Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 17 Μαΐου 2020

ΕΠΙΛΟΓΕΣ!



Η λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Κρανιδίου κατά την περίοδο 1847-1859



Γιάννης Σπετσιώτης – Τζένη Ντεστάκου

Το έτος 1847 υπηρετούσε ως δημοδιδάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Κρανιδίου ο Ιωάννης Πάνος. Με την από 4 Ιουνίου 1847 αναφορά του ζητούσε να του καταβληθούν οι μισθοί των προηγουμένων μηνών, ειδάλλως θα υποχρεωνόταν να υποβάλλει την παραίτησή του.1 Φαίνεται, ωστόσο, ότι ο Ιωάννης Πάνος παρέμεινε και τον επόμενο χρόνο (1848) στη θέση του, ενώ στη συνέχεια πήρε μετάθεση για τον Πόρο. 
Την ίδια περίοδο προβλήματα είχε και το διδακτήριο του Σχολείου. Με την υπ’ αριθμ. 7408/28 Δεκεμβρίου 1848 αναφορά του προς τον Υπουργό ο Νομάρχης Αργολίδας, αναφέρει ότι «το διδακτήριο του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Κρανιδίου μετά και την προτροπή σας όχι μόνο δεν βελτιώθηκε, αλλ’ έκτοτε εχειροτέρευσεν. Η δε δημοτική αρχή Κρανιδίου, απροκαλύπτως ομολογούσης ως οικτράν την κατάστασιν αυτήν, μέχρις ότου νέα πρόσωπα αντικαταστήσωσι τα μέχρι τούδε διέποντα τα του Δήμου. Τοιαύτης ούσης της καταστάσεως δεν δυνάμεθα να γνωμοδοτήσωμεν περί του διορισμού δημοδιδασκάλου καθότι το διδακτήριο είναι ετοιμόροπον».2
Για τα θέματα εξάλλου της μισθοδοσίας των δημοδιδασκάλων ο Νομάρχης Αργολίδας με την από 23 Οκτωβρίου 1848 αναφορά του είχε διατυπώσει προς τον Υπουργό το παράπονο όλων σχεδόν των δημοδιδασκάλων, καθώς το ήμισυ των μισθών τους που καταβάλλεται από το Δημόσιο Ταμείο, δεν το είχαν λάβει εδώ και αρκετούς μήνες.3
Στη συνέχεια με το υπ’ αριθμ. 522/18 Φεβρουαρίου 1849 έγγραφό του ο επί των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως Γραμματέας πληροφορεί τον Νομάρχη Αργολίδας ότι: «Αν και επανειλημμένως σας προσκαλέσαμεν να μας ενημερώσετε περί της καταστάσεως του Σχολείου Μάσητος και να προτείνετε τον διορισμόν δημοδιδασκάλου εις αυτό το Σχολείον εισέτι όμως δεν ελάβομεν ουδεμίαν απάντησιν, έχοντας υπ’ όψιν την υπ’ αριθμ. 9 πράξιν του Επαρχιακού Συμβουλίου διορίζομεν ως δημοδιδάσκαλον τον Δημήτριον Αντωνάκην δημοδιδάσκαλον Θυρέας». Ο διορισμός έγινε με την υπ’ αριθμ. 238/17 Φεβρουαρίου 1849 πράξη.4 Αιτιολογώντας την καθυστέρηση που επέδειξε ο Νομάρχης Αργολίδας ανέφερε στον Υπουργό με το υπ’ αριθμ. 1391/7 Μαρτίου 1849 έγγραφό του ότι η Δημοτική Αρχή αδυνατεί να γνωμοδοτήσει για τον διορισμό δημοδιδασκάλου, καθώς το κτήριο που στεγάζεται το σχολείο κρίνεται ακατάλληλο, με αποτέλεσμα τη διακοπή της λειτουργίας του.
Έναν χρόνο, σχεδόν, μετά τον διορισμό του, ήτοι στις 5 Μαΐου 1850, ο δημοδιδάσκαλος Δημήτριος Αντωνάκης αναφέρει στο Υπουργείο «τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην εξαργύρωση των χρηματικών ενταλμάτων για την μισθοδοσία του».5
Στις 4 Σεπτεμβρίου 1850 επανέρχεται με νέα αναφορά του και ενημερώνει τον Υπουργό ότι λαμβάνει την μισθοδοσία την εκ μέρους της Κυβέρνησης μόνον και όχι από τον Δήμο. Εδώ και είκοσι μήνες «δεν έλαβον ούτε οβολόν απέναντι της εκ του Δήμου μισθοδοσίας μου», αναφέρει.6
Με το υπ’ αριθμ. 4375/24 Ιουλίου 1850 έγγραφό του ο Νομάρχης Αργολίδας στέλνει προς έγκριση στο Υπουργείο την επιτροπή των εξετάσεων αποτελούμενη από τους: Αναγνώστη Γουζούαση, Ανδρέα Πέπα, Αναγνώστη Π. Φασιλή, Βασίλειο Χαρακόπουλο και τον ιερέα Ιωάννη Σακελλαρίδη, η οποία και εγκρίθηκε από τον Υπουργό.7
Με την υπ’ αριθμ. 6173/2 Σεπτεμβρίου 1850 αναφορά του ο Νομάρχης Αργολίδας αποστέλλει τον πίνακα των θερινών εξετάσεων του Σχολείου στον επί των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως Γραμματέα. Αυτός με το από 16 Σεπτεμβρίου 1850 έγγραφό του εκφράζει τις ευχαριστίες του και την ευαρέσκειά του προς τον δημοδιδάσκαλο Δημήτριο Αντωνάκη. Πραγματικά ο Δημήτριος Αντωνάκης ήταν ένας εργατικός και τίμιος δημοδιδάσκαλος, γι΄ αυτό και οι κάτοικοι του Κρανιδίου τον σέβονταν και τον αγαπούσαν.8
Τον επόμενο χρόνο (1851) ο Δ. Αντωνάκης φαίνεται πως μετατίθεται στο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Πόρου, ενώ ο δημοδιδάσκαλος Ιωάννης Πάνος μετατίθεται για δεύτερη φορά στο Κρανίδι.9
Στις 27 Οκτωβρίου 1851 ο ανωτέρω δημοδιδάσκαλος στέλνει αναφορά προς το Υπουργείο γράφοντας τα εξής:
«Με λύπη μου εδέχθην την άνευ λόγου μετάθεσίν μου εις Κρανίδιον. Μόλα ταύτα προθυμοποιούμαι να υπακούσω την διαταγήν του Σου Υπουργείου. Εις την θέσιν ταύτην και προ χρόνων υπηρέτησα δια δύο έτη, αλλά δεν πληρωνόμουν από τον Δήμον, αλλά ούτε οι προ εμού υπηρετήσαντες που κατέφυγαν στα δικαστήρια. Προβλέπω δε ότι ούτε τώρα θα πληρωθώ».
