Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Με μοναδικό αντάλλαγμα δυό καλά λόγια, που μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε.....

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο

 - αυτό που δεν διέγραψε ο χάκερ σας ...

26 Μαρτίου 2013

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Διαβαίνουμε το 15ο χρόνο της ανιδιοτελούς δημοσιογραφίας  μας με σκοπό την ενημέρωση των συμπολιτών μας   και τη δημόσια έκφραση των προσωπικών μας απόψεων σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο,  όταν και όπου αυτό επιβάλλεται... 

Η μοναδική μας ενδόμυχη επιθυμία ήταν και είναι, δυο καλά λόγια από τους συμπολίτες μας ως αναγνώριση αυτής της προσφοράς μας και φυσικά, μονίμως επιζητούμε την καλοπροαίρετη κριτική όσο σκληρή και αν είναι αυτή, αρκεί ναι γίνεται με συμβουλευτική πρόθεση, που θα μας κάνει ακόμα καλύτερους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτό στάθηκε αδύνατο, ακόμα και από συμπολίτες μας που έχουμε τιμήσει με τη γραφίδα μας. Προφανώς, αυτοί νομίζουν, πως είναι και αυτό, μέσα στις υποχρεώσεις  μας...  Όμως, υπάρχουν και εξαιρέσεις συμπολιτών μας που μας συμβουλεύουν προς αυτή την κατεύθυνση και τους ευχαριστούμε. Με την ευκαιρία σας δίνουμε την πιο κάτω περίπτωση,  που σε ανύποπτο χρόνο μας ξάφνιασε γλύκα, όταν με λόγια λυτά, εκφράζει  την αναγνώριση αυτής της προσπάθειάς μας και παράλληλα μας συμβουλεύει. Ο λόγος, μέσα στο νέο βιβλίο του παλιού μου συμμαθητή, φίλου και συμπατριώτη μας Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη «Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΗ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΡΙΩΝ ΑΙΩΝΩΝ (19ος -20ος -21ος)» που μας πρόσφερε χθες κατά την επίσκεψή του στην ιδιαιτέρα μας πατρίδα την Ερμιόνη. 


Στο μέσα μέρος του βιβλίου ανοίγοντάς το, διαβάζουμε με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, την εξής αφιέρωση:

Προφανώς ο Γιάννης  Σπετσιώτης και σ’ αυτό το βιβλίο του με τον τρόπο που είναι γραμμένο και αυτός πολύ καλά γνωρίζει, έχει ζήσει δυό ζωές... Αξίζει να το προμηθευτείτε και να το διαβάσετε.
Κατόπιν,  φυλάξτε το σαν ιερό κειμήλιο, μαζί με όσα άλλα  κρατάτε στο σπίτι σας.

ΣΤΑΜ.  ΔΑΜ. 

Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός….

 

 Το τροπάριο «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται…» λέει:

«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».

Στα νέα ελληνικά, το τροπάριο σε μια πιο ελεύθερη μετάφραση λέει:

«Δείτε, έρχεται ο Γαμπρός (Νυμφίος) καταμεσίς της νύχτας, και καλότυχος ο δούλος, που θα τον βρει ξύπνιο, αλλά ανάξιος εκείνος που θα πιαστεί στον ύπνο. Πρόσεχε λοιπόν, ψυχή μου, μην αφεθείς στον ύπνο, για να μην παραδοθείς στο θάνατο και κλειστείς έξω από τη βασιλεία. Αλλά σύνελθε και φώναξε: Είσαι Άγιος, Άγιος, Άγιος, Θεέ μας, μέσω της Θεοτόκου ελέησέ μας».

