Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Στιγμιότυπα που τράβηξαν την προσοχή μας και απαθανάτισε ο φακός μας ...


Όσα δεν μπόρεσε να διαγράψει ο Χάκερ - συνέχεια…

Από το προσωπικό μας αρχείο – 29 Ιουνίου 2018

Εικόνες δειλινού στην  Ερμιόνη, που με ένα κλικ στο φωτογραφικό μας φακό, πέρασαν στην αιωνιότητα πρόσωπα και πράγματα...

Δυο φίλες – δικά μας κορίτσια - πίνουν το καφεδάκι τους και τα λένε…
 στο καλύτερο μπαλκόνι της Ερμιόνης  στο  Κρόθι. 
Η ανέμελη στάση τους μαζί με την νεανική τους φρεσκάδα, 
 τράβηξε την προσοχή μας και το φωτορεπορτάζ άρχισε....



Σε κοσμικό κέντρο στην παραλία της Ερμιόνης 





Μελαγχολική ανατολή της πανσέληνου από το λιμάνι και το σπίτι μας.... 


Φώτο- ρεπορτάζ 
STAM.DAM.D.
ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΣ

Αγαπητέ συμπολίτη «συμμορφώσου με τον περιβάλλοντα χώρο»….

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Ο δήμος και οι πολίτες έχουν το δικαίωμα 

και την υποχρέωση να παρέμβουν...


Υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις μέσα στους οικισμούς της Ερμιονίδας και πέριξ αυτών με ιδιοκτήτες σπιτιών και οικοπέδων οι οποίοι για δικούς τους λόγους ή εσφαλμένης αντίληψης, τα έχουν αφήσει έρμαια της εγκατάλειψης...
Θεωρούμε πως δεν έχουν αυτό το δικαίωμα και πως πρέπει να συμμορφώνονται σύμφωνα με τον περιβάλλοντα χώρο. Αντίθετα ο γείτονας και κυρίως ο δήμος έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να ζητήσει από τον ιδιοκτήτη του εγκαταλελειμμένου ή απεριποίητου ιδιωτικού χώρου να τον ενημερώσει σχετικά με την υποχρέωση που έχει. Σε διαφορετική περίπτωση (μη συμμόρφωσής του) πρέπει να επιληφθεί του καθαρισμού ο δήμος και να του στείλει τη χρέωση του κόστους της εργασίας στο σπίτι. Και μετά, ό,τι έπεται από αυτή τη διαδικασία…

Δήμαρχε Ερμιονίδας  παρακαλούμε να ειδοποιηθούν οι ιδιοκτήτες των  οικοπέδων 
που παρουσιάζουν αλγεινές εικόνες   να πράξουν τα δέοντα…

ΣΤΑΜ.ΔΑΜ.Δ. 
ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Η διαφύλαξη της ζώσας μνήμης και η μνήμη ως αφήγηση....








Γράφει η Βιβή Σκούρτη
---------------------------------

Κι όπως γράφει ο φίλος μου Αντώνης Μπουντούρης: 

«Δεν ξεδιψάει η θάλασσα όσο και αν μας πίνει» 

(Η αλλαξιά της θάλασσας)

Καταπιάνομαι να ανασύρω από τη λήθη πρόσωπα, πράξεις, ανθρώπινα  βάσανα, να εμπλουτίσω την τράπεζα των προφορικών μαρτυριών, πριν εξαλειφθούν από τη δημόσια μνήμη, αν δεν έχουν ακόμα λησμονηθεί.

Παιδιά που πάλεψαν σε τολμηρές και επικίνδυνες αποστολές περισσότερο ή λιγότερο. Παιδιά που πήραν αμούστακα τη ζωή στα χέρια τους. Κάποια τα κατάφεραν και κάποια όχι. Σε αυτά τα δεύτερα αφορά η ιστορία που αναφέρεται∙ στο τραγικό τέλος δύο συμπολιτών μας. Αφορμή για να ξετυλιχτεί το νήμα της αφήγησης είναι το άλμπουμ των παρακάτω αναμνήσεων:

«Παιδί στα 18 του ο Σταμάτης Σκούρτης του Δαμιανού πλήρωσε το τίμημα που αρπάζει η θάλασσα απ' όσους τολμάνε να την τιθασεύσουν.

