Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

Συνταρακτικά ιστορικά ντοκουμέντα με γεγονότα στην Ερμιονίδα....


…Από την έρευνα στα αρχεία του κράτους του ακάματου Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη…
… όπως και τότε, έτσι και στις μέρες μας  τα ίδια!…

Διαβάστε τα και προβληματιστείτε για το ίδιον της φυλής μας που παράλληλα φαίνεται και  το ενδιαφέρον που έδειχναν  οι πρόγονοί  μας  για τις Εθνικές και τις τοπικές μας υποθέσεις το έτος 1843! ... 
Τυπώστε τα και φυλάξτε τα στα συρτάρια σας να τα διαβάζουν και να διδάσκονται τα παιδιά και οι απόγονοί σας!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το blog ευχαριστεί και δημόσια τον συμπατριώτη μας και φίλο Γιάννη Σπετσιώτη για την μεγάλη και ανιδιοτελή  προσφορά του στη γη που τον γέννησε, με  όλες τις ιστορικές έρευνες πού έχει δημοσιοποιήσει μέχρι σήμερα, (συνεχίζει!) αλλά και για  τα πάμπολλα γλαφυρά άρθρα του που έχουν αναρτηθεί στο δικό μας blog (κι’ όχι μόνο…) που δημιουργεί συνεχώς με την «ακούραστη» γραφίδα του! …
Ευχαριστεί επίσης την κα, Τζένη Ντεστάκου που συντελεί στην παρουσίαση αυτών των πολύ σημαντικών ιστορικών αναφορών του δικού μας ερευνητή και συντάκτη. 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.  
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 


…Ένα γοητευτικό ταξίδι πάθους, αφοσίωσης και ενθουσιασμού, στις άγνωστες σελίδες της τοπικής μας ιστορίας, με όχημα την έρευνα, οδηγό τα τεκμήρια και συνεπιβάτες, τους μακρινούς προγόνους μας!… 
-------------------------------------------------------------------------------
Η εκλογή των πληρεξουσίων αντιπροσώπων του Κάτω Ναχαγέ (Ερμιονίδας) της «Γ΄ Σεπτεμβρίου εν Αθήναις» Εθνοσυνέλευσης (1843)


Γράφει ο Γιάννης Σπετσιώτης

Α΄ μέρος
Εισαγωγικά
Ιδιαίτερα επεισοδιακές ήταν οι εκλογές στο Κάτω Ναχαγέ (Ερμιονίδα) για την ανάδειξη των πληρεξουσίων αντιπροσώπων της «Γ΄ Σεπτεμβρίου εν Αθήναις» Εθνοσυνέλευσης/8 Νοεμβρίου 1843 – 18 Μαρτίου 1844. Αυτό προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, πολύτιμα τεκμήρια για τη γνώση της τοπικής μας Ιστορίας.

