Απόσπασμα από την περίφημη ταινία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου - "Το βλέμμα του Οδυσσέα" ....
ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα.
Και πεθαίνουμε....
γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο...»
ΚΛΙΚ ΕΔΩ >>> https://youtu.be/e4SMsiTN_T0
Κύριε δήμαρχε, σαν Γιάννης Γεωργόπουλος λίγο με ενδιαφέρετε πλέον.
Αλλά σαν Δήμαρχος Ερμιονίδας, αν σεβόσαστε το θεσμό, είσαστε
υποχρεωμένος να απαντάτε στις ερωτήσεις μας, να μας δίνετε εξηγήσεις, για να
ενημερώνονται οι δημότες και όχι αλά κάρτ με φωτογραφίες σας ...
STAM.DAM.D.
Τοπικός δημοσιογράφος
ΥΓ. Τι αγωνία και αυτή, διαρκώς να φαίνεται ...
Κύριε δήμαρχε σας ρωτάμε πάλι και δεν θα σταματήσουμε να σας ρωτάμε. Μπορεί να είναι νόμιμο αυτό που κάνετε ηθικό είναι, να κάνετε απευθείας αναθέσεις- εργασιών και προμηθειών του Δήμου,τη μια φορά στον ένα και μετά στον άλλο επιτηδευματία, με τη σειρά -> να μην έχει κανένας παράπονο... και φυσικά, με απώτερο σκοπό;;....
Και τα μικρά παιδιά κ. Γεωργόπουλε καταλαβαίνουν τις πρακτικές σας και σε τι αποσκοπούν.. .
Συνεχίστε κ. δήμαρχε, μέχρι να καταλάβετε, πως στο κάθε τι στη ζωή μας, υπάρχει και ο πάτος και ο απόπατος! -> Απο εμάς εξαρτάτε που θα καταλήξουμε, από τους χειρισμούς που κάνουμε...
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.Δ.
Τοπικός δημοσιογράφος
======================================================================================
ΔΕΥΑΕΡ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ
Ένα επιπλέον ερώτημα των επαγγελματιών είναι που ανεβαίνει η πρόσκληση του Προέδρου του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. σχετικά με την υποβολή προσφορών από τους επαγγελματίες
Γιώργος Μουσταΐρας |
Η αυθόρμητος ομολογία
Ο
Μοίραρχος Ιωάννης Λεβεντογιαννάκος, έπινε τον πρωινό του καφέ, βαρύν γλυκόν με
πέντε φουσκάλες - όπως του άρεσε - και σε χοντρό φλιτζάνι, με θέα την θάλασσα,
που απλωνόταν καταγάλανη και ήρεμη κάτω από έναν λαμπερό ήλιο, μπροστά από το
γραφείο του.
Ένοιωθε
μια μοναδική αγαλλίαση καθώς μόλις τον είχαν ειδοποιήσει τα «όργανα», πως,
επιτέλους, είχαν βρει και προσαγάγει στο Τμήμα τον Μιχάλη τον Σύρμα, με σοβαρές
ενδείξεις ενοχής για καμιά δεκαριά διαρρήξεις στην ευρύτερη περιοχή. Ήδη το είχαν
στα υπόγεια, όπου θα ακολουθούσε η ανάκριση. Είχε δώσει εντολή να τον
περιμένουν, μέχρι να ολοκληρώσει την πρωινή τελετουργία του καφέ, για να
παρίσταται κι αυτός…
Την
στιγμή, όμως, που σηκωνόταν και τακτοποιούσε την στολή του, για να κατευθυνθεί
προς το δωμάτιο όπου βρισκόταν ο ύποπτος, μπήκε ασθμαίνων ο αξιωματικός
Υπηρεσίας και του μετέφερε το νέο:
«Κύριε
Διοικητά, μόλις κατάφθασε ο κύριος Εισαγγελεύς!»
