Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

Τέτοιες μέρες πριν 11 χρόνια η "εθελοντική ομάδα φροντίδας οικισμών" του Δήμου Ερμιονίδας στα Δίδυμα!...

Ρεπορτάζ μου δουλεύοντας παράλληλα και ως εθελοντής στην ομάδα... 

-> τι δεν καταλαβαίνετε;;; ...

==========================================================================================================================================================================================================================================================================================

.
Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

.

Τα ευλογημένα χέρια ήταν εκεί και προσφέρανε εθελοντικά αυτό που ξέρουν πολύ καλά… έλειπαν τα καταραμένα στόματα!!!

Φωτο- ρεπορτάζ
Σταμάτης Δαμαλίτης
.
Και αυτή τη φορά ο σκληρός πυρήνας της ομάδας οι αποκαλούμενοι συνειδητά θα λέγαμε από τους συμπολίτες τους «Ερμιονιδίστας» με μπροστάρηδες τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας των Διδύμων κ. Π. Σερέτη, την αντιδήμαρχο των βόρειων τοπικών κοινοτήτων του Δήμου κα Παναγιώτα Σαμπάνη- Μπάρδη, την πρόεδρο της Δημοτικής κοινότητας Κρανιδίου κας Δήμητρα Μονά λαμπερό δείγμα κουλτούρας και δημοκρατικών αρχών που δε λείπει από καμία εξόρμηση δράσης της ομάδας, τον πρόεδρο του Πορτοχελίου κ. Κ. Κόκκαλη, μικρή αντιπροσωπία του τοπικού πολιτιστικού συλλόγου «Οι Διόσκουροι» δημότισσες- νοικοκυρές του χωριού και άλλοι, έδωσαν μια ξεχωριστή νότα αισιοδοξίας και ζωντάνιας στην ήσυχη κοινωνία του χωριού.

Το διαφορετικό στη σημερινή αποστολή από τις άλλες που έχουμε αναφερθεί – Πορτοχέλι- Κρανίδι – Ερμιόνη ήταν μια θετική έκπληξη, ό,τι οι χώροι που επιμεληθήκαμε ήταν τρία πανέμορφα μικρά πάρκα αριστερά και δεξιά από τον κεντρικό Ι. Ναό τα οποία δεν παρουσίαζαν σε καμία περίπτωση την εικόνα εγκατάλειψης που συναντήσαμε σε παρόμοιους κοινόχρηστος χώρους στις πιο πάνω τρείς κοινότητες. Έτσι η δουλειά μας ήταν πιο εύκολη από τις αλλες φορές και είχαμε το χρόνο και την άνεση να την κάνουμε όσο πιο σωστά μπορούσε να γίνει. 
Βέβαια η πρόσκληση της συντονίστριας της εθελοντικής ομάδας κας Τέτας Μονά (την έχουμε αναρτήσει) ήταν προς όλες τις κατευθύνσεις και τους τοπικούς παράγοντες της κοινότητας αλλά εις μάτην…

Π.χ. Από τον σύλλογο «Οι Διόσκουροι» από τα 32 μέλη του, έδωσαν το παρόν τους με συμμετοχή στις εργασίες οι εξής: Απόστολος Οικονομόπουλος πρόεδρος, Χρήστος Βλάχος αντιπρόεδρος, Δορμπάρη Γεωργία, Γιώτα Παπαθανασίου, Αργύρης Μπάρδης, Κατερίνα Κουρτέση.

Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν, αυτοί οι ωραίοι αξιοποιημένοι με αναπλάσεις κοινόχρηστοι χώροι, πως γλυτώσανε από τις άνομες ορέξεις και την απληστία των ιδιοκτητών, κάτι που δε συμβαίνει ιστορικά από ότι γνωρίζουμε π.χ. στην Ερμιόνη και στο Κρανίδι. Διασταυρωμένες πληροφορίες που πήραμε είναι οι εξής: Δυο κυρίες εκ Διδύμων που δουλεύαμε μαζί μάς είπαν πως αυτές οι αναπλάσεις έγιναν επί κοινοτάρχη κ. Μαλτέζου, αλλά και όλοι οι κοινοτάρχες δίνανε μάχες (!!) για τους κοινόχρηστους χώρους. Δεν χαρίζανε ούτε μια σπιθαμή γης. Η άλλη πλευρά μας είπε, πως ο οικισμός έχει κτιστεί σε μεγάλη έκταση που αν και αρκετοί ιδιώτες σφετερίστηκαν κοινόχρηστους χώρους τελικά έμειναν και αυτοί  για τους οποίους μιλάμε και έγιναν από την κοινότητα αυτές οι ωραίες αναπλάσεις.

