Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας ->Για το κατάντημα των ελλαδικών πανεπιστημίων δεν φταίνε τα παιδιά. Ξέρουμε όλοι τους ενόχους! ..
Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα...
Κάποιοι αναγνώστες παραπονούνται, ότι δεν
καταλαβαίνουν τη γλώσσα που γράφει τις επιφυλλίδες του ο καθηγητής φιλοσοφίας
Χρήστος Γιανναράς. Του το είπε ο δημοσιογράφος σε μια συνέντευξη και ο κ.
καθηγητής απάντησε: «Μα εγώ γι’ αυτούς γράφω τα άρθρα μου σε τόσο απλή
γλώσσα! - Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο γι’ αυτούς…»
Και εγώ λέω, πως αν γράψει ο Χρήστος
Γιανναράς άρθρα με βαθύ φιλοσοφικό και θεολογικό περιεχόμενο – φυσικά για
ανθρώπους του πνεύματος και των γραμμάτων - αυτοί οι αναγνώστες, δεν θα καταλάβουν ούτε μια λέξη!
Εδώ αρχίζει και ο προβληματισμός μας, αν θέλουμε να ανοίξουμε ορίζοντες... και τα
μάτια μας …
ΥΓ. Πριν από 23-24 χρόνια «που
μπουσουλούσα» διαβάζοντας άρθρα του σύγχρονου φιλόσοφου Χρήστου Γιανναρά και
θαύμαζα τη γραφή του και το εύρος των φιλοσοφικών και θεολογικών γνώσεων του, σε
συζήτηση που είχα με έναν καθηγητή της φιλολογίας, τον είχε αποκαλέσει -> ακαταλαβίστικο!….
...Λίγα λόγια που να λένε πολλά και να περιέχουν: - την είδηση ως ενημέρωση, την κριτική και το σχόλιο, που να σπάζουν κόκαλα... Όσοι έχουν καλή πρόθεση θα σε διαβάσουν. Οι άλλοι, οι πολλοί, άστους στον κόσμο τους... Eχω κάνει έρευνα γι' αυτό, γιατί με ενδιαφέρει... Σ.Δ.
Για να μπει κάποιος στο χώρο του σχολείου θα πρέπει να υπάρχει σοβαρός λόγος και μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον διευθυντή. Να καθορίσουν την ώρα της σύντομης συνάντησης με όλα τα μέτρα-ΜΟΝΟ ΈΝΑΣ ,μάσκα, αποστάσεις, να μην έρθει σε επαφή με μαθητές-. ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΑΙ να μπει κάποιος στη σχολική τάξη, για οποιονδήποτε λόγο.Αυτά εφαρμόζονται σύμφωνα με το νόμο σε κάθε σχολείο της χώρας. Σε όλα τα σχολεία... εκτός από το σχολείο στην Ικαρία, όπου "οι άριστοι" μπορούν να μπαίνουν στην τάξη και οκτώ μαζί...ακόμα και το Σάββατο. (Και μην έχετε αμφιβολία συνάδελφοι. Αυτή θα είναι και η αξιολόγηση που θα μας κάνουν στο μέλλον...γιατί οι νόμοι δεν είναι για τους "άριστους".
Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
Κάποιες χιλιάδες (έτσι λογάριασαν οι
δημοσιογράφοι) νέα παιδιά, μερικοί ίσως και φοιτητές, επέβαλαν τις προάλλες να
νεκρωθεί το κέντρο της πρωτεύουσας – μυριοστή φορά. Τι εκβίαζαν τώρα και γιατί;
Να ακυρώσει η αυτάρεσκη στην καχεξία της κυβέρνησή μας τα μέτρα που σχεδιάζει
για την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, τη φύλαξη των πανεπιστημίων με
ειδική υπηρεσία κλητήρων – επιτηρητών.
