Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821 - Ζήτω το Έθνος των Ελλήνων!






Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος


     (Ζητώ συγνώμη για το σημερινό ασυνήθιστα για το στυλ μου ΜΕΓΑΛΟ κείμενο, 
Αλλά είναι ΜΕΓΑΛΗ γιορτή η 25η Μαρτίου 1821…)

     Ανδρεία, Αυτοθυσία, Διχασμός & Διχόνοια!...Επέλεξα τα 4 αυτά γνώριμα, και ίσως αναπόσπαστα από την ουσία της φυλής μας χαρακτηριστικά, επειδή επιθυμώ να επισημάνω τη διαχρονική σημασία της κοινωνικής ψυχολογίας ηγετών και αγωνιστών στους χρόνους της Εθνικής Επανάστασης του 1821 τη στιγμή που εσείς και εγώ όπως και οι απανταχού της γης Έλληνες θα αποτίνουμε την Τετάρτη 25η Μαρτίου 2020 τον πρέποντα φόρο τιμής στους γνωστούς και τους άγνωστους αγωνιστές της Εθνικής μας Επανάστασης.
     Βρισκόμαστε μόλις ένα χρόνο πριν το 2021 που θα γιορτάσουμε 200 χρόνια Ελευθερίας!
     Το μάθημα της ιστορίας ήταν και παραμένει σαφές: εμείς οι Έλληνες κάθε φορά που κατορθώσαμε να παραμερίσουμε τις εθνικές αδυναμίες του διχασμού και της διχόνοιας μεγαλουργήσαμε σε συλλογικό ΕΘΝΙΚΟ επίπεδο δείχνοντας πρωτόγνωρες για το ανθρώπινο γένος εκφάνσεις ανδρείας και αυτοθυσίας!...
     Υπάρχει το απόφθεγμα που αποδίδεται στον Sir Winston Churchill και διατείνεται ότι «οι λαοί που ξεχνούν την ιστορία τους είναι καταδικασμένοι να την ξαναζήσουν…» και ενώ δεν ειπώθηκε αυτό με στόχο τους Έλληνες τελικά έχει για εμάς ανεξίτηλα διαχρονικά νοήματα και σημασία.
     Ακριβώς επειδή από το 1821 μέχρι και σήμερα, αυτή την αιφνιδιαστικά δύσκολη εποχή κινδύνων υγείας και οικονομικής ύφεσης, κάθε φορά που επιτρέψαμε στους εαυτούς μας την πολυτέλεια να λησμονήσουμε τα διδάγματα της εθνικής μας ιστορίας δυστυχώς ξαναζήσαμε οδυνηρά τα αιώνια πάθη και μίση και τα πληρώσαμε με βαρύ φόρο αδελφοκτόνων αλληλοσπαραγμών.
     Το σημείωσε με πικρό λυρισμό ο εθνικός μας ποιητής:

«η διχόνοια που βαστάει ένα σκήπτρο η δολερή/
καθενός χαμογελάει πάρτο λέγοντας και σύ…»

     Ποιος άλλος λαός στον πλανήτη έχει να επιδείξει συμπυκνωμένη μέσα σε τόσο μικρά χρονικά περιθώρια τέτοιες εκφάνσεις ηρωισμού, ανδρείας και αυτοθυσίας όση οι Έλληνες με Αρκάδι, Κάσο, Ζάλογγο, Αραπίτσα, Χίο, Ψαρά και άλλα τόσα; Ποιο άλλο εθνικό-απελευθερωτικό κίνημα είδε τους πρωταγωνιστές του να πέφτουν στα πεδία της μάχης μαζί με τους αφανείς αγωνιστές τους χωρίς να περιμένουν να «εισπράξουν» την επιβράβευση του αγώνα μετά τη δικαίωσή του και την επικράτηση της Επανάστασης;


Βαρύ το τίμημα…

     Από τις πρώτες μέρες του ξεσηκωμού φάνηκε ότι ο δρόμος για τη λευτεριά θα ήταν βαμμένος με αίμα, πόνο και δάκρυα.
     Από τη σφαγή του «Ιερού Λόχου» στη Μολδοβλαχία μέχρι την προδοσία του Υψηλάντη, από τη θυσία του Γεωργάκη Ολύμπιου στον πνιγμό του Καρπενησιώτη στον Προύθο, από τον ανασκολοπισμό του Θανάση Διάκου, στη σφαγή του επισκόπου Σαλώνων Ησαΐα!
     Στη Νάουσα ο Ζώτος βάζει μπουρλότο στο μπαρούτι και γίνεται κομμάτια, ο Μάρκος Μπότσαρης πέφτει στο κεφαλόβρυσο του Καρπενησίου, ο Παπαφλέσσας θανατώνεται στο Μανιάκι, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος αφήνει την τελευταία του πνοή στον ιερό λόφο της Ακρόπολης όπου πέφτει και ο Γιώργος Καραϊσκάκης.
     Τα παραπάνω είναι μικρά μόνο δείγματα ανδρείας και αυτοθυσίας που μας καλούν, τις δύσκολες μέρες που περνάμε, να σκύψουμε ευλαβικά πάνω στα ιστορικά κείμενα και χωρίς φόβο και πάθος να αναπλάσουμε τα διδακτικά παραδείγματα εκείνων των ανδρών και γυναικών.
     Και τούτο επειδή πιστεύω ότι μόνο εάν ψηλαφίσουμε ως σύγχρονοι άπιστοι Θωμάδες «τους τύπους των ήλων» επί του σώματος της μητέρας μας Ελλάδας θα θυμηθούμε και θα μάθουμε έτσι ώστε να μην… ξανά-πάθουμε!...