Ποια είναι η σημασία αυτού του τροπαρίου;

Οι στίχοι παραπέμπουν σε δύο παραβολές, δηλαδή ιστορίες με κάποιο νόημα που είπε ο Χριστός. Η πρώτη φράση προέρχεται από την παραβολή των δέκα παρθένων (κατά Ματθαίον, κεφ. 25, στίχοι 1-13). Λέει ότι δέκα κορίτσια είχαν βγει να προϋπαντήσουν το γαμπρό σε κάποιο γάμο. Όμως εκείνος άργησε και αποκοιμήθηκαν. Και καταμεσίς της νύχτας ακούστηκε φωνή: «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται!». Οι κοπέλες ξύπνησαν, αλλά «οι λαμπάδες τους» έσβηναν. Οι πέντε απ’ αυτές (οι «φρόνιμες» = συνετές) είχαν μαζί τους λάδι και ανανέωσαν τη φλόγα, αλλά οι άλλες πέντε (οι «μωρές» = επιπόλαιες) δεν είχαν. Έτσι, μέχρι να βρουν να αγοράσουν, ο Γαμπρός μπήκε στο σπίτι του γάμου, έκλεισε η πόρτα και έμειναν απ’ έξω.

Όπως φαίνεται στα λόγια του Χριστού, ο γαμπρός της ιστορίας συμβολίζει το Χριστό, που όλοι περιμένουμε τη Δευτέρα Παρουσία Του, αλλά αυτή καθυστερεί. Θα έρθει ξαφνικά («μέσα στη νύχτα») και τότε κάποιοι θα είναι έτοιμοι να εμφανιστούν μπροστά Του, γιατί θα είναι καλοί άνθρωποι, ενώ κάποιοι άλλοι θα είναι ανέτοιμοι (επειδή φέρθηκαν ανόητα και δε φρόντισαν να καθαρίσουν την καρδιά τους) και θα μείνουν έξω από «το γάμο», δηλαδή τη βασιλεία του Θεού (τον παράδεισο).

Η δεύτερη παραβολή (κατά Λουκάν, κεφ. 12, στίχοι 36-46) μιλάει για κάποιους δούλους, που περιμένουν τον κύριό τους να επιστρέψει από γάμο. Καλότυχος, λέει ο Ιησούς, εκείνος ο δούλος, που ο κύριος θα τον βρει σε επιφυλακή να τον περιμένει, ενώ αλίμονο σ’ εκείνον που θα σκεφτεί «αργεί ο κύριος» και θ’ αρχίσει να μεθοκοπάει, να δέρνει και να καταπιέζει τους άλλους δούλους. Και αυτή η παραβολή δηλώνει ότι ο Χριστός θα επιστρέψει «ως κλέπτης εν νυκτί», σε στιγμή που κανείς δε θα Τον περιμένει.

Εννοείται ότι η στιγμή, για την οποία ο καθένας πρέπει να είναι έτοιμος, είναι η στιγμή του θανάτου μας, που πιθανότατα θα προηγηθεί της Δ. Παρουσίας και είναι ουσιαστικά η στιγμή της κρίσης μας μπροστά στο Θεό. Ας είμαστε έτοιμοι, έχοντας καθαρίσει την καρδιά μας από τα ελαττώματα που μας εμποδίζουν να αγαπήσουμε το Θεό και τον πλησίον μας.

Αυτό ακριβώς είναι και το νόημα του τροπαρίου. Ο ποιητής καλεί την ίδια την ψυχή του να μετανοήσει και να αφεθεί στα χέρια του Θεού, ζητώντας τη βοήθειά Του μέσω της Θεοτόκου, των αγίων και των φωτεινών αγγέλων (η τελευταία φράση λέγεται με όλες αυτές τις παραλλαγές). Το τριπλό «Άγιος, Άγιος, Άγιος» είναι από τον ύμνο των αγγέλων (των Σεραφείμ) που άκουσε ο προφήτης Ησαΐας (Ησαΐας, κεφ. 6) και υποδηλώνει την Αγία Τριάδα.

Το τροπάριο «Τον νυμφώνα Σου βλέπω…»>>>>

Κυριακή 25 Απριλίου 2021

Δημητριάδος Ιγνάτιος για την πανδημία: Από το “τετέλεσται” στην Ελπίδα!!