Το μαύρο χειμώνα του 42-43 ο Σταμάτης πήρε την απόφαση να φύγει από την βάρκα του πατέρα του. Τη θέση του είχε πάρει ο μικρότερος αδελφός του, ο δικός μου πατέρας,  Περικλής που μόλις είχε συμπληρώσει τα 12 του χρόνια.

Έγινε "κουσέρβα" με τον πατέρα του Λούη του Οικονόμου. Με μια βαρκούλα πήγαν στον Πειραιά να ξεφύγουν από την θανατερή πείνα της Κατοχής. Δούλεψαν το καταχείμωνο και μόλις άνοιξε ο καιρός, μήνα Μάρτη θέλησαν να γυρίσουν στο χωριό. Βρήκαν ένα ερμιονίτικο καΐκι που έδεσε το βαρκάκι στην πρύμη.

Φυσούσε ένας βοριάς χωρίς μπέσα, που από τη μια στιγμή στην άλλη μπορούσε να θεριέψει. Κι αλίμονο, αν ο καπετάνιος δεν κάτεχε τη θάλασσα, μπορούσε να γίνει το κακό. Δυστυχώς, ο φόβος πραγματώθηκε.

Στις Λαγούσες, μια συστάδα από νησάκια βορειοανατολικά της Αίγινας, τους έπιασε καταιγίδα. Ο καπετάνιος πάνω στον πανικό του θεώρησε σωστό να λύσει το βαρκάκι και να συνεχίσει την πορεία του. Η μανιασμένη θάλασσα κατάπιε αμέσως τη βάρκα και από το καΐκι έβλεπαν τη μάταιη προσπάθεια των ναυαγών να σωθούν.

Το ποιος ήταν ο καπετάνιος δεν χρειάζεται να αναφερθεί. Τον πρόλαβα κι εγώ. Τον θυμάμαι ως έναν καλοσυνάτο και γλυκομίλητο γέρο. Ας είναι όλοι τους συγχωρεμένοι».


Αυτή ήταν η υγρή πορεία και των δύο στο βασίλειο του Ποσειδώνα. Η αφήγηση ανήκει στον Σταμάτη (Μάκη) Σκούρτη του Περικλή και της Ελένης που φέρει και το όνομα του πρόωρα χαμένου θείου του. Από τον ίδιο παραχωρημένες και οι δυο φωτογραφίες των προσώπων της οικογένειάς του. Μια ζωή αποτυπωμένη σε δυο κιτρινισμένες φωτογραφίες. Το ίδιο λυπημένο βλέμμα και στις δυο, λες και έβλεπε το τέλος της άγουρης ζωής του.

Στην πρώτη φωτογραφία ο Σταμάτης είναι στα δεξιά, στη μέση η αδελφή του Κατίνα Σκούρτη - Γαλανοπούλου και το μωρό ο πατέρας του Περικλής σε ηλικία ενός έτους (1931).



Στην άλλη είναι ο ψηλός μαζί με τον αδελφικό του φίλο Γιάννη Σγουρό, γιο της κυρα-Αφροδίτης, στα 1942.

Για το γεγονός αυτό έχω αναφερθεί στο 9ο τεύχος του Περιοδικού μας «Στην Ερμιόνη άλλοτε και τώρα» σελ. 9 στο οποίο έχω γράψει για τον Λάζαρο (Λούη) Οικονόμου, αναφερόμενη στον ναυπηγό και στην Ερμιονίτικη ναυπηγική τέχνη.

«…Ο Λούης γιός σφουγγαρά και ψαρά Γιάννη Οικονόμου (Γιάνναρου) και της Κατερινιώς. Στα εννέα χρόνια του έχασε τον πατέρα του, μια άσχημη ημέρα της Κατοχής του 1942. Ο Γιάνναρος με σύντροφο τον Σταμάτη, γιό του Δαμιανού Σκούρτη (Σταματούλα), ναυάγησε με τη βάρκα του ανάμεσα στη Σαλαμίνα και Αίγινα, μ’ ένα φοβερό μπουρίνι και δυτικό άνεμο. Στο σημείο αυτό έχουν χαθεί πολλοί βαρκάρηδες, αλλά λόγω της κατάστασης υπήρχε η υπόνοια ότι έπεσαν πάνω σε νάρκη, όμως κανείς δεν έμαθε την αλήθεια, αφού δε βρέθηκε ίχνος ούτε από ανθρώπους, ούτε από βάρκα…».

