Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 2 Ιουνίου 2024

Ταξίδι θαλασσινό «φόρος τιμής» στις εποχές που αφήσαμε!! ...

 

 Αφιέρωμα στις παιδικές αναμνήσεις των ανέμελων χρόνων μας,

  στην είσοδο του καλοκαιριού,

 και με την πιο θερμή ευχή -> ΥΓΕΙΑ  σε όλους μας …

(Από το προσωπικό μας αρχείο - 9 Αυγούστου 2010)

------------------------------------------------------------------------------------------------------




Από το Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη

 

 Νοσταλγικό φύσημα και αεράκι δροσερό το κείμενο της Ρίνας Λουμουσιώτη, αφιερωμένο στο φίλο της Λάμπη, που ήταν και δικός μου φίλος, ξεσκέπασε τις θαλασσινές μου εικόνες και κουβέντες του μπάνιου, ευτυχισμένες μνήμες που τόσα χρόνια η ψυχή μου τις είχε φυλαγμένες, προστατευμένες, να μη σκορπίσουν στη λησμονιά.

Κοντά σ’ αυτό και η έκθεση φωτογραφίας που οργάνωσε το περασμένο καλοκαίρι η «Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης», της οποίας μέλος είναι και η Ρίνα, όπου βραβεύτηκε  η φωτογραφία ενός παιδιού που πέφτει στη θάλασσα με τα πόδια μαζεμένα, «εκτελώντας» το γνωστό στην Ερμιόνη, «λίλιμο».

Με αυτή την αφορμή, οι αναμνήσεις μου ξεπρόβαλαν και γρήγορα ανέβηκαν τα σκαλάκια του νου μου «σαν μια πρόκληση, σαν ένα μήνυμα», βάλσαμο ζωής.

Με συναισθήματα λαχτάρας και πόθου ταξίδεψα χρόνια πίσω και έγραψα για τα θαλασσοπαιγνίδια τα δικά μου, του τόπου μας.

Μα θέλω να προλάβω, να θυμηθώ, να πω κι άλλα, γιατί ετούτος ο τόπος, κήπος εύφορος «της παιδικής μου ζωής και της νιότης», κρατάει πολλές μακρινές αναμνήσεις που ποτέ …δεν παρήλθαν.

 

Ψάχνοντας τις μπανιέρες και τα ονόματά τους.


ü Μαγκούλα, η αφετηρία. Στον γνωστό κολπίσκο έκαναν το μπάνιο τους τα μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα και όσα έμεναν στα περιβόλια της γύρω περιοχής. Οι περισσότερες γυναίκες έπεφταν στη θάλασσα με τις ρόμπες, λουλουδάτες ή μονόχρωμες, τα νυχτικά, τα ροζ υφασμάτινα κομπινεζόν που φούσκωναν στο νερό και φανέρωναν όσα ήθελαν να κρύψουν, αλλά και με το φακιόλι στα μαλλιά -για να μην τα βρέξουν. Οι άντρες κολυμπούσαν με τα σώβρακα που έφταναν μέχρι τα γόνατα. Αέρας κομψότητας και άνεση κυκλοφορίας για την περίσταση! Πρόκληση θυμηδίας!

ü Το βαγόνι - > Μαζευόμαστε τα αγόρια για να κάνουμε τις βουτιές, όταν είχαμε χορτάσει το μπάνιο και επιζητούσαμε το κάτι άλλο. Η τοποθεσία ήταν ιδανική!

ü Η Σκάλα. Ίδια γεύση! Βουτιές, μακροβούτια, φύσημα, λίλιμα, πατητές, φλόμο!

 

ü Η μπανιέρα στο Γκουρουμέσι ή η μπανιέρα του Παύλου. 



Ο μεγάλος βράχος στη μέση του κατηφορικού τοπίου -σήμερα στη θέση του είναι κτισμένα σπίτια με ωραία θέα, δέσποζε στην περιοχή και της είχε δώσει το όνομά του.[1] Ήταν ακριβώς κάτω από το περιώνυμο καφενείο του Παύλου Οικονόμου, όπου σήμερα έχει το σπίτι της η Ευγενία, η κόρη του, που ήταν συμμαθήτριά μου.


Ο βράχος αυτός ήταν …ιερός, κάτι σαν σύμβολο! Έμοιαζε, καθώς τον κοίταζες από μακριά, με τεράστιο ανθρώπινο κεφάλι, όπου ξεχώριζε η πελώρια μύτη του. Εδώ, καθώς μου διηγήθηκαν και οι παλαιότεροι, μαζεύονταν όλα τα παιδιά, αγόρια και κορίτσια και έπαιζαν διάφορα παιγνίδια, πολλά χρόνια πριν την κατοχή. Έπαιξα κι εγώ εκεί και οι συνομήλικοί μου!

Όταν φτιάχτηκε ο περιφερειακός δρόμος, η μεγάλη πέτρα κύλησε προς τη θάλασσα και χωρίστηκε σε τρία κομμάτια, που μέχρι και σήμερα διακρίνονται στον βυθό. Σ’ ένα από αυτά, που έπεσε στη μπανιέρα μας, αναφέρεται και η Ρίνα, νοσταλγικά, ξεδιπλώνοντας τη δική της σχέση, τις δικές της εμπειρίες.


Στη μπανιέρα, λοιπόν, του Γκουρουμέσι ή του Παύλου, μόλις έκλειναν τα σχολεία, άτακτα στίφη από Ταξιαρχιώτες, Μυλιώτες, παιδιά του πάνω μαχαλά και της λαρτανίας, Σκορδοχωρίτες με τ' όνομα, από τα Καραβανέικα, αλλά και Μαντρακιώτες και… αδέσποτα, ο περισσότερος παιδόκοσμος της Ερμιόνης μαζευόμαστε εκεί. Για να πάρουμε τη θέση μας στην πιο ξακουστή μπανιέρα του τόπου, μία με μιάμιση ώρα πριν τις 12, και ν’ αρχίσει το μεγάλο πανηγύρι! Φορούσαμε, όσοι είχαμε βέβαια, τα …μπανιερά μας, έτσι έλεγαν τότε τα μαγιό, ενώ οι άλλοι έκαναν μπανιερό το μαύρο, τις περισσότερες φορές, ή το άσπρο σωβρακάκι (σορτσάκι) που φορούσαμε στις γυμναστικές επιδείξεις την τελευταία βδομάδα της σχολικής χρονιάς.


- Φόρεσε, βρε, εκείνο το σωβρακάκι που έκανες γυμναστικές επιδείξεις και πήγαινε    για μπάνιο!

- Καλέ αυτό κολλάει επάνω με τη θάλασσα και…

- Κι επειδή; Κλεμμένα τα ΄χεις;[2]

Στα κορίτσια οι μανάδες ήταν περισσότερο αυστηρές.