Τελικά εγώ προσωπικά αισθάνθηκα ωραία σ’ αυτόν τον περιβάλλοντα χώρο και σ΄αυτό ήρθε να συμπληρώσει η φιλοξενία των τοπικών παραγόντων που συμμετείχαν σ’ αυτή την εκδήλωση με κεράσματα και άλλα, πολύ περισσότερο δε, από την γλυκιά έκπληξη των περαστικών κατοίκων για ότι βλέπανε, χωρίς βέβαια να συμμετέχουν.

Όμως, αυτό που  μένει σε αυτές τις εθελοντικές δραστηριότητες είναι, η θύμηση που σου γαληνεύει την ψυχή  και σε κάνει να αισθάνεσαι περήφανος π.χ. ότι το καπάκι του ιστορικού πηγαδιού μέσα στο χωριό (Φώτο) το έβαψα εγώ με δική μου πρωτοβουλία,  την έκδηλη ικανοποίηση μιας κυρίας που έβγαινε μέσα από τη ψυχή της την ώρα που ασβεστώναμε τους κορμούς των δέντρων μέσα στα πάρκα και στα πεζοδρόμια και άλλα πολλά, που νοερά μπορείτε να δημιουργήσετε στο νου σας....

Αληθινές ιστορίες που γράφει η ζωή!- Διαβάστε και αναλογιστείτε, πως και τέτοιες μέρες, κάποιοι συνάνθρωποί μας, ανεβαίνουν το δικό τους Γολγοθά....

«Το δρομολόγιο που μου άλλαξε τη ζωή»

– Η εξομολόγηση ενός ταξιτζή για τον πιο απρόσμενο επιβάτη

by Ευαγγελία Λούτσου23/09/2019 14:233122

Η εξομολόγηση ενός ταξιτζή σχετικά με το δρομολόγιο που του άλλαξε τη ζωή. -> Όπως σημειώνει  έχει περάσει μια εικοσαετία τότε που έκανε αυτή τη δουλειά.

Και την περιγράφει ως εξής: -> ” Ήταν μια ευχάριστη δουλειά για κάποιον που δεν θέλει ένα αφεντικό συνέχεια πάνω από το κεφάλι του. Αλλά και για κάποιον που του αρέσει να γνωρίζει συνέχεια ανθρώπους.

Ένα βράδυ συνέβη κάτι καταπληκτικό. Κάτι που θα το θυμάμαι για πάντα. Κάποιος ζήτησε ταξί από μια ήσυχη περιοχή της πόλης. Πήγα στο σημείο και είδα ότι αυτός που ζήτησε ταξί, έμενε σε ένα μικρό αλλά πολύ όμορφο σπίτι.

Όση ώρα περίμενα απ’ έξω να ανοίξει η πόρτα, σκεφτόμουν ότι ο πελάτης θα ήταν κάποιος μεθυσμένος που ήθελε να γυρίσει σπίτι του. Κάποια που τσακώθηκε με τον εραστή της ή κάποιος που εργάζεται πρωινή βάρδια σε κάποιο εργοστάσιο στο βιομηχανικό τμήμα της πόλης. Περιπτώσεις δηλαδή που συναντούσα πολύ συχνά.

Γύρισα και κοίταξα ξανά προς το σπίτι. Το κτίριο ήταν σκοτεινό, εκτός από ένα μοναδικό φως σε ένα παράθυρο στο ισόγειο.

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι περισσότεροι ταξιτζήδες θα κόρναραν μια, δυο φορές. Στη συνέχεια, αν εξακολουθούσε να μην εμφανίζεται κανείς, θα έφευγαν για να παραλάβουν τον επόμενο πελάτη.

Η αλήθεια είναι ότι είχα μπει σε πειρασμό να φύγω. Το είχα κάνει και σε άλλες περιπτώσεις αλλά αυτή τη φορά κάτι με σταματούσε. Κάτι που δεν μπορούσα να εξηγήσω.