Εκλογικά
Σύμφωνα με τα πρακτικά που διασώθηκαν, στις 2 Οκτωβρίου 1843 ημέρα Σάββατο και ώρα 11η πρωινή, συνήλθαν σε πρώτη προκαταρκτική συνεδρίαση μετά από «προειδοποίησιν των αρμοδίων αρχών, εις τον εις Μάσητα (Κρανίδι) θείον Ναόν των Επιλοχίων (Σύναξη) της Θεοτόκου (Πάνω Παναγία)» οι αναλογούντες εκλογείς κατά τόπο.
Για το Κρανίδι οι παρακάτω, δεκατέσσερις (14) τον αριθμό:
Πάνος Πανούτσος, Άγγελος Γουζούασης, Βασίλειος Ανδ. Νόνης, Πάνος Φασιλής, Νικόλαος Γκίκα Λάμπρου, Αναγνώστης Γουζούασης, Κοσμάς Φωστίνης, Εμμανουήλ Δημητ. Φωστίνης, Ανδρέας Πέππας, Θεόδωρος Χαρακόπουλος. Κώ(ν)στας Στρίγκος, Κυριάκος Κ. Γουζούασης, Ιωάννης Μιχ. Τσαμαδός και Δημήτριος Αναστ. Μητσόπουλος (δημοδιδάσκαλος).
Για την Ερμιόνη τέσσερις (4) οι: Σταμάτης Μήτσας, Δημήτριος Νικολάου, Νικόλαος Λαζαρίδης και Λάζαρος Β(Μπ)αρδάκος.
Για την Τροιζήνα δύο (2) οι: Αναγνώστης Νικολάου και Αθανάσιος Δημόπουλος
Για τους Φούρνους ένας (1) ο: Αναγνώστης Γεωργίου.
Για το Δίδυμο  τρεις (3) οι: Αναγνώστης Παπα-Γιαννόπουλος, Χρήστος Καλούδης και Αναγνώστης Αντωνίου Αντωνόπουλος.
Οι δύο τελευταίοι εκλογείς του Διδύμου για άγνωστους λόγους απουσίαζαν. Έτσι παρόντες ήσαν οι προαναφερόμενοι είκοσι δύο και ένας ακόμη (22+1), ο Αντώνιος Φαρμάκης από τα Μα(γ;)ώματα,1 του οποίου η συμμετοχή έγινε αποδεκτή απ’ όλους τους εκλογείς. Στη συνέχεια επελέγησαν, σύμφωνα με τον νόμο, «οι πέντε γεροντότεροι της Συναθροίσεως»: Νικόλαος Γκίκα Λάμπρου ετών 68, Πάνος Φασιλής ετών 70, Κοσμάς Φωστίνης ετών 62, Βασίλειος Νόνης ετών 60 και Ιωάννης Μιχ. Τσαμαδός ετών 60, για να εποπτεύσουν το αδιάβλητο των εκλογών.
Ωστόσο, με την επίμονη παρέμβαση τεσσάρων εκλογέων της Ερμιόνης και ενός του Διδύμου, οι δύο τελευταίοι της 5/μελούς Επιτροπής, Βασίλειος Νόνης και Ιωάννης Μιχ. Τσαμαδός, αντικαταστάθηκαν από τον Ερμιονίτη Λάζαρο Βαρδάκο και τον Τροιζήνιο Αναγνώστη Νικολάου αντίστοιχα, «αν και νεωτέρων την ηλικίαν».
Κατόπιν οι εκλογείς της Ερμιόνης, του Διδύμου και του Μα(γ;)ώματος αποσύρθηκαν από τον Ναό για να συζητήσουν και επανερχόμενοι, μετά την πάροδο μισής ώρας, πρότειναν:
α)Την εκλογή των πληρεξουσίων χωρίς ψηφοφορία και β) τον ορισμό των Σταμάτη Μήτσα από την Ερμιόνη και Άγγελου Γουζούαση από το Κρανίδι, ως αντιπροσώπων. 
Το σώμα των εκλογέων δεν έκανε αποδεκτή την ως άνω πρόταση με αποτέλεσμα την αποχώρησή τους. Οι εναπομείναντες δεκαεπτά (17) διαμαρτυρήθηκαν έντονα για τη στάση τους, αλλά δεν προχώρησαν εκ νέου σε εκλογές. Ωστόσο «συνέταξαν και υπέγραψαν αυθωρί λεπτομερή έκθεσιν», την οποίαν και παρέδωσαν στον Δήμαρχο Μάσητος (Κρανιδίου), για να καταχωρηθεί στα αρχεία του Δήμου. Επιπροσθέτως με σχετικό έγγραφο ενημέρωσαν τον Διοικητή της Ύδρας - Σπετσών για τα τεκταινόμενα και αιτήθηκαν τον προγραμματισμό της περεταίρω πορείας των εργασιών. Το ανωτέρω έγγραφο (απόσπασμα από το πρακτικό) φέρει την υπογραφή των δεκαεπτά 17 εκλογέων (Μάσητος 14, Φούρνων 1 και Τροιζηνίας 2).
Μετά την πάροδο τεσσάρων ημερών, ήτοι την Τετάρτη, 6η Οκτωβρίου 1843, με την υπ. αρ. 7570 πρόσκληση του Δημάρχου Μάσητος, εκδοθείσα κατόπιν διαταγής του Διοικητή Ύδρας – Σπετσών, προσκλήθηκαν άπαντες οι εκλογείς, είκοσι πέντε (25) τον αριθμό, στον ίδιο ιερό Ναό και ώρα 11η πρωινή, για τη συνέχιση των εργασιών. Εμφανίστηκαν οι παραπάνω δεκαεπτά (17) και ένας (1) ακόμα, ο Χρήστος Καλούδης από το Δίδυμο, συνολικά δεκαοκτώ (18) εκλογείς.
Στις 11:00 ακριβώς ξεκίνησε η διαδικασία ανάδειξης του Προέδρου της «Συναθροίσεως», παρουσία των ¾ των εκλογέων, σύμφωνα με τα οριζόμενα εκ του νόμου και καθώς η προθεσμία των εκλογών έληγε. Πρόεδρος, με δεκατρείς (13) ψήφους, εκλέχθηκε ο Άγγελος Γουζούασης και στη συνέχεια ταχτοποιηθήκαν «τα ζητήματα που προέκυψαν για τον ορισμό της 5/μελούς επιτροπής και των γεροντοτέρων».
Εμφανίστηκαν, «καθυστερημένοι», οι τέσσερις (4) εκλογείς της Ερμιόνης και οι δύο (2) του Διδύμου, αν και είχαν ειδοποιηθεί για την προσέλευσή τους στον Ναό την 8η πρωινή, οι οποίοι, καθώς φαίνεται, δεν έλαβαν μέρος στις εργασίες. Στη συνέχεια οι οκτώ (8) από τους συμμετέχοντας εκλογείς «απεχωρίσθησαν εις τον γυναικωνίτην του Ναού» και σύνταξαν τον κατάλογο των οκτώ (8) υποψηφίων, προκειμένου οι δύο (2) πρώτοι εξ αυτών να εκλεγούν πληρεξούσιοι αντιπρόσωποι της επαρχίας του Κάτω Ναχαγέ.
Ο κατάλογος των υποψηφίων αναγνώσθηκε φωναχτά και ο ιερέας του Ναού παπα-Δημήτρης Παπανικολάου, κρατώντας στα χέρια του το ιερό Ευαγγέλιο, όρκισε τους υποψήφιους πληρεξουσίους, που απήγγειλαν «τον προσδιορισμένον όρκον». Ακολούθησε η ψηφοφορία με τα παρακάτω αποτελέσματα: 2
α/α
Ονοματεπώνυμο
Ψήφοι υπέρ
Ψήφοι κατά
Παρατηρήσεις
1.
Άγγελος Γουζούασης
17
--
2.
Ανδρέας Πέππας
16
1
3.
Βασίλειος Αν. Νόνης
4
13
Αγράμματος
4.
Πάνος Πανούτσος
4
13
5.
Αθανάσιος Δημόπουλος
3
14
6.
ΘεόδωροςΧαρακόπουλος
3
14
7.
Δημήτριος Μητσόπουλος
3
14
Δημοδιδάσκαλος
8.
Δημήτριος Νικολάου
--
18

