Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 7 Απριλίου 2019

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ του Δημήτρη Καμιζή - Προς συγκρότηση ενιαίας Εθελοντικής Αυτοδιοικητικής Κίνησης Κρανιδίου!! .



Σήμερα το απόγευμα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Λυκείου Κρανιδίου ο επί 12 χρόνια Δήμαρχος Κρανιδίου και Ερμιονίδας Δημήτρης Καμιζής παρουσίασε με παρρησία και σαφήνεια τις θέσεις του για την ενίσχυση του  θεσμού  των Ελληνικών Κοινοτήτων με πρόσκληση - πρόταση για συγκρότηση  ενιαίας Εθελοντικής Κίνησης της Κοινότητας  Κρανιδίου.΄


Λίγος κόσμος ανάλογα με τη σπουδαιότητα του ζητήματος έδωσε το παρών του, κυρίως υποψήφιοι αυτών των δημοτικών εκλογών.

Ο πρώην Δήμαρχος άρχισε την ομιλία του με μια ιστορική αναδρομή στις πρώτες ελληνικές Κοινότητες μετά την επανάσταση (1822) που ήταν βασισμένες στην εθελοντική προσφορά των μελών της κάθε Κοινότητας. 
Με αυτή τη δομή πορεύτηκε το νεοσύστατο ελληνικό κράτος μέχρι τη δολοφονία του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας Ι. Καποδίστρια. Κατόπιν επί βασιλείας Όθωνα υπήρξαν κάποιες μεταβολές για να λειτουργήσουν οι  Κοινότητες των Ελλήνων μέχρι που ο  Κρανιδιώτης Υπουργός Εσωτερικών της Ελληνικής κυβέρνησης Εμμανουήλ Ρέπουλης  με Πρωθυπουργό τον  Ελευθέριο Βενιζέλο, τον Μάιο του 1911 έφερε στη συνεδρίαση της Βουλής προς ψήφιση τον Νόμο περί Αυτοδιοίκησης.

Ο ρήτορας Εμμ. Ρέπουλης με ένα χειμαρρώδη φλογερό και πατριωτικό λόγο 
παρουσίασε το εν λόγω νομοσχέδιο.



Με αυτό το Νόμο που και αυτός περιείχε στοιχεία εθελοντισμού  λειτούργησαν με μικρομεταβολές οι Κοινότητες  μέχρι  το 1998, όπου άλλαξε η λειτουργία τους με το Νόμο «Καποδίστρια», άλλαξε και η εθελοντική τους δομή και βασίστηκε η λειτουργία τους στα Ευρωπαϊκά και Εθνικά προγράμματα. Το ίδιο συνέβη και με το δεύτερο Νόμο "Καλλικράτη" όπως και τώρα με τον "Κλεισθένη' χωρίς ουσιαστικές μεταβολές. (σ.σ. τελικά φτάσαμε στο τίποτα και στο μαρασμό!) 

Ο κ. Καμιζής έμπειρος και διορατικός πολιτικός είχε διαβλέψει προ πολλού τις συνέπειες αυτού του μοντέλου λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το διαλαλούσε παντού και κυρίως με την αρθρογραφία του στον Τύπο. Γι’ αυτό το λόγο ήταν υπέρμαχος της ενιαίας εθελοντικής κοινοτικής δράσης.  Έτσι αφού «έφτασε ο κόμπος στο τέχνι» όπως λέει ο λαός θεωρεί επιβεβλημένο οι τοπικές δημοτικές κοινότητες να λειτουργήσουν κυρίως με εθελοντικό τρόπο. Να αφήσουμε πίσω μας  όλοι μας "το εγώ"  και να δράσουμε "με το εμείς"... 
Αυτό δεν ωφελεί μόνο οικονομικά και υλικά την Κοινότητα, αλλά εξευγενίζει την ψυχή και το πνεύμα των μελών της!!..
 Ως εκ τούτου δέχεται αυτός να κάνει την αρχή για ένα τέτοιο χαρακτήρα λειτουργίας της Κοινότητας Κρανιδίου της οποίας είναι δημότης  και δεν τον ενοχλεί τι θέση θα πάρει κατά την ψηφοφορία.  
Η πρόταση έγινε προς τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα την μεταφέρουν και στους απόντες συμπολίτες.

