Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Σάββατο 25 Ιουλίου 2020

Με αφορμή τις τουρκικές προκλήσεις - Να τι πρέπει να θυμούνται οι Τούρκοι στο Αιγαίο!...

7/6/1822: Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη

Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη στη Χίο υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα ναυτικά κατορθώματα της Ελληνικής Επανάστασης


ΤοΒΗΜΑ Team



Η πυρπόληση της ναυαρχίδας του τουρκικού στόλου από τον Κωνσταντίνο Κανάρη στη Χίο, που πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιουνίου 1822, υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα ναυτικά κατορθώματα της Ελληνικής Επανάστασης.
Η προετοιμασία
Μετά την καταστροφή της Χίου (30 Μαρτίου 1822) το ελληνικό ναυτικό θέλησε να πάρει εκδίκηση προσβάλλοντας τον τουρκικό στόλο
Για το σκοπό αυτόν συγκροτήθηκε μια μεγάλη αρμάδα από 64 πλοία (29 υδραίικα υπό τον Ανδρέα Μιαούλη, ο οποίος αναγνωριζόταν ως αρχιναύαρχος, 19 σπετσιώτικα υπό τους Αναστάσιο Ανδρούτσο και Ανδρέα Χατζηαναργύρου και 16 ψαριανά). Τα ελληνικά πλοία συγκεντρώθηκαν στα Ψαρά στα τέλη Απριλίου και έψαχναν την ευκαιρία να δράσουν. Ο χρόνος που επελέγη ήταν η μεγάλη μουσουλμανική γιορτή του ραμαζανιού, που ξεκινούσε στις 10 Μαΐου. Αρχικά έγιναν απόπειρες επιθέσεων, αλλά απέτυχαν, όπως απέτυχε και η απόπειρα πυρπόλησης της τουρκικής ναυαρχίδας στις 18 Μαΐου. Στο μεταξύ, εκδηλώθηκε απειθαρχία των πληρωμάτων εξαιτίας της καθυστέρησης καταβολής της μισθοδοσίας τους, αλλά και διαφωνίες μεταξύ των Υδραίων και Σπετσιωτών ναυάρχων. Οι Σπετσιώτες ναύαρχοι Ανδρούτσος και Χατζηαναργύρου έκριναν φρόνιμο να αποχωρήσουν από την κοινή προσπάθεια, για να μην προκληθεί ρήξη στο ελληνικό στρατόπεδο, και στις 31 Μαΐου σάλπαραν για το νησί τους.
Η πυρπόληση 
Την ίδια ημέρα οι Ψαριανοί πήραν την απόφαση να χτυπήσουν τον τουρκικό στόλο με πυρπολικά, επειδή κατέφθασαν πληροφορίες ότι ο Αιγυπτιακός στόλος βρισκόταν στην Κρήτη. Την απόφαση επικρότησε ο Μιαούλης, καθώς και οι άλλοι δύο Υδραίοι ναύαρχοι Λάζαρος Λαλεχός και Ιωάννης Βούλγαρης. Την επιχείρηση ανέλαβαν να εκτελέσουν δύο πυρπολικά, ένα από κάθε πλευρά. Έτσι, την επομένη, 1η Ιουνίου, τα δύο πυρπολικά, ένα ψαριανό με κυβερνήτη τον Κωνσταντίνο Κανάρη και ένα υδραίικο με κυβερνήτη τον Ανδρέα Πιπίνο, ξεκίνησαν προς αναζήτηση του τουρκικού στόλου. Τα δύο πυρπολικά συνόδευαν τέσσερα μπρίκια (δύο ψαριανά με πλοιάρχους τους Νικόλαο Γιαννίτση και Γεώργιο Κουτσούκο και δύο υδραίικα με τους Ιωάννη Ζάκα και Αντώνιο Ραφαλιά), που θα ανελάμβαναν τη διάσωση των πληρωμάτων μετά την πυρπόληση. Με αρκετές προφυλάξεις, τα δύο πυρπολικά πλησίασαν τον τουρκικό στόλο, που ναυλοχούσε στη Χίο, και περίμεναν την κατάλληλη ευκαιρία για να δράσουν. Επέλεξαν τη νύχτα της 6ης προς την 7η Ιουνίου 1822. Ήταν μια νύχτα χωρίς φεγγάρι και οι αξιωματικοί είχαν συγκεντρωθεί στη φωταγωγημένη ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου, για να γιορτάσουν τη λήξη του ραμαζανιού. Αν και γνώριζαν την καταστροφική δύναμη των ελληνικών πυρπολικών, δε φαίνεται να είχαν πάρει ιδιαίτερα μέτρα προφύλαξης.
>>>>>>>

Σήμερα το βράδυ από το θέατρο Επιδαύρου θα μεταδοθούν οι «Πέρσες» του Αισχύλου σε παγκόσμια ζωντανή μετάδοση!!