-  Κοίταξε, μόλις βγεις από τη θάλασσα να ’χεις το νου σου, να ρίξεις αμέσως την πετσέτα πάνω σου και να σκεπάσεις τα πόδια. Μην κάθεσαι έτσι… και σε κοιτάζουν όλοι! Είδα εκείνον τον..... να έχει ανοίξει  ένα στόμα να, σα χάνος, και να σε κοιτάει! Θα σε φάνε με τα μάτια τα αγόρια που κολυμπάτε μαζί! Πρόσεχε, έχε το νου σου! Μη δίνεις δικαιώματα!

Ήταν υπέροχες οι στιγμές του μπάνιου! Παιδικά σώματα, κοκαλιάρικα τα περισσότερα, υγιή, καρκανιάρικα, αραδιασμένα στα βράχια. Κορμιά εφήβων σφριγηλά, δυνατά, μαυρισμένα! Άνθη όλα της θάλασσας που την έραιναν καθημερινά!

Κι εσύ; Ζούσες λίγες ώρες με αυτούς που αγαπούσες και θαύμαζες, που ήσαν έτοιμοι να σε βοηθήσουν με τη θέρμη της οικογενειακής υποστήριξης, αν τους χρειαζόσουν, όταν κάποιος, άδικα, σε είχε πειράξει. Την ίδια στιγμή, βέβαια, οι ίδιοι, οι πιο δυνατοί από σένα, σου έκαναν «πατητές», στα ξαφνικά, μια και δυο και τρεις φορές συνέχεια, μέχρι να σκάσεις και να σε πάρουν τα κλάματα. Σε χόρταιναν θαλασσινό νερό, που το έβγαζες, χωρίς να το θέλεις με βουλωμένα τα αυτιά, από τη μύτη και το στόμα!

ü Τα Μαντράκια. Έκαναν μπάνιο, όσοι είχαν εκεί κοντά τα σπίτια τους.

 

ü Ο μαστρο-Γιάννης. Η μικρή αμμουδιά που ήταν κάτω από το ξυλουργείο, είχε το όνομα του πρωτομάστορα που έφτιαχνε καταπληκτικές βάρκες και άλλα σκαριά. Εδώ κολυμπούσαν οι γείτονες και, κάπως παράμερα, νεαρά αγόρια και κορίτσια που είχαν συμπληρώσει τα 15 ή 16 χρόνια και είχαν βγει στην «τρυφερίτσα», όπως λέμε στον τόπο μας.

 

ü Το Κουλούρι. Είναι το μέρος λίγο πριν φτάσουμε στην ταβέρνα του Τζιέρη ερχόμενοι από τα Μαντράκια, με την πλατιά πέτρα για άνετη ηλιοθεραπεία. Δεν μπόρεσα να μάθω, γιατί λέγεται έτσι. Κάποιοι την ονόμαζαν και «χού-ντ-ζα» (μυτούλα), γιατί έμοιαζε με μύτη.

ü Ανάμεσα στις μπανιέρες «μαστρο-Γιάννη» και «Κουλούρι» ήταν ο Κουραμπιές. Το όνομά της παρμένο από μια πέτρα που ΄χε το σχήμα του γευστικού γλυκού. Όταν ανοίχτηκε ο δρόμος, η πέτρα έγινε χίλια κομμάτια και μαζί της ξεχάστηκε και η μπανιέρα!


ü Η Συκιά. Το δέντρο που υπάρχει εκεί, έδωσε το όνομά του στην τοποθεσία.


ü Το Μαδέρι. Εδώ αρχίσαμε να ερχόμαστε για μπάνιο, απ’ ότι θυμάμαι, στο τέλος της δεκαετίας του ’60. Τότε άνοιξαν τον δρόμο και έφτιαξαν μια τσιμεντένια μικρή βάση με ξύλινο μαδέρι, για να κάνουμε βουτιές.

 

 



ü Ο Άγιος Γιάννης. Είχε μόνιμους επισκέπτες και μέχρι σήμερα το ίδιο συμβαίνει. Εδώ και στις τρεις προηγούμενες μπανιέρες, κολυμπούσαν τότε τα παιδιά που είχαν το σπίτι τους στο λιμάνι, οι Λιμανιώτες και στο Μπίστι, οι Μπιστιώτες.  - >>


ü Το πρώτο παγκάκι και τα διπλά παγκάκια (πρώτη μπανιέρα στο Μπίστι).

  Ηγετική μορφή εκεί, ο Νίκος Σαρρής! (+) Ωραίος, μαυρισμένος με μαλλιά μακριά κι ένα επιτελείο είκοσι περίπου φίλων, τότε τη δεκαετία του 60. Στο ίδιο μέρος, σήμερα, εμείς, εδώ και σαράντα περίπου χρόνια. Ατέλειωτες συζητήσεις, περιστατικά…, εντυπώσεις, μνήμες, εμπειρίες, λόγια πολλά, τότε και τώρα.


Η Σπηλιά (δεύτερη μπανιέρα στο Μπίστι). Στέκι ερωτευμένων και άλλων… ύποπτων καταστάσεων.


ü Η αμμουδιά του Μύλου. Μια απ’ τα ίδια. Εδώ απέφευγες τις περίεργες ματιές και τα… επαινετικά σχόλια.


ü Κατάκαβα. Μπροστά στο Φανάρι στο Μπίστι.

ü Το Καραβάκι. Η μικρή αμμουδιά, αμέσως μετά το Φανάρι, καθώς στρίβουμε για το λιμάνι. Κολυμπούσαν, προσωρινά, κάποιοι επισκέπτες της Ερμιόνης, που δε γνώριζαν την περιοχή.

 

Κολυμβητική Παιδεία

1.  Όσα παιδιά δεν μπορούσαν να μάθουν εύκολα μπάνιο και ήσαν αθάρρευτα με το θαλασσινό νερό, είχαν τα σωσίβιά τους. Δύο μεγάλες, κίτρινες κολοκύθες δεμένες με σκοινί γύρω απ’ τη μέση, για να μπορούν έτσι, άφοβα, να επιπλέουν. Αυτή η διαφορετικότητα, πολλές φορές, έδινε αφορμή για κοροϊδίες και υποτιμητικά σχόλια.