Ο
Εισαγγελέας είχε πληροφορηθεί, άγνωστο πώς, για την προσαγωγή και επειδή
κυκλοφορούσαν φήμες περί… χειρωνακτικών ανακριτικών μεθόδων, που χρησιμοποιούσε
το Τμήμα, θέλησε να παρίσταται κατά την διάρκεια της ανάκρισης. Μπλέξιμο…
Τι
να κάνει, υποδέχτηκε με ευγένεια τον εκπρόσωπο της Δικαιοσύνης και μαζί
κατέβηκαν τις σκάλες. Στο δωμάτιο ανάκρισης τους περίμενε ο ενωμοτάρχης
Μητρούσιας, ένας ορεσίβιος κοντά δυο μέτρα, με κάτι παλάμες σαν πατόφτυαρα,
ειδικός στην εκμαίευση ομολογιών από δύσκολους υπόπτους. Ο Σύρμας καθόταν
μαζεμένος σε μια γωνιά.
Ο
κύριος Εισαγγελεύς, ευγενικός, συστήθηκε και άρχισε η ανάκριση πολιτισμένα:
«Για
πέσ’ μας ρε Μιχάλη, πώς την έκανες τη δουλειά» ρώτησε ο Μοίραρχος.
«Ποια
δουλειά;»
«Αυτή,
που μπούκαρες στα σπίτια των ανθρώπων…»
«Με
παρεξηγήσατε. Ούτε έκανα ούτε και έχω ακουστά!»
«Δεν;»
«Με
προσβάλετε!»
Δυό
ώρες τράβαγε το «ξέρεις» «δεν ξέρω», τους είχε φάει η ορθοστασία και άκρη δεν
έβγαινε, όπου ο Μοίραρχος πρότεινε στον Εισαγγελέα:
«Δεν
κάνουμε ένα διάλειμμα, να σας κεράσω και έναν καφέ στο γραφείο μου; Και
συνεχίζουμε.»
Ο
Εισαγγελέας συναίνεσε και ανέβηκαν για το καφεδάκι.
Στο
τέταρτο επάνω κτύπησε η πόρτα του Διοικητή. Ήταν ο ανακριτικός υπάλληλος, ο
Μητρούσιας. Με ένα διάπλατο χαμόγελο στο πρόσωπο ανακοίνωσε θριαμβικά:
«Ο
ύποπτος ομολόγησε αυθορμήτως!»
Άφησαν
τα συνοδευτικά του καφέ στη μέση και έσπευσαν και οι τρεις στα υπόγεια. Ο
Σύρμας καθόταν μαζεμένος σε μια γωνιά. Ο Μοίραρχος τον πλησίασε. Αυτός,
ενστικτωδώς, μαζεύτηκε κι άλλο. Του απεύθυνε τον λόγο:
«Παιδί
μου Μιχάλη, μου είπε ο Ενωμοτάρχης πως άλλαξες γνώμη και ομολόγησες».
«Ννναι».
«Ομολόγησες
αυθορμήτως, χωρίς καμία πίεση;»
«Μμμάλιστα».
«Και
για πεσ’ ρε Μιχάλη, να το ακούσει και ο κύριος Εισαγγελεύς. Έχεις κανένα
παράπονο από την συμπεριφορά του Ενωμοτάρχη απέναντί σου;»
Και
ο Σύρμας, με γουρλωμένα μάτια, έβγαλε μια τσιρίδα:
«Όοοχι,
όοοχι!»
Και
ο Μοίραρχος, απευθυνόμενος στον Εισαγγελέα:
«Στο
βάθος δεν είναι κακός άνθρωπος. Είδατε με τι πόνο ψυχής αναγνώρισε το σφάλμα
του;»
«Αυθορμήτως».
«Αυθορμήτως!».
Και
ανέβηκαν ξανά στο γραφείο για να τελειώσουν τα βουτήματα…
……………..
Ο
πυρήνας της ιστορίας είναι αληθινός, τα ονόματα φανταστικά….
Γιώργος Ν. Μουσταΐρας
«Φεύγα, φεύγα, φεύγα είπε το πουλί. Το ανθρώπινο είδος δεν αντέχει πάρα πολλή πραγματικότητα»
Ο Τόμας Στερνς Έλιοτ (Thomas Stearns Eliot, 26 Σεπτεμβρίου 1888 – 4 Ιανουαρίου 1965) ήταν Αγγλός ποιητής, θεατρικός συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας.
Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ποιητές του 20ού αιώνα και ηγετική φυσιογνωμία του μοντερνιστικού κινήματος στην ποίηση. Το 1948 βραβεύτηκε με το Νόμπελ λογοτεχνίας.