Σκηνοθέτης της παράστασης είναι ο Δημήτρης Λιγνάδης και η παράσταση θα μεταδοθεί δωρεάν στις 25 Ιουλίου, (σήμερα) στις 9 το βράδυ, με αγγλικούς υπότιτλους, απευθείας από το κανάλι του Εθνικού Θεάτρου στο YouTube ενώ θα είναι διαθέσιμη στο ivefromepidaurus.gr και στις ιστοσελίδες του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα, όποιος το επιθυμεί να προσφέρει οποιοδήποτε ποσό ως δωρεά.

«Τα κατορθώματα» του τέως Ερμιόνης και «η χρηστή διοίκηση» που έκανε στον πρώην Δήμο μας …

Τα ντοκουμέντα μας για τον Αγ. Γεράσιμο τέως δήμαρχε του τέως Δήμου Ερμιόνης μιλούν από μόνα τους !
...έχεις το θράσος και την αναίδεια να μιλάς!
- αντί να κρύβεσαι...

Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - Ιούλιος 2011

.
Αναβρασμός στην οικονομική υπηρεσία του Δήμου Ερμιονίδας με ένα εξωθεσμικό… «λαγωνικό» να πρωτοστατεί….

Χθες στην ενημερωτική συνάντηση που είχαμε με τον Δήμαρχο Ερμιονίδας Δ. Καμιζή εκτός των άλλων για τα χρέη του δήμου και προς το δήμο μας είπε και το γράψαμε, πως μετά από έρευνα που έγινε στην οικονομική υπηρεσία διαπιστώθηκε ότι Δήμος Ερμιόνης χρωστάει 120.000 € από φιλοξενίες και τραπεζώματα… στο γνωστό ξενοδοχείο της Θερμησίας «Πόρτο Ύδρα» με την επωνυμία ΑΚΤΗ ΠΛΕΠΙ Α.Ε. Συνέβαινε και είχε καθιερωθεί κάτι, σαν αυτό  με τους μνηστήρες της Πηνελόπης. - Η "σάρα και μάρα"... φιλοξενείτο εκεί, με ένα τηλέφωνο του δημάρχου και ο λογαριασμός στο Δήμο - δηλαδή στους δημότες.... Η ξεφτίλα στο αποκορύφωμά της!

Για τα χρέη της επιχείρησης προς το δήμο, μόνο για τα τέλη παρεπιδημούντων σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσιεύουμε και μέχρι εχθές το βράδυ όπως μας είπε ο κ. δήμαρχος δεν υπήρχε και σήμερα μας στάλθηκε από το δήμο,  τα χρέη αυτά μέχρι το 2005 - 2009, όπως έχουν διαμορφωθεί  τελικά με προσαυξήσεις και άλλα ανέρχονται στις 204. 164,12 ευρώ.
 (Και όσο μεγάλωνε το χρέος, τόσο έστελνε ο Δήμαρχος Ερμιόνης Αν. Λεμπέσης στο ξενοδοχείο γνωστούς του και άλλους  να φιλοξενηθούν, για να πατσίσει το χρέος προς το Δήμο!!)

Όπως καταλαβαίνεται οι πρώην ιδιοκτήτες της επιχείρησης κρατούσαν στη τσέπη τους χρήματα από φόρους του δήμου, δηλαδή εμάς των δημοτών ( αυτό είναι και ποινικό αδίκημα) και περίμεναν οι μεν και οι δε,  πότε θα τα πατσίσουν με τις φιλοξενίες και τα τραπεζώματα όπως αναφέρθηκε ο δήμαρχος χθες το βράδυ και χρόνια το λέμε και το γράφουμε.

Όπως καταλαβαίνεται τώρα έφτασε ο κόμπος στο κτένι όπως γίνεται σε όλη την Ελλάδα και με την Εθνική κυβέρνηση, το κουβάρι αρχίζει να ξετυλίγεται…, το πουλόβερ να ξηλώνεται…, τα λαμόγια και τα τρωκτικά να κρύβονται και ο blogger και το blog να δικαιώνεται….



Διαβάστε προσεκτικά τον πίνακα και αναλογιστείτε για τις επιλογές σας τόσα χρόνια…


Σημείωση: το εν λόγω ξενοδοχειακό συγκρότημα πρόσφατα άλλαξε ιδιοκτήτη ο οποίος ζητά με αγωγή από το Δήμο Ερμιονίδας τα χρέη των φιλοξενιών του πρώην Δήμου Ερμιόνης! ...

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Σε ανοδική πορεία ο κορονοϊός στην Ευρώπη – Κανόνας γίνεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας! ...



