Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 28 Απριλίου 2019

Απρίλιος 2010 - Πασχαλινή φιλανθρωπία στην Ερμιόνη…

«Εμείς Θεό αυτοί Αλλάχ, όμως όλοι μας αχ και βαχ…»
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Από το προσωπικό μας αρχείο ...

Ανάσταση ανθρωπιάς αισθάνθηκαν οι αλλοδαποί 
που φιλοξενούνται στην περιοχή μας!

Όπως μας ενημερώνει ο Σελίμ ο Τυνήσιος ( έτσι τον φωνάζουμε)
με δική του πρωτοβουλία και επιμέλεια οργάνωσε ένα πασχαλινό γεύμα με τα ανάλογα εδέσματα, ποτά μπύρες κ.α. σήμερα Κυριακή του Πάσχα στην είσοδο της Ερμιόνης στην βόρεια παραλία, για όλους τους αλλοδαπούς – κυρίως έγχρωμους-, που παραμένουν στην περιοχή του Δήμου μας, με τις γνωστές συνθήκες…


Ο Σελίμ μας είπε, πως πολύ συμπολίτες μας ανταποκρίθηκαν σ’ αυτό το κάλεσμα και ο καθένας με το δικό του τρόπο συνεισέφεραν σ’ αυτή την φιλάνθρωπη χειρονομία. Άλλοι με τρόφιμα - κρέατα κυρίως- κ.α., ποτά, και άλλοι με χρήματα.


Ο διοργανωτής αυτής της εκδήλωσης κατά την επίσκεψή μας εκεί μοίραζε το φαγητό και ήταν πολύ υπερήφανος γι’ αυτή την προσφορά του κυρίως προς τους Αφρικανούς οικονομικούς μετανάστες και μέσου εμάς θέλει να ευχαριστήσει όλους τους συμπολίτες μας, που ανταποκρίθηκαν σ’ αυτή την θεάρεστη πράξη.

Ρωτήσαμε τον Σελίμ αν παραβρέθηκε στον χώρο αυτού του πασχαλινού γεύματος (πού είχε και άλλο χαρακτήρα) κάποιος εκπρόσωπος του Δήμου ή της Εκκλησίας ή κάποιας φιλανθρωπικής αδελφότητας. Η απάντηση ήταν, «μέχρι αυτή τη στιγμή, κανένας!!!»

Εμείς σκεφθήκαμε, ίσως να τους επισκέφθηκε ο Χρηστός μας αναστημένος και δεν τον αντιλήφθηκαν…

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Το Άγιο Πάσχα - λαογραφικά κείμενα και παραδόσεις...


 Συνέχεια από το βιβλίο «ΘΡΥΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ» 
του αείμνηστου δασκάλου μας Μιχαήλ Αγγ. Παπαβασιλείου.
Γιατί χωρίς γνώση της ιστορίας και των παραδόσεων σε έναν λαό, δεν υπάρχει μέλλον… 



  
..............................................................................................................................................................................................................................
συνέχεια: τον πιάνανε από χέρια και πόδια και τον αιρώσουνε πέρα δώθε, ώσπου να τον ζαλίσουνε κι' αυτοί να κουραστουνε.) Τέλος κειμένου.
....................................................................................................................................................................


Σάββατο 27 Απριλίου 2019

Πασχαλινές ευχές από το Σύλλογο Γονέων Κηδεμόνων &Φίλων Ατόμων με Αναπηρία "Η Διαδρομή"...


...«όποιου του μέλλει Ανάσταση, το Γολγοθά ανεβαίνει!»

Οι ευχές του blog  δια του διαχειριστή του…

Οι δικές μας ευχές για την Ανάσταση του Χριστού μας είναι βασισμένες 
στη χριστιανική ρήση του ποιητή - 
«όποιου του μέλλει Ανάσταση, το Γολγοθά ανεβαίνει!» 
Το αναφέρει και στο πιο κάτω κείμενο που έχουμε αναρτήσει από το  βιβλίο του
 ο Γιάννης Σπετσιώτης. 

