Πέμπτη 8 Απριλίου 2021
Η αλαζονεία της εξουσίας! -> ταλανίζει τις ανθρώπινες κοινωνίες από δημιουργία τους ...
Αυξημένη χρήση ναρκωτικών/διεγερτικών μέσα στην πανδημία
Γράφει ο
Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος
Το πρόβλημα θανάτων από ναρκωτικά/διεγερτικά
είναι παγκοσμίως γνωστό εδώ και αμέτρητες δεκαετίες όπως είναι, χωρίς αμφιβολία
και στην Πατρίδα μας, και δεν φαίνεται να βρίσκει λύση.
Οι αριθμοί όχι μόνο ΔΕΝ μειώνονται αλλά
δυστυχώς αυξάνονται. Υπολογίζεται ότι το
1% του πληθυσμού της γης αντιμετωπίζει πρόβλημα με την χρήση ναρκωτικών και
διεγερτικών ουσιών.
Διεθνώς σχεδόν 750.000 συνάνθρωποί μας
(ηλικίες 15-64 ετών) χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο από χρήση
ναρκωτικών/διεγερτικών ουσιών που «δολοφονούν» ετησίως έναν σχεδόν διπλάσιο
αριθμό συνανθρώπων μας που χάνουν τη ζωή τους από κοινό έγκλημα.
https://ourworldindata.org/illicit-drug-use
Το 2017 καταγράφηκαν 8.238 θάνατοι από
‘υπερβολική δόση’ (overdose) στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκ των οποίων το 34% σημειώθηκαν
στη Μεγάλη Βρετανία και το 13% στη Γερμανία, ποσοστά που εκπροσωπούν ένα στους
δύο θανάτους στην Ε.Ε. Τον ίδιο χρόνο στις Η.Π.Α. καταγράφηκαν 70.237 θάνατοι
σχετιζόμενοι με χρήση ναρκωτικών και διεγερτικών ουσιών.
https://www.emcdda.europa.eu/system/files/publications/11485/20193286_TD0319444ENN_PDF.pdf
Η κατάσταση διεθνώς αλλά και στην Πατρίδα
μας, όπως γνωρίζουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες
επιδεινώθηκε δραματικά από τις αρχές του 2020 και μέχρι σήμερα εξαιτίας
της ψυχό-κοινωνικής απομόνωσης που επιβλήθηκε με lockdown και
απαγορεύσεις κοινωνικών επαφών με την πανδημία covid-19.
Σημειώστε ότι το ψυχό-χρονογράφημα που
ακολουθεί γράφτηκε πριν μερικά χρόνια σε άλλες εποχές οικονομικής και
κοινωνικής πραγματικότητας, εκείνες τις εποχές όταν «μας νανούριζαν ως Εμίρηδες και ξυπνήσαμε κακομοίρηδες!..»
Ελπίζω φίλες και φίλοι του blog να μην παρεξηγηθεί το στυλ που επέλεξα για να προσεγγίσω το καυτό θέμα της ναρκομανίας. >>>
Γιάννης Σπετσιώτης - Από τις αναζητήσεις στη μελέτη του στα Μουσικοπαιδαγωγικά κείμενα του Πλάτωνα, μέχρι στα δημοτικά τραγούδια και τις παραδόσεις της Ερμιόνης ! ....
Από τους Κάρες στα …μοιρολόγια της Ερμιόνης
Οι Κάρες,
ένας από τους λαούς που κατά τη 2η χιλιετηρίδα εγκαταστάθηκαν
στα παράλια της Αργολίδας/Ερμιονίδας, άσκησαν ευεργετική επίδραση στους
αυτόχθονες κατοίκους της.1Με αφορμή αυτή τη χρήσιμη πληροφορία
επιθυμώ να σημειώσω τα παρακάτω.
Τους Κάρες,
αρχαίο λαό της Μικράς Ασίας, που κατοικούσε Ν.Δ. της Ιωνίας στις απόκρημνες
περιοχές της Μιλήτου και της Μυκάλης, τους αναφέρει ο Όμηρος αποκαλώντας τους
βαρβαρόφωνους (ξενόγλωσσους) καθώς και ο Ησίοδος. Σύμφωνα με τα πορίσματα
επιστημονικών ερευνών πρόκειται για φυλή Θρακική ή Πελασγική, ενώ κατ’ άλλους
έχουν κοινή καταγωγή με τους αρχαίους Κρήτες. Στους χρόνους της μεγάλης τους
ακμής, οι Κάρες, ήσαν θαλασσοκράτορες και εξαπλώθηκαν στις ακτές και τα νησιά
του Αιγαίου Πελάγους φθάνοντας μέχρι τον Εύξεινο Πόντο, όπου ίδρυσαν αρκετές
πόλεις.