Η πόλης του Κρανιδίου.
Στη συνέχεια ο ομιλητής περιέγραψε με μελανά χρώματα τη σημερινή πόλη του Κρανιδίου λέγοντας, πως είναι πολύ άσχημη ή άλλοτε ωραία κωμόπολη. Είπε χαρακτηριστικά, δεν υπάρχει τέτοια πόλη σε όλη την   Ελλάδα με τόσα ερειπωμένα και ακατοίκητα κτήρια. Βλέπει κανείς, μέσα από αυτά, να ξεπετάγονται άνθρωποι διαφόρων εθνικοτήτων και αγνώστων ταυτοτήτων και λοιπών στοιχείων. Αυτή η εικόνα και η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να κάνουμε κάτι και αυτό είναι υποχρέωση της Κοινότητας. Δηλαδή όλων εμάς!! ....



Στο τέλος της ομιλίας του πρώην Δημάρχου το λόγο πήραν ο Δήμαρχος Ερμιονίδας  και υποψήφιος Δήμαρχος Δ. Σφυρής. Οι Δ.Σ. και υποψήφιοι Δήμαρχοι Ι. Γεωργόπουλος και Αναστ. Λάμπρου. Οι υποψήφιοι-  Π.Σ. Ν. Παπάς και  ο Δ.Σ. και υποψήφιος Χρήστος  Μπαλαμπάνης, καθώς και άλλοι συμπολίτες . 
Όλοι τους σε γενικές γραμμές συμφώνησαν με τις θέσεις και τις απόψεις του κ. Καμιζή αυτό που μένει, είναι να το δούμε  στην πράξη στη συνέχεια…






Φώτο – ρεπορτάζ 
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ 

Δημήτρης Καμιζής - Τότε στην Ερμιόνη σαν υποψήφιος Δήμαρχος του ενιαίου Δήμου Ερμιονίδας,...


...σήμερα ώρα 5.30 μ.μ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Λυκείου Κρανιδίου ως  υπέρμαχος για τις Κοινότητες των Ελλήνων !! ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Από το προσωπικό μας αρχείο – 14 Ιουλίου 2010



.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν πολίτες απ’ όλη την Ερμιονίδα χθες το βράδυ, την ομιλία του υποψηφίου Δημάρχου ιατρού Δ. Καμιζή με θέμα: 

«Το Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Συγκρότησης & Λειτουργίας των Δήμων ».

Το ακροατήριο μεγάλο, για πρώτη φορά σε πολίτικη συγκέτρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης εδώ στην Ερμιόνη παρουσίαζε τέτοια πολυχρωμία… και ήταν έκδηλο το ενδιαφέρον των πολιτών, για κάτι διαφορετικό.


Θεωρούμε ο κ. Καμιζής ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού όλη η ομιλία του και στη συνέχεια στον διάλογο οι απαντήσεις που έδωσε στις ερωτήσεις που του έγιναν από τους πολίτες, φανέρωναν ένα διαφορετικό πολιτικό ήθος και ύφος, από αυτό που μας έχει συνηθίσει... η Δημοτική αρχή του Δήμου Ερμιόνης.



Για όλα αυτά και άλλα πολλά στη συνέχεια σε εκτενές ρεπορτάζ…

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Η Θεατρική παράσταση Carmen του G. Biget. από την ομάδα Oper (O) και στην Ερμιόνη....

 ...Στο πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ερμιόνης!
-------------------------------------------------------------------------------- 
Από το προσωπικό μας αρχείο - Ιούλιος 2010
Φώτο - παρουσίαση
 ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.


Την Κυριακή 20 του μηνός στον αύλιο χώρο του Δημαρχείου μετά την επιτυχημένη παράσταση που δόθηκε στο Πορτοχέλι με διοργανωτή τον Δήμο Κρανιδίου (Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Παιδείας, Πολιτισμού & Αθλητισμού Κρανιδίου «Ερμιονίδα») η ομάδα Oper (O) που αποτελείται από νέα ταλαντούχα παιδιά παρουσίασαν την γνωστή όπερα Carmen εντυπωσιάζοντας τους τυχερούς… που παραβρέθηκαν και παρακολούθησαν την παράσταση.

Είναι κρίμα που ο κόσμος στην επαρχία δεν γνωρίζει από τέτοια θεάματα και δεν εκμεταλλεύεται αυτές τις ευκαιρίες και μάλιστα δωρεάν…



Η Carmen είναι μια παραγωγή της ομάδας Oper(Ο), μια όπερα αγαπητή στο μεγάλο κοινό, γνωστή τόσο για το θέμα όσο και για τις μελωδίες της. Με ένα μικρό και ευέλικτο σύνολο τραγουδιστών-ηθοποιών, διηγούνται την ιστορία της Carmen, ξαφνιάζοντας το κοινό με την πρωτοποριακή απόδοση του έργου, και την προσήλωση τους στη μουσική.