Εντείνεται η ανησυχία για την αναζωπύρωση της Covid-19 σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η μία μετά την άλλη εφαρμόζουν νέα μέτρα για να ανακόψουν την επικίνδυνη πορεία της πανδημίας, με κυριότερο την υποχρεωτική χρήση μάσκας.
Σε ισχύ τέθηκαν την Παρασκευή στην Αγγλία νέοι κανονισμοί για τη χρήση μάσκας, που έγινε υποχρεωτική σε καταστήματα, τράπεζες και σούπερ μάρκετ. Εξαιρούνται, προς το παρόν, εστιατόρια, παμπ, γυμναστήρια και κομμωτήρια. Οι παραβάτες θα πληρώνουν πρόστιμο 100 στερλινών.
AP Photo/Frank Augstein
Η Βρετανία καταγράφει ρεκόρ θανατηφόρων κρουσμάτων στην Ευρώπη, έχοντας ήδη ξεπεράσει τους 45.600 θανάτους.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον προωθεί καμπάνια για εμβολιασμό κατά της γρίπης, εν όψει της χειμερινής περιόδου. Εκτιμά ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα έχει τελειώσει με την κρίση του κορονοϊού έως τα μέσα του 2021, όμως εκφράζει φόβους ότι ενδέχεται να υπάρξει δεύτερη κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων του ιού, που θα μπορούσε να καταβάλει το σύστημα υγείας.
Jeremy Selwyn/Pool Photo via AP
Κατά τη συνάντησή του με γιατρούς, ο Μπ.Τζόνσον είπε πως ελπίζει ότι όλοι θα κάνουν το εμβόλιο της γρίπης ώστε να μειωθεί η πίεση στο σύστημα υγείας τον χειμώνα. Παράλληλα, χαρακτήρισε τρελούς όσους αντιτάσσονται στα εμβόλια.
Ανέφερε, επίσης, ότι θα κατατεθούν προτάσεις για τη χρηματοδότηση της κοινωνικής ασφάλισης ώστε να προστατευθούν οι πολίτες από τον κίνδυνο να πρέπει να πουλήσουν τα σπίτια τους για να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στο Βέλγιο είναι πλέον υποχρεωτική η χρήση μάσκας και σε εξωτερικούς πολυσύχναστους δημόσιους χώρους, σε μία προσπάθεια να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας. Τα νέα κρούσματα του ιού κατέγραψαν αύξηση 89% σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, ενώ οι υγειονομικές αρχές ανακοίνωσαν ότι η Covid-19 στοίχισε τη ζωή σε ένα 3χρονο κοριτσάκι, το νεαρότερο θύμα στη χώρα. Διευκρίνισαν ότι το παιδί έπασχε από διάφορες παθήσεις.
Claudio Furlan/LaPresse via AP
Στην Ιταλία, ο ημερήσιος αριθμός νέων κρουσμάτων ξεπέρασε τα 300, φτάνοντας στα επίπεδα που βρισκόταν στα μέσα Ιουνίου. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη βόρεια Ιταλία, από όπου ξεκίνησε η έξαρση της πανδημίας στην Ευρώπη τον περασμένο Φεβρουάριο.
AP Photo/Luca Bruno

