-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Την Παρασκευή 5 Μαρτίου
2021 σε Τακτική Συνεδρίαση συζητήθηκε μετά από επιστολή των 8 Προέδρων των
Κοινοτήτων του Δήμου μας προς των Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο ο νέος
εκλογικός νόμος για τις Αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 και ο νέος τρόπος
εκλογής των Κοινοτικών Συμβουλίων.
Εκπροσωπώντας
τους συναδέλφους Προέδρους μαζί με τον Πρόεδρο του Ηλιοκάστρου κ. Χρήστο
Σαλογιάννη συμμετείχαμε στην διαδικτυακή συνεδρίαση και προσπαθήσαμε να
αναπτύξουμε τις ενστάσεις μας και τις διαφωνίες μας και ζητήσαμε την στήριξη
του Δημοτικού Συμβουλίου Ερμιονίδας, όπως εκατοντάδες Κοινότητες από το
Αγωνιστικό Δίκτυο “Των Ελλήνων οι Κοινότητες” έχουν πράξει σε δεκάδες Δήμους
της χώρας.
Δυστυχώς
η διαδικασία εξελίχθηκε σε καθαρά τυπική διαδικασία και σε θέμα ρουτίνας, παρά
την σπουδαία αυτοδιοικητική σημασία του.
Σε αυτό
συνετέλεσε από την μια ότι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών είναι
πλέον για διαβούλευση και στις 18/3/2021 θα οδηγηθεί στην Βουλή των
Ελλήνων για συζήτηση και ψήφιση και από την άλλη και εμείς ως αιρετοί πολλές
φορές δεν θέλουμε να ασχολούμεθα με θέματα ουσίας που αφορούν το μέλλον της
αυτοδιοίκησης.
Το
αποτέλεσμα ήταν να χαθεί μια ευκαιρία ουσιαστικού αυτοδιοικητικού
διαλόγου θέσεων και απόψεων που θα ήταν χρήσιμη για τους αιρετούς αλλά και
περισσότερο για τους πολίτες και τις νέες γενιές.
Παρ΄ όλα
αυτά πρέπει να ευχαριστούμε εκ μέρους όλων των Προέδρων και του δικτύου “Των
Ελλήνων οι Κοινότητες” τον Δήμαρχο κ. Γεωργόπουλο για την θετική πρόταση προς
το Δ.Σ. και όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους για την ομόφωνη απόφαση στο δίκαιο
αίτημα των Κοινοτήτων.
Στην
συζήτηση έλαβαν μέρος και οι δύο επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων οι κ. κ.
Τάσος Λάμπρου και Τάσος Τόκας όπου τοποθετήθηκαν θετικά επί του
αιτήματος.
Επιπλέον
ζήτησαν μια άλλη συνεδρίαση για συζήτηση εφ΄ όλης της ύλης του νέου
εκλογικού νόμου που αφορά την νέα εκλογή Δημάρχου, Δημοτικών και Κοινοτικών
Συμβουλίων γεγονός το οποίο ο κ. Δήμαρχος αποδέχτηκε.
Επίσης
στην συζήτηση έλαβε τον λόγο και ο Αντιδήμαρχος κ. Ιωσήφ Μερτύρης, ο οποίος
προβληματισμένος όπως δήλωσε για την ουσία και αξία της ψήφου του δεν θα ήθελε
ούτε να χαϊδέψει τα αυτιά της φίλα προς αυτόν Κυβέρνησης , ούτε να χαρίσει ένα
“δώρον – άδωρον” προς τις Κοινότητες .
Μάλιστα
ζήτησε να γίνει μία συζήτηση για τις ξεκάθαρες αρμοδιότητες και το
θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας των Κοινοτήτων, έτσι ώστε τότε να μπορέσουμε με
ειλικρίνεια να πάρουμε μια απόφαση που έχει ουσία στο δίκαιο αγώνα των
Κοινοτήτων.
Παρά
ταύτα επειδή το θέμα συζητήθηκε όπως προαναφέραμε σε συνθήκες
χαλαρότητας και ρουτίνας δεν μπορέσαμε να επιτύχουμε μια πιο ουσιαστική
συζήτηση.
Αγαπητοί
συμπολίτες ανεξάρτητα από την προσωπική μου επιλογή, εάν συνεχίσω να συμμετάσχω
στο μέλλον στα αυτοδιοικητικά δρώμενα, στηρίζω και συστρατεύομαι
μαζί με το Κοινοτικούς μου Συμβούλους στα δίκαια αιτήματα όλων των
Κοινοτήτων της χώρας και στον σπουδαίο αγώνα εκατοντάδων Προέδρων και
χιλιάδων Κοινοτικών Συμβούλων.