Σίγουρα, κάθε καινούργιος
μισθοσυντήρητος του Δημοσίου που προστίθεται, βυθίζει ακόμα περισσότερο τη χώρα
στον πνιγμό της ανέχειας, στη δουλεία των εξαρτήσεων. Αυτή τη διαμαρτυρία
διατράνωνε η διαδήλωση των «φοιτητών»;Όχι βέβαια. Η τυραννική αυθαιρεσία τους
απαιτούσε μόνο να ανακληθεί η κυβερνητική απόφαση για προστασία των
πανεπιστημίων από τον αχαλίνωτο ετσιθελισμό του οποιουδήποτε. Να συνεχίσει να
έχει ανεμπόδιστη πρόσβαση στους πανεπιστημιακούς χώρους ο κάθε φυλής και
γλώσσας λούμπεν αργόσχολος, πρεζάκιας, ψυχανώμαλος – να μπορεί ανεξέλεγκτος ο
παρανοϊκός βάνδαλος, ο ψυχαναγκαστικός λωποδύτης, να μπαινοβγαίνουν σε αμφιθέατρα,
γραφεία, σπουδαστήρια και, για το κέφι τους, να καταστρέφουν: Να διαλύουν
έπιπλα, να αχρηστεύουν τεχνολογικό εξοπλισμό, να ατιμάζουν έργα ζωγραφικής και
γλυπτά, να γράφουν χυδαιότητες στους τοίχους, να προπηλακίζουν καθηγητές, να
διαπομπεύουν εκλεγμένους πρυτάνεις.
Με ποια λογική οι διαδηλωτές, που
φάνταζαν χιλιάδες, απαιτούσαν να συνεχίζεται ανεμπόδιστα αυτή η παράνοια και
φρίκη; Μα, μόνο, με τη λογική της «μη αστυνόμευσης» – να είναι ανεξέλεγκτη από
κάθε εξουσία, όχι απλώς η διδασκαλία, η έρευνα, η μέθοδος, η τεχνογνωσία, η
επιστημονική γνώμη, αντίρρηση, άποψη, αλλά και ο τραμπουκισμός, οι βανδαλισμοί,
ο φανατισμός, η μικρονοϊκή αισχρουργία. Κάθε θεσμοποιημένος έλεγχος, υπηρετικός
της κοινωνικής αυτοπροστασίας, είναι αυταρχισμός, αυθαιρεσία χούντας!
Αυτή η «λογική» των «χιλιάδων»
διαδηλωτών μοιάζει με κατεστημένη συλλογική παράνοια, μαζοχιστικό σύνδρομο που
διαρκεί σαράντα επτά (47) ολόκληρα χρόνια. Μισός αιώνας συλλογικού εθισμού σε
μιαν εσκεμμένη παρανοϊκη φοβία. Όμως, δεν πρόκειται για λοιμώδη πανδημία,
πρόκειται, ολοφάνερα, για επιδέξια οργανωμένο και θριαμβικά θεσμοποιημένο
στρατήγημα. Στόχος του στρατηγήματος: να δυναστεύουν οι κομματικές νεολαίες τα
πανεπιστήμια, προκειμένου να ανανεώνουν τα κόμματα την «εγγράμματη» πελατεία
τους, επομένως και τη στελέχωσή τους από τα πανεπιστήμια, φέουδα των κομμάτων.
Μετρήστε, πόσα στελέχη, σε κάθε
κόμμα, άρχισαν την «πολιτική» τους καριέρα από τα φοιτητικά τους χρόνια –
μετρήστε και θα καταλάβετε. Υπολογίστε (από το επίπεδο της γλωσσικής
εκφραστικής, την ελλειμματική οξύνοια, την ακαλλιέργητη συμπεριφορά) πόσοι
υπουργοί και βουλευτές των τελευταίων 47 χρόνων πήραν πανεπιστημιακό πτυχίο
χάρη στην κομματική τους στράτευση.Μετρήστε και θα καταλάβετε ότι στα
φοιτητικά χρόνια αρχίζει το έγκλημα – οι έμπειροι της κομματικής αγοράς ξέρουν
να διακρίνουν τους μειονεκτικούς και τους αδίστακτους: είναι οι δυο κατηγορίες
οι πιο ευάλωτες στον προσηλυτισμό.
Οι μειονεκτικοί και οι αδίστακτοι.
Γι’ αυτό και τα δολώματα χυδαία: «Αν έρθεις σε μας, θα ξέρεις από πριν τα
θέματα των εξετάσεων σε δύο ή τρία ή και τέσσερα μαθήματα “δικών μας”
καθηγητών. Εκδρομές δωρεάν κάθε τόσο. Πάρτι δικά μας και γνωριμίες για να μη
στεγνώνεις στη μοναξιά. Σίγουρη προώθηση στα μεταπτυχιακά. Δες τον τάδε, δες
τον δείνα: έγιναν υπουργοί δέκα μόλις χρόνια μετά το πανεπιστήμιο»!