Ανάμεσα στα πιο γνωστά έργα του ανήκουν το Ερωτικό
τραγούδι του Τζ. Προύφροκ (1915), η Έρημη Χώρα (1922),
οι Κούφιοι Άνθρωποι (1925) τα Τέσσερα κουαρτέτα (1943)
καθώς και το θεατρικό έργο Φονικό στην Εκκλησιά (1935).
===============================================================================
Διαβάστε λογοτεχνία μεγάλων συγγραφέων, για να ανοίξουν οι ορίζοντες
του πνεύματος και της ψυχής σας ..
Για τη μεταφορά στο blog
STAM.DAM.D.
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΣΥΡΙΖΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ 1 ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ 27520-99454
Email yiannispolitiko@hotmail.com 4-5-2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΟΛΑ: «ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ
ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΙΣ ΜΥΚΗΝΕΣ;»
Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας, η οποία
συνυπογράφεται από τους Σία Αναγνωστοπούλου (Τομεάρχη Πολιτισμού), Πάνο
Σκουρολιάκο (αν. Τομεάρχη Πολιτισμού) και Γιάννη Ραγκούση (Κοινοβουλευτικός
εκπρόπωπος ΣΥΡΙΖΑ), χτες Τρίτη 3 Μαϊου, προς τους Υπουργούς Δικαιοσύνης και
Πολιτισμού, σχετικά με την χρονίζουσα επί μακρόν διαδικασία της δικαστικής
διερεύνησης για την καταστροφική πυρκαγιά στον Αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών.
Παρά το γεγονός ότι, όπως έχει δημοσιευθεί,
έχουν ήδη ολοκληρωθεί εξήντα καταθέσεις μαρτύρων συν το ότι έχει επίσης
κατατεθεί στην Εισαγγελία σχετική έκθεση από ειδικό/ούς πραγματογνώμονα/ες που
ρίχνουν άπλετο φως στην υπόθεση, εν τούτοις ακόμη μέχρι σήμερα ουδείς γνωρίζει
σε ποιο στάδιο βρίσκεται τόσο η δικαστική διερεύνηση – προανάκριση από τη
Δικαιοσύνη, όσο και η διενέργεια πειθαρχικής έρευνας από το Υπουργείο
Πολιτισμού για τη διερεύνηση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών.
Η τεράστια σπουδαιότητα και σημασία του
ιστορικού Μνημείου της Ανθρωπότητας, όπως οι Μυκήνες, επιβάλει την ταχύτερη
δυνατή διερεύνηση αλλά και απόδοση ευθυνών για την πυρκαγιά του Αυγούστου 2020,
προς όλους εκείνους που διέσυραν τη χώρα διεθνώς.
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:>>>>>>
Γι’ αυτό λέμε, - οι άνθρωποι φεύγουν από τη ζωή, αλλά το έργο τους μένει....
Την Ανθούλα τη θυμάμαι συχνά, βλέποντας τους πίνακες ζωγραφικής- κι’ όχι μόνο - στο σπίτι μου.
Σήμερα, τράβηξε την προσοχή μου αυτός ο πίνακας και θυμήθηκα το περιστατικό, που έδωσαν το ερέθισμα να δημιουργήσει το έργο η ζωγράφος.
Στη γειτονιά μας γινόταν ένας γάμος. Μια παρέα στο σπίτι της νύφης συνοδεία κιθάρας, τραγουδούσε αυτό το τραγούδι. -> «Σήμερα στεφανώνεται, ο αητός την περιστέρα»… Το άκουσε η Ανθούλα, πήγε στο ατελιέ του σπιτιού της και ζωγράφισε αυτόν τον πίνακα.
Λίγες μέρες μετά μου τον έδειξε, της είπα – μου αρέσει πολύ, και αυτή, τόσο απλά, μου τον χάρισε.