Μία άλλη άποψη για το ναυάγιο∙ όπως και να ‘χει σαλπάρισαν για το δικό τους αλλιώτικο ταξίδι.

Αλήθεια, χωράει η ζωή σε ένα κείμενο;

Για να ξεχάσεις πρέπει να το θέλεις και σήμερα μέσα από το κείμενο ζωντανεύουμε απόντες.

Βιβή Σκούρτη

http://ermioniallotekaitora.blogspot.com/


Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022

Ο βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας για εμένα με ποιητικό λόγο…

Υψιπετή και ελευθερόφρονα Σταμάτη. Αγνή κι’ αδούλωτη ψυχή.

Όμηρε και τιμωρέ. Συνέχισε αιρόμενος υπεράνω τετριμμένων και φθαρτών.

Πρόσφερε το θυμίαμά σου το ιδεατό, το ωραίο και το αληθές.

Ισορρόπησε στο ζυγό του αόρατου. 

Ανάδειξε το άφθαρτο, το αιώνιο, το ανθρώπινο…

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αγαπητέ κ. Βουλευτά 

Συγκινημένος αλλά και ξαφνιασμένος για τον ποιητικό σου λόγο που χρησιμοποίησες για να αναφερθείς στο πρόσωπό μου, σ' ευχαριστώ από τα βάθη της ψυχής μου. Κάθε άλλη δική μου αναφορά στο κείμενό σου, θεωρώ, πως θα το υποβάθμιζε. - Ήταν τέλειο!

Σας είμαι ευγνώμων

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ 

ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΦΟΣ

13 Ιανουαρίου 2019 χακαρίστηκε το blog από βαλτό χάκερ διωκτών μου..

… διέγραψαν όλο το αρχείο του blog – περισσότερο από 20.000 χιλιάδες αναρτήσεις που τους είχαν γίνει εφιάλτης …


Τρεις συμβουλές από το γνωστό ποίημα με τίτλο «ΑΝ» του νομπελίστα ποιητή Ράντγιαρντ Κίπλινγκ, μου δώσανε δύναμη και κουράγιο να το κτίσω ξανά  από την αρχή!!!

Οι συμβουλές απόσπασμα από το μακροσκελέστατο ποίημά του…

… ΑΝ μπορείς να κρατιέσαι  νηφάλιος, όταν γύρω σου τα έχουν χαμένα και φταίχτη σε κράζουν για τούτο…

…ΑΝ  της ζωής σου το έργο μπορείς να το βλέπεις συντρίμμια, να σκύβεις ξανά να το κτίζεις, ξανά με φθαρμένα εργαλεία…

…ΑΝ μπορείς να υποστείς μια αλήθεια που πεις, να την βλέπεις εστραμμένη από αχρείους και να γίνεται φάκα για βλάκες…

STAM.DAM.D.

ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ  

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - επειδή μου λένε οι μπανιστιρτζήδες του διαδικτύου, δεν ξέρουμε τίποτα για τις μηνύσεις -> Ρε ούστ...

 

Θέλουν να με δουν με χειροπέδες στα χέρια ! … 


Άλλη μια μήνυση από τον δυό φορές κουμπάρο μου, και νουνό του παιδιού μου κ. Ιωάννη (Γιαννούλη) Δημαράκη. Αυτή τη φορά, με τη διαδικασία του αυτοφώρου!...

Και πάλι οι αστυνομικοί του Α.Τ. Κρανιδίου χθες με το ηλιοβασίλεμα ήρθαν στο σπίτι μου την ώρα που πότιζα - με ιδιαίτερη ψυχική διάθεση -  τα φυτά και τα λουλούδια του κήπου μου, να με πάρουν μαζί τους και να με οδηγήσουν στο Α.Τ. Εκεί με ενημέρωσαν για τη μήνυση του κ.  Δημαράκη. που αφορούσε την αναδημοσίευση στο blog μου  παλαιότερης αναφοράς μου (Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2021)  - κλικ εδώ >>>https://stamdamd.blogspot.com/2021/07/blog-post_26.htmlπρος τον κ. Δημαράκη  με αφορμή προσβλητικά σχόλια στο πρόσωπό μου στο blog -EIKONOSKOPIO και την προηγούμενη μήνυσή του εις βάρος μου!

