ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΕΞΩΦΘΑΛΜΑ ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΗ
ΚΑΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΝΦΙΑ. ΜΟΛΙΣ ΤΟ 3,9% ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΏΝ, ΜΕ
ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΉΣ ΑΞΙΑΣ 300.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΚΑΡΠΩΝΕΤΑΙ ΤΟ 49% ΑΠΟ ΤΑ
200 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η Ν.Δ. ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ ΤΟΥ
ΚΟΝΔΥΛΙΟΥ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ».
Σκληρή γλώσσα από τον βουλευτή Αργολίδας για τους αδικαιολόγητους και
χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, πανηγυρισμούς της Κυβέρνησης.
● Το επιτόκιο του
δεκαετούς ομολόγου είχε ξεκάθαρη πτωτική πορεία από πέρυσι τον Ιούνιο.
● Παραλάβατε ανοιχτό
ορίζοντα στην Οικονομία.
● Μόλις 200 εκατομμύρια
το όφελος των φορολογουμένων. Από πού όμως θα αντλήσετε το ποσό αυτό; Μήπως από
τη μείωση του αφορολογήτου; Ποια είναι τα ισοδύναμα που θα αντισταθμίσουν τις
φοροελαφρύνσεις;
● Στον ΕΝΦΙΑ ωφελούνται
μόνο όσοι έχουν περιουσίες αξίας άνω των 300.000 ευρώ. Αυτή είναι η «μεσαία
τάξη» που καυχιέστε ότι θέλετε να ελαφρύνετε;
● Καθαρά ταξική η
οικονομική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που έδειξε εμπράκτως το ενδιαφέρον του για τα
χαμηλά στρώματα.
Δείτε την ομιλία του Γιάννη Γκιόλα στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών
Υποθέσεων στο βίντεο που
ακολουθεί:https://youtu.be/SdgYj_oznUI
Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
Δύο αιώνες τώρα, το
απολειφάδι του κοσμοπολίτικου Ελληνισμού που αποτέλεσε βαλκάνιο «εθνικό
κράτος», παλεύει να επιβιώσει ιστορικά. Με αποκλειστικό μπούσουλα τη μίμηση,
τον μεταπρατισμό.
Το ελλαδικό κράτος
θέλει να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι. Αυτό που είναι, δεν επιλέχθηκε με
δημοψηφίσματα. Το καθορίζουν η γλώσσα του, η ιστορία του, η εδαφική του
διαμόρφωση, το κλίμα του. Το ελλαδικό κράτος, δύο αιώνες τώρα, παλεύει να
αλλάξει τους όρους της δεδομένης ταυτότητάς του.
Θέλει να ανήκει «εις την Δύσιν». Η
γλώσσα του να σκοπεύει στη συναλλαγή, όχι στην κοινωνία της εμπειρίας. Η
ιστορία του να χαρίζεται σε αδίστακτους σφετεριστές. Να αγνοηθεί το κλίμα και η
εδαφική διαμόρφωση, για να χτίζονται βλάσφημου όγκου ασύμμετρα κουτιά, που
προϋποθέτουν σπάνια ηλιοφάνεια και πολύμηνο παγετό.
Το «εθνικό κράτος», το ελληνώνυμο,
δύο αιώνες τώρα, επιμένει σε δάνειο πολιτικό σύστημα (παρωδία
κοινοβουλευτισμού), σε δάνειους θεσμούς οργάνωσης (πνιγερά συγκεντρωτικούς),
δάνεια συστήματα παιδείας, δάνειους στόχους ανάπτυξης, δάνεια πρότυπα
αισθητικής καλλιέργειας.
Αν η μίμηση, ο μεταπρατισμός,
οδήγησαν την ελληνική κοινωνία σε προκοπή ή σε παγιωμένη παρακμή, είναι θέμα
που δεν μπορούμε οι Νεοέλληνες να το συζητήσουμε – δεν θα συμφωνήσουμε ποτέ.
Επειδή ο καθένας μας, με την απάντηση που δίνει, αποβλέπει στη θωράκιση του εγώ
του: διακινδυνεύει τις «πεποιθήσεις» που κάποτε επέλεξε ή «ανεπαισθήτως» του
υπέβαλαν. Και οι «πεποιθήσεις» του μέσου Νεοέλληνα λειτουργούν με τον φανατισμό
της συμπτωματικής προσκόλλησής του σε μια ποδοσφαιρική ομάδα ή σε κομματικό μαντρί.