Φαίνεται πως ο Δήμος Κρανιδίου δεν ήταν ιδιαίτερα φιλικός προς τους δημοδιδασκάλους και γενικότερα προς τα θέματα της εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό ούτε αποδιδόταν στους δημοδιδάσκαλους ο μισθός τους, ούτε διατίθονταν χρήματα για τις επισκευές του διδακτηρίου και την αγορά των απαραιτήτων μέσων διδασκαλίας. Το φαινόμενο αυτό συνεχίστηκε για πολλά χρόνια.
Ο Υπουργός προβληματισμένος από την αναφορά του Ιωάννη Πάνου εισηγήθηκε με το από 15 Δεκεμβρίου 1851 έγγραφό του τη μετάθεσή του στο Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Ύδρας. Δημοδιδάσκαλος στο Β΄ Δημοτικό Σχολείο Ύδρας ήταν ο Γεώργιος Μαρινιώτης, ο οποίος είχε μετατεθεί στην Ύδρα από τις Βρασιές, με το υπ’αριθμ.10991/11 Αυγούστου 1848 έγγραφο του Υπουργείου, αντί του Δημητρίου Καλκάνη, που ήταν απασχολημένος στην Κόρινθο με την μισθοδοσία του και καθυστέρησε να αναλάβει υπηρεσία. Ο μηνιαίος μισθός του ανερχόταν στις ογδόντα (80) δραχμές.
Έτσι ο δημοδιδάσκαλος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Ύδρας Γεώργιος Μαρινιώτης μετατέθηκε στο Κρανίδι. Με τις ενέργειες του ανωτέρω δημοδιδασκάλου (οι από 19 Φεβρουαρίου 1852 και από 20 Απριλίου 1852 σχετικές αιτήσεις του) και επί Δημαρχίας Βασιλείου Νόνη δόθηκαν από το Υπουργείο στον βουλευτή Ερμιονίδας Ανδρέα Πέπα βιβλία για τις ανάγκες των μαθητών του Αλληλοδιδακτικού Σχολείου Κρανιδίου.10
Ένα πολύ ενδιαφέρον γεγονός είναι και το ακόλουθο. Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 8002/15 Νοεμβρίου 1852 αναφορά του Νομάρχη Αργολίδος προς το Υπουργείο των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως για την κατάσταση των εκπαιδευτηρίων της Νομαρχίας αναφέρεται ότι στο Κρανίδι λειτουργούσε Γραμματοσχολείο, με δημοδιδάσκαλο αμειβόμενο από τους γονείς των μαθητών, καθώς η μετάβαση στο Δημόσιο σχολείο της πόλης (απόσταση 20 λεπτών) δεν ήταν εύκολη. Εκτός, όμως, από αυτό, όπως ισχυρίζονταν οι γονείς των μαθητών, ο διδάσκαλος, ο οποίος διέμενε στην ίδια γειτονιά με τους μαθητές, τους «παιδαγωγούσε» στον ελεύθερο χρόνο τους. Το έτος ίδρυσης/κατάργησης του ανωτέρω Γραμματοσχολείου παραμένει άγνωστο. 
Τον κατάλογο των εκατόν έξι μαθητών (106) του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Κρανιδίου που εξετάσθηκαν κατά τις θερινές εξετάσεις της 14ης Αυγούστου 1853, υπογράφει ο δημοδιδάσκαλος Γεώργιος Μαρινιώτης. Την εξεταστική επιτροπή αποτελούσαν οι: Άγγελος Γουζούασης, Ιωάννης Ζέρβας και ο ιερέας Ιωάννης Σακελλαρίδης. 
Στο από 4 Σεπτεμβρίου 1853 έγγραφο ο Νομάρχης Αργολίδας αναφέρει ότι ο δημοδιδάσκαλος Γεώργιος Μαρινιώτης επέδειξε επιμέλεια και ο μισθός του ανέρχεται στις ογδόντα δραχμές (80 δρχ.) πληρωτέος «εξ ημισείας» από το Δημοτικό και Δημόσιο ταμείο. 
Να σημειώσουμε ότι κατά το σχολικό έτος 1852-1853, σύμφωνα με τον πίνακα των εγγραφών της 19ηςΑυγούστου 1853, ενεγράφησαν στο σχολείο εκατόν ενενήντα επτά (197) μαθητές. Τότε το Κρανίδι αριθμούσε τους επτά χιλιάδες (7.000) κατοίκους.11
Το έτος 1854 στο υπ’ αριθμ. 10345/27 Νοεμβρίου 1854 έγγραφο του Νομάρχη Αργολίδας προς τον Υπουργό αναγράφονται προς έγκριση τα ονόματα της εξεταστικής επιτροπής αποτελούμενης από τους: Γεώργιο Δέδε, Λογοθέτη Ζέρβα, Χρήστο Φασιλή, Σπηλιώτη Κρέστα, Κοσμά Τσαμαδό και Χρήστο Βενέτη. Δήμαρχος ήταν τότε ο Άγγελος Γουζούασης.
Τον επόμενο χρόνο, 1855, ο Γεώργιος Μαρινιώτης μετατέθηκε στο Β΄ Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης. Απεβίωσε 21 χρόνια αργότερα στις 4 Σεπτεμβρίου 1876. 
Για τα επόμενα τέσσερα χρόνια δεν γνωρίζουμε ονόματα δημοδιδασκάλων του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Κρανιδίου, ούτε εντοπίσαμε έγγραφα σχετικά με τη λειτουργία του. Το 1859 δημοδιδάσκαλος του Σχολείου ανέλαβε ο Ιωάννης Γλύνης. 
ΣΗΜ.
1.   Ησαΐας Αγγ. Ιωάννης: «Η ιστορία του Κρανιδίου…», Αθήνα 2013.
2.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Κατάστασις των εκπαιδευτηρίων», Φ.177.
3.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε Β΄, «Μισθοί…», Φ. 231.
4.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Κατάστασις των εκπαιδευτηρίων», Φ.176.
5.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Μισθοί…», Φ. 231.
6.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Μισθοί…», Φ. 231.
7.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Εξεταστικαί επιτροπαί», Φ. 152.
8.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Εξεταστικαί επιτροπαί», Φ. 152.
9.   Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Διορισμοί…», Φ. 138.
10.Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Περί βιβλίων», Φ. 172.
11.Γ.Α.Κ. - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄, «Εξετάσεις Δημοτικών Σχολείων», Φ. 168.
 Π

Σάββατο 16 Μαΐου 2020

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ … ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΤΑΙΝΙΑ!


Η γαλλική ταινία «ΑΘΙΚΤΟΙ», μια δραματική κωμωδία των Τολεντανό και  Νακάς, άγγιξε το ρεκόρ των είκοσι εκατομμυρίων θεατών στη Γαλλία και θεωρείται η πιο πετυχημένη ταινία της χρονιάς σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Φιλίπ, ενός δισεκατομμυριούχου αριστοκράτη, ο οποίος έχοντας μείνει καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα μετά από ατύχημα με αλεξίπτωτο πλαγιάς, προσλαμβάνει για βοηθό/νοσοκόμο, τον πιο απρόσμενο υποψήφιο, τον Ντρις, ένα μαύρο νεαρό από τις φτωχογειτονιές του Παρισιού,  πρόσφατα αποφυλακισμένο!

Δυο κόσμοι αντίθετοι οι πρωταγωνιστές, ο αριστοκράτης λευκός και ο λαϊκός μαύρος, δένονται με αληθινή φιλία και χαρίζουν συγκίνηση και γέλιο στους θεατές με ένα θέμα που, αρχικά, μόνο αστείο δε φαντάζει.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που σταδιακά ξεδιπλώνουν τη ζωή τους, προσεγγίζουν ο ένας τον άλλο, συγκρούονται και τα ξαναβρίσκουν, με αγάπη, τρυφερότητα, «εφηβική συνωμοτικότητα και ζαβολιάρικο πνεύμα».
Ο πολυλογάς, στην ταινία, Ομάρ Σι δίνει «ενέργεια» στο Φρανσουά Κλιζέ και μετατρέπει «την τραγωδία της ακινησίας» του ανθρώπου που τα έχει όλα, μα  δεν μπορεί να τα απολαύσει, σε χαρά και διάθεση για ζωή!
Διαβάσαμε σε συνέντευξη που έδωσαν οι σκηνοθέτες για την απόφασή τους να προβάλουν, αρχικά, την ταινία στο κέντρο αποκατάστασης, όπου ο ίδιος ο Φιλίπ πέρασε αρκετό καιρό μετά το ατύχημά του, καθώς τους ανησυχούσε ιδιαίτερα η αντιμετώπιση της ταινίας από ανθρώπους με ανάλογα προβλήματα.
Οι 80 ασθενείς, χρόνια καθηλωμένοι σε ακινησία ή πρόσφατα τραυματισμένοι,  έκαναν θετικά σχόλια. Αξιοσημείωτη η δήλωση μιας 25χρονης –η οποία βιώνει  την απόρριψη του πατέρα της μετά το ατύχημα, καθώς εκείνος θα προτιμούσε να είχε πεθάνει, πως η ταινία «μπορεί» να αλλάξει τη νοοτροπία του και τη στάση του απέναντί της.  
Βρήκαμε την ταινία δυνατή και κωμική, τρυφερή και ανθρώπινη, μια «ανάσα αισιοδοξίας» που δίνει «μαθήματα ζωής», με χαρισματικούς πρωταγωνιστές και  «σωστές προθέσεις» που δικαιώνουν τους δημιουργούς της.
«Κάναμε ακριβώς την ταινία που θέλαμε», δήλωσαν στην πρώτη προβολή της οι σκηνοθέτες. «Δε φοβηθήκαμε την κωμωδία! Ο πραγματικός Φιλίπ μάς έδειξε πως, ακόμα και σε αναπηρικό καροτσάκι, μπορείς να γελάς. Γελάς με τα μάτια, την καρδιά, τα χείλη, όχι με τα χέρια ή τα πόδια!».  
ΟΙ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
Η ζωή των ανθρώπων με κινητικές αναπηρίες (Κ.Α.) τροφοδοτεί, συχνά, σενάρια κινηματογραφικών ταινιών, όπως: «Το αριστερό μου πόδι», «Η θάλασσα μέσα μου», «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα», «Άλεξ»  αλλά και λογοτεχνικών βιβλίων, όπως: «Ο μικρός Ντούπ», «Το ποτάμι ζήλεψε», «Η Στραβοκώσταινα», «Η κουκουβάγια με τα χρυσά φτερά», «Τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια», «Η έκλειψη του ήλιου». Περιγράφουν ιστορίες συχνά αληθινές ή και αληθοφανείς που δείχνουν την ομορφιά της ζωής και τα τεράστια ψυχικά και σωματικά αποθέματα των πρωταγωνιστών τους. Εκτός, ωστόσο, από τις ταινίες και τα βιβλία, αθλητές των παραολυμπιακών αγώνων, επιστήμονες διεθνούς κύρους αλλά και άνθρωποι της διπλανής πόρτας αποδεικνύουν καθημερινά τα προαναφερόμενα.  
Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα παιδιά με κινητική αναπηρία, αποτέλεσμα νευρομυικών διαταραχών ή προβλημάτων του μυοσκελετικού συστήματος, μπορούν να φοιτήσουν σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, ανάλογα με το επίπεδο νοημοσύνης τους, είτε σε «Κανονικά Σχολεία» υποστηριζόμενα ή μη από συνοδούς κατά περίπτωση είτε σε «Ειδικά Σχολεία» για παιδιά με Κ.Α. (π.χ. ΕΛΕΠΑΠ, ΠΙΚΠΑ).

Γιάννης Σπετσιώτης – Τζένη Ντεστάκου

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

...Γύρνα στο δικό σου σπιτικό....