Τρεις περίοδοι του αγώνα

     Την 25η Μαρτίου 1821 στη Μονή της Αγίας Λαύρας ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ορκίζει τα παλικάρια και ο αγώνας ξεκινά…
     Σύμφωνα με μια προσεκτική προσέγγιση ο αγώνας του 1821 μπορεί να διαιρεθεί σε τρεις σημαντικές περιόδους:
     Την πρώτη περίοδο (1821-1825) κυριάρχησε ο ενθουσιασμός, καταγράφηκαν απερίγραπτου μεγαλείου πράξεις ανδρείας και αυτοθυσίας, βοήθεια από φιλέλληνες της Δύσης και Ανατολής αλλά κόντεψε να χαθούν τα πάντα όταν ενεπλάκησαν σε εμφύλιο σπαραγμό Ρουμελιώτες και Μοραΐτες!
     Στη δεύτερη περίοδο (1825 – 1827) η Επανάσταση έφτασε στα πρόθυρα της καθολικής κατάρρευσης όταν ο Αντιβασιλέας της Αιγύπτου Μεχμέτ Αλή ήρθε να ενισχύσει το Σουλτάνο με χερσαίες και ναυτικές δυνάμεις έχοντας επικεφαλής τον γαμπρό του στρατηγό Ιμπραήμ.
     Στην Τρίτη περίοδο (1827 – 1829) με την επιλογή του Ιωάννη Καποδίστρια ως πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας με επταετή θητεία γεννήθηκε το μικρό ελεύθερο ελληνικό Κράτος με Βόρεια σύνορα μέχρι τη Θεσσαλία και την Άρτα…

Ας σκύψουμε ευλαβικά…

     Σκύβοντας σήμερα ευλαβικά πάνω από τις ιστορικές μνήμες εκείνων των ανδρών και γυναικών, εκείνων των γεγονότων ας είμαστε βέβαιοι ότι θα βρούμε αμέτρητα δείγματα ανδρείας και αυτοθυσίας όπως θα βρούμε και αρνητές της απώλειας της ζωής τους για κάποιο θαμπό, απόμακρο ιδεώδες που δεν είχε για αυτούς άγγιγμα χειροπιαστό, άγγιγμα σαρκικό.
     Θα βρούμε ανεξίτηλα σημάδια, επίσης, διχασμού και διχόνοιας όπως και σημάδια πράξεων έμπνευσης και ομόνοιας προερχόμενα όχι μόνο από Έλληνες αλλά και από κάθε εθνότητας φιλέλληνες.
     Και όλα αυτά γιατί τα παραπάνω 4 χαρακτηριστικά της ανδρείας, της αυτοθυσίας του διχασμού και της διχόνοιας είναι κοινά γνωρίσματα της ελληνικής φυλής όπως και μέλη αναπόσπαστα από την συμβολική σάρκα του Έθνους ήταν οι ηγέτες και αγωνιστές της Επανάστασης του 1821.
     Σίγουρα πάντοτε μπορούμε, βέβαια εκ των υστέρων, κατόπιν εορτής, να επερωτήσουμε και άτομα και πράξεις και γεγονότα και φαινόμενα. Με την ίδια όμως σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι φέτος στις 25 Μαρτίου 2020 υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι ΔΙΧΑΣΜΟΥ και ΔΙΧΟΝΟΙΑΣ στο εσωτερικό Εθνικό μέτωπο.
     Υπάρχουν, δυστυχώς, οι συνεχιζόμενες πιέσεις από την γειτονική μας Τουρκία, και μαζί οι διαφαινόμενες μεγάλες οικονομικές απειλές με την δραματική πτώση στα Δυτικά Χρηματιστήρια και τη δοκιμαζόμενη αστάθεια στη συνοχή της «δήθεν» Ευρωπαϊκής Ένωσης…
     Είναι, όμως, παρήγορο το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα στην εποχή του άκρατου ατομικισμού, των επιδερμικών μας διαπροσωπικών σχέσεων και της έλλειψης οραμάτων και αφοσίωσης σε ιδεώδη δεν έπαψαν να υπάρχουν ανάμεσά μας, εδώ στην Πατρίδα μας Ελλάδα, άνδρες γυναίκες και παιδιά που τρέχουν ΠΡΟΣ την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ την ίδια ώρα που ολάκεροι λαοί εγκλωβισμένοι αρχικά στην ευδαιμονία και τώρα στην τραγική αποδιοργάνωση της παγκοσμιοποίησης και τις θανάσιμες απειλές του ‘κορονοϊού’ αποφεύγουν τις ευθύνες που συνεπάγεται η βίωση της Ελευθερίας...
     Γονατίζοντας ταπεινά, με ευσέβεια και ευλάβεια, μπρος στις ιερές μνήμες επώνυμων ηγετών και αφανών αγωνιστών που υπάρχουν στο συλλογικό ελληνικό μας υποσυνείδητο τολμώ να σας προτρέψω, κλείνοντας:
Αύριο Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020, Ελληνίδες, Έλληνες, Ελληνόπουλα 
να βγούμε με τη γαλανόλευκη στα μπαλκόνια και να βροντοφωνάξουμε:

    Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821 - Ζήτω το Έθνος των Ελλήνων!

Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας - [...] Ο κορωνοϊός ξεγυμνώνει τη μεταφυσική μας αοπλία.....