Παίζοντας με τις τραγικές καταστάσεις και τα ατυχήματα του πεπρωμένου, διηγούνται την ιστορία μιας ελεύθερης γυναίκας, της Carmen, που οδηγείται στον θάνατο από το χέρι του εραστή της, επιλέγοντας την ελευθερία, από την συμβατικότητα και το ψέμα.

Η εκδοχή αυτή των Oper(O) ανατρέπει τις γνωστές εικόνες-κλισέ των αναμενόμενων παραστάσεων της όπερας, και δημιουργεί ένα θέαμα που έχει σαν στόχο την συγκίνηση και την έκπληξη του θεατή. Προκαλούν ένα κοινό μη εξοικειωμένο με την όπερα, να την γνωρίσει, να την αγαπήσει και να την καταλάβει.


Oper(O) CARMEN

Τραγουδιστές:

Εριφίλη Γιαννακοπούλου (μέτζο-σοπράνο)
Νίκος Καραγκιαούρης (βαρύτονος)
Λητώ Μεσσήνη (σοπράνο)
Δημήτρης Πακσόγλου (τενόρος)
Ελένη Σωτηρίου (μέτζο-σοπράνο)
Γιώργος Τζιουβάρας (τενόρος)
Λευτέρης Χαρέλλης (τενόρος)

Μουσική Προετοιμασία/Συνοδεία: Πάνος Λουμάκης
Χορογραφία/Κίνηση: Μαρία Αδαμοπούλου
Σκηνικά/Video:Μανώλης Χάρος
Κοστούμια: Φράνκα Παπανδρέου
...........................................................................................................................

Στην Αρχαία Ελλάδα για να γίνει ένας πολίτης αιρετός....


.

5ος π.Χ. αιώνας Χρυσούς αιώνας του Περικλέους

Για να γίνει ένα Αθηναίος μέλος στην Βουλή των Πεντακοσίων, έπρεπε:

*Και οι δύο γονείς του να είναι Αθηναίοι πολίτες και ελεύθεροι (όχι δούλοι)

*Να είναι εγνωσμένης ευσέβειας (ως προς τους Θεούς)

*Να έχει καταγραφεί ΟΛΗ η περιουσία του, προσωπική και οικογενειακή, έως και τα σανδάλια που φορούσε

Μετά τη λήξη της θητείας της Βουλής, σε ειδική διαδικασία που αποκαλούνταν «Εύθυνα», ο απερχόμενος βουλευτής λογοδοτούσε για τα πεπραγμένα του ενώπιον των Αθηναίων.

Σε περίπτωση τέλεσης αξιόποινης πράξεως, κατά τη διάρκεια της θητείας του, οι ποινές ήταν:

Α. Κατάσχεση της περιουσίας του μέχρι του ποσού που είχε ζημιώσει το δήμο της Αθήνας

Β. Αν η περιουσία του δεν ήταν επαρκής, μέχρι εξοφλήσεως, δούλευε σε δημόσια έργα

Γ. Αν βουλευτής είχε προτείνει και περάσει στη βουλή νόμο με τον οποίο είχε βλάψει ηθικά τη Δημοκρατία, το δικαστήριο επέβαλε την ποινή του θανάτου και αξίζει να σημειωθεί ότι η ποινή εκτελείτο αυθημερόν.


Σήμερα τι;…….

Σάββατο 6 Απριλίου 2019

«Δρόμοι Πολιτισμού Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας»


- Παρουσίαση  - «Τοπικής βιβλιογραφίας Ερμιονίδας»
(Ιστορία - Λαογραφία)
Δράση Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κρανιδίου 


 Από το προσωπικό μας αρχείο - 19 Ιουλίου 2018



Ομιλητές: Μαρίνα Τσιρτσίκου Ιστορικός – Δ/νσης Ιστορίας Στρατού

                   Μιρέλα Ζωγράφου Εκπαιδευτικός

Στο συντονισμό της εκδήλωσης ο Ανάργυρος Καραγιάννης
 εκπαιδευτικός του  ΕΠΑΛ Κρανιδίου


Χθες ημέρα Πέμπτη το βράδυ στο Πνευματικό Κέντρο Ερμιόνης (Σχολείο Συγγρού)   με λίγους παρευρισκόμενους άρχισε η σημαντική εκδήλωση που αφορούσε την ιστορία και την λαογραφία της Ερμιονίδας και αναφέρεται σε εκδόσεις βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων, που βρίσκονται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κρανιδίου και μπορεί να δανειστεί να διαβάσει ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης. 
Αισθανθήκαμε υπερήφανοι όταν ακούσαμε πως οι περισσότερες εκδόσεις έχουν γίνει από συγγραφείς και συντάκτες της Ερμιόνης.


