Το τέλος μιας ζοφερής ιστορίας, που μας έφερε στο ζεϊμπέκικο ->
"Συννεφιασμένη Κυριακή"
το βράδυ 12 Δεκεμβρίου 2021
Stam.Dam.D.
Τοπικός δημοσιογράφος
Το τέλος μιας ζοφερής ιστορίας, που μας έφερε στο ζεϊμπέκικο ->
"Συννεφιασμένη Κυριακή"
το βράδυ 12 Δεκεμβρίου 2021
Stam.Dam.D.
Τοπικός δημοσιογράφος
Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Φασίστες και αντιφασίστες
Christos Yiannaras | 13
Dec 2021
Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι ήταν Ιταλός
ηθοποιός, ποιητής, συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε το 1922
και δολοφονήθηκε το 1975. Γνωστότερες ταινίες του: «Μάμα Ρόμα», «Θεώρημα», «Το
κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο», «Το Δεκαήμερο», «Οι μύθοι του Καντέρμπουρι».
Ένα μικρό βιβλίο του, «Ο φασισμός
των αντιφασιστών», παρουσιάζει και το σχολιάζει στα ελληνικά ο Θεόδωρος
Παντούλας, συγγραφέας και Εκδότης, χαρισματική γραφίδα στη σύγχρονη ελληνική
πεζογραφία.
Αντιγράφω από τον Παντούλα: «Ο
αντιφασισμός του σήμερα, όπως εκείνος του τότε, στην εποχή του Παζολίνι, αντί
να εναντιώνεται στις νέες μορφές ολοκληρωτισμού, τα βάζει αποκλειστικά με έναν
ιστορικά ξεπερασμένο φασισμό (θυμηθείτε στα καθ’ ημάς τον γελοίο φορμαλισμό της
“πορείας”, κάθε χρόνο στις 17 του Νοέμβρη, από το Πολυτεχνείο στην Αμερικανική
Πρεσβεία – η παρένθεση δική μου). Είναι εξόχως ανόητη αυτή η πλειοδοσία σε
αντιφασιστικές δηλώσεις φρονημάτων, έχουν τόση αξιοπιστία όση και εκείνων που,
χωρίς να ερωτώνται, δηλώνουν “δεν είμαι και βλάκας”!
…Ο Παζολίνι, χωρίς μισόλογα,
εντοπίζει στον καταναλωτισμό τη νέα κυρίαρχη Εξουσία που ξεπατώνει την κοινωνία
και ομογενοποιεί τους ανθρώπους, όχι πια με απαγορεύσεις, αλλά με υπαγορεύσεις
περισσότερο υποβολιμαίες και καταπιεστικές από αυτές του παλιού φασισμού… Πιστεύω,
το πιστεύω βαθιά, ότι ο αληθινός φασισμός είναι αυτό που οι κοινωνιολόγοι
έχουν, πολύ καλοπροαίρετα, αποκαλέσει “καταναλωτική κοινωνία” – ορισμός που
μοιάζει ακίνδυνος, καθαρά ενδεικτικός. Αλλά δεν είναι. Αν κάποιος παρατηρήσει
καλά την πραγματικότητα, βλέπει ότι τα αποτελέσματα αυτής της ανέμελης
καταναλωτικής κοινωνίας είναι αποτελέσματα μιας δικτατορίας, ενός κυριολεκτικά
αληθινού φασισμού.
…Πρόκειται για μια ανεπαίσθητη
ανθρωπολογική μετάλλαξη που αφορά τους πάντες. Και αυτούς που προσδιορίζονται
σαν φασίστες και αυτούς που προσδιορίζονται σαν αντιφασίστες… Ο καταναλωτικός
ευδαιμονισμός αποστερεί τους ανθρώπους από την ανθρωπιά τους, αφήνοντάς τους
μόνους, χωρίς αναφορές, με παραλυμένους τους συγγενικούς και τους φιλικούς
δεσμούς, χωρίς κοινότητα, χωρίς ιστορική συνείδηση και χωρίς μεταφυσικό κέντρο.
