Οκτώβρης του 2020, ο covid-19 συνεχίζει το
«βιολί» του διεθνώς και στην Πατρίδα μας, με οφθαλμοφανή επιβεβαίωση του κλασικού
γνωστού εθνικού μας ‘ωχαδερφισμού’, συνεχίζουν να γεμίζουν οι πλατείες με
μεγάλες παρέες.
Σήμερα καλώ την προσοχή σας στο διαχρονικά
σημαντικό θέμα των διαδικασιών προσδιορισμού της σεξουαλικής μας «ταυτότητας»
που διαφοροποιούν ευκρινώς το ανδρικό και το γυναικείο φύλο.
Από την αρχαιότητα 2 ήταν τα «φύλα» με
βάση τη σωματική και οργανική μας ταυτότητα και τις επιλογές σεξουαλικών
συντρόφων.
Από τότε μέχρι και σήμερα υπήρχαν και
συνεχίζουν να υπάρχουν με σωματικά και οργανικά κριτήρια «άνδρες» και
«γυναίκες» τα οποία επιλέγοντας για σεξουαλικές συνευρέσεις και
συναισθηματικούς δεσμούς με κριτήρια τις ψυχό-συναισθηματικές τους προτιμήσεις
άτομα του ίδιου φύλου δημιουργούσαν την ανάγκη αναφοράς σε «τρίτο φύλο».
Πολλά άλλαξαν στο πέρασμα του χρόνου, και
στην «ταυτότητα» που διαφοροποιούσε όπως είπαμε ανέκαθεν τα δύο ευδιάκριτα φύλα
προστέθηκε τελικά και εξαιτίας μεγάλου αριθμού ατόμων, των δυναμικών τους
απαιτήσεων για αναγνώριση και των γνωστών διεθνώς όπως και στην Ελλάδα
«παρελάσεων» (gay parades) και η αποκαλούμενη «τρίτη» ταυτότητα.
Με τη σεξουαλική μας «ταυτότητα» σχετίζεται ο ρόλος που θα διαδραματίσουμε στο
κοινωνικό σύστημα μέσα στο οποίο συμβιώνουμε και επιβιώνουμε και στηρίζεται,
μεταξύ άλλων, και στην υποκειμενική εκτίμηση που όλοι έχουμε για το σύνολο τόσο
της σωματικής μας διάπλασης όσο και των ψυχοκοινωνικών χαρακτηριστικών της
προσωπικότητάς μας.
Ο Βρετανός σεξολόγος Dr Havelock Ellis
έγραψε τον περασμένο αιώνα ότι «οι πανίσχυρες διαδικασίες του σεξ είναι
συνυφασμένες με την υπαρξιακή οντότητα κάθε άνδρα και κάθε γυναίκας, καθώς
αποτελούν θεμελιακές σωματικές, οργανικές μας λειτουργίες, που είναι ίσως
συνώνυμες και με την ίδια ακόμη τη διαδικασία της ζωής». Αυτό δεν σημαίνει ότι
ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει δίχως σεξ, ενώ σίγουρα ο άνθρωπος δεν μπορεί να
ζήσει χωρίς νερό, οξυγόνο ή τροφή.
Κάθε παιδί μαθαίνει να ξεχωρίζει τα δύο φύλα γύρω στα 2 με 3 χρόνια της ζωής του, όπως ακριβώς μαθαίνει, π.χ., ότι το λαστιχένιο στρογγυλό αντικείμενο που χοροπηδά όταν το χτυπάμε το λέμε… μπάλα. Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, προσθέτουν στην αρχική τους αντίληψη και κατανόηση της διαφοράς των δύο φύλων πέρα από τα σωματικά και άλλα ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά. Συνειδητοποιούν, δηλαδή, με το πέρασμα του χρόνου και με οπτικοακουστικές αντιλήψεις ότι οι άνδρες είναι «σκληροί», ενώ οι γυναίκες είναι «ευαίσθητες».