Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

Πάταγος (!) με το γαλακτομπούρεκο στο facebook - 44 σχόλια "αέρα - πατέρα " ως συνήθως και η δική μας παρέμβαση...

 
Σταμάτης Δαμαλίτης

Εδώ ο κόσμος χάνεται!!! -> Τελικά εσείς "οι άρχοντες" ή πολύ χιούμορ ΄έχετε, ή "αρμενίζετε σε πελάγη ωχαδερφισμού και ζαμανφουτισμού... ΥΓ. Τυχαία μου βγήκε το σχόλίο σας. Δεν θα σας ακολουθήσω... Γιατί για κουτσομολιό και άλλες αερολογίες είσαστε πρωτοι ...

  • Giannhs Pallis
    Σταμάτης Δαμαλίτης Ελα το βραδάκι μετά την καθημερινή σου βόλτα να με βρεις στο φάρο που θα βάζουμε το iroco πάτωμα κ τις καραβίσιες χελώνες για φωτισμό να μας πεις εάν έχουμε ξεπεράσει τα όρια του κιτς όπως μας έχεις ξαναγράψει κ να σε κεράσω κ ένα γαλακτομπούρεκο...!!
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 51 λ.
  • Σταμάτης Δαμαλίτης
    Giannhs Pallis Το πάτωμα το σκέφτηκα αμέσως (την ώρα που φωτογράφιζα) πως θα μπεί μόλις είδα τη βάση. Δεν ξέρω πως έχετε προγραμματήσει την τελική προβολή του ΙΣΤΟΡΙΚΌΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΜΑΣ, αλλά έχω αλιεύσει και κάποιες άλλες προτάσεις συμπολιτών μας, που λένε, πως σωστό και ωραίο θα είναι, εάν η σιδερένια βάση κτιστεί εξωτερικά με πέτρα να θυμίζει την παλιά βάση του στο ακρωτήριο "Πωσείδιον" στο Μπίστι... Σε παρακολουθώ πως έχεις τάση στη συγχονη τεχνολογία και εικόνα, αλλά ωστόσο η συγκεκριμένη περίπτωση, απαιτεί συμβουλές ενός σοβαρού και έμπειρου αρχιτέκτονα που ξέρεί "να συνθέτει το παλιό με το καινούργιο"... Όπως βλέπεις, από το αστείο ξεκινήσαμε με το γαλακτομπούρεκο και που φτάσαμε... -Αυτό σημαίνει πολιτισμένος διάλογος ... Όσοι τον αντέχουν... εδώ είμαι και τους περιμένω... -> Ακόμα και τον κ. δήμαρχο...
  • ==============================================================================================================

  • Giannhs Pallis είναι με το χρήστη Δαμιανός Κουτούβαλης και 2 ακόμη.

    Αυτό είναι γαλακτομπούρεκο...!!
    Μπορεί να είναι εικόνα φαγητό και εσωτερικός χώρος
    Ματουλα Σταικου, Giannhs Pallis και 66 ακόμη
    44 σχόλια


    Τάσος Τόκας δ.σ. της αντιπολίτευσης -> προς Δήμαρχο Ερμιονιδας: "Όταν σπέρνεις ανέμους θερίζεις θύελλες"! ...

      [...] καλούμε τον Δήμαρχο να αναλάβει τις ευθύνες του, να κάνει την αυτοκριτική του και  να ζητήσει μια φορά συγνώμη από τους δημότες για τα λάθη ή τις παραλείψεις του…

    ======================================================================================================================



     

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ  ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ 

    ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΩΣΤΑ ΔΗΜΟΤΣΗ ¨Η ΕΛΛΗΝΑ

     

    Κατανοούμε απόλυτα τον εκνευρισμό που διακατέχει τη δημοτική αρχή του Δήμου Ερμιονίδας λόγω των εσωτερικών της προβλημάτων, τα οποία  φαίνεται ότι έχουν γίνει αξεπέραστα τον τελευταίο καιρό.

    Αυτό που δεν κατανοούμε είναι το γνωστό αλαζονικό ύφος με το οποίο αντιμετωπίζει οποιονδήποτε τολμά να εκφράζει διαφορετική άποψη από τη δική της ή ασκεί κριτική στις αποφάσεις της.