Βγήκα από το αυτοκίνητο, περπάτησα μέχρι την πόρτα και χτύπησα το κουδούνι. «Μισό λεπτό», μου απάντησε μια εύθραυστη, αδύναμη φωνή από το εσωτερικό. Έμοιαζε σαν τη φωνή μιας πολύ ηλικιωμένης γυναίκας”.

Ο ταξιτζής και το δρομολόγιο που του άλλαξε τη ζωή

“Στεκόμουν έξω από την πόρτα και μπορούσα να ακούσω κάτι βαρύ να σέρνεται στο πάτωμα. Μετά από μια μακρά παύση, η πόρτα τελικά άνοιξε.

Μια κοντή, αδύνατη ηλικιωμένη γυναίκα στάθηκε μπροστά μου. Με την πρώτη ματιά έμοιαζε ότι ήταν από 85 μέχρι 90 χρονών. Ίσως και λίγο παραπάνω.

Φορούσε ένα φόρεμα με λουλούδια και ένα καπέλο με ένα βέλο καρφωμένο πάνω του. Ήταν το είδος των ρούχων που σήμερα μπορεί κάποιος να δει μόνο στις ασπρόμαυρες ταινίες του 30 και του 40. Δίπλα της υπήρχε ακουμπισμένη στο πάτωμα μια μικρή νάιλον βαλίτσα.

Φαινόταν λυπημένη αλλά ήρεμη. Έριξα μια διακριτική ματιά από την πόρτα στο εσωτερικό του σπιτιού. Όλα τα έπιπλα ήταν καλυμμένα με χαρτιά από εφημερίδες και ύφασμα. Έμοιαζε ακατοίκητο, σαν να μην έμενε ποτέ κανείς σε αυτό.

Δεν υπήρχαν ρολόγια στους τοίχους, δεν υπήρχαν διακοσμητικά, χαλιά, τίποτα.

«Μπορείτε να μεταφέρετε την βαλίτσα μου έως το αυτοκίνητο σας παρακαλώ; Θα ήθελα για μερικές στιγμές να μείνω μόνη. Στη συνέχεια, αν θέλετε, ελάτε να με βοηθήσετε να περπατήσω μέχρι το αυτοκίνητο. Δεν νιώθω πολύ δυνατή» την άκουσα να μου λέει ευγενικά.

Πήρα την βαλίτσα, την τοποθέτησα στο πορτ μπαγκάζ και στη συνέχεια επέστρεψα για να την βοηθήσω. Κράτησε το χέρι μου, και περπατήσαμε αργά μέχρι την πίσω πόρτα του αυτοκινήτου.

Συνέχεια με ευχαριστούσε. «Δεν είναι τίποτα» της έλεγα. «Απλώς προσπαθώ να συμπεριφέρομαι στους επιβάτες μου με τον τρόπο που θα συμπεριφερόμουν και στη μητέρα μου»”.

“Όταν μετά από μερικά λεπτά φτάσαμε στο αυτοκίνητο, μου έδωσε μια διεύθυνση και στη συνέχεια με ρώτησε: «Θα μπορούσαμε να περάσουμε μέσα από το κέντρο της πόλης;»

«Μα δεν είναι ο πιο σύντομος δρόμος» της απάντησα.

«Ω, δεν πειράζει» μου είπε. «Δεν βιάζομαι. Ούτως ή άλλως πηγαίνω στο γηροκομείο». >>>>>>>

Θερμές ευχές εν όψει του Πάσχα που κομίζουν Ελπίδα! - από τον νέο υποψήφιο Δήμαρχο Ερμιονίδας Γιάννη Μαργέτα...

Αντευχόμαστε με την ίδια ΕΛΠΙΔΑ...






Το Facebook μας θυμίζει ιστορίες που αναρτήσαμε σαν σήμερα 18 Απριλίου..

 

Οι ιστορίες σας πριν από ένα χρόνο...
Ανατρέξτε ξανά σε αυτές τις στιγμές από το αρχείο ιστοριών σας. ->>> κλικ στη φωτο και στο κείμενο...
18 Απρ
18 Απρ

Άρθρο του δ.σ. Τάσου Λάμπρου με φανερές και κρυφές αιχμές στην πολιτική και κοινωνική μας ζωή - αυτές τις μέρες...