Ενώ, όμως,
κατά τους χρόνους της δόξας τους θεωρούνταν λαμπροί πολεμιστές, αργότερα
απέκτησαν τη φήμη δολίων, ευτελών και κακών ανθρώπων. Απέφευγαν τις ευθύνες και
τους κινδύνους επιφορτίζοντας άλλους με αυτούς, όπως αποδεικνύεται και από
διάφορες παροιμίες και παροιμιώδεις εκφράσεις που διασώθηκαν. Λέγεται π.χ. για
ανθρώπους που αποφεύγουν τον κίνδυνο και αφήνουν να κινδυνεύσουν άλλοι στη θέση
τους: «εν Κάρι κινδυνεύεις». Επίσης για ανθρώπους που
χαρακτηρίζονται δόλιοι, ευτελείς και χυδαίοι λέγεται η φράση «εν Καρός
μοίρα».2
Στο έβδομο
βιβλίο των «Νόμων» του Πλάτωνα ο Αθηναίος, ένα από τα κύρια πρόσωπα του έργου,
θεωρεί αναγκαίο, μεταξύ άλλων, τον καθορισμό βασικών κανόνων και αρχών
προκειμένου να τελούνται οι διάφορες γιορτές κατά τη διάρκεια του χρόνου, ώστε
να επιτελούν τον βασικό σκοπό τους που είναι ο σεβασμός και οι τιμές προς τους
θεούς. Επίσης κρίνει απαραίτητο τον ορισμό ύμνων, μελωδιών, τραγουδιών και
χορών που προξενούν ευχάριστη διάθεση στους ανθρώπους. Στη συνέχεια ο Αθηναίος
υποστηρίζει ότι:
«Κι αν
κάποτε, χρειαστεί ν’ ακούσουν οι πολίτες τέτοια θρηνολογήματα, σε μέρες όχι
καθαρές μα αποφράδες, τότε οφείλουμε να φέρουμε απ’ έξω χορωδίες με πληρωμή
καθώς είναι εκείνοι που πληρώνονται για να συνοδεύουν με κάποια καρική μουσική
τους πεθαμένους στις κηδείες».
Έτσι, επειδή η καρική μουσική ήταν
πένθιμη και θρηνητική, οι Έλληνες συχνά χρησιμοποιούσαν Κάρες πληρώνοντάς τους
για να συνοδεύουν με θρηνώδη τραγούδια και οδυρμούς τους νεκρούς. Αυτά τα
τραγούδια θεωρούνταν μάλιστα, όχι μόνο ανάξια λόγου αφού τη μουσική τους τη
χαρακτήριζαν βάρβαρη αλλά και επιβλαβή για την ψυχική υγεία των ανθρώπων. Για
τον λόγο αυτό ο Ευριπίδης κατηγορήθηκε από τον Αισχύλο, καθώς στα έργα του
παίζονταν σκοποί στον καρικό αυλό και έπαιρναν μέρος και μοιρολογίστρες.
Τα τραγούδια
εκείνα, που τα μουσικά τους ακούσματα χάθηκαν οριστικά και που μέχρι σήμερα δεν
έχουν βρεθεί τεκμήρια της μουσικής γραφής τους, μπορούμε να τα παρομοιάσουμε με
τα μοιρολόγια.
Τη γνωστή και πολύ ενδιαφέρουσα
κατηγορία των Δημοτικών μας Τραγουδιών που αποτελεί αντικείμενο μελέτης, μέχρι
τις ημέρες μας, διαπρεπών μουσικολόγων Ελλήνων και ξένων.3
Τέτοια «τραγούδια», μοιρολόγια, στην
Ερμιόνη δεν βρέθηκαν.