-  Ου βρε φοβιτσιάρη, τζίτζο, τι τις θέλεις τις κολοκύθες; Δεν ξέρεις μπάνιο;

2.  Μερικά παιδιά που δεν είχαν μάθει να κολυμπούν καλά, κουβαλούσαν μαζί τους το «αθάνατο». Ήταν ένα ξύλο ελαφρύ, γύρω στο 1,20 μ. που επέπλεε στο νερό, ο κορμός από το φυτό αγάβη ή αγαύη, το γνωστό μας αθάνατο.[3] Το κρατούσε το παιδί με απλωμένα μπροστά τα δυο του χέρια και χτυπώντας τα πόδια του, κολυμπούσε. Όταν ο κορμός ήταν μακρύς, μπορούσαν ν’ ακουμπήσουν δύο ή ακόμα και τρία παιδιά. Τότε το «αθάνατο» γινόταν πηγή έμπνευσης και η φαντασία τους οργάνωνε όμορφα παιγνίδια.

3.  Οι τυχεροί -και αυτοί ήσαν λίγοι, είχαν τη «σαμπρέλα», τον ελαστικό στρογγυλό σωλήνα από τη ρόδα των αυτοκινήτων. Ο ιδιοκτήτης του καθότανε στη μέση σαν κυβερνήτης σκάφους και οι υπόλοιποι, με τη δική του συγκατάθεση πάντα, πιανόμαστε γύρω-γύρω και ξανοιγόμαστε στα βαθιά. Κάποιες φορές είχαμε πετύχει το στόχο να φτάσουμε απέναντι, στο Μαυρονήσι και να επιστρέψουμε με τον ίδιο τρόπο. Περισσότερο από 3 ώρες κολύμπι, αν θυμάμαι καλά και σε ηλικία 13-14 χρόνων. Η αγωνία των δικών μας ανθρώπων, αν δεν επιστρέφαμε στην ώρα μας, έφτανε στο κατακόρυφο και στα όσα επακολουθούσαν έχουμε αναφερθεί παλαιότερα. Εγώ δεν είχα ποτέ σαμπρέλα, αν και ο θείος μου, ο Βλάσης Βρεττός, είχε αυτοκίνητο. Αρνιόταν να μου την …παραχωρήσει, έχοντας κάνει άδηλη συμφωνία με τους γονείς μου, για να μην πνιγώ!

Υπήρχαν και κάποια παιδιά που ζήλευαν όποιον είχε σαμπρέλα. Τα μεγαλύτερα, μάλιστα, πολλές φορές ζητούσαν αφορμή να τον «εκδικηθούν». Έτσι, άλλοτε φανερά, άλλοτε κρυφά, με ένα μαχαίρι ή άλλο αιχμηρό αντικείμενο, του κατέστρεφαν τη σαμπρέλα. Μόλις το αντιλαμβανόταν το παιδί ξεσπούσε σε λυγμούς και σε γοερούς θρήνους. Ήταν απαρηγόρητο...

4.  Τα αγόρια που ήξεραν καλό μπάνιο κολυμπούσαν με «πάσες» -«απλωτές» τις λένε άλλοι, έτσι λέγαμε στην Ερμιόνη την κίνηση των χεριών που μοιάζει με το «ελεύθερο» στην αθλητική κολυμβητική ορολογία, χτυπώντας, ταυτόχρονα, τα πόδια ρυθμικά και με δύναμη πάνω-κάτω στο νερό, για να προχωρήσουν.

Με τον τρόπο που γίνονταν οι «πάσες», εύκολα ξεχώριζες τον Ερμιονίτη που είχε σχέση με τη θάλασσα, γιατί οι «πάσες» του ήταν αρμονικές σε αντίθεση με το βουνίσιο και τις …ατσούμπαλες απλωτές του!

5.  Τα κορίτσια κολυμπούσαν μ’ έναν πολύ όμορφο τρόπο, που μοιάζει με το πρόσθιο των κολυμβητριών. Τα χέρια άνοιγαν σε όλη τους την έκταση μπροστά από το στήθος και τα πόδια ανοιγόκλειναν ρυθμικά, όπως οι αντικριστές λεπίδες του ψαλιδιού. Κάποιοι γονείς δεν επέτρεπαν στα κορίτσια τους το μπάνιο. Η μητέρα και η γιαγιά σχολίαζαν αποδοκιμαστικά:

-  Που-του-ρα-τα, μπίνιεν μπάνιο! (οι π-τ-ν-ς κάνουν μπάνιο!)

6.  Άλλοι έκαναν «τάβλα», ύπτιο, και χτυπώντας με δύναμη τα πόδια προκαλούσαν αφρό, σαν την προπέλα του πλοίου, όταν βάζει μπρος και ξεκινά. Όσοι δεν ήξεραν καλό μπάνιο ή πρωτομάθαιναν, έκαναν «σκυλάκι». Κουνούσαν τα χέρια τους δυνατά και γρήγορα μπροστά στο στήθος τους, όπως ακριβώς κάνουν με τα μπροστινά τους πόδια οι σκύλοι, κάνοντας χαρές στα αφεντικά και τους φίλους τους.

7.  Από την 1η  μέχρι και τις 15 Αυγούστου, τα μπάνια δεν επιτρέπονταν. Οι γονείς δεν μας άφηναν να κολυμπήσουμε, γιατί έβγαιναν «οι δέρμιζες», ζώα θαλασσινά, ασπόνδυλα, που μοιάζαν με τις βδέλλες, καθώς μού έλεγε ο καλός μου φίλος, Αργύρης Καραλής. Αναδεύονταν στο βυθό, με κόκκινες, πράσινες, κίτρινες χρωματιστές ραβδώσεις κι ένα χνούδι απαλό κάλυπτε το σώμα τους, που σαν ερχόταν σε επαφή με το δέρμα μας, προκαλούσε ερύθημα, κοκκινίλα, έντονη φαγούρα και πόνο.

Μας φόβιζαν, λοιπόν, οι γονείς μας, με τις δέρμιζες, ενώ στην πραγματικότητα ήθελαν να μας κρατήσουν στα σπίτια, να ξεκουραστούμε και να δυναμώσουμε, μετά από σαράντα περίπου μέρες ασυδοσίας, από τις αρχές του Ιουνίου που τα σχολεία είχαν κλείσει.

Ταυτόχρονα άρχιζε και η νηστεία! Μέσα στο Δεκαπενταύγουστο, συνήθως του Σωτήρος, έπρεπε να μεταλάβουμε. Τη μέρα της μετάληψης, το μπάνιο απαγορευόταν αυστηρά, επειδή την ώρα εκείνη φτύνουμε συνεχώς, πράγμα ανεπίτρεπτο, σύμφωνα με την τοπική μας παράδοση, σε όποιον έχει πάρει τη θεία κοινωνία.

Όλα αυτά ζωντάνεψαν μπροστά στα μάτια μου και άγγιξαν τρυφερά τον κόσμο της νιότης μου. Εικόνες και ήχοι ανεπανάληπτοι, γεύσεις και μυρωδιές μεθυστικές, η καρδιά του τόπου μου, το αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου, που φωτίζει, παρηγορητικά, τις δύσκολες εποχές που περνούμε...