Δες το! Ο κάθε άνθρωπος είναι υπεύθυνος για τις επιλογές και την διάθεση που έχει για να ζήσει, να αγαπήσει, να συγχωρέσει, να ασκηθεί, να καθαρθεί, να θεωθεί…

Όταν δεις τον ουρανό μην μένεις σ’ αυτό που θα δεις, δες αυτό που κρύβει το  δικό σου πατρικό…   και γύρνα σ’ αυτό.                                                                                                                  
 αρχιμ.Παύλος Παπαδόπουλος

Ευχαριστήριο του blog προς το ΙΚΑΝ


ΙΚΑΝ - ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΙΥΛΙΣΗΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΑΕ ...

Θέλουμε και δημόσια να ευχαριστήσουμε τη διοίκηση του «Κέντρου Αιμοδιάλυσης Ναυπλίου» για την άμετρη συμπαράσταση και στήριξη της διοίκησης το κέντρου και του επιστημονικού προσωπικού, προς συνασθενή μας σ’αυτή τη δεδομένη συγκυρία
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

«ΟΙ ιδανικές κοινωνίες ανθρώπων στα κρεβάτια του πόνου»…


«ΟΙ ιδανικές κοινωνίες ανθρώπων στα κρεβάτια του πόνου»…
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ...


Κυριακή 5 Απριλίου 2020

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο - για τις συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία λόγω κορωνοϊού! ....


>>>https://www.kommon.gr/

Η πανδημία της ανεργίας, του Πέτρου Παπακωνσταντίνου

Η πανδημία της ανεργίας, του Πέτρου Παπακωνσταντίνου

…και η επερχόμενη κοινωνική σύγκρουση  
Σοκ και Δέος προκάλεσαν στην Αμερική τα επίσημα στοιχεία για την εκτίναξη της ανεργίας στην εποχή του κορωνοϊού. Μέσα σε δύο μόνο εβδομάδες, 9,9 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους, φαινόμενο χωρίς προηγούμενο στην Ιστορία- στην κορύφωση της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2007-8, χάνονταν 800.000 θέσεις εργασίας το μήνα. Αξιωματούχοι της Ομοσπονδιακής Τράπεζας εκτιμούσαν ότι ο αριθμός των ανέργων ενδέχεται να φτάσει μέχρι το απίστευτο ύψος των 47 εκατομμυρίων, δηλαδή το 32% του εργατικού δυναμικού, πολύ περισσότερο και από το ιστορικό ρεκόρ του 23% στην κορύφωση της Μεγάλης Ύφεσης, τη δεκαετία του 1930.

Ζοφερό διαγράφεται το τοπίο και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Στη Γαλλία βρίσκονται προσωρινά (;) εκτός εργασίας τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι ή το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού στον ιδιωτικό τομέα, η Βρετανία μετρά ένα εκατομμύριο ανέργους και στην Ισπανία έχουν καταγραφεί 900.000 απολύσεις σε 14 ημέρες.

Καθώς ο εξαιρετικά μεταδοτικός ιός θέριζε ζωές κατά χιλιάδες κάθε μέρα, οι κρατικές αρχές, από την Κίνα μέχρι τη Δύση, υποχρεώθηκαν να πάρουν αυστηρά περιοριστικά μέτρα για να προστατέψουν τη δημόσια υγεία. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση παρατείνεται περισσότερο από ό,τι περίμενε κανείς αρχικά, με αποτέλεσμα οι αναπτυγμένες χώρες να βρίσκονται μπροστά στην απειλή μιας πραγματικής οικονομικής καταστροφής. 
Η απειλή προβάλλει ακόμη περισσότερο εφιαλτική για την Ελλάδα, τη χώρα που μάτωσε περισσότερο από κάθε άλλη κάτω από τον ζυγό των Μνημονίων και μπήκε στην καινούργια δοκιμασία έχοντας ήδη ανεργία της τάξης του 16,3%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στο εργασιακό πεδίο θα εξαρτηθεί, βέβαια, πρώτα απ’ όλα από τη διάρκεια και τις απώλειες που θα σωρεύσει η πανδημία. Οι περισσότερο αισιόδοξοι λένε ότι, σε αντίθεση με την κρίση του 2007-8 που ήταν συστημική, τούτη εδώ είναι εξωγενής, επομένως η ανάκαμψη θα είναι πολύ γρήγορη και η ζημιά θα απορροφηθεί σχετικά αναίμακτα. Στο μεταξύ, τα μέτρα στήριξης της οικονομίας και των πιο ευάλωτων πολιτών (πακέτο μέτρων πάνω από δύο τρισ δολαρίων από το αμερικανικό Κογκρέσο, ένεση ρευστότητας 750 δισ ευρώ από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και πάει λέγοντας) θα βοηθήσουν να μειωθούν οι κραδασμοί την πιο δύσκολη περίοδο.

Ευχής έργον θα ήταν να δικαιωθούν, αλλά τίποτα δεν φαίνεται περισσότερο αμφίβολο. Η υπό εξέλιξη κρίση προφανώς είναι εξωγενής, αλλά δρα στο υπόβαθρο μιας ήδη ασταθούς παγκόσμιας οικονομίας, όπου τα προμηνύματα νέων κρισιακών φαινομένων ήταν ήδη ορατά καιρό τώρα, καθώς κανένα από τα δομικά προβλήματα που οδήγησαν στο χρηματοπιστωτικό σοκ του 2007-8 δεν είχε επιλυθεί. (Διαφωτιστική από αυτή την άποψη είναι η ανάλυση του καθηγητή Κώστα Λαπαβίτσα στην ιστοσελίδα Jacobin, βλ. costaslapavitsas.blogspot.com). Από πολλές απόψεις, μάλιστα, οι οιωνοί σήμερα είναι πολύ χειρότεροι.

Η κρίση του 2007-8 ήταν διεθνής, αλλά όχι παγκόσμια. Η Κίνα και γενικά οι μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες των λεγόμενων BRICS έμειναν σε μεγάλο βαθμό έξω από αυτήν και βοήθησαν να απορροφηθεί γρήγορα το υφεσιακό σοκ από τα μητροπολιτικά κέντρα της Δύσης. Σήμερα έχουμε να κάνουμε με την πρώτη πραγματικά παγκόσμια οικονομική κρίση στην Ιστορία. Δεν υπάρχει καμία εφεδρεία, κανένας πνεύμονας της παγκόσμιας οικονομίας που να μην έχει προσβληθεί από τον Covid-19. Η Κίνα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είδε το ΑΕΠ της να μειώνεται στο πρώτο δίμηνο του 2020 κατά 13,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2019, ενώ οι εξαγωγές έπεσαν κατά 15,9% και οι επενδύσεις κατά 24,5%. Σήμερα μοιάζει να έχει θέσει υπό έλεγχο την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα σταδιακά αίρονται, αλλά το ερώτημα είναι σε ποιους θα πουλάει. Από μόνη της η ύφεση στην Κίνα σπρώχνει προς τα κάτω την παγκόσμια οικονομία, δεδομένου του μεγάλου ειδικού βάρους που έχει αποκτήσει στο μεταξύ ο ασιατικός γίγαντας.
>>>>>>>>>>>

Σήμερα η Πανελλήνια Ημέρα Προσφύγων!! ...