Το blog και ο διαχειριστής του, θα βιώσει και φέτος όπως κάθε χρόνο τέτοιες μέρες με το πιο δυνατό αίσθημα, το χαρμόσυνο γεγονός της Ανάστασης του Κυρίου, γιατί όλο το χρόνο ανεβαίνει το δικό του Γολγοθά, επειδή κάποιοι... ντόπιοι... «Ιουδαίοι», προσπαθούν να μας σπιλώσουν και να μας συκοφαντήσουν, (πάγια τακτική τους άλλωστε) μάταια όμως, γιατί η αλήθεια και μάλιστα η αποδεδειγμένη δεν σπιλώνεται... Δεν συκοφαντείται! Απλώς, διώκεται προσωρινά, ανεβαίνει το δικό της «Γολγοθά», αλλά στη συνέχεια τελικά, Ανασταίνεται...
«Χρόνια Πολλά»
 με οδηγό πάντα τα αληθινά αγωνιστικά  αισθήματα, 
για  ειλικρινείς κοινωνικές σχέσεις...
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Από τον επίλογο του βιβλίου του Γιάννη Σπετσιώτη 
 «Ω γλυκύ μου έαρ!»
«Η Μεγάλη Παρασκευή  στην Ερμιόνη χθες και σήμερα»
----------------------------------------------------------
ΠΡΟΑΓΓΕΛΜΑ
«Καθαρότατον ήλιο επρομηνούσε της αυγής 
το δροσάτο, ύστερο αστέρι…» Δ. Σολωμός
Λίγες ώρες απομένουν για να ξημερώσει η καινούργια μέρα που δεν θα θυμίζει σε τίποτα την προηγούμενη. Χαρμόσυνες πρωινές καμπανοκρουσίες θα αναγγείλουν την Πρώτη Ανάσταση, όπως ο λαός ονομάζει την κάθοδο του Ιησού στον Άδη. Το «μέγα σφόδρα λίθο» που μ’ αυτόν σφραγίστηκε ο τάφος του Ιησού θα τον δούμε «αποκεκυλισμένο». Συντρίμμια θα είναι οι σιδερένιοι μοχλοί και διαλυμένα τα κλειδιά των χάλκινων πυλών του Άδη, για τα οποία μίλησε ο προφήτης Ησαΐας και ο Ψαλμωδός. Ο Θεός «θα καταλύσει την εξουσία του», θα απελευθερώσει τους δεσμώτες του και θα φέρει την ελπίδα και το φως της ζωής.
Τις μωβ βιολέτες, τις πασχαλιές και την πένθιμη φτέρη θα αντικαταστήσουν οι ανθοί της νεραντζιάς και της πορτοκαλιάς, τα τριαντάφυλλα και τα γιασεμιά. Στις εισόδους του ναού οι κορδέλες θα έχουν αναστάσιμους χρωματισμούς. Με κόκκινα και άσπρα χρώματα θα ντυθεί η Αγία Τράπεζα. Στον ιστό του Ταξιαρχιού θα κυματίζει η ελληνική σημαία και η σημαία της Ανάστασης του Ιησού, προμήνυμα και της δικής μας ανάστασης…
Στην εκκλησία θα αρχίσει το γιορτινό «επιστέγασμα» των κατανυκτικών ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας.
Θυμάμαι τον παπα-Μιχάλη το πρωινό του Μεγάλου Σαββάτου, όταν «έμπαινα» στο ιερό, ντυμένο στα ολόλευκα, τ΄ανοιξιάτικα άμφιά του, που θα φορούσε στο εξής κάθε Κυριακή και μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη. Φάνταζαν όμορφα κι εντυπωσιακά στα παιδικά μου μάτια! Ήταν στολισμένα με τετράγωνα σε τρία διαφορετικά μεγέθη που διακρίνονταν πάνω στο ύφασμα, όπως ακριβώς τα υδατογραφήματα πάνω στο χαρτί. Στεκόταν ορθός, στ’ αριστερά, δίπλα από την αγία Πρόθεση, τυλίγοντας «επιμελώς» σε ολόλευκα, παραλληλόγραμμα χαρτάκια τα υψώματα, που είχε βγάλει με «χειρουργική ακρίβεια» από τα πρόσφορα, «τα προσκόμιδα», όπως τα λέμε. Τα είχαν φέρει οι πιστοί πρωί πρωί, πριν ακόμα χτυπήσουν οι καμπάνες, τυλιγμένα σε λινές, κεντητές πετσέτες για να τα «διαβάσει» και να τους δώσει στη συνέχεια, μετά τη θεία κοινωνία, το ύψωμα μαζί και το αντίδωρο.