Τα κόμματα δεν θα αφήσουν, ποτέ, να
ξεφύγουν τα πανεπιστήμια από τον έλεγχό τους. Ποιο έγκλημα είναι μεγαλύτερο,
δεν ξέρω – να πλεονάζουν στη διαχείριση των κοινών, σκόπιμα, οι μειονεκτικοί
και οι αδίστακτοι ή να νεκρώνεται, σκόπιμα, η νεανική ευαισθησία έστω και ενός
μόνο παιδιού; Στο σημείο αυτό η επιφυλλίδα, για πρώτη και μοναδική φορά, θα
παρεμβάλει αφήγημα. Ισως σαν πολύ μακρινό σινιάλο συγκίνησης, σε χαμένον στον
χρόνο και στο πλήθος παραλήπτη.
Θυμάμαι. Πολύ πρωί, μου είχαν τηλεφωνήσει
οι κλητήρες από το πανεπιστήμιο: «Είχαμε κατάληψη τη νύχτα. Σπάσανε πόρτες,
κατέστρεψαν γραφεία, μπήκαν και στο δικό σας». Δεν καθυστέρησα, έτρεξα αμέσως,
στον περίβολο με περίμενε ένας υπάλληλος – με συνόδεψε, με έγνοια για το
ενδεχόμενο σοκ: Είχαν σπάσει την πόρτα κομμάτια, δεν παραβίασαν απλώς την
κλειδαριά. Όλα μέσα στον χώρο του γραφείου σπασμένα, τσακισμένα, πεταμένα
σκόρπια στο πάτωμα. Το έπιπλο γραφείο, δίχως συρτάρια, αναποδογυρισμένο πάνω σε
σωρούς από χειρόγραφα, φακέλους, υπηρεσιακά έγγραφα, αλληλογραφία, στοίβες
σημειώσεων, σκόρπιες στον σωρό φωτογραφίες των παιδιών μου, σχεδιάσματα άρθρων,
διαλέξεων, μαθημάτων. Μαζί, σκόρπια κομμάτια από ένα βάζο και όσα καδράκια είχα
στους τοίχους, μαζί κουβαριασμένο και ένα κέντημα της γυναίκας μου που το είχα
κορνιζάρει. Εικόνα παραλογισμού, ανεξήγητου μένους.
Και να, που σε μια κόχη του
τουμπαρισμένου γραφείου διακρίνω γαντζωμένο σημείωμα σε φύλλο από επιτραπέζιο
ημερολόγιο. Διαβάζω: «Είναι τώρα τρεις ώρες που κάθομαι εδώ και χαζεύω τον
κόσμο σου. Τόσο διαφορετικόν από τον δικό μου. Συγνώμη»! Αυτή τη «συγνώμη» τη
φυλάω θυμητάρι ακριβό. Είναι κοινότοπο, αλλά σίγουρα στέρεο, να πω: Για το
κατάντημα των ελλαδικών πανεπιστημίων δεν φταίνε τα παιδιά. Ξέρουμε όλοι τους
ενόχους.
Ελπίζω
οι φίλες και φίλοι του blog
να αντιληφθούν ότι επέλεξα να παρουσιάσω στο σημερινό, καθιερωμένο εβδομαδιαίο
άρθρο μου στην φιλόξενη για μένα ελληνική «μπλογκόσφαιρα» (αποφεύγω, ως
γνωστόν, Τηλεόραση και Ραδιόφωνο) αντικειμενικά το θέμα του «ερωτικού πάθους».
Αφορμή
μου έδωσε το γεγονός ότι αυτές τις ημέρες αποκαλύπτονται ξαφνικά και καθημερινά ιστορίες βιασμών και αχαλίνωτου
ερωτισμού επωνύμων που υπέρ-καλύπτονται από τα ελληνικά ΜΜΕ (Μέσα Μαζικού
Εκμαυλισμού).
Αναφέρθηκα στο θέμα στο προηγούμενο άρθρο μου που φιλοξενήθηκε εδώ με
τον προφανώς Αριστοφανικά ειρωνικό τίτλο: «Τα κλειδιά του Μάκη και ο Φανοστάτης της
ΔΕΗ»
Δεν
υπήρξε, ίσως, εποχή ούτε και ανθρώπινο κοινωνικό σύστημα, όπου τα θέματα που
σχετίζονται με τη σεξουαλική συμπεριφορά ατόμων και ομάδων να μην είχαν μια
ξέχωρα σημαντική θέση μέσα στα ποικίλα άλλα θέματα ψυχοκοινωνικού
προβληματισμού.