  1. Η Ελλάδα μια από τις πρώτες χώρες σ' όλο τον κόσμο!!!


Πρόσφυγες της Σμύρνης, 

Από το 1994 καθιερώθηκε η 
5η Απριλίου ως Πανελλήνια Ημέρα των Προσφύγων. Η πρωτοβουλία ανήκε σε μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, στο Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων της Εκκλησίας της Ελλάδας, του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και του Γραφείου της Αθήνας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Για την Ελλάδα έχει ιδιαίτερη σημασία η ημέρα αυτή, εφόσον η προσφυγιά και οι εθνικές εκκαθαρίσεις αποτελούν τη βάση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Το 1922 ενάμιση εκατομμύριο Έλληνες πρόσφυγες -όσοι επέζησαν από τις εθνικές εκκαθαρίσεις που πραγματοποίησε ο τούρκικος εθνικισμός- από τη Μικρά Ασία, τον Πόντο και την Ανατολική Θράκη ήρθαν πρόσφυγες στον ελεύθερο βαλκανικό νότο.
H Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες του κόσμου
 με τόσο μεγάλο ποσοστό προσφύγων και προσφυγογενών.

Σάββατο 4 Απριλίου 2020

Γιώργος Σουρής ο ανεπανάληπτος σε άλλες εποχές που συνεχίζονται και σήμερα!


Georgios Souris 122.JPG


Βιογhttps://el.wikipedia.org/

Βιοραφικά στοιχεία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Γεννήθηκε το 1853 στην Ερμούπολη της Σύρου. Η οικογένειά του ήταν εύπορη και ο πατέρας του ήθελε να τον κάνει παπά. Όταν η οικογένειά του χρεοκόπησε, ο πατέρας του τον έστειλε υπάλληλο στο κατάστημα ενός θείου του σιτέμπορου στη Ρωσία. Ο Σουρής όμως, ξεκίνησε να γράφει κρυφά τους στίχους του στα κατάστιχα και μετά από δύο μήνες αποχώρησε. Όταν ήλθε στην Αθήνα γράφτηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ωστόσο, δεν κατόρθωσε να πάρει πτυχίο μετά την απόρριψή του από τον καθηγητή του Σιμτέλο στο μάθημα της μετρικής, κατ΄ άλλους στα Λατινικά, γεγονός που του στοίχισε πολύ όπως διαπιστώνεται στους εκδικητικούς του στίχους. Για να βγάλει τον επιούσιο παρέδιδε μαθήματα και δημοσιογραφούσε.
>>>>>>>

Τα φρούτα πηγή υγείας και μακροζωΐας!! ...



Πώς τα φρούτα γίνονται ασπίδα κατά του εγκεφαλικού 
του εμφράγματος και του πρόωρου θανάτου!

Οι άνθρωποι που τρώνε φρέσκα φρούτα καθημερινά ή έστω τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν έμφραγμα ή εγκεφαλικό και να πεθάνουν πρόωρα, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη βρετανο-κινεζική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές του Τμήματος Υγείας του Πληθυσμού του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της Κινεζικής Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών, με επικεφαλής τον καθηγητή Ζενκμίνγκ Τσεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «New England Journal of Medicine», ανέλυσαν επί επτά χρόνια στοιχεία για περίπου 500.000 άτομα, που δεν είχαν ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου στην αρχή της μελέτης.
Η έρευνα έδειξε ότι όσοι έτρωγαν τα περισσότερα φρούτα (κυρίως μήλα και πορτοκάλια), είχαν την μικρότερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα. Μια μερίδα 100 γραμμαρίων φρούτων τη μέρα συσχετιζόταν με περίπου κατά το ένα τρίτο μικρότερη καρδιαγγειακή θνησιμότητα, τόσο μεταξύ των ανδρών, όσο και των γυναικών.
Τα φρούτα είναι πλούσια πηγή καλίου, ινών, αντιοξειδωτικών και άλλων βιοδραστικών συστατικών, ενώ περιέχουν λίγα λίπη και αλάτι, καθώς και σχετικά λίγες θερμίδες. Η μελέτη έδειξε ότι όσοι έτρωγαν περισσότερα φρούτα, είχαν υψηλότερο μέσο μορφωτικό επίπεδο, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και λιγότερο σάκχαρο στο αίμα, ενώ ήσαν σε μικρότερο ποσοστό καπνιστές.


30 από τα πιο σοφά αποφθέγματα του Αριστοτέλη.



