Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

«…κοντά στ’ ακροθαλάσσι που ξέφυγες με βιάση…»

 


Από την ποιητική συλλογή του Ερμιονίτη ποιητή

Πέτρου Λακούτση «Θαλασσογραφίες»

===========================================================================.

ΕΡΜΙΟΝΙΚΟ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ Σ’ ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ 

Μικρό κοχύλι στην κάψα του καλοκαιριού, κοντά στ’ ακροθαλάσσι που ξέφυγες με βιάση στ’ απύθμενου βυθού το πικροχείλι,εκεί που ήσουν μια χαρούλα ανοίγεις τα φτερά σου και πετάς και πας σε άλλους κόσμους και αλητεύεις σαν τη λιγνή μεταξένια πεταλούδα σε σχήμα ασημοκόλλητης καρδιάς. (σελ. 20)


Θρησκευτικές και κοινωνικές παραδόσεις του τόπου μας που περνάνε στην ιστορία, με τη γραφίδα του Γιάννη Σπετσιώτη ....


ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΛΙΣΣΑΙΟΥ



 

 του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη


Στις 14 Ιουνίου η εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του προφήτη Ελισσαίου1 που έζησε κατά τον 9ο και 10ο αιώνα π.Χ. Τον Ελισσαίο όρισε ως διάδοχό του ο ίδιος ο προφήτης Ηλίας. Όταν αναλήφθηκε με το πύρινο άρμα του στους ουρανούς, του έριξε τη μηλωτή του, ένδυμα από δέρμα προβάτου. Ήταν η απόδειξη της αυθεντικής διαδοχής.2

Ο «ένδοξος» προφήτης Ελισσαίος μπορεί να μην έχει το κύρος του προφήτη Ηλία είναι όμως ιδιαίτερα αγαπητός στην επαρχία μας. Ξεχωριστά δε τιμάται στο Κρανίδι, όπου υπάρχει και ναός αφιερωμένος στη μνήμη του, κτισμένος το 1867.3 Πρόκειται για εξωκλήσι στα Ν.Δ. του Κρανιδίου, κοντά στον περιφερειακό δρόμο, όπου κάθε χρόνο στη μνήμη του Αγίου τελείται αγρυπνία.

Ο προφήτης Ελισσαίος είχε τη δύναμη να θεραπεύει όσους νοσούσαν από τη φοβερή ασθένεια της λέπρας. Μεταξύ άλλων θεράπευσε και τον λεπρό Νεεμάν, πολύτιμο συνεργάτη του βασιλιά της Συρίας.4

Πριν από 90 περίπου χρόνια το προαύλιο του ναΐσκου, στο Κρανίδι, κατέκλυζαν οι πάσχοντες από την ασθένεια της λέπρας, με την ελπίδα και την πίστη ότι ο Άγιος θα κάνει το θαύμα του και θα τους θεραπεύσει. Εκεί, καθώς μου είχε πει ο αείμνηστος «κυρ» - Απόστολος, πήγαινε και ο «λεπρός της Τραχιάς» ελπίζοντας να βρει τη γιατρειά του.5

Σύμφωνα με την παράδοση και εξ αιτίας της λαϊκής ετυμολογίας των λέξεων (Ελισσαίος – Λυσσαίος – λύσσα), οι άνθρωποι πίστευαν, ότι όσοι εργάζονταν κατά τη γιορτή του Αγίου και δεν «κρατούσαν», «δεν φύλαγαν την ημέρα» όπως λέμε, διέτρεχαν τον κίνδυνο να τιμωρηθούν από τον Άγιο και να προσβληθούν από τη θανατηφόρα ασθένεια της λύσσας. Σημειώνει χαρακτηριστικά ο Δημ. Σ. Λουκάτος, πως την ημέρα της γιορτής «οι γεωργοί δεν καματεύουν, γιατί παθαίνουν λύσσα αυτοί και τα ζώα τους». Ωστόσο, οι λυσσόδηκτοι, δηλαδή όσοι είχαν τραυματιστεί από λυσσασμένο ζώο, πίστευαν ότι μόνο ο άγιος Ελισσαίος μπορούσε να τους θεραπεύσει.