    Σίγουρα θα βόλευε τη δημοτική αρχή  να έχει απέναντί της μια αντιπολίτευση φιμωμένη, η οποία δε θα ασχολείται με την τοπική επικαιρότητα, δε θα βγάζει δελτία τύπου και δε θα ασκεί κριτική στις επιλογές της  που  οδηγούν το Δήμο  σε επικίνδυνες ατραπούς!! ...>>>>>>>>

    Πλήρης εγκατάλειψη στους κοινόχρηστους χώρους της Ερμιόνης ...

    Πριν από το Πάσχα και μετά από τα θλιβερά γεγονότα, που συνέβησαν με πρακτικές και συμπεριφορές που είχαμε να τις δούμε από τον πάλαι ποτέ Δήμο Ερμιόνης και από αυτόν και αυτούς που τις δημιουργούσαν, η Ερμιόνη παρουσιάζει μια εικόνα πλήρους  εγκατάλειψης από τους αρμόδιους… του Δήμου, που ανέλαβαν να την διοικούν στην ουσία. -> (όπως διαβάσαμε σε Δελτίο Τύπου της Κοινότητας Ερμιόνης)

    Έκτοτε,  όπου να περπατήσεις στο εσωτερικό της πόλης αλλά και έξω από αυτή, η εγκατάλειψη και η αδιαφορία είναι εμφανής. -> Σαρίδια,  που μετακινεί ο άνεμος,  σκουπίδια παντού,  χορτάρια φυτρώνουν συνεχώς και μένουν εκεί, φυτά που θεριεύουν και κλείνουν μέρος των δρόμων! και περιμένουν κλάδεμα ή αποψίλωση ...

    Οι εικόνες που σας δίνουμε ενδεικτικές, από το μνημείο των Ηρώων μας αποδεικνύουν του λόγου μας το αληθές. Χορτάρια που φύτρωσαν  παραμένουν εκεί  και δεν τα πειράζει κανείς, λες και είναι κάτι ιερό! και, ένα μικρός προβολέας έχει εξαρμοσθεί και είναι πεταμένος χύμα στο δρόμο...

    Στους ιστούς οι σημαίες και τα σύμβολα ανεμίζουν ξεθωριασμένα με αποκορύφωμα αυτό της αρχαίας τριήρης `  που είναι το σύμβολο της Κοινότητάς μας. Έχει ξεφτίσει και ξεθωριάσει εντελώς και στην άκρη κυματίζουν τα κρόσσια της φθοράς! 

    Κατά τ’ άλλα η δημοτική αρχή κόπτεται για την τουριστική προβολή του Δήμου μας και πληρώνει αφειδώς αμέτρητα χρηματικά ποσά στους δήθεν διαφημιστές εκδοτικούς οίκους και δημοσιογράφους εκτός του Δήμου.

    =================================================================================================================

    Θέλω να τα πω, για να μην σκάσω και καλύτερα είναι να σκάσουν αυτοί που δημιουργούν αυτές τις καταστάσεις, κυρίως στην πόλη που μας γέννησε!! 

    «Τα μεταξωτά βρακιά, είναι για επιδέξιους κ….ς» λέει ο λαός … 

    Πολλοί απέκτησαν τίτλους και αξιώματα, λίγοι τα  τίμησαν  και ανταποκρίθηκαν στα καθήκοντα και στις υποχρεώσεις τους…

    Γι’ αυτό, να ετοιμάζονται άρχοντες και ο περίγυρος αυτών να τα μαζεύουν σιγά – σιγά και να φύγουν! Αρκετά μας κούρασαν και μας στεναχώρησαν με τις ψηφοθηρικές και άλλες πρακτικές τους… 

    Εκτός πια, αυτός ο κυρίαρχος λαός να βρίσκεται σε βαθιά νάρκη, κάτι που δεν θέλουμε  να το πιστέψουμε… 

    Φωτο -ρεπορτάζ 

    ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΜΑΛΙΤΗΣ 

    Τοπικός δημοσιογράφος

    ...εάν εσείς αυτό μου το επιτρέπετε…

    =====================================================================================================================

    ΔΙΑΛΟΓΟΙ στο FACEBOOK

    Athanasia Pavlidou
    Άμα περάσετε και από το μουσείο των παιχνιδιών θα ντραπει και η ντροπή για την εικόνα των σκουπιδιών !!!
  • .