Βέβαια και εγώ ακολουθούσα την Ανθούλα σε όλες τις εκθέσεις της όπου και να γινόντουσαν και είναι δεκάδες τα ρεπορτάζ μου και τα αφιερώματα στο έργο της και την κοινωνική της προσφοράς γενικά…
Μακάρι να έρχονται στη μνήμη μου καθημερινά τέτοιες θύμισες
και να διώχνουν τις αρνητικές και κάθε τι
μίζερο…
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
Τοπικός δημοσιογράφος
Με την ευκαιρία που μας δόθηκε θέλουμε να αναφερθούμε επαινετικά στη δημοτική αρχή και όσους συνετέλεσαν η Λαϊκή αγορά να ξεφύγει από την τριτοκοσμική εικόνα που βιώναμε από την εποχή του πάλαι ποτέ Δήμου Ερμιόνης και αυτών που τον διοικούσαν, το σπεκουλάρισμα που γινόταν εκεί από κάποιους... και τις συμπεριφορές… πολλών καταναλωτών, που αν ήταν δυνατό(!) να αγοράζανε τα ψώνια τους πηγαίνοντας τα αυτοκίνητά τους μέχρι δίπλα στους πάγκους των μικροεμπόρων και παραγωγών και να κάνανε τις αγορές τους, ακόμα και μέσα από αυτά!...
Οι εικόνες που σας δίνουμε νομίζουμε πως θα επιβληθούν από μόνες τους στους ανθρώπους που κάνουν αυτό το μεγάλο αλισβερίσι, με ανυπολόγιστο (από εμάς) οικονομικό τζίρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία, αλλά και όλων αυτών που συναλλάσσονται εκεί...
Εμείς πάντως, ενθουσιαστήκαμε με τις εικόνες
που είδαμε σήμερα το απόγευμα. Ελπίζουμε, να αισθανθούν ομοίως και οι συμπολίτες
μας .
Ωστόσο, αυτό που μένει για τους ασυμμόρφωτους - που
θα υπάρξουν!- να τοποθετηθούν και πινακίδες που να ενημερώνουν για τους κανόνες στο χώρο και οπωσδήποτε κάθε Πέμπτη - ημέρα καθιερωμένη -
ο χώρος να αστυνομεύεται αυστηρά, χωρίς αυτό να ατονήσει ποτέ…
Φώτο – ρεπορτάζ
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
Τοπικός δημοσιογράφος
Το ανθρώπινο είδος δεν αντέχει τον ρεαλισμό του αρρήτου, προτιμάει α-νόητες ψυχολογικές παραδοχές, διατηρεί επιφάσεις βεβαιοτήτων που θέλουν να τιθασεύσουν τον πανικό της άγνοιας. Η αδιέξοδη άγνοια είναι βασανιστική, όταν με τη χρηστική σκοπιμότητα της γλώσσας θέλουμε να σημάνουμε προσδοκίες ή ελπίδες ελευθερίας από τον θάνατο.
Στην ελληνική Ανατολή, τουλάχιστον στον λόγο (λογική και Τέχνη), σώζονται, ίσως, κάποιες σημαντικές (σήμανσης) δυνατότητες γνώσης της ύπαρξης ελεύθερης από τη νομοτέλεια χρόνου, χώρου, φθοράς και θανάτου. Αυτή η ελευθερία είναι αδύνατο να σημανθεί – κοινωνηθεί με τους όρους της χρηστικής συνεννόησης. Η γνώση μεταγγίζεται με τη χαρά της Γιορτής, το άσμα, τη δραματουργία, τη μουσική, την εικαστική γλώσσα. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ενδεικτικά, ότι η αλογία των πολέμων, της αδικίας και πλεονεξίας, της αυθαιρεσίας των αρχόντων και του βασανισμού των αδύναμων, οφείλεται (εμφανέστερα έστω) στον πλεονασμό του ρασιοναλισμού στη μεταφυσική και του νομικισμού στην ηθική
Ο αρχαίος ελληνικός
πολιτισμός και η οργανική του προέκταση στον κόσμο της ελληνορωμαϊκής
Οικουμένης όριζε (και γνώριζε, όχι απλώς κατανοούσε) τη συνύπαρξη ως άθλημα
ελευθερίας από το εγώ, ως αυταξία σχέσεων κοινωνίας. Και όταν πραγματική ύπαρξη
είναι η ελευθερία των αγαπητικών σχέσεων, η ατομική αυθυπέρβαση και
αυτοπροσφορά, τότε το άσμα που βεβαιώνει ότι «ο θάνατος πατείται θανάτω»
συνοψίζει τον θρίαμβο της αγάπης ως υπαρκτικής πληρότητας, ελευθερίας από κάθε
υπαρκτικό περιορισμό.