Αδύνατο να συζητήσουμε τα θεμελιώδη
προβλήματα της ύπαρξης και συνύπαρξής μας οι Νεοέλληνες. Τα ασυνάρτητα
τσιμπολογήματα των ιδεολογικών μας επιλογών, η κωμικά σαθρή ιστορική μας
«κατάρτιση», η σκιώδης εξάσκησή μας στη λογική μέθοδο, μετασχηματίζουν κάθε
«διάλογο» σε αντιμαχία εγωισμών. Σύμπτωμα κοινωνιών με χαμένον ή εξαρχής
ανύπαρκτο ρόλο στην Ιστορία.
Η πιο δυσφόρητη απορία
είναι, γιατί στον «ελεύθερο» (μετά την Τουρκοκρατία) πολιτικό βίο των Ελλήνων
δεν υπήρξε ποτέ ένα κόμμα, που να φιλοδοξήσει τη διάσωση και πραγμάτωση της
ελληνικής διαφοράς. Υπήρξαν κορυφαία αναστήματα λογίων και καλλιτεχνών με
συναρπαστική κατανόηση και αφομοίωση της ελληνικής ετερότητας και της επίκαιρης
ιστορικής δυναμικής που μπορούσε να έχει αυτή η ετερότητα. Υπήρξαν και
χαρισματούχοι πολιτικοί με την ίδια συνειδητοποίηση, όπως και σοβαροί μελετητές
και μαχητές του ελληνικού κοινοτισμού, της επικαιροποιημένης επιστροφής σε
θεσμούς αυτοδιαχείρισης. Δεν υπήρξε ποτέ κόμμα πολιτικό που να στοχεύει πρωτευόντως
σε μια σύγχρονη πολιτική ελληνική ιδιαιτερότητα.....
Σήμερα οι κάτοικοι του Ηλιοκάστρου συνόδευσαν στην τελευταία της κατοικία
τη συντοπίτισσά τους Ελένη Χαρμπή.
Η εξόδιος ακολουθία σεμνή και λιτή, με τα παιδιά της Ματίνα και Γιώργο,
τους συγγενείς, φίλους, συμπατριώτες.
Όλοι τους λυπημένοι και παρόντες στο
αποχαιρετιστήριο πρωινό. Οι εγγονές της Αγγελική και Ελένη έκλαψαν
τον αποχωρισμό τους με την ψυχή τους. Έκλαψαν για «τη γιαγιά τους την καλή, που
είχε κότες στην αυλή».
Την κ. Ελένη την είχα γειτόνισσα στο νηπιαγωγείο τα χρόνια που υπηρέτησα
στο Ηλιόκαστρο. Το θεώρησα καθήκον μου να είμαι εκεί. Γυναίκα στιβαρή, δυνατή,
επικοινωνιακή, μαχητική, πρόθυμη, δημιουργική, αντρογυναίκα και συνάμα όμορφη
και πολύ θηλυκιά.
Έζησε χαρές και λύπες, δούλεψε πολύ να αναστήσει τη γη της και να κρατήσει
όρθιο το ορφανεμένο σπιτικό της, να μεγαλώσει, να σπουδάσει και να
αποκαταστήσει τα παιδιά της.
Και τα χρόνια πέρασαν, τα στιβαρά χέρια έγιναν αδύναμα, οι ορθές πλάτες
κύρτωσαν, το μυαλό έχασε τη διαύγειά του. Έτσι σήμερα η μέση της κυρα- Ελένης,
τα χέρια της, τα πόδια της και η ψυχούλα της από τις πίκρες, μα και
τις γλύκες της ζωής θα ξεκουραστούν.
Θα σεργιανά στα ανθοστόλιστα λιβάδια χωρίς το βάρος του γερασμένου της
κορμιού, με την ψυχή της να φτερουγίζει με λαχτάρα για τα παιδιά, τα εγγόνια
και τα δισέγγονά της.
Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης «Απόστολος Γκάτσος» ευχαριστεί όλους τους συγγραφείς της Ερμιόνης που δώρισαν τα έργα τους σε αυτήν και βρίσκονται στη βιβλιοθήκη για όποιον θέλει να τα διαβάσει:
Ευχαριστούμε λοιπόν αλφαβητικά τους:
Βασίλειο Γκάτσο, Ηρώ Γεωργίου, Ελένη Δάκη, Ιωάννη Ησαία, Πέτρο Λακούτση, Αργύρη Παλούκα, Γεώργιο Προκοπίου, Κατερίνα –Παπαμιχαήλ Ρήγα, Μυρσίνη Σαμαρά, Ιωάννη Σαρρή, Βιβή Σκούρτη και Γιάννη Σπετσιώτη.