Τελικά ως πληρεξούσιοι αντιπρόσωποι του Κάτω Ναχαγέ της «Γ΄ Σεπτεμβρίου εν Αθήναις» Εθνοσυνέλευσης εξελέγησαν οι Άγγελος Γουζούασης και Ανδρέας Πέππας. Στο τέλος της ψηφοφορίας όλοι οι εκλογείς ύψωσαν ικετευτικά τα χέρια τους στον ουρανό παρακαλώντας τη Θεία Πρόνοια «ίνα ευοδώση τας Εθνοσωτηρίους εργασίας της Εθνικής Συνελεύσεως».
Το πρακτικό των εκλογών της 6ης Οκτωβρίου 1843 (ώρα 5η απογευματινή) υπογράφουν: Ο ιερέας Δημήτριος Παπανικολάου, δεκατέσσερις (14) εκλογείς του Μάσητος, δύο (2) της Τροιζήνας, ένας (1) του Διδύμου, ένας (1) των Φούρνων, ο Πρόεδρος της Συνάθροισης και αντί του Δημοτικού Γραμματέα ο δημοδιδάσκαλος του Αλληλοδιδακτικού Σχολείου Μάσητος και υποψήφιος, Δημήτριος Α. Μητσόπουλος, ο οποίος συνέταξε και έγραψε τα πρακτικά με περισσή φροντίδα και επιμέλεια .
Ακολουθεί το «επεισοδιακό» δεύτερο μέρος.

ΣΗΜ.
1.  Χωριό κοντά στην Τροιζήνα.

2.  Οι υποψήφιοι δεν μπορούσαν να ψηφίσουν τον εαυτό τους. Ο όγδοος υποψήφιος φαίνεται να ήταν ο Τροιζήνιος Αναγνώστης Νικολάου, ο οποίος εκ παραδρομής(;) έχει αναγραφεί ως Δημήτριος, ενώ πέντε από τους εκλέκτορες του Κρανιδίου ήσαν αγράμματοι.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η εκλογή των πληρεξουσίων αντιπροσώπων του Κάτω Ναχαγέ (Ερμιονίδας) 
της «Γ΄ Σεπτεμβρίου εν Αθήναις» Εθνοσυνέλευσης (1843)



Γράφει ο Γιάννης Μιχ. Σπετσιώτης
Β΄ Μέρος

Οι αναφορές
>>>>>>>>>>>

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Ρεπορτάζ από την επίσκεψη ξένων μαθητών με τους συνοδούς τους στο Μουσείο Παιχνιδιών Ερμιόνης...

19 - 24 Νοέμβριος  2018



Η επίσκεψη αυτή γίνεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος 
Erasmous  που συμμετέχουν μαθητές της Δ/μιας Εκπαίδευσης χωρών της Ευρώπης. 