Στο Κρανίδι πιστεύουν πως ο προφήτης Ελισσαίος τους προστάτεψε και από την ευλογιά.6 Η Σοφία Λεπτοπούλου - Λώλη αναφέρει: «Παλιά, όσους είχαν ευλογιά τους κλείνανε στα σπίτια και δεν αφήνανε κανένα να τους δει. Απ’ τα παράθυρα τους δίνανε ψωμί, φαΐ και μετά τους επήγανε στον προφήτη Ελισσαίο, ένα ερημοκλήσι έξω και τους κλείνανε μέσα. Κι ήσανε οι συγγενείς και τους περιποιούσανε, αλλά για λίγο καιρό. Μετά είπανε ότι ο προφήτης Ελισσαίος έδιωξε την αρρώστια».

Σύμφωνα με πληροφορία του γιατρού Δημήτρη Καμιζή, πρώην Δημάρχου Ερμιονίδας, εικόνα του αγίου Ελισσαίου υπάρχει στον Άγιο Βασίλειο Πειραιώς. Είναι αφιερωμένη από τον Σύλλογο των απανταχού Κρανιδιωτών το 1905 «στον προστάτη Άγιό τους σε ένδειξη ευγνωμοσύνης», καθώς γράφουν.

Το όνομα Ελισσαίος, χαϊδευτικά Λισσαίβος ή Βάκης, το συναντάμε συχνά στο Κρανίδι. Γνωστός ο Ελισσαίος Μανιάτης, πρωτοψάλτης της ενορίας του «Χριστού» για πολλά χρόνια και ο Ελισσαίος Μούγιος, εφοριακός υπάλληλος και αρχηγός των πεζοπροσκόπων Κρανιδίου.

Ο παπα-Μιχάλης τιμούσε τον προφήτη Ελισσαίο και στη μνήμη του τελούσε Θεία Λειτουργία χτυπώντας τη μεγάλη καμπάνα! Απαντούσε δε, όταν τον ρωτούσαν για την …επισημότητα:

- Τι είναι, καλέ παπά μου, αύριο;

- Του αγίου Ελισσαίου! Μικρός άγιος, μεγάλη δόξα!

Σε μας τα παιδιά μιλούσε για τον Άγιο τονίζοντας τον σύνδεσμο που είχε με τον προφήτη Ηλία, για τον οποίο ο παπα-Μιχάλης έτρεφε ιδιαίτερο σεβασμό.

 

ΣΗΜ.

1.   Το όνομα Ελισσαίος στην εβραϊκή γλώσσα σημαίνει «ο Θεός είναι η Σωτηρία».

2.   Σύμφωνα με την παράδοση η μηλωτή του προφήτη Ηλία έπεσε πάνω στον Ελισσαίο, καθώς άρμα από φωτιά άρπαξε τον Ηλία ανεβάζοντάς τον στον ουρανό. Το σπουδαίο αυτό γεγονός αναφέρεται και στην Υμνολογία των δύο προφητών.

3.   Ο πιο γνωστός ναός του Αγίου βρίσκεται στην οδό Άρεως, στο Μοναστηράκι. Εκεί έψαλαν οι δυο -συνομήλικοι σχεδόν-Αλέξανδροι από τη Σκιάθο, ο Παπαδιαμάντης δεξιός ψάλτης και ο Μωραϊτίδης αριστερός. Όταν πέθανε ο Παπαδιαμάντης ο Μωραϊτίδης ένιωσε το αίσθημα του «απορφανισμού». Ωστόσο, στην ψυχή του είχε ένα μεγάλο παράπονο από τον εξάδελφό του, που το φανέρωσε χρόνια αργότερα.

Είχε ο μακαρίτης ο εξάδελφός μου μέσα του μια μεγάλη κακία, είπε ο Μωραϊτίδης. Όταν ρωτήθηκε ποια ήταν αυτή, απάντησε:

-     Ούτε μια φορά δεν με άφησε να ψάλω ως δεξιός ψάλτης! (Αλ. Μακρόπουλος)

4.   Για τη φοβερή ασθένεια της λέπρας βλέπε σχετικά άρθρα: 

α)Περιοδ. «Στην ΕΡΜΙΟΝΗ...».τευχ. 8ο, Ιούνιος 2011και β)Δημοσίευμα στους τοπικούς ιστότοπους «Όταν η επικαιρότητα…».

5.   Έτσι, ονόμαζαν κάποιον άνθρωπο που είχε ασθενήσει από τη λέπρα και ζούσε έξω από την Τραχειά, χωριό στον δρόμο προς το Ναύπλιο.