Ωστόσο, και σε νότιες περιοχές πληθαίνουν τα κρούσματα κορονοϊού. Πολλές περιπτώσεις νέων μολύνσεων στη χώρα σχετίζονται κυρίως με εισερχόμενα κρούσματα από Βαλκάνια, Ανατολική Ευρώπη και Ασία.
Εστίες κορονοϊού παρουσιάζονται και σε τουριστικά θέρετρα, όπως το Ριτσόνε. Ο δήμαρχος του Κάπρι εφάρμοσε το μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας και στους δρόμους, καθώς παραθεριστές συνωστίζονταν στην κεντρική πλατεία, χωρίς να φορούν μάσκες.
Σε όλη την Ιταλία, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε καταστήματα, τράπεζες, εκκλησίες, μέσα μαζικής μεταφοράς και σε όλους τους χώρους, ακόμη και εξωτερικούς, όπου είναι αδύνατο να τηρούνται ασφαλείς αποστάσεις.
Αντιμέτωπη με νέα έξαρση της Covid-19 βρίσκεται η Γαλλία, όπου τα ημερήσια κρούσματα έφτασαν τα 1.000 την Πέμπτη. Πρόκειται για αύξηση 66% τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Αποδίδεται στη χαλάρωση των Γάλλων, οι οποίοι τηρούν λιγότερο τα μέτρα κοινωνικής απόστασης, αλλά και στην αύξηση των τεστ για κορονοϊό που αποκαλύπτουν νέες εστίες σε διάφορες περιοχές της χώρας.
AP Photo/Bob Edme
Σε κλειστούς δημόσιους χώρους, όλοι πλέον πρέπει να φορούν προστατευτική μάσκα. Βαρύτατο είναι το πλήγμα της πανδημίας στη Γαλλία, με τον συνολικό απολογισμό των θυμάτων να καταλαμβάνει την 6η θέση παγκοσμίως. Πάνω από 30.180 ασθενείς με Covid-19 έχουν χάσει τη ζωή τους στη χώρα.
AP Photo/Bob Edme
Η Γαλλία προτρέπει τους πολίτες της να μην ταξιδεύουν στην Καταλονία, ώστε να ανακοπεί η εξάπλωση της Covid-19, ανακοίνωσε ο Γάλλος πρωθυπουργός Ζαν Καστέξ. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να ενισχύσει τους ελέγχους στα σύνορα της Γαλλίας, με την ελπίδα να αναχαιτίσει την πανδημία. Όλοι όσοι φτάνουν σε αεροδρόμια και λιμάνια από 16 μη ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Αλγερία) θα υποβάλλονται σε υποχρεωτικό τεστ για τον κορονοϊό. Όσοι βρεθούν θετικοί θα μπαίνουν σε καραντίνα 14 ημερών.
Στην Ισπανία, ο υπουργός Γεωργίας ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι οι αρχές πιέζουν τους εργοδότες να παρέχουν ασφαλή καταλύματα και μέσα μεταφοράς στους εποχικούς εργάτες γης, καθώς πληθαίνουν τα κρούσματα κορονοϊού σε αγροτικές περιοχές.
Το ισπανικό υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε 971 νέα κρούσματα μέσα σε ένα 24ωρο. Πρόκειται για την μεγαλύτερη ημερήσια αύξηση στη χώρα, μετά την άρση του lockdown.
AP Photo/Emilio Morenatti
Οι αρχές πολλών περιφερειών της Ισπανίας έχουν επιβάλει νέους περιορισμούς για να περιορίσουν τη διασπορά του ιού. Μέσα σε 14 ημέρες, καταγράφηκαν στην Καταλονία σχεδόν 8.000 νέα κρούσματα, δηλαδή τα μισά από τα 16.410 που εντοπίστηκαν σε όλη τη χώρα, παρά τις οδηγίες που έχουν δοθεί στους κατοίκους της Βαρκελώνης να παραμείνουν στα σπίτια τους.
Ανησυχητική είναι η επιδημιολογική εικόνα και στη Γερμανία, που μετρά 815 νέα κρούσματα της Covid-19 και 10 θανάτους, μέσα σε μία ημέρα. Συνολικά τα θύματα ανήλθαν σε 9.111, ενώ ο συνολικός αριθμός κρουσμάτων υπερβαίνει τα 204.180.
AP Photo/Martin Meissner
Νέα μέτρα για τους ταξιδιώτες που εισέρχονται στη χώρα αποφάσισαν την Παρασκευή οι υπουργοί Υγείας των γερμανικών κρατιδίων. Όσοι επιστρέφουν από κράτη υψηλού κινδύνου θα υποβάλλονται σε τεστ για κορονοϊό ή θα τους επιβάλλεται καραντίνα 14 ημερών.
Συνολικά, οι θάνατοι από κορονοϊό στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει τις 201 χιλιάδες, σύμφωνα με το Johns Hopkins University.
Πηγές: The Associated Press, Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο
Μοιράσου το άρθρο

Τζαμί η Αγία Σοφία από σήμερα – Εικόνες & βίντεο



Παρά τις διεθνείς αντιδράσεις και την κατακραυγή ο Ταγίπ Ερντογάν «σφράγισε» σήμερα την απόφαση που ο ίδιος έλαβε προ ημερών για την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, έπειτα από 86 χρόνια.
Ο Τούρκος πρόεδρος με την μεθόδευση του αυτή ακυρώνει όχι μόνο την προηγούμενη απόφαση του ιδρυτή του νεώτερου τουρκικού κράτους Κεμάλ Αττατούρκ, αλλά αλλοιώνει τον χαρακτήρα ενός από τα σημαντικότερα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς.




Video by Serhat Yilmaz
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
00:57

Οι χιλιάδες μουσουλμάνοι πάντως που προσευχήθηκαν έξω από την Αγία Σοφία φάνηκε πως επιδοκίμασαν την απόφαση του. Πολλοί από τους πιστούς ήταν στο περίβολο του ναού και στις γύρω ζώνες από το προηγούμενο βράδυ αψηφώντας κορονοϊό και υψηλές θερμοκρασίες.

Όσο για τον Ερντογάν μπήκε στον ναό επευφημούμενος από τους πιστούς και οπαδούς του, ενώ τον ακολουθούσε το υπουργικό συμβούλιο αλλά και ο κυβερνητικός του εταίρος.