Στο πεδίο της ύπαρξης η
πρόκληση της ετερότητας – μοναδικότητας δεν πιστοποιείται ως αντι-κείμενο
«έναντι», ενεργείται πάντοτε ως σχέση. Καταφανέστατη η περίπτωση του
καλλιτέχνη: Το δημιουργικό υποκείμενο (ο μουσουργός, ο ζωγράφος, ο γλύπτης, ο
ποιητής, ο αρχιτέκτονας) δεν μπορεί να οριστεί με κάποιο ονοματεπώνυμο,
περιγραφές και μετρήσεις της φυσικής του παρουσίας – αυτά τα δεδομένα (data),
όσο πληθωρικά κι αν είναι, παραπέμπουν σε περισσότερα του ενός άτομα, η
μοναδικότητα δεν αντικειμενοποιείται στατικά.
Όλες αυτές οι εγκεφαλικές
αναλύσεις πρέπει να ήταν μάλλον περιττές σε κοινωνίες που λειτουργούσαν με
αυτονόητη την προτεραιότητα της αλληλέγγυας συνύπαρξης – προείχε, αυτονόητα, η
χαρά και το καύχημα της κοινότητας, η προτεραιότητα του κοινωνείν, όχι της
θωράκισης ατομικών δικαιωμάτων. Δεν είναι μόνο πολιτικές οι δυνατότητες αναστροφής
του ρεύματος, ανάσχεσης θεσμικής του ολοκληρωτικού ατομοκεντρισμού, έμπρακτης
άρνησης της δυναστείας του cogito.
Όταν ωριμάσει ο απελπισμός μας, η κοινωνία θα γεννήσει αντιστάσεις στα κατεστημένα αδιέξοδα – η ζωή προχωράει όχι όταν αλλάζουν οι ιδέες, αλλά όταν μεταβάλλονται οι ανάγκες και, κυρίως, η ιεράρχηση των αναγκών. Τυραννία είναι το σύμπτωμα των ιδεολογικών συνταγών που θωρακίζουν την απληστία των συμφερόντων. Όλοι το βλέπουμε και το λέμε, αλλά μοιάζει η ιδιοτέλεια να είναι ακόρεστη, χάνει το μέτρο και της ανάγκης και της πλησμονής
Το ελληνικό όνομα συμβατικά επιβιώνει. Το ελληνικό ήθος δεν μοιάζει να σώζεται, ικανό να ποδηγετήσει, να αντιταχθεί στην ιλιγγιώδη μέθη των εξοπλισμών, στην υστερία του βιομηχανοποιημένου θανάτου.
Γράφει η Δρ. Αναστασία-Νατάσσα Πιπεροπούλου*
Στο προηγούμενο άρθρο μου με τίτλο «Η
πανδημία επιδείνωσε το αίσθημα του θυμού» που φιλοξενήθηκε εδώ πριν
λίγες εβδομάδες, αναφέρθηκα στα αίτια γέννησης και στις μορφές εκδήλωσης του
συναισθήματος του Θυμού, ενός συναισθήματος άρρητα συνδεδεμένου με τις
σημερινές σημαντικές κρίσεις (όπως π.χ. η πανδημία Covid-19 η οποία τείνει να
πάρει πλέον την μορφή ενδημικής νόσου) αλλά και πολιτικού περιεχομένου κρίσεις
(όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία) που βιώσαμε
και βιώνουμε όλοι μας.
Στο σημερινό μου σημείωμα θα παρουσιάσω
τις τεχνικές ελέγχου θυμού, επιθετικότητας και κρίσεων για τον καθένα και την
καθεμιά μας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα με αυτισμό, στην ειδική αυτή
πληθυσμιακή ομάδα με την οποία ασχολούμαι επαγγελματικά πάρα πολλά χρόνια και
ορμώμενη από το γεγονός ότι στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε και φέτος την παγκόσμια
ημέρα ενημέρωσης για τον αυτισμό.