[...] Σταυρός και Ανάσταση είναι ένας κύκλος που διαρκώς επαναλαμβάνεται, τόσο στην προσωπική ζωή του καθενός όσο και στην πορεία ολόκληρης της ανθρωπότητας. Η ζωή, τόσο σε προσωπικό όσο και σε οικουμενικό επίπεδο, φτάνει συχνά σε καταστάσεις ακραίας οδύνης. Πάντα, όμως, φτάνουν και οι περίοδοι γαλήνης και ανάπαυσης.

Ως ανθρώπινη κοινωνία φτάσαμε, εξαιτίας της πανδημίας, σε ένα δικό μας «Τετέλεσται». Αρχίζουμε, όμως, να ακούμε από μακριά τον ήχο ενός νέου «εγέρθητι». Μέρες καλύτερες θα έρθουν. Πάντα έρχονται. Η Εβδομάδα των Παθών, όμως, που πλησιάζει, αλλά και η Κυριακή της Ανάστασης που ακολουθεί, θα μας δώσουν και φέτος την ευκαιρία να καταλάβουμε τί κρύβεται πίσω από αυτούς τους κύκλους της ζωής και τί έχουμε να περιμένουμε για το μέλλον.

Είναι αλήθεια πως, για τον κάθε άνθρωπο, έρχεται πάντα η ώρα τού Σταυρού και πώς, η οδύνη του θανάτου αποτελεί πάντα το τελευταίο κεφάλαιο αυτής της ζωής. Το γεγονός αυτό αποτελεί την μόνη ανθρώπινη βεβαιότητα και η επίγνωσή της οδηγεί τον άνθρωπο του καιρού μας, τον άνθρωπο που έκλεισε τους ουρανούς και έμαθε μόνο να ζητά βεβαιότητες και εξηγήσεις με τα εργαλεία αυτού του κόσμου, στον απόλυτο παραλογισμό.

Ό άνθρωπος της πίστης, όμως, ο άνθρωπος που αρνείται να φυλακίσει την ύπαρξή του στους τέσσερεις τοίχους του φθαρτού τούτου κόσμου, αν και πονάει συχνά όπως όλοι, αν και ξέρει με βεβαιότητα, όπως όλοι, τον τρόπο που κλείνει η επίγεια ζωή το τελευταίο της κεφάλαιο, έχει άλλη αντίληψη της οδύνης και κρατά διαφορετική στάση απέναντι στον θάνατο....

Για να διαβάστε όλο το άρθρο του - κήρυγμα  του που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "ΠΑΡΟΝ" - κλικ στο σύνδεσμο >>>https://www.vimaorthodoxias.gr/mitropoleis/dimitriados-ignatios-gia-tin-pandimia-apo-to-quot-tetelestai-quot-stin-elpida/

Ρεπορτάζ μας , από τα χρόνια που «οργώναμε» την Ερμιονιδα - 28 Ιουνίου 2013

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

«Η ματαιότητα των επίγειων αγαθών όπως η επιδίωξη του κέρδους και της Δόξας ->

απαξιώθηκαν  από τα παιδιά στο θέατρο «Ξάλαφτο»

Στο αρχαίο θεατρικό έργο - «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος»

 

Την Παρασκευή στις 28 Ιουνίου στο θέατρο «Ξάλαφτο» το χειροκρότημα των θεατών επιβεβαίωσε τη δουλειά των παιδιών και της εμψυχώτριάς τους Μαρίας Σκλαβούνου.