 

Σημειώσεις

Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες είναι του αείμνηστου φωτογράφου της Ερμιονίδας, Στέφου Αλεξανδρίδη και οι έγχρωμες του Σταμάτη Δαμαλίτη. 

===================================================


[1] Στα αρβανίτικα γκουρ-μέσι, σημαίνει πέτρα μεσαία ή πέτρα στη μέση, ελληνικά το λέμε Γκουρουμέσι.

[2] Κάτι ανάλογο γινόταν και με τις χειροποίητες, αυτοσχέδιες, πάνινες τσάντες ορισμένων παιδιών, γαζωμένες από τις μανάδες τους, για να βάζουν «τα σχολικά». Τις ίδιες τσάντες τα παιδιά τις έπαιρναν στο ψάρεμα. Μόλις έκλεινε το σχολείο, άδειαζαν τα «γράμματα», μολύβια και τετράδια, και τις γέμιζαν με καρτσίνες, κηρίριζες, πορφύρες και άλλα δολώματα. Εκεί έχωναν και τα ψάρια που έπιαναν. 

[3] Όλα τα αθάνατα που υπάρχουν σήμερα στο Μπίστι, τα φύτεψε η τάξη μας, κατά το σχολικό έτος 1956-57.

 

Βιβή Σκούρτη -> Πώς να κρυφτείς από τους αριθμούς αφού τα λένε όλα;

 Πενταετία της Ν.Δ. 2019-2024


Φέτα:  2019   1κ. και όχι μισό 5, 49 ευρώ

             2024   12, 47 ευρώ, αύξηση 127, 14 %

Ελαιόλαδο: 2019   το 1 λίτρο 3, 48 ευρώ

                       2024   13,92 ευρώ, αύξηση 300%

Νωπό γάλα: 2019   0, 77 ευρώ το λίτρο

                         2024   1,79 ευρώ, αύξηση 132, 35 %

Αρνί Ελληνικό:  2019   4, 99 ευρώ το κ.

                             2024     11, 99 ευρώ,  αύξηση 138, 27%

400% επάνω το ηλεκτρικό ρεύμα

Αυτή είναι η σιγουριά που τάζει ο Μητσοτάκης και σας ζητά να τον ξαναψηφίσετε, απορρίπτοντας την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής και περιορισμό των κερδών στο 5% των Διυλιστηρίων και Εταιρειών παραγωγής ενέργειας.

Ελάτε να στείλουμε μήνυμα στον Μητσοτάκη ότι: ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!

Να ψηφίσουμε ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ γιατί

ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ

Βιβή Σκούρτη


Ελπίζουμε άρχισε η αντίστροφη μέτρηση...


Ωστόσο,  αγωνιώδη τα ερωτήματα του Μάκη Κατσαΐτη με αφορμή τις μηνύσεις για τη φίμωσή μου, από τον Δήμαρχο Ερμιονίδας Γιάννη Γεωργόπουλο & των ειδικών και μη συμβούλων του ...

 Άραγε τον αγαπητό συμπολίτη μας τον αφουγκράζεται κάποιος;;; ...

-> «Ιδού η  Ρόδος, ιδού και το πήδημα»...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[...]Όμως υπάρχει και η κοινωνία που μπορεί να πάρει θέση όσον αφορά μηνύσεις  κατά δημοσιογράφων 

από πρόσωπα που κατέχουν θέσεις εξουσίας...

 Το Δημοτικό Συμβούλιο; Τα πολιτικά κόμματα; Οι βουλευτές; Οι Τοπικοί φορείς;

 Τα τοπικά ιστολόγια οσα έχουν απομείνει;

 Οι πρώην Δήμαρχοι Ερμιονίδας θα πάρουν θέση

Η κοινωνία θα αφήσει μόνο του τον δημοσιογράφο

Ακόμα και η ΕΕ και ο ΟΗΕ ενδιαφέρονται για SLAPP....

Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

Τελικά, έχουμε μια δημοτική αρχή, στην αλγεινή λογική του παράλογου και του επιφανειακού εντυπωσιασμού, για το κοινωνικό αγαθό που είναι το νερό ......

Πανηγυρισμοί για την επιβολή ανεξέλεγκτων αυξήσεων στο νερό....


Πανηγυρίζει ο Δήμαρχος Ερμιονίδας, γιατί δεν υπάρχει νόμος να σταματήσει  τις πρωτοφανείς αυξήσεις που θα επιβληθούν στο νερό στο Δήμο μας.

Ναι είναι γεγονός, κατάφερε να ξεγελάσει τους πολίτες προεκλογικά. Διότι, βέβαια, όλα αυτά τα περί επιβολής αυξήσεων προεκλογικά τα απέκρυψε επιμελώς, αφού η Διοίκηση της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ τέλος Δεκεμβρίου ανέθεσε τη μελέτη για τη νέα τιμολογιακή πολιτική του νερού. Και προφανώς ενώ γνώριζε πολύ καλά τα οικονομικά κενά που έπρεπε να καλυφθούν, όφειλε τη μελέτη να την είχε αναθέσει πολύ νωρίτερα. Που να προλάβουν όμως: Έπρεπε να τρέχουν για τις εκλογές. Κι αν τους έπαιρνε χαμπάρι κάποιος τι ετοιμάζουν;

Ας δούμε τώρα ποιος καθυστέρησε πραγματικά τον προϋπολογισμό της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ.

Η Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ, αν είχε κινηθεί έγκαιρα, μπορούσε να είχε προϋπολογισμό για το 2024 από τον  Νοέμβριο του 2023.

Ουδέν ψευδέστερον ότι η παράταξή μας καθυστέρησε τον προϋπολογισμό, όπως αναφέρει ο Δήμαρχος στην ανακοίνωσή του και διέρρεαν στελέχη της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ σε προμηθευτές της επιχείρησης.

Ας μιλήσουν οι ημερομηνίες από μόνες τους.

Η μελέτη για την τιμολογιακή πολιτική(Προϋπόθεση για τη σύνταξη του προϋπολογισμού) ήλθε προς ψήφιση για πρώτη φορά στη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ στις 20-3-2024          .

Εισήχθη στη Δημοτική Επιτροπή στις  5-4-2024     .

Ανακλήθηκε από την Αποκεντρωμένη και ήλθε εκ νέου στο Δ,Σ της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ στις 16-4-24        .

Και συνακόλουθα στη Δημοτική Επιτροπή στις 2-5-2024 και εστάλη εκ νέου για έλεγχο στην Αποκεντρωμένη.

Επομένως, ήμασταν ήδη μέσα Μαΐου και καμία καθυστέρηση δεν είχε προκληθεί από την αντιπολίτευση στο θέμα του Προϋπολογισμού.