Τους αφήνει μόνους, κατάμονους τους ανθρώπους… Όσο στρατεύεται ο άνθρωπος στο
αντιφασιστικό μέτωπο, τόσο παραβλέπει ότι από την πίσω πόρτα έχει εισβάλει η
προσχηματική δημοκρατία, η περιστολή ελευθεριών, η λογοκρισία και
αυτολογοκρισία – νέες μορφές εξουσίας που ελέγχουν την καθημερινότητα, χωρίς να
επιτρέπουν εναλλακτικές προτάσεις.
…Και το μέγα νεωτερικό κατόρθωμα:
Όσο οι άνθρωποι ομνύουν στη διαφορετικότητα και στην προστασία της, τόσο οι
διαφορές τους υποχωρούν μέχρι εξαφανίσεως και γίνονται όλοι ίδιοι (φτιάχνουν
νόμους που αναγνωρίζουν στον άνδρα να γίνεται μητέρα και στη γυναίκα να ασκεί
πατρότητα, να επιλέγει ο καθείς το φύλο του σαν ιδίωμα χρήσης με υπερφίαλη
άρνηση της φύσης). Η νέα κουλτούρα του καταναλωτικού πολιτισμού, του πιο
κατασταλτικού ολοκληρωτισμού που εμφανίστηκε ποτέ, έχει πολύ μεγαλύτερη
διεισδυτική ικανότητα και επηρεάζει τα σώψυχα των ανθρώπων, ακόμα και τον τρόπο
σκέψης εξαπατώντας τους ότι αποφασίζουν μόνοι τους και ελεύθερα…
…Ο παλιός φασισμός, ακόμα και μέσα από τον πομπώδη εκφυλισμό του, ξεχώριζε, ενώ ο νέος φασισμός δεν ξεχωρίζει πια, δεν είναι ανθρωπιστικά πομπώδης, είναι αμερικανικά πραγματιστικός. Σκοπός του είναι η βάναυσα ολοκληρωτική αναδιοργάνωση και βίαιη προσαρμογή του κόσμου στο κυρίαρχο μοντέλο… >>>>>>>>>>>
...εξ αιτίας της παρέμβασης του βαλτού χάκερ και το ρημαδιό που άφησε πίσω του!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Και να σκεφθεί κανείς, ότι το πολυθέσιο διαγραμμισμένο πάρκινγκ με πολλές άδειες θέσεις το χειμώνα, απέχει πολύ λίγα μέτρα από αυτό το σημείο!!
Αναλογιζόμαστε, πως είναι δυνατόν οι άνθρωποι να διακρίνονται για τόση ακαλαισθησία και περιφρόνηση στο ωραίο και εορταστικό και να βάζουν πάνω από όλα αυτά(!) το αμάξι τους (λαμαρίνα το λέμε εμείς...) λες και έχουν αποκτήσει ορυχείο χρυσού...
- Όχι, κάτι άλλο συμβαίνει στην ψυχή και στο μυαλό τους!! ...
--------------------------------------------------------------------------------
Ένας άλλος ωραίος στολισμός με φωτισμένους τους φοίνικες που φωτίζουν το γλυπτό μνημείο της εγκαταλελειμμένης ρωμαϊκής σαρκοφάγου, έστω και για λίγες μέρες, μετά από τόσα χρόνια παραμονή στο "σκότος"την αναλγήσία και ασέβεια προς την ιστορία μας από τους δημοτικούς μας άρχοντες!! ...
Μα καλά νιό-νιό δεν έχεις γρι;;; - Νόμιζες με «τη φαεινή προσωπικότητά σου» θα παρέσυρες ψηφοφόρους, γι' αυτό έκανες αυτή τη δήλωση;; Τι ΄άλλο να σου πω, τα έχω χαμένα με εσένα ...
Stam. Dam.D.