Η ματαιότητα των επίγειων αγαθών  όπως η επιδίωξη του κέρδους και της δόξας απαξιώθηκαν από τα παιδιά. Η παράσταση ήταν βασισμένη στους Νεκρικούς Διαλόγους του Λουκιανού, κατά την οποία οι μικροί ηθοποιοί σατίρισαν, διακωμώδησαν και αυτοσχεδίασαν με τέχνη επαγγελματική τους ρόλους που βίωσαν και την φιλοσοφία του Λουκιανού με σκηνοθετική επιμέλεια. Το σκηνικό παρέπεμπε στον Κάτω Κόσμο, στις πύλες του Άδη, η βάρκα μετέφερε τις περίλυπες ψυχές των τυράννων και των φιλοσόφων  και των ηρώων   στον Αδη, ενώ η ψυχή του Μένιππου, του κυνικού φιλοσόφου, ήταν χαρούμενη γιατί αυτός ανέλαβε την αποκαθήλωση όλων αυτών που θεωρούνταν σπουδαίοι στον κόσμο των ζωντανών, όπως του Σωκράτη, του Πυθαγόρα, του Μέγα Αλέξανδρου. Η σάτιρα δεν περιορίστηκε μόνο στα πρόσωπα αλλά και σε συνήθειες της εποχής όπως να γηροκομούν νεαροί άκληρους ηλικιωμένους για να κληρονομήσουν την περιουσία τους, όμως γρήγορα αυτοί πεθαίνουν από τις ραδιουργίες που κάνουν και οι γέροι ζούν.

Το μαύρο χρώμα του σκηνικού, οι νεκροκεφαλές, οι αποσκευές των νεκρών παρέπεμπαν στη σκοτεινιά, τη ματαιότητα, το άγνωστο του θανάτου. Όλα τα παιδιά υποκρίθηκαν και ερμήνευσαν με δρώμενα τα μουσικά κομμάτια του Μ.Πλέσσα  τα οποία έντυσαν την παράσταση.  

Με  ωχρά πρόσωπα, ντυμένα σκιές, κινήθηκαν στο χώρο της σκηνής με την άνεση του ηθοποιού οι:Βασίλης Στρατηγάκης, Αλεξάνδρα Καπόγιαννη, Μελένια Πουρή, Φούλη Στρατηγάκη, Ερμιόνη  Κατσουράνη, Νιόβη Κατσουράνη.

Πολύτιμη ήταν η βοήθεια για την πραγματοποίηση της παράστασης των: Σ. Αντωνοπούλου (Αρχιτέκτων), Κ. Γαλανόπουλου (ξυλουργός), Κ. Γεωργίου (βιντεοσκόπηση της παράστασης), Γ. Μπασιμακόπουλου (παραχώρηση βάρκας) Σ. Μαστροκόλια (μεταφορά των σκηνικών), Θ. Σκανδάλη (ηχοληψια, φωτισμοί), της οικογένειας Σ. Διαμαντίδη (ιατρός ομοιοπαθητικός) ο οποίος και φέτος παραχώρησε το θέατρο για την πραγματοποίηση της παράστασης.

Εκλεκτός καλεσμένος ήταν και ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής ο οποίος ενθουσιάστηκε με την προσπάθεια των παιδιών.

Φώτο - ρεπορτάζ 

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

Ως Μνημόσυνο σε όλα τα αγνά παιδιά που πίστεψαν στο υψηλό Ιδανικό της Ελευθερίας, την Αγάπη για την Πατρίδα και βάδισαν το δικό τους Γολγοθά σε δύσκολους καιρούς...

Αντίσταση άλλοι στα σαλόνια ... κι' άλλοι  στ΄ αλώνια και στις μέρες μας, όταν η προδοσία συνεχίζεται και οι άρχοντές μας  εύχονται να απαλλαγούμε από τα πάθη μας, αντί να απαλλαγούν πρώτοι αυτοί...
Τι υποκρισία Χριστέ μου !!...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Το παράπονο του Ελασίτη και, «όταν είδε στην Ομόνοια (Αθήνα) αστυνομικό - τροχονόμο τον Δημητρέλο τον «άνθρωπο» που τον  είχε κατηχήσει και στρατολογήσει στο ΕΛΑΣ, γύρισε στην Ερμιόνη  και έσκισε όλες τις φωτογραφίες που είχε από το αντάρτικο»...