Αξεπέραστος στην οργάνωση της λειτουργικής ζωής, ο αλησμόνητος ιερέας! Έδινε με την ψαλμωδία του, τα άμφια που φορούσε, ακόμα και με τον ιδιαίτερο τρόπο που χτυπούσε τις καμπάνες, το βαθύ νόημα και τη… βαρύτητα της Ημέρας!
Οι ψάλτες με «ταλαιπωρημένους λαιμούς» από τις καθημερινές πολύωρες ακολουθίες έψελναν τους πρώτους αναστάσιμους ύμνους σε χαμηλές βάσεις. Η φωνή τους κουρασμένη, κάποιες φορές βραχνή. Προσπαθούσαν να τη μαλακώσουν με καραμέλες ευκάλυπτου ή τις πράσινες, του λαιμού, όπως τις λέγαμε στην Ερμιόνη.
«Ανάστα ο Θεός κρίνον την γην!», αναφωνούσε ο ιερέας διατρέχοντας με γρήγορο βηματισμό το κεντρικό κλίτος του ναού και σκορπίζοντας δεξιά και αριστερά κλωνάρια με λεμονανθούς που ευωδίαζαν. Οι πιστοί, σε κλίμα χαράς και συγκίνησης, με υψωμένα χέρια τ’ άρπαζαν στον αέρα, ενώ οι ψάλτες επαναλάμβαναν πανηγυρικά το νικητήριο παιάνα!
Κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, έπαιρναν την αγία μετάδοση πολλά παιδιά που συνοδεύονταν από τους γονείς τους φορώντας καμαρωτά τα λευκά, ολοκαίνουργια παπούτσια, δώρο της «νουνάς». Ακόμα μεταλάμβαναν ασθενείς και ηλικιωμένα άτομα, που αδυνατούσαν να παρακολουθήσουν τη μεταμεσονύχτια ακολουθία της Λαμπρής.
Μετά την εκκλησία, οι Ερμιονίτες κατέβαιναν στα μαγαζιά στο Λιμάνι και στις μικρές πλατείες του Ταξιάρχη και της Παναγίας, για να κάνουν τα τελευταία ψώνια τους, κυρίως φαγώσιμα.
O χρόνος που απέμενε για το χαροποιό γεγονός φάνταζε ατελείωτος σε μικρούς και μεγάλους. Οι ώρες κυλούσαν αργά, βασανιστικά, γεμίζοντάς τους με ανυπομονησία και λαχτάρατις δυσκόλευαν ακόμα περισσότερο οι έντονες και γαργαλιστικές μυρουδιές από τις κουζίνες «που είχαν πάρει φωτιά» κι «έσπαζαν τις μύτες». Oι περισσότεροι αντιστέκονταν στους «γευστικούς πειρασμούς», όσο προ-κλητικοί κι αν ήταν, γιατί αυτή η μέρα «απαιτεί να περιμένουν...».
Επιθυμούσαν να ακούσουν πρώτα το ελπιδοφόρο σάλπισμα του ουρανού που σε λίγο θα ηχούσε! Να πληροφορηθούν το θαύμα της Ανάστασης και να το δουν ανταμωμένο με την άνοιξη που εκείνη την ώρα είχε το γενικό πρόσταγμα πάνω στη φύση που αναγεννιόταν! Να γεμίσουν το νου και την καρδιά τους από οιστρήλατους λόγους και ήχους φωτισμένων υμνωδών και μελωδών! Να προετοιμάσουν την ψυχή τους, με τις εικόνες των λέξεων, των χρωμάτων, των αρωμάτων, των ήχων που μυστηριακά δρώντας τη συγκλόνιζαν, να ζήσει την Ανάσταση Εκείνου αλλά και την προσωπική της ανάσταση! Στη νύχτα που ερχόταν ήθελαν να βρουν τη δική τους σωτηρία, να ζήσουν τη δική τους κάθαρση, γνωρίζοντας ότι «όποιου του μέλλει ανάσταση, το Γολγοθά ανεβαίνει!».20
-Πόσο γρήγορα άλλαξαν όλα τούτη τη μέρα! σκέφτομαι…