Mεταφυσική αοπλία
Christos Yiannaras | 23 Mar 2020
Ο Σωκράτης απευθύνεται στους πολίτες δικαστές του. Τον έχουν μόλις καταδικάσει να διαλέξει: θάνατο ή εξορία. Για έναν πολίτη της αρχαίας ελληνικής πόλεως η εξορία (αποπομπή του από το «πολιτικόν άθλημα αληθείας») είναι κάτι χειρότερο από τον θάνατο. Δεν έχει νόημα η επιβίωση δίχως την τιμή να είσαι πολίτης. 
Στη δημοκρατία, όπως οι κάποτε Ελληνες τη γέννησαν και την άσκησαν, δεν υπάρχει δήμιος, όπως δεν υπάρχουν και σωματικές ποινές (ραβδισμοί, μαστιγώσεις, φραγγελώσεις, ακρωτηριασμοί), είναι αδιανόητο να ατιμαστεί η «ιερότητα» του σώματος του πολίτη. Ο καταδικασμένος σε θάνατο (ακοινωνησία) πολίτης ή θα πάρει μόνος του να πιει το κώνειον («πειθόμενος τοις νόμοις») ή θα αυτεξοριστεί. 
Ο Σωκράτης έχει αποφασίσει το κώνειο. Και περαιώνει την απολογία του λέγοντας στους συμπολίτες κριτές του: «Ηρθε η ώρα να πηγαίνουμε. Εγώ για να πεθάνω, εσείς για να συνεχίσετε τη βιοτή σας. Ποιος από τους δυο πηγαίνει στο καλύτερο, δεν το ξέρουμε: είναι άγνωστο σε όλους, εκτός από τον θεό».
 Η δήλωση άγνοιας για το ουσιωδέστερο από τα προβλήματα του ανθρώπου προϋποθέτει υψηλό επίπεδο καλλιέργειας. Σεβασμό στο άγνωστο, ήρεμη αποδοχή του δεδομένου – σίγουρα δεν προκύπτουν από τη συμφιλίωση με έναν αφελή μηδενισμό, ούτε από μυθώδη ιδεολογήματα. Το άγνωστο, το επέκεινα του θανάτου, έχει έμμεσα αλλά αποκαλυπτικά φωτιστεί στην αρχιτεκτονική του Παρθενώνα, στο κλασικό «άγαλμα» (από το αγάλλομαι), στα συναρπαστικά δρώμενα της τραγωδίας. Δεν υπάρχει «υψηλός» πολιτισμός (με επιτεύγματα φωτισμού του «νοήματος» της ύπαρξης) χωρίς προσδοκία πληρωματικής αχρονίας. 
Βέβαια, εμφανίζονται στην Ιστορία και οι αφελείς επαγγελίες για ηδονική μετά θάνατον ευφροσύνη, μετρημένη ποσοτικά: βουνά με πιλάφι, ποτάμια με μέλι. Ομως κάπου ανάμεσα στον Σωκράτη και στον ισλαμικό παραδείσιο χορτασμό, παρεμβάλλεται το χριστιανικό ευ-αγγέλιο. Εκεί ακούγεται για πρώτη φορά ότι μπορεί ο θάνατος να «πατάται θανάτω».
Δηλαδή, η ύπαρξη να γίνει σχέση, η ελεύθερη από τον θάνατο ύπαρξη «αγάπη εστί», ολοκληρία ελευθερίας. Υπάρχει ο άνθρωπος ως έμπρακτες σχέσεις και ελευθερώνεται από τη σχετικότητα των σχέσεων όταν, ελεύθερος από την εγωτική αυτοάμυνα, υπάρχει επειδή αγαπάει. Αυτή την υπαρκτική ελευθερία τη ζει ο καθένας μας κατακερματισμένη στην αποσπασματικότητα του χρόνου, αλλά την προσδοκά ως χαροποιό ελπίδα πληρωματικής ελευθερίας, άχρονης, στην ολοκληρία της αγάπης.
Το συναρπαστικότερο στο χριστιανικό ευ-αγγέλιο είναι ότι μένει πάντοτε ανυπότακτο στις θωρακισμένες απαιτήσεις της ιδεολογίας και στα ψυχολογικά τεχνάσματα του εντυπωσιασμού. Το ευ-αγγέλιο σαρκώθηκε κυρίως σε παραβολές και στην εκφραστική υψηλών, μέσα στην ανθρώπινη Ιστορία, επιτευγμάτων Τέχνης: στη δραματουργία της ευχαριστιακής λατρείας, στην ποίηση και στη μουσική, συνυφασμένες με τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική. Αφορούσε στον τρόπο της ύπαρξης, όχι στη συμπεριφορά. Οπως ο έρωτας. 
Σήμερα η πιστοποίηση αυτή μας ξενίζει, επειδή η ζωή μας και η νοο-τροπία μας έχουν παγιδευτεί στο παγκοσμιοποιημένο «παράδειγμα» του βαρβαρικού ατομοκεντρισμού. Εχουν αλλάξει, πολλές δεκαετίες τώρα, όχι οι απόψεις και αντιλήψεις μας, όχι απλώς οι αξιολογήσεις και ιεραρχήσεις των αναγκών μας, αλλά η νοο-τροπία μας, ο τρόπος της ύπαρξής μας. Δεν ξέρουμε πια να εμπιστευθούμε, επομένως ούτε και να ελπίσουμε. Η εμπιστοσύνη και ελπίδα δεν διδάσκεται, δεν προπαγανδίζεται με κηρύγματα, συναισθηματικά ψυχολογήματα και ηθικοδιδασκαλίες. Μεταγγίζεται όπως η αγάπη για τη μάνα, η εμπιστοσύνη στον πατέρα, η συναρπαγή από την ομορφιά. 
Γενεές γενεών στη δική μας, την ελληνική κοινωνία και εμπειρία, έζησαν με την ταπεινή απορία του Σωκράτη για τον θάνατο, αλλά και την αυτονόητη τελική εναπόθεση στον Θεό, της κρίσης για το «άμεινον» της προθανάτιας ή της μεταθανάτιας ύπαρξης. Αυτή η πίστη - εμπιστοσύνη, συμπυκνωμένη στη δίλεκτη (δύο λέξεων) βεβαιότητα: «έχει ο Θεός» στήριξε γενεές γενεών Ελλήνων σε κατατρεγμούς, λοιμούς και λιμούς, σε προσφυγιά και αποδημίες, λεηλασίες και σφαγές, εμφύλιους σπαραγμούς και θεομηνίες. 
Δεν είναι συμπτωματική - αποσπασματική η απώλεια αυτής της ειρηναίας εμπιστοσύνης σε Προνοητή και Κυβερνήτη του ανθρώπινου βίου. Είναι γέννημα της εθελούσιας, παρακμιακής, αλλά και ξιπασμένης αλλαγής πολιτισμικού «παραδείγματος». Διακόσια χρόνια οι Νεοέλληνες πασχίζουμε να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που είμαστε, όχι στα χρηστικά και επουσιώδη, αλλά σε «πράματα τζιβαϊρικά πολυτίμητα», δοκιμασμένα στην πείρα αιώνων: 
Την Εκκλησία, άξονα και αντιστύλι της ζωντανής κοινότητας - «πόλεως», την ονοματίσαμε «επικρατούσα εν Ελλάδι θρησκεία». Την πίστη, αντί για εμπιστοσύνη, τη λογαριάζουμε ιδεολογία και ατομικές πεποιθήσεις. Τη σωτηρία τη θεωρούμε ατομικό κατόρθωμα, όχι κοινωνούμενη γιορτή. Στον καθεδρικό ναό της πρωτεύουσας, αντί για εικόνες βάλαμε τριτοκλασάτες φράγκικες ζωγραφιές και τη συναρπαστική μεγαλοπρέπεια της τραγωδικής λατρευτικής μας παράδοσης την υποτάξαμε στην ασυμμάζευτη χρησιμοθηρία του ηθικιστικού κηρύγματος. 
Κήρυγμα, όλοι φρενιασμένοι για κήρυγμα - προπαγάνδα - ατομικές «πεποιθήσεις» 
– πώς να λειτουργήσει η βλαστική δυναμική της ελπίδας:
 το «έχει ο Θεός» της μαρτυρικής ρωμιοσύνης; 
Ο κορωνοϊός ξεγυμνώνει τη μεταφυσική μας αοπλία.