Στις δυτικές
κοινωνίες, σημαντική υπήρξε η επίδραση της Βικτωριανής ηθικής του «διπλού
στάνταρτ», που ξεκίνησε από την Αγγλία και την πουριτανή βασίλισσά της Βικτωρία
(η οποία λέγεται ότι, έχοντας η ίδια προβλήματα, ανάγκασε τους πάντες να
…αποστραφούν το σεξ) και επεκτάθηκε σε όλα τα κοινωνικά συστήματα.
Όπως και
αν το δει κανείς το όλο θέμα της ανθρώπινης σεξουαλικότητας, παραμένει
αναμφισβήτητη η πραγματικότητα ότι αποτελεί μία κραυγαλέα αντινομία, μια
τρανταχτή όσο και αξιοπερίεργη αντίθεση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη
φαντασία. Συγκεκριμένα, η σεξουαλική επιθυμία, ως φυσιολογική λειτουργία, είναι
η πρώτη που αδρανοποιείται, αμέσως μόλις παρουσιαστεί στον οργανισμό μια κάποια
έστω ασήμαντη οργανική ή ψυχοκοινωνική διαταραχή (ένας πονοκέφαλος, λίγος πυρετός,
ένα συνάχι και, φυσικά, μια μεγάλη σύγχυση ή κάποια ψυχική δυσφορία - άμεσα
μειώνουν τη σεξουαλική μας επιθυμία). Και όμως, στο όνομα αυτής της επιθυμίας,
της αδήριτης πραγματικότητας του ‘σεξουαλικού πάθους’ έχουν γίνει και
συνεχίζονται να γίνονται (με καθημερινή συχνότητα, όπως μας πληροφορούν οι
αστυνομικοί συντάκτες ραδιοτηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων) συμπλοκές,
μαχαιρώματα, αιματηρές συγκρούσεις και φονικά τύπου «την σκότωσα επειδή
την…αγαπούσα!»
Σε
ιστορική ανασκόπηση είναι τεράστια η καταγραφή κάθε είδους επιδόσεων,
περιστατικών και επεισοδίων ερωτικού πάθους από επώνυμους και από ανώνυμους,
που με το προσωπικό τους δράμα επιβεβαιώνουν την αντινομία που προαναφέρθηκε.
Ξεκινώντας από τον Τρώα πρίγκιπα Πάρι και την ωραία Ελένη της Σπάρτης
και τις Βιβλικές μαρτυρίες του τύπου της Σαλώμης φτάνουμε σε ιστορίες
καθημερινής επίδοσης μεγάλων και μικρών αστέρων του Χόλυγουντ, οι οποίοι
συνεχίζουν να δημιουργούν πηχυαίους τίτλους και ‘γαργαλιστικά ρεπορτάζ’ με τις
κάθε είδους εμπλοκές τους σεξουαλικού πάθους και παράφορων ερωτικών επιδόσεων.
Η
ψυχαναλυτική θεωρία προώθησε τη θεωρητική υπόθεση ότι ο άνθρωπος γεννιέται με
ολάκερη την ψυχοσεξουαλική του ενέργεια, με όλα του τα αποθέματα συγκεντρωμένα
στολίμπιντο (libido),
το οποίο και διαφέρει από άτομο σε άτομο, αλλά και ανάμεσα στα δύο φύλα.
Αν και
δεν έχει ακόμη εντοπιστεί το ‘γιατί’ κάποιων συγκεκριμένων γονιδίων, που
μεταφέρουν το κληρονομικό ‘μήνυμα’ της ποιοτικής και ποσοτικής οντότητας και
έντασης του λίμπιντο στον καθένα μας, είναι τεκμηριωμένο το γεγονός ότι όπως
ανάμεσα στα διάφορα άτομα υπάρχουν τα δεδομένα των σωματικών διαφορών (όπως
υπάρχουν ψηλοί και κοντοί, ευτραφείς και αδύνατες) έτσι μπορούμε να διακρίνουμε
εύκολα τα ερωτικά έντονα από τα ερωτικά υποτονικά άτομα, και θα μπορούσαμε να
το κάνουμε αν δεν μας σταματούσαν τα κάθε είδους ταμπού εντυπωσιακών μύθων και
φοβερής παραπληροφόρησης. >>>>