Εδώ στην Ερμιονίδα συμμετέχει για τα έτη 2018-19 και 2019 -20 το Γυμνάσιο Κρανιδίου όπου και καθηγητές του σχολικού ιδρύματος διοργανώνουν το πρόγραμμα των ξένων επισκεπτών – μαθητών.

Στο ταξίδι τους αυτό θα  αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες σε θέματα υγιεινής διατροφής και άθλησης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους. 

Ως εκ τούτου επισκέφθηκαν την αρχαία Ολυμπία, χώρος κατ’ εξοχήν  αθλητικός από τους αρχαίους χρόνους. 
Για το κεφάλαιο της Υγιεινής μεσογειακής διατροφής επισκέφθηκαν το Λαογραφικό Εργαστήρι Δήμου Ερμιονίδας, το Λαογραφικό Μουσείο Κρανιδίου και ελαιοτριβεία στην περιοχή. 
Σήμερα η  επίσκεψή τους στο Μουσείο Παιχνιδιών Ερμιόνης  εντάσσεται 
στην άθληση που προσφέρει το παιχνίδι σε μικρούς και μεγάλους.


Ξενάγηση από την Μαρία Τράκη στον πρώτο όροφο του Μουσείου



Στο ισόγειο ξεναγεί στην αγγλική γλώσσα   η θυγατέρα της Παρασκευής Σκούρτη




Ο Σουηδός μαθητής έδειξε ενδιαφέρον να παίξει με αυτό το παιχνίδι 

Αύριο οι δραστηριότητες τους θα πραγματοποιηθούν στο Γυμνάσιο Κρανιδίου και θα αφορούν την υγιεινή διατροφή και την άθληση ως πλάνο. 
Η παραμονή τους στην Ερμιονίδα άρχισε από τη Δευτέρα 19 του μηνός και αναχωρούν το Σάββατο 24 του μηνός. 
Η ανταλλαγή – ανταπόκριση  των επισκέψεων για τους δικούς μας μαθητές θα γίνει τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2019 όπως και το 2020. 


Όλοι οι μαθητές των οποίων τα σχολικά ιδρύματα έχουν ενταχθεί σ’ αυτό το πρόγραμμα θα επισκεφθούν τις άλλες χώρες, θα γνωρίσουν τον πολιτισμό, τα εκπαιδευτικά συστήματα  τον τρόπο ζωής των Ευρωπαίων μαθητών, θα ενισχύσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, θα καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στη χρήση των ξένων γλωσσών και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Θα αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες σε θέματα υγιεινής διατροφής και άθλησης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους και τη διάχυση καλών πρακτικών στη σχολική κοινότητα, στις οικογένειές τους και στην τοπική κοινωνία. Θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαίτερες κλίσεις τους.


Σ' αυτή την αποστολή συμμετείχαν μαθητές με τους συνοδούς τους από την Δανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Λιθουανία, Σουηδία.
Φώτο - ρεπορτάζ 
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ 

«Βάζει τον μαθητή του μπροστά αλλά τρώει πόρτα…»






Τα μυρίζετε τα βρόμικα «ο πανούργος Οδυσσέας» και βάζει τον μαθητή του μπροστά προς άγρα προσωπικοτήτων… για το ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο της Κοινότητας Ερμιόνης, στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές… 
Ωστόσο, σε κάθε κτύπημα πόρτας γι’ αυτό το σκοπό - να μαζέψει μόστρες του ψηφοδελτίου τους- «το μαθητούδι εκτελεί εντολές τους δασκάλου του αλλά τρώει πόρτα»… 

Ο κόσμος τους έχει πάρει χαμπάρι και οι παλιές πρακτικές και οι ψηφοθηρικοί μηχανισμοί τους δεν έχουν πέραση πια… 
Μόνο το ποντικάκι του Εικονοθκοπίου  Μπλόγκι είναι αμετανόητο – φυσικά δέχεται πιέσεις…- και συνεχίζει να ανακυκλώνει την «Κόπρο του Αυγεία» γιατί νομίζουν, πως είναι χρήσιμο εργαλείο για την προεκλογική περίοδο… 
Κούνια που τους κούναγε….
Τελικά ποια είναι αυτά τα γλοιώδη κορμιά, που νομίζουν, πως η κοινωνία και η Κοινότητα της Ερμιόνης  εσαεί είναι αποκλειστικά δική τους υπόθεση ;; ...
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.


Κάποτε στην Ερμιονίδα όταν περνούσε η Ολυμπιακή Φλόγα και το ιδεώδες του Ολυμπισμού...


Ρεπορτάζ που είναι συνυφασμένα με την ιστορία της Ερμιονίδας...