Πώς ο Καποδίστριας έκλεισε τις εκκλησίες και νίκησε την επιδημία της πανώλης, στην αρχή μάλιστα της διακυβέρνησής του!! ...



 Ο Κυβερνήτης θεωρούσε ότι τα πρώτα δύο μέτρα που έπρεπε να λάβει αμέσως, είναι ο υποχρεωτικός εγκλεισμός στις οικίες όλων των κατοίκων και το κλείσιμο των εκκλησιών.


 Ιδού πώς το επέβαλε! 
Αριστείδης Χατζής 
22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020, 16:00 7 


Είναι γνωστό ότι ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν πολύ πιστός Χριστιανός. Ορισμένοι τον χαρακτηρίζουν ακόμα και θρησκόληπτο. Πολλές από τις πράξεις του μπορούν να εξηγηθούν μόνο μέσα από αυτό το πρίσμα. Θεωρούσε τον εαυτό του υπερασπιστή της Ορθοδοξίας και ήρθε σε σύγκρουση με όποιον θεωρούσε ότι την απειλούσε. Ομως ο Καποδίστριας ήταν επίσης ένας υπεύθυνος ηγέτης που ήταν έτοιμος να λάβει δύσκολες αποφάσεις και μάλιστα από την πρώτη στιγμή που έφτασε στην Ελλάδα. Τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής του εμφανίστηκε επιδημία πανώλης στα νησιά του Αργοσαρωνικού, στην Υδρα πρώτα και μετά στις Σπέτσες. Μια από τις πρώτες αποφάσεις που έλαβε ήταν να κλείσει τον Απρίλιο του 1828 τις εκκλησίες στις περιοχές που είχαν εμφανιστεί κρούσματα ή ήταν πιθανόν να εμφανιστούν (π.χ. στην Αίγινα όπου είχε και ο ίδιος εγκατασταθεί). Οι εκκλησίες έκλεισαν για αόριστο χρονικό διάστημα και οι αντιδράσεις ήταν ελάχιστες. Οι Ελληνες τον σέβονταν, τον θαύμαζαν και κυρίως τον εμπιστεύονταν. Διότι ο Καποδίστριας ήταν επίσης και ένας πολύ καλός γιατρός και μάλιστα με αξιόλογη πρακτική πείρα που απέκτησε πολύ πριν ασχοληθεί πλήρως με την πολιτική. Ηξερε, λοιπόν, πολύ καλά τι έκανε – δεν ήταν μια βεβιασμένη απόφαση της στιγμής. Το αντίθετο μάλιστα. 

 Ο Καποδίστριας θεωρούσε ότι τα πρώτα δύο μέτρα που έπρεπε να λάβει μια κυβέρνηση αμέσως μετά την εμφάνιση επιδημίας σε μια περιοχή είναι ο υποχρεωτικός εγκλεισμός στις οικίες όλων των κατοίκων και το κλείσιμο των εκκλησιών. Αυτό αποδεικνύεται με έναν από τους πρώτους νόμους που πέρασε ο ίδιος τον Αύγουστο του 1828, όταν πια η επιδημία βρισκόταν σε ύφεση. Στις 20 Αυγούστου του 1828 εξέδωσε Ψήφισμα «Περί υγειονομικών διατάξεων» (Ψηφ. 15/20.8.1828). Εκεί προβλέπεται το εξής στο άρθρο 285, εδ. 3. 



