Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Πανελλήνιες 2020: Μια πρακτική Συνταγή Επιτυχίας…


                      Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος

     Οι πανελλήνιες εξετάσεις του 2020, χρονιά που θα μείνει άσβηστη στις μνήμες παιδιών, γονέων, παππούδων και γιαγιάδων στην Ελλάδα εξαιτίας του covid-19 ξεκινούν την Δευτέρα 15 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν στις 30 Ιουνίου.
      Η αλήθεια είναι ότι μια θέση σε ένα Πανεπιστήμιο ή παραγωγική Σχολή των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας εξακολουθεί να θεωρείται ως απαραίτητο εισιτήριο για μια αυριανή επιτυχημένη πορεία στην κοινωνία. Και έτσι, κάθε χρόνο, η περίοδος των εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φορτίζει ψυχοκοινωνικά χιλιάδες αγόρια και κορίτσια και, μαζί, μυριάδες μαμάδων, μπαμπάδων και συγγενών που "ψήνονται" κυριολεκτικά στην προσπάθεια να βρουν το κλειδί που θα ανοίξει την "μαγική πόρτα" κάποιας τριτοβάθμιας Σχολής.
     Μερικές φορές βλέπουμε να πετυχαίνουν παιδιά που ήταν βέβαια καλοί αλλά όχι εξαιρετικοί μαθητές στο Λύκειό τους, μέτρια προετοιμασμένα, αλλά που διέθεταν αρκετή αίσθηση χιούμορ και είχαν μια ψυχική και σωματική χαλάρωση, την στιγμή που βλέπουμε να αποτυγχάνουν μερικά παιδιά τα οποία ήταν πολύ καλά προετοιμασμένα, αλλά την τελευταία στιγμή  έχασαν τον ψυχικό έλεγχο και υπέστησαν τις καταλυτικές συνέπειες του άγχους...
    Αναμφισβήτητα, όταν μας τυλίξει το άγχος, η απόδοσή μας θα πέσει και μέσα στην απόγνωση του συναισθήματος του πανικού η μνήμη και η κριτική μας ικανότητα θα μειωθούν σημαντικά.
Συνταγή επιτυχίας;
     Υπάρχει μια συνταγή επιτυχίας, ένας συνδυασμός ψυχολογικής στρατηγικής και τεχνικών, που θα μπορούσαμε να δώσουμε στα παιδιά μας, ώστε να τα βοηθήσουμε να επιτύχουν; Μετά από τρείς δεκαετίες ενασχόλησης με τις πανελλήνιες (πανελλαδικές) εξετάσεις έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μία «ΜΑΓΙΚΗ» συνταγή επιτυχίας ΔΕΝ… υπάρχει, αλλά μπορώ να προτείνω ανεπιφύλακτα ότι η προσοχή των παιδιών και των οικογενειών τους χρειάζεται να εστιασθεί σε τρία συγκεκριμένα σημεία:
*** Στο σπίτι, όπου συνιστώ συναισθηματική ανακωχή ανάμεσα σε γονείς, αδέλφια, θείους και θείες, γιαγιάδες και παππούδες
*** Στον εξεταστικό χώρο
*** Στην ψυχική κατάσταση των παιδιών μετά από κάθε μέρα εξετάσεων, με άλλα λόγια στην προετοιμασία των παιδιών μας να συνεχίσουν στα επόμενα μαθήματα με αισιοδοξία οποιαδήποτε και αν ήταν η επίδοσή τους στο μάθημα στο οποίο εξετάσθηκαν μέχρι στιγμής.
Ας δούμε πιο αναλυτικά μια πρακτική «συνταγή επιτυχίας»

Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

Γνωστοποίηση ανακοίνωσης του Προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας παραγωγών λαϊκών αγορών για έκτακτη ενίσχυση των μελών της


  ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454
Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                                26-5-2020

                                             ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

Γνωστοποίηση ανακοίνωσης του Προεδρείου της  Πανελλήνιας Ομοσπονδίας παραγωγών λαϊκών αγορών για έκτακτη ενίσχυση των μελών της