 

Απρίλιος 2022

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

Μεγάλη Εβδομάδα και σε μία χρονιά μεταβατική μετά από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Τώρα αντιμετωπίζουμε ένα πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, ένα ουσιαστικό γεωπολιτικό πόλεμο συμφερόντων ,με μία ενεργειακή κρίση να έχει κτυπήσει για τα καλά την πόρτα μας, είμαστε εδώ στην σκηνή και ελπίζουμε ότι θα ξεπεράσουμε και αυτή την κρίση, θα ανταλλάξουμε ευχές με όλους τους γνωστούς μας και τους φίλους μας, να έχουμε ένα καλό Πάσχα, μία ένδοξη και χαρούμενη Ανάσταση.

Όμως προβληματιζόμαστε για πάρα πολλά ζητήματα, υπάρχουν διάχυτες αγωνίες για την πορεία της οικονομίας, για την ουσιαστική επανεκκίνηση της οικονομικής και παραγωγικής δραστηριότητας, υπάρχουν σοβαρά θέματα που προβληματίζουν τους πολίτες, τους δημότες του κάθε τόπου.

-          Ο πληθωρισμός το μήνα Μάρτιο «έκλεισε στο 8%», ποσοστό ρεκόρ για τα τελευταία χρόνια, μειώνεται συνεχώς η αγοραστική δύναμη του κάθε καταναλωτή, οι πολίτες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην καθημερινότητα τους και το «πάρτυ της ανόδου των τιμών» συνεχίζεται, χωρίς καμία αιτιολογία για ορισμένες παραγωγικές δραστηριότητες, χωρίς κανένα έλεγχο από την πλευρά των υπηρεσιών του Κράτους.

-          Η ενεργειακή πολιτική κατάρρευσε και επανασχεδιάζεται, η μετακύλιση της αύξησης του κόστους παραγωγής ενέργειας στους καταναλωτές, με αυτούς τους σκανδαλώδεις λογαριασμούς, που προκάλεσαν γέλια, κλάματα και εμφράγματα, αποδεικνύουν ότι υπήρχε ένα πρόχειρος, σκόπιμος αυτοσχεδιασμός που κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος.

-          Κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται ότι η διαχείριση του κέρδους χωρίς κανένα μέτρο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κάθοδο και στην ύφεση στα πλαίσια των δύσκολων φάσεων ενός οικονομικού κύκλου. Αυτοί δε μπορεί να είναι «λογικοί λογαριασμοί» για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με αυτό το επίπεδο μισθών σε αυτή τη δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία.

-          Βεβαίως σε αυτή την συγκυρία, υπάρχει διάχυτη αγωνία να μη χαθεί η νέα τουριστική περίοδος για την ελληνική οικονομία, υπάρχει διάχυτη αγωνία σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Τα μηνύματα των κρατήσεων είναι αισιόδοξα, η ομαλότητα στη διεθνή σκηνή είναι το ζητούμενο από τη μία πλευρά, η αποκατάσταση των οικονομικών δεικτών από την άλλη. Το τουριστικό προϊόν για να έχει ζήτηση απαιτείται να είναι ανταγωνιστικό, τόσο σε ποιότητα όσο και σε τιμή. Η ελπίδα είναι, οι άμεσες λύσεις, οι άμεσες παρεμβάσεις.

-          Τέλος η τοπική αυτοδιοίκηση, ως φτωχός συγγενής αναμένει να υλοποιηθούν οι εξαγγελίες της Πολιτείας και να προχωρήσουν τα σημαντικά έργα υποδομής που έχει ανάγκη ο κάθε τόπος, ο κάθε Δήμος. Οι χρηματοδοτήσεις, μέσω προγραμμάτων καθυστερούν, είμαστε ακόμα στον αστερισμό των πολλαπλών εξαγγελιών. Υπάρχει κατανόηση λόγω συγκυρίας αλλά να διατυπώνονται οι αλήθειες και όχι μόνο μεγάλα λόγια και να μένουμε στα λόγια.

Φίλες και φίλοι δεν ήθελα να σας χαλάσω τη διάθεση, αλλά χρειάζεται να είμαστε ρεαλιστές, να βλέπουμε την πραγματικότητα και να διεκδικούμε τα αυτονόητα. Τα επίκαιρα προβλήματα δεν θα μας χαλάσουν την διάθεση ,η  ανάλυση τους είναι απαραίτητη για να αφυπνιστεί το σύνολο της κοινωνίας  αλλά και η Ηγεσία του  Τόπου ,της Χώρας, της Ευρώπης.  