«Εμποδίζεται πάσα θρησκευτική τελετή. Δεν σημαίνονται οι κώδωνες.» Οι δε κάτοικοι υποχρεώνονται να μείνουν κλεισμένοι στα σπίτια τους. Σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ψηφίσματος, τα προληπτικά μέτρα εφαρμόζονται ΑΜΕΣΩΣ μόλις εμφανιστεί επιδημία στην Ελλάδα ή στα σύνορα της Ελλάδας. Το ψήφισμα υπογράφει ο ίδιος ο Κυβερνήτης («Ι.Α. Καποδίστριας»), καθώς και ο Γραμματέας της Επικράτειας («Σ. Τρικούπης»). Η ακριβής διατύπωση του άρθρου 285 του νόμου του Ιωάννη Καποδίστρια. Εχει ενδιαφέρον να δούμε τις κινήσεις του Καποδίστρια εκείνες τις ημέρες, όπως αυτές καταγράφονται στα επίσημα έγγραφα της κυβέρνησής του, στις επιστολές του και στις εφημερίδες της εποχής. Δεν είχαν περάσει ούτε τρεις μήνες από την άφιξή του στην Ελλάδα. Ο άνθρωπος είχε απελπιστεί με την κατάσταση που ανέλαβε. Ηταν χειρότερη απ’ ό,τι φοβόταν. Ο Ιμπραήμ βρισκόταν ακόμα στην Πελοπόννησο και η Ελληνική Κυβέρνηση δεν είχε κανένα σταθερό έσοδο. Οι Ελληνες ζούσαν από την γενναιόδωρη αμερικανική βοήθεια (ιδιωτική, όχι κρατική). Δεν θα μπορούσαν τα πράγματα να είναι χειρότερα όταν ξέσπασε και η επιδημία πανώλης. Δεν είναι βέβαιο από πού μεταδόθηκε η πανώλη, οι Ελληνες κατηγορούσαν τους Αιγύπτιους αλλά θυμίζω ότι οι μεγάλες επιδημίες στην Πελοπόννησο ξεκίνησαν μετά τη σφαγή της Τριπολιτσάς και εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των εκτεθειμένων άταφων πτωμάτων Τούρκων, Εβραίων και Αλβανών. Επιπλέον είχαν παρουσιαστεί τα πρώτα κρούσματα πανώλης στην Εύβοια και στην Κέα από τα τέλη Ιανουαρίου του 1828. Πάντως η επιδημία χτύπησε σχεδόν ταυτόχρονα Ελληνες (στην Ύδρα πρώτα) και Αιγύπτιους (στο κάστρο της Μεθώνης) στις αρχές Απριλίου. Ο Καποδίστριας έστειλε στις 17 Απριλίου 1828 τον γιατρό Σπυρίδωνα Καλογερόπουλο στην Υδρα και τις Σπέτσες. Ο Καλογερόπουλος κατάλαβε αμέσως ότι η κατάσταση ήταν κρίσιμη και έλαβε ο ίδιος τα πρώτα αυστηρά μέτρα με εξουσιοδότηση της κυβέρνησης. Ένα από αυτά ήταν το κλείσιμο των Εκκλησιών. Ο Καλογερόπουλος ενημέρωσε την Κυβέρνηση και ο Καποδίστριας, χωρίς να διστάσει, ανέλαβε ο ίδιος προσωπικά να αντιμετωπίσει την επιδημία: α) Εστειλε στις 18 Απριλίου στα δύο νησιά τον Γενικό Εφορο Υγείας Αναστάσιο Λόντο και τον γιατρό Νικόλαο Καλογερόπουλο για να κάνουν την πρώτη επιθεώρηση. β) Στις 21 Απριλίου έδωσε εντολή στον συνταγματάρχη Κάρολο Φαβιέρο να οργανώσει μια θαλάσσια υγειονομική αλυσίδα γύρω από τα δύο νησιά, χρησιμοποιώντας μια γολέτα και πέντε ένοπλες λέμβους. Κανονικός ναυτικός αποκλεισμός δηλαδή. γ) Εστειλε ειδικούς απεσταλμένους σε όλες τις επαρχίες της ηπειρωτικής Ελλάδας και όλα τα νησιά, ενημερώνοντας τις τοπικές διοικήσεις για τα μέτρα που ελήφθησαν και παρέχοντας αναλυτικές οδηγίες για τα μέτρα που θα πρέπει να υιοθετηθούν σε τοπικό επίπεδο για να δημιουργηθούν υγειονομικές ζώνες. Διόρισε έκτακτους επιτρόπους στην Πελοπόννησο και τους ζήτησε να αναχωρήσουν αυθημερόν για τις επαρχίες ευθύνης τους. δ) Στις 22 Απριλίου ο Κυβερνήτης εξέδωσε διάγγελμα στο οποίο τόνιζε: «Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος για να εκπληρώσω το καθήκον μου είναι να επισκεφτώ ο ίδιος τους τόπους που έχουν πληγεί και να λάβω αυστηρά μέτρα για να προφυλάξω από την επιδημία την υπόλοιπη Ελλάδα». Αμέσως μετά αναχώρησε για να επισκεφτεί τα δύο νησιά, χρησιμοποιώντας τη ρωσική φρεγάτα «Ελένη». ε) Στις 24 Απριλίου επισκέφτηκε τις Σπέτσες. Εκεί συσκέφθηκε με τους δημογέροντες και τους τοπικούς γιατρούς. Διόρισε τον Ιωάννη Κωλέττη, Εκτακτο Επίτροπο της Υγείας για τις Σπέτσες. Τον εφοδίασε με στρατιωτικές δυνάμεις και αναλυτικές οδηγίες. στ) Στις 25 Απριλίου έφτασε στην Υδρα ο ολλανδός ναύαρχος του ρωσικού στόλου Λογγίνος Χέυδεν (ένας από τους τρεις ναυάρχους στη Ναυμαχία του Ναβαρίνου) με δύο δίκροτα και ένα μπρίκι και συναντήθηκε με τη φρεγάτα «Ελένη» στα ανοικτά της Υδρας. Ο Κυβερνήτης συνάντησε τον Ναύαρχο, τηρώντας όλες τις υγειονομικές προφυλάξεις και ζήτησε τη βοήθειά του στον έλεγχο της θαλάσσιας υγειονομικής ζώνης. ζ) Στις 26 Απριλίου ο Κυβερνήτης μετέβη στην Υδρα. Συσκέφτηκε με τους προκρίτους εκεί και άκουσε τις αναφορές των γιατρών. Διαβεβαίωσε τους Υδραίους ότι θα τους δώσει το ταχύτερο ό,τι βοήθεια ήταν αναγκαία, με κάθε μέσο. η) Ο Κυβερνήτης επέστρεψε στην Αίγινα στις 29 Απριλίου αλλά παρέμεινε πάνω στη ρωσική φρεγάτα. Από εκεί έστελνε εντολές με μεγάλο αριθμό πλοιαρίων στους διοικητές και τις κοινότητες της ελληνικής επικράτειας. Γαλλικά και βρετανικά πλοία βοήθησαν στην αυστηρή εφαρμογή της θαλάσσιας υγειονομικής ζώνης. θ) Ο Κυβερνήτης αποβιβάστηκε στην Αίγινα την 1η Μαΐου και κατέλυσε στην αγροικία του Δημητρίου Βούλγαρη στον κόλπο της Περιβόλας, μια τοποθεσία με ιδιαίτερα υγιεινό κλίμα. Την ίδια ημέρα έστειλε στις Σπέτσες και την Υδρα δύο πλοία με τρόφιμα και χρήματα για να εξασφαλιστεί η βασική διατροφή για τους φτωχότερους κατοίκους των δύο νησιών. Διόρισε τον αδελφό του, Βιάρο Καποδίστρια, Έκτακτο Επίτροπο της Υγείας για την Ύδρα. Ο Βιάρος αναχώρησε αμέσως μαζί με τον γιατρό Νικόλαο Καλογερόπουλο. Έλαβε πολύ αυστηρά μέτρα που παρέλυσαν το εμπόριο και οδήγησαν στην πρώτη σύγκρουση Υδραίων-Καποδίστρια. ι) Στις 3 Μαΐου η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι στην Πελοπόννησο, στην Ανατολική Στερεά Ελλάδα και τη Σύρο δεν έχει εμφανιστεί κανένα κρούσμα. Την ίδια ημέρα η κυβέρνηση έλαβε επιστολή των προκρίτων της Ύδρας σύμφωνα με την οποία από τις 23 Απριλίου και έπειτα κανένα νέο κρούσμα δεν εμφανίστηκε, κανείς ασθενής δεν πέθανε, επιβίωσαν όλοι όσοι νοσηλεύτηκαν σε καραντίνα. ια) Στις 4 Μαΐου επέστρεψε ο Βιάρος Καποδίστριας από την Υδρα επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω. Κανένα νέο κρούσμα, κανένας θάνατος στην Υδρα από 23 Απριλίου μέχρι 3 Μαΐου. Το ίδιο και στις Σπέτσες, σύμφωνα με επιστολές του Ιωάννη Κωλέττη από εκεί. ιβ) Στις 5 Μαΐου η Κυβέρνηση αποφάσισε να διατηρήσει τα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης για αόριστο χρόνο, τηρώντας τα με μεγάλη αυστηρότητα, ιδιαίτερα στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ των δύο νησιών και της Πελοποννήσου. Ομως η αρρώστια έπληξε μετά τη Μεθώνη και άλλα μέρη που βρίσκονταν ακόμα υπό αιγυπτιακό έλεγχο (όπως ο Πύργος Ηλείας). Ταυτόχρονα παρουσιάστηκαν κρούσματα στη Σαλαμίνα, τα Μέγαρα, τον Πόρο και την Χαλκίδα αλλά με αυστηρά μέτρα περιορίστηκαν αμέσως. Στις αρχές Αυγούστου ο Κυβερνήτης ανακοίνωσε την άρση των μέτρων και πέρασε το Ψήφισμα 15 το οποίο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και εντυπωσιακά αναλυτικό. Είναι ένα από τα σημαντικότερα κείμενα στην ελληνική (και την ευρωπαϊκή) ιστορία της δημόσιας υγείας. Στα μέσα Δεκεμβρίου, όμως, η ασθένεια έπληξε την Αχαΐα, ξεκινώντας από τα Καλάβρυτα. Τον αποκλεισμό της περιοχής επέβαλε ο Κυβερνήτης με τη βοήθεια του γαλλικού στρατιωτικού σώματος, υπό τον στρατηγό Νικόλαο-Ιωσήφ Μαιζών. Τον επόμενο χρόνο, το 1829, τα κρούσματα ήταν ελάχιστα και περιορίστηκαν ακαριαία. Στον περιορισμό της επιδημίας συνέβαλλε καθοριστικά ένας φιλελεύθερος φιλέλληνας που είχε φτάσει ένα χρόνο νωρίτερα στην Ελλάδα, o ελβετός γιατρός Louis-André Gosse (1791-1873) από τη Γενεύη. Αν γνωρίζετε γαλλικά, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την επιδημία του 1828, τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον γιατρό Gosse, σ’ αυτό το πολύ ενδιαφέρον επιστημονικό άρθρο. 