Μια ψυχολογική κρίση συμβαίνει όταν ένα
στρεσσογόνο γεγονός ζωής διαταράσσει την ικανότητά μας να ανταπεξέλθουμε ικανοποιητικά
σε κάποιο πρόβλημα ή κάποια πρόκληση. Υπάρχουν διάφορες κρίσεις όπως οι
περιστασιακές, οι αναπτυξιακές, οι υπαρξιακές και οι περιβαλλοντικές.
Οι κρίσεις απαιτούν την παρέμβαση του
ειδικού ψυχολόγου. Αυτή η παρέμβαση στην κρίση ορίζεται ως η παροχή επείγουσας
ψυχολογικής βοήθειας σε θύματα κρίσης, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η επιστροφή
του ατόμου σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο λειτουργικότητας και να εμποδιστεί ή να
μειωθεί η πιθανή αρνητική επίδραση του ψυχολογικού τραύματος.
Ο αυτισμός είναι μια διαταραχή ανάπτυξης
του νευρικού συστήματος, που χαρακτηρίζεται από μειωμένη κοινωνική
αλληλεπίδραση και επικοινωνία, καθώς και την περιορισμένη σε ευρύτητα και
επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του αυτισμού
περιλαμβάνουν: αισθητηριακές ικανότητες υπερευαίσθητες, περιορισμένο λεξιλόγιο,
συναισθηματικές δυσκολίες, διαταραχή σύνδεσης συναισθήματος με αντίληψη,
απρόσφορος τρόπος έκφρασης, έντονο στρες, αυτιστική απομόνωση, ανάγκη του
σταθερού-αμετακίνητου, στερεοτυπίες των κινήσεων, διαταραχές του λόγου, νοητική
υστέρηση.
Στις περιπτώσεις ατόμων με αυτισμό η
ανεπιθύμητη συμπεριφορά εκδηλώνεται συνήθως, όπως σε όλα τα παιδιά χτυπώντας,
φωνάζοντας, κλωτσώντας, δαγκώνοντας, κλαίγοντας, καταστρέφοντας. Η
επιθετικότητα του ατόμου μπορεί να είναι είτε προς κάποιο άλλο άτομο, είτε προς
αντικείμενα στο υπάρχον περιβάλλον, είτε προς τον εαυτό του καταλήγοντας σε
αυτοτραυματισμό και μπορεί να πάρει τη μορφή σωματικής ή/και λεκτικής βίας.
Αποτέλεσμα της επιθετικής συμπεριφοράς, τουλάχιστον σε γονείς και φροντιστές,
είναι αισθήματα οργής, απογοήτευσης, ματαίωσης και ντροπής. Η επιθετική
συμπεριφορά εκδηλώνεται τόσο σε οικεία περιβάλλοντα, όσο και σε νέα
περιβάλλοντα ή και σε δημόσιους χώρους.
Για τα άτομα με αυτισμό βασική αιτία της
επιθετικής συμπεριφοράς είναι η δυσκολία στην επικοινωνία. Καθώς και οι
δεκτικές και οι εκφραστικές γλωσσικές ικανότητες των ατόμων με αυτισμό, είναι
περιορισμένες (τις περισσότερες τουλάχιστον φορές), τα προβλήματα που απορρέουν
από αυτές, μπορούν να προκαλέσουν ανά πάσα στιγμή και ώρα, μία ανεπιθύμητη
συμπεριφορά.
Εκτός, όμως, της επικοινωνίας και της
έκφρασης, ένα ξέσπασμα μπορεί να προκληθεί και από περιβαλλοντικούς παράγοντες.
Η αλλαγή της ρουτίνας και οι αλλαγές στο περιβάλλον του σπιτιού ή του σχολείου
είναι συνήθως στοιχεία που ένα άτομο με αυτισμό δύσκολα μπορεί να διαχειρισθεί.
Άλλα αίτια μπορεί να είναι μία πιθανή τροφική αλλεργία, η οποία θα προκαλέσει
και δυσφορία, κάποια νέα φαρμακευτική αγωγή, η υπερδιέγερση και ο
υπερ-ενθουσιασμός (ή από την άλλη η υποτονικότητα) και φυσικά η ίδια η
συμπεριφορά του γονέα ή του φροντιστή.