6.   Η ευλογιά είναι μια πολύ σοβαρή λοιμώδης νόσος. Εκδηλώνεται με κρυάδες, υψηλό πυρετό και εξανθήματα, χαρακτηριστικές ουλές που σημαδεύουν το πρόσωπο και παραμένουν ακόμα και όταν το άτομο θεραπευτεί από την αρρώστια (Βλογιοκομμένος). Ο Φώτης Κόντογλου στο βιβλίο του «Το Αϊβαλί, η πατρίδα μου» έγραφε πως τον Γιώργη Ρήνα, δεξιό ψάλτη της εκκλησίας, επειδή ήταν «βλογιοκομμένος», τον αποκαλούσαν «Τρίφτη».

7.   Η φωτο είναι του Νίκου Καπράνη.

 

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024

Φώτο από το βιβλίο της Βιβής Σκούρτη«Οι σφουγγαράδες της Ερμιόνης»

Μια αναφορά σε μια γενιά που έγραψε την ιστορία της με την αλμύρα της θάλασσας και μια αλμυρογέννητη…. μπορούσε να αποδώσει τόσο πιστά...


 

 Η φωτο είναι από παραλία χωριού στη Χαλκιδική μάλλον  μέρα γιορτινή -  μεγάλης αργίας....

Εικονίζονται πρώτος από αριστερά - ο Δημήτρης Λακούτσης, δίπλα του παιδί από το χωριό,  καθιστός στην κουπαστή της βάρκας ο Αργύρης Καραλής + δίπλα του παιδί από το χωριό, καθιστοί οι καραβοκυραίοι – Μιχάλης Καραλής + Μανώλης Λακούτσης και  άλλα μικρά παιδιά από το παραλιακό χωριό…  

Οι ψαροβάρκα τραβημένη στη στεριά για καθαρισμό και ανάπαυλα των καραβοκυραίων  και του πληρώματος. 

Τα αλιεύματα - χταπόδια απλωμένα για να ξεραθούν και να πωληθούν σε καλή τιμή στο τέλος του ταξιδιού στα Ουζερί του Πειραιά,  ενώ τα σφουγγάρια έτοιμα κι’ αυτά, στοιβαγμένα σε τσουβάλια, θα πωληθουν και αυτά στο τέλος και αυτή θα είναι η αμοιβή τους αν όλα πάνε καλά για να γίνει το μερδικό....

Αυτή η βάρκα – ερμιονίτικο σκαρί τύπου «παπαδιά» ήταν το εργαλείο της αλιείας τους ταξιδεύοντας, και εκεί μέσα γινόντουσαν  όλες οι ανθρώπινες ανάγκες τους....

Ζωή πολύ σκληρή στην ξενιτειά, αλλά τόσο φυσιολογική εκείνα τα χρόνια  και επιτρέψτε μας να το γνωρίζουμε....

Κείμενο

Σταμ. Δαμαλίτης


 

Ως μνημόσυνο σ’ αυτούς που έχουν φύγει …

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΜΑΣ…

-> Καλοκαίρι 2005 στο στέγαστρο του Αϊ Γιάννη στο Μπίστι - Ερμιόνη





Δήμαρχε Ερμιονιδας Ι. Γεωργόπουλε – η δημοσιογραφία είναι έλεγχος των κρατούντων !!...

ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!! -> κ. δήμαρχε...

Κύριε δήμαρχε πάρα πολλές οι ερωτήσεις  που σας έχω υποβάλλει από αυτό το βήμα με την ιδιότητα του τοπικού δημοσιογράφου και αυτή του δημότη Ερμιονίδας που άπτονται των κοινών μας συμφερόντων και υποθέσεων, και εσείς δεν μου απαντάτε,  σκεπτόμενος  και νομίζοντας, πως με αγνοείτε…

Αντί αυτού, εκκρεμούν πολλές  μηνύσεις εις βάρος μου – από εσάς και του γνωστού  περίγυρού σας -  αιρετών και μη, για να μην ξεχνιόμαστε …

Ωστόσο κ. δήμαρχε εγώ θα συνεχίσω να σας ρωτάω εκτός των άλλων για τα έργα που έχουν γίνει  στον περιβάλλοντα χώρο του δημοτικού ανεμόμυλου στο «Κρόθι» Ερμιόνης  χαρακτηρισμένος  ως διατηρητέο  παραδοσιακό κτίσμα και έχουν αναστατώσει όλους τους κατοίκους της Ερμιόνης αλλά και της Ερμιονίδας γιατί έχουν αλλάξει εντελώς την εικόνα του φυσικού περιβάλλοντος, προφανώς όπως έχουν σχεδιαστεί, ίσως με κάποιες κρυφές εντολές! ...