* Ο Αριστείδης Χατζής είναι καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι μέλος της επιτροπής «Ελλάδα 2021» και Διευθυντής Ερευνών στο Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦίΜ) όπου διευθύνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΦίΜ με θέμα «Ελλάδα 2021: Διακόσια χρόνια από τη Φιλελεύθερη Επανάσταση». Το βιβλίο του για την Επανάσταση του 1821 θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ το 2021. 

Πηγή:Protagon.gr

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Ο Φωκίδος Θεόκτιστος:Μένουμε στο σπίτι μας και το μετατρέπουμε σε κατ’ οίκον εκκλησία.....

Αγαπητά μου παιδιά, με πόνο ψυχής βιώνω και παρακολουθώ τα όσα διαδραματίζονται στην Πατρίδα, αλλά και παγκοσμίως.
Μια δοκιμασία που έχουμε να δούμε στη χώρα μας από την εποχή του Καποδίστρια, ο οποίος παρά το ότι ήταν ένας συνειδητός χριστιανός, κλήθηκε να λάβει μέτρα προστασίας για τη χώρα μας το 1828 από την πανώλη και μάλιστα έκλεισε τις εκκλησίες για αόριστο χρόνο.
Η Εκκλησία μας παραμένει δίπλα στους πιστούς χριστιανούς με αγάπη εν Χριστώ και αίσθημα ευθύνης και υπευθυνότητας για τον πλησίον.
Ακούμε τις προτροπές των ειδικών και επιστημόνων και μένουμε στο σπίτι μας, όχι μόνοι, αλλά ενωμένοι όλοι μαζί με την προσευχή μας. (Απόδειπνο, Χαιρετισμούς και ότι άλλο μπορεί ο καθένας).
Κάθε βράδυ στις 10:00 ο Πνευματικός σας πατέρας Μητροπολίτης Φωκίδος κ. Θεόκτιστος μαζί με τους κληρικούς, μοναχούς και μοναχές προσευχόμαστε και ζητάμε τη βοήθεια του Θεού και της Παναγίας μας τόσο για όλους αυτούς που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή με κίνδυνο της ζωής τους όσο και για την γρήγορη εξαφάνιση του ιού.
Παρακαλώ κι εσάς να μας ενισχύσετε με τις προσευχές σας. Όλοι μαζί να ενώσουμε θερμές προσευχές ώστε να αξιωθούμε να εορτάσουμε το Άγιο Πάσχα. Η προσευχή είναι το μεγάλο μας όπλο, τώρα που δεν μπορούμε να συναθροισθούμε στο Ναό του Θεού.
Μένουμε στο σπίτι μας και το μετατρέπουμε σε κατ’ οίκον εκκλησία (Προς Ρωμ. Κεφ.16,4).
Ταυτόχρονα δείχνουμε την έμπρακτη αγάπη προς τον συνάνθρωπό μας όπως αυτή περιγράφεται στον Ύμνο της Αγάπης του Αποστόλου Παύλου στην Α΄Προς Κορινθίους Επιστολή κεφ. 13,1-13.
Ο Φωκίδος Θεόκτιστος

Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Αγγελόγλου

Εν όψει της Εθνικής μας επετείου με την έναρξη της Επανάστασης του 21 για την Παλιγγενεσία του Ιστορικού Ελληνικού Έθνους μας!...