‘Όπου
αξιόλογοι νέοι άνθρωποι με κέφι, καταρτισμένοι, θωρακισμένοι αρκετοί από αυτούς
με επιστημονική και αυτοδιοικητική γνώση και σπουδαία δράση και
έργο στους τόπους τους και προπαντός αγάπη για τις τοπικές τους κοινωνίες
δίνουν τον αγώνα τους μέσα από ένα οργανωμένο διαδικτυακό σύνδεσμο
στο fb “Των Ελλήνων οι Κοινότητες”
Μετά την
απόφαση 1/2021 του Κοινοτικού μας Συμβουλίου δημοσίευσα σε ένα μακροσκελές
κείμενο τους λόγους, τις απόψεις, τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις μου για τον
νέο εκλογικό νόμο.
Όμως
παίρνοντας αφορμή από την τοποθέτηση του κ. Αντιδημάρχου θέλω να τονίσω
ότι εκεί είναι και η μεγάλη ουσία του προβλήματος και ενός κινδύνου
που ελλοχεύει εδώ και καιρό από μια ακραία νεοφιλελεύθερη
μεταρρύθμιση στο εγγύς μέλλον.
Διότι
ο νόμος 4623/2019 του σημερινού Υπουργείου Εσωτερικών μετά τις
αυτοδιοικητικές εκλογές αναίρεσε τις νομοθετημένες αρμοδιότητες που
έδινε ο νόμος ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 4555/2018 και συνεχίζει τώρα με την
κατάργηση ανεξάρτητης κάλπης.
Αδιαφορεί
εάν η πλειοψηφική προτίμηση των πολιτών είναι διαφορετική από το
Δημαρχιακό ψηφοδέλτιο και παράλληλα μειώνει σημαντικά τον αριθμό των μελών του
Κοινοτικού Συμβουλίου, οι οποίοι έτσι και αλλιώς δεν επιβαρύνουν τον Δημόσιο
κορβανά.
Είναι
λοιπόν κρυφό μυστικό ότι ο γενικός σκοπός είναι η αφαίρεση των
αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όταν
μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των μελών του Κοινοτικού Συμβουλίου με
πληθυσμιακά κριτήρια π.χ. η Ερμιόνη από επτά σε πέντε και το Πορτοχέλι από επτά
εκλεγμένους σήμερα μετατρέπεται σε Κοινοτικό Συμβούλιο των τριών.,. Πως λοιπόν
είναι δίκαιο και ορθό να δοθούν αποφασιστικές αρμοδιότητας σε τρία
μόλις άτομα;
Ο νέος
εκλογικός νόμος στρατευμένος σε αυτή την φιλοσοφία έρχεται επί πλέον και
μειώνει των αριθμό των Δημοτικών Συμβούλων στην προκειμένη περίπτωση του Δήμου
Ερμιονίδας από 27 σε 21 μέλη.
Αυτονόητο
είναι ότι και οι εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι της πλειοψηφίας από τον πρώην
Δήμο Ερμιόνης θα υποχωρήσουν από 5 σε 3 ή 4.
Αποτέλεσμα
θα είναι στον τόπο μας πέραν της προσπάθειας και φιλοτιμίας κάποιων
αιρετών που θα τρέχουν και δεν θα προλαβαίνουν να υπάρξει πέραν των
άλλων και έλλειψη πολιτικού προσωπικού και ξηρασία πλουραλισμού απόψεων
και θέσεων.
Αλλά
επειδή είπαμε ότι σκοπός είναι η αφαίρεση αρμοδιοτήτων από την Τοπική
Αυτοδιοίκηση έτσι στην πορεία του χρόνου θα αφαιρούνται και άλλες
καθοριστικές αρμοδιότητες και από την Δημοτική Αρχή και την Τοπική
Αυτοδιοίκηση.
Όσο δε
λοιπόν για την κατάργηση της ανεξάρτητης κάλπης για την οποία έχω αναφερθεί ,
προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχουν τα θετικά και τα αρνητικά του εγχειρήματος και
συμφωνώ περισσότερο σε ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο βέβαια με ουσιαστική θεσμική
εκπροσώπηση των Κοινοτήτων όπως στον “Καποδίστρια”.
Ο
ουσιαστικός κίνδυνος και η αντίδραση μας για την συγκεκριμένη
μεταρρύθμιση είναι το θέμα των αρμοδιοτήτων που χωρίς αυτές
καταστρατηγείται όλη η έννοια της αυτοδιάθεσης και του
αυτοδιοίκητου, της αποκέντρωσης και της συλλογικής προσπάθειας, την οργάνωση
των τοπικών κοινωνιών που στην ιστορία του Ελληνικού Έθνους διαμόρφωσαν το
σημερινό Ελληνικό γίγνεσθαι.