 Και σας ρωτάω ευθέως κ. δήμαρχε:

-Τα έργα αυτά που βλέπουμε όλοι μας από την παραλία της Ερμιόνης, έχουν γίνει  βάσει περιβαλλοντικής μελέτης που έχει εκδώσει η Δ/νση Δασών Αργολίδας;; ...

- Υπάρχει πολεοδομική άδεια αν χρειάζεται ή από άλλη υπηρεσία;;...

- Υπάρχει έγκριση από την Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων επίσης αν χρειάζεται;;;

- Υπάρχει έγκριση από την ΕΠ.Α.Ε. (Επιτροπή Αρχιτεκτονικού Ελέγχου;;;) ...

- Το έργο αυτό υπάρχει στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου ;;

- Με ποια διαδικασία και σε ποιόν ανάδοχο ανατέθηκε η μελέτη;;

Κάποιοι επισκέπτες της πόλης μας που έχουν πάει εκεί να δουν τη θέα, μας ρωτούν για την ιστορία του μύλου και την κατάντια του και δεν ξέρουμε τι να πούμε και τι να αποκρύψουμε για να μη δυσφημήσουμε το Δήμο μας και αυτούς που τον διοικούν!!!

Γι’ αυτά τα λίγα προς το παρόν κ. δήμαρχε πρέπει να μας απαντήσετε για να ενημερωθούν όλοι οι δημότες…

...   Κλείνοντας, θα σας πω και αυτά κ. δήμαρχε: - δεν έχετε το δικαίωμα να μην απαντάτε στις ερωτήσεις του δημοσιογράφου, αλλά και σε κάθε Δημότη –Πολίτη αφού διαχειριζόσαστε κοινές υποθέσεις, δημοτικό χρήμα και περιουσία του Δήμου !! ...

... Δεν έχετε το δικαίωμα να αποφασίζετε για τις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου χωρίς τη συνεργασία σας με τους Κοινοτάρχες και χωρίς να αφουγκραζόσαστε τις απόψεις τουλάχιστον, των ενεργών πολιτών - δημοτών...

Ο Δήμος και οι Κοινότητες της Ερμιονίδας δεν είναι δοβλέτι ή τσιφλίκι δικό σας και των συνεργατών σας, αιρετών και μη ...

Εδώ είμαστε και σας περιμένουμε και θα επανέλθουμε…

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024

Αφιέρωμα του blog ως μνημόσυνο για το φευγιό της αγαπημένης μας Ανθούλας …

 

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Αγαπημένη μου, εγώ δεν περίμενα να γράψω για εσένα με αφορμή το τελευταίο σου ταξίδι, -> μέσα στα τόσα της ζωής σου, με την καλλιτεχνική σου ανησυχία και την κοινωνική σου προσφορά. 

Ανθούλα, είναι τόσες πολλές οι προσλαμβάνουσες που αναδύονται από μέσα μου, τόσο από την προβολή του έργου σου δημοσιογραφικά, αλλά και τις πάρα πολλές φορές που είχαμε συνεργαστεί δίπλα – δίπλα στο Ι.Λ.Μ.Ε. και αλλού, που δεν χωράνε σ’ αυτό το αποχαιρετιστήριο σημείωμα....

 Όμως, θέλω γλυκιά μου να σε αποχαιρετήσω με μια στροφή από τους στίχους του ποιητή: 

-> «Ήσουν καλή κι ήσουν γλυκιά κι είχες τις χάρες όλες, όλα τα χάδια του αγεριού, του κήπου όλες τις βιόλες. 

Το πόδι ελαφροπάτητο σαν τρυφερούλι ελάφι, πάταγε το κατώφλι μας κι έλαμπε σα χρυσάφι»…

Καλό να είναι το τελευταίο σου ταξίδι και να είσαι βέβαιη, πως τα ΄έργα σου που υπάρχουν παντού και στο σπίτι μου, θα μείνουν στην αιωνιότητα….

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ

Ο  πίνακας αυτός της Ανθούλας παριστάνει τα βάσανα της ψυχής!!! 