Αφού ενημερώθηκα από τα αστυνομικά όργανα για το περιεχόμενο της μηνύσεως, κατέθεσα τη δική μου απολογία και αφέθηκα ελεύθερος …

Θεωρώ με τα γραφόμενά μου, ούτε βλάπτω, ούτε συκοφαντώ, ούτε βρίζω, ούτε προσβάλλω τον κ. Δημαράκη. Προσωπικές μου απόψεις καταθέτω για τις ενέργειες του στο Δήμο με τη θέση του ειδικού συμβούλου – συνεργάτη του κ. δημάρχου που κατέχει. Έχω το δικαίωμα αυτό, νομίζω, σαν ελεύθερος πολίτης στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής μου ενασχόλησης και της ενημέρωσης των συμπολιτών μου, να ασκώ την οποιαδήποτε κριτική που επιβάλλεται στην κάθε περίπτωση.  Άλλωστε, και στα Μ.Μ.Ε. ακούτε και διαβάζετε  ανάλογες κριτικές που γίνονται σε πρόσωπα της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης. Τα προσωπικά και οικογενειακά θέματα του κ. Δημαράκη, ούτε με ενδιαφέρουν ούτε ποτέ ασχολήθηκα. Αν δεν αντέχει ο κ. Δημαράκης την κριτική υπάρχει άλλος δρόμος. Και τότε, να είναι σίγουρος, ποτέ δεν θα ασχοληθώ μαζί του… 

STAM.DAM.D.     

ΤΟΠΙΚΌΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ


Από το σημειωματάριό μου με όλη την αλμύρα της θάλασσας που έχει ποτίσει ακόμα και το μεδούλι μου!…



->«Όποιος αγωνίζεται μπορεί να χάσει. Όμως, όποιος δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει»… Μπρεχτ

->…ήταν ένας ψίθυρος, αλλά είχε τη δύναμη ανεμοστρόβιλου!!!...

->Είναι προτιμότερο για εμένα να είμαι θύμα της ειλικρίνειας και της ευθύτητάς μου, παρά να διαβαίνω, την «αισχρή και θλιβερή ατραπό» της υποκρισίας και της συκοφαντίας!!! ...

->Το αίμα μόνο υπό συνθήκες ενώνει. – δένει όμως η αγάπη, δένει η γλυκύτητα της επαφής!...

STAM.DAM.D.

ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Κυκλάδες 27 Σεπτεμβρίου 2001

Δημοτικοί άρχοντες που άφησαν αδρά το αποτύπωμά τους στην Ερμιονιδα...

 

Το δικό μας αφιέρωμα για το προϊστορικό Σπήλαιο «Φράγχθι» στην Κοιλάδα...

ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ...
Το δικό μας αφιέρωμα για το προϊστορικό Σπήλαιο «Φράγχθι» στην Κοιλάδα...


Αναδημοσίευση για να μην περνούν στη λήθη συμπατριώτες της ιδεολογικής προσφοράς και είναι αρκετοί ...

 

Αφιέρωμα στον Ερμιονίτη Λευτέρη Γ. Μαρμαρινό - πρωτοπόρο της έντυπης ενημέρωσης στην Ερμιονίδα ...

ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ...
Αφιέρωμα στον Ερμιονίτη Λευτέρη Γ. Μαρμαρινό - πρωτοπόρο της έντυπης ενημέρωσης στην Ερμιονίδα ...

Και ξανά οι σκέψεις μας γυρίζουν προς τα πίσω, όταν μπροστά αντικρύζουμε ζοφερή εικόνα και αβέβαιο το μέλλον μας...


«Το ψυχοφάρμακό μας»! (Εκμυστηρεύσεις...)

Είναι αυτό να ακούω το πρωί - ώρα 6.00 την μουσική του Εθνικού μας ύμνου με το άνοιγμα του πρωινού προγράμματος του δημοσίου ραδιοφώνου (ΕΡΤ),..



...στη συνέχεια να βγαίνω στο μπαλκόνι του σπιτιού μου, να λέω Καλημέρα! στα λουλούδια και τα δεντράκια του κήπου μου και να αισθάνομαι ότι αυτά με αντιχαιρετούν! ...