Το περιβόητο ποίημα του Κίπλινγκ «Αν» - Αφιερωμένο εξαιρετικά στα παιδιά μας - στους νέους μας, που κρατάνε στα χέρια τους σαν τον ήλιο τον χάρτινο τις ΕΛΠΙΔΕΣ μας!!...



Ορισμένες στιγμές που με γεμίζουν νοσταλγία και έχουν γραφτεί ανεξίτηλα μέσα μου είναι και αυτές, όταν ο αείμνηστος δάσκαλός μας Μιχαήλ Παπαβασιλείου προσπαθούσε να περάσει στον ψυχισμό μας  βαθιές έννοιες, δύσκολες για την παιδική μας ηλικία.


Μερικές από αυτές είναι και οι συμβουλές που έδινε ο Άγγλος Νομπελίστας ποιητής Κίπλινγκ Ραντγυαρντ στο γιο του, μέσα από το περίφημο ποίημά του με τίτλο «Αν»

Είναι ένα ποίημα υποθήκη θα λέγαμε, με πολλές συμβουλές για πάντα προς το παιδί του, μη έχοντας κάποιο περιουσιακό στοιχείο να του αφήσει! 
Και πράγματι αν  διαβάσετε αυτό το ποίημα και εμβαθύνετε στις συμβουλές αυτές, και αν… ένας νέος τις κάνει πράξη στη ζωή του, δεν χρειάζεται να βρει έτοιμες περιουσίες ή χρήματα από τους γονείς του. Θα τα δημιουργήσει και θα τα αποκτήσει μόνος του!


Από το τετράδιο ποιημάτων του Δημοτικού Σχολείου Ερμιόνης 







Αυτό που μου κάνει όμως εντύπωση είναι, ότι έψαξα στο διαδίκτυο και βρήκα το ποίημα σε διάφορες μεταφράσεις, αλλά καμία δεν με γέμιζε τόσο πολύ, όσο αυτή που έχω γραμμένη σε τετράδιο ποιημάτων, της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού σχολείου 1956-57. Ίσως να υπάρχουν και συναισθηματικοί λόγοι που κάνω αυτή την επιλογή.

Ωστόσο, να αναφερθώ και σ’ αυτή την πτυχή που αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα αυτών των χρόνων, τις τιμωρίες ή τις ποινές που επιβάλλανε στους μαθητές οι δάσκαλοι,  εάν δεν ξέρανε το μάθημα (όπως σ'αυτή την περίπτωση στην εξέταση αυτού το μεγάλου ποιήματος!) ή σε διάφορες αταξίες που κάνανε. Ακόμα κανένας εκπαιδευτικός ή άλλος ειδικός δεν με έχει πείσει τι ζημιά υπέστη η ψυχολογία μας αυτά τα χρόνια τουλάχιστον στη δικιά μας γενιά « η γενιά με τα φτερά της τα ανοικτά όπως την αποκαλούν…» με τις σημερινές γενιές που τα έχουν όλα και αισθάνονται ότι δεν έχουν τίποτα!
Με αποτέλεσμα, να ψάχνουν να βρουν υποκατάστατα…


Και θα κλείσω αυτό το σημείωμα με τον τελευταίο στίχο του ποιήματος.

Γράφει ο Κίπλινγκ στον γιο του
 (Αν τα κάνεις όλα αυτά) 
«Τότε δική σου θε νάνε όλη η γη κι’ ότι μέσα της κλείνει,
 και τρανότερος τότε, θε να είσαι, ένας άνδρας παιδί μου…»

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

---------------------------------------------------------------------------------------------

Μικρό βιογραφικό του ποιητή.

ΚΙΠΛΙΝΓΚ ΡΑΝΤΓΥΑΡΝΤ

Άγγλος πεζογράφος και ποιητής. Γεννήθηκε το 1865 στη Βομβάη των Ινδιών. Σπούδασε στο Λονδίνο αρχικά και στο Ντέβον αργότερα για να επιστρέψει στις Ινδίες σε ηλικία 17 ετών και να εργαστεί εκεί ως δημοσιογράφος. Αμέσως μετά το γάμο του εγκαταστάθηκε στην Αμερική και εκεί έγραψε δύο σημαντικά έργα: Τα βιβλία της Ζούγκλας και Ο θαρραλέος καπετάνιος.
Η Αμερική δεν κατάφερε ωστόσο να τον κρατήσει. Μετακόμισε στο Σάσσεξ της Αγγλίας και εκεί έγραψε το θαυμάσιο μυθιστόρημα Κιμ, κλασικό στο είδος του. Αλλά έργα του είναι: "Ο Πακ από το λόφο Πουκ",  "Από θάλασσα σε θάλασσα", "Μπαλάντες ενός στρατώνα", "Το δίτροχο φάντασμα", "Επτά θάλασσες."