Τοπικός δημοσιογράφος
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο σχετικός στίχος
του λαϊκού άσματος προσεγγίζει ιδιόμορφα την άτυπη κοινωνιολογική δομή που
συνιστά η πατροπαράδοτη «Λαϊκή Αγορά». Καθότι ο ερωτευμένος και «υποψιασμένος»
εραστής υποχρεώνεται να δεχθεί την αφοπλιστική στην ειλικρινή της πρόθεση αλλά
συνάμα και καθησυχαστική επιβεβαίωση της «ωραίας», την οποία «πήρε 8 φορές και
δεν την βρήκε εκεί», αλλά αυτό ήταν λογικό καθώς η καλή του «είχε πάει…
Λαϊκή!..»
Σίγουρα είναι ανορθόδοξος φίλες/φίλοι αναγνώστες και για μερικούς ίσως και «απρεπής» για ένα πανεπιστημιακό δάσκαλο, ο τρόπος εισαγωγής στο θέμα μου αλλά η επιλογή μου υπαγορεύεται από μια πλειάδα παραγόντων ανάμεσα στους οποίους η «δικαιολογία» την οποία επικαλείται στο στίχο που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε η περιώνυμη κυρία του λαϊκού άσματος δεν είναι η λιγότερο σημαντική ούτε και ιεραρχικά η… τελευταία.
Fullscreen
Mute
Οι Λαϊκές
αγορές, ως κοινωνικός θεσμός, υπήρχαν και υπάρχουν σε κάθε ελληνική πόλη αλλά
και σε άλλα Έθνη όπως προσωπικά έχω πολλές φορές διαπιστώσει στα ταξίδια μου
και όπως θα το επιβεβαιώσουν εάν ρωτηθούν όλοι οι συμπατριώτες και
συμπατριώτισσές μας που έχουν ταξιδέψει ή ζούνε μονίμως σε άλλες χώρες της
Ευρώπης, στην Αμερική και τον Καναδά ακόμη και στην Αυστραλία και όχι μόνο.
Από το παζάρι της αρχαιότητας μέχρι
σήμερα, με κυμαινόμενες ιδιομορφίες που αντανακλούν ήθη, έθιμα,
κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και οικονομικές παραμέτρους της τρέχουσας
ιστορικής πραγματικότητας, οι Λαϊκές αγορές αποτελούν τον πόλο έλξης και το
σημείο αναφοράς για μεμονωμένα άτομα και για οικογένειες που άσχετα με το μέγεθος του «βαλαντίου»
τους εδώ θα βρούνε το φρέσκο προϊόν του παραγωγού ή του μικροεμπόρου σε τιμές
προσιτές και σε ποικιλίες που δεν μπορεί να διαθέτει ο «λαχανοπώλης» της
γειτονιάς ιδιαίτερα εκείνος που καθοδηγούμενος από το πνεύμα της εποχής του
διεθνοποιημένου μάρκετινγκ φρόντισε να αναβαθμίσει το «μανάβικο-κατάστημά» του
σε επίπεδο «μπουτίκ».
Στη Λαϊκή θα κατεβεί ο συνταξιούχος και η
σύζυγός του, εδώ θα βολευτεί ο φοιτητής και η φοιτήτρια, στη λαϊκή θα βρει για
τα παιδάκια της η νοικοκυρά σύζυγος του δημόσιου υπάλληλου ή του μικρό-εμπόρου τα φρούτα και τα λαχανικά που θα
καταναλώσουν τα αγαπημένα της πρόσωπα.