Εκδόθηκε σήμερα, 26.05.2020, έκτακτη ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας με την οποία γνωστοποιείται ότι οι παραγωγοί λαϊκών αγορών από άλλες Περιφέρειες, που αποκλείστηκαν από τις λαϊκές αγορές της χώρας (Αττική : 3.100 παραγωγοί), στους οποίους υπάγονται και οι παραγωγοί της Αργολίδας, που πωλούν στις λαϊκές αγορές της Αττικής, θα λάβουν ενίσχυση χιλίων πεντακοσίων ευρώ (€1.500).
Επίσης, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι όλοι οι παραγωγοί που πάνε στις λαϊκές αγορές των Περιφερειών τους θα λάβουν και αυτοί μικρότερη ενίσχυση πεντακοσίων ευρώ (€500).
Η πιο πάνω ανακοίνωση, που υπογράφεται από τους Πρόεδρο και Γενικό Γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Μόσχο Παντελή και Χρήστο Μπούκα, στηρίζεται μεταφέροντας απόφαση από σύσκεψη που έλαβε χώρα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσία των Υπουργού, κ. Μ. Βορίδη και Υφυπουργού, κ. Κ. Σκρέκα, καθώς και του Προέδρου της Ομοσπονδίας, κ. Παντελή Μόσχου.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση, αναφέρεται ότι ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ.Βορίδης «ανέθεσε στον Υφυπουργό, κ. Σκρέκα, να συντάξει την Υπουργική Απόφαση, ώστε να την αποστείλει στην Ε.Ε. προς έγκριση για την υλοποίηση και την άμεση απόδοση της ενίσχυσης στους παραγωγούς των λαϊκών αγορών, όπως έγινε με τους ανθοπαραγωγούς, ψαράδες και κτηνοτρόφους».
Θέλουμε να είμαστε καλόπιστοι και ελπίζουμε ότι η απόφαση έχει ληφθεί τελεσίδικα.
Δεν μπορούμε, όμως, παρά να επισημάνουμε ότι τα ποσά της προβλεπόμενης ενίσχυσης δεν είναι αρκετά για να καλύψουν την απώλεια του εισοδήματος των παραγωγών οι οποίοι στο δίμηνο που πέρασε δεν μπόρεσαν να διαθέσουν μεγάλο μέρος των προιόντων τους, τα οποία αναγκαστικά καταστράφηκαν.
Επιπρόσθετα δε, να επισημάνουμε ότι η διαδικασία που, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, επιλέχθηκε από το ΥΠ.Α.Α.Τ. και προβλέπει έγκριση από την Ε.Ε., θα απαιτήσει, για την υλοποίησή της, χρονικό διάστημα κάποιων μηνών και, δυστυχώς, δεν είναι άμεσης υλοποίησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΣΥΡΙΖΑ

Τρίτη 26 Μαΐου 2020

Επιλογές! - «....Οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων»....

Από μικρό παιδί «γαλουχημένο» στη θάλασσα και στα κύματά της, πάει καιρός που αισθάνομαι μέσα μου βαριά την «οξείδωση» που μου προκάλεσαν οι άνθρωποι, αυτά τα λίγα χρόνια που νόμισα, πως θα βρω σίγουρο λιμάνι και απάγκιο στη στεριά… 
Αυτό ήταν ουτοπία, αφού όλη μου τη ζωή την είχα περάσει στη θάλασσα Ελεύθερος!!, 
όπως ο γλάρος πάνω από τα αφρισμένα κύματα του Αιγαίου …



Αποτέλεσμα εικόνας για οδυσσέας ελύτης φωτογραφιες
 Οδυσσέας Ελύτης ο ποιητής που ύμνησε 
τη θάλασσα του Αιγαίου και τα νησιά του…
 


Στις σκέψεις αυτές που είναι πάρα πολλές και θολώνει το μυαλό μου,  με πήγε η Άλκηστη Πρωτοψάλτη στο τραγούδι της «Φλοίσβος Φιλί» σε στίχους του Οδυσσέα Ελύτη στο ποιητικό του έργο «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ» με μουσική σύνθεση του Ηλία Ανδριόπουλου, αφήγηση - απαγγελία  Αλέξης Κωστάλας.




Ακούστε το τραγούδι και τα βαθιά μηνύματα του ποιητή και θα καταλάβετε γιατί αυτή τη στιγμή βρίσκομαι σ’ αυτό τον προβληματισμό και σ’ αυτή την κατάσταση ψυχολογικά .... 


Γιατί εμείς οι άνθρωποι της θάλασσας, είμαστε σφιχταγκαλιασμένοι με το μαγικό της φίλτρο και κάθε όνειρό μας στη στεριά, γίνεται αυταπάτη, που μας κάνει δυστυχισμένους!! ....

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 

Για να ακούσετε το τραγούδι - 
κλικ εδώ >>> https://www.youtube.com/watch?v=PtG4GFMhvJY
Φλοίσβος φιλί
Φλοίσβος φιλί στη χαϊδεμένη του άμμο Έρωτας.
Τη γαλανή του ελευθερία ο γλάρος δίνει στον ορίζοντα.
Κύματα φεύγουν έρχονται,
αφρισμένη απόκριση στ’ αυτιά των κοχυλιών.


Ποιος πήρε την ολόξανθη και την ηλιοκαμένη;
Ο μπάτης με το διάφανό του φύσημα γέρνει πανί του ονείρου.
Μακριά 
έρωτας την υπόσχεσή του μουρμουρίζει Φλοίσβος.


Κύματα φεύγουν έρχονται,
αφρισμένη απόκριση στ’ αυτιά των κοχυλιών.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

«Έχε το νου σου στο παιδί, γιατί αν γλιτώσει, υπάρχει Ελπίδα»…


- Αφιερωμένο εξαιρετικά, σε όσους τους αφορά …

«Έχε το νου σου στο παιδί, γιατί αν γλιτώσει, υπάρχει Ελπίδα»…

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: « ΑΝΕΠΑΡΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ»


  ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454
Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                                       25-5-2020

                                                     ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΑΝΕΠΑΡΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ»


  Μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων και Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής,  αναφέρθηκε στα ανεπαρκή μέτρα της Κυβέρνησης για την στήριξη της Οικονομίας.
   Η Κυβέρνηση αποδείχθηκε ότι δεν έλαβε γενναία και εμπροσθοβαρή μέτρα για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες των μικρομεσαίων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων και όλων των εργαζομένων.
  Απολύτως απαραίτητη η ΔΩΡΕΑΝ επιδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αργοπεθαίνουν.
   Η  αργή, ελλειμματική και αναποτελεσματική πολιτική του βλέποντας και κάνοντας, δεν εγγυάται για την επανόρθωση της οικονομίας.
  Καμία πραγματική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας. Η επαρκής στελέχωση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού της χώρας που επαγγέλλεσθε περιορίστηκε σε 600 ιατρούς με 4μηνες συμβάσεις.
   Δεν έγινε σε κανένα Δήμο της χώρας σχεδιασμός κατόπιν ακριβούς καταγραφής των αναγκών και έτσι η ισότιμη μεταχείριση των μαθητών έμεινε σχήμα λόγου με «θύματα» τους οικονομικά ασθενέστερους.
  Απ’ ευθείας ανάθεση με παράκαμψη  της υπάρχουσας νομοθεσίας για την κατασκευή φράγματος στην συνοριακή γραμμή.
  Εξαίρεση  από την γενική αναστολή προθεσμιών για τους τραπεζίτες με στόχο την σταδιακή απαλλαγή τους από ενδεχόμενα αδικήματα .
  Σήμερα κατατίθεται το ολοκληρωμένο Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την ουσιαστική ενίσχυση της Οικονομίας.

  Παρακολουθείστε ολόκληρη την τοποθέτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Γκιόλα, εδώ:
 https://youtu.be/2eonN9OYsxA

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΟΛΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.
Η ενσκήψασα και στη χώρα μας πανδημία από τον Covid – 19 υπήρξε, και δυστυχώς χωρίς να έχει εξαλειφθεί, ένα τραγικό έως φρικιαστικό συμβάν , που θέλαμε να ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να τιθασευθεί με τα κατάλληλα φάρμακα και το εμβόλιο που συν τω χρόνω θα παρασκευασθεί από την επιστήμη.
Για την προφύλαξη της υγείας των πολιτών, η τακτική που υιοθέτησε η Κυβέρνηση, ακολουθούσα κυρίως τις κατευθύνσεις της αρμόδια Επιστημονικής Επιτροπής, υπήρξε αυστηρή αλλά σε γενικές γραμμές αποτελεσματική.
Το lockdown που έγκαιρα εφαρμόστηκε, σε συνδυασμό πολλών ακόμη παραγόντων, όπως η έλλειψη, στη χώρα μας, διεθνών εκθέσεων και η απουσία διεθνούς εμπορευματικής κίνησης, η ιδιαιτερότητα των βαλκανικών χωρών, η κατανόηση και η υπεύθυνη στάση της Αντιπολίτευσης, το φρικιαστικό και έγκαιρο αντιπαράδειγμα της Ιταλίας, όλα αυτά σε μικρότερο ή μεγαλύτερο ποσοστό συνέτειναν ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη διασπορά και μετάδοση της νόσου.
Η αποτίμηση, όμως, των απαραίτητων ενισχυτικών μέτρων για την ανάκαμψη της βυθισθείσας οικονομίας υπήρξε καθυστερημένη και αναποτελεσματική. Η Κυβέρνηση αποδείχθηκε ότι δεν έλαβε γενναία και εμπροσθοβαρή μέτρα για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες των μικρομεσαίων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων και όλων των εργαζομένων.
Η μονοσήμαντη στόχευσή της ήταν η πολλαπλή στήριξη των μεγάλων επιχειρηματιών και της ελίτ του πλούτου.  Έτσι, η πρόσφατη εξαγγελία για ενισχύσεις 24 δις αποδεικνύεται φενάκη και μάλλον σε πρόωρες εκλογές παραπέμπει. Δεν θα πρέπει να μας εκπλήξουν, εάν λίγο πριν από το φθινόπωρο υπάρξουν υποσχέσεις και για διπλασιασμό των παροχών.
Γιατί, όμως, μιλάμε για επιλεγμένη και γενναία ενίσχυση των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων ; Διότι από τον πακτωλό των χρημάτων που θα δοθούν, δεν υπάρχει η αναγκαία ενίσχυση με δωρεάν επιδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αργοπεθαίνουν. Γιατί δεν προβλέπεται κρατική εγγύηση για δανεισμό για το μεγαλύτερο μέρος της μικρομεσαίας επιχείρησης, που κατ’αυτούς (εσάς) είναι «ζόμπυ» και «μπαταχτσήδες» ; Διότι στη χειμαζόμενη αγροτιά δεν εδόθησαν παρά ένα φιλοδώρημα 150 εκατομμυρίων. Επειδή οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα πρέπει να μείνουν και ευχαριστημένοι, αν οι απώλειές τους δεν ξεπεράσουν το 20% του μισθού τους. Και ίσως, ας μην σας βάζουμε ιδέες, οι συντάξεις δεν φαίνεται να παραμένουν στο ύψος που περικόπηκαν από τις μνημονιακές επιλογές σας.

Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Τηλεόραση: Το «κορυφαίο» Μέσο Μαζικού Εκμαυλισμού!.


..
                              
Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος 

Κάποιες άλλες εποχές, στη χώρα όπου σήμερα κατοικούν 10,7 εκατομμύρια ανδρών, γυναικών και παιδιών (Έλληνες και… αλλοδαποί) αλλά παραμένει άγνωστος ο αριθμός των  φιλελλήνων, οι ρόλοι ήταν ευκόλως διακριτοί: η Νομοθετική εξουσία νομοθετούσε, η Εκτελεστική εφάρμοζε, η Δικαστική ήλεγχε και η «Τέταρτη Εξουσία», ο ΤΥΠΟΣ όταν εντόπιζε «περίεργα θέματα», έφερνε στο φως ιδιαιτερότητες που θα έμεναν κρυμμένες, απεκάλυπτε λεπτομέρειες ανατριχιαστικές ή γαργαλιστικές προσφέροντας στο αναγνωστικό κοινό υλικό για μαθησιακές εμπειρίες, σχολιασμό και στοχασμό!…
 Όμως ο κόσμος άλλαξε!
     Τα έντυπα Μέσα έχασαν εκατομμύρια αναγνώστες και η πρωτιά της ενημέρωσης πέρασε στην Τηλεόραση και το Ραδιόφωνο!..
     Στην Ελλάδα και Διεθνώς συρρικνώθηκε το αναγνωστικό κοινό εφημερίδων και περιοδικών…
     Μας απορρόφησε η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ η οποία μένει στην  επιδερμίδα των γεγονότων και αντί να ενημερώνει μας αποκοιμίζει και συχνότερα από ότι νομίζουμε μας…αποβλακώνει!...
     Και, δυστυχώς, οι αποκαλούμενοι άνθρωποι του πνεύματος, ιδιαίτερα οι κοινωνικοί επιστήμονες, σχεδόν συστηματικά απεμπολούμε την υποχρέωσή μας, το καθήκον ενημέρωσης της κοινής γνώμης…
     Ελπίζω να μη θεωρηθεί ως ξεπερασμένη ηθικολογία η παραπάνω διαπίστωση και εύχομαι να μην βαπτισθεί ως οπισθοδρομική  η θέση ότι οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, ενεργοί ή συνταξιούχοι, και μαζί μας άλλα μέλη του αποκαλούμενου ‘πνευματικού κόσμου’ οφείλουμε να έρθουμε αρωγοί στο τηλεοπτικό ‘φιλοθεάμον’ κοινό που μάταια αναζητά ένα σημείο αναφοράς για να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές…
     Τουτέστιν, ότι προφανώς, έστω σε επίπεδο αντιγραφής διεθνών δεδομένων, κάποια Ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια συστηματικά υποβάλλουν τους ‘τηλεόπληκτους –καναπεδάτους’ συμπατριώτες μας σε διαδικασίες σύγχρονου Μιθριδατισμού!
     Διεθνώς το πρόβλημα με τις κάμερες που εισέβαλαν βάναυσα, βίαια και αδηφάγα στον προσωπικό μας χώρο εξαγοράζοντας την χυδαιότητα με το τίμημα της αναγνώρισης, της καθιέρωσης και της εισπρακτικής μας δυναμικής είναι ότι στο στυλ του αρχαίου μυθικού ηγεμόνα Μιθριδάτη μας οδηγούν σε ολοένα και πιο δελεαστικές και διαρκώς αυξανόμενες καταστάσεις απαξίωσης Αρχών και Ιδανικών.
     Είναι αλήθεια επιστημονικά δεδομένη ότι τα μεγάλα ψυχοκοινωνικά φαινόμενα δεν μπορεί να αναλυθούν, να αξιολογηθούν ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη επειδή η απαιτούμενη αντικειμενικότητα που θεμελιώνεται στην πλήρη  αποστασιοποίηση από αυτά δεν είναι φοβερά δύσκολη αλλά σχεδόν ακατόρθωτη να την  επιτύχει ακόμη και ο πλέον έμπειρος και αντικειμενικός ερευνητής.
     Ζούμε τέτοια φαινόμενα στα ελληνικά  ραδιοτηλεοπτικά δρώμενα εδώ και μερικές δεκαετίες αλλά όσο αρνητικό και εάν ακουσθεί αυτό, τα πράγματα στο ελληνικό τηλεοπτικό πεδίο έχουν πλέον παγιωθεί ως απολύτως ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ!
     Καταθέτω σήμερα τον προβληματισμό, μέσα από το διαδίκτυο καθώς εδώ και πολλά χρόνια έχω διακόψει τη συμμετοχή μου σε ράδιο-τηλεοπτικά «μπαλκόνια και παράθυρα»  γιατί αισθάνομαι ότι κάποια πράγματα πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να ειπωθούν με το όνομά τους.
     Εάν, όμως, δεν είστε έτοιμοι να δείτε το πραγματικό πρόσωπο της ελληνικής τηλεοπτικής πραγματικότητας διαπερνώντας την επιδερμική γοητεία της, μην συνεχίζετε, ΣΤΟΠ… Σταματήστε την ανάγνωση του κειμένου μου εδώ!
     Εάν έχετε την τάση να υποβαθμίζετε τη δύναμη της τηλεόρασης, της τηλεοπτικής εικόνας ως παιδαγωγικού εργαλείου «διαμόρφωσης της κοινής γνώμης», σας ικετεύω, ΣΤΟΠ…Μη συνεχίζεται να διαβάζετε το κείμενό μου, διακόψτε εδώ!  