Απόντες και αυτή τη φορά οι αιρετοί μας («οι συνήθεις ύποπτοι»)!! ... 
Ευτυχώς, που ο π.σ. Τάσος Τζανής  και ο δ.σ. Απόστολος Λαδάς είναι κάτοικοι Ερμιόνης, ήσαν εκεί, και δικαιωματικά εκπροσώπησαν – ο πρώτος την διοργανώτρια Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Π.Ενότητα Αργολίδας και ο δεύτερος το Δήμο Ερμιόνης.
Όσο για την μεγάλη απουσία των απλών πολιτών ο κ. Τζανής επικαλέστηκε την παραμονή του εορτασμού του Προφήτη Ηλία, γι’ αυτό πρότεινε να ξαναγίνει η εκδήλωση μια άλλη εποχή…



Την έναρξη της εκδήλωσης έκανε ο συντονιστής στο πάνελ Αν Καραγιάννης, ενώ στη συνέχεια μικρό χαιρετισμό εκφώνησαν ο Τ. Τζανής εκ μέρους της Π. Π. και ο Απ. Λαδάς εκ μέρους του Δήμου.  
Κατόπιν το λόγο πήρε η πρώτη ομιλήτρια Μαρίνα Τσιρτσίκου που ξεδίπλωσε όλες τις πτυχές του ιστορικού μέρους και στη συνέχεια η δεύτερη ομιλήτρια Μιρέλα Ζωγράφου μας παρουσίασε σε δύο μέρη τις  εκδόσεις λαογραφικού περιεχομένου.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως την επιμέλεια αυτής της εκδήλωσης είχε η βιβλιοθηκονόμος  της Δ.Β.Κ. Δήμητρα Αξαρλή.






Προς το τέλος της παρουσίασης  οι Ερμιονίτες συγγραφείς Βιβή Σκούρτη και Γιάννης Σπετσιώτης που ήσαν παρόντες προσκλήθηκαν να πουν δύο λόγια για τις εκδόσεις τους, ενώ στη συνέχεια το λόγο πήραν για διάφορες επισημάνσεις και άλλοι συμπολίτες μας...

Ήταν μια εκδήλωση που πραγματικά μας δείχνει τους δρόμους του πολιτισμού στον τόπο μας και αυτούς τους συμπολίτες μας  που τον αγαπούν και μοχθούν να τον καταγράψουν μέσα από τα βιβλία τους κ.α. και μάλιστα κάποιοι από αυτούς με χρήματα από τη δική τους τσέπη για να τα εκδώσουν!!  



Το βιβλίο με τα έργα των συγγραφέων διανεμήθηκε δωρεάν στους συμμετέχοντες και είναι στη διάθεση από την βιβλιοθήκη Κρανιδίου όσων θα ήθελαν να το αποκτήσουν.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Παραθέτουμε την ομιλία της κας Μαρίνας Σ. Τσιρτσίκου 
- Ιστορικός ΓΕΣ/ΔΙΣ