(Θα αναφερθούμε στις δωρεές των ετών 2017-2019)
1.Τον Βασίλειο Γκάτσο για τη μελέτη του:
Τα αρχαία λατομεία της Ερμιόνης, η χρήση και η ιστορία
των λίθων τους. (βρίσκεται στην
ιστοσελίδα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ερμιόνης)
2. Τον Γιάννη
Σπετσιώτη
Ο ερμιονίτικος λαϊκός λόγος-Εκφράσεις και διάλογοι,
3)Ο ερμιονίτικος λαϊκος λόγος - Τα
παρατσούκλια
Τους Γιάννη Σπετσιώτη,
Τζένη Ντεστάκου:
Η Βιτόριζα
Το ελληνικό σχολείο (Σχολαρχείον) Ερμιόνης
(1890-1909),
Πέρασαν
18 χρόνια από την Εκλογή και την Χειροτονία του νέου τότε Μητροπολίτη μας, κ.κ
Εφραίμ Στενάκη και τόσα άλλα από την μετέπειτα πανηγυρική υποδοχή και την ενθρόνισή
του στο Κρανίδι.
Ιστορικές
στιγμές του τόπου μας αποτυπωμένες από τον "ιστορικό" φωτογράφο και
εικονολήπτη αείμνηστο Στέφο Αλεξανδρίδη.
Το
βίντεο αυτό προβάλλεται δημόσια για πρώτη φορά και πέραν του γεγονότος που
προβάλλει, μας δίνει την ευκαιρία να μετρήσουμε τον χρόνο με την απουσία
ανθρώπων, συμπατριωτών μας που έφυγαν, αλλά και με τα σημάδια όσων υπάρχουμε!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΧΡΥΣΟ ΚΟΡΙΤΣΙ
ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ».
Άλλα δύο
χρυσά μετάλλια μας χάρισε η Κωνσταντίνα Γιαννοπούλου, τερματίζοντας πρώτη στα
800 και 1500 μ. στους Πανελλήνιους αγώνες στίβου, σκορπίζοντας για μια ακόμη
φορά μεγάλη χαρά σε όλους τους συμπατριώτες της.
Η σκληρή
και συστηματική της προσπάθεια, η προσήλωσή της στο στόχο της και η σεμνή της
παρουσία, μας κάνουν όλους περήφανους και της ευχόμαστε να καταφέρει ακόμη
μεγαλύτερες επιτυχίες.
Η
εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στον αείμνηστο σεμνό μεγάλο δημιουργό μουσικοσυνθέτη
Σταύρο Κουγιουμτζή Κατακλείστηκε από κόσμο ο ειδυλλιακός αύλιος χώρος της εκκλησίας του Αγίου Γερασίμου στο Κρόθι, (το καλύτερο μπαλκόνι...) όπου κάθε χρόνο τέτοιες μέρες διοργανώνονται παρόμοιες εκδηλώσεις από τον Μ.Σ.Ε.
Η εκπαιδευτικός Αργυρώ Μέξη – Κωστελένου παρουσίασε πτυχές από τη ζωή και το μουσικό έργο του τιμώμενου μουσικοσυνθέτη Σταύρου Κουγιουμτζή
Αντώνης Ρεμούνδος – Βιολί
Μαέστρος της Χορωδίας ¨Φάρος¨ Πορτοχελίου,
Συνθέτης, Καθηγητής Βιολιού, Πιάνου και Θεωρητικών
Γιώργος Κοσμίδης – Μπουζούκι
Διευθυντής της Φιλαρμονικής και της Χορωδίας του Δήμου Λειβαδιάς , Αρχιμουσικός και Συνθέτης,
…Υπενθύμιση της αναφοράς μας, εν
όψει της ένδειας και των χαλεπών καιρών που διανύουμε στις μέρες μας, ακόμα και σε θέματα πολιτισμού & παιδείας, όπου βασιλεύει το κιτς και το φαίνεσθαι… ....................................................................................................
Λίγοι ήσαν οι τυχεροί σήμερα στο Πνευματικό Κέντρο
Ερμιόνης που αφουγκράστηκαν τις ευαίσθητες χορδές της ψυχής τους και
ήρθαν να απολαύσουν αυτή την πανδαισία των μουσικών ήχων και
την απαράμιλλη τεχνική των μουσικών, που σε εξυψώνουν στους αιθέρες
για να συναντήσεις τον Πλάστη Των Όλων!