Το ξέσπασμα μπορεί να είναι εντελώς
χειριστικό, ώστε το άτομο να μπορέσει να αποφύγει μία δουλειά ή μία
δραστηριότητα που του έχει ανατεθεί και του είναι αδιάφορη ή δύσκολη. Τέλος, η
προβληματική συμπεριφορά είναι πιθανό να αποσκοπεί στη λήψη αισθητηριακής
ικανοποίησης, στη ρύθμιση του εσωτερικού επιπέδου διέγερσης, καθώς η εκδήλωση
στερεοτυπικού τύπου αντιδράσεων παράγει αυτόματη ενίσχυση (ευχαρίστηση) στο άτομο
με ΔΑΦ. Στις περισσότερες των παραπάνω περιπτώσεων, η δυσκολία στην επικοινωνία
αποτελεί καθοριστικό παράγοντα.
Ερευνητικά και εμπειρικά δεδομένα και μαζί η διεθνής εξειδικευμένη βιβλιογραφία προσφέρουν μια σειρά συγκεκριμένων τρόπων, μεθόδων και τεχνικών διαχείρισης του συναισθήματος του θυμού και της συμπεριφοράς επιθετικότητας σε άτομα με αυτισμό. Επιθυμώντας να κάνω περισσότερο χρηστικό το σημερινό μου άρθρο εφιστώ την προσοχή γονέων και κηδεμόνων ατόμων με αυτισμό, αλλά και συναδέλφων εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:>>>>>
Γέμισε ο Δήμο μας με ειδικούς συμβούλους του δημάρχου και κάθε φορά που δημοσιεύεται η απόφασή του, ξεκινάει με ένα κατεβατό Νόμων και διατάξεων. Μπορεί οι αποφάσεις του κ. δημάρχου να είναι νόμιμες, αλλά το νόμιμο είναι πάντα και ηθικό;;
Βέβαια. δεν έχουμε κανένα παράπονο από τους ειδικούς συμβούλους του κ. δημάρχου αν και δημόσια δεν μιλάνε, αλλά δεν μπορούμε να μην εκφράσουμε την οργή μας με τον ειδικό σύμβουλο με αρμοδιότητα να διεκπεραιώσει τις δηλώσεις της δημοτικής περιουσίας στο Εθνικό Κτηματολόγιο και όταν ρωτάμε κατ’ επανάληψη΄ για να ενημερωθούν οι δημότες αν έχει ολοκληρωθεί, να μην παίρνουμε καμία απάντηση.
Όμως, ο κ. Ιωάννης (Γιαννούλης) Δημαράκης είχε την αγωνία και ό,τι άλλο αισθάνεται αυτός, να τρέξει και να δηλώσει προτού της ώρας στο blog που εκφράζει όλη τη δημοτική αρχή και αυτόν τον ίδιο, πως η δουλειά αυτή -> του Εθνικού Κτηματολογίου -> γίνεται άμισθη και θα την αφήσει ως παρακαταθήκη στο Δήμο.
Εμάς, λίγο μας ενδιαφέρουν «οι παρακαταθήκες τους» αλλά θέλουμε να κατοχυρωθεί η περιουσία του Δήμου μας για να μην περιέλθει στο Κράτος (έτσι ενημερωνόμαστε) όπως θα γίνει με όλες τις περιουσίες που θα μείνουν έξω από το Εθνικό Κτηματολόγιο…
Χριστός Ανέστη κ. δήμαρχε
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
Τοπικός δημοσιογράφος
... Προηγουμένως, ανέτειλε πισω από την ψηλή πολυκατοικία,
που μας στερούσε, αυτό, που δεν μπορούσε να μας δώσει...
STAM.DAM.D.
====================================================================================================================
Ένα δάκρυ για την «Ελευθερία του Τύπου»
Σήμερα Δευτέρα 2 Μαΐου
2022, οι Bloggers γιορτάζουν τη δική τους Παγκόσμια
Ημέρα της ύπαρξής τους.
Αύριο Τρίτη
3 Μαΐου 2022, θα γιορτασθεί η Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου που
καθιερώθηκε επίσημα από την Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών το
1993 με πρωτοβουλία της UNESCO και της Παγκόσμιας
Ένωσης Εφημερίδων.