Εύχομαι σε όλους Καλό Πάσχα, χαρούμενη, χαρμόσυνη καλή Ανάσταση με υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

 

Τάσος Γ. Λάμπρου

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας

Καθηγητής Κοινωνικής Εκπαίδευσης

 

Πολιτικοί, «την Πατρίδα, σαν τα μάτια σας!..»

 


   Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος*

    Πολιτικοί  επιστήμονες, κοινωνιολόγοι, φιλόσοφοι και μαζί οι ελεύθερα σκεπτόμενοι απανταχού της γης απλοί πολίτες και η αντικειμενικά διακείμενη παγκόσμια κοινή γνώμη, θεώρησαν και θεωρούν τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, που γεννήθηκε στην αρχαία Ελλάδα και στο πέρασμα των αιώνων υιοθετήθηκε ως επιθυμητά κυρίαρχο πολίτευμα στις περισσότερες χώρες του πλανήτη, ως το πολιτικό σύστημα που αγγίζει την τελειότητα.

     Είναι, όμως, το δημοκρατικό πολίτευμα ταυτόχρονα ευαίσθητο και εύθραυστο.....

    Στο σημερινό μου άρθρο θα καλέσω την προσοχή σας στην διαπιστωμένη απανταχού της γής πραγματικότητα ότι στα δημοκρατικά πολιτεύματα υπάρχουν οι γνωστές εκείνες δομές που χαρακτηρίζονται ως «Πολιτικά Κόμματα». Τα Πολιτικά Κόμματα στερίζονται σε, ενστερνίζονται και ενσωματώνουν και  εκφράζουν συγκεκριμένες ιδεολογικό-φιλοσοφικές και οικονομικές, θεωρίες, θέσεις και προγράμματα δράσης με τα οποία στοχεύουν στο να προσελκύσουν μέλη (κάποιοι χρησιμοποιούν τον όρο «οπαδούς») για να επιλέξουν την ταύτιση μαζί τους ως ψηφοφόροι σε εκλογές τοπικού, περιφερειακού και Εθνικού χαρακτήρα.

     Εσείς φίλες και φίλοι αναγνώστες όπως και εγώ γνωρίζουμε ότι υπάρχουν μεγάλοι και όχι ευκαταφρόντοι αριθμοί πολιτών που ζούνε σε Δημοκρατικά πολιτεύματα, όχι μόνο στην Πατρίδα μας Ελλάδα, αλλά διεθνώς οι οποίοι «αναθεματίζουν» τα Πολιτικά Κόμματα κατηγορώντας τα ότι ευθύνονται για πολλά δεινά, αλλά η απλή, αδιαμφισβήτητα και αναλλοίωτη αλήθεια είναι ότι τα Κόμματα είναι αναπόσπαστο μέρος των ποικίλλων δομών κάθε Δημοκρατικού πολιτεύματος, κάθε Δημοκρατικής κοινωνίας.

     Στην Πατρίδα μας Ελλάδα η οποία είναι μία σύγχρονη Δημοκρατία, εμείς οι πολίτες βιώσαμε και μερικώς συνεχίζουμε να βιώνουμε εδώ και μια 12-ετία ένα πρωτόγνωσρο για όλους μας ευρύ φάσμα οικονομικό-κοινωνικό-πολιτικό-πολιτιστικών δραμάτων όπως:>>>>>>>>>>>>>

Τι σημαίνουν οι ύμνοι «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται…» και «Τον νυμφώνα Σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον”

 https://antexoume.wordpress.com/2014/04/13

 Θ. Ι. Ρηγινιώτης

Δύο από τα πιο γνωστά τροπάρια της Μ. Εβδομάδας είναι τα «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται» και «Τον νυμφώνα Σου βλέπω». Ποια είναι όμως η σημασία τους; 

 Το πρώτο απ’ αυτά λέει: «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».

