ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
«Η έννοια του Θείου»...
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
«Η έννοια του Θείου»...
Στην Ελλάδα είναι προστάτιδα του Πυροβολικού
μας αλλά και σε όλη την Ευρώπη και στη χώρα μας ΄έχει καθιερωθεί ως προστάτιδα
των μεταλλωρύχων …
Στην Ερμιόνη και τη γύρω περιοχή η Αγία
Βαρβάρα είναι συνδεδεμένη με τα παλιά μεταλλεία, γι’
αυτό άλλωστε στην περιοχή που βρέθηκαν τα πρώτα μεταλλεύματα βόρεια –
ανατολικά του Ηλιοκάστρου είναι
εκκλησάκι κτισμένο στη μνήμη της και παλιός οικισμός που διέμεναν οι μεταλλωρύχοι με τις οικογένειές τους....
Ακόμα και το παλιό τρενάκι που μετέφερε τα μεταλλεύματα
στην παραλία της Δάρδιζας να φορτωθούν σε πλοίο έφερε το όνομα της Αγίας.
Αυτό καταδεικνύει την πίστη και τη λατρεία στην Αγία, των μεταλλωρύχων, λοιπού προσωπικού και των οικογενειών
τους …
======================================================================================================================
Παραθέτω παλαιότερο ρεπορτάζ μου σχετικό με τον εορτασμό της Αγίας Βαρβάρας με συνοπτικό σημείωμα για τα μεταλλεία της Ερμιόνης…
=================================================================================================================
Στην γιορτή της Αγίας Βαρβάρας 4 Δεκεμβρίου 1905
Στις αρχές του περασμένου αιώνα και
συγκεκριμένα το 1905, ο γάλλος βιομήχανος Κάρολος Σκέντε ο οποίος είχε και την
εκμετάλλευση των ιστορικών μεταλλείων του Λαυρίου, ήρθε στην Ερμιόνη για την
έρευνα μεταλλευμάτων στην περιοχή.
Μετά από σκληρή προσπάθεια ενός χρόνου και με τα μέσα της εποχής, τα συνεργεία του εντόπισαν τον κύριο όγκο μεταλλεύματος που αποτελείτο κυρίως από χαλκό και σιδηροπυρίτη, τρία χιλιόμετρα ανατολικά του Ηλιοκάστρου. Η ημέρα αυτή που έμελλε να γραφτεί η ιστορία των μεταλλείων της Ερμιόνης ήταν η 4η Δεκεμβρίου 1905 όπου η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Αγίας Βαρβάρας.
Έτσι η εν λόγω γιορτή καθιερώθηκε έκτοτε ως ημέρα εορτής για τα μεταλλεία της Ερμιόνης όχι μόνο διότι συνέπεσε αυτή την ημέρα να ανακαλύψουν τα μεταλλεύματα αλλά και γιατί η Αγία είναι προστάτιδα του Πυροβολικού, κατ’ επέκταση των εκρήξεων, που πραγματοποιούνται σ’ όλα τα μεταλλεία για την εξόρυξη του μεταλλεύματος.
Αργότερα περί το 1935 έκτισαν στο χώρο των μεταλλείων προς τιμή της Αγίας Βαρβάρας το ομώνυμο εκκλησάκι. Από τότε κάθε χρόνο μέχρι το 1978 που η εταιρεία έκλεισε το μεταλλείο, οι μεταλλωρύχοι και με άλλους παράγοντες του προσωπικού των μεταλλείων καθώς και πολλών κατοίκων της περιοχής, γιόρταζαν τη μνήμη της Αγίας και την ημερομηνία έναρξης των εργασιών του μεταλλείου με αξέχαστα πανηγύρια και γλέντια.
Αλλά και κατόπιν μέχρι τις μέρες μας η μνήμη της Αγίας Βαρβάρας γιορτάζεται με Θεία κατάνυξη από παλιούς μεταλλωρύχους τις γυναίκες και τα παιδιά τους τα οποία πολλά από αυτά έχουν γεννηθεί στον οικισμό που είχε φτιάξει η εταιρία των μεταλλείων πέριξ της εκκλησίας και κοντά στις στοές που έβγαιναν τα μεταλλεύματα τους πρώτους χρόνους.