...και στην πλήρη ησυχία που υπάρχει στη γειτονιά μου αυτή την ώρα,  να αφουγκράζομαι τον ήχο του φλοίσβου της θάλασσας, όταν ο ελαφρύς κυματισμός πηγαινοέρχεται στην παραλία δίπλα στο σπίτι μου....

Αυτές τις στιγμές κάνω το σταυρό μου και προσεύχομαι.- 
«Θεέ μου μη μου τα στερήσεις όλα αυτά στην υπόλοιπη ζωή μου»…

23 Οκτωβρίου 2019
Αντί για καλημέρα
Stam.Dam.D.

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022

Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας - σκέψεις με αφορμή το βιβλίο του Αλέξη Παπαχελά - «Ένα σκοτεινό δωμάτιο 1967-1974»

 


Θριαμβικός αφελληνισμός

Christos Yiannaras | 10 Jan 2022

Θα συζητάμε, νομίζω, για πολύν καιρό το βιβλίο του Αλέξη Παπαχελά «Ένα σκοτεινό δωμάτιο 1967-1974» – βιβλίο με τεκμηριωμένο το ιστορικό υλικό που κομίζει και γόνιμο για τα ερωτήματα που γεννάει. Η κυρίως πρόκληση, νομίζω, είναι να κρίνουμε – ερμηνεύσουμε όχι απλώς συμπεριφορές, αλλά τα κίνητρα και τη συλλογική αυτοσυνειδησία που οι συμπεριφορές απηχούν.

Με τη νηφαλιότητα της χρονικής απόστασης σήμερα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η δικτατορία των συνταγματαρχών έφερε στο φως τη δυσδιάκριτη σχιζοείδεια που χαρακτηρίζει τον ελλαδικό κρατικό βίο, από τα πρώτα βήματα εκσυγχρονισμού – εξευρωπαϊσμού του. Προσπάθησε το ελλαδικό κρατίδιο να γίνει κράτος «ευρωπαϊκό» παραμένοντας ελληνώνυμο και «παντρεύοντας» δυόμισι χιλιάδες χρόνια ιστορίας του με την ευρωπαϊκή νεωτερικότητα. Το συνταίριασμα αποδείχνεται (δυο αιώνες τώρα) ανέφικτο, ο κοινωνιοκεντρικός πολιτισμός των Ελλήνων είναι αδύνατο να συνταιριάξει με τον ατομοκεντρισμό της Δύσης, αδύνατο να συμπέσει η δημοκρατία με την res publica.

Οι αξιωματικοί, που ιδιοποιήθηκαν αυθαίρετα την εξουσία στις 21 Απριλίου του 1967, επικαλέστηκαν τον κίνδυνο που διέτρεχε η Ελλάδα, αν αφηνόταν να κυβερνηθεί από τους «κομμουνιστές» της μαρξιστικής Αριστεράς. Γιατί ήταν «κίνδυνος» τότε η Αριστερά; Επειδή στην Ελλάδα είχε ταυτιστεί με τα φρικώδη εγκλήματα της Ζαχαριαδικής ανταρσίας. Οι πραξικοπηματίες αξιωματικοί επέβαλαν στο αφελληνισμένο πολιτικά κρατίδιο την τυπικά δυτική διαμάχη: εθνικισμός – διεθνισμός, ιδιοκτήτες των μέσων παραγωγής – ακτήμονες προλετάριοι.

Δεν ξέρω αν είχε ποτέ συζητηθεί στο ελληνώνυμο κρατίδιο του βαλκανικού Νότου κάποια ελληνική αντιπρόταση στον Ιστορικό Υλισμό που παγιδεύει στη Δύση κάθε πολιτικό προβληματισμό. Οι διπολικές αντιθέσεις Δεξιά – Αριστερά, καπιταλιστές – προλετάριοι, ελεγχόμενες αγορές – ελευθερία κεφαλαίου, επιβλήθηκαν στανικά στην εκφραστική των Ελλήνων, χωρίς να προκύπτουν από την εμπειρία τους.