 Ανυψώστε τη γαλανόλευκη στα σπίτια σας, στα αλιευτικά και άλλα σκάφη, στα καταστήματά σας, παντού και σε κάθε Εθνική μας γιορτή και  καθημερινώς...


.
(Όπως πράττουν οι Τούρκοι στην Τουρκία, που  κυματίζει καθημερινώς,
η δική τους,  με την ημισέληνο...)

Άλλωστε, μέσα  από  τα χρώματα της σημαίας μας, 
προβάλλονται η θάλασσά μας με τα κύματά της,  
με τον  αντικατοπτρισμό που δημιουργεί ο καταγάλανος  ουρανός μας,
τις περισσότερες ημέρες του χρόνου!!!...

- Να μην ξεχνάμε εκτός των άλλων,  πως από τους πολύ αρχαίους χρόνους,
 η φυλή μας είναι συνδεδεμένη  με τις Οδύσσειες... και τα ταξίδια  «στην γαλάζια θεά»!...


Τα παλιότερα χρόνια στις Κυκλάδες ερχόντουσαν τα λιμενικά  όργανα στα αλιευτικά σκάφη και μας επιβάλλανε να σηκώσουμε τη σημαία τέτοιες μέρες, διαφορετικά μας στέλνανε πρόστιμο! …

Τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι, τα περισσότερα σπίτια στην Ερμιόνη και ειδικά στην παραλία, 
όλα είχαν στημένους μόνιμους ιστούς και ήταν υψωμένη η γαλανόλευκη τέτοιες μέρες...


Οι ημέρες και οι καιροί   είναι πολύ πονηροί, πόσο μάλλον, όταν  οι γείτονές μας παρασυρόμενοι από τις Μεγάλες Δυνάμεις και τους Σιωνιστές του Διεθνούς Κεφαλαίου,  καιροφυλακτούν για την εδαφική μας ακεραιότητα, και την ανεξαρτησία μας, όταν βλέπουν ότι βασιλεύει! η διχόνοια στη χώρα μας και προς τούτο, το Εθνικό μας φρόνιμα είναι πεσμένο!! ...

Άλλωστε, η ιστορία μας έχει καταγράψει σε χαλεπούς καιρούς 
πολλούς προδότες, εξωμότες και αρνησιπάτριδες ...

Συνέλληνες Γρηγορείτε...
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.
-------------------------------------------------------------
ΥΓ. 1) Διαβάστε ακόμα >>> ΕΔΩ...
...Πείτε στα παιδιά σας ότι αυτή η σημαία, 
έχει βυζάξει ποταμούς ελληνικού αίματος, για να μπορεί 
αγέρωχη να κυματίζει την τιμή και την αξιοπρέπειά μας!!!...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΥΓ. 2)
Φώτο από το ταξίδι μας στα παράλια της Τουρκίας,
 με φόντο το Αιγαίο και τα ελληνικά νησιά μας ! ...

 Σχετικά για την αναφορά του σημαιοστολισμού στην Τουρκία. 
Κουσάνταση - Σεπτέμβριος 2008 καθημερινές εικόνες από το λιμάνι...



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΌΤΗΤΑΣ ΕΡΜΙΌΝΗΣ




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23/03/2020

Αγαπητοί συμπολίτες μετά τα νέα μέτρα της Κυβέρνησης ως προς την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών καταλαβαίνουμε όλοι ότι καθήκον και υποχρέωση μας είναι να συμμορφωθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που απαιτούν οι περιστάσεις.
Κατόπιν προσωπικής επικοινωνίας που είχαμε με τον Προϊστάμενο της Λιμενικής Αρχής κύριο Παππά Δημήτριο για το χώρο ευθύνης του που είναι ο πιο κεντρικός εμπορικός και νευραλγικός στην καθημερινότητα της πόλης μας και των πολιτών μας, χρειαζόμαστε συνεργασία, αλληλοκατανόηση και υψηλό αίσθημα ευθύνης έναντι των συμπολιτών μας, των οικείων μας και των ιδίων προσωπικά. Υψηλό αίσθημα ευθύνης και πατριωτικής συνείδησης έναντι όλων αυτών των συνανθρώπων μας οι οποίοι σήμερα καλούμενοι απ’ το υψηλό καθήκον τους προσφέρουν στην ασφάλειά μας, προσφέρουν στην περίθαλψή μας, προσφέρουν στην πώληση φαρμάκων και ειδών διατροφής, προσφέρουν στις μεταφορές και διακινήσεις, προσφέρουν στην παραγωγή και στις καλλιέργειες αγροτικών προϊόντων που τόσο έχουμε ανάγκη. Ώστε στο τέλος όλοι μαζί να ξεπεράσουμε την ”πολεμική” περίοδο της πανδημίας και να επιστρέψουμε γρήγορα στην κανονικότητά μας.
Αυτονόητο είναι λοιπόν να ακολουθήσουμε πιστά τις οδηγίες της Κυβέρνησής μας και οι προσωπικές μας ανάγκες όπως τροφοδοσίες ειδών πρώτης ανάγκης και οι πρωινοί και οι απογευματινοί αναγκαίοι περίπατοι άσκησης και υγείας να έχουν τα απαραίτητα μικρά χρονικά διαστήματα, τις μεμονωμένες διακριτικές παρουσίες στους αγαπημένους μας χώρους και διαδρομές με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ταυτότητα-έγγραφα που όρισε το υπουργείο πολιτικής προστασίας.
Η Λιμενική Αρχή ζητεί την απαραίτητα κατανόησή μας σε οποιαδήποτε σύσταση ή έλεγχο ο οποίος μπορεί να προκύψει ώστε να μπορέσει να διασφαλίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο της.
Παράλληλα η Κοινότητα μας και σε συνεργασία με το Δήμο Ερμιονίδας θα είναι καθ’όλο το 24ωρο πρόθυμη με τους αιρετούς της διοίκησης:
Πρόεδρο Ιωσήφ Γανώση 6974349663
Συμβούλους
Μέλλο Γεώργιο 6974643808
Χατζή Φανή 6979015210
Φραιδάκη Μιχαήλ 6946726887
να προσφέρει την οποιαδήποτε διευκόλυνση ως προς την έκδοση των εντύπων που χρειάζεται ο κάθε συμπολίτης μας και για οποιαδήποτε πληροφορία ή διακίνηση ή μετακίνηση αναγκών που είναι απαραίτητο.
Ευχόμαστε η μάχη της ζωής μας με τη βοήθεια του Θεού, της επιστήμης και της αλληλεγγύης των πολιτών να είναι γρήγορη και νικηφόρα.
Για την Κοινότητα
Ο Πρόεδρος
Ιωσήφ Γανώσης