1. Η φτώχεια είναι έλλειψη πολλών πραγμάτων και η απληστία όλων.
2. Το Ελληνικό γένος ζει ελεύθερα και διοικείται άριστα και θα μπορούσε να κυριαρχήσει, αν ήταν πολιτικά ενωμένο.
3. Η μοχθηρία και η αδικία υπάρχουν από πρόθεση και όχι τυχαία ή κατά λάθος.
4. Περισσότερο αγαπούν οι ευεργέτες τους ευεργετούμενους παρά οι ευεργετούμενοι τους ευεργέτες.
5. Όταν άκουσε ότι κάποιος τον κορόιδευε, «όταν λείπω, μπορούν και να με μαστιγώσουν», είπε...
6. Ξεχώρισε από παλιά το Ελληνικό έθνος από τους βαρβάρους όντας πιο ικανό και περισσότερο απαλλαγμένο από την ηλιθιότητα
7. Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων.
8. Οπως το σώμα, όταν στερηθεί της ψυχής πεθαίνει, έτσι και η πόλη, όταν δεν υπάρχουν νόμοι, καταλύεται καθένας μπορεί να θυμώσει, είναι εύκολο. Αλλά να θυμώσεις με το σωστό άνθρωπο, στο σωστό βαθμό, για το σωστό λόγο, τη σωστή στιγμή και με το σωστό τρόπο, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.
9. Ο άνθρωπος είναι ον φύσει κοινωνικό και πολιτικό. Αυτός που μπορεί να ζήσει μακριά απ’ τις ανθρώπινες κοινωνίες είναι είτε θηρίο είτε θεός.
10. Είναι χαρακτηριστικό του καλλιεργημένου μυαλού να μπορεί να απολαύσει μια ιδέα χωρίς να την αποδεχθεί.
11. Η φτώχεια είναι ο γονιός της επανάστασης και του εγκλήματος.
12. Τα πράγματα που πρέπει να κάνεις, τα μαθαίνεις κάνοντάς τα.
13. Οι μητέρες αγαπούν τα παιδιά τους πιο πολύ από τους πατεράδες. Κι αυτό, διότι πρώτον ο τοκετός είναι οδυνηρός, και δεύτερο, είναι σίγουρες ότι τα παιδιά που γέννησαν είναι δικά τους
14. Είναι χαρακτηριστικό του μεγαλόψυχου ανθρώπου να μη ζητάει χάρες, αλλά να είναι έτοιμος να κάνει το καλό στους άλλους.
15. Είμαστε όλοι φίλοι των ευτυχούντων, ενώ των δυστυχούντων δεν είναι φίλος ούτε ο πατέρας.
16. Συνήθως, την ισχυρότερη μνήμη την έχουν εκείνοι που είναι αργοί στην αντίληψη.
17. Όλες οι ανθρώπινες πράξεις έχουν ως αίτιο ένα από τα εξής επτά: τύχη, φύση, παρόρμηση, συνήθεια, λογική, πάθος, πόθο.
18. Άμιλλα είναι η τάση να φτάσει κανένας τον άλλον, που τον θαυμάζει, ή και να τον ξεπεράσει, χωρίς να αισθάνεται φθόνο, αν ο άλλος τον ξεπερνάει.
19. Κάθε εργασία επί πληρωμή αποσπά και φθείρει το μυαλό.
20. Η ομορφιά είναι η καλύτερη συστατική επιστολή
21. Tίποτα απ’ όσα είναι δοσμένα από τη φύση δεν είναι χωρίς τάξη
22. Τα περισσότερα από αυτά που θα γίνουν στο μέλλον είναι ίδια μ’ αυτά που έχουν γίνει
23. Αυτό που πέτυχα με τη φιλοσοφία, ήταν να κάνω με τη θέλησή μου αυτά που οι άλλοι τα κάνουν επειδή φοβούνται τους νόμους.
24. Το κύριο γνώρισμα του πολίτη είναι η συμμετοχή στην απονομή δικαιοσύνης και στην άσκηση εξουσίας
25. Τις περιουσίες οι μικρές δαπάνες τις εξαφανίζουν
26. Ανδρείος είναι αυτός που δεν φοβάται τον τιμημένο θάνατο
27. Κάλλιο τρελός με όλους παρά συνετός και μόνος.
28. Η πόλη(το κράτος) είναι η ένωση των πολιτών με βάση το πολίτευμα
29. Είναι ανάρμοστο για ένα νέο άνθρωπο να χρησιμοποιεί αφορισμούς.
30. Οι βάρβαροι είναι εκ φύσεως πιο δουλοπρεπείς από τους Έλληνες.


Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Αλησμόνητες μορφές! «Μάρτυρες» του παρελθόντος!....

Κείμενα «με την αλμύρα της θάλασσας» στοιβαγμένα!
στη βιβλιοθήκη της Βιβής  Σκούρτη

Σήμερα αποφάσισα να βάλω τάξη στη βιβλιοθήκη μου. Ανάμεσα στη χαρτούρα βρήκα το κείμενο τούτο που δημοσιοποιώ με τον «Παπαδιαμαντικό» λόγο. Πριν κάποια χρόνια δανείστηκα ένα βιβλίο κάποιου θαλασσινού που κατείχε το χάρισμα της γραφής, που έμοιαζε με του δικού μας Λάμπη Παυλίδη. Δεν θυμάμαι τον συγγραφέα, ούτε και τον τίτλο του βιβλίου. Θυμάμαι όμως ότι αναφερόταν στις σελίδες του στους Ερμιονίτες ψαράδες-σφουγγαράδες και στην αξιοσύνη τους με μια γλώσσα αυθεντική, βιωματική. Ένα βιβλίο γραμμένο με ιδρώτα, ήλιο και αλμυρό νερό.  Στο δισέλιδο που παραθέτω περιγράφει τον Ερμιονίτη Μήτσο Μπαρδάκο, που τη μορφή του βρήκα μέσα από το πλήθος των παλαιών ασπρόμαυρων φωτογραφιών του αρχείου μου. Οι ζωές των ανθρώπων είναι πολύ σημαντικές, καθώς και οι μορφές τους. Τι κι αν πέρασε ο χρόνος;
Τέτοιες ημέρες οι οικογένειες των θαλασσινών περιμέναμε τους δικούς μας ταξιδιάρηδες, να επιστρέψουν και να γιορτάσουμε οικογενειακά τις Αναστάσιμες μέρες.  