Η Ειδική Διοικητική Προσφυγή κατά των υπέρογκων αυξήσεων έγινε στις 9-5-2024 και απαντήθηκε στις 29-5-24.

Η όποια καθυστέρηση προκλήθηκε ήταν της τάξης των 20 ημερών.

Η Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ πώς δικαιολογεί τους 5,5  μήνες και πλέον μήνες καθυστέρησης;

Ας δούμε όμως την ουσία του θέματος. >>>>>>>>>

Νέα ιστοσελίδα του «ΕΡΜΙΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ» από την νέα διοίκηση…

 Την καλωσορίζουμε και ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδη, για  να δείξουν ενδιαφέρον οι αναγνώστες του διαδικτύου να την επισκέπτονται, και να ενημερώνονται,  

για τα σημαντικά νέα του Συνδέσμου που θα αναρτώνται εκεί…

================================================================================================================

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του «ΕΡΜΙΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ»


Με ιδιαίτερη χαρά ο ΕΡΜΙΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ανακοινώνει στα μέλη και τους φίλους του την ανάρτηση του νέου, σύγχρονου και εύχρηστου, ηλεκτρονικού του ιστότοπου: www.ermionikos-syndesmos.gr και του νέου του mail: info@ermionikos-syndesmos.gr

Μπορείτε επίσης να μας ακολουθήσετε και στο facebook: Ερμιονικός Σύνδεσμος (ermionikos) https://www.facebook.com/profile.php?id=100090777444170 και στο Μουσείο Παιχνιδιών Ερμιόνης https://www.facebook.com/ToyMuseumErmioni

Επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι όλοι είμαστε πλέον δέσμιοι της ηλεκτρονικής πληροφόρησης, το νέο μας site σχεδιάστηκε με γνώμονα την εύκολη χρήση και λειτουργία του, έτσι ώστε ακόμα και οι πιο διστακτικοί χρήστες του διαδικτύου να μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στα νέα του Συνδέσμου μας. Ελπίζουμε ότι με τη συνεχή ροή των αναρτήσεών μας, θα αποτελέσει το ευχάριστο κομβικό σημείο του «Αγγέλου Φιλίας» που εδώ και εξήντα τρία ολόκληρα χρόνια, υπηρετεί ανιδιοτελώς ο ΕΡΜΙΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ με ομοψυχία, μεθοδικότητα, αξιοπιστία και με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της ιδιαιτέρας μας πατρίδας.

Εννοείται ότι τα σχόλια και οι παρατηρήσεις των μελών και των φίλων μας είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτα!

                             O Πρόεδρος

                            Τα μέλη του ΔΣ


Εκδηλώσεις τιμής και ρεπορτάζ μου στην Κοινότητα Ερμιόνης που περνούν στην ιστορία ...

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΡΜΙΌΝΗ -> Με λαμπρότητα, συγκίνηση και έξαρση εθνικής συνείδησης και υπερηφάνειας, με τις επιβαλλόμενες τιμές, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Ερμιονίτη Αγωνιστή Αντώνη Σταμάτη Μήτσα…

Σήμερα 25 Σεπτεμβρίου 2022 στην Ερμιόνη, σε ατμόσφαιρα συγκινησιακή και εθνικής ομοψυχίας, έγιναν με όλες τις τιμές, τα αποκαλυπτήρια της προτομής του αγωνιστή των μετά την επανάσταση πολέμων  του έθνους μας, Συνταγματάρχη Αντώνη Στ. Μήτσα, απόγονο των Ερμιονιτών οπλαρχηγών του 21 Σταμάτη και Γιάννη Μήτσα.

Εκεί στον κήπο των Μητσαίων  (όπως έχει μετονομαστεί) -> δίπλα στον μητροπολιτικό Ι. Ν. Ταξιαρχών και την ιστορική οικία της Γ΄Εθνοσυνέλευσης (Ι.Λ.Μ.Ε.) πήρε τη θέση της η προτομή του ήρωα ανάμεσα στις προτομές των προγόνων του Σταμάτη και Γιάννη Μήτσα. 

Με την αργή αποκάλυψη της καλυμμένης προτομής με την ελληνική σημαία -> από τον Δήμαρχο Ι. Γεωργόπουλο, τον Αλέξανδρο Ράλλη - Πρεύσβη,  μακρυνός απόγονος  της οικογένειας και απόγονος της οικογένειας  Δεληγιάννη (Αριστερά) - τον νεαρό απόγονο Σταμάτη Π. Μήτσα και  τον  Πρόεδρο της Κοινότητας Ερμιόνης  Ιω. Γανώση (Δεξιά). Ταυτόχρονα,  η δημοτική μπάντα απέδιδε τιμές, ρίγη συγκίνησης και πολύ θερμό χειροκρότημα, από το  πλήθος των παρευρισκομένων, που είχε κατακλείσει το χώρο!

Οι προτομές των Ηρώων μας θα στέκουν εκεί αγέρωχα, για να θυμίζουν στη θέασή τους στους Ερμιονίτες  και σε κάθε επισκέπτη της πόλης μας,  τους αγώνες και την προσφορά τους στον  αγώνα, για απελευθέρωση της χώρας μας από τον τουρκικό ζυγό,  αλλά και από κάθε άλλον ξένο  και ντόπιο  επιβουλέα, που ήθελε, να ρυθμίσει κατά τα δικά του συμφέροντα,  την  ανεξαρτησία του νεοσύστατου Έθνους μας....


Συγκινητική δήλωση του κ. Πάνου Μήτσα ενός απογόνου της μεγάλης οικογένειας των Μητσαίων, που σήμερα βρέθηκαν εδώ στην Ερμιόνη ευλαβείς προσκυνητές, στην ιδιαιτέρα πατρίδα των Ηρώων προγόνων τους…

================================================================================================================================

Με γλαφυρό λόγο και με πατριωτικές εξάρσεις και συναισθήματα, 

η ομιλία του Προέδρου του «Ερμιονικού Συνδέσμου» Γιάννη Σπετσιώτη,

 με πολλά στοιχεία από την έρευνά του σε αρχεία και  άλλες πηγές, θα περάσει στο πάνθεο της ιστορίας του τόπου μας… 

Έτσι, «στεφανώνονται»  οι σεμνοί άνδρες της εθελοντικής προσφοράς και της αγάπης για την ιδιαιτερα τους πατρίδα-> σκεπτόμουνα,  την ώρα που μιλούσε, με καθηλωμένο το ακροατήριο… 


Κατάσπαρτη με λαμπρές μορφές ηρώων, ανδρών και γυναικών, είναι η Ιστορία της Φυλής μας. Εκατομμύρια οι επώνυμοι, μυριάδες οι ανώνυμοι. Όλοι έχουν αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στις σελίδες της και αποτελούν τα ασκίαστα πρότυπα θυσίας, αυταπάρνησης και εκπλήρωσης του υπέρτατου καθήκοντος και χρέους προς την πατρίδα. Τη μνήμη τους τιμάμε και την ιστορία τους θυμόμαστε και σεβόμαστε.