Έτσι κάθε χρόνο τέτοια ημέρα στη μνήμη της Αγίας Βαρβάρας εκτός από τους ντόπιους μεταλλωρύχους έρχονται με πούλμαν και Ι.Χ. αυτοκίνητα από την Αθήνα όσοι απο τους παλιούς ακόμα ζουν με τις οικογένειες τους. Είναι συγκινητικό να τους βλέπεις με υγρά μάτια.... αναπολώντας παλιές θύμισες αντικρίζοντας τα χαλάσματα του οικισμού και τις εισόδους των στοών του παλιού μεταλλείου να χάσκουν παρουσιάζοντας μια μακάβρια εικόνα.
Είναι η στιγμή που αυτά τα μνημεία της ανθρώπινης ιστορίας λαβαίνουν σάρκα και οστά και αρχίζουν ένα διάλογο μαζί τους που μόνο οι παλιοί μεταλλωρύχοι, οι γυναίκες τους και τα παιδια τους, μπορούν να τον αφουγκραστούν και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους....
Φώτο: Η εκκλησία της
Αγίας Βαρβάρας σήμερα προφανώς επισκευασμένη.
Στο βάθος χαλάσματα από τον παλιό οικισμό.
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
Το ρεπορτάζ μου δημοσιεύτικε και
στην καθημερινή εφημερίδα "ΑΡΓΟΛΙΔΑ"
…Τώρα στο κέντρο του λιμανιού της Ερμιόνης!...
Το κάρο στα εξ ων συνετέθη …
- Το έφερε η δημοτική και η κοινοτική αρχή για να διανθίσει το ντεκόρ στη γιορτή του ροδιού και έκτοτε – 40
ημέρες μετά βρίσκεται εκεί... Ίσως για τους άρχοντές μας να ομορφαίνει περισσότερο
την πόλη μας …
Η δεύτερη φωτο είναι χώρος αποθήκης αλλοδαπού που φυλάει τα
επαγγελματικά του εργαλεία…
Κύριε δήμαρχε, τι άλλο να πούμε και να συζητήσουμε, οι εικόνες
είναι πολύ εύγλωττες και αποκαλυπτικές(!) που μας δείχνουν τις ικανότητες των
στενών συνεργατών σας…
Κύριε Γεωργόπουλε, καλό
είναι που αλλάζετε τους συνεργάτες σας στις καίριες θέσεις του Δήμου να
βολεύονται όλοι –έτσι ή αλλιώς… - αλλά να είναι ικανοί για τις αρμοδιότητες που τους
αναθέτετε και να μην εκτίθεστε και εσείς για τις επιλογές σας …
ΣΤΑΜ. ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
Σχόλια στο κοινωνικό δίκτυο, με αφορμή το μνημόσυνο τέτοιες ημέρες για τη θυσία του Κρανιδιώτη ήρωα παπαΑρσένη Κρέστα στον αγώνα της επανάστασης του 21
Είναι εντυπωσιακή η συστηματική αποφυγή και η αναφορά τόσο από την Συμπολίτευση όσο και από την Αντιπολίτευση στην ιστορία και την απαρχή των θεσμικών εκδηλώσεων που καθιερώσαμε επί δημαρχίας μου τόσο στον Δήμο Κρανιδίου όσο και στον διάδοχό του Δήμο Ερμιονίδας ...
Κύριε Δήμαρχε το σώμα των δε σε όλο ανθρώπων πλένεται...
Στο πνεύμα και στην ψυχή μένουν ανεξίτηλες ρυπαρές
κηλίδες μέχρι το θάνατό μας
Δεν ανακαλύψανε αυτοί το ΔΗΜΟ! -> συνεχιστές είναι και θα κριθούν για το έργο τους και τις συμπεριφορές τους...
·
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ Δυστυχώς
η επιλεκτική μνήμη ειναι χαρακτηριστικό της εποχής μας!!εσείς ξεκινήσατε όλες
τις εκδηλώσεις συνεχίζετε να θυμάστε κ κάνετε αναφορά τις εκάστοτε
περιπτώσεις!!!
7 ώρ. ·
ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΝΙΔΙ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ
(Από παλαιότερη δημοσίευση στο ιστολόγιο της "Προοδευτικής Δημοτικής
Κίνηση Ερμιονίδας"
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009
187 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑ- ΑΡΣΕΝΗ
Το έτος 2000 καθιερώσαμε να γίνεται ετήσιο Μνημόσυνο σε αιώνια μνήμη Του, κάθε 28 Νοέμβρη, ημέρα θανάτου του τ01822, για τον Κρανιδιώτη ήρωα της επανάστασης ΠΑΠΑ-ΑΡΣΕΝΗ ΚΡΕΣΤΑ.