Στα νέα ελληνικά, το τροπάριο λέει (κάπως ελεύθερα): «Δείτε, έρχεται ο Γαμπρός (Νυμφίος) καταμεσίς της νύχτας, και καλότυχος ο δούλος, που θα τον βρει ξύπνιο, αλλά ανάξιος εκείνος που θα πιαστεί στον ύπνο. Πρόσεχε λοιπόν, ψυχή μου, μην αφεθείς στον ύπνο, για να μην παραδοθείς στο θάνατο και κλειστείς έξω από τη βασιλεία. Αλλά σύνελθε και φώναξε: Είσαι Άγιος, Άγιος, Άγιος, Θεέ μας, μέσω της Θεοτόκου ελέησέ μας».

Ποια είναι η σημασία αυτού του τροπαρίου;

Οι στίχοι παραπέμπουν σε δύο παραβολές, δηλαδή ιστορίες με κάποιο νόημα που είπε ο Χριστός. Η πρώτη φράση προέρχεται από την παραβολή των δέκα παρθένων (κατά Ματθαίον, κεφ. 25, στίχοι 1-13). Λέει ότι δέκα κορίτσια είχαν βγει να προϋπαντήσουν το γαμπρό σε κάποιο γάμο. Όμως εκείνος άργησε και αποκοιμήθηκαν. Και καταμεσίς της νύχτας ακούστηκε φωνή: «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται!». Οι κοπέλες ξύπνησαν, αλλά «οι λαμπάδες τους» έσβηναν. Οι πέντε απ’ αυτές (οι «φρόνιμες» = συνετές) είχαν μαζί τους λάδι και ανανέωσαν τη φλόγα, αλλά οι άλλες πέντε (οι «μωρές» = επιπόλαιες) δεν είχαν. Έτσι, μέχρι να βρουν να αγοράσουν, ο Γαμπρός μπήκε στο σπίτι του γάμου, έκλεισε η πόρτα και έμειναν απ’ έξω.

Όπως φαίνεται στα λόγια του Χριστού, ο γαμπρός της ιστορίας συμβολίζει το Χριστό, που όλοι περιμένουμε τη Δευτέρα Παρουσία Του, αλλά αυτή καθυστερεί. Θα έρθει ξαφνικά («μέσα στη νύχτα») και τότε κάποιοι θα είναι έτοιμοι να εμφανιστούν μπροστά Του, γιατί θα είναι καλοί άνθρωποι, ενώ κάποιοι άλλοι θα είναι ανέτοιμοι (επειδή φέρθηκαν ανόητα και δε φρόντισαν να καθαρίσουν την καρδιά τους) και θα μείνουν έξω από «το γάμο», δηλαδή τη βασιλεία του Θεού (τον παράδεισο).

Η δεύτερη παραβολή (κατά Λουκάν, κεφ. 12, στίχοι 36-46) μιλάει για κάποιους δούλους, που περιμένουν τον κύριό τους να επιστρέψει από γάμο. Καλότυχος, λέει ο Ιησούς, εκείνος ο δούλος, που ο κύριος θα τον βρει σε επιφυλακή να τον περιμένει, ενώ αλίμονο σ’ εκείνον που θα σκεφτεί «αργεί ο κύριος» και θ’ αρχίσει να μεθοκοπάει, να δέρνει και να καταπιέζει τους άλλους δούλους. Και αυτή η παραβολή δηλώνει ότι ο Χριστός θα επιστρέψει «ως κλέπτης εν νυκτί», σε στιγμή που κανείς δε θα Τον περιμένει.

Εννοείται ότι η στιγμή, για την οποία ο καθένας πρέπει να είναι έτοιμος, είναι η στιγμή του θανάτου μας, που πιθανότατα θα προηγηθεί της Δ. Παρουσίας και είναι ουσιαστικά η στιγμή της κρίσης μας μπροστά στο Θεό. Ας είμαστε έτοιμοι, έχοντας καθαρίσει την καρδιά μας από τα ελαττώματα που μας εμποδίζουν να αγαπήσουμε το Θεό και τον πλησίον μας.

Αυτό ακριβώς είναι και το νόημα του τροπαρίου. Ο ποιητής καλεί την ίδια την ψυχή του να μετανοήσει και να αφεθεί στα χέρια του Θεού, ζητώντας τη βοήθειά Του μέσω της Θεοτόκου, των αγίων και των φωτεινών αγγέλων (η τελευταία φράση λέγεται με όλες αυτές τις παραλλαγές). Το τριπλό «Άγιος, Άγιος, Άγιος» είναι από τον ύμνο των αγγέλων (των Σεραφείμ) που άκουσε ο προφήτης Ησαΐας (Ησαΐας, κεφ. 6) και υποδηλώνει την Αγία Τριάδα.