Σήμερα, εδώ, προβάλλει ολοζώντανη, σιωπηλή αλλά «εύγλωττη» η ιστορία της γενέθλιας γης μας, της Ερμιόνης. Σήμερα, εδώ, αποτείουμε τον οφειλόμενο φόρο τιμής στον γενναίο αξιωματικό και έντιμο πολιτικό Αντώνη Μήτσα, γόνο της ιστορικής ερμιονίτικης οικογένειας των Μητσαίων, που για εκατό χρόνια πρωτοστάτησε στους αγώνες για την ανεξαρτησία της Ελλάδας. Ένα φαινόμενο σπάνιο, ίσως μοναδικό και ανεπανάληπτο.

Τρεις γενιές Μητσαίων βρέθηκαν στο πεδίο των πολέμων και των μαχών καθώς και στον στίβο της πολιτικής ζωής. Αγωνίζονταν πάντα με όραμα την επικράτηση των οικουμενικών αξιών της ανεξαρτησίας, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης αλλά και τη δημιουργία και οργάνωση του νεοσύστατου ελληνικού κράτους.

Κυρίες και Κύριοι,

Με εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ερμιονικού Συνδέσμου ο κύριος Πάνος Μήτσας, απόγονος της ιστορικής οικογένειας και μέλος του Ερμιονικού Συνδέσμου, θέλησε να αναλάβει τα έξοδα της προτομής του προπάππου του Αντώνη Μήτσα, ώστε αυτή να τοποθετηθεί 41 χρόνια μετά δίπλα στις προτομές του πατέρα του Σταμάτη και του θείου του Γιάννη Μήτσα, ηρωικών μορφών του ’21.

Ο κύριος Πάνος Μήτσας είναι εγγονός του ανδρείου αξιωματικού του ελληνικού στρατού Κωνσταντίνου Μήτσα, που μπήκε πρώτος, έφιππος, επικεφαλής του Τάγματός του στη Βέροια την ημέρα της απελευθέρωσης της πόλης, τον Οκτώβριο του 1912. Ο Κωνσταντίνος Μήτσας ήταν ο μικρότερος από τα πέντε παιδιά, τέσσερα αγόρια και ένα κορίτσι, του Αντώνη Μήτσα.

Αν και δεν είναι στον χαρακτήρα του φίλου Πάνου να δέχεται τέτοιου είδους εγκώμια θέλω εκ μέρους όλων των Ερμιονιτών να τον ευχαριστήσω για την αξιέπαινη, αξιοζήλευτη και αξιομνημόνευτη προσφορά του.

Ο Πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Ερμιόνης κύριος Ιωσήφ Γανώσης αγκάλιασε την ιδέα και με την αποδοχή και συμπαράσταση των μελών του Κοινοτικού Συμβουλίου προέβη με υπευθυνότητα στις απαιτούμενες ενέργειες, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Με προσωπικές επαφές και την αποστολή των σχετικών εγγράφων ενημέρωσε τον Δήμαρχο Ερμιονίδας κύριο Γιάννη Γεωργόπουλο, ο οποίος με ιδιαίτερη προθυμία ανταποκρίθηκε άμεσα και προχώρησε στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την υλοποίηση αυτής της ιδέας.

Την προτομή φιλοτέχνησε ο εξαίρετος Ερμιονίτης καλλιτέχνης και δάσκαλος της γλυπτικής τέχνης κύριος Σταύρος Μαυρομιχάλης. Πράγματι είναι πολύ όμορφη, όσο όμορφος και γοητευτικός ήταν σύμφωνα με τις περιγραφές και τις φωτογραφίες ο απεικονιζόμενος. Συγχαίρουμε τον γλύπτη κύριο Μαυρομιχάλη και χαιρετίζουμε την προσπάθειά του να μας αφυπνίσει μέσω της τέχνης του.

Ο Αντώνης Μήτσας ήταν ένα από τα τρία παιδιά, δύο αγόρια και ένα κορίτσι, του καπετάν Σταμάτη και της Μαρίας Μήτσα. Γεννήθηκε στην Ερμιόνη το 1832 «όταν και η Ελλάς εγεννάτο», όπως προσφυώς έχει γραφεί. Από πολύ νωρίς δέχθηκε τις ευεργετικές επιδράσεις της οικογένειας και γαλουχήθηκε με ηθικές αρχές και φιλελεύθερες ιδέες. Στις φλέβες του κυλούσε ολοκάθαρο το προγονικό αίμα και τα πλατιά του στήθη ανάσαιναν το μυρωμένο αγέρι της ελεύθερης πατρίδας. Τον πατέρα του Σταμάτη τον είχε πρότυπο ανδρείας, φιλοπατρίας αλλά και πειθαρχίας, μεθοδικότητας και υπομονής. Θαύμαζε τις πολεμικές του αρετές, ενώ όλη του η ύπαρξη εμπνεόταν από τη θυσία του θείου του Γιάννη Μήτσα.

Τα πρώτα γράμματα τα έμαθε στο Αλληλοδιδακτικό Σχολείο της Ερμιόνης το «Καποδιστριακό», καθώς φαίνεται από τους καταλόγους του σχολείου των ετών 1841 και 1842 και είχε ιδιαίτερη επίδοση στην αριθμητική. Φοίτησε στο Σχολαρχείο Κρανιδίου και στη συνέχεια μέχρι τη δευτέρα τάξη του Γυμνασίου «ήκουσεν μαθημάτων υπό του Γενναδίου μάλλον μορφωτήρα ψυχών ή παιδευτήρα πνευμάτων» στην Αθήνα.

Το 1848 έδωσε επιτυχείς εισιτήριες εξετάσεις στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων πραγματοποιώντας το παιδικό του όνειρο αλλά τον απέκλεισαν για να τον τιμωρήσουν, επειδή ο πατέρας του αντιπολιτευόταν την τότε κυβέρνηση και ιδιαίτερα τον Υπουργό Κωλέττη. Μα το όνειρο του νεαρού Αντώνη να προσφέρει τις υπηρεσίες του προς την πατρίδα ως στρατιώτης, ξεχείλιζε. Έτσι μετά την αποτυχία του να φοιτήσει στη Σχολή Ευελπίδων, κρυφά και παρά τη θέληση του πατέρα του κατατάχθηκε ως εθελοντής στο 2ο Τάγμα οροφυλακής. Από δω αρχίζει η στρατιωτική δράση του Αντώνη Μήτσα, που φαίνεται σαν να μην τη χωράει ο χρόνος!