Αυτή η δυναμική πρόσμιξη ηλικιών,
προσωπικοτήτων και κοινωνικό-οικονομικών τάξεων στις λαϊκές μας αγορές έπρεπε
να αποτελεί αντικείμενο σοβαρών κοινωνιολογικών, ψυχολογικών και οικονομικών
ερευνών καθώς εδώ αναπτύσσονται, όπως μπορεί ο καθένας και η καθεμιά μας να το
επιβεβαιώσει από προσωπικές εμπειρίες, διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα σε πωλητή
και πελάτη, εδώ γίνεται καλοπροαίρετο και συχνά καυστικό χιούμορ ανάμεσα στους ανταγωνιστές
στην προσπάθεια του εμπειρικού μάρκετινγκ για επηρεασμό του πελάτη, εδώ
αντιπαρατάσσονται ποδοσφαιρικές ιδεολογίες και πεποιθήσεις και, φυσικά, στην
Ελλάδα ζούμε άλλωστε, εδώ συγκρούονται παραμονές τοπικών ή εθνικών εκλογών και
οι… πολιτικοί μας οι οποίοι, όπως με διαβεβαιώνουν οι γείτονές μου και τακτικοί
επισκέπτες της Λαϊκής, μόνο τότε θυμούνται τις λαϊκές και μαζί τους τα… λαϊκά
στρώματα, τουτέστιν το «λαουτζίκο» που τους δίνει το δικαίωμα να αποκατασταθούν
ως Εθνοπατέρες και ΄Εθνομητέρες σε καλοπληρωμένους Νομοθέτες κατόχους πολυτελών
αυτοκινήτων που οδηγούν συνήθως συνοδοί αστυνομικοί…
Συχνά οι πολιτικοί μας από τα τηλεοπτικά παράθυρα
εκστομίζουν «μπαρούφες» απίστευτων μεγεθών καθώς ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ τις Λαϊκές, τους
παραγωγούς και μικροεμπόρους ότι ευθύνονται για την άνοδο του πληθωρισμού και
την αδυναμία της
νοικοκυράς να γεμίσει το καλάθι της…
Μεγαλύτερη ανακρίβεια σίγουρα ΔΕΝ υπάρχει,
αλλά η δικαιολογία «βόλεψε και βολεύει» τους αιρετούς άρχοντές μας με τον ίδιο τρόπο που βόλεψε και την
«άφαντη» προφανώς για άλλους λόγους κυρία του λαϊκού μας άσματος…
Εκείνη, όμως, καθώς την οικονομική ανάγκη
φιλοτιμία ποιούμενη υποχρεώνεται να αποκτήσει την συνήθεια του να επισκέπτεται
τακτικότατα την λαϊκή μετουσιώνει ως σφόδρα πειστική την επίκληση της απουσίας
της λόγω «επίσκεψης στην λαϊκή!..»
Οι πολιτικοί μας πότε θα πάνε «λαϊκή», όχι για να τους δούμε αλλά για να δούνε αυτοί τα γερόντια που ΠΕΦΤΟΥΝ με τα μούτρα στην άσφαλτο της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και άλλων πόλεων για να μαζέψουν φρούτα, λαχανικά και σαρδέλες που οι μικροέμποροι της λαϊκής ρίχνουν στο οδόστρωμα μόλις τελειώνει η Λαϊκή;>>>>>>>
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ 1 ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ 27520-99454
Email yiannispolitiko@hotmail.com 12-12 -2021
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
EΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΟΛΑ: «ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΘΟΡΕΣ»
Έκδηλο και
έντονο το ενδιαφέρον του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννη Γκιόλα για το
εμβληματικό και συνάμα ιστορικό κτίριο του Δικαστικού Μεγάρου στο Ναύπλιο, που
εκδηλώθηκε με σημερινή ερώτηση που κατέθεσε και η οποία συνυπογράφηκε από τον
Τομεάρχη Δικαιοσύνης κ. Θεόφ. Ξανθόπουλο, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ
Δράμας, σχετικά με την αποκατάσταση του κτιρίου από τις φθορές που
έχει προκαλέσει ο χρόνος.
Στο
Δικαστικό Μέγαρο Ναυπλίου εισέρχεται μεγάλος αριθμός πολιτών καθημερινά και θα
πρέπει με γοργούς ρυθμούς να επισκευαστεί εξ ολοκλήρου ώστε να αποδοθεί και
πάλι σε ασφαλή χρήση από όλους.
Στην
ερώτηση αναφέρονται λεπτομερώς όλες οι ζημιές που έχουν καταγραφεί, η σημασία
του νεοκλασσικού και διατηρητέου κτιρίου για την πόλη και το Νομό, η ιστορική
του αξία, αλλά και η ανάγκη να προστατευθεί από τη συνεχή φθορά.
Ακολουθεί η ερώτηση του βουλευτή: >>>>>>>