 

«Τον νυμφώνα Σου βλέπω…»

Το δεύτερο τροπάριο λέει:«Τον νυμφώνα Σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον, και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ. Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα, και σώσον με».

Σε νέα ελληνικά:>>>>>>

Κυριακή 17 Απριλίου 2022

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ ΣΤΟ 3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: «ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

 ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email    yiannispolitiko@hotmail.com              17-4 -2022                                         

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

     ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ ΣΤΟ 3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: «ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

  Μιλώντας με δυναμικό τρόπο στο 3ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ο βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας ανέπτυξε εύστοχα  τις αιτίες που κράτησαν το κόμμα σε στάσιμα δημοσκοπικά ποσοστά  αλλά επεσήμανε και τους τομείς εκείνους που θα πρέπει να στοχεύσει για να επιστρέψει στην εξουσία πολύ πιο δυνατό από την προηγούμενη φορά.

  Ο Γιάννης Γκιόλας τόνισε ιδιαίτερα τη σημασία να δυναμώσει την παρουσία του ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στους νέους αλλά και  στους χώρους δουλειάς ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πλήρη αξιοποίηση όλων των πλουτοπαραγωγικών πηγών, την κρατικοποίηση μιας από τις τέσσερις Συστημικές  Τράπεζες, την επαναφορά του Δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ, την επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων που έγιναν υπό την πίεση της Τρόϊκα προς εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος (Αττική Οδός- ΕΛΛΗΝΙΚΟ –ΠΥΡΚΑΛ ), την προστασία του περιβάλλοντος, το διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους, την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμάτων κ.α.

  Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία του Γιάννη Γκιόλα: >>> https://youtu.be/dwXEXD9ROGY

Θεολογικά κείμενα και διδαχές, για να προσεγγίσουμε με γαληνεμένη ψυχή την Μεγάλή Εβδομάδα, με τα Πάθη και την Ανάσταση Εκείνου...

 Αμαρτιών μου τα πλήθη και κριμάτων σου αβύσσους

Του Λάμπρου Κ. Σκόντζου,

 Θεολόγου – Καθηγητού

 Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα είναι η ιερότερη εορτολογική περίοδος της Εκκλησίας μας και αποτελεί πλουσιότατο αντλιοστάσιο πνευματικού ανεφοδιασμού για τους πιστούς.

Οι άγιοι Πατέρες, με περισσή σοφία, όρισαν να θυμούμαστε αυτές τις άγιες ημέρες πρόσωπα και γεγονότα, τα οποία έχουν έντονο διδακτικό χαρακτήρα για την πνευματική μας πορεία και προκοπή.

Ένα από αυτά τα πρόσωπα είναι και αυτό της αμαρτωλής γυναίκας, η οποία άλειψε τον Κύριο με πολύτιμο μύρο.

Ποιούμε ανάμνηση αυτού του σημαντικού γεγονότος τη Μεγάλη Τετάρτη όπου, σύμφωνα με το ιερό συναξάρι της ημέρας «Της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός μνείαν ποιούμεθα οι θειότατοι πατέρες εθέσπισαν, ότι προ του σωτηρίου πάθους μικρόν τούτο γέγονεν».

Σύμφωνα με την ευαγγελική διήγηση, ο Κύριος πριν μπει στην Ιερουσαλήμ, προσκλήθηκε για δείπνο στο σπίτι κάποιου πλούσιου, ονόματι Σίμωνος, ο οποίος ανήκε στην τάξη των φαρισαίων.

Κάποια γυναίκα αμαρτωλή όταν έμαθε ότι ο Κύριος ήλθε στην πόλη, ζήτησε να μάθει σε πιο σπίτι έχει καταλύσει. Και ενώ έτρωγαν και συζητούσαν, ξάφνου μπήκε στο σπίτι η γυναίκα εκείνη, κρατώντας στα χέρια της αλαβάστρινο δοχείο γεμάτο πολύτιμο μύρο.