Στην ανέκδοτη μελέτη-συλλογή «Τα
Δημοτικά Τραγούδια της Ερμιόνης» έχω καταγράψει δυο στροφές από μοιρολόγι, που
μου τις είχε πει η μακαρίτισσα Ματίνα Μπουκουβάλα, χωρίς, ωστόσο, να θυμάται το
σκοπό του.
«Μαύρος αητός επέρασε από το μαγερειό μας
κι εσκόρπισε το σπίτι μας και το νοικοκυριό μας!
Ο Χάρος θέλει σκότωμα με σιδερένιες μπάλες,
γιατί χωρίζει ανδρόγυνα, παιδιά απ΄ τις μανάδες».
Ως μοιρολόγια
στην Ερμιόνη μπορούμε, επίσης, να θεωρήσουμε τις σύντομες αναφορές στη ζωή του
νεκρού που έκαναν κλαίγοντας οι δικοί του άνθρωποι καθώς τον «ξενυχτούσαν». Η
μητέρα μου στις σημειώσεις της έχει καταγράψει μερικές απ’ αυτές.
- Πατέρα μας, το πανωφόρι που μου αγόρασες και
το κρέμασα στην πρόκα δεν πρόφτασα
να το φορέσω!
Πάντα θα σε θυμάμαι! Καλέ
μου, νοικοκύρη μου, κουβαλητή μου,
τα χρυσά σου χεράκια που δούλεψαν και
μας μεγάλωσαν,
θα τα φάει το χώμα!
Οι αναφορές
αυτές είχαν το δικό τους ρυθμό και γίνονταν από γυναίκες που θρηνούσαν,
σκυμμένες πάνω από το πρόσωπο του νεκρού.
Άλλες φορές πάλι στέκονταν όρθιες,
σήκωναν ψηλά τα λευκά μαντήλια με τη μαύρη περιμετρική κορδέλα, τα τραβούσαν
ρυθμικά από τις δυο άκρες τους και ταυτόχρονα κλαίγοντας έλεγαν «τα μοιρολόγια
τους».4
Τις ίδιες,
ωστόσο, αναφορές σε νεκρούς έχουν κάνει κατά καιρούς και η Χριστίνα Ψαθά, η
Μαρίνα Φασιλή και η Αικατερίνη Κοτταρά.
Υποθέτω πως οι Ερμιονίτες (αντίθετα με
τους κατοίκους άλλων περιοχών της Ελλάδας, π.χ. της Μάνης), ακολουθώντας, ίσως,
το «παράδειγμα» των αρχαίων Ελλήνων, δεν είχαν τη διάθεση να εμπλουτίσουν, να
παραλλάξουν, να αυτοσχεδιάσουν δημιουργώντας τραγούδια με θρηνητικό
περιεχόμενο, καθώς δεν ταίριαζαν στην ιδιοσυγκρασία τους.
ΣΗΜ.
1. Γιάννη Αγγ.
Ησαΐα, «Ιστορικές Σελίδες του Δήμου Ερμιόνης…», Αθήνα 2005
2. Με τους Κάρες ασχολήθηκα για πρώτη φορά στη μελέτη μου «Μουσικοπαιδαγωγικές
αναζητήσεις στα Πλατωνικά Κείμενα», που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό
Ελληνοχριστιανική Αγωγή» (Τεύχος 322, Δεκέμβριος 1984).
3. Για τα μοιρολόγια οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πλήθος πληροφοριών και
ακουσμάτων στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και δισκογραφία.
4. Γιάννη Μιχ.
Σπετσιώτη, «Λαογραφικά θέματα της Ερμιόνης - Ο θάνατος», Προς έκδοση.
Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - αντί για καλημέρα -> συνέχεια ....
Κι' όμως η Ερμιόνη μας είναι ωραία! - εμείς
χάσαμε την ομορφιά της ψυχής και του πνεύματός μας, γιατί έτσι απλά, μας έφυγε το μακιγιάζ...
Χθες ένας ξένος επισκέπτης μου είπε αυτό το χιλιοειπωμένο -
«Η Ερμιόνη σας είναι πολύ ωραία! - σαν νησί μοιάζει...»
«Ο κήπος έμπαινε στη θάλασσα...»
το οποίο και μελοποιήθηκε από το μεγάλο μας μουσικοσυνθέτη!