Μάλιστα ο ίδιος έψαλε, ενώ μετά το τέλος της προσευχής φορώντας μάσκα δήλωσε μεταξύ άλλων «η Αγία Σοφία ήταν τζαμί και έγινε πάλι τζαμί».
Video by Muhammed Zahid

Στεφάνι στη μνήμη των θυμάτων της δικτατορίας από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας




Στην εκδήλωση για τους ήρωες του αντιδικτατορικού αγώνα που πραγματοποιήθηκε στα πρώην κρατητήρια του ΕΑΤ – ΕΣΑ παρέστη η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, με την ευκαιρία της 46ης επετείου αποκατάστασης της Δημοκρατίας.
Κατέθεσε στεφάνι στη μνήμη των θυμάτων της δικτατορίας και ξεναγήθηκε στο Μουσείο Αντιδικτατορικής Δημοκρατικής Αντίστασης από εκπροσώπους του Συνδέσμου Φυλακισθέντων Εξορισθέντων 1967-74.
«Σήμερα είναι μια μέρα τιμής και μνήμης για όλους αυτούς που αγωνίστηκαν, βασανίστηκαν, εξορίστηκαν για να μπορούμε εμείς σήμερα να απολαμβάνουμε τα αγαθά της δημοκρατίας» ανέφερε η κ. Σακελλαροπούλου σε δήλωσή της.
Μοιράσου το άρθρο:

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο -Ο σουλτάνος και η επικοινωνιακή του φούσκα!....