Σας καλωσορίζω και εγώ με τη σειρά μου. Για τη σημερινή παρουσίαση, προσκλήθηκα από τη βιβλιοθηκονόμο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κρανιδίου, κ. Δήμητρα Αξαρλή, για να σας παρουσιάσω το ιστορικό κομμάτι της βιβλιογραφίας. Την ευχαριστώ για την τιμή και την ευκαιρία που μου έδωσε να ανταμώσω σήμερα αρκετούς και εκλεκτούς συντοπίτες μου.  
  Η έκδοση του βιβλιογραφικού καταλόγου με την τοπική βιβλιογραφία της Ερμιονίδας ανοίγει πολλά παράθυρα που φωτίζουν την τοπική ιστορία της περιοχής. Οι μικροϊστορίες, που παρατίθενται, μας διαφωτίζουν για την ιστορία του τόπου μας από την αρχαιότητα έως τη νεότερη ιστορία, μας δίνουν επιμέρους πληροφορίες για τη γεωγραφία, την εκπαίδευση, την οικονομία, την εκκλησία. Ο παρών βιβλιογραφικός κατάλογος μάς καλεί και μάς παρακινεί να γνωρίσουμε την τοπική μας ιστορία.
Η γνώση της ιστορίας του τόπου μας, ενδυναμώνει την αυτογνωσία  για την τοπική μας ταυτότητα, συνιστώντας την πυξίδα, για να μην χάσουμε τον δρόμο στα πολυδαίδαλα πολιτισμικά μονοπάτια της σύγχρονης εποχής. Είναι μια δυναμική διαδικασία που προστατεύει, ενδυναμώνει αλλά και αξιοποιεί την παράδοσή μας, δηλαδή τις ρίζες μας. Όπου και αν βρισκόμαστε, όταν η αγάπη για τον τόπο μας έχει ενωθεί με τη γνώση, νιώθουμε ότι η ύπαρξή μας έχει ένα σταθερό και αδιαπραγμάτευτο σημείο αναφοράς, το χωριό-εστία μας. Μάς κάνει να εκτιμούμε τόσο τη μοναδικότητα της παράδοσής μας όσο και τη μοναδικότητα και των άλλων τοπικών παραδόσεων. Όπως εύστοχα γράφει ο Προκόπιος Τσιμάνης για το βιβλίο Μνήμες Ερμιονίδος και για τη «ζωντανεμένη ιστορική μνήμη»[1], «οι ιστορικές αναμνήσεις ξυπνούν […] και οι συναισθηματικοί δεσμοί αναζωογονούνται […]»[2].
Σήμερα, που το πολιτιστικό ρεύμα του μεταμοντερνισμού καταργεί το σύστημα των μεγάλων αφηγήσεων και αναγνωρίζει ότι η επικοινωνία είναι ο κυρίαρχος της καθημερινής ζωής, σηματοδοτείται η στροφή «από τον χρόνο στον χώρο και από την παραγωγή προς την επικοινωνία»[3]. Με αρωγό τις τοπικές μικροϊστορίες αναδεικνύονται οι εγγενείς ιδιότητες του κάθε τόπου και των ανθρώπων του και μεταδίδονται  στις  νεότερες γενιές. Με τη μικροϊστορία, η ιστορία «εκδημοκρατίζεται», αγκαλιάζονται και φωτίζονται τμήματα των τοπικών κοινωνιών, που παλαιότερα παρέμεναν κρυμμένα ή ακόμα και χάνονταν. Ως εκ τούτου, η μικροϊστορία συνιστά υπολογίσιμη πτυχή της γενικής ιστορίας.
Ξεφυλλίζοντας τον βιβλιογραφικό κατάλογο αφενός θαύμασα το μέγεθος των πληροφοριών που δίνονται για τον τόπο μας, αφετέρου θαύμασα το μεράκι και την αγάπη των συγγραφέων-ερευνητών συντοπιτών μας για αυτή τη γωνιά της Αργολίδας, την Ερμιονίδα. Τους ευχαριστώ γιατί νοερά μου επέτρεψαν να μοιραστώ το ταξίδι της προσπάθειάς τους. Ένιωσα σα να ήμουν σε ένα δωμάτιο με πολλά παράθυρα που τραβώντας την κουρτίνα από το καθένα μου δινόταν η ευκαιρία να ταξιδέψω σε άγνωστες γνωστικές εικόνες της περιοχής μας. 
Αυτή τη νοερή διαδρομή, μέσα στον χρόνο, θα μοιραστώ σήμερα μαζί σας, χωρίς να προβώ σε λεπτομερείς περιγραφές, ελπίζοντας να σας παρακινήσω ώστε να επιζητήσετε από μόνοι σας να ξεφυλλίσετε τα βιβλία-παράθυρα του τόπου μας. Ξεκινάμε τη διαδρομή μας από τα προϊστορικά και ιστορικά χρόνια στην περιοχή της Ερμιονίδας και ειδικότερα στο Σπήλαιο Φράγχθι μέσω του βιβλίου η Αρχαιολογία χωρίς Σκαπάνη, καθώς και του κεφαλαίου στο Archaeology in Situ του πρώην δημάρχου Δημήτρη Καμιζή και των Karen Vitelli και  Anna Stroulia. Στα συγκεκριμένα γραφόμενα, παρατίθενται τα αποτελέσματα των ερευνών του Πανεπιστήμιου του Στάνφορντ και παρέχονται πληροφορίες για τις ανασκαφές και την προσπάθεια που καταβλήθηκε για την ανασύνθεση της ανθρώπινης παρουσίας και της δράσης της στην περιοχή και ειδικότερα στο Σπήλαιο Φράγχθι. Η ανταλλαγή γνώσεων και πληροφοριών μεταξύ της επιστημονικής και της ντόπιας κοινότητας, στο πέρασμα των χρόνων, προβάλλει την ύπαρξη μιας δημιουργικής ανθρώπινης ώσμωσης, η οποία συνεχίζει να βρίσκεται σε εξέλιξη.  