Από μιμητική φιλοδοξία εγκυρότητας «αναγκαστής κατά πάντων» (για να δοθεί κύρος στον επαρχιωτικό μιμητισμό) ελληνικές λέξεις, γεννημένες από ριζικά διαφορετικές εμπειρίες, μεταφέρθηκαν αυθαίρετα στο λεξιλόγιο που δημιουργήθηκε στη νεωτερική Δύση, για να σημάνει την εκεί εμπειρία της «πάλης των τάξεων»: «Προοδευτικοί» και «φιλελεύθεροι», «συντηρητικοί» και «ριζοσπάστες», «ελεύθερη αγορά» και «ελευθεροτυπία» υπηρετούν την παραπλάνηση και εξαπάτηση των μαζών. Υιοθετήθηκαν, όμως, και από τον κρατικό φορέα της ελληνικής παράδοσης, το καταχρεωμένο σε αλλοδαπούς δανειστές ελλαδικό κρατίδιο, με κωμική καύχηση «εκσυγχρονισμού».

Οι πρωταίτιοι της δικτατορίας του 1967 είχαν τη νοο-τροπία και ακολούθησαν τις πρακτικές κάθε ανάλογου «εθνικιστικού» μορφώματος στο ευρωπαϊκό (ή και διεθνές) πεδίο. Ήταν, η δικτατορία του 1967-1974, τυπικό προϊόν και δείγμα δυτικογενούς εθνικισμού, αγνοούσε το «νόημα» και το βιωματικό φορτίο του ελληνικού πατριωτισμού. Ο δάνειος εθνικισμός των συνταγματαρχών είχε εχθρό και αντίπαλο τον επίσης εξωγενή μαρξισμό – κομμουνισμό, απηχούσε μια διαμάχη (ακτημόνων – κεφαλαιοκρατών) που στην Ελλάδα ήταν επείσακτη και ιστορικά άσαρκη, τη μιμηθήκαμε πιθηκίζοντας τους Ευρωπαίους. Είχαμε πληρώσει τη μίμηση με έναν αιματηρό εμφύλιο, προσθέσαμε στο τίμημα και μια δικτατορία.

Για κάποιες δεκαετίες οι μελετητές ή και υπέρμαχοι του «κοινοτισμού» στην Ελλάδα (Κωνσταντίνος Καραβίδας, Νικόλαος Μοσχοβάκης, Νικόλαος Πανταζόπουλος, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Κώστας Βεργόπουλος) μάχονταν για να καταδείξουν ότι η αυτοδιαχειριζόμενη κοινότητα σάρκωνε τη συνέχεια της αρχαίας «πόλεως» και την οργανική της προέκταση στην ενορία – εκκλησία. Δεν ήταν ένα μουσειακό είδος ο κοινοτισμός, ήταν μια βιωμένη εμπειρία, που απηχούσε την ελληνικότητα όχι ως «εθνικό» ιδεολόγημα, αλλά ως ζωντανή και γόνιμη διάρκεια του «κατ’ αλήθειαν» βίου της «πόλεως».

Είναι ένα εξαιρετικά θλιβερό γεγονός, απώλεια σε πανανθρώπινη κλίμακα, η άλωση του κοινωνιοκεντρικού πολιτισμού των Ελλήνων από τον ατομοκεντρισμό της Δύσης. Οι αφελείς και ημι-εγγράμματοι κινηματίες του 1967 νόμιζαν ότι υπηρετούν τον Ελληνισμό και τον πολιτισμό του επιβάλλοντας στανικά την πιο διεστραμμένη εκδοχή της ρητορικής ελληνικότητας που είχαν χρησιμοποιήσει στη Δύση οι αφελέστεροι και πλέον μικρονοϊκοί «θαυμαστές» του. Η νομική κατασφάλιση «ατομικών δικαιωμάτων» καταργεί τη συναρπαστική απροσδιοριστία του κατορθώματος της «φιλίας», η αλήθεια δεν είναι γνώση «αναγκαστή κατά πάντων», αλλά το προϊόν του αθλήματος μετοχής στις «κατά λόγον» (αρμονία και κοσμιότητα) σχέσεις της πόλεως – πολιτικής τέχνης και επιστήμης.

Το πιο οδυνηρό: Με τη δικτατορία της επταετίας, 1967-1974, η σύγχυση εννοιών και οπτικής στο ελληνόφωνο κρατικό απολειφάδι κυριάρχησε ολοκληρωτικά. Οι «εκπαιδευτικές» μεταρρυθμίσεις, από το 1974 έως σήμερα, κατόρθωσαν τέτοια ρήξη της ελληνικής συνέχειας και τέτοιον αφελληνισμό των Ελληνωνύμων, που ούτε οι Τούρκοι δεν θα μπορούσαν ποτέ να ονειρευτούν.