Η Θεσσαλική επανάσταση του 1854 τον βρίσκει να υπηρετεί στο Άργος με τον βαθμό του λοχία. Μαθαίνοντας πως ο πατέρας του συμμετέχει στην επανάσταση, λιποτακτεί από το Τάγμα και σπεύδει να τον βοηθήσει συμμετέχοντας στις μάχες του Πλάτανου, των Περιβολίων καθώς και στη διήμερη πολιορκία του Δομοκού.

Ακολούθησε η τοποθέτησή του ως ανεξάρτητου αποσπασματάρχη της επαρχίας Αττικής και αρχηγού σώματος σαράντα (40) ανδρών με εντολή να καταδιώξει και να διαλύσει τις ληστοσυμμορίες που λυμαίνονταν την Αττική και ήταν ο φόβος και ο τρόμος των κατοίκων.

Από το 1862 μέχρι την άφιξη του βασιλιά Γεωργίου του Α΄ ήταν διοικητής των νομών Αττικο-Βοιωτίας και Αργολίδας.

Τον Αύγουστο του 1866 ξέσπασε η Μεγάλη Κρητική Επανάσταση, το δεύτερο ’21 όπως ονομάσθηκε, που κράτησε τρία χρόνια με κορυφαίο γεγονός το ολοκαύτωμα του Αρκαδίου, που προκάλεσε παγκόσμια συγκίνηση. Σ΄ αυτόν τον πόλεμο ο Καπετάν Αντώνης έγραψε τη δική του ιστορία. Η πολεμική του φήμη αντηχούσε στο πανελλήνιο ενώ η λαϊκή φαντασία δημιουργούσε έπη για το όνομά του. «Έχουμε κοντά μας τον Μήτσα με τους Λιάπηδες! Τι να φοβηθούμε;», τραγουδούσαν οι Κρητικοί. Στη Μεγαλόνησο ο καπετάν Αντώνης παρέμεινε δύο χρόνια και έλαβε μέρος σε τριάντα μικρές και μεγάλες μάχες. Εκεί σφυρηλατήθηκαν και οι ισχυροί δεσμοί της οικογένειας των Μητσαίων με τους Κρητικούς που είχαν ξεκινήσει από τον πατέρα του, Σταμάτη.

Δέκα χρόνια αργότερα, στις 21 Ιανουαρίου του 1878, η ελληνική κυβέρνηση διέταξε τον στρατό να εισβάλει στη Θεσσαλία, για να προστατεύσει τον ελληνικό πληθυσμό από τους Τούρκους.

Ο Μήτσας τότε, σε ηλικία 46 χρόνων, ήταν Ταγματάρχης του ελληνικού στρατού και βουλευτής. Σχηματίζει σώμα με τετρακόσιους (400) εθελοντές και κατευθύνεται στη Θεσσαλία. Τον ακολούθησαν τα δύο του παιδιά ο Σταμάτης και ο Νάσος καθώς και ο γιος της αδελφής του Θεοδότας Σπύρος Μερκούρης, φοιτητής τότε της Ιατρικής και μετέπειτα Δήμαρχος Αθηναίων.

Στις μάχες που ακολούθησαν στο Σούρπη, την Αγυιά, τη Μακρυνίτσα, τον Πλάτανο, εκεί όπου τραυματίζεται ο ανιψιός του Σπύρος Μερκούρης, ο καπετάν Αντώνης πολεμά με απαράμιλλη γενναιότητα. Την αποδεικνύουν τα ενθουσιώδη άρθρα του Άγγλου φιλέλληνα Κάρολου Ογλ, ανταποκριτή αγγλικών εφημερίδων, ο οποίος από το Πήλιο εγκωμίαζε τον ηρωισμό, το πάθος αλλά και το παράστημα του Μήτσα. Φορώντας, γράφει, τη φουστανέλα μπροστά πάντα από τα παλικάρια του φάνταζε μυθικός και ως ο εξοχότερος τύπος του ατρόμητου μαχητή της λευτεριάς! Ήταν ο τελευταίος πόλεμος όπου έλαβε μέρος.

Από το 1865 σε ηλικία 33 χρόνων και για μια 20/ετία ο Αντώνης Μήτσας ασχολήθηκε και με την πολιτική ακολουθώντας το παράδειγμα του πατέρα του. Συμμετείχε σε εννέα εκλογικές αναμετρήσεις και εκλέχθηκε βουλευτής Ερμιονίδας έξι φορές.

Ο καπετάν Αντώνης, όπως παρατηρεί ο Εμμανουήλ Ρέπουλης, «δεν επεζήτησεν την πολιτικήν από ακάθεκτον προς αυτήν έρωτα. Τον εύρεν πρόθυμον η αγάπη των συμπολιτών του. Εσύρθη δε μάλλον ευκόλως, όσο η εκχειλίζουσα ζωή του εζήτει ακαταπονήτως στάδιον δράσεως αεικινήτου».

Οι Ερμιονίτες όλοι ακόμα και οι αντίπαλοί του, τον λάτρευαν. Οι Κρανιδιώτες τον περιέβαλαν με αφοσίωση και εμπιστοσύνη. Όλη η Ερμιονίδα όταν τον έβλεπε επάνω στο λευκό του άλογο στη διάρκεια των περιοδειών του και άκουγε τη στεντόρεια φωνή του παραληρούσε από ενθουσιασμό.

Στις 10 Οκτωβρίου 1897 ο Αντώνης Μήτσας σε ηλικία 65 χρόνων «αποχαιρέτησεν τον μάταιον τούτον κόσμον». Η είδηση του θανάτου του συγκίνησε ιδιαίτερα τους κατοίκους της Ερμιονίδας αλλά και τον αθηναϊκό λαό που τον θαύμαζε και τον καμάρωνε. 

Ο Δήμος Ερμιόνης «εξέδωσεν ψήφισμα δια τον θάνατον του προσφιλούς συμπολίτου, του διαπρέψαντος ως στρατιώτου, του αντιπροσωπεύσαντος κατά πολλάς περιόδους ως βουλευτού Ερμιονίδος του πολλαχώς την πατρίδα υπηρετήσαντος και δέον ο Δήμος να προσφέρη επί της σορού στέφανον, σεβασμόν και τιμή».

Η εξόδιος ακολουθία εψάλη στον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών παρουσία του Πρωθυπουργού Αλέξανδρου Ζαΐμη, πολλών υπουργών, ανώτατων αξιωματικών και πλήθος κόσμου.