 Ο Βασίλειος Γκάτσος αναφέρεται τόσο στις αρχαιολογικές έρευνες και στα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή όσο και στην καθημερινότητα των κατοίκων της Ερμιονίδας, τις αγροτικές και θαλασσινές δραστηριότητές τους. Ο Ιωάννης Ησαΐας με τα κείμενα, τις φωτογραφίες και τα σχεδιαγράμματα, που φιλοξενεί στα βιβλία του, μας γνωρίζει το Κρανίδι, την Ερμιόνη, το Ηλιόκαστρο, τη Θερμησία, τα Δίδυμα, τους Φούρνους την Κοιλάδα και το Πόρτο-Χέλι από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι τις ημέρες μας. Ακόμη, φωτίζει την οικονομική δραστηριότητα της κοπής νομισμάτων στην Αρχαία Ερμιόνη και της πόλης των Αλιέων στο Πόρτο-Χέλι.
Στα νεότερα χρόνια, η Μαρία Στρίγκου-Κατσίνα, ο Ιεράρχης Παντελεήμονας Καρανικόλας και ο Γεώργιος Βουτσίνος καταθέτουν στοιχεία και πληροφορίες για τη μεγάλη διαδρομή της Ελληνικής Επανάστασης στην περιοχή, προβάλλοντας τη συμμετοχή των ντόπιων αγωνιστών, μέσα από τα τεκμήρια που παρέχουν τα στρατιωτικά μητρώα της Ερμιονίδας. Οι  Ιωάννης Ησαΐας και Ιωάννης Μάλλωσης  προβάλλουν τις ιστορικές συνεδριάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης στην Ερμιόνη, το 1827.
Στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, ταξιδεύουμε στην Ερμιονίδα και ειδικότερα στο Κρανίδι με τα γραφόμενα του γραμματέα του Δήμου Αθηναίων Γεώργιου Παρασκευόπουλου, επί δημαρχίας Σπύρου Μερκούρη. Ενώ, οι επιστολές του Κρανιδιώτη πολιτικού και δημοσιογράφου Εμμανουήλ Ρέπουλη, μετά την ήττα του Βενιζελικού κόμματος των Φιλελευθέρων στις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920, μας δίνουν πληροφορίες για τα πολιτικά δρώμενα, την πολυτάραχη περίοδο του εθνικού διχασμού και μετά. Οι προσωπικές μαρτυρίες του Βασίλη Λαδά φωτίζουν τα χρόνια της Εθνικής Αντίστασης στην περιοχή. Επιπλέον, τα γραφόμενά του αφήνουν ως παρακαταθήκη λαογραφικές και πολιτιστικές πληροφορίες. Μέσα από τις βιογραφίες των Αποστόλου Φραγκούλη και Παναγιώτη Χαρμπή καταγράφονται πληροφορίες για το ΕΑΜ στην Ερμιόνη και το Ηλιόκαστρο, ενώ η Γιόνα Μικέ Παϊδούση – Παπαντωνίου αφηγείται γεγονότα στα χρόνια του εμφυλίου, έχοντας ως επίκεντρο τα Δίδυμα.
Πέρα από την ιστορική προσέγγιση των πληροφοριών δίνονται και άλλου είδους πληροφορίες: για την αρχαία και σύγχρονη γεωγραφία της Αργολίδας και της Κορινθίας από τον Αντώνιο Μηλιαράκη και τη Γιόνα Μικέ Παϊδούση – Παπαντωνίου, καθώς  και από τη μετάφραση της περιήγησης του Παυσανία στην περιοχή της Αργολιδοκορινθίας του Νικόλαου Παπαχατζή. Για την εκπαίδευση και τα σχολεία αλληλοδιδακτικής στην Ερμιονίδα την περίοδο 1828-1862, μαθαίνουμε από τους Γιάννη ΣπετσιώτηΤζένη Ντεστάκου και Δημήτρη Σίδερη. Τέλος, από τα έργα των Αποστόλου ΓκάτσουΓεωργίου ΠροκοπίουΙωάννη ΓκερέκουΙωάννη ΓκιζέληΙωάννη Σαρρή, έχουμε πληροφορίες για την Ιερά Μονή των Αγίων Αναργύρων, για τον Ιεράρχη Παντελεήμονα Φωστίνη, για κληρικούς ή μοναχούς που έζησαν και έδρασαν στην περιοχή. Επίσης, ο Γιάννης Σπετσιώτης έχει συγγράψει την ιστορία τριών αιώνων της Ψαλτικής Τέχνης και παράδοσης στην Ερμιόνη και ο Αθανάσιος Τσατσαρός έχει καταγράψει τους ιερείς, ιεροψάλτες και μουσικούς των Διδύμων.
Η αναφορά μου στα ιστορικά βιβλία του καταλόγου ήταν σύντομη και επιγραμματική, καθώς αποσκοπεί κυρίως να φωτίσει την ποικιλία των πληροφοριών που δίνουν για την τοπική ιστορία, γεωγραφία, εκπαίδευση, οικονομία και εκκλησία. Η ενδελεχής προσέγγιση των πληροφοριών απαιτεί από τον καθένα μας να τα ξεφυλλίσει και να τα διαβάσει ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του.
Τα βιβλία μάς περιμένουν στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Κρανιδίου για να τα δανειστούμε και να τα φιλοξενήσουμε για λίγο στις βιβλιοθήκες μας αλλά για πολύ στις καρδιές και στην σκέψη μας.
                    Σας ευχαριστώ 
Μαρίνα Σ. Τσιρτσίκου