Σε μια επίσκεψη στο σπίτι της στα «Μαντράκια» - πήγαινα συχνά εκεί – τις λέω Ανθούλα θέλω να δω την τελευταία σου δουλειά. Έχω πάθος με τα έργα εικαστικής  τέχνης και όπου βρεθώ αγοράζω. Μου δείχνει τα έργα της και δίπλα ο δάσκαλός μου και σύζυγός της Δημήτρης Δουρούκος - αείμνηστος. Κοιτάω τα έργα της και το μάτι  μου έπεσε σ’ αυτόν τον πίνακα. Μου λέει η Ανθούλα προβληματισμένη:«Μάκη το μάτι σου πέφτει στα καλά. Αυτό είναι το καλύτερο και πιο αγαπημένο μου έργο, γιατί απεικονίζει τα βάσανα της ψυχής….» -Μου λέει την τιμή.... - Δεν μπορώ να στο δώσω πιο χαμηλά»... - Αυτή τη στιγμή παρενέβη ο δάσκαλός μου και τις λέει – Ανθούλα δώσε το  πιο φτηνά στον Μάκη αφού του αρέσει,. Πράγματι, μου έκανε καλύτερη τιμή αγόρασα και άλλους τρείς πίνακες. Βέβαια, έχω στη συλλογή μου και αρκετά έργα της δώρα σε έμενα για όλη την προβολή που έχω κάνει στο έργο της και τη φιλία που είχαμε δημιουργήσει. 

Κάνω αυτή την αναφορά στη μνήμη της, γιατί τα γραπτά μένουν και οι άνθρωποι δεν ξεχνιούνται ποτέ κι’ όταν φεύγουν από αυτή τη ζωή…. 

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

Για να δείτε όλη την ανάρτηση - κλικ -> ΕΔΩ...

Συνεχίζει ο Γιάννης Σπετσιώτης με αμείωτο ρυθμό και αγάπη για την ιδιαιτέρα μας πατρίδα την Ερμιόνη την καταγραφή των παραδόσεών μας στο νέο του βιβλίο ….

 

ΤΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

Κυκλοφόρησε το τέταρτο βιβλίο της σειράς «ΤΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ» το οποίο περιλαμβάνει τις θρησκευτικές συνήθειες, θέματα μαγείας, προλήψεων, δεισιδαιμονιών καθώς και τρία κεφάλαια που αναφέρονται στα τοπωνύμια, τα πηγάδια και τα πηλοτεχνήματα του τόπου μας. Θεωρώ πως και στο βιβλίο αυτό οι αναγνώστες θα βρουν ενδιαφέροντα στοιχεία για μια ζωή που πέρασε αλλά πάντοτε είναι παρούσα.

Έτσι, για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώνεται ότι ο μεγάλος δαμαστής του χρόνου παραμένει ο γραπτός λόγος για χάρη της ιδιαίτερης πατρίδας και των παιδιών μας.

Καλή ανάγνωση!

Γιάννης Μ. Σπετσιώτης

Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στις δημοτικές βιβλιοθήκες Κρανιδίου και Ερμιόνης καθώς και στην Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη. 

 


Δύο μνημόσυνα μαζί!! -> Το ένα αφορά την περίοδο Απρίλιος – Ιούνιος 2020 με την περιπετειώδη κατάσταση της υγείας μου – παράλυση νεύρων - και το άλλο εις μνήμη του Γ. Ν. που συχνά μας επισκέπτεται νοερά …

 

 Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Γιώργος Νοταράς - Μάκη Δαμαλίτη μας έλειψες....


 ΜΑΚΗ ΔΑΜΑΛΙΤΗ

Μας έλειψες, όχι μόνο για την ενημέρωση, αλλά και για το έναυσμα που μας δίνει ο συλλογισμός σου, να προβληματιζόμαστε... 
Να είσαι πάντα καλά.

Νοταράς

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Η μοίρα… των περιθωριακών(!) οικισμών της Ερμιονίδας…

 

Όπως με το Λουκαΐτι, έτσι και με το Ράδο;;;

Δηλαδή κ. δήμαρχε και πρόεδρε της ΔΕΥΑΕΡ, αν δεν ήταν ο κ. Μαργέτας ως αντιπολιτευτικός παράγοντας, τι θα κάνανε οι συμδημότες μας σ’ αυτά τα χωριά;;;

ΣΤΑΜ.ΔΑΜ.

======================================================================================================

 

Χωρίς νερό το Ράδο

 


Επισκέφθηκα σήμερα το πρωΐ τα Γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ στο Κρανίδι, με σκοπό την ενημέρωση για το πρόβλημα των τελευταίων ημερών, σχετικά με την υδροδότηση του οικισμού Ράδο, της Δημοτικής Κοινότητας Διδύμων.