Δημοσιεύτηκε στην καθημερινή εφημερίδα "ΑΡΓΟΛΙΔΑ"





ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ (ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ)

 https://www.vimaorthodoxias.gr/

Η Κυριακή της Μεγάλης Εβδομάδας ονομάζεται έτσι, γιατί «» έγινε η υποδοχή του Χριστού στα Ιεροσόλυμα. Χαρακτηριστικό έθιμο της ημέρας είναι ο στολισμός των εκκλησιών με βάγια, ενώ μετά τη λειτουργία ο παπάς ευλογεί και δίνει στους πιστούς σταυρούς από βάγια, τους οποίους βάζουμε στα εικονίσματα ή όπου αλλού χρειαζόμαστε προστασία.

Η Κυριακή της Μεγάλης Εβδομάδας ονομάζεται έτσι, γιατί «μετά » έγινε η υποδοχή του Χριστού στα Ιεροσόλυμα.

Ο Χριστός μπαίνει στην πόλη χωρίς την βασιλική πολυτέλεια, καθισμένος επί πώλου όνου, αντί για ροδοπέταλα και τελετές, τα μικρά παιδιά κουνούν τα βάγια των φοινίκων, αντί να τον υποδεχτούν οι πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες του τόπου.

Χαρακτηριστικό έθιμο της ημέρας είναι ο στολισμός των εκκλησιών με βάγια, ενώ μετά τη λειτουργία ο παπάς ευλογεί και δίνει στους πιστούς σταυρούς από βάγια, τους οποίους βάζουμε στα εικονίσματα ή όπου αλλού χρειαζόμαστε προστασία.

Στις φωτό από τον ιερό Ναό της Παναγίας Ναυπλίου και τον ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος όπου από την παραμονή των Βαίων, γυναίκες μαζεύονται και κόβουν τα βάγια και τα ετοιμάζουν για την εορτή.

Την Κυριακή των Βαΐων είναι έθιμο να τρώμε ψάρι

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα «επί πώλον όνου». Πορεύεται και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι, στην πρόσκαιρη δόξα, αλλά προχωρεί στο σταυρό και την Ανάσταση.

Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι τελικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου.

Σε λίγες ημέρες θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

 – 

Την Κυριακή των Βαΐων, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά. Μετά τη λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς.

Η εκκλησία μας καθιέρωσε ήδη από τον 9ο αιώνα το έθιμο αυτό μια και όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «όχλος πολύς…έλαβον τα βαΐα των φοινίκων και εξήλθον εις υπάντησιν αυτώ».

Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια, στα Ιεροσόλυμα, ο επίσκοπος έμπαινε στην πόλη «επί πώλου όνου», αναπαριστάνοντας το γεγονός, ενώ στα βυζαντικά γινόνταν «ο περίπατος του αυτοκράτορα», από το Παλάτι προς τη Μεγάλη Εκκλησία.

Στη διαδρομή αυτή ο αυτοκράτορας μοίραζε στον κόσμο βάγια και σταυρούς και ο Πατριάρχης σταυρούς και κεριά. Με τα βάγια οι πιστοί στόλιζαν τους τοίχους των σπιτιών και το εικονοστάσι τους. Και σήμερα ακόμα όλες οι εκκλησίες στολίζονται με δαφνόφυλλα ή βάγια.

Τα παλιότερα χρόνια τους τα προμήθευαν τα νιόπαντρα ζευγάρια της χρονιάς ή και μόνο οι νιόπαντρες γυναίκες, για το καλό του γάμου τους. Πίστευαν πως η γονιμοποιός δύναμη που κρύβουν τα φυτά αυτά θα μεταφερόταν και στις ίδιες και η μια χτυπούσε την άλλη με τα βάγια.

Τα “βαγιοχτυπήματα” σιγά-σιγά άρχισαν να γίνονται και από τις άλλες γυναίκες και τα παιδιά τις μιμούνταν και όπως χτυπιούνταν μεταξύ τους εύχονταν: “Και του χρόνου, να μη σε πιάν’ η μυίγα”. Δυνάμεις ιαματικές και αποτρεπτικές, μαζί με τις γονιμοποιές, αποδίδονταν στα βάγια και γι αυτό έπρεπε μετά την εκκλησία όλα να τα “βατσάσουν” για το καλό. Τα δέντρα, τα περβόλια, τα κλήματα, τις στάνες, τα ζώα, τους μύλους, τις βάρκες.