Τετάρτη 7 Απριλίου 2021
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ ->«ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΣΥΡΙΖΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ 1 ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ
27520-99454
Email yiannispolitiko@hotmail.com 7-4-2021
ΔHΛΩΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΟΛΑ
«ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ»
Με αφορμή την σημερινή απεργία των Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών οι οποίοι εκφράζουν την αντίθεσή τους σε ένα σχέδιο νόμου που θα οδηγήσει στον αφανισμό τους, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
"Χρέος μας να σταθούμε στο πλευρό των
Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών, που έχουν απέναντι τους μία ανάλγητη
κυβέρνηση. Δέσμευση μας, να δώσουμε τη δική μας μάχη μέσα στη Βουλή για να μην
περάσει ο νέος νόμος που οδηγεί τους βιοπαλαιστές των λαϊκών αγορών σε
αφανισμό.
Η κυβέρνηση
Μητσοτάκη οφείλει άμεσα να αποσύρει το εκτρωματικό σχέδιο νόμου για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών και
να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με
όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με γνώμονα το συμφέρον των παραγωγών και των
καταναλωτών.
Το εύλογο
ερώτημα που προκύπτει είναι ποια επιχειρηματικά συμφέροντα θέλουν να βάλουν
χέρι και στις λαϊκές αγορές και γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη νομοθετεί υπέρ
τους;"
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Εμβολιαστικό Κέντρο Κρανιδίου - 6 Απριλίου 2021…
Χθες πρωινές ώρες, πολύς κόσμος είχε κλείσει ραντεβού για το πολυπόθητο και συνάμα αγωνιώδες εμβόλιο κατά του covid 19, στο Εμβολιαστικό Κέντρο Κρανιδίου. Πολλές οι εικόνες και οι συμπεριφορές των πολιτών που προσήλθαν γι’ αυτό το σκοπό. Η οργάνωση άψογη, και ευγενική η συμπεριφορά όλου του ιατρικού, νοσηλευτικού προσωπικού, όπως και δύο κυρίων (εξ Αθηνών) που στην είσοδο κατεύθυναν τους προσερχόμενος προς εμβολιασμό.
Όμως, το πιο ενδιαφέρον γεγονός όση ώρα ήμουν εκεί και εγώ γι’ αυτό το σκοπό, ήταν αυτό: Μια κυρία εξήλθε του κέντρου μετά τον εμβολιασμό και στην έξοδο έβγαλε ένα αναστεναγμό ανακούφισης (ευτυχίας θα έλεγα εγώ…) που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση -> «Το έκανα και ελευθερώθηκα» μας είπε. Ίσως, σε κάποιους από αυτούς που είμαστε στην αναμονή - και ο καθένας είχε τη δική του σκέψη και αγωνία, - να πέρασε απαρατήρητο. Εγώ στάθηκα με προβληματισμό και είπα, μπορεί η κυρία να αισθανόταν ακόμα, πως πέρασε και στην ΑΘΑΝΑΣΙΑ!!! - Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου καταλήξαμε…
Αντί για καλημέρα
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.
Τρίτη 6 Απριλίου 2021
Από το σημειωματάριό μου με το γαλάζιο του Αιγαίου και του οικισμούς του νησιωτικού συμπλέγματος που μυρίζουν ασβέστη και το μυρωδάτο πελαγίσιο αγέρι…
-> «Ποιητής που δε μαστιγώνεται τον
ίμερο να νικήσει τον θάνατο και να στήσει αντίκρυ του έργο που να φωτίζει
παντοτινά τους ανθρώπους, δε μπορεί να λέγεται ποιητής. – Ο ποιητής έχει το ένα
μάτι του στα πράγματα και το άλλο μάτι στην ιδέα. Παίρνει με το ένα χέρι από τη
ζωή και δίνει με το άλλο στην αιωνιότητα»
Από τις κριτικές στο έργο του Παντελή
Πρεβελάκη
Κώστας Τασόπουλος
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- > « Η γλώσσα δεν είναι μόνο όργανο μετακίνησης ιδεών και νοημάτων. Είναι η πιο βαθειά έκφραση των ανθρώπων, που παλεύει να γνωρίσει, να βάλει σε τάξη και να εκφράσει τον εσωτερικό του και τον εξωτερικό κόσμο»!