Συνομίλησα με την Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ και ταυτόχρονα απέστειλα το e mail με τα ερωτήματα στην ίδια και στον Πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ.

Κατέστησα σαφές ότι ,λόγω και των αναμενόμενων θερμοκρασιών,  η δεξαμενή πρέπει άμεσα να γεμίσει με νερό που θα μεταφερθεί με βυτία.

Παραθέτω το e-mail:

Προς τον

Πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ

Κ. Πρόεδρε,

Αναφέρομαι στο πρόβλημα υδροδότησης  στον οικισμό Ράδο.

Σας μεταφέρω ερωτήματα των κατοίκων που τέθηκαν κατά την επίσκεψή μου εκεί, το Σάββατο 8-6-2024 .

1.   Πότε ο οικισμός θα τροφοδοτηθεί κανονικά με νερό;

2.   Βγήκαν τα αποτελέσματα στα δείγματα νερού που εστάλησαν για ανάλυση;

3.   Τι γίνεται με τον καθαρισμό της δεξαμενής;

4.   Πότε η δεξαμενή θα μπορεί να δεχτεί νερό;

5.   Όταν δεχτεί νερό η δεξαμενή θα είναι από τη γεώτρηση ή θα γίνει μεταφορά με βυτία;

6.   Γιατί η δεξαμενή ήταν ξεκλείδωτη;

Επιπλέον των παραπάνω παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για την σημερινή κατάσταση της γεώτρησης, γιατί δηλαδή δημιουργούνται συχνά προβλήματα μ τη λειτουργία της, που στο παρελθόν δεν υπήρχαν. Υπάρχει κάποιο τεχνικό θέμα γενικότερα;

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο δρόμος πρόσβασης των βυτίων στη δεξαμενή;

Σας γνωστοποιούμε ότι σήμερα θα επισκεφθούν το χώρο της δεξαμενής ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Διδύμων κ Μπουγιούρας Κώστας και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ Αποστόλου Παναγιώτης.

Κρανίδι 10-6-2024

Γιάννης Μαργέτας

 

Κυριακή 9 Ιουνίου 2024

Τα «ψηλά γράμματα - άυλα τιμαλφή» του μεγάλου δάσκαλου - > «βάλτε γυαλιά να τα διαβάσετε» …

 

Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας [....] αλήθεια για τους Έλληνες ήταν η αθανασία – αληθινό είναι ό,τι δεν φθείρεται, δεν μεταβάλλεται, δεν πεθαίνει....



Christos Yiannaras

Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
-----------------------------------------------------------------------------------

Η αγυρτεία ως δήθεν «πολιτισμός»

Christos Yiannaras | 18 May 2020

Πολιτισμός είναι το παράγωγο (προϊόν) της πόλεως, ο τρόπος ατομικού και συλλογικού βίου που προκύπτει, όταν η συλλογικότητα κατορθώσει να λειτουργεί ως πόλις. Τόσο το ιστορικό γεγονός όσο και η έννοια πόλις είναι γέννημα των Αρχαίων Ελλήνων. Το γέννησε η ανάγκη τους, όχι μόνο η σκέψη τους.
Δεν ήταν ένα εφάπαξ, εφήμερο γέννημα της κοινής ανάγκης των Ελλήνων η πόλις, ούτε ένα σταθερό, παγιωμένο κατόρθωμα. Ήταν το ζητούμενο (ο στόχος) της συμβίωσης. Με την ελληνική πόλιν, για πρώτη φορά στην ανθρώπινη Ιστορία, στόχος - σκοπός - επιδίωξη της συλλογικότητας έγινε η πραγματοποίηση της αλήθειας. Και αλήθεια δεν σήμαινε κάποιαν ορθότητα συλλογισμών, αρχών ή διατυπώσεων, αλήθεια για τους Ελληνες ήταν η αθανασία – αληθινό είναι ό,τι δεν φθείρεται, δεν μεταβάλλεται, δεν πεθαίνει 
Υπάρχει στον ορίζοντα του ανθρώπινου επιστητού «κάτι» αθάνατο, ένα «κριτήριον αληθείας»; Ναι, είπαν οι Ελληνες με τη γραφίδα του Ηράκλειτου. Υπάρχει, όχι «κάτι τι», αλλά ένα πώς, ένας τρόπος του αθανατίζειν – ο τρόπος της του παντός διοικήσεως. Είναι οι κατά λόγον σχέσεις αρμονίας, που καθιστούν το σύμπαν κόσμον: κόσμημα αθάνατης και άφθαρτης ευμορφίας.
Πόλις, λοιπόν, είναι το άθλημα - επιδίωξη να λειτουργήσει η συλλογική συμβίωση των ανθρώπων με τον τρόπον της αθανασίας, της συμπαντικής κοσμιότητας. Η πραγμάτωση του στόχου συνιστά τον κοινόν της πόλεως κόσμον, δηλαδή το κατόρθωμα της «κατ’ αλήθειαν» ύπαρξης. Και ως προϊόν της πόλεως, το κατόρθωμα της αλήθειας ονομάζεται πολιτισμός. Ταυτίζεται ο πολιτισμός όχι τόσο με το αποτέλεσμα, όσο με τον τρόπο επιδίωξης του αποτελέσματος – τρόπο ιεράρχησης των αναγκών, τρόπο του νοείν (νοο-τροπία), τρόπο συμπεριφοράς, κοινωνικής συμμετοχής στη διαχείριση της εξουσίας. 