Την πρώτη δε μετά Κυριακή καθιερώσαμε ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ στον Αγιο Σώστη Κορινθίας στον τάφο του όπου και έπεσε ηρωικά μαχόμενος για την ελευθερία της πατρίδας.
Εύγε στίς εθελόντριες γυναίκες του
Λαογραφικού Κέντρου που συνεχίζουν την παράδοση και τιμούν την ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ
Απο το βιβλίο του Μακαριστού ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ Κ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ "ΤΟ
ΚΡΑΝΙΔΙ"
ΚΡΕΣΤΑΣ ΑΡΣΕΝΗΣ "Η Π ΑΠ ΑΡΣΕΝΗΣ>>>>
Αναδημοσίευση -
από το προσωπικό μας αρχείο...
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ
Γράφει ο Γιάννης Μ. Σπετσιώτης
Την τελευταία ημέρα του
φθινοπώρου, στις 30 Νοεμβρίου, η εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη του Αποστόλου
Ανδρέα του Πρωτοκλήτου.
O Ανδρέας καταγόταν
από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και ήταν ψαράς όπως και ο αδελφός του, ο Πέτρος.Ονομάστηκε Πρωτόκλητος, γιατί ήταν ο πρώτος που «κλήθηκε» από τον Χριστό να
γίνει μαθητής Του.
Με το «σκόρπισμα» των Αποστόλων σε διάφορους τόπους για τη διάδοση της
χριστιανικής διδασκαλίας ο Άγιος Ανδρέας πέρασε από πολλά μέρη και κατέληξε
στην πρωτεύουσα της Αχαΐας, την Πάτρα. Εκεί δίδαξε, βάφτισε, γιάτρεψε πολλούς
κερδίζοντας την αγάπη και τον σεβασμό του κόσμου.
Στον Ρωμαίο Διοικητή της πόλης δεν άρεσε η αγάπη του λαού για τον Απόστολο
Ανδρέα. Όταν έμαθε μάλιστα πως η γυναίκα του και ο αδελφός του βαφτίστηκαν
χριστιανοί, διέταξε τη σύλληψή του. Υπέβαλε τον Άγιο σε φριχτά μαρτύρια και
τέλος τον θανάτωσε πάνω σε σταυρό με σχήμα Χ.
Πολλές είναι οι εκκλησίες που έχουν κτιστεί σε πόλεις και χωριά της Ελλάδας και
σήμερα γιορτάζουν.1 Πρώτη και καλύτερη η
Πάτρα με τον περικαλλή ναό της. Κάθε χρόνο τελείται μεγάλο θρησκευτικό πανηγύρι
με λιτάνευση της ιερής και θαυματουργής εικόνας στους δρόμους της πόλης, για να
εκφραστεί η πίστη και ο σεβασμός των κατοίκων της προς τον προστάτη και πολιούχο
της.
Γιορτάζει και το Ναύπλιο τιμώντας τον Άγιο Ανδρέα, που τον θεωρεί προστάτη του.
Το 1822, την ημέρα «καθ’ ην η Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη
Του» τα χαράματα, οι επαναστατημένοι Έλληνες κυρίευσαν το Παλαμήδι, το
ισχυρότερο κάστρο της Πελοποννήσου και πήραν τ’ Ανάπλι πανηγυρίζοντας μια
μεγάλη νίκη κατά των Τούρκων. Στην άλωση του απόρθητου φρουρίου πρωταγωνιστικό
ρόλο είχε ο δικός μας Σταμάτης Μήτσας, που πρώτος ανέβηκε στα τείχη του. Μέσα
στο Παλαμήδι υπάρχει το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα.
Έχουμε όμως κι εμείς στην Ερμιόνη τον «δικό μας» Αγιαντρέα. Είναι το ιστορικό εκκλησάκι του παλαιού νεκροταφείου. Ένας σταυρεπίστεγος (με σταυροειδή θόλο) ναός, διατηρητέο μνημείο της Βυζαντινής εποχής (Η΄ αιώνας).
Ο Αρχιμανδρίτης Διονύσιος Πύρρος ο Θετταλός (1774 ή 1777-1853) στα Ναυπλιακά του αναφέρει σχετικά: «Προς δυσμάς του οποίου τόπου είναι ο ναός του Αγίου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου. Κάτωθεν του οποίου είναι και άμπελοι των κατοίκων. Ίσως αυτού ήτο ο ναός του Διονύσου Βάκχου μελαναίγιδος καλουμένου».