Παντελής Πρεβελάκης
Ο Παντελής Πρεβελάκης ήταν Έλληνας συγγραφέας και καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Καλλιέργησε όλα σχεδόν τα είδη της λογοτεχνίας, συγγράφοντας πεζά, ποιητικά, και θεατρικά έργα. Μετέφρασε πλήθος κειμένων από τις κυριότερες ευρωπαϊκές γλώσσες. Βικιπαίδεια
-------------------------------------------------------------------------------------
-> «Η γλώσσα ελευθερώνει, εξευγενίζει και εξισορροπεί τον άνθρωπο. Γι’ αυτό αποτελεί την πιο ζωντανή φανέρωση , της ατομικής και της Εθνικής ψυχής.- «έθιμον των εθίμων» την είχε αποκαλέσει ο Τερτσέτης
Περιγραφή
Περιγραφή
Οι κάμποι κι’ οι ελιές της Ερμιόνης μας γεμίζουν εκπλήξεις με πρόσωπα της παλιάς ιστορίας του τόπου μας…
Κτηματίας του κεντρικού κάμπου της Ερμιόνης μας ενημέρωσε έκπληκτος για τις προεκλογικές αφίσες μιας άλλης εποχής... που είναι διάσπαρτες - αναρτημένες στην περιοχή και μας ξενάγησε επιτοπίως!
Δεν πιστεύαμε σ’ αυτό που βλέπανε τα μάτια μας!
Απαθανατίσαμε 2 από αυτές τις εικόνες και τις μοιραζόμαστε μαζί σας.....
Γεμάτος ο κάμπος από τέτοιες αφίσες, - πρωτόγνωρες εικόνες- δίνουν μια άλλα διάσταση στην ιστορία του τόπου και της παραγωγικής γης!
Ταυτόχρονα, προβάλλουν και πολλαπλά μηνύματα….
Σαν να μας λένε, -> εδώ είμαστε, υπάρχουμε…
Από διαβολική
τύχη, την ώρα που φωτογραφίζαμε πέρασε δίπλα μας ποδηλατώντας ένας
αιρετός (λεπτομέρειες δεν αναφέρουμε) και μας ζήτησε – προφανώς χαριτολογώντας, να μπει στο πλάνο. Δεν του απαντήσαμε, αλλά σκεφτήκαμε και είπαμε μέσα μας
-> «Τώρα εσύ μας έλειπες. Λες και δε μας φτάνουν τόσοι και τόσοι άλλοι»…
Πάντως, ένα είναι σίγουρο. – Πως όταν πληροφορηθεί το γεγονός «ο
βρικόλακας της Ερμιόνης θα χάσει τον ύπνο του»! και θα τραγουδάει πάλι στο βρομοblog του…
Φώτο – ρεπορτάζ
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.,
Έβαλλε πάλι την κουκούλα του γιατί αυτά δεν μπορεί να τα πει επωνύμως...
Εκμεταλλεύεται ο τυμβωρύχος ακόμα και το θάνατο αιρετού συνεργάτη
του, για να προβάλλει τον εαυτό του!
ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ! -> έχεις τελικά βρικολακιάσει....
->Και το ποντικάκι του Εικονοσκοπίου τυφλό όργανό του!
Ντροπή σου και εσένα μαυρόψυχε, όπως η επιδερμίδα σου ...
Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας - > [...]Την Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2021, γιορτάσαμε. Με φανφάρες, ακραίας επαρχιωτίλας, δηλώσαμε την απώλεια της ιστορικής μας μνήμης!!! ....
Christos Yiannaras
Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Επίσημη απώλεια ιστορικής μνήμης
Christos
Yiannaras | 05 Apr 2021
Οι σημερινοί Ελληνώνυμοι μοιάζει να
μην έχουμε μνήμη. Είναι ουσιώδες το υστέρημα, κυρίως επειδή η μνήμη διδάσκει
και συντηρεί την αξιοπρέπεια. Σήμερα, για την πλειονότητα των Ελληνωνύμων, τόσο
η εμπειρία σχέσεων όσο και οι ειδήσεις – πληροφορίες υποκαθίστανται, παθητικά
και αυτονόητα, από συγκεχυμένο συνονθύλευμα τηλεοπτικών εντυπώσεων. Ο
βομβαρδισμός με «εντυπώσεις», νομοτελειακά ατομικές, και η ευκολία ψυχολογικής
τους επιβολής έχουν καταστήσει την πληροφόρηση μια τεχνική προπαγάνδας και τους
χειριστές αυτής της μαστορικής opinion makers. Το ναρκισσιστικό του καθενός μας
εγώ επιλέγει φιγουράτα δόγματα, από κανάλια και έντυπα της ψυχολογικής μας
προτίμησης, υπακούοντας σε πολυποίκιλα απωθημένα. Με τέτοιο εξοπλισμό κάποιοι,
ίσως, να φτάνουν και σε έδρα πανεπιστημιακή – βεντέτες, με καλοστημένη προβολή,
αφού (κατά σύμπτωση) οι «πεποιθήσεις» τους εξυπηρετούν κόμματα ή και κάποια
ξένη πρεσβεία.