Κυρίες και Κύριοι,

Αυτός ήταν ο δικός μας καπετάν Αντώνης Μήτσας που φέτος συμπληρώνονται εκατόν ενενήντα (190) χρόνια από τη γέννησή του. Τιμάμε μια αθάνατη, ανδρεία μορφή κάνοντας ένα ταξίδι στον χρόνο και την ιστορία, γιατί όσο υπάρχει μνήμη θα υπάρχει και ιστορία. Και βέβαια δεν ξεχνάμε πως οι ηρωικές μνήμες μάς υπενθυμίζουν και ηρωικές συμπεριφορές! Επιπροσθέτως είναι μια ακόμη ευκαιρία για να συναισθανθούμε το εφήμερο της ανθρώπινης ύπαρξης, όταν με δέος αντικρίζει το αιώνιο κλέος.

Ευχαριστούμε θερμά τον φίλο Πάνο Μήτσα και την οικογένειά του, τη σύζυγό του Μισέλ και τα παιδιά του Σταμάτη και Λουΐζα, που με τη δωρεά αυτή άναψαν στην ψυχή μας τη θεϊκή φλόγα της πατριωτικής συνείδησης, της εθνικής ομοψυχίας, της σώζουσας ενότητας και της συναντίληψης.

Για άλλη μια φορά και μάλιστα σ’ αυτόν εδώ τον ευρύτερα ιστορικό χώρο, ο Ερμιονικός Σύνδεσμος με το έργο του, γιατί, όπως γνωρίζετε, η ανοικοδόμηση της ιστορικής οικίας της Εθνοσυνέλευσης, όπου στεγάζεται το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο αλλά και σύσταση του συλλόγου του Ι.Λ.Μ.Ε. είναι δικά το έργα, δείχνει ότι θυμάται, τιμά, αναδεικνύει και έτσι η Ερμιόνη συνεχίζει να αφυπνίζει, να συγκινεί και να συγκλονίζει με την Ιστορία της!  

=======================================================================================================================================

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα και ομολογουμένως ήταν εντυπωσιακή, με την όμορφή παρουσίαση, της ταλαντούχας εκφωνήτριας Καλομοίρας Κρινή …




Ο Ερμιονίτης Γλύπτης  Σταύρος Νικ. Μαυρομιχάλης ο δημιουργός της προτομής,  μας μίλησε με λίγα λόγια για το έργο του και ευχήθηκε να μην γίνει στόχος βανδάλων…

=====================================================================================================================

Κατάθεση στεφάνων

Από τον Δήμαρχο Ερμιονίδας Γιάννη Γεωργόπουλο >>>>>>

Όταν το παρόν και το μέλλον φαίνεται ζοφερό, γυρίζουμε στο παρελθόν....

  ΑΝΑΔΗΜΟΣΕΥΣΗ

Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Το κείμενο αυτό - Δελτίο Τύπου του Προέδρου της Κοινότητας Ερμιόνης, πρέπει να το διαβάσουμε όλο και όλοι μας και να το κάνουμε πράξη...

...Διαφορετικά, λίγο μας ενδιαφέρει, ποιοι νομίζετε πως είσαστε και από που κρατάτε...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δημοτική Κοινότητα Ερμιόνης


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020 DK ERMIONIS ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αγαπητοί μου συμπολίτες και συνάδελφοι, επαγγελματίες υγειονομικού ενδιαφέροντος και καταστημάτων τροφίμων και ευπαθών προϊόντων , παρακαλώ δεχτείτε τις παρακάτω παρατηρήσεις και συστάσεις μου που αφορούν στην διαχείριση και εναπόθεση των απορριμμάτων σας στους Δημοτικούς κάδους. 
Επειδή καθημερινά τις πρωινές ώρες επισκέπτομαι τις διάφορες γειτονιές της πόλης μας αλλά και γενικώς όλη την περιφερειακή οδό και τους οικισμούς, σας ενημερώνω ότι η εικόνα σε όμορους κάδους των καταστημάτων σας, αλλά και σε ημικεντρικά σημεία όπως (Λαϊκής Αγοράς -Παύλου – Μπόλλα – Ευκάλυπτα – Αγ. Αναργύρων) , δεν είναι ότι καλύτερο για την τουριστική μας εικόνα, αλλά και την ευταξία και καθαριότητα της πόλης μας.
Λόγω και της επαγγελματικής μου ιδιότητας και εμπειρίας,  έχω την ικανότητα να διακρίνω ευκόλως, από ποιόν και ποιά επαγγελματική χρήση προέρχονται τα διάφορα χύδην και εκτός κάδου απορρίμματα. Παράλληλα με εσάς και ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας συμπεριφέρεται κατά τον ίδιο τρόπο,  ώστε το πρόβλημα να διογκώνεται.
Παρότι ο Δήμος μας βρίσκεται σε συνεχή προσπάθεια ανασυγκρότησης της οργάνωσης αποκομιδής, πολλοί από εμάς συμπεριφερόμαστε  αδιάφορα, υποβαθμίζοντας την φιλότιμη και επιμελή  προσπάθεια ευαισθητοποιημένων συναδέλφων   και συμπολιτών μας. 
Θεωρώντας ¨”Άβατο” την περιοχή γύρω από την επιχείρηση μας, με ευκολία μεταφέρουμε και δημιουργούμε προβλήματα σε άλλες γειτονιές, με αποτέλεσμα να υποφέρουν από την δική μας επιχειρηματική δραστηριότητα. 
Παράλληλα δε συμπολίτες και επαγγελματίες καθημερινώς  συνηθίζουμε να εναποθέτουμε χύδην  τα απορρίμματα μας  στην περιοχή των σχολικών κτιρίων – στους αθλητικούς και παιδικής διασκέδασης χώρους , όπου διαπαιδαγωγούνται και αθλούνται τα παιδιά μας, υποβαθμίζοντας στο έσχατο σημείο την εν λόγω περιοχή.
Παρά ταύτα επαγγελματίες και συμπολίτες αγωνιούμε για την καθαριότητα της γειτονιάς μας, υπερθεματίζουμε σε κάθε ευκαιρία  τις φυσικές ομορφιές της πόλης μας και το τουριστικό της προϊόν, φαμφαρολογούμε ως κάτοικοι “του ομφάλιου λώρου αυτής της Γής”, αλλά όλοι μαζί δημιουργήσαμε στα 4 σημεία υποδοχής και εισόδου των επισκεπτών μας 4 χωματερές (Μπόλλα _ Ευκάλυπτα- Αγίων Αναργύρων  – ΜΑΝΔΡΑΚΙ BAR – Παύλου )  για να δηλώνουμε ευδιάκριτα τον τρόπο ανάδειξης και υπεραξίας του τουριστικού μας προϊόντος...
>>>>