[1] Τσιμάνης Προκόπιος, Μνήμες Ερμιονίδος, Παράρτημα 1980 «Κατσαπλιάδες και πειραταί της πέννας. Κατασκευή της ιστορίας χωρίς ιστορίαν», Αθήναι 1980, σ. 11.
[2] Στο ίδιο, σ. 10.
[3] Λεοντίδου ΛίλαΑγεωγράφητος Χώρα – Ελληνικά Είδωλα στις Επιστημολογικές Διαδρομές της Ευρωπαϊκής Γεωγραφίας,  Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2009, 255.

ΥΓ. Ευχαριστούμε την κα Μαρίνα Σ. Τσιρτσίκου 
για την αποστολή της ομιλίας της 
Φώτο – ρεπορτάζ – σχόλια 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.  

Σταθμός στα πολιτιστικά δρώμενα της Ερμιονίδας η πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Ματωμένος γάμος» του Φεδερίκου Γκαρθία Λόρκα.

Από τον Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας 
και τον Μουσικό Σύλλογο Ερμιόνης.

Συνδιοργανωτής η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Παιδείας, 
Πολιτισμού και Αθλητισμού Κρανιδίου «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ»

Από το προσωπικό μας αρχείο - Ιούνιος 2010
Φώτο - ρεπορτάζ 
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ



Φεδερίκος Γκαρθία - Λόρκας
Σάββατο της 26ης Ιουνίου 2010 η πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Ματωμένος γάμος» πιστεύουμε πως θα αποτελέσει σταθμό στα πολιτιστικά δρώμενα   της Ερμιονίδας.
Aκόμα ελπίζουμε, ότι είναι ένας καλός προάγγελος της συνένωσης των Δήμων της.

Αυτές οι σκέψεις στροβιλίζανε στο μυαλό μας παρακολουθώντας χθες το βράδυ την παράσταση και ακόμα, εάν η αείμνηστη Έλλη Λαμπέτη παρακολουθούσε από ψηλά… την Γιούλα Καραμπέλα να ερμηνεύει το ρόλο της μάνας, θα ζήλευε κρυφά και θα την χειροκροτούσε! 

Όπως επίσης ο Κάρολος Κουν την σκηνοθεσία του Δημήτρη Σίδερη 
και ο Μάνος Χατζηδάκης την μουσική διδασκαλία και ενορχήστρωση του μαέστρου Τάκη Μανιάτη.



Δεν θα πούμε περισσότερα διότι δεν είμαστε ειδικοί. Απλώς τα συναισθήματα  μάς παρότρυναν να εκφράσουμε αυτά τα λόγια - καρδιάς, που κανείς δεν μπορεί να τα παρεξηγήσει.


Πάντως -και κλείνουμε το εισαγωγικό μας σημείωμα με τούτο. Την παράσταση και τους συντελεστές της δεν τους χωράνε τα ιστορικά και γεωγραφικά όρια της Ερμιονίδας!!!


Την εκδήλωση προλόγισε η ψυχή θα λέγαμε της θεατρική ομάδας Δημήτρης Σίδερης ο οποίος μας είπε μεταξύ άλλων:[…] Θέλω να σας πω μια μικρή αναδρομή γι’ αυτό το έργο το οποίο ήταν απωθημένο με ένα όνειρο ζωής που κράτησε 28 χρόνια. 



Πρωτοξεκίνησε σαν προσπάθεια από τον Μορφωτικό Σύλλογο με την θεατρική ομάδα, έμεινε στη μέση και ολοκληρώνεται σήμερα, αλλά πιστεύω σε μια τέτοια μορφή ολοκληρωμένη, που πραγματικά το αποτέλεσμα δικαιώνει όλους μας. Χωρίς τη συνεργασία των δύο συλλόγων και ειδικότερα με τον Μουσικό Σύλλογο Ερμιόνης το έργο αυτό δεν θα είχε τη μορφή αυτή που θα δείτε σήμερα. Θέλω να πω ακόμα πως σήμερα λειτουργούμε και λίγο πειραματικά. Δύο Σύλλογοι ενώνουν τις δυνάμεις τους και θα συνεχίσουμε την διαδικασία και σε άλλες παραγωγές γιατί το αποτέλεσμα μας έχει δικαιώσει. Θα ήταν όμως παράλειψη και θέλω να τονίσω ιδιαίτερα τη συμβολή του Τάκη του Μανιάτη για την υπέροχη δουλειά που έκανε…