Ο παγκοσμιοποιημένος σήμερα τρόπος (ή «παράδειγμα») του ανθρώπινου βίου και της οργάνωσης του βίου είναι προϊόν και παράγωγο άλλης στόχευσης, άλλων προτεραιοτήτων. Πρωταρχικό ζητούμενο δεν είναι το κοινωνούμενο αληθές, αλλά το ατομικά χρήσιμο. Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι «φωτίστηκαν»: την προτεραιότητα του χρησίμου (και όχι του αληθούς) τη λογαριάζουν φωτισμό γενικευμένον, ήγουν «Δια-φωτισμό». Το φιλοσοφικό υπόβαθρο του Διαφωτισμού το είπαν «Ιστορικό Υλισμό», που προσφέρεται αμφιπρόσωπος: ως ολοκληρωτισμός στο όνομα της «εργατικής τάξης» ή ως ολοκληρωτισμός στο όνομα της «ελευθερίας του κεφαλαίου».


Και στις δυο περιπτώσεις, είναι απόλυτος ο ατομοκεντρισμός, λάβαρο τα «δικαιώματα του ατόμου»: Υποταγή της ζωής σε νομικές κατασφαλίσεις του εγώ και θωράκιση της μαζοποίησης των συμφερόντων με την «πάλη των τάξεων» – θλιβερό και συχνά μακάβριο τέλος της πολιτικής, της πόλεως, του πολιτισμού. Ομως, στο λεξιλόγιό του, το «παράδειγμα» (paradigm) του αμφιπρόσωπου Ιστορικού Υλισμού συντηρεί τα σημαίνοντα της ελληνικής κάποτε πόλεως: political, Politics, politician, Policy, για να παραπέμψει σε σημαινόμενα, όχι απλώς διαφορετικά, αλλά ριζικής αντίθεσης και παραποίησης της ελληνικής σημαντικής.
Η κυριολεξία της πλαστογραφίας αποτυπώνεται στη σχιζοφρένεια που προδίδει η γλώσσα η δική μας, των σημερινών Ελληνώνυμων. Επιμένουμε σε λέξεις που παρέπεμπαν κάποτε σε ιλιγγιώδη κορυφώματα σχέσεων κοινωνίας (κατορθωμένης αλήθειας), για να σημάνουμε σήμερα καμώματα έσχατης ευτέλειας, χυδαίου ατομοκεντρισμού: Δημοκρατία κάποτε, και «δημοκρατία» σήμερα! Υπουργός - υπούργημα κάποτε, και ποια έκπτωση σήμερα! Νόμος - Δίκαιο κάποτε, «δικαιώματα» σήμερα!Πληροφόρηση άλλοτε, αδίστακτη προπαγάνδα σήμερα! Και πάει λέγοντας
Φοράμε φανταχτερή πανοπλία, καλογυαλισμένη, με χυδαίες μεταλλάξεις της σημαντικής των λέξεων. Εγγίζουν τα όρια του γελοίου οι καταχρήσεις και διαστροφές της σημασίας του πολιτισμού. Μιλάμε για «εκδηλώσεις πολιτισμού», ακόμα και όταν πρόκειται για κοινότοπες φιέστες ψυχαγωγίας ή και μόνο διασκέδασης. Το ραδιοτηλεοπτικό, αδιάντροπο εμπόριο εντυπωσιασμού λανσάρεται σαν προσφορά «πολιτισμού». Οποιαδήποτε φτηνιάρικη θεατρική «επιθεώρηση», απίστευτου κρετινισμού και χυδαιότητας, διαφημίζεται σαν προσφορά στον «πολιτισμό». Πλήθος ανθρώπων, στην Ελλάδα αμέτρητο, χρυσοπληρώνει αετονύχηδες τάχα και Εκδότες, για να τυπώσουν και δώσουν μορφή βιβλίου σε μικρονοϊκά σκαριφήματα στιχουργίας ή αφήγησης ή «στοχασμού» (!) ή αυτοβιογραφικής κενολογίας
Βιβλιοκρισία δεν λειτουργεί, εξαγοράζονται μόνο «παρουσιάσεις», αλληλοεξυμνήσεις δημοσιευμάτων, αλλά και θεατρικών παραστάσεων, εκθέσεων ζωγραφικής, «επιστημονικών» πονημάτων ανατριχιαστικής μετριότητας. Δεκαετίες τώρα στην Ελλάδα είναι αδιανόητη κάθε δημόσια κριτική λειτουργία – ακόμα και κρατικοί θεσμοί «βραβεύσεων» έχουν τυφλά ενταχθεί στο παρακμιακό αλισβερίσι ναυτιώδους αμοραλισμού.
Γέννημα αυτής της παρακμιακής αδιαντροπιάς και γελοιότητας είναι και ο επικαιρικός νεολογισμός «άνθρωποι του πολιτισμού», που «κινητοποιούνται» τελευταία για να εισπράξουν κρατικό επίδομα λόγω «πανδημίας». Οι αληθινοί δημιουργοί, στον χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών, ξέρουν ότι το «χάρισμα» που τους έχει δοθεί, δίνει «νόημα» στην ύπαρξή τους, όση φτώχεια κι αν τους πνίγει. Θορυβούν οι κομπάρσοι. Αν ξαναϋπάρξουν ποτέ «πόλεις», από το πρυτανείο θα σιτίζονται πρώτοι οι δημιουργοί.