    • Σταμάτης Δαμαλίτης
      Athanasia Pavlidou Τέτοιες εικόνες δεν είχαμε και τέτοιες καταστάσεις δεν συνέβαιναν, οταν την πρωτοβουλία την είχε ο Πρόεδρος της Κοινότητας Ερμιόνης Ιωσήφ Γανώσης και με την παρατηρητική ματιά του έβλεπε και την πιο μικρή λεπτομέρεια. Εμένα προσωπικά με είχε καταπλήξει σ' αυτό το σημείο ...
    • Η εικόνα που ανάρτησε η κα Αθανασία Παυλίδου







    Δύο νέα βιβλία της γηραίας συγγραφέας - ποιήτριας & ζωγράφου κας Κατερίνας Παπαμιχαήλ - Ρήγα..

    Λαβάμε και προς το παρόν τα ξεφυλλίζουμε δύο νέα βιβλία από την Ερμιονίτησσα ζωγράφο, ποιήτρια και συγγραφέα ΚΑΠΑΡΗ η οποία παρά το πολύ προχωρημένο της ηλικίας της συνεχίζει να δημιουργεί. 

    Το ένα βιβλίο περιέχει πεζά κείμενα και το άλλο ποιήματα.

     

    Πριν λίγες μέρες τη συνάντησα στο λιμάνι της Ερμιόνης και εκεί σε ένα παγκάκι, είπαμε πολλά...

    Αυτό όμως που  παρατήρησα στα λόγια της και στην έκφραση των ματιών της ήταν  όταν μου είπε, -> πως μετά από πολλά χρόνια έπιασε το πινέλο και δημιούργησε 3-4 πίνακες ζωγραφικής και έμεινε πολύ ευχαριστημένη (ευτυχισμένη θα πω εγώ) από το αποτέλεσμα....

    Γιατί με το γράψιμο μπορεί ο στοχαστής να βρει τρόπους να συνεχίσει να γράφει και σε πολύ μεγάλη ηλικία, αλλά όταν τρέμει το χέρι πως να ζωγραφίσει ο ζωγράφος λέω πάλι εγώ ...

    Ευχόμαστε στην Κατερίνα - όπως τη φωνάζουμε - να συνεχίσει αενάως να δημιουργεί μέχρι το τέλος της ζωής της, αυτά που αγάπησε και ερωτεύτηκε αξιοποιώντας το τάλαντο που την προίκισε η φύση…

    ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ 

    Τοπικός δημοσιογράφος 

     

    Μικρό βιογραφικό



    Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

    Φάροι, θάλασσες ......κι ελπίδες

    Άρθρο της Βιβής Σκούρτη που μας ταξιδεύει νοερά, σε τόπους αλαργινούς και σε θάλασσες φουρτουνιασμένες... 

    Δημοσιεύτηκε στο 1ο τεύχος του Περιοδικού "Στην Ερμιόνη άλλοτε και τώρα" το έτος 2009 με αφορμή 2ήμερο  εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Βιβή Σκούρτη και Γκέλη Μανούσου


    «Οι φάροι είναι η παρηγοριά των θαλασσινών,

    όπως τα ρημοκκλήσια επάνω στα βουνά η παρηγοριά των χριστιανών...»

    Φώτης Κόντογλου

    ===================================================================================================

    Οι φάροι επινοήθηκαν από την απελπισία εκείνων που περίμεναν την επιστροφή των πλοίων που έχαναν τον προσανατολισμό τους μέσα στη νύχτα. Αρχικά ήταν απλή φωτιά αναμμένη σε σημεία επικίνδυνα για τα πλοία. Αργότερα οι Ρωμαίοι κατασκεύασαν τους πρώτους πύργους με φάρους, στους οποίους έκαιγαν ξύλα και η λάμψη της φωτιάς προσανατόλιζε τους ναυτικούς.

    Η σχέση των φάρων με το γαλάζιο ορίζοντα ήταν πάντα στενή, ενώ αποτελούν μνημεία σπουδαία για τη σύγχρονη εποχή.  Είναι αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα, επιβλητικά, σύμβολα δύναμης, ελπίδας, περιπέτειας, μυστηρίου, μοναξιάς μα και γαλήνης. Στην πατρίδα μας υπάρχουν πολλοί,  δείγμα ότι η Ελλάδα ήταν και είναι μια μεγάλη εμπορική χώρα και κατέχει ιδιαίτερα ναυτική  θέση στον παγκόσμιο χάρτη.

    Ανυπέρβλητα γοητευτικοί στη μοναξιά τους, καταδικασμένοι στη σιωπή και … θύματα της σύγχρονης τεχνολογίας.  Όσοι από αυτούς απόμειναν και δεν αντικαταστάθηκαν, θυμίζουν πόσο πολύ αγάπησαν και αγαπούν τους ναυτικούς του κόσμου. Κάποιοι από αυτούς παλεύουν στη φθορά του χρόνου, αλλά κυρίως με αυτήν της εγκατάλειψης.