«Είθε το πανηγύρι,
οι κρότοι τα τρίγωνα, οι μπόμπες,
οι (σ)τρακα(σ)τρούκες, τα φούσια,
τα κλειδιά με το μπαρούτι και τα γαλλιφώτα
που θα ακολουθήσουν,
να αναγγείλουν μια μονιμότερη ανάσταση
και άνοιξη για τους ανθρώπους!»

Κείμενα της Βιβής Σκούρτη για λαογραφικό μουσείο «κεντημένα ψιλοβελονιά»…


Δημοσιεύτηκε στο 24ο τεύχος του ερμιονίτικου  περιοδικό
 «Στην Ερμιόνη άλλοτε και τώρα»
η εικόνα προφίλ της Παρασκευή Σκούρτη, Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο
Γράφει η Βιβή Σκούρτη

Μαντίκα,  η μανταρίστρα

Μαντίκα Καισαρέα

Παλαιότερα οι άνθρωποι δεν πετούσαν τα αντικείμενα με τη σημερινή ευκολία που τα πετούμε σήμερα. Στις μέρες μας με τη μεγάλη αφθονία υλικών, «ξεφορτωνόμαστε» τα πράγματα είτε έχουν οικονομική, είτε συναισθηματική αξία με την ίδια ευκολία χωρίς την παραμικρή σκέψη και μάλιστα αντικείμενα που ίσως το κόστος της επιδιόρθωσης θα ήταν πολύ μικρό.
Πάνε αρκετά χρόνια που η γυναικεία γκαρνταρόμπα ξεχώριζε από τις νάιλον κάλτσες. Η μόδα μάλιστα απαιτούσε κάλτσα με ραφή, στενό φόρεμα και μυτερό παπούτσι με λεπτό  τακούνι. Το στολίδι όμως ετούτο κόστιζε πολύ ακριβά, έτσι οι γυναίκες φορούσαν τις νάιλον κάλτσες τους προσεκτικά, ίσωναν τη ραφή σαλιώνοντας τα δάχτυλα και τις στερέωναν στις ζαρτιέρες. Όταν πάραυτα έβγαιναν πόντοι τις πήγαιναν στη μανταρίστρα για επιδιόρθωση. Το κόστος ήταν μία δραχμή ο πόντος. Επικρατούσα μάρκα κάλτσας και καλσόν η Μπερκσάιρ.
 «Πρώτα αγόρασα ένα ξύλινο βελονάκι. Σ’ ένα τραπεζάκι μικρό κοντά στο παράθυρο είχα όλα μου τα σύνεργα της δουλειάς. Ένα ποτήρι του κρασιού  με ένα μαύρο πανί από κάτω που τέντωνα επάνω του την κάλτσα, το βελονάκι που  έπιανα τον φευγάτο πόντο και που στη συνέχεια την μαντάριζα κι ένα πορτατίφ να μου φωτίζει στα νυχτέρια.
Κάθε τόπος είχε και τη δική του ή τις δικές του μανταρίστρες. Στην Ερμιόνη κάλτσες και αργότερα καλσόν μαντάριζαν η Ελένη η Μπεξή, γυναίκα του Περικλή Σκούρτη, η Μαντίκα Καισαρέα και στην κάτω γειτονιά  η Ρηνιώ  Σαρρή, που μαντάριζε με το ξύλινο βελονάκι της για ένα διάστημα μέχρι να ασχοληθεί με την κομμωτική τέχνη.
Είχα πολύ δουλειά• θυμάμαι μια χρονιά, αφού μαντάρισα και την τελευταία κάλτσα, ντύθηκα και πήγα στην εκκλησία στη λειτουργία των Χριστουγέννων. Να σκεφτείς ότι η νουνά μου έπαιρνε σύνταξη 300 δραχμές το μήνα κι εγώ έβγαζα 60 δραχμές με το μαντάρισμα.