Ο Μήτσος Μπαρδάκος


«Απ’ όσους καραβοκυραίους χταποδάδες είχα σμίξει κι είχα γνωρίσει μικρός, ένας είχε μπει περσότερο στην καρδιά μου. Ο Μήτσος ο Μπαρδάκος. Ένας νέος λεβέντης, μελαχρινός, με μαλλιά θαρρείς από έβενο, με τετράγωνους ώμους κι ένα κορμί στιβαρό, γεμάτο ρώμη. Ασίκης με τα όλα του. Και με μια βάρκα μαγκιώρα, καλοθάλασση, γρήγορη, με λατίνια και σένια θαρρώ δεν τα είχε καμιά άλλη. Ετούτος λοιπόν, ο Μπαρδάκος είχε δυο μεγάλες αρετές: ήτανε δουλευτής σκληρός και αρμενιστής αξεπέραστος. Αδείλιαστος στη φουρτούνα. Στην τέχνη του χταποδά άφθαστος. Μετριούνταν στα δάχτυλα του ενού χεριού εκείνοι που μπορούσαν να παραβγούν μαζί του.
            Οι σύντροφοι που θ’ αποφάσιζαν να τσουρμάρουν μ’ αυτόν, όφειλαν πρωτύτερα να το σκεφτούν πολύ, γιατί ο Μπαρδάκος δεν ήξερε τι θα πει κούραση, ούτε λογάριαζε κακοκαιρία. Απ’ το πρωί που θα αρχίναγαν να φέγγουν τα νερά ίσαμε αργά το βράδυ, με όποιον καιρό, με την κάψα ή με το κρύο, σκυμμένος στο γυαλί θ’ αλώνιζε όλους τους ψαρότοπους. Δε θα ‘μενε τόπος αψάρευτος κι αλλοίμονο στους συντρόφους του αν δεν είχαν ώμους γερούς ν’ αντέξουν το κουπί. Άλλος καραβοκύρης δεν κόταγε να πέσει στην πλώρη του, να τον κοντραστάρει, γιατί θα τον πέταγε στην αποχή, ώσπου θα ‘παιρνε των ο ματιών του να φύγει απελπισμένος από κοντά του.
Με την κοφτερή ματιά που είχε μπορούσε να ψαρεύει γρήγορα κοτσάροντας και να περνάει στο ίδιο χρονικό διάστημα διπλάσιο τόπο από τους άλλους συντεχνίτες. Τα κοντάρια και οι αντένες της βάρκας του ήτανε πάντα φορτωμένες χταπόδια που γίνονταν λιαστά. Και δεν ήταν μόνο το χταπόδι που ψάρευε, ήταν και το σφουγγάρι στα Ελληνικά και στ’ Αφρικανικά νερά, στο Τραμπούκο, καθώς έλεγε το Τομπρούκ, στο Τούνεζι κι αλλού.
            Στα παιδικά μου χρόνια, έτσι καθώς τον έβλεπα ετούτον τον θαλασσινό με το ατσάλινο κορμί και την αλύγιστη θέληση, γινόταν για μένα ένας ήρωας, ένας ακαταμάχητος αθλητής της θάλασσας, που τόνε θαύμαζα. Ασυναίσθητα ζητούσα ένα πρότυπο θαλασσινού και το είχα βρει σ’ αυτόν. Κάποτε, θυμάμαι, είχε πιάσει μια φοβερή τρικυμία, χιόνιζε κιόλας. Κανένα πανί στον ορίζοντα. Όμως μια βάρκα φανερώθηκε ξαφνικά εκειδά στον κάβο-Τόλια. Ήτανε ο Μπαρδάκος που είχε κάνει την αποκοτιά να ισάρει πανί ερχόμενος πρίμα, μισοπνιγμένος, από τον κάβο-Στέφανο και τα Στουρονήσια.

            Απόμαχος τώρα ο ήρωας των παιδικών μου χρόνων, 
έχει αράξει μόνιμα στην πατρίδα του την Ερμιόνη. 
Δεν άντεχα, πήγα πρόσφατα και τον είδα. 
Καθώς μου μίλαγε, ένιωθα όπως ο αχός της θάλασσας…»

Ένα από τα πιο αγαπημένα μου δημοσιευμένα κείμενα ...


... όχι τόσο πολύ για το περιεχόμενο, αλλά για τις συνθήκες που το έγραψα... 


... Μακάρι να μπορούσα να σας πω σε τι χώρο, τι ώρα του μεσονυκτίου 
και κάτω από ποιες συνθήκες έγραψα χειρόγραφα αυτό το άρθρο...
Η λαϊκή μουσική παράδοση και οι πολέμιοί της...

Σήμερα για όλους τους πολίτες που προβληματίζονται για την πορεία και την εξέλιξη των κοινωνιών, πρέπει να γνωρίζουν ότι η λαϊκή μουσική παράδοση και το τραγούδι είναι το απόρθητο κάστρο της ανθρώπινης ψυχής.
Δημιουργείται μέσα από τα βιώματα μας και εκφράζεται από τους δημιουργούς και τους ερμηνευτές, για να γαλουχήσει και στη συνέχεια να δονήσει, τα τρίσβαθα των λαϊκών ψυχών και προπάντων των νέων, έτσι που να γίνουν το ποτιστήρι που θα ποτίσουν τις ρίζες του αιώνιου δέντρου της φυλής μας, αλλά και κάθε φυλής στον πλανήτη μας.
Η λαϊκή μουσική σε όλους τους λαούς της γης είναι έκφραση ψυχής και το λαϊκό τραγούδι είναι λόγια που βγαίνουν καυτά απ’ τα εσώβαθα μας και καίνε τα αρρωστημένα πνεύματα των ισχυρών της γης και τη νοσηρή απληστία τους!
Γι’ αυτό το λόγο τα διεθνή κέντρα αποφάσεων φρόντισαν και σ’ αυτό το τομέα των απάνθρωπων προγραμμάτων τους.... να δημιουργήσουν και βιομηχανοποιημένη ψυχρή μουσική και τραγούδι μέσα απ’ τους εγκεφάλους των κομπιούτερς των και όχι μέσα απ’ τη ψυχή τους - γιατί ψυχή δεν έχουν, για να ντοπάρουν τους νέους μας « τα βλαστάρια του καρποφόρου δέντρου του ανθρώπινου γένους»
Έτσι δεν είναι τυχαία η δημιουργία των διεθνών μεγάλων συγκροτημάτων και οι μουσικές και οι στοίχοι των τραγουδιών τους. Ακούστε τα, αναλύστε την έννοια των λέξεων και των φράσεων τους και θα καταλάβετε τη σκοπιμότητα τους και τα μηνύματα που μεταφέρουν...
Εμείς σαν παράδειγμα θα παραθέσουμε δυο στίχους από τραγούδι του λαϊκού μουσικού μας συνθέτη Βασίλη Τσιτσάνη και άλλους δύο στίχους από τραγούδι του διεθνούς φήμης αείμνηστου μουσικοσυνθέτη και τραγουδιστή του θρυλικού συγκροτήματος Μπιτλς Τζο Λένον, που ακόμα δε ξέρουμε τους λόγους και ποιοι τον δολοφόνησαν!!
Βασίλης Τσιτσάνης στο τραγούδι «Συννεφιασμένη Κυριακή»
Συννεφιασμένη Κυριακή, μοιάζεις με την καρδιά μου,
που έχει πάντα συννεφιά, Χριστέ και Παναγιά μου.
Είσαι μια μέρα σαν κι’ αυτή, που έχασα τη χαρά μου,
Συννεφιασμένη Κυριακή, ματώνεις την καρδιά μου...