Ασεβώ, ίσως, στον νηφάλιο αναγνώστη
μου, τον κουρασμένο από τη μακρόσυρτη απογοήτευση και ανελπιστία για την
πατρίδα του, αν συνδέσω τη χαμένη μας μνήμη με τον εορτασμό, πριν από δέκα
ακριβώς ημέρες, διακοσίων χρόνων από την έναρξη του απελευθερωτικού των Ελλήνων
αγώνα. Προκαλούσε ο εορτασμός το οδυνηρό ερώτημα, αν οι σημερινοί Ελληνώνυμοι
σώζουμε ακόμα ιστορική μνήμη, επομένως και συλλογική αξιοπρέπεια.
Ο σοφός Κωστής Παπαγιώργης είχε πει
(ή γράψει) ότι: «το ελληνικό 1821 ήταν η μόνη στην Ιστορία επανάσταση, όπου
άλλοι πολέμησαν και άλλοι κυβέρνησαν»! Γιατί επαναστάτησε ο Ελληνισμός, στη
Μολδοβλαχία πρώτα και στον Μοριά αμέσως μετά; Για να ελευθερωθούν οι Έλληνες
από τους Τούρκους. Πώς καταλάβαιναν αυτή την απελευθέρωση οι επαναστατημένοι;
Να «πάρουνε την Πόλη και την Αγια-Σοφιά», να απαλλαγεί από τον τουρκικό ζυγό η
ελληνική αυτοκρατορία της χριστιανικής Ανατολής. Δηλαδή, ο στόχος των
επαναστατών ήταν ό,τι ακριβώς φοβόταν και απεχθανόταν η Δύση.
Η πρώτη αντίδραση των Ευρωπαϊκών
Δυνάμεων στην πολυμερισμένη και ασυντόνιστη εξέγερση των Ελλήνων ήταν οργή και
απειλές. Όταν οι θυσίες και ο ηρωισμός των Ελλήνων άρχισαν να γεννάνε
φιλελληνισμό στις κοινωνίες της Δύσης, η στρατηγική μεταβλήθηκε: άρχισε η
μεθοδική δολιότητα να διχαστούν οι Έλληνες –αγγλικό, γαλλικό, ρωσικό κόμμα– ο
φατριασμός να κυριολεκτείται.
Το όραμα που ταύτιζε την
απελευθέρωση με την αποκατάσταση της αυτοκρατορίας (ο «μαρμαρωμένος βασιλιάς»,
η συνέχιση της Λειτουργίας στην Αγια-Σοφιά εκεί που τη σταμάτησαν οι Τούρκοι)
έσβησαν όλα οριστικά με τη Μικρασιατική Καταστροφή. Είχε επιβληθεί, μακρόσυρτη
και απατηλή, η νέα «τάξη πραγμάτων» που κατεδάφιζε, οριστικά και αμετάκλητα,
την ταυτότητα των Ελλήνων: την αυτοκρατορία. Η λέξη είχε πολύ συγκεκριμένη
ιστορική σάρκα. Σήμαινε τον Ελληνισμό, όχι σαν εθνοφυλετική, αλλά ως πολυεθνική
συλλογικότητα, δηλαδή ως τρόπο βίου, ως νοο-τροπία και γλώσσα, ως πολιτισμό.