Το έργο αυτό στην Ελλάδα έχει παρουσιαστεί το 1948 και είναι ένα από τα αριστουργήματα του παγκοσμίου θεατρικού θεματολογίου και στην Ελλάδα έχει γνωρίσει πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία. Είναι ένα έργο που μιλάει στην ψυχή του Έλληνα, μιλάει σε όλους τους λαούς γύρω από τη Μεσόγειο. Γιατί πραγματεύεται το θέμα του έρωτα, του θανάτου, των δυνάμεων που είναι πάνω από εμάς και δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε, γι’ αυτό και είναι διαχρονικό. Και πρέπει να πω, πως το έργο αυτό ανεβαίνει στην αρχική του μορφή δεν είναι μετάφραση, είναι απόδοση…



Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης κ. Χρήστος Δάγκλης ο οποίος εμφανώς συγκινημένος ξεκίνησε τον χαιρετισμό του με την εξής φράση: «Κυρίες και κύριοι καλωσορίσατε στην Ερμιονίδα του πολιτισμού». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ιστορικό της προσέγγισης των δύο συλλόγων, στην αγωνία που είχαν για το αποτέλεσμα του δύσκολου αυτού εγχειρήματος, κάλεσε όλο τον κόσμο της Ερμιονίδας να αγκαλιάσει ο καθένας με το δικό του τρόπο την προσπάθεια των δύο συλλόγων και ευχαρίστησε όσους μέχρι τώρα τους έχουν συμπαρασταθεί.

Κατόπιν μικρό χαιρετισμό απεύθυνε ο Δήμαρχος Κρανιδίου κ. Δημήτρης Σφυρής οποίος και αυτός αναφέρθηκε στο βάρος που σήκωσαν όλοι οι συντελεστές της παράστασης και αυτός ο ίδιος, όχι μόνο σαν δήμαρχος και σαν πρόεδρος της επιχείρησης στο πως θα βοηθήσουνε αυτή την προσπάθεια που αν θέλετε στηρίζει τον πολιτισμό και κάνει μεγάλα βήματα και γρήγορα στο κομμάτι αυτό του θεάτρου. 
Ευχαρίστησε και αυτός όλους αυτούς που φαίνονται και δεν φαίνονται – όπως είπε- για το ανέβασμα αυτής της παράστασης. Ακόμα μας είπε ο δήμαρχος, πως σήμερα του  δίνεται η ευκαιρία να μας  πει πως υλοποιείται μια υπόσχεση που είχε δώσει να έχει ο Θεατρικός όμιλος δικό του στέκι και όχι μόνο ο όμιλος, αλλά όσοι θέλουν να ασχοληθούν με την Τέχνη και είναι αυτό το Σχολείο Συγγρού.


Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση : ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ
Μουσική : ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ
Μουσική Διδασκαλία - Ενορχήστρωση : ΤΑΚΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ
Υποκριτική Διδασκαλία : ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΝΑΣ
Σκηνοθεσία : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη : ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ ΓΕΝΕΡΑΛΛΗ
Φωτισμοί : ΙΩΝ ΞΥΠΟΛΙΑΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ

Μάνα: ΓΙΟΥΛΑ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ
Νύφη: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΛΟΥΜΗ

Πεθερά: ΑΡΓΥΡΩ ΚΩΣΤΕΛΕΝΟΥ - ΜΕΞΗ
Γυναίκα του Λεονάρδο: ΕΙΡΗΝΗ ΔΙΩΤΗ
Δούλα: ΕΛΕΝΗ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ
Γειτόνισσες: ΕΛΕΝΗ ΝΤΑΚΟΥ, ΝΑΝΤΙΑ ΚΩΣΤΕΛΕΝΟΥ
Κορίτσια: ΤΖΕΝΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΗΜΑ
Λεονάρδο: ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΣΙΑΒΕΛΟΣ
Γαμπρός: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Πατέρας της νύφης: ΕΥΘΥΜΗΣ ΤΟΥΤΟΥΤΖΗΣ
Φεγγάρι: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
Θάνατος ( σα ζητιάνα ): ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ ΓΕΝΕΡΑΛΗ
Ξυλοκόποι: ΝΙΚΟΣ ΦΑΣΙΛΗΣ (ΚΟΥΤΣΟΥΠΗΣ), ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΣΤΕΛΕΝΟΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΛΗΣ
Παλληκάρια: ΚΩΣΤΑΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΛΟΥΚΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