    Φάροι μυθολογικοί, φάροι ιστορικοί όπως ο Κολοσσός της Ρόδου 290 π.Χ.,έργο του Χάρητα Λίνδιου.  Άγαλμα του Θεού Ήλιου με πόδια ανοιχτά και στο χέρι του κρατούσε δοχείο με αναμμένη φωτιά.

      Ο φάρος της Αλεξάνδρειας 280 π.Χ.,έργο των Πτολεμαίων, κατασκευασμένο από τον Σώστρατο τον Κνίδιο, όπου έφεγγε καίγοντας ρητινώδη ξυλεία.

    Και ο φαροφύλακας! Ένα επάγγελμα γεμάτο πάθος, που μένει εκεί, να δείχνει το δρόμο στους ναυτικούς και τους θαλασσοπόρους. Ο φάρος αποτελείται από τον θάλαμο του φάρου, την αίθουσα της βάρδιας, το υπνοδωμάτιο και την κουζίνα.

    Κάθε φάρος έχει τις δικές του συχνότητες, τις δικές του αναλαμπές, σε μια πορεία άσπρη.

    =======================================================================================================================

    Το φανάρι στο Μπίστι της Ερμιόνης (ιστορικά στοιχεία)

    Στην Ερμιόνη υπήρχαν δυο φανάρια, το μεγάλο, εκείνο του Μπιστιού που σώζεται μέχρι σήμερα και το μικρό του Λιμανιού που  δεν υπάρχει πια .

    Αντί αυτού φωτίζουν δυο σταθεροί φανοί στη μπούκα του λιμανιού. Το ένα δεξιά, καθώς βγαίνεις από το λιμάνι έχει χρώμα κόκκινο και το άλλο στ’ αριστερά πράσινο.

    Η τοπική ερμιονίτικη ονομασία τα θέλει να λέγονται φανάρια και όχι φάροι. Η λέξη φάρος παραπέμπει σε ολόκληρη την κατασκευή, ενώ η λέξη φανάρι στο πάνω μέρος του φάρου, δηλαδή στη φωτεινή πηγή, στο φανό που έμοιαζε με φαναράκι σαν εκείνο που φτιάχνουν και κρατούν τα παιδιά. Τα Φανάρια μας λειτουργούσαν με πετρέλαιο.

    Ο φαναριέρης–φαροφύλακας αναντικατάστατος και απαραίτητος για τη λειτουργία και συντήρηση του φάρου, φορούσε μπλε χαρακτηριστική φόρμα. Τα άναβε κάθε βράδυ στις 6 μέχρι τις 6 το πρωί της άλλης μέρας, όπου και τα έσβηνε για οικονομία.  Για να  ανάψει το φανό, έμπαινε μέσα στο φάρο από την πόρτα του, τον κατέβαζε, και στη συνέχεια τον ανέβαζε αναμμένο ψηλά.

    Η συντήρηση και λειτουργεία του ελληνικού φαρικού συστήματος  ανήκαν και εξακολουθούν να ανήκουν στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού  (ΓΕΝ ).

    Οι φαναριέρηδες ανήκαν στην υπηρεσία εκείνη απ’ όπου και πληρώνονταν.

    Διευθυντής στο Γενικό Επιτελείο Στρατού είχε διατελέσει και ο κ. Ευάγγελος Ψαρούδας, πατέρας της πατριώτισσάς μας, βουλευτού και Προέδρου κ. Άννας Ψαρούδα – Μπενάκη.

    Πριν από το πόλεμο του 1940 φαναριέρης ήταν ο μπάρμπα-Γιάννης  Σπετσιώτης, παππούς του δάσκαλου Γιάννη Σπετσιώτη. Ήταν τυφλός (αόματος) όπως συνηθιζόταν να λέγεται ως τοπική έκφραση. Το γαϊδουράκι του εκπαιδευμένο τον μετέφερε στο φανάρι, ξεπέζευε, άναβε και όταν εκείνο άκουγε το κλείσιμο της πόρτας ζύγωνε, εκείνος ανέβαινε επάνω του και επέστρεφε στο σπίτι του.

    Μετά από αυτόν υπηρέτησε ως φαναριέρης ο Κωσταντής  Ταρούσης παππούς του Κώστα Ταρούση και στη συνέχεια κάποιος με το επίθετο Παπακυριακού.

    Αργότερα (από το 1945 μέχρι το 1960 περίπου), ανέλαβε ο Σταμάτης  Σταμέλος  σιδηρουργός στο επάγγελμα.

    Κατόπιν  ο Ανδρέας Παπαβασιλείου και στη συνέχεια ο αδελφός του Φώτης και οι δυο τους κωφάλαλοι  (εδώ τους αποκαλούσαν μουγγούς).

    Σήμερα ο φάρος του Μπιστιού που απόμεινε, λειτουργεί όπως και οι περισσότεροι φάροι με φωτοβολταϊκά (εναλλακτική μορφή ενέργειας).

    Μια πολύ ωραία άποψη του φαναριού τυπώθηκε από τον Ερμιονικό Σύνδεσμο, ως χριστουγεννιάτικη κάρτα το έτος 2007.

    Εκτός όμως από το φανάρι του Μπιστιού, αξίζει να αναφερθούμε ενδεικτικά στους κοντινούς μας ονομαστούς φάρους:  

    ·  τα Τσελεβίνια (ακρωτήριο Σκύλαιον) από το αρβανίτικο τσελεβιέν, δηλαδή αναψέτο γιατί έρχονται, που η ονομασία του δόθηκε επί Τουρκοκρατίας,

    ·   τη Σπίθα ανάμεσα Μουζάκι και Δοκού,

    ·   το φάρο της Ύδρας ( Ζούρβα)

    ·   το φάρο ανάμεσα Ύδρας και Δοκού και

    ·   το φάρο των Σπετσών που κατασκευάστηκε το 1830.

    Εκείνοι που μπορούν να απολαμβάνουν την εμπειρία των συγκινήσεων, βλέπουν τους φάρους σαν ιστορίες που διηγούνται ζωές πραγματικές, ναυάγια ή ιστορίες μυστηριώδεις με φαντάσματα.  Ενώ για τους συγγραφείς αποτελούν πηγή έμπνευσης  με τον άνεμο που φυσάει πάνω στις φιδίσιες σκάλες, το θόρυβο της φουρτουνιασμένης θάλασσας, τη βροχή που χτυπάει με μανία στα παράθυρα.

    Και φυσικά ένα τέτοιο θέμα δε θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητους τους ποιητές μας.

    Τα στυφά στο σκοτάδι κι όμως θαύμα

     τα γραμμένα στο φως κι όμως μαυρίλα

     τα στραμμένα επάνω τους κι όμως οι φάροι 

    τα ηλιοβόρα και τα σελινοβάμονα...

                                                       Οδυσσέας   Ελύτης

    ======================================================================================================

    Φώτο με το πολυθρύλητο φανάρι του Μπιστιού  που μάγευε στην κυριολεξία τους Ερμιονίτες των παλιών χρόνων




    Αυτό στη φώτο είναι το φανάρι της μεγάλης προβλήτας του λιμανιού


    Γιάννης Μιχ. Σπετσιώτης -> ο χαλκέντερος ερευνητής και συγγραφέας...

     

    24 Ιουνίου: «Το Γενέθλιον Ιωάννου του Προδρόμου και Βαπτιστού»

    (Εκκλησιαστική λατρεία και παραδόσεις)



    του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη


    Εισαγωγή

    Στο πλαίσιο της ενασχόλησής μου με την εκκλησιαστική λατρεία και τις λαϊκές παραδόσεις της Ερμιόνης που τη συνοδεύουν, ήθελα από καιρό να γράψω για τη γιορτή του Αϊ-Γιάννη του Κλήδονα και τις σχετικές τελετουργίες. Πάντα, όμως, κάτι συνέβαινε και κάποιες άλλες ανάγκες και δραστηριότητες έπαιρναν τη θέση της. 



    Επιτέλους ήρθε η ώρα να αναφερθώ σ’ αυτή τη θρησκευτική γιορτή, που συνοδεύεται από ένα πλήθος ηθών και εθίμων με ποικίλες παραλλαγές στον ελληνικό χώρο. 

    Σε ό,τι αφορά την περιγραφή μου στηρίχθηκα στην υπάρχουσα  βιβλιογραφία, στις σημειώσεις της μητέρας μου, τις αφηγήσεις ορισμένων συντοπιτών και κυρίως σε προσωπικά βιώματα.

    ===============================================================================================================================

    Σημείωση του blog - Το άρθρο διαβάζεται απνευστή από το μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα αναφερόμενα σ' αυτό. 

    Συνεχίστε την ανάγνωση ->>>>>>>>