Το 1907 τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας και λίγα χρόνια αργότερα το 1927, με το Χρυσό Μετάλλιο της Βασιλικής Λογοτεχνικής Εταιρίας. Επίσης, έλαβε τιμητικές διακρίσεις από Πανεπιστήμια της Αγγλίας και της Ευρώπης. Πέθανε το 1936 και η τέφρα του τάφηκε στη «γωνιά των ποιητών» στο αβαείο του Ουέστμινστερ στο Λονδίνο.


................................................................................................................................................................


Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ


 ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ  ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ  Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454
Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                  31-1 -2019
                                                           
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  
         
     ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ.

  Με το νέο νομοσχέδιο για την Δημόσια Διοίκηση δυναμώνει ακόμη περισσότερο ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις Δημοσίων υπαλλήλων.
  Μπαίνει φραγμός στις ρουσφετολογικές επιλογές και στην ευνοική μεταχείριση «ημετέρων».
  Τα διευθυντικά στελέχη επιλέγονται με διαφανή  και αξιοκρατικά κριτήρια.
  Μύθος το υπερτροφικό Δημόσιο και το εχθρικό προς την επιχειρηματικότητα «Κράτος».  Συντριπτικά τα στοιχεία που αποδεικνύουν τις μεγάλες βελτιώσεις.
  Ρεκόρ στην απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.
Παρακολουθείστε την ομιλία του βουλευτή στην Ολομέλεια κατά την συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή:
 Για να ακούσετε την ομιλία του Βουλευτή 
 κλικ στο σύνδεσμο >>>https://youtu.be/NGY4EY_k6c0

Δωρεάν Προγράμματα Πρόληψης Υγείας των δημοτών! ...


… Από τις 28 Ιουλίου 2016 η υπεύθυνος του "Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας Πόλεων"  του Δήμου Αντιδήμαρχος Καλλιόπη Φωστίνη δεν ανταποκρίνεται στα καθήκοντά της για οργάνωση των δωρεάν προληπτικών εξετάσεων Υγείας που προσφέρουν τα εν λόγω προγράμματα... 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΤΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ  ΧΑΝΟΝΤΑΙ


Αγαπητές Συνδημότισσες, αγαπητοί Συνδημότες,
Με αφορμή τη σύγκληση του Δημοτικού  Συμβουλίου της 28ης  Ιανουαρίου 2019 και το 16ο θέμα  της ημερήσιας διάταξης με τίτλο ''Εγγραφή του Δήμου ως συνδρομητή στο Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων για το έτος 2019'', ένιωσα την ανάγκη να σας ενημερώσω για τα προγράμματα πρόληψης υγείας που χάνονται από τον Δήμο Ερμιονίδας και που δικαιωματικά σας ανήκουν.
Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων είναι ένας φορέας πιστοποιημένος από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, με κύρια αποστολή την προαγωγή της Υγείας των Δημοτών, μέσω διαφόρων προγραμμάτων ενημέρωσης και προληπτικής ιατρικής σε όλη την Ελλάδα.
Σε αυτό το Δίκτυο συμμετέχουν σήμερα 191 Δήμοι της χώρας και ένας εξ’ αυτών είναι ο Δήμος Ερμιονίδας, με κόστος συμμετοχής 600,00 € το χρόνο.
Στις 24 Φεβρουαρίου 2015, το Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιονίδας με ομόφωνη απόφασή του με όρισε υπεύθυνη του Δικτύου.
Μελετώντας τότε τις δράσεις του Δικτύου, διαπίστωσα πως  διαθέτει και υποστηρίζει προγράμματα με τεράστιες  δυνατότητες όσον αφορά στις δωρεάν εξετάσεις υγείας των Δημοτών, μέσα στα πλαίσια της προληπτικής ιατρικής και της προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Μετά από αίτηση και προσωπική επιμέλεια δική μου, το τριήμερο  24 έως 26 Απριλίου 2015, πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Ερμιονίδας για πρώτη φορά δράση του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων - Προαγωγής Υγείας, με δωρεάν εξετάσεις σπιρομέτρησης, μια εξέταση ιδιαίτερα σημαντική για την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση των πνευμονικών παθήσεων.
Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε σε χώρο του Κέντρου Υγείας Κρανιδίου, τον οποίο μας παραχώρησε ο προϊστάμενος κ. Μαχαίρας Μανώλης, κατόπιν έγγραφης αίτησής μου.
Η ζήτηση για την συγκεκριμένη εξέταση ήταν αυξημένη, πλήθος Δημοτών προσήλθε στο Κέντρο Υγείας Κρανιδίου και σπιρομετρήθηκαν συνολικά 111 άτομα ηλικίας άνω των 40 ετών, δίνοντας προτεραιότητα σε όσους καπνίζουν, σε άτομα που εκτίθενται σε ρυπογόνους παράγοντες και σε άτομα με δυσκολία στην αναπνοή ή με πρωινό βήχα.
>>>>>>>>>>