Από ένα κλαδάκι κρεμούσαν στα οπωροφόρα, για να καρπίζουν και στα κηπευτικά, για να μην τα πιάνει το σκουλήκι. “Μέσα βάγια και χαρές, όξω ψύλλοι, κόριζες !” ‘Ολα εξαφανίζονταν από τα σπίτια μόλις μπαίναν τα βάγια. Κρατούσαν την πρώτη θέση στο εικονοστάσι και μ’ αυτά “κάπνιζαν” οι γυναίκες τα παιδιά για το “κακό το μάτι”. Στη Λέσβο τα παιδιά, μετά την εκκλησία, στόλιζαν ένα δεμάτι από κλαδιά δάφνης με κόκκινα ή πράσινα πανάκια από καινούργιο φουστάνι, κρεμούσαν κι ένα κουδούνι και καθώς πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι ψάλλοντας και λέγοντας εξορκισμούς για τους ψύλλους και τα ποντίκια, έδιναν και ένα κλαράκι δάφνης στη νοικοκυρά.

Στο τέλος ζητούσαν και το χάρισμά τους: “Χρόνια πολλά, εν ονόματι Κυρίου, δό μ’ τ’ αυγό να φύγω.” Στην Ανατολική Ρωμυλία, τα κορίτσια έφτιαχναν με τα βάγια στεφάνια, τους έδεναν μια κόκκινη κλωστή και τραγουδώντας όλες μαζί πήγαιναν και τα πέταγαν στο ρέμα κι όπως έπαιρνε τα στεφάνια το νερό, όποιας πήγαινε μπροστά εκείνη θα γινόταν “συντέκνησσα”.

Πρώτη στο γυρισμό, πρώτη στο χορό και στο δικό της σπίτι η μάνα της θα έφτιαχνε τα φασόλια και θα τις φίλευε όλες, μαζί με ελιές.

Στη Τήνο, την Κυριακή των Βαΐων, τα παιδιά τριγύριζαν στους δρόμους κρατώντας μαζί με το στεφάνι τους την “αργινάρα”, μια ξύλινη ή και σιδερένια ροκάνα που τη στριφογύριζαν με δύναμη. Μέσα σε εκκωφαντικό θόρυβο κατέληγαν στη θάλασσα, όπου πετούσαν στο στεφάνι στο νερό.

Το ”, το στολισμένο με καρπούς κλαδί, που στις γιορτές της άνοιξης περιέφεραν στους δρόμους τα παιδιά, στην αρχαιότητα. Τα βάγια τα έπλεκαν σε πάρα πολλά σχέδια: φεγγάρια, πλοία, γαϊδουράκια, το πιο συνηθισμένο όμως ήταν ο σταυρός.

Σε μερικά μέρη τους έδιναν το σχήμα του ψαριού. Ψάρι είχαν σαν σημάδι αναγνώρισης οι πρώτοι χριστιανοί, η λέξη ΙΧΘΥΣ, εξάλλου, προέρχεται από τα αρχικά Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ. >>>>>

Σάββατο 24 Απριλίου 2021

Χαρούμενος και ελπιδοφόρος ο στολισμός στην είσοδο της Ερμιόνης εν όψει του Πάσχα....


Από τέτοιες εικόνες έχουν ανάγκη  οι πολίτες σ' αυτούς τους δύσκολους, 
αμφίβολους και χαλεπούς καιρούς των ημερών μας... 

Εικόνες με την προδοσία και τη Σταύρωση δεν τις χρειαζόμαστε, έχουν μπει πλέον στο πετσί μας 
και είναι αναπόσπαστο κομμάτι του είναι μας - στη σημερινή ζωή μας, 
με αυτούς  τους αμετανόητους τυχάρπαστους που τις δημιουργούν....  
 Φώτο - σχόλιο 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.