 


Το όνειρο του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ που μένει απραγματοποίητο μέχρι τις μέρες μας στις Η.Π.Α.... -> αλλά και σ' όλο τον κόσμο...


[...] Οταν αφήσουμε την ελευθερία να ηχήσει, όταν την αφήσουμε να ηχήσει από κάθε χωριό και κάθε κωμόπολη, από κάθε Πολιτεία και κάθε πόλη, θα μπορέσουμε να επισπεύσουμε εκείνη την ημέρα που όλα τα παιδιά του Θεού, μαύροι άνθρωποι και λευκοί άνθρωποι, Εβραίοι και εθνικοί, προτεστάντες και καθολικοί, θα μπορέσουν να ενώσουν τα χέρια και να τραγουδήσουν τα λόγια του παλιού νέγρικου ύμνου: 

«Επιτέλους ελεύθεροι! 

Επιτέλους ελεύθεροι! 

Ευχαριστούμε τον Παντοδύναμο Θεό, 

επιτέλους είμαστε ελεύθεροι!»...

===============================================================================================================

 «Έχω ένα όνειρο…»

Ο πολιτικός έγχρωμος ηγέτης των μαύρων της Αμερικής (Η.Π.Α.) που έσπασε τα δεσμά της δουλείας τους με τους πύρινους λόγους του που τελικά το πλήρωσε και αυτός με τη ζωή του.

Ο άλλος δολοφονημένος μεγάλος Αμερικανός ηγέτης Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι ακούγοντας την ομιλία του που έμεινε στην ιστορία με την  ονομασία  «έχω ένα όνειρο!» θετικά προβληματισμένος, θαύμαζε την ρητορική του Μάρτιν Κινγκ.

Ωστόσο, ένα από τα όνειρά του έγινε πραγματικότητα με την εκλογή έγχρωμου Προέδρου στις Η.Π.Α. του Μπαράκ Ομπάμα αλλά ο ρατσισμός και οι δολοφονίες  των νέγρων καλά κρατούν στη κραταιά χώρα μέχρι τις μέρες μας ...

Στο παρακάτω ένθετο που πηγή μας είναι το διαδίκτυο (ΒΗΜΑ on line) θα διαβάσετε ορισμένα αποσπάσματα από την ιστορική ομιλία του.

ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ

(1929 - 1968)

«Εχω ένα όνειρο!» ->>>