     Και τελικά, εάν νομίζετε ότι επειδή υπήρξα ένα πρόσωπο που πολύ συχνά είχαν φιλοξενήσει τα τηλεοπτικά παράθυρα και τα ραδιοφωνικά μπαλκόνια ΔΕΝ έχω το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να κρίνω καλόπιστα αλλά και πολύ αυστηρά το ελληνικό ραδιοτηλεοπτικό πεδίο, κάντε μου μία προσωπική χάρη, μη συνεχίσετε το διάβασμα, ΣΤΟΠ εδώ! 
     Όλοι εμείς που ασχολούμεθα με τις επιστήμες της συμπεριφοράς και μαζί μας κατά κύριο λόγο όσοι θεραπεύουμε την ειδικότητα της επικοινωνιολογίας χρειάζεται να αποδώσουμε ΟΡΘΑ για την επιμόρφωση του κοινού την εκπληκτική δύναμη της σύγχρονης τηλεόρασης στην άσκηση όχι  της συνειδητής αλλά κυρίως της υποδόριας, της υποσυνείδητης  επίδρασής της στην καθιέρωση προτύπων συμπεριφοράς προς μίμηση και ταύτιση για  τα παιδιά που στέκονται ευάλωτα και εύπλαστα μπροστά στους δέκτες και για μας τους μεγάλους που έχουμε σχεδόν συστηματικά οδηγηθεί στην αποδοχή ψεύτικης «εικονικής πραγματικότητας» με την αποκρυστάλλωση μιας πολύ στρεβλής αντίληψης της… πραγματικότητας!
     Για τις υπερβολές στην παντοδύναμη τηλεόραση σε ΟΛΕΣ τις χώρες έχει συσταθεί η αρμόδια ελεγκτική αρχή για να τις ανακόπτει και να προστατεύει το τηλεοπτικό κοινό και τις ευπαθείς ομάδες. Τέτοια ΑΡΧΗ είναι στην Ελλάδα το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο…
      Όσο θυμάστε και θυμάμαι πότε επενέβη το ΕΣΡ με τον απαραίτητο δυναμικό τρόπο ώστε να αποκαταστήσει βλάβες και προσβολές τιμωρώντας παραδειγματικά τους παραβάτες και επιτυγχάνοντας έτσι την αποτροπή μελλοντικών παραπτωμάτων;
     Στο τέλος του 20ου αιώνα και με απίστευτα υψηλούς ρυθμούς στις δύο δεκαετίες του 21ου αιώνα, στα επικοινωνιακά μέσα μεταφοράς μηνυμάτων, τον Τύπο, το Ραδιόφωνο και την Τηλεόραση η τελευταία έχει πάρει την αδιαμφισβήτητη πρωτιά και μέσα από αυτήν περνούν και σε συνειδητό αλλά και σε υποσυνείδητο επίπεδο μηνύματα που καθιερώνουν εταιρίες και προϊόντα, που προάγουν αντιλήψεις και διαμορφώνουν απόψεις που καθιερώνουν στην κοινή γνώμη ως αναγνωρίσιμα πρόσωπα τα οποία στη συνέχεια και διεκδικούν και επιτυγχάνουν την εκλογή τους στα ύψιστα αξιώματα, όχι μόνο στην Ελλάδα μας, αλλά παγκοσμίως από το επίπεδο της τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης μέχρι και εκείνο των Εθνικών Αντιπροσωπειών ως Βουλευτές και Γερουσιαστές.  
     Θα γίνω «κακός»!...
     Η ουσία το περιεχόμενο και ο «λόγος» όχι μόνο στην ελληνική αλλά στην διεθνή  «τηλεοπτική» δημοκρατία δίνουν τη θέση τους στο περίβλημα, στο επιδερμικό, στην εικόνα.
     Ίσως άλλοι λαοί να μην νοιάζονται για αυτές τις μεταλλάξεις, αλλά εμάς εδώ στην χώρα-κοιτίδα του πολιτισμού, της δημοκρατίας και της λογικής δεν θα έπρεπε να μας… πειράζει όταν διαπιστώνουμε τη διάβρωση της Δημοκρατίας από το  σύγχρονο Δούρειο Ιππο την ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ που λέγεται τηλεόραση;
     Πριν κάποιες δεκαετίες στην Αμερική «ψαχνόμασταν» επιστήμονες, καλλιτέχνες και διανοούμενοι όλων των μεγεθών διαπιστώνοντας ότι τις επιλογές σε «πιλοτικά επεισόδια» για τα τηλεοπτικά σήριαλ που θα έβλεπε ΟΛΗ η ΑΜΕΡΙΚΗ στην επόμενη σεζόν ΔΕΝ τις έκαναν κάτοικοι γνωστών κοσμοπολίτικων κέντρων όπως η Νέα Υόρκη,  Βοστόνη, Σικάγο ή Σαν Φρανσίσκο αλλά κάποιων κωμοπόλεων του Κάνσας ή της Μινεσότα  ( όπου τα συνήθη δημογραφικά στοιχεία κατέγραφαν… βούβαλοι 18,000, αγελάδες 108,000, αιγοπρόβατα 208,000, και κάτοικοι 8,000 εκ των οποίων οι 800 απόφοιτοι… Λυκείου!)
     Η τηλεόραση ως το Μέσο Επικοινωνίας που έχει αναδείξει τα ΜΜΕ ως «πρώτη εξουσία» με τη βοήθεια ψυχολογικών τεχνικών και ανεπίτρεπτης χρήσης στρατηγικών προπαγάνδας, ανελέητα και μεθοδικά μας αποβλακώνει!..
     Εμείς οι Έλληνες, ένας πάλαι ποτέ όπως θα λέγαμε στην καθαρεύουσα, Λαός λεξιπλάστης και λεξιλάγνος καταντήσαμε τελικά, εξαιτίας της άκριτης τηλεοπτικής μας εξάρτησης και εθελουσίας αποβλάκωσης, σε Λαό… διακεκριμένης… λεξιπενίας.
Τί κρίμα!..


Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Ο Γιάννης Μ. Σπετσιώτης & η Τζένη Δ. Ντεστάκου από την αστέρευτη πηγή... των Γ.Α.Κ.



Η λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Κρανιδίου
 κατά την περίοδο 1860 -1879

Γιάννης Μ. Σπετσιώτης- Τζένη Δ. Ντεστάκου

Το σχολικό έτος 1860-1861 δημοδιδάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων Κρανιδίου ήταν ο Ιωάννης Μ. Γλύνης, Β΄ τάξεως, που αποφοίτησε από το Β΄ Διδασκαλείο Αθηνών. Κατά την Α΄ τριμηνία (1861) ενεγράφησαν στο σχολείο τον Ιανουάριο τριακόσιοι οκτώ (308) μαθητές, τον Φεβρουάριο τριακόσιοι (300) και τον Μάρτιο τριακόσιοι τρεις (303), ενώ κατά τη Β΄ τριμηνία (1861), τελευταία του σχολικού έτους 1860 - 1861, ενεγράφησαν τον Απρίλιο διακόσιοι είκοσι (220) μαθητές, τον Μάιο διακόσιοι δώδεκα (212) και τον Ιούνιο διακόσιοι εβδομήντα εννέα (279). Το Κρανίδι αριθμούσε τότε έξι χιλιάδες εξακόσιους δεκαεννέα (6.619) κάτοικους.
Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το υπ’ αριθμ. 2585/16 Ιουνίου 1861 έγγραφο του Επάρχου Σπετσών και Ερμιονίδος προς τη Νομαρχία Αργολίδος «Περί της καταστάσεως των Δημοτικών Σχολείων της Επαρχίας», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι:
Δεν αναπληρώθηκαν οι υφιστάμενες ελλείψεις, όπως αναφέρθηκαν στους ελέγχους της Α΄ τριμηνίας στα σχολεία Κρανιδίου και Ερμιόνης. Στον μεν δήμο Κρανιδίου εξαιτίας της αμέλειας και της ανικανότητας της δημοτικής αρχής αλλά και στην όχι καλή διαχείριση των δημοτικών πόρων. Στον δε δήμο της Ερμιόνης εξαιτίας της έλλειψης δημοτικού εισπράκτορα ώστε να εισαχθούν χρήματα στο Δημοτικό Ταμείο.
Το επόμενο σχολικό έτος 1861-1862 δημοδιδάσκαλος παρέμεινε ο ίδιος. Σύμφωνα με τον τριμηνιαίο έλεγχο της Δ’ τριμηνίας (1861) στο σχολείο, «χωρητικότητας» τετρακόσιων (400) μαθητών, ενεγράφησαν τον Οκτώβριο τριακόσιοι σαράντα οκτώ μαθητές (348), τον Νοέμβριο τριακόσιοι σαράντα τρεις (343) και τον Δεκέμβριο τριακόσιοι σαράντα εννέα (349). Τη Β΄ τριμηνία (1862) ενεγράφησαν τον Απρίλιο διακόσιοι δεκατρείς (213), τον Μάιο διακόσιοι δύο (202) και τον Ιούνιο διακόσιοι δεκαπέντε (215) μαθητές. Είναι φανερό ότι κατά τη Β΄ τριμηνία ο αριθμός των  εγγραφέντων μαθητών ήταν λιγότερος κατά εκατόν τριάντα (130). Το σχολικό έτος 1862-1863 καθήκοντα δημοδιδασκάλου ασκούσε ο Νικόλαος Σκλιάς, ιερέας, εξαιρετικά προσεκτικός και καλλιγράφος, βοηθούμενος από τον υποδιδάσκαλο Ιωάννη Νίκα.
Το σχολείο λειτουργούσε με τρία (3) συνδιδακτικά τμήματα και οκτώ (8) κλάσεις αλληλοδιδακτικών τμημάτων. Οι μαθητές που φοιτούσαν αριθμούσαν τους τριακόσιους εξήντα τέσσερις (364), από τους οποίους εξετάσθησαν οι τριακόσιοι τριάντα δύο (332). Η κατανομή των μαθητών ανά τμήμα/κλάση είχε ως εξής:
·      Γ΄ συνδιδακτικό τμήμα: τριάντα δύο (32)
·      Β΄ συνδιδακτικό τμήμα: έντεκα (11)
·      Γ΄ συνδιδακτικό τμήμα: είκοσι εννέα (29)
·      Η΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: τριάντα τέσσερις (34)
·      Ζ΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: τριάντα ένας (31)
·      Στ΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: είκοσι πέντε (25)
·      Ε΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: σαράντα πέντε (45)
Οι υπόλοιποι εκατόν πενήντα εννέα (159) μαθητές φοιτούσαν στις άλλες τέσσερις κλάσεις των αλληλοδιδακτικών τμημάτων, όπως αναγράφεται, συνοπτικά, στον κατάλογο των ετησίων εξετάσεων. Τριάντα (30) μαθητές εκρίθησαν ικανοί να δώσουν εξετάσεις και να φοιτήσουν στο Ελληνικό Σχολείο, σύμφωνα με το πρακτικό της 27ης Ιουλίου 1863, που υπογράφεται ως εξής:
Δημοδιδάσκαλος
Δήμαρχος
Νικόλαος Σκλιάς
Πέτρος Γουζούασης
Εξεταστική Επιτροπή
Ιωάννης Λουκάς ιερέας
Πέτρος Γουζούασης