Τον πολιτισμό τον γεννάει ένα
«νόημα» της ύπαρξης και του κόσμου: μια αφομοιωμένη στη γλώσσα και στους
θεσμούς μεταφυσική, μια «πίστη» – εμπιστοσύνη – και όχι κάποιο ιδεολόγημα. Οι
Έλληνες του 1821 πολεμούσαν «για του Χριστού την πίστη την αγία» ταυτόσημη με
«της πατρίδος (του πολιτισμού – τρόπου ζωής) την ελευθερία». Οι Δυτικοί τούς
παραχώρησαν την ευφραντική ψευδαπάτη: ένα κρατίδιο, με θεσμούς και λειτουργίες
που πιθήκιζαν το ζητούμενο της μετα-μεσαιωνικής Ευρώπης, τις «ελευθερίες», όσες
υπόσχεται ο συνεπής μηδενισμός.
Παραχώρηση συγκαταβατική, με όρους
εξοντωτικά ταπεινωτικούς: Οικονομία βασισμένη στη λογική της δανειοληψίας,
κρατική και περιφερειακή οργάνωση ριζικά αντίθετη στην ελληνική εμπειρία του
κοινοτισμού και της αυτοδιαχείρισης, τερατώδικη μεταμόρφωση του λαϊκού
εκκλησιαστικού γεγονότος σε «επικρατούσα θρησκεία», οργανισμό κηρυγματικής,
ατομοκεντρικής ηθικολογίας.
Παρά τον εξοντωτικό πνιγμό της
ελληνικής ιδιαιτερότητας από τη δυτική «φιλελληνική» προστασία, η ευγενική και
αρχοντική πολιτική ιδιοφυΐα του Καποδίστρια επιχείρησε να συγκεράσει τα ουσιώδη
της ελληνικότητας με την απόλυτη κυριαρχία της Δύσης στη Νεωτερικότητα. Η γαλλική
στρατιωτική αποστολή οργάνωσε τη δολοφονία του. Ετσι, ο εξευρωπαϊσμός του
ελλαδικού κρατιδίου πήρε τον χαρακτήρα βίαιης καθυπόταξης. Ορίζεται Γερμανός
(Βαυαρός) βασιλιάς των Ελλήνων, ανήλικος, την απόλυτη δικτατορική εξουσία ασκεί
τριμελής «αντιβασιλεία». Αυτή στήνει, εκ θεμελίων, έναν κρατικό μηχανισμό χωρίς
ίχνος της πολιτιστικής παράδοσης και χαρακτηρολογικής ιδιαιτερότητας των
Ελλήνων, κράτος μέχρι σήμερα εχθρικό, αντίπαλο, βασανιστή του πολίτη.
Οι δυτικές «Προστάτιδες Δυνάμεις» θα
απεργαστούν με υπομονή τη μονιμοποίηση της καταγωγικής (προαποφασισμένης)
καχεξίας και ευτέλειας του κράτους των Ελλήνων: Θα προσφέρουν μεθοδικά στην
Τουρκία τον πολυαίμακτο ξεριζωμό του Ελληνισμού από τη Μικρά Ασία, τον Πόντο,
την Ανατολική Θράκη, την Κύπρο, την Ίμβρο, την Τένεδο, την Κωνσταντινούπολη.
Την Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2021,
γιορτάσαμε. Με φανφάρες, ακραίας επαρχιωτίλας, δηλώσαμε την απώλεια της
ιστορικής μας μνήμης.
Εταιρεία ΦΑΝΤΑΣΜΑ πήρε 10.000.000 ευρώ για τα Self Test!! ....
Σε κάθε κρίση, -> Υγειονομική, Οικονομική, Πολεμική, κάποια λαμόγια κάνουν αρπαχτές και πολύ μεγάλες!
Το ερώτημα είναι, μόνοι τους τα κάνουν αυτά ή κάποιοι ψηλά ιστάμενοι τους κλείνουν το μάτι και μετά κάνουν τη μοιρασιά...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-MAIL ΣΤΟ BLOG
| |||
|
Αυτή είναι η έδρα της ΕΤΑΙΡΙΑΣ – ΦΑΝΤΑΣΜΑ Swiss Med που πήρε 10.000.000 ευρώ για τα Self Test (Βίντεο)
Σε μια πολυκατοικία, χωρίς site, χωρίς να απαντάει, έχει δηλωθεί έδρα της Ελληνικής εταιρείας Swiss Med που πήρε 10.000.000 για self test.
Σκάνδαλο με τα self test
Το KONTRA αποκαλύπτει ότι εγκρίθηκαν οι προσφορές εταιρειών που δεν έχουν καν ιστοσελίδες.