Και οπωσδήποτε, δεν υπάρχει άλλοθι
για τους απόντες,
παρά μόνο αυτό της γνωστής
ρήσης - «αγρόν αγόρασα»…
Όπως σας είχαμε ενημερώσει την Παρασκευή
και το Σάββατο πραγματοποιήθηκε σεμινάριο από μεγάλους σολίστ
της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στα μέλη της Φιλαρμονικής μας. Πρόκειται για
ένα πρόγραμμα που διεξάγεται εδώ και λίγους μήνες σε όλη την Ελλάδα, δωρεάν για
τους συμμετέχοντες (χρηματοδοτείται από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και το Ίδρυμα Νιάρχος)
με σκοπό την κατάρτιση νέων μουσικών πνευστών και κρουστών οργάνων σε όλη
τη χώρα .
Σήμερα το πρωί ώρα 11.30
πραγματοποιήθηκε συναυλία σολίστ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών οι οποίοι
με τις υψηλού επιπέδου εκτελέσεις των, καθήλωσαν το λιγοστό ακροατήριο στα
καθίσματά του, ενώ στο τέλος του κάθε κομματιού
οι μουσικοί καλλιτέχνες εισέπρατταν την επιβράβευση του κοινού, με ένα πολύ - πολύ θερμό χειροκρότημα!
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος οι σολίστ της Κρατικής Ορχήστρας
Αθηνών εκτέλεσαν με μεγάλη δεξιοτεχνία και υψηλή
μουσική κατάρτιση κομμάτια του διεθνούς κλασικού
ρεπερτορίου αλλά και σύγχρονα μεγάλων Ελλήνων συνθετών και με τη
σειρά που παρουσιάστηκαν είναι οι εξής:
Σπύρος Μουρίκης
Κλαρινέτο
Βαγγέλης Σταθόπουλος
Φλάουτο
Χριστίνα Παντελίδου
Όμποε
Γρηγόρης Ασονήτης
Κόρνο
Οδυσσέας Μπάσσιος
Φαγκότο
Τάκης Μπαλαμός (εκ Ναυπλίου)
Τρομπέτα
Παναγιώτης Βλάχος
Κρουστά
Και η νεαρή μαθήτρια μουσικός της Δ.Φ.Δ.ΕΡ Βιβή Σπανάκου σε μια ιδιαίτερη
εκτέλεση κομματιού αυτή να φυσάει στο κλαρινέτο και ο
διάσημος κλαρινετίστας Σπύρος Μουρίκης να παίζει με τα δάκτυλά
του το όργανο. Πρέπει να ήταν πολύ δύσκολος αυτός ο συνδυασμός κυρίως για τον
δάσκαλό της σ' αυτό το κομμάτι....
Στο τέλος του προγράμματος τους μέλη των
δύο ορχηστρών (δάσκαλοι και μαθητές θα λέγαμε) εκτέλεσαν κάποια κομμάτια τα
οποία είχαν δουλέψει στα σεμινάρια των
προηγούμενων ημερών υπό τη διεύθυνση του Δ/ντη της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου
Ερμιονίδας Στάθη Αρβανίτη.
Την εκδήλωση προλόγισε ο
άοκνος μαέστρος του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης και συνεργάτης του
μαέστρου της Δ. Φ. Δ. ΕΡ. Στάθη Αρβανίτη ο οποίος αναφέρθηκε σε όλο το
χρονικό της δημιουργίας της φιλαρμονικής, τα οφέλη που έχουν οι νέοι μας
, και πως ο Δήμος μας σε πολλές περιπτώσεις εκπροσωπείτε σε άλλα μέρη της Ελλάδας δια της φιλαρμονικής του, όπως κάθε
χρόνο στις εκδηλώσεις για την "Πολιορκία και την Έξοδο
του Μεσολογγίου".
Στο τέλος της εκδήλωσης χαιρετισμό με βαθιά μηνύματα αλλά και σοβαρές αιχμές
για τους απόντες απεύθυνε ο Δήμαρχος Ερμιονίδας Δημήτρης Καμιζής, ο οποίος
είπε μεταξύ άλλων, πως - δεν υπάρχει κανένα άλλοθι ούτε για
τους απόντες ούτε για τους παρόντες... Για να καταλήξει με νόημα, πως -εγώ πάντως εάν
μου ζητηθεί θα βοηθήσω τη νέα δημοτική αρχή στο έργο της κυρίως σε ό,τι αφορά
τον πολιτισμό και την ιστορία μας....
Το σκαπτικό μηχάνημα προσφορά για τη
δημιουργία του αγωνιστικού χώρου στο νέο (σημερινό) γήπεδο.
Τον χειριστή τον θυμόμαστε φυσιογνωμικά, δεν γνωρίζουμε το όνομά του...
Αξέχαστες φάσεις από
αγώνες του θρυλικού "Ερμη" Ερμιόνης