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ»

  


ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                        10-1- 2022                                                                                                                                            

                                                

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ»

  Στις 13 Δεκεμβρίου 2021 υπέβαλα ερώτηση που συνυπέγραψε και  ο Τομεάρχης Δικαιοσύνης Θεόφιλος Ξανθόπουλος, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δράμας, προς τα Υπουργεία  Δικαιοσύνης και Υποδομών και Μεταφορών για την αναγκαιότητα των έργων επισκευής και αποκατάστασης του Δικαστικού Μεγάρου Ναυπλίου.

  Η ερώτηση που απευθυνόταν στα συναρμόδια Υπουργεία κυρίως στόχευε στην ανάληψη ευθύνης από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, αφού πλέον στην ελεγχόμενη από αυτό Εταιρία Κτιριακών Υποδομών Α.Ε. έχει ενταχθεί η μέχρι του έτους 2013 υπαγόμενη στο Υπουργείο Δικαιοσύνης κατασκευαστική εταιρία ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.

  Κατ’ ευτυχή συγκυρία την ίδια χρονική στιγμή υποβλήθηκε στην ΚΤΥΠ αντίστοιχο έγγραφο αίτημα της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δικαστικού Μεγάρου Ναυπλίου που συντάχθηκε με επιμέλεια και μέριμνα του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου κ. Ηλία Κωνσταντακόπουλο  με την οποία επίσης εζητείτο να διενεργηθεί αυτοψία και να αναληφθεί η αποκατάσταση της κτιριακής υποδομής του Δικαστηρίου.

  Κατόπιν αυτών είχαμε τη θετική ανταπόκριση της εν λόγω Υπηρεσίας, όπου απαντώντας στην ερώτησή μου (Α.Π. ΔΣ/ΚΟΙΝ/111 από 21-12-2021), αναφέρει ότι… «σύντομα θα διενεργήσει αυτοψία και θα αναλάβει την αποκατάσταση της κτιριακής υποδομής».

  Στο έγγραφο αυτό μάλιστα καταγράφονται επιγραμματικά όλες οι προαπαιτούμενες μελέτες, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις μέχρι την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης που θα οδηγήσει στην δημοπράτηση και τις εργασίες αποκατάστασης των βλαβών και αναγκαίων επισκευών.

 Σχετικά οι προπαρασκευαστικές ενέργειες περιέχονται αναλυτικά στο πιο πάνω απαντητικό έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΚΤΥΠ κ. Αθανασίου Γιάνναρη το οποίο συμπεριέχεται στην απάντηση του Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Τσιάρα.

  Είναι σαφές και γνωστό εκ πείρας ότι όλη η διαδικασία θα απαιτήσει για να ολοκληρωθεί ικανό χρονικό διάστημα, αφού περιλαμβάνει σύνθετες εργασίες  και συντονισμένες ενέργειες.

  Ευελπιστούμε όμως και θέλουμε να πιστεύουμε ότι σύντομα θα υπάρξει πρόοδος για να ξεκινήσει και ολοκληρωθεί ένα τόσο αναγκαίο και απαραίτητο έργο.

  Εκφράζουμε τέλος την ικανοποίησή μας για την άμεση ανταπόκριση της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ και δηλώνουμε ότι θα παρακολουθούμε και θα ελέγχουμε την εξέλιξη όλων των διεργασιών για τη συντέλεση του έργου αυτού, που πρέπει να αποκαταστήσει το Μέγαρο αισθητικά και λειτουργικά, προς όφελος των χρηστών αλλά και της πόλης του Ναυπλίου.

                                                                 Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας

                                                                                 Γιάννης Γκιόλας

  Παρατίθενται στη συνέχεια οι απαντήσεις των Υπουργείων:>>>>>>>>>

Φιλία: δυστυχώς την καταντήσαμε «αγαθό σε ανεπάρκεια!...»

 Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος

     Καταθέτω σήμερα ένα μεγάλου μεγέθους άρθρο επειδή μεγάλου μεγέθους θεωρώ και το αντικείμενο που διαπραγματεύομαι: την Φιλία!....

     Οι πρόγονοί μας έλεγαν ότι «όμοιος ομοίω αεί πελάζει...» 

