Εργκενεκόν περί όρων του 1919.
Μη φοβάστε, τα 9 εκατοµµύρια Ελλήνων δεν μπορούν να πάρουν την πόλη των 12 εκατοµµυρίων, και αν ακόμα την πάρουν δεν μπορούν να την κατοικήσουν.
Κι οι δικοί µας που γιορτάζουν την Άλωση είναι µια χούφτα φανατικοί µόνο που η φωνή τους ακούγεται δύσκολα.
Ρε σεις, αν µας πούνε ότι λεηλατούσαμε την Πόλη τρεις µέρες και τρεις νύχτες συνεχώς τι θα απαντήσουμε;
Θα υπερασπιστούμε τον εαυτό µας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ή θα αφήσουμε το θέμα στους ιστορικούς;
Αντί να περηφανευόμαστε µε τις πόλεις που κατακτήσαμε, ας περηφανευτούμε µε αυτές που ιδρύσαμε, αν υπάρχουν.  Αλλά δεν υπάρχουν..!
Όλη η Ανατολή είναι περιοχή µέ την βία κατακτημένη...
Ακόμα και το όνομα της Ανατολίας δεν είναι αυτό που πιστεύουν (ana=µανα, dolu=γεµάτη) αλλά προέχεται από την ελληνική λέξη η Ανατολή.
Ακόμα και η ονομασία της Ισταµπούλ δεν είναι όπως µας λέει ο Ebliya Celebi «εκεί όπου υπερτερεί το Ισλάµ»τραßώντας τη λέξη από τα μαλλιά, αλλά προέρχεται από το «εις την Πόλιν».
Εντάξει λοιπόν, αποκτήσαµε µόνιµη εγκατάσταση, τέλος η νοµαδική ζωή και γι' αυτό ο λαός αγοράζει πέντε - πέντε τα διαµερίσµατα. Κανείς δεν μπορεί να µας κουνήσει, ηρεμήστε πια...
Οι χωριάτες µας ας αρκεστούν στο να δολοφονούν την Κωνσταντινούπολη χωρίς όμως πολλές φανφάρες ....»

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι..

 Δεκέμβριος 2012

Απόσπασμα από σχετικό άρθρο του αείμνηστου Βασίλη Λαδά
------------------------------------------------------------------------------------------------

[...] Για την ιστορία ο Χάσπαρης 
(κραταιός Δήμαρχος Κρανιδίου - σημείωση blogger) εκτός από τα αρνητικά, είχε και θετικό έργο για τον τόπο μας. Από το 1936 μέχρι την κατοχή, με κάποιον εργολάβο ( Πουλάκη), έστρωσε με τσιμέντο αρκετούς κεντρικούς δρόμους από τους οποίους οι περισσότεροι ήταν γεμάτοι λακκούβες και μόνο δύο κεντρικοί δρόμοι, ήταν στρωμένοι με καλντερίμι όπως το έλεγαν, δηλαδή η επίστρωσή τους ήταν πέτρες θαμμένες στο χώμα με λεία επιφάνεια, στρωμένες δίπλα-δίπλα. Αλλά και αυτούς τους δρόμους τους τσιμεντόστρωσε αργότερα, χαλώντας βέβαια κάτι το παραδοσιακό που κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είχε διατηρηθεί. Το 1952 έφερε το νερό για πρώτη φορά στο Κρανίδι, κάνοντας μια επιτυχημένη γεώτρηση στο «πλατύ Πηγάδι», καθώς και μια δεξαμενή στην «Αγία Άννα». Έτσι για πρώτη φορά οι οικοκυρές είχαν νερό στα σπίτια τους και σταμάτησαν να το φέρνουνε κουβαλώντας, άλλες με γαϊδουράκια, και άλλες στην πλάτη, κυρίως από την Σκούντρα, την Μιλίντρα και τον Πύργο που ήταν τα πιο κοντινά πηγάδια στο Κρανίδι. 

Στα εγκαίνια της ύδρευσης τον Ιούλιο του 1952, υπήρχαν βρύσες σε κάθε γειτονιά καθώς και μια ειδική βρύση στην πάνω πλατεία. Αυτήν εγκαινίασε ο «υψηλός» προσκεκλημένος του, βασιλιάς Παύλος, στον οποίο αποδόθηκαν ιδιαίτερες τιμές. 


Κάτι για την ιστορία των μετέπειτα Δημάρχων. 
Ο εργολάβος που ανέλαβε την ύδρευση, είχε δώσει γραπτή εγγύηση στο Δήμο, σύμφωνα με την οποία έδινε στο υδραγωγείο και τους σωλήνες 20 χρόνια ζωής. 

Κανείς από τους Δημάρχους που θα αναφερθώ στη συνέχεια δεν άλλαξε ούτε ένα μέτρο από το δίκτυο ύδρευσης, που μετά το 1972 θεωρούνταν ακατάλληλο. 
Οι αρχικοί σωλήνες παρέμειναν μέχρι και το 2003, όταν άλλαξε τους σάπιους και ακατάλληλους ο Δήμαρχος Δημήτρης Καμιζής. Δεν ξέρω αν έχει μείνει κάποια άκρη του δικτύου χωρίς αλλαγή....

Φώτο του αείμνηστου φωτογράφου της Ερμιονίδας Στέφου Αλεξανδρίδη