Προχώρησε στο μέρος του Ιησού και αφού στάθηκε πίσω Του, γονάτισε και άρχισε να κλαίει και να οδύρεται γοερά. Άνοιξε αμέσως το δοχείο και άρχισε να ρίχνει απλόχερα το μύρο και να πλένει με αυτό τα πόδια του Ιησού.

Μαζί με το πολύτιμο μύρο έσμιγε και τα καυτά δάκρυά της, τα οποία έτρεχαν σαν ποτάμι από τα μάτια της. Αφού άδειασε το δοχείο ξέπλεξε τα πλούσια μαλλιά της και σκούπισε με αυτά τα πόδια Του, καταφιλώντας τα αδιάκοπα.

Το ξαφνικό και πρωτοφανές αυτό γεγονός έγινε αιτία σφοδρού σκανδαλισμού για τους «καθώς πρέπει» συνδαιτυμόνες του δείπνου.

Ο Φαρισαίος οικοδεσπότης απόρησε και διαλογιζόταν: Αυτός εδώ είναι προφήτης, δε γνωρίζει το ποιόν αυτής τη γυναίκας και την αφήνει να τον αγγίξει; Δε φοβάται το μολυσμό από μια πόρνη;

Ο καρδιογνώστης Χριστός απάντησε στον Σίμωνα τη σύντομη παραβολή των δανειστών. Κάποιος του είπε, δάνεισε χρήματα σε δύο ανθρώπους, στον πρώτο πεντακόσια δηνάρια και στον δεύτερο πενήντα.

Όταν έπρεπε να τα επιστρέψουν αυτοί δεν είχαν και ο δανειστής τους τα χάρισε. Και ρωτά το Σίμωνα: ποιος από τους δυο θα χρωστάει μεγαλύτερη χάρη στον δανειστή;

Ο Σίμων απάντησε: αυτός που του χαρίστηκε το μεγαλύτερο ποσό. Σωστά απάντησες του είπε ο Ιησούς. Για κοίταξε αυτή τη γυναίκα.

Εγώ μπήκα στο σπίτι σου και δεν μου έπλυνες τα πόδια με νερό, όμως εκείνη μου τα έπλυνε με τα δάκρυά της και τα σκούπισε με τα μαλλιά της. Χαιρετισμό δε μου έδωκες, όμως αυτή δε σταμάτησε στιγμή να μου φιλάει τα πόδια.

Με λάδι δεν μου άλειψες το κεφάλι, όμως αυτή με πανάκριβο μύρο μου άλειψε τα πόδια. Δεν αξίζει να της πω: «σου συγχωρούνται οι τόσες πολλές αμαρτίες σου, διότι με αγάπησες τόσο πολύ»;

Γυρίζοντας προς τη γυναίκα της είπε: «σου συγχωρούνται οι αμαρτίες σου».

Τότε άρχισαν οι συνδαιτυμόνες να διερωτώνται: ποιος είναι αυτός που μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες; Ο Χριστός ξαναλέγει στη γυναίκα: «Η πίστη σου σε έσωσε, πήγαινε στο καλό».

Η γυναίκα, όπως φαίνεται, αυτή ήταν διαβόητη για την αμαρτωλότητά της. Τη γνώριζαν όλοι και γι’ αυτό παραξενεύτηκαν όταν την είδαν να «παραβιάζει» το «άσυλο της ηθικής τους» συνάντησης.

Δεν έπρεπε να «μολύνει» με την παρουσία της τα «καθώς πρέπει» σαλόνια τους. Την ήθελαν και την ανέχονταν μόνο ως πόρνη, περιφερόμενη στα καταγώγια και στους βρώμικους και σκοτεινούς δρόμους, για να ικανοποιεί τις πορνικές τους αμαρτωλές έξεις.

Την ήθελαν ως ένα σκεύος αμαρτωλής ηδονής και τίποτε περισσότερο. Στην κοινωνική και θρησκευτική ζωή της πόλεως δεν είχε θέση, ήταν το μίασμα, την οποία έπρεπε να αποφεύγουν.

Κάπως έτσι σκέφτηκε και ο Σίμων ο οικοδεσπότης, όταν είδε να μπαίνει στο «καθώς πρέπει» σπίτι του εκείνη και να το «μιαίνει». Πολλώ δε μάλλον να αγγίζει τον υψηλό καλεσμένο του ραβίνο. >>>>>>>>>