https://olympia.gr/




Ο σουλτάνος και η επικοινωνιακή του φούσκα


Η τουρκική κουλτούρα είναι απολύτως συνδεδεμένη με την υπερβολή του θεάματος. 
Πουθενά καλύτερα δεν διακρίνεις το «ενσωματωμένο θεαματικό» 
να είναι τόσο λειτουργικό και τόσο αποδεκτό στο σύνολο του.
Το θέαμα στην τουρκική κουλτούρα δημιουργεί ένα διαρκές παρόν μια συνεχή επανάληψη και εμφανίζεται ως ιστορική μνήμη. Θυμηθείτε την κάθοδο του Μπεηζάνη (πρίγκιπα) Δράμαλη στην Ελλάδα, πως έρχεται με 500 καμήλες, με 30.000 μουλάρια, με 10.000 ιππείς και 20.000 τακτικό στρατό. Με επιβλητικότητα και έπαρση, με επίδειξη δύναμης και με δεδομένη νίκη. Το ίδιο συνέβη και με την ναυαρχίδα του Καπουδάν Πασά καρά Αλή που έφερνε το όνομα «Μπουρλότα Σαϊμάζ» (δηλαδή το πλοίο που αψηφά τα πυρπολικά) με 84 κανόνια μέσα στη χλιδή φωτιζόταν τα βράδια από το φεγγάρι σαν απόλυτος κυρίαρχος έξω από την Χίο.
Η τουρκική κουλτούρα πιστεύει πολύ καλά στην παθητικότητα του θεάματος. Όσο πιο δυνατό είναι το θέαμα τόσο θεωρεί η τουρκική κουλτούρα ότι καθηλώνεις τον υπήκοο σου και τον εχθρό σου. Ο Ερντογάν από νέος, είχε μαθητεύσει στον προσκοπισμό της στάθμης του θεάματος. Το θέαμα ήταν ο τζόγος του αέρα, για τους Τούρκους πολιτικούς και εκείνος υπήρξε τζογαδόρος του θεαματικού παιχνιδιού, έτσι εξελέγη και ως δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης. Επιπλέον με την αδιάλυτη ναρκισσευόμενη προσωπικότητά του είχε βυθιστεί στα φορμάικα όνειρά του, ήθελε τα παπούτσια του να πατάνε τα κόκκινα χαλιά, να πιάνει πόμολα της πόρτας και εκείνα να είναι από ελεφαντόδοντα. Έφτιαξε το λευκό σαράι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το παλάτι των Βερσαλλιών στη Γαλλία. Ως πρόεδρος είναι φανατικός εικονολάτρης, ζει μέσα στον ίλιγγο της θεαματικής ακροβασίας. Τρέφεται από μουσουλμανικούς αμανέδες, και από τουρκικά σήριαλ πλουμιστά από τη πλαστή δόξα της τουρκικής ιστορίας. Θεωρεί τον εαυτό του πιστό μισθοφόρο του τουρκικού πεπρωμένου, και είναι γεμάτος από φλογερή πίστη και «εκρήξεις» να δει την πατρίδα του να ξαναγίνεται αυτοκρατορία.
Ξέρει να παίζει με τους δυνατούς του πλανήτη, στα μανίκια του έχει κρυφούς άσους για να αιφνιδιάσει τους αντιπάλους του....
Σκηνοθετεί γεγονότα, στήνει κλιμακώσεις και αποχρώσεις, κατέχει τη τέχνη της ματσαράγκας. Ο Μιτεράν έλεγε κάποτε ότι πολιτική είναι η τέχνη του συμβόλου και ο Ερντογάν λέει ότι πολιτική είναι η τέχνη να σκέπτεσαι σαν μικρός δεκανέας (δηλαδή με την απόλυτη πίστη) και να λειτουργείς ως διάβολος στις λεπτομέρειες.
Τι κάνει τις τελευταίες μέρες ο Ερντογάν; Εορτασμούς για το ότι μετέτρεψε την Αγία Σοφία σε τζαμί, καλώντας μουσουλμάνους στη τελετή από όλο τον πλανήτη θέλοντας έτσι να δείξει ότι οθωμανικός ισλαμισμός και παντουρκισμός πορεύονται μαζί και αποτελούν ισχυρά και υπολογίσιμα κάστρα. Παράλληλα σύμφωνα με δηλώσεις της τουρκικής πλευράς θα βγάλει το ωκεανογραφικό Oruc Reis στα ελληνικά χωρικά ύδατα συνοδευόμενο από το μεγαλύτερο μέρος του τουρκικού στόλου. Το θέαμα του τουρκικού στόλου γίνεται συμπλήρωμα του πραγματικού και άμεση κατανάλωση δύναμης. Τι μας λέει «ό,τι φαίνεται είναι το πραγματικό. Ό,τι είναι πραγματικό φαίνεται». Παίζει με άλλα λόγια με την επιφανειακή θεαματική. Έτσι η πραγματικότητα του τουρκικού στόλου μετατρέπεται σε μια κατ’ εικόνα δύναμη. Το θέαμα είναι εκείνο που επιλέγει τη πραγματικότητα και την καθιστά τεχνικό περιεχόμενο του.
Στην ίδια γραμμή κινήθηκαν και οι δικοί μας γλυκομεσονύχτιοι. Έβγαλαν τον ελληνικό στόλο πέριξ του Καστελόριζου. Ναι το θέαμα είναι ο φρουρός της δύναμης, τώρα πια το κατάλαβαν και οι νεοέλληνες πολιτικοί και στρατιωτικοί παράγοντες. Το ζήτημα είναι αν το θέαμα των δύο στόλων δεν παραμείνει εικονικό άλλοθι δύναμης αλλά έρθει σε βαλλόμενη αντιπαράθεση.
Ο Ερντογάν σαφώς και δεν θα το διακινδυνεύσει, έχει μια οικονομία σε κακό χάλι, εστίες ανοιχτές από παντού που μπορούν να πυροδοτήσουν εστίες έντασης, όμως θα επιδιώξει να βρεθεί κοντά στο τριεθνές εκεί δηλαδή που αναγνωρίζει και η αιγυπτιακή πλευρά μια μικρή ισχύ της τουρκικής κυριαρχίας. Και το ερώτημα τι θα κάνει η ελληνική πλευρά; Επιπλέον αν η Γερμανία ως διαμεσολαβητική δύναμη δεχτεί την μικρή τουρκική κυριαρχία πως θα απαντήσει η ελληνική πλευρά;
Ερωτήματα με αποχρώντα λόγο που ακόμη οι καλαμαράδες της διεθνολογίας δεν έχουν αναφέρει αλλά στέκονται στα επιφανειακά και μας καταθέτουν ληγμένες αναλύσεις.
Απόστολος Αποστόλου
Δρ. Φιλοσοφίας