ενώ εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες λέμε «πες μου τον φίλο σου, να σου πω ποιος είσαι...»

     Θα σας ξαφνιάσω σήμερα με την προτροπή:

     «Κοίτα τον φίλο σου για να καταλάβεις ποιος είσαι!...»

     Οι άνθρωποι είμαστε κοινωνικά όντα και η διαπίστωση του Αριστοτέλη για την «αγελαία φύση» μας έχει πλέον επιβεβαιωθεί με σύγχρονες έρευνες επιστημόνων της συμπεριφοράς, καθώς δεν αρκεί η διαπίστωση ούτε και η ανάλυση των απώτερων νοημάτων που περικλείονται στην φράση «όμοιος ομοίω αεί πελάζει...»

     Τρία επίμαχα πρόσθετα ερωτήματα σχετίζονται με τη διαχρονική ισχύ και τις προϋποθέσεις αυτής της θέσης, το γιατί, το πότε και το κάτω από ποιες συγκεκριμένες συνθήκες «ο όμοιος αναζητεί τον ή την όμοιο...»

     Αφηγήσεις από προσωπικές εμπειρίες ναυαγών, φυλακισμένων που έζησαν σε κελιά αυστηρής απομόνωσης για μεγάλα χρονικά διαστήματα, όπως και μοναχών-ασκητών, πιστοποιούν ότι στο διάστημα της μοναξιάς τους τα άτομα αυτά είχαν επιθέσεις άγχους (ταχυπαλμίες, ναυτίες, σφιξίματα στο στήθος, τάση λυγμού, αστάθειες και ζαλάδες και μια έντονη διάχυτη αίσθηση φόβου και πανικού).

     Ήδη γνωρίζουμε ότι «το άγχος του αποχωρισμού» δρα ανασταλτικά στον ψυχισμό και τη συμπεριφορά πολλών μικρών παιδιών, που αρχίζουν να παρακολουθούν σχολείο σε όλες τις σύγχρονες κοινωνίες, όπως και σε παιδιά ακόμη μικρότερης ηλικίας, που τα εμπιστεύονται οι εργαζόμενοι γονείς τους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

     Να υποθέσουμε, λοιπόν, ότι ένας θεμελιακός παράγοντας για την κοινωνικότητα του ανθρώπου, την ανάγκη του για παρέες, φιλίες και ερωτικούς δεσμούς, συνίσταται στην προσπάθεια αποφυγής της μοναξιάς και του «άγχους του αποχωρισμού;»

     Η υπόθεση αυτή είναι σωστή και δεν αποτελεί μόνο λαϊκή εμπειρική γνώση, αλλά έχει επαληθευθεί με θεωρητικές θέσεις που υποβλήθηκαν σε αυστηρούς ελέγχους με μια σωρεία εμπειρικών μελετών, όπως διαγράφονται από τις απαιτήσεις των επιστημών κοινωνιολογίας και ψυχολογίας.

     Γιατί, όμως, κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο μέσα από το ευρύτερο περιβάλλον των γνωριμιών μας απολήγει να γίνει επιστήθιος φίλος, εραστής ή σε πολλές περιπτώσεις τελικά ακόμη και μόνιμος σύντροφος ή σύζυγός μας;

    Σίγουρα, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο άτομο μας ικανοποιεί συνιστά τη βάση σύναψης φιλίας. Μόνο άτομα με ψυχολογικά προβλήματα θα επέλεγαν για σύντροφό τους άτομα που τα «τιμωρούν» και, έστω αν όλοι μας γνωρίζουμε τέτοιες περιπτώσεις, ουσιαστικά αυτές επιβεβαιώνουν και δεν αναιρούν τον κανόνα.

     H επιλογή του φίλου, σύμφωνα με τις σύγχρονες ψυχοκοινωνικές θεωρίες, μοιάζει σε πολλές της διαστάσεις με την οικονομική συνεργασία ή συναλλαγή, χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζεται από την ψυχρότητα ή την πεζότητα των οικονομικών παραμέτρων. >>>>>>>

Γιατροί, προσωπικότητες της Ερμιονίδας πριν από 2 αιώνες !!!


ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ

Γιατροί, προσωπικότητες της Ερμιονίδας πριν από 2 αιώνες !!!