Αφαιρεί
τη ελευθερία, την ευθύνη, την συνέπεια του κάθε πολίτη και την χαρά της
ενασχόλησης με την τοπική αυτοδιαχείριση.
Αναιρεί
το χαρακτηρισμό του ίδιου του Ελληνισμού που από την κλασσική περίοδο, είτε την
ρωμαϊκή, είτε υπό τουρκική κατοχή επεβίωναν οι Ελληνικές πόλεις
λόγω της αυτοδιαχείρισης και της κοινωνίας των σχέσεων.
Το
επόμενο Βήμα του εγγύς πολιτικού ορίζοντα στο όνομα διάφορων λειτουργικών
αδιεξόδων, κακοδιαχείρισης, καταχρεωμένων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης
Αποχέτευσης, διαφθοράς καθυστερήσεων έργων υποδομής, αντιπαραγωγικού δημόσιου
και δημοσιοϋπαλληλικού τομέα, θα είναι η υποβάθμιση των Δημοτικών Αρχών και
Διοικήσεων.
Κρατώντας
τελικά έναν αριθμό Δήμων (π.χ. οι πρωτεύουσες των Νομών και πόλεις άνω των
40.0000 κατοίκων) οι υπόλοιποι Δήμοι θα διοικούνται από έναν αιρετό Δήμαρχο και
τέσσερις Αντιδημάρχους ή Δημοτικούς Συμβούλους σύμφωνα με τα δικά μας
πληθυσμιακά όρια, οι οποίοι θα αποφασίζουν και θα γνωμοδοτούν για θέματα
ήσσονος σημασίας.
Η
διαχείριση της ΔΕΥΑΕΡ και η αποκομιδή των απορριμμάτων θα μεταβιβαστούν σε
ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης και ανάπτυξης.
Επειδή
συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα με παλαιοκομματικές
και αντιαναπτυξιακές πρακτικές, οι οποίες μας έχουν οδηγήσει
επανειλημμένως σε αδιέξοδα, ίσως σήμερα θα ήταν καλύτερα να λειτουργούσαν με το
συγκεκριμένο πλάνο και να ανατεθούν σε ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης.
Την
ακίνητη Δημοτική Περιουσία θα διαχειρίζεται ιδιωτικός οργανισμός Σ.Δ.Ι.Τ.
και οι Χερσαίες Ζώνες Λιμένος θα μεταφερθούν σε ένα ανάλογο ΤΑΙΠΕΔ (έτσι
και αλλιώς σε λίγους μήνες θα γίνει το πρώτο βήμα) όπως και οι τουριστικές
παραλίες της περιοχής μας.
Όσον
αφορά τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, τις εορτές και τις
πανηγύρεις είναι αυτονόητο ότι η διαχείριση τους θα παραμείνει στην εκλεγμένη
δημοτική αρχή.
Όλα αυτά
μπορεί να μας φαίνονται και να ακούγονται ακραία και αδιάφορα.
Πρέπει
να γνωρίζουμε ότι πλήθος εγκυκλίων και νόμων καταφθάνουν στην τοπική
αυτοδιοίκηση, όπου αφαιρούν και καταργούν αρμοδιότητες και πόρους με
αποτέλεσμα να οδηγούμεθα σε αδιέξοδο. πρόσφατα το είδαμε με (το
Μεταναστευτικό – την Πανδημία- την χιονόπτωση της Αττικής κ.λ.π.)
Οι
συνεχείς αλλαγές του εκλογικού νόμου 5η από το 1998 με την προκείμενη και οι
τρείς αυτοδιοικητικές μεταρρυθμίσεις ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ- ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ –
ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ – και τώρα δεν γνωρίζουμε με ποιό όνομα θα βαπτίσουν την νέα
μεταρρύθμιση ¨αμαυρώνοντας¨ το όνομα ενός ακόμη ένδοξου προγόνου
μας, είναι η συνεχής προσπάθεια μιας πολιτικής με
εθνικές προεκτάσεις και κινδύνους .
Παρότι η
πρώτη φάση “ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ” ήταν αναγκαία – και αποδείχτηκε χρήσιμη –
αναπτυξιακή και αποδοτική, χωρίς να λείψουν οι αστοχίες και οι
παραλήψεις, οι δύο επόμενες ήταν καταλυτικές για όσα προαναφέραμε και
ειδικότερα σε συνενώσεις ισοδύναμων Δήμων της χώρας όπως στην περιοχή μας και
στις νησιωτικές περιοχές.
Στηρίζονται
όμως στα “γονιδιακά" μας ελαττώματα >>>
α) Στην
ανύπαρκτη κουλτούρα συνεργασίας ως κοινωνία με διχαστικές και εμφυλιακές τάσεις
β) Στην
αδιαφορία συμμετοχής και προσφοράς για κοινή προσπάθεια>>>