Ανιχνεύοντας 4 αξιοσημείωτα κίνητρα της συμπεριφοράς μας




                             Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος
                                      
     Σε μια σύνθεση θεωρίας και εμπειριών τέσσερις έννοιες, αναγνώριση, ανταπόκριση, ασφάλεια και νέες εμπειρίες, παρέχουν ένα χρήσιμο ερμηνευτικό πλαίσιο της ατομικής συμπεριφοράς μας στο οποίο χρειάζεται να προστεθεί η ειδοποιός διαπίστωση ότι, μολονότι διαφέρουμε ως άτομα, παραμένει κοινός ο παρονομαστής της ανθρώπινης φύσης μας…
   Η υποκειμενική ανθρώπινη ανάγκη να πετύχουμε ένα επιθυμητό επίπεδο αναγνώρισης ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής μας μέσα στην οικογένεια, ιδίως όταν συνυπάρχουν ένα ή περισσότερα αδέλφια ή αδελφές, συνεχίζει με περισσότερη ένταση στα παιδικά και εφηβικά χρόνια, και γίνεται σημαντικό κίνητρο συμπεριφοράς και σε πιο ώριμες ηλικίες.
     Ο Νεοζηλανδός Edmund Hillary ήταν επαγγελματίας μελισσοκόμος με χόμπι την ορειβασία και αφού σκαρφάλωσε στις ψηλότερες κορυφές βουνών της γενέτειράς του και στις Άλπεις το πρωί της 29ης Μαΐου 1953 ήταν ο πρώτος στην ιστορία της ανθρωπότητας ορειβάτης που μαζί με τον καταγόμενο από το Νεπάλ Tenzing Norgay έφτασαν στην αποκαλούμενη «κορυφή του κόσμου».
     Η επιτυχία του Edmund Hillary ανακοινώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες - μέλη της Βρετανικής Κοινοπολιτείας παραμονές της στέψης και ενθρόνισης της Βασίλισσας Elizabeth II, η οποία τον έχρισε ιππότη του Στέμματος απονέμοντάς του τον τίτλο του «Sir».
     Όταν οι δημοσιογράφοι ζήτησαν από τον Sir Edmund Hillary να τους εξηγήσει τι τον ώθησε να σκαρφαλώσει στη «στέγη του κόσμου», εκείνος απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια και δελφικό συμβολισμό: «Επειδή ήταν εκεί!…»
     Η ανάγκη της αναγνώρισης ωθεί το άτομο σε θυσίες, κόπους, στερήσεις, αψηφώντας κάθε λογής εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Γνωρίζουμε ότι η συμπεριφορά μας δεν υποκινείται μόνο από συνειδητές επιλογές για δράση ή αντίδραση σε συγκεκριμένα ερεθίσματα αλλά και από υποσυνείδητα κίνητρα.
     Συχνά δεν εκπλήσσουμε μόνο τους άλλους αλλά και τους εαυτούς μας όταν στη δική τους απορία «γιατί φέρεσαι έτσι» ή «γιατί το έκανες αυτό» προσθέτουμε τη δική μας υποκειμενική σιωπηρή ερώτηση «αλήθεια, γιατί συμπεριφέρομαι έτσι ή γιατί το έκανα αυτό;».
     «Κανείς άνθρωπος δεν είναι μια νησίδα που υπάρχει ολομόναχη» έγραψε στο σχετικό ποίημά του με τίτλο «Για ποιον χτυπά η καμπάνα» (που έγινε και τίτλος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Hemingway και αργότερα ένα επιτυχημένο κινηματογραφικό έργο) ο μεγάλος Άγγλος ποιητής John Donne, επισημαίνοντας, όπως και ο δικός μας φιλόσοφος Αριστοτέλης, ότι οι άνθρωποι «είμαστε κοινωνικά – αγελαία – όντα» και χρειαζόμαστε τους συνανθρώπους μας.
     Σε προσωπικό επίπεδο όλοι μας μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την θεωρητική εκτίμηση ότι θεμελιακά αισθήματα όπως η χαρά, η λύπη, η πικρή γεύση της αποτυχίας και η αντίστοιχη γλυκιά της επιτυχίας μπορούν να μειωθούν ή να αυξηθούν εφόσον τα μοιραστούμε.
     Η αναγνώριση βοηθά να δημιουργηθεί στο άτομο η εκτίμηση ότι έτσι θα πετύχει και την ποθητή ανταπόκριση, με πιο απλά λόγια ως αποτέλεσμα της αναγνώρισης θα έρθει και η αποδοχή, και το χειροκρότημα και σε πιο βαθύ διαπροσωπικό επίπεδο ακόμη και η αγάπη και ο έρωτας και θα μπορούσαμε να πούμε ότι «η ανταπόκριση» είναι ΄κάτι που περιμένει εκείνος ή εκείνη που εργάστηκε σκληρά για την αναγνώριση.