Μέσα από αυτά τα λόγια, αναλογιστείτε, πόσα ατόφια συναισθήματα βγαίνουν απ’ την ανθρώπινη ψυχή, που είναι συνυφασμένα με τη χριστιανική μας πίστη και τα προβλήματα της ζωής μας, που υπαγορεύονται απ’ τους κτύπους της καρδιάς, των απλών ανθρώπων.
Αντίθετα, στους παρακάτω στίχους του άλλου τραγουδιού εκφράζεται σκόπιμα μια ρομαντική ουτοπία, που έρχεται σε αντίθεση με την ανθρώπινη ιστορία και τη ψυχοσύνθεση των λαών της γης.
Τζο Λένον στο τραγούδι: “Imagine” (Φαντάσου).
Φαντάσου, πως δεν υπάρχουν κράτη, ιδιοκτησία,
ούτε ανάγκη για απληστία ή για πείνα, μια αδελφότητα ανθρώπων...
Φαντάσου, όλοι οι άνθρωποι να μοιράζονται όλο τον κόσμο,
 ελπίζω μια μέρα να έρθεις μαζί μας και ο κόσμος θα γίνει ένας...

Εκτός των άλλων, οι παραπάνω στίχοι θεωρούνται απ’ τους μελετητές «παγίδα» για τους νέους μας. Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές - αναλυτές, αυτό το τραγούδι γράφτηκε στο πλαίσιο του κρυφού σχεδίου των ισχυρών της γης, για τη μία Κυβέρνηση - «Παγκοσμιοποίηση»
Άν είναι έτσι, ποιοι θα μας κυβερνάνε και προς ποια κατεύθυνση;
Λένε ακόμα,  πως πολλά χρόνια πριν, οι αόρατοι κυβερνήτες του πλανήτη μας ετοίμαζαν να μας προσφέρουν το καινούργιο φρούτο, την «Παγκοσμιοποίηση», αφού ο Τζο Λένον που έχει συνθέσει και τραγουδήσει αυτό το τραγούδι (1971), έχει «δολοφονηθεί» τόσα χρόνια πριν(1980)
Να για τι οι ισχυροί του πλανήτη Γη μάς κατευθύνουν με το δικό τους τρόπο και για τα δικά τους συμφέροντα και δε θέλουν να παίρνουμε εμείς οι απλοί άνθρωποι καμιά εντολή απ’ τη ψυχή μας και απ’ τις παραδόσεις μας, που είναι οι ρίζες κάθε υγιούς κοινωνίας. Μια από αυτές, είναι το δημοτικό και το λαϊκό μας τραγούδι.

Δημοσιεύτηκε στην καθημερινή εφημερίδα «ΑΡΓΟΛΙΔΑ» 
την Πέμπτη 16 Μαΐου 2002
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ


Το ολέθριο τίμημα που πληρώνουμε για να μυρίζουν όμορφα τα ρούχα μας!! ....


Χρησιμοποιείτε μαλακτικό ρούχων; Αν η απάντησή είναι ναι, τότε θα απογοητευτείτε, γιατί θα διαπιστώσετε ότι πληρώνετε υψηλό τίμημα για να μυρίζουν όμορφα τα ρούχα σας.
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι διαφημίσεις μαλακτικών ρούχων συχνά απεικονίζουν μια εικόνα άνεσης, φρεσκάδας και γλυκύτητας. Όμως, η πραγματική και άσχημη αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα μαλακτικά υφασμάτων περιλαμβάνουν έναν μακρύ κατάλογο γνωστών τοξινών και χημικών ουσιών, οι οποίες μπορούν να εισχωρούν στο σώμα σας μέσα από το δέρμα, αλλά και μέσω της εισπνοής, προκαλώντας ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας, ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά.
Τα μαλακτικά ρούχων αποτελούνται από ολέθριο συνδυασμό χημικών ουσιών και βαριάς δόσης αρώματος. Τα αρωματικά χημικά είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αφαιρεθούν, επειδή έχουν σχεδιαστεί να προσκολλώνται στο ύφασμα έτσι ώστε το άρωμα να μένει στα ρούχα. Αυτό ονομάζεται «ουσιαστικότητα αρώματος», το οποίο περιγράφει το πόσο καιρό ένα άρωμα διαρκεί επί μία συγκεκριμένη επιφάνεια και πώς επηρεάζεται από τη θερμοκρασία, την υγρασία και άλλες συνθήκες.
Αυτά είναι τα πιο κοινά τοξικά χημικά, τα οποία βρίσκονται σε όλα τα μαλακτικά ρούχων:
– Α-τερπινεόλη: αυτό είναι ένα επικίνδυνο τοξικό χημικό, το οποίο μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας, όπως: ζάλη, πονοκεφάλους, πείνα, απώλεια μνήμης, μούδιασμα στο πρόσωπο, πόνο στον αυχένα και στην σπονδυλική στήλη.
– Βενζυλικό Οξικό Άλας: είναι μια τοξική ουσία, η οποία έχει συνδεθεί με τον καρκίνο του παγκρέατος. Οι αναθυμιάσεις μπορούν να προκαλέσουν ερεθισμό στα μάτια και στο αναπνευστικό και η ουσία αυτή μπορεί επίσης να απορροφηθεί και από το δέρμα.
– Βενζυλική Aλκοόλη: H βενζυλική αλκοόλη μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας, όπως: διαταραχές του κεντρικού νευρικού συστήματος, κεφαλαλγία, ναυτία, έμετος, ζάλη και δραματική μείωση της αρτηριακής πίεσης.
– Χλωροφόρμιο: Είναι μία ισχυρή καρκινογόνος νευροτοξίνη και μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας, όπως: απώλεια της συνείδησης, ναυτία, κεφαλαλγία, έμετο, ή/και ζάλη, υπνηλία.
– Λιναλοόλη: Eίναι ένα ναρκωτικό, το οποίο είναι γνωστό ότι προκαλεί αναπνευστικά προβλήματα και τη λεγόμενη «απώλεια συντονισμού των μυών».
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αποφεύγετε τα μαλακτικά ρούχων, και να χρησιμοποιείτε φυσικές εναλλακτικές λύσεις που είναι ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές.
Φτιάξτε σπιτικό μαλακτικό ρούχων με αιθέρια έλαια:
Υλικά:
>>>>>>>>>>>>>