Στη συνέχεια πήρα μηχανή με πεντάλ και τότε δε μ’ έπιανε κανένας. Με το αριστερό μου χέρι κυλούσα το κομμάτι της κάλτσας με τους πόντους τεντωμένο στο μεταλλικό δοχείο που είχα αγοράσει με την καινούργια μηχανή, ενώ με το δεξί μου χέρι κρατούσα το μεταλλικό μηχανάκι που συνδεότανε με ένα καλώδιο στο ρεύμα. Η βελόνα μου έτρεχε με απίστευτη γρηγοράδα και γέμιζε με την κλωστή το κομμάτι των βγαλμένων πόντων. Την τελείωνα, τη δίπλωνα ωραία και την έβαζα στο σακουλάκι γράφοντας την τιμή της οφειλής επάνω και το όνομα της πελάτισσας.
Ασταμάτητη δουλειά από το πρωί μέχρι και το βράδυ με αποκορύφωμα τις γιορτινές ημέρες μάλιστα που οι απαιτήσεις ήσαν περισσότερες. Τις ημέρες εκείνες με εύρισκαν χαράματα επάνω στη δουλειά.
Στην αρχή οι γυναίκες φορούσαν κάλτσες και αργότερα καλσόν. Τα καλσόν πρωτοφόρεσε η Αργυρούλα  Δέδε-Χατζησωκράτους, πρωτοπόρα σε κάθε τι που είχε σχέση με μόδα και πολυτέλεια. Ήρθε στο σπίτι και μού το ανακοίνωσε ότι φορούσε καλσόν: «Εγώ δε φοράω πια κάλτσες, αλλά καλσόν D, το αγόρασα από τη Ρόδο» και σήκωσε τη φούστα της να μού το δείξει.
Η δουλειά μου συνεχώς αυξανόταν και γινόταν παραγωγικότερη. Το μεροκάματο που έβγαζα ήταν πολύ καλό, σε σχέση πάντα με τη ζήτηση της δουλειάς και τον «αέρα» που είχα πάρει. Με την ελεύθερη ραφή έπιανα τον πόντο, έπλεκα την κλωστή πόντο τον πόντο και η ραφή γινόταν αόρατη. Μάζευα τα χρήματα και πήγαινα στον Πειραιά και έκανα τα ψώνια μου. Συγχρόνως έμαθα να μαντάρω και ρούχα από μόνη μου. Πολύ λεπτή δουλειά.
Οι κάλτσες και τα καλσόν ήτανε σε κούτες για παράδοση. Κάποιες μου τα έφερναν μέσα στην κρλα και τη βρώμα  και αναγκαζόμουνα να τα πλένω μόνη μου για να δουλέψω και  άλλες τα έφερναν καθαρά και αρωματισμένα».
Αυτή ήταν η αφήγηση που μου εμπιστεύτηκε η Μαντίκα Καισαρέα, μαζί με μια ωραία νεανική της φωτογραφία την ώρα της δουλειάς. Η Μαντίκα, μια γυναίκα εργατική, δημιουργική, προκομμένη, έξυπνη, πρωτοπόρα, που στη συνέχεια άνοιξε κατάστημα με ψιλικά που διατήρησε για πολλά χρόνια, αλλά και μία καλλιτέχνιδα, αυτοδίδακτη ζωγράφος*, γυναίκα της προσφοράς στην οικογένειά της αλλά και στο τοπικό κοινωνικό σύνολο.
Στις μέρες μας προσφέρει τις υπηρεσίες της ως Πρόεδρος του αλληλέγγυου σωματείου «ΑΓΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Ο ΕΛΕΗΜΩΝ», συμπαραστεκόμενη ενεργά μαζί με άλλες συμπολίτισσες σε κάθε αναξιοπαθούντα, σε κάθε συμπολίτη μας που χρήζει ανάγκης, στα ευαίσθητα κοινωνικά τμήματα του τόπου με γνώμονα την προσφορά και τη διακριτικότατα.
*Έργο ζωγραφικό δικό της έχουμε ως εξώφυλλο σε τεύχος του Περιοδικού μας  με αριθμό 3

Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Με λόγια λιτά αλλά μεστά... η συντακτική επιτροπή παρουσιάζει το περιοδικό (τεύχος 24) "Στην "Ερμιόνη άλλοτε και τώρα...


             

Εισαγωγικό σημείωμα
Επιλέξαμε να εγκαινιάσουμε τη δεύτερη δεκαετία ζωής του περιοδικού μας με μια ιδιαίτερη αναφορά στην εικόνα που απεικονίζεται στο εξώφυλλο. «Η Αγία Τριάς - Η φιλοξενία του Αβραάμ» είναι έργο της αείμνηστης συμπατριώτισσας μας Αδαμαντίας (Διαμαντούλας) Δημητρίου(Μιμίκου) Προβελεγγάτου (30/11/1940 - 29/7/1990). Την είχε δωρίσει η ίδια στον «Ερμιονικό Σύνδεσμο» στις 16 Αυγούστου 1987, μετά την έκθεση που είχε οργανώσει ο Σύνδεσμος στοΚαποδιστριακό Σχολείο, με έργα Ερμιονιτών καλλιτεχνών, το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς.
Η Διαμαντούλα, μετά από τροχαίο ατύχημα που της συνέβη στην εφηβική της ηλικία και την καθήλωσε σε αναπηρικό καροτσάκι, ασχολήθηκε με την αγιογραφία και εξελίχθηκε σε σπουδαία αγιογράφο, με έργα της να κοσμούν πολύτιμες ιδιωτικές συλλογές. Η εικόνα αυτή κοσμεί σήμερα το Μουσείο Παιχνιδιών Ερμιόνης.
Το κύριο ωστόσο θέμα του παρόντος τεύχους μας δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την ετήσια πανηγυρική εκδήλωση του «Ερμιονικού Συνδέσμου» και την απονομή του «Βραβείου Αριστείας ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ». Τα νιάτα της ιδιαιτέρας μας πατρίδας, είναι πάντα στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντός μας και αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο ότι μπορούμε ακόμα να διατηρούμε ζωντανή την ελπίδα σ' αυτή τη Χώρα…
Τα ποικίλα ιστορικά θέματα όπως η μονογραφία του Κυριάκου Γκολεμά που επιχειρήσαμε, οι ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις του φιλέλληνα George Jarvis, των πρωταγωνιστών της Γ’ Εθνοσυνέλευσης στην Ερμιόνη, του Γιάννη Μήτσα που έπεσε σε ηλικία μόλις 33 ετών την άνοιξη του 1827, αλλά και μια περιήγηση στην περιοχή μας τον 13ο και 14ο αιώνα, θεωρούμε ότι καλύπτουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών για την μακραίωνη ιστορία του τόπου μας.
Το ίδιο πιστεύουμε ότι ισχύει και για τα άρθρα που αναφέρονται στα λαογραφικά έθιμα και την πρόσφατη ιστορία μας που ακολουθούν.
Σε κάθε περίπτωση αποκλειστικό κριτήριο επιτυχίας ή μη των επιλογών μας, παραμένει η αποδοχή των αναγνωστών μας.
Καλή ανάγνωση!