Το επόμενο σχολικό έτος 1864-1865 δημοδιδάσκαλος του σχολείου παρέμεινε ο Νικόλαος Σκλιάς. Σύμφωνα με τον «κατάλογο των ενιαυσίων εξετάσεων» της 19ης Ιουλίου 1865 στο σχολείο φοιτούσαν οι μαθητές κατά τμήμα/κλάση ως εξής:
·      Γ΄ συνδιδακτικό τμήμα: τριάντα επτά (37)
·      Β΄ συνδιδακτικό τμήμα: δέκα εννέα (19)
·      Α΄ συνδιδακτικό τμήμα: δέκα επτά (17)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Η΄, Τμήμα 1ο δεκαοκτώ (18), Τμήμα 2ο είκοσι έξι (26)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα  - κλάση Ζ΄: είκοσι επτά (27)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Στ΄: δώδεκα (12)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Ε΄: δεκαεπτά (17)
Ο αριθμός των μαθητών των άλλων κλάσεων δεν αναγράφεται στο έγγραφο. Η εξεταστική επιτροπή έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Ευστάθιο ή Γεώργιο Υφαντίδη, ο οποίος από τη σύσταση του σχολείου βοηθούσε στην εύρυθμη λειτουργία του. Η επιτροπή, αποτελούμενη από τους Κοσμά Τσαμαδό και Ιωάννη Ζέρβα, ευελπιστεί ότι η σπουδαιότητα του ανωτέρω εγγράφου θα ληφθεί υπόψη από το αρμόδιο Υπουργείο των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως και θα τιμήσει δεόντως τον Υφαντίδη.
Το επόμενο σχολικό έτος 1865-1866 δημοδιδάσκαλος του σχολείου ήταν πάλι ο ιερεύς Νικόλαος Σκλιάς. Σύμφωνα με τον κατάλογο των «ενιαυσίων εξετάσεων» της 27ης Ιουλίου 1866 το σχολείο λειτούργησε με μαθητές ανά τμήμα/κλάση ως εξής:
·      Γ΄ συνδιδακτικό τμήμα: είκοσι πέντε (25)
·      Β΄ συνδιδακτικό τμήμα: είκοσι τέσσερις (24)
·      Α΄ συνδιδακτικό τμήμα: δέκα επτά (17)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Η΄, Τμήμα 2ο : πενήντα (50), Τμήμα 1ο : οκτώ (8)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα  - κλάση Ζ΄: είκοσι τέσσερις (24)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Στ΄: δεκαέξι (16)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Ε΄: δώδεκα (12)
·      Αλληλοδιδακτικό τμήμα - κλάση Δ΄: δώδεκα (12)
Για τις υπόλοιπες (Γ΄, Β΄, Α΄) κλάσεις δεν αναγράφεται ο αριθμός των μαθητών. Την έκθεση της εξεταστικής επιτροπής υπογράφουν: Ο Α΄ δημαρχεύων πάρεδρος Αντώνιος Σκρεπετός και οι: Ιωάννης Καλομπίρης, ιερέας, Άγγελος Γουζούασης, Πέτρος Γουζούασης, Κ. Ζέρβας και Εμμανουήλ Μίλησης.
Κατά τη Β΄ τριμηνία (1870) του σχολικού έτους 1869-1870 στο σχολείο ενεγράφησαν τον Απρίλιο τριακόσιοι σαράντα τρεις (343) μαθητές, τον Μάιο τριακόσιοι σαράντα (340) και τον Ιούνιο τριακόσιοι σαράντα (340). Δημοδιδάσκαλος εκ νέου ο ιερεύς Νικόλαος Σκλιάς με μηνιαίο μισθό που ανερχόταν στις ογδόντα (80) δραχμές.
Το επόμενο σχολικό έτος 1870-1871, σύμφωνα με τον τριμηνιαίο έλεγχο της Δ΄ τριμηνίας (1870), στο σχολείο ενεγράφησαν τον Οκτώβριο διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές, τον Νοέμβριο διακόσιοι πενήντα δύο (252) και τον Δεκέμβριο διακόσιοι πενήντα τρεις (253) με δημοδιδάσκαλο τον ιερέα Νικόλαο Σκλιά.
Το σχολικό έτος 1872-1873 υπηρετούσε στο σχολείο ως δημοδιδάσκαλος ο ιερέας Αντώνιος Ιωαν. Στρίγκος. Σύμφωνα με τον κατάλογο των «ενιαυσίων εξετάσεων» της 25ης Ιουλίου 1873, στο συνδιδακτικό τμήμα φοιτούσαν τριάντα (30) μαθητές χωρισμένοι σε δύο «κλάσεις». Στη Β΄ κλάση φοιτούσαν έντεκα (11) μαθητές και στην Α’ δεκαεννέα (19). Και η Η΄ κλάση του αλληλοδιδακτικού τμήματος ήταν χωρισμένη σε δύο τμήματα. Στο Β΄ τμήμα φοιτούσαν πενήντα επτά (57) μαθητές και στο Α΄ δεκατρείς (13). Στις υπόλοιπες κλάσεις οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατανέμονταν ως εξής:
·      Ζ΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: επτά (7)
·      Στ΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: δεκαέξι (16)
·      Ε΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: δέκα (10)
·      Δ΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: δεκατρείς (13)
·      Γ΄ κλάση αλληλοδιδακτικού τμήματος: είκοσι οκτώ (28)
Στη σημείωση του σχετικού εγγράφου αναφέρεται πως άλλοι εκατόν είκοσι έξι (126) μαθητές ανήκουν στις κλάσεις των αλληλοδιδακτικών τμημάτων Β΄ και Α΄. Το σύνολο των μαθητών ανέρχεται στους τριακόσιους (300). Από τους έντεκα (11) μαθητές της Β΄ κλάσης του συνδιδακτικού τμήματος εννέα (9) προετοιμάσθηκαν για τις εξετάσεις στο Ελληνικό Σχολείο. Στη σχετική κατάσταση αναγράφεται η βαθμολογία των μαθητών ως εξής:
Πέντε (5) μαθητές είχαν βαθμολογία α΄ (άριστα)
Τρεις (3) μαθητές είχαν βαθμολογία β΄ (λίαν καλώς)
Ένας (1) μαθητής είχε βαθμολογία γ΄ (καλώς)
Δύο (2) μαθητές είχαν βαθμολογία δ΄ (σχεδόν καλώς)
Μηδέν(0) μαθητές είχαν βαθμολογία ε΄ (μετρίως)
Την εξεταστική επιτροπή αποτελούσαν οι: Αριστείδης Ι. Ζέρβας, Νικόλαος Βασιλείου, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Σπύρος Γεωργόπουλος και Βασίλειος Τσούτσας, ιερέας.
Το σχολικό έτος 1876-1877 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Κρανιδίου υπηρετούσε ως δημοδιδάσκαλος ο ιερέας Αντώνιος Ιωάν. Στρίγκος. Σύμφωνα με την κατάσταση των εξετάσεων (31 Ιουλίου - 1 Αυγούστου 1877) οι φοιτήσαντες μαθητές ήσαν διακόσιοι σαράντα (240). Οι εξετασθέντες διακόσιοι (200), οι απολυθέντες οκτώ (8) και οι αριστεύσαντες εξήντα (60).
Το ίδιο σχολικό έτος στο «2ο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Κρανιδίου - Παράρτημα» υπηρετούσε ως δημοδιδάσκαλος ο ιερέας Νικόλαος Δ. Σκλιάς. Σύμφωνα με την κατάσταση των εξετάσεων (2 και 3 Αυγούστου 1877) οι φοιτήσαντες μαθητές ήσαν διακόσιοι δεκατρείς (213). Οι εξετασθέντες εκατόν ογδόντα εννέα (189), οι απολυθέντες δεκατρείς (13) και οι αριστεύσαντες σαράντα επτά (47). Την εξεταστική επιτροπή για τα δύο σχολεία αποτελούσαν οι: Λουκάς Ρομπότης, ιερέας, Βασίλειος Βασιλείου. Ράλλης Πάππας, Ελληνοδιδάσκαλος, Αριστείδης Ζέρβας και Αντώνιος Σακελλαρίου.
Το μεθεπόμενο σχολικό έτος 1878-1879 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων υπηρετούσε ο ίδιος δημοδιδάσκαλος, Αντώνιος Ιωάν. Στρίγκος. Σύμφωνα με την κατάσταση των εξετάσεων (25 και 26 Ιουλίου 1879) οι φοιτήσαντες μαθητές ήσαν διακόσιοι πενήντα τέσσερις (254). Οι εξετασθέντες εκατόν εβδομήντα (170), οι απολυθέντες δεκατρείς (13) και οι αριστεύσαντες εξήντα (60). Την εξεταστική επιτροπή για τα δύο σχολεία αποτελούσαν οι: Λουκάς Ρομπότης, ιερέας, Α. Βαλληνδάς, Ν. Α. Βασιλείου και Δ. Γιαλούρης.
Το ίδιο σχολικό έτος στο «2ο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Κρανιδίου - Παράρτημα» υπηρετούσε ο ίδιος δημοδιδάσκαλος Νικόλαος Δ. Σκλιάς. Σύμφωνα με την κατάσταση των εξετάσεων (27 και 28 Ιουλίου 1879) οι φοιτήσαντες μαθητές ήσαν διακόσιοι σαράντα τρεις (243). Οι εξετασθέντες διακόσιοι τριάντα τρεις (233), οι απολυθέντες διακόσιοι (200) και οι αριστεύσαντες εβδομήντα οκτώ (78). Την εξεταστική επιτροπή αποτελούσαν οι: Ιωάννης Καλομπίρης, ιερέας, Μ. Βλαβιανός, Γ. Α. Νικολάου, Ν. Λέκκας και Μ. Μπιρμπίλης.
Η σύνταξη του πρακτικού της εξεταστικής επιτροπής έγινε στις 30 Ιουλίου 1879.
Πηγή
Γ.Α.Κ. – Υ.Ε.Δ.Ε. Γ΄, Φακ. 345 (1855-1886).