Πρόσκληση του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας


5 αρχαίοι πολιτισμοί που στιγμάτισαν τον σύγχρονο κόσμο

Πάντα συνάρπαζε η σκέψη όλων εκείνων των αρχαίων πολιτισμών. Πολιτισμοί που χάθηκαν μέσα στους αιώνες, έχοντας αφήσει μια πολλή πλούσια κληρονομιά σε αυτόν τον νεότερο και σύγχρονο κόσμο. Θρησκείες, ιδεολογίες και παραδόσεις αποτυπωμένες σε φαντασμαγορικά κτίσματα, τοιχογραφίες, αγάλματα και βιβλία. Ένας τρόπος ζωής αρκετά απλούστερος από το σημερινό, χωρίς την σημερινή τεχνολογία, που κατάφερνε όμως να διατηρεί όλα τα πολιτισμικά στοιχεία που σήμερα έχουν αρχίσει να εκλείπουν. Στοιχεία που οι σημερινοί άνθρωποι είναι περίεργοι να ανακαλύψουν και πληρώνουν για να τα δουν.
Πολιτισμοί κρυμμένοι στον πάτο της θάλασσας, θαμμένοι στην άμμο ή επιβλητικά φανεροί σε μεγάλα σύγχρονα πολιτισμικά κέντρα και καταπράσινους λόφους. Σήμερα πρόκειται να μιλήσουμε για τους μεγαλύτερους αρχαίους πολιτισμούς που με τις παραδόσεις και τα κτίσματα τους έχουν στιγματίσει τον σύγχρονο πολιτισμό. Σπουδαίοι πολιτισμοί που παροτρύνουν τους ανθρώπους να ψάξουν, να μάθουν και να ανακαλύψουν.

1)Αρχαία Κίνα 2100-221 π.Χ

great.jpg
Η Κίνα είναι ίσως ο πολιτισμός που πρωτοστάτησε στις ανακαλύψεις, αλλάζοντας ενδεχομένως ένα μεγάλο κομμάτι της αρχαίας «τεχνολογίας».
>>>>>>>>>>>>

Διαχρονικές αρχές και αξίες των μεγάλων αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων!! ...



Ας ακούσουμε τον Πλάτωνα λοιπόν και ας ξεσηκωθούμε!
Η ανάρτηση αυτή αφιερώνεται στους νέους μας, που κρατάνε στα χέρια τους τις Ελπίδες μας...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ο ΠΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ: 
''ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΚΑΝΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ''? 

Πλάτωνας

Τα λόγια των αρχαίων μας σοφών είναι διαχρονικά. Οι συμβουλές και οι παροτρύνσεις τους αντηχούν στην αιωνιότητα για να καθοδηγούν εμάς, τους απογόνους τους, όπως και τους Έλληνες που θα διαδεχθούν τη δική μας γενιά, στην οδό της Πολιτικής Αρετής, της Ελευθερίας και του Μεγαλείου.
Δυστυχώς, το σάπιο και κατοχικό εκπαιδευτικό μας σύστημα φρόντισε να μη διδαχθούμε ποτέ τους φιλοσόφους μας, από το φόβο μην εμπνευστούμε από τα λόγια τους και ξεσηκωθούμε απέναντι στους τυράννους μας. Το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα που αναλώνει τις ώρες διδασκαλίας σε γνώσεις σχολαστικές, θεοκρατικές, στείρες και αποβλακωτικές και το οποίο τώρα, με τις μεταρρυθμίσεις της Διαμαντοπούλου, ολοκληρώνεται ως σκοταδιστικός μηχανισμός. (Αλλά αυτά είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση). Στο θέμα μας:
Ξεφυλλίζοντας τους «Νόμους» του Πλάτωνα, έπεσα επάνω στο ακόλουθο απόσπασμα που είναι σαν να γράφτηκε σήμερα. Το παραθέτω:
«Ακόμα κι όταν η πατρίδα κινδυνεύει να σκλαβωθεί ή να πέσει στα χέρια ανάξιων κυβερνητών, είναι προτιμότερο να επαναστατήσεις παρά να την εγκαταλείψεις και να καταφύγεις στην εξορία. Είναι προτιμότερο να υποφέρουμε όλες αυτές τις ταλαιπωρίες παρά να δεχτούμε αλλαγή του πολιτεύματός μας με κάποιο άλλο που θα κάνει τους ανθρώπους χειρότερους». (Πλάτων, «Νόμοι», ΣΤ΄, 770e)