     Οι επιστήμονες της συμπεριφοράς και η «λαϊκή γνώση» διαπιστώνουν ότι το συναίσθημα της ανασφάλειας συχνά μετουσιώνεται σε ισχυρό κίνητρο για επιτυχία και καθιέρωση!... Εφόσον λειτουργήσει θετικά, το αίσθημα ανασφάλειας που γεννά η διαπίστωση ότι τίποτε δεν μένει ασάλευτα μόνιμο, μπορεί να μας ωθήσει σε έντονες προσπάθειες για καλύτερα αποτελέσματα.
     Εάν, όμως, συμβεί παλιά βιώματα ή τρέχουσες και ίσως και ανυπέρβλητες ψυχοκοινωνικές πραγματικότητες να μετουσιώσουν την ανασφάλεια σε «νευρωσικό σύμπτωμα», τότε το άτομο θα χάσει την αυτοπεποίθησή, την αισιοδοξία και τις αντοχές του.
     Είναι σίγουρο ότι όλοι μας αναζητούμε το συναίσθημα της ασφάλειας στην καθημερινή μας ζωή, στο σπίτι, την οικογένεια, το χώρο εργασίας και επαγγελματικής μας απασχόλησης. Τι είναι αυτή η τόσο ποθητή και ταυτόχρονα τόσο δύσκολα πραγματοποιήσιμη αίσθηση της «ασφάλειας»; Να τη θεωρήσουμε συνώνυμη όπως τη θέλει και το λαϊκό μας ρητό με το παροιμιακό «δέσιμο του… γαϊδάρου» ή με τη χαρακτηριζόμενη ως «δημοσιοϋπαλληλική» νοοτροπία της εξαρτημένης καριέρας όπου «…βρέξει χιονίσει η καραβάνα θα γεμίσει»;
     Ή, μεταφέροντας το σημείο αναφοράς στις διαπροσωπικές μας σχέσεις, στις σχέσεις φιλίας, αγάπης και έρωτα, μπορούμε ποτέ να αισθανθούμε απόλυτα ασφαλείς όταν είναι δεδομένο ότι οι παλινωδίες, οι ανταγωνισμοί, οι εγωισμοί και τα πάθη κάνουν πολύ δύσκολη πραγματικότητα την εδραίωση μόνιμου αισθήματος ασφάλειας;
     Ίσως δεν είναι εντυπωσιακά πρωτότυπη, αλλά δεν παύει να είναι πολύ εύστοχη, σε τελική ανάλυση, η παρατήρηση ότι κάποια στιγμή «τα πάντα καταλήγουν να γίνουν… ρουτίνα», οπότε και το αίσθημα ασφάλειας που ίσως με τεράστιο κόπο πετύχαμε αρχίζει να… κουράζει!...
     Και τότε, εάν όχι όλοι, πάντως πάρα πολλοί, αρχίζουμε να αναζητούμε το κάτι άλλο, το κατιτί το μεγάλο, το μεστό από νοήματα, το συνταρακτικό, που τελικά θα είναι η νέα εμπειρία που, όμως, θα απειλήσει να τινάξει στον αέρα το αίσθημα της ασφάλειάς μας που με τόσους κόπους πετύχαμε.
     Η ανάγκη για νέες εμπειρίες γίνεται σχεδόν αδήριτη καθώς βρίσκεται στην αντίπερα όχθη της καθιέρωσης που έρχεται ως αποτέλεσμα της προοδευτικής εξέλιξης της αναγνώρισης σε ανταπόκριση και εδραίωση αισθήματος ασφάλειας.
     Κάθε νέα εμπειρία, πέρα από τα θετικά της στοιχεία, περιλαμβάνει και πολλές πιθανά αρνητικές επιπτώσεις και μαζί ψυχική ετοιμότητα για κινητοποίηση των συναισθηματικών μας δυνάμεων, ώστε να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις νέες προκλήσεις που δημιουργεί.
     Αναμφίβολα είναι συναρπαστική αυτή η συμβολική αναταραχή της ηρεμίας που προσφέρει η ασφάλεια και εάν δεν προσέξουμε μπορεί να εκφυλιστεί σε ρουτίνα, εντείνοντας την επιθυμία για αναζήτηση και πραγμάτωση κάποιας «νέας εμπειρίας».
     Εδώ χρειάζεται να διαφοροποιηθούν οι ζητούμενες εμπειρίες και οφείλω να υπενθυμίσω ότι για πολλούς άνδρες, (σημειώστε ότι δεν είναι μικρός και ο αριθμός των γυναικών), η αναζήτηση και η βίωση μιας νέας «ερωτικής εμπειρίας» μπορεί να λειτουργήσει ως εντυπωσιακό «βεγγαλικό», αλλά τελικά να τους/τις οδηγήσει και πάλι στη γλυκιά και μεστή νοημάτων «δοκιμασμένη ερωτική ρουτίνα».
     «Γλυκό και πολλά υποσχόμενο», στον τομέα του έρωτα και των διαπροσωπικών μας σχέσεων, «το ποτό της… (αμαρτίας) - απιστίας», όπως το λέει και το γνωστό λαϊκό μας άσμα, αλλά σε ελάχιστες περιπτώσεις γίνεται μόνιμη κατάσταση.
     Μερικοί προτείνουν να μην είμαστε ΑΠΟΛΥΤΟΙ καταδικάζοντας τον άπιστο ή την άπιστη (αλλά όχι, όμως, και να τους δώσουμε συγχωροχάρτι) επειδή σε κάποιες στιγμές ειλικρίνειας αποκαλύπτουν ότι «η νέα εμπειρία, η συγκεκριμένη «αμαρτία» είχε ως αποτέλεσμα να σώσει τον «κλυδωνιζόμενο» δεσμό ή τον γάμο τους…