(Η συντακτική επιτροπή: Βιβή Σκούρτη, Γιάννης Σπετσιώτης, Κώστας Τσεφαλάς)

Πασχαλινές ευχές από τη "Δυνατή Ερμιονίδα"

kalo-pasxa-kali-anastasi_fixed-800x480.jpg

«Δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο» μέχρι και Μ. Παρασκευή αλληλοαπαντούν…

Αυτοί οι άνθρωποι και δη άρχοντες... 
δεν έχουν θέση πλέον στο blog μας! 
Τελευταία φορά που φιλοξενούμε τις κοκορομαχίες τους!!….
Τον διαχειριστή του blog δεν θα τον βάλετε εσείς σ' αυτό 
το παιχνίδι των εντυπώσεων που δεν τιμά κανένα! 
Πόσο μάλλον, αυτών των γνωστών...  που φιλοδοξούν,
 να διαχειριστούν τις τύχες αυτού του τόπου! 
Μέχρι εδώ ...
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

e-mail στο blog ... 

η εικόνα προφίλ του Δημήτριος Σφυρής, Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, χαμογελάει, κοντινό πλάνο

"ΔΗ.ΣΥ.ΕΡ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΦΥΡΗΣ :"Τοποθέτηση 

στη δήλωση του 👉 κ. Τσαμαδού Ιωάννη περί της 

πατρότητας του έργου:➡ “Καταφύγιο Τουριστικών  σκαφών ΠορτοΧελίου. 



Η αλήθεια!”


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΦΥΡΗΣ 

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
Στη δήλωση του 👉 κ. Τσαμαδού Ιωάννη περί της πατρότητας του έργου: “Καταφύγιο Τουριστικών σκαφών ΠορτοΧελίου. Η αλήθεια!” 
η τοποθέτηση μας (μαζί με αποδεικτικές φωτογραφίες 📷 ), είναι η ακόλουθη:
ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ αποκαλύπτουν ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΥ των κ. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ και κ. ΤΣΑΜΑΔΟΥ. 
..................................................................................................................
📌 ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΦΕΡΕΙ ΤΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ Κρανιδίου 2007 - 2010 του ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΦΥΡΗ. 
📌 Ο κ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΑΔΟΣ πρ. Αντιδήμαρχος και “Συνεργαζόμενος” υποψήφιος με τη ΔΥΝΑΤΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ, συμπορεύεται με τα ψεύδη τους και αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά η “ολίσθησή τους” στα “ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ” που επέλεξαν σαν τίτλο. 
📌 Αποδεικνύεται από το ΦΕΚ Αρ 82 / 29-2-2008 για την χωροθέτηση της μαρίνας ΠορτοΧελίου, όπου εγκρίνεται από το Υπουργείο και αποκαλύπτει ΠΟΙΟΙ ΑΛΛΑΞΑΝ την μελέτη του 2008 μετακινώντας τη χωροθέτηση των 3 κτιρίων σε διαφορετικές θέσεις έτσι όπως είναι σήμερα.
📌 Εμείς το 2008 ως Δημοτική Αρχή, είχαμε χωροθετήσει τα κτίρια (επισυναπτόμενη φωτογραφία), στα εξής τρία σημεία: Το πρώτο αμέσως μετά το ΑΛΚΥΟΝ, το δεύτερο ΜΠΡΟΣΤΑ στο Super Market “A.B Βασιλόπουλος” και το τρίτο προς τη ράμπα. 
..................................................................................................................
📌 Σημειωτέο την Αρχιτεκτονική μελέτη την είχε κάνει δωρεά το 2008 ο Δήμαρχος ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ σαν αρχιτέκτονας Δημήτρης Σφυρής.