Η
πρόσβαση σε πληροφορίες τις οποίες κρατούν ερμητικά κλεισμένες στα συρτάρια
τους οι Κυβερνήσεις σε όλη την Υφήλιο και σε αγαστή «συνεργασία» μαζί τους (ο
καθένας για το δικό του «όφελος») οι κάθε λογής Πολιτικές, Οικονομικές και
Θρησκευτικές Ηγεσίες ως κάτοχοι ΕΞΟΥΣΙΑΣ γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη έτσι
ώστε οι πολίτες να παραμείνουν απληροφόρητοι και παρά-πληροφορημένοι.
Ταυτόχρονα
οι προσπάθειες εξαγοράς συνειδήσεων Δημοσιογράφων, Εκδοτών Εφημερίδων και Ιδιοκτητών
ράδιο-τηλεοπτικών σταθμών και ΜΑΖΙ ο εκφοβισμός εντείνεται καθώς από άκρο σε
άκρο της γης γιγαντώνεται η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ενώ παράλληλα αποδυναμώνεται η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ…
Είναι
οδυνηρά μεγάλος ο αριθμός των χωρών όπου η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ έχει υποστεί συντριπτικά
κατάγματα και ήδη για τα ελεύθερα σκεπτόμενα άτομα σε κάθε χώρα του Πλανήτη η
έννοια της Ελευθερίας του Τύπου αρχίζει να μοιάζει με «κακόγουστο» αστείο.
Τελικά,
με τους ρυθμούς που βαδίζουμε, καθώς η Ελλάδα ανήκει στη λίστα των χωρών όπου
ασκούνται πιέσεις στα ΜΜΕ, φοβάμαι ότι κάποια στιγμή ΚΑΙ στην Πατρίδα μας η
Ελευθερία του Τύπου θα συνιστά… «Κακόγουστο» αστείο!..»
Ο παρακάτω
πίνακας διαφοροποιεί την κατάσταση του ΤΥΠΟΥ σε ολόκληρο τον Πλανήτη.
Εμφανώς η
Πατρίδα μας βρίσκεται στην ομάδα των χωρών όπου υπάρχουν «αξιοσημείωτα
προβλήματα…»
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Press_Freedom_Day
Κάθισα το
Σάββατο μπροστά στον υπολογιστή μου και είδα τα Κυριακάτικα πρωτοσέλιδα…
Μετά στάθηκα
μπροστά σε ένα ελληνικό περίπτερο όπου είναι κρεμασμένες οι Κυριακάτικες
εφημερίδες, αφού έριξα μια ματιά διάρκειας λίγων λεπτών στα πρωινά τηλεοπτικά
παράθυρα και λίγων επίσης λεπτών στα πρωινά ραδιοφωνικά μπαλκόνια…
AΠΕΧΩ, όπως είναι γνωστό, από τα ελληνικά τηλεοπτικά παράθυρα και από
ραδιοφωνικά μπαλκόνια εδώ και δέκα συναπτά χρόνια αλλά συνεχίζω να δημοσιοποιώ
τη γνώμη μου καθώς blogs & Sites φιλοξενούν κάθε εβδομάδα τα κείμενά μου!
Για
σήμερα και αύριο, ως απλός πολίτης, καταθέτω από τα αγαπημένα Blogs & Sites την ειλικρινή, απλή μου
προτροπή στους εναπομείναντες ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ Bloggers, δημοσιογράφους και ιδιοκτήτες ΜΜΕ:
Κρατείστε ψηλά το επίπεδο της ενημέρωσης κόντρα στις συστημικές πιέσεις που πλέον απροκάλυπτα στοχεύουν και προσπαθούν να χειραγωγήσουν τους Λαούς όλης της Υφηλίου μετατρέποντάς μας σε άβουλα όντα στα χέρια μιας μικρής ομάδας που ως διαμορφωτές κοινής γνώμης μεθοδικά εισάγουν την «Νέα Τάξη Πραγμάτων».
Το τελευταίο κλικ από τον ιδιοκτήτη του αλιευτικού "ΔΑΜΙΑΝΟΣ Δ."
-> το καΐκι θρύλος, στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου…
Άλλες εικόνες από τη διαδικασία της απόσυρσης …
Μοναδικό αποκούμπι και
λιμάνι έκτοτε, η δημοσιογραφία!
- >Τι δεν καταλαβαίνετε…
STAM.DAM.D.