 Τι μας συμβουλεύει ο Πλάτων; (ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο Πλάτων, όχι ο Μαρξ ή κάποιος άλλος «γνωστός επαναστάτης».). Περιγράφοντας μια κατάσταση όμοια με αυτή που βιώνουμε τώρα, παροτρύνει τους Έλληνες να ξεσηκωθούν παρά να φύγουν. Ευθέως μιλά για Επανάσταση αρνούμενος σε κάθε περίπτωση τη μετανάστευση. Και επισημαίνει ότι είναι προτιμότερο να υποφέρουμε τις ταλαιπωρίες των πολιτικών αγώνων και των συγκρούσεων παρά να δεχθούμε την αλλαγή του πολιτεύματός μας.
Ήδη έχουμε κάνει την αρχή με τις μεγαλειώδεις μας διαδηλώσεις, ας ολοκληρώσουμε ό,τι ξεκινήσαμε και ας απελευθερώσουμε την πατρίδα μας, δηλαδή τους εαυτούς μας -γιατί πατρίδα είναι οι άνθρωποι-, από τους ανάξιους κυβερνήτες που μας ξεπουλούν και υποδουλώνουν!

Υ.Γ. Κάποτε άκουσα σε μια παρέα «αριστερών» ότι ο Πλάτων ήταν. «ολιγαρχικός».
 Όπως αντιλαμβάνεστε εκείνοι οι «αριστεροί» δεν είχαν διαβάσει ποτέ Πλάτωνα.

Στέφανος Μυτιληναίος


Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας - σμιλεύει το λόγο, όπως ο γλύπτης το καλλίτεχνημά του!!! ....





​​Το όνομά του ήταν Νίκος Μουγιάρης. Πέθανε στις 5 Ιανουαρίου, στη Νέα Υόρκη όπου ζούσε. Οι εφημερίδες τον προσδιόρισαν ως «επιχειρηματία και φιλάνθρωπο» («Κ» 6.1.2019). Μοιάζουν και οι δυο λέξεις άδειες. Ηταν φίλος μου, με τιμούσε η φιλία του. Αυτή η επιφυλλίδα είναι αποχαιρετισμός, που θα μου επιτρέψει ο αναγνώστης να τον καταθέσω δημόσια. Πιστεύω ότι αφορά τον «δήμο».
 Οταν ένας άνθρωπος πεθαίνει, τελειώνουν όλα τα γιγνόμενα και φαινόμενα που, για τους ζώντες, τους περιλειπόμενους, συνιστούν και χαρακτηρίζουν την «ύπαρξη»: Σβήνει ο νους, χάνεται η λαλιά, το βλέμμα, η έκφραση, αφανίζονται οι αισθήσεις, τελειώνει η «ψυχή», που ο Αριστοτέλης βεβαίωνε: «τα όντα πως έστι πάντα» – όπως και τα «μόρια» (μέρη) της ψυχής που «τρόπον τινά άπειρα φαίνεται». Το κορμί του ανθρώπου, που φανερώνει την ψυχή και την καθιστά κοινωνούμενη (χαμόγελο, χειρονομία, βάδισμα), νεκρό πια είναι άχρηστο αντικείμενο σε διαδικασία ραγδαίας αποσύνθεσης – ολόιδια με το κουφάρι ψόφιου ζώου.

Γράφει ο Ράινερ Μαρία Ρίλκε: «Παλιά, θα πρέπει να ήταν διαφορετικά. Εκείνο τον καιρό ξέραμε (ή τουλάχιστον διαισθανόμασταν) πως κουβαλούσαμε τον θάνατο μέσα μας, όπως ο καρπός το κουκούτσι. Τα παιδιά κουβαλούσαν έναν μικρό και οι ενήλικες έναν μεγάλο θάνατο. Οι γυναίκες τον κουβαλούσαν στον κόρφο τους και οι άνδρες στο στήθος τους.
 Ολοι είχαν τον δικό τους θάνατο... Πόσο μελαγχολική ομορφιά προσέδιδε αυτό στις γυναίκες όταν έμεναν έγκυες και στέκονταν ορθές, ενώ τα μικρά τους χέρια ακουμπούσαν αυθόρμητα στη φουσκωμένη τους κοιλιά, όπου συνυπήρχαν δυο καρποί: το παιδί και ο θάνατος. Μήπως το αφράτο, σχεδόν θρεπτικό χαμόγελο πάνω στο εντελώς άδειο τους πρόσωπο προερχόταν από το ότι σκέφτονταν πως μεγάλωναν μέσα τους και τα δυο;».
>>>>>>>>>>