🔜 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ: 
• 👉 Ο κος ΤΣΑΜΑΔΟΣ σαν Αντιδήμαρχος το 2011 – 2014 και τώρα σαν “Συνεργαζόμενος” υποψήφιος με τη ΔΥΝΑΤΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ, 
• 👉 Οι τότε Συνδιοικούντες στην τοπική Κοινότητα ΠορτοΧελίου και ο τότε Πρόεδρος. 
❓ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΞΑΤΕ κ. ΤΣΑΜΑΔΕ την περίοδο 2011 – 2014 ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ και τώρα εντέχνως ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ; 
❓ Πρέπει να απολογηθείτε στους Πορτο Χελιώτες, αλλά και στους συνυποψήφιους των συνδυασμών σας, για το κλείσιμο της θέας των καταστημάτων και των πεζών. 
❓ Ποιος, την περίοδο 2011 – 2014, ήταν πρόεδρος της Κοινότητας ΠορτοΧελίου ο οποίος τώρα μαζεύει υπογραφές, ξεσηκώνοντας υποκριτικά τον κόσμο για το κάγκελο!
>>>>>>>>>>>>>>>

Τα εγκώμια της Μ. Παρασκευής με την χορωδία του Μουσικού Συλλόγου και η περιφορά του Επιταφίου με την μπάντα του Δήμου Ερμιόνης.


Απρίλιος 2010

Όπως κάθε χρόνο και φέτος τα εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής το βράδυ έψαλλε η χορωδία του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης υπό την δ/νση του χοράρχη κ. Τάκη Μανιάτη στον Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου.





Στη συνέχεια σε μια μεγαλειώδη πομπή με μια λαοθάλασσα ή κοσμοπλημύρα αν θέλετε, η περιφορά των επιταφίων και των δύο κεντρικών ναών - με αυτό της μητρόπολης του Ι.Ν. Ταξιαρχών- συνοδεία για πρώτη φορά με την νεοσύστατη μπάντα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου.



Με αυτή την επιπρόσθετη μουσική νότα οι πιστοί ντόπιοι και ξένοι επισκέπτες, βιώσανε μια διαφορετική εικόνα και τα ανάλογα συναισθήματα που δημιουργεί και με τη βοήθεια του πολύ καλού καιρού.


Αυτή τη φορά αντιλάλησαν στα στενοσόκακα της παλιάς Ερμιόνης αρχικά και κατόπιν στην βόρεια παραλία μέχρι το μνημείο των Ηρώων, οι νότες διαφόρων μουσικών κομματιών ερμηνευμένα από τους μουσικούς της μπάντας.


Όμως,  οι νότες που δημιούργησαν την μεγαλύτερη αίσθηση και αγαλλίαση στις ψυχές των πιστών ήταν αυτές, του απαράμιλλου σε ομορφιά λόγου και μηνύματος εγκώμιο της βραδιάς «Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατό μου Τέκνο, που έδει σου το κάλλος…»,  που ήρθαν να δέσουν γλυκά στο πέρασμα τους με τις μνήμες απόντων...αγαπημένων μας προσώπων, καθώς  και με τις μυρωδιές των ανθισμένων λουλουδιών στις γλάστρες και στους κήπους του παλιού οικισμού και όπου αλλού υπάρχουν, που είναι έτοιμα και αυτά να γιορτάσουν την δική τους Ανάσταση…




.

Πολύς κόσμος εντυπωσιασμένος συνόδεψε τους επιτάφιους και όλη την πομπή και στην επιστροφή τους στις εκκλησίες και παρακολούθησε την υπόλοιπη τελετουργία.

Φώτο - ρεπορτάζ 
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