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Σύγχρονοι προφήτες…

Πολύ σημαντικό θέμα σε  βίντεο μας απέστειλε η κα Τζένη  Ντεστάκου 
και την ευχαριστούμε θερμά....

Πρέπει όλοι μας να το δούμε  - μας αφορά...

edestakou@yahoo.gr





Μπιλ Γκέιτς - [...] Έχουμε επενδύσει τεράστια ποσά για την πυρηνική καταστροφή, 
αλλά αυτό που μπορεί να σκοτώσει πάνω από 10 εκατομμύρια ανθρώπους τις επόμενες δεκαετίες, πιθανότατα να είναι ένας ιδιαίτερα μολυσμένος ιός! .... 

Κλικ στο σύνδεσμο >>>>https://www.youtube.com/watch?v=6Af6b_wyiwI

Αποτέλεσμα εικόνας για bill gates
Ο Γουίλλιαμ Χένρυ "Μπιλ" Γκέιτς είναι Αμερικανός επιχειρηματίας, φιλάνθρωπος, επενδυτής, προγραμματιστής υπολογιστών, και εφευρέτης. Το 1975, ο Γκέιτς και ο Πολ Άλεν συνίδρυσαν την εταιρεία Microsoft, η οποία εξελίχτηκε στην μεγαλύτερη εταιρεία λογισμικού για ηλεκτρονικούς υπολογιστές παγκοσμίως. Βικιπαίδεια
Γέννηση28 Οκτωβρίου 1955 (ηλικία 64 έτη), Σιάτλ, Ουάσινγκτον, ΗΠΑ


Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - συνέχεια...

...για φανταστείτε ορισμένα θέματα να κάνουν δεκάδες ή και εκατοντάδες like 
και κάποια άλλα όπως το πιο κάτω μόνο τρία! ή και κανένα...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πόσα like  κάνεις;;; - συνέχεια...
Από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook) της Ερμιονίδας

Το ίδιον της φυλής μας!! - Καμία σύγκριση γενικά..Όμως συνέβη κι' αυτό, σ' αυτή την χύμα κοινωνία που ζούμε με τα Μ.Μ.Ε. που την ντοπάρουν καθημερινώς και μας κάνουν να μελαγχολούμε... Τώρα έχουμε και το νέο φρούτο με τους φεϊσμπούκιδες...
Το θέμα μας απασχολούσε διαρκώς και στον ύπνο μας και στον ξύπνιο μας, μέχρι αυτή τη στιγμή, που είδαμε αυτή την ανάρτηση σ' αυτό το blog και παρηγορηθήκαμε...
Σας ευχαριστούμε! Μας βγάλατε από το μεγάλο αδιέξοδο που είχαμε περιέλθει και ελαφρώσατε τη ψυχή μας…
ΣΤΑΜ.ΔΑΜ.
ΥΓ. Μόνο που αυτοί, δεν ήσαν «δημόσια πρόσωπα», 
ήσαν ΉΡΩΕΣ!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θλιβεροί συνειρμοί…
Posted by olympiada στο Φεβρουαρίου 21, 2016
Η χθεσινή ανθρωποθάλασσα στην κηδεία του Παντελίδη έφερε στο νου  
τα τρία επίσης αδικοχαμένα παλληκάρια εκεί στα Ίμια...
 Μόνο που αυτά τα παιδιά δεν ήσαν δημόσια πρόσωπα...
Αρχή φόρμας
Αρέσει στους Tina LoizidouLola Voganatsi και Γωγω Αλεξανδρη.
Τέλος φόρμας

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Τι να κάνουμε να αναρτούμε στο εξής θέματα σαν αυτά  τα πιο κάτω και να τα στέλνουμε στο εικονοθκόπιο μπλόγκι με κόκκινες καρδούλες για να μας προβάλλει ή να μην ενδώσουμε και να παραμείνουμε ισχνή μειοψηφία και στην αφάνεια;;; .... 
Έσπασαν ρεκόρ δημοφιλίας....

ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΝΗ !!!!!!!!!!!!!!!!!!



Αρχή φόρμας
Αρέσει στους Panagiwtis AranitisΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ΓΚΟΛΕΜΑΣKiriaki Eleftheriou και σε188 ακόμη.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Χρυσαυγή Μερτύρη πρόσθεσε 2 νέες φωτογραφίες — https://static.xx.fbcdn.net/rsrc.php/v2/y2/r/UiGFHuwPvoV.pngσε γιορτινή διάθεση.
 ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΜΕ ΓΛΥΚΑ ΣΙΡΟΠΙΑΣΤΑ
 ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΝΕΝΤΙΜ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΙΝΗ!!!



Αρέσει στους George DadisMatina Kouvara και σε 27 ακόμη.
Σχόλια
Dora Dimaraki
Dora Dimaraki apapa mas kolases theloume kai emeisssss,kai diaita tora giati sena mina tha fame ta pagota poy den fagame to kalokairi
Χρυσαυγή Μερτύρη
Χρυσαυγή Μερτύρη ΔΩΡΑΚΙ ΜΟΥ!!!!!ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΕΡΘΩ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΗ ΝΑ ΚΑΨΩ.....ΘΕΡΜΙΔΕΣ......ΠΩΣ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΟΥΜΕ....?????ΣΤΗ PIAZZA DI ROMA?????SINIORINA!!!! ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.....