Την
παραμονή της γιορτής, γράφει στις σημειώσεις της η μητέρα μου, «όλο το
νεκροταφείο άστραφτε από καθαριότητα και φέγγιζε από το φως των καντηλιών και
των κεριών που άναβαν πάνω στα χωμάτινα μνήματα και τους ξύλινους σταυρούς.
Ανήμερα, σε κάθε μνήμα ήταν ακουμπισμένο ένα πιάτο στάρι και ένα κερί. Μόλις
τελείωνε η εκκλησία ο παπάς διάβαζε σε κάθε μνήμα τρισάγιο».
Οι Ερμιονίτες, ιδίως οι παλαιότεροι, αναφερόμενοι στην ημέρα της γιορτής του,
έλεγαν: «Σήμερα είναι τ’ Αγιαντρέος!».
Κι άλλες φορές, για κάποιον που ήταν φιλάσθενος, έλεγαν πειραχτικά: «Ας
τον αυτόν είναι για τον Αγιαντρέα ή αυτός έχει πάρει το δρόμο για τον
Αγιαντρέα!».
Με Β.Δ. που δημοσιεύτηκε στο υπ. αριθ. 204 ΦΕΚ της 16 Σεπτεμβρίου
1919, «Το εν τη Κοινότητι Ερμιόνης Νεκροταφείον υπάγεται εις τον εν
Ερμιόνη Ναό των Ταξιαρχών».
Το καλοκαίρι επισκέφθηκα
το παλαιό κοιμητήριο της πόλης μας, όπου αναπαύονται αρκετοί «γνώριμοι» των
παιδικών μου χρόνων. Με χαρά διαπίστωσα πως ο ναός του Αγίου βρίσκεται σε πολύ
καλή κατάσταση, σε αντίθεση με τα μνήματα που δεν είναι αντάξια του πολιτισμού
μας. Ορισμένα απ’ αυτά, όπως των Δεληγιάννηδων και του Ηλία Παπαδόπουλου, έχουν
σημαντική αξία για την τοπική μας ιστορία και κάποια άλλα είναι αξιοπρόσεχτα
για την αισθητική τους.
Οι
παλαιότεροι τάφοι που έχουν διασωθεί στο κοιμητήρι, μετά από μια σύντομη
έρευνα, είναι του Κωνσταντίνου Παπαμιχαήλ (1846-14/2/1909) και του Κυριάκου
Τέσση (1881-1910) που βρίσκονται σε καλή κατάσταση.
Είναι ευθύνη, νομίζω, όλων μας τόσο η ευπρέπεια του χώρου όσο και η διάσωση των
μνημείων από τις αναπόφευκτες συνέπειες του φθοροποιού χρόνου.
Χρόνια πολλά σε όλους τους εορτάζοντας και ιδιαίτερα στον μικρό Ανδρέα,
τον φίλο της Μυρτώς!
2. Οι φωτο είναι του
Σταμάτη Δαμαλίτη.
του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη
Είναι γνωστό, πως η ληστεία ήταν ένα από
τα σοβαρότερα προβλήματα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Από την εποχή του
Καποδίστρια1 σε πολλές περιοχές της ελεύθερης Ελλάδας
παρουσιάστηκαν κρούσματά της και η δράση ορισμένων ληστών πήρε μεγάλες
διαστάσεις, ώστε να γίνει αληθινή μάστιγα της Χώρας.
Τα χρόνια της αντιβασιλείας και της βασιλείας του
Όθωνα τα προβλήματα της ληστείας έγιναν εντονότερα. Οι ληστές γνωρίζοντας
άριστα τη μορφολογία των τόπων, όπου επιχειρούσαν τις επιθέσεις τους, τα
μονοπάτια, τα περάσματα, τα δύσβατα μέρη, τις σπηλιές και τα καταφύγια πολλές
φορές ξέφευγαν από την αστυνομία και τις ειδικές στρατιωτικές μονάδες που τους
καταδίωκαν. Διαβόητοι ληστές της εποχής του Όθωνα, μεταξύ των πολλών που έχουν
καταγραφεί, ήσαν οι Κακαράπης και Νταβέλης.
Το 1853 Δήμαρχος Ερμιόνης ήταν ο Δημήτριος Νικ.
Νικολάου.2 Είχε παντρευτεί τη Θεοδώρα Μήτσα, μοναχοκόρη του
Γιάννη Αδρ. Μήτσα και υπήρξε ένας ιδιαίτερα δραστήριος και ικανός δήμαρχος.
Στο υπ’ αριθμ. 2236 φύλο της 13ης Μαρτίου
1853 η εφημερίδα «ΑΘΗΝΑ» έγραφε σε σχετικό της δημοσίευμα για τη ληστεία και
τους ικανούς δημάρχους: «Έχει αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις ότι η
ληστεία, ένα έγκλημα που κατατρώει τα θεμέλια της κοινωνίας, εξουδετερώνεται
όπου η δημοτική αρχή παίρνει δραστήρια μέτρα… τουναντίον σε όποια μέρη η
δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρεται για τις ληστρικές επιδρομές και δεν παίρνει
μέτρα η ληστεία προάγεται και αναπτύσσεται. Είναι λοιπόν καλό, όσοι διοικούν το
σκάφος της πολιτείας προκειμένου να εξαφανιστεί το έγκλημα της ληστείας και να
εξοντωθούν οι ληστές να επιστήσουν την προσοχή στις δημοτικές αρχές και να
αμείβουν τους δημάρχους εκείνους που ενδιαφέρονται γι΄ αυτές τις περιπτώσεις
και συντελούν στην παγίωση της ασφάλειας στο κράτος. Γιατί και περισσότερο κόπο
καταβάλλουν και με ιδιαίτερη φιλοτιμία αναλαμβάνουν αυτή την επικίνδυνη
αποστολή.
Μεταξύ αυτών των δημάρχων που και άλλες φορές
διακρίθηκε για την ικανότητα και τη δραστηριότητά του είναι και ο δήμαρχος
Ερμιόνης Δημήτριος Νικολάου. Αυτός, το 1843, συνέλαβε μόνος του δύο από τους
πιο γνωστούς ληστές, τους οποίους παρέδωσε στις αρχές. Πρόσφατα, ανακάλυψε τους
αυτουργούς της ληστείας που διαπράχθηκε τον Ιούλιο του 1853 στο Καταφύκι,3 τοποθεσία
μεταξύ Ερμιόνης και Διδύμων κατά του δημόσιου εισπράκτορα, από τον οποίο οι
ληστές απέσπασαν πέντε χιλιάδες (5.000) δραχμές που ανήκαν στο δημόσιο ταμείο. Έτσι, ενώ με
βούλευμα του αρμόδιου συμβουλίου είχαν παραπεμφθεί κάποια πρόσωπα στο
κακουργιοδικείο ως δράστες της ληστείας, με τις προσπάθειες του δημάρχου
Ερμιόνης ανακαλύφθηκαν, ως δράστες, άλλα πρόσωπα. Για τον λόγο αυτό ο ανακριτής
ήλθε από το Ναύπλιο στην Ερμιόνη για να κάνει -επιτοπίως- τακτικές ανακρίσεις.
Έτσι τον δήμαρχο Ερμιόνης Δημήτριο Νικολάου, ο Υπουργός Εσωτερικών πρέπει
ιδιαίτερα να τον προσέξει και ανάλογα να τον ανταμείψει».
Επίσης να υπενθυμίσουμε πως και ο Γεώργιος Μίλησης,
όταν υπηρετούσε ως Πρωτοδίκης στην επαρχία Θηβών και Λεβαδείας, εξ αιτίας του
μεγάλου ζήλου που έδειχνε στην καταδίωξη της ληστείας, κινδύνεψε ιδιαίτερα και
κατάφερε να διαφύγει στη Χαλκίδα. Από εκεί ήρθε με πλοίο στον Πειραιά.4
Η εφημερίδα «Αυγή» της 14ης Μαρτίου
1864 έγραφε: «Η ύπαρξις ληστείας εις τα πρόθυρα των Αθηνών δεν
περιποιεί τιμήν εις την Κυβέρνησιν και οφείλει δια παντός να την
εξαλείψει». Στη συνέχεια αναφέρεται στον λήσταρχο Κίτσο και τη
συμμορία που δρούσε στον Μαραθώνα, ενώ την περιοχή είχε επισκεφθεί ο Βασιλιάς.
Στο ίδιο φύλο της εφημερίδας διαβάζουμε: «Ο προ ολίγον αποδράς εκ των
εν τη Λαμία φυλακών αρχιληστής Κρικώνης όστις υπεκρύπτετο έκτοτε εις τον Δήμον
Φαλάρων απήλθεν εις το Τουρκικόν και παρεδόθη μετά δύο εκ των συναποδρασάντων
εις τας εν Δομοκώ Τουρκικάς αρχάς απαλλάξας τον Δήμον εκείνον από τα βάρη της
καταδιώξεως».
Τα επόμενα χρόνια μετά τον Όθωνα η Βουλή προσπάθησε να
αντιμετωπίσει -δια νόμου- την καταδίωξη της ληστείας. Από την Εφημερίδα των
Συζητήσεων της Βουλής, αναφέρουμε πέντε συνεδριάσεις
12η/14 Ιανουαρίου 1871
13η/15 Ιανουαρίου 1871
20η/26 Ιανουαρίου 1871
22α/27 Ιανουαρίου 1871
23η/28 Ιανουαρίου 1871
στις οποίες η αντιμετώπιση της ληστείας συζητήθηκε
διεξοδικά. Στις συζητήσεις αυτές έπαιρνε τον λόγο και ο Αντώνης Στ. Μήτσας, που
ήταν τότε βουλευτής και αμείλικτος διώκτης των ληστών.5
Διαβόητοι ληστές εκείνων των χρόνων ήσαν οι
Καταραχιάς, Πανουργιάς, Αράπης, Παπασίμος, Βλαχαντώνης, Βάσος, Μαμούρης,
Κολοφωτιάς, Χουσάδας, Μαστραπάς, Κίτσος, Κρικώνης και οι οικογένειες των
Αρβανιτιάκηδων και των Κουκουβίνων.
ΣΗΜ.
1. Κρούσματα ληστείας
υπήρχαν και κατά την περίοδο του επαναστατικού αγώνα. Με επιστολή τους στις 12
Απριλίου 1827 και ενώ διεξάγονταν οι εργασίες της Γ’ Εθνοσυνέλευσης στην
Τροιζήνα, οι πληρεξούσιοι των νησιών διαμαρτυρήθηκαν για την ασυδοσία των
πειρατών και των ληστών. Ζήτησαν μάλιστα από την κυβέρνηση να λάβει μέτρα, αν
θέλει οι κάτοικοι να παραμείνουν στα νησιά και να μην τα εγκαταλείψουν.
2. Ιδιαίτερη αναφορά στον
Δημήτριο Νικολάου γίνεται στο βιβλίο μας «Πρόσωπα και γεγονότα της Εθνανάστασης
του 1821 στον Κάτω Ναχαγιέ» τ.Β, Αθήνα 2021.
3. Καταφύκι ή
Μυγγυριστέα: Τοποθεσία Β.Δ. της Ερμιόνης με μεγάλη χαράδρα ανάμεσα σε δύο
υψηλούς και κατακόρυφους βράχους. Δυτικά της χαράδρας υπάρχει ένας απότομος
βράχος περίπου 200 μέτρων.
4. Επικήδειος λόγος του Εμμ.
Ρέπουλη στον Γεώργιο Μίληση στο βιβλίο μας «Πρόσωπα και γεγονότα της
Εθνανάστασης του 1821 στον Κάτω Ναχαγιέ, τ. Β΄, Αθήνα 2021, Β΄ έκδοση, Δήμος
Ερμιονίδας, Ιούλιος 2021.
5. Σπετσιώτης Μ. Γιάννης: «Ο καπετάν Αντώνης Σταμ. Μήτσας (1832 - 1897)», Αθήνα 2020.
Αίτημα για άμεση σύγκληση του Κοινοτικού Συμβουλίου Πόρτο Χελίου
Προς την Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Πόρτο
Χελίου.
κα Πρόεδρε,
Στο Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ε.Υ.Α Ερμιονίδας, που συνεδρίασε στις 25 Νοεμβρίου 2025, λήφθηκε η παρακάτω απόφαση: Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης για την προμήθεια με τίτλο «Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία μονάδας αφαλάτωσης υφάλμυρου νερού δυναμικότητας 1.000 κυβικά μέτρα /ημέρα για την υδροδότηση της περιοχής Πόρτο Χέλι της Δ.Ε.Υ.Α.Ερμιονίδας».
Επειδή στη Μελέτη που παρουσιάστηκε, σε ό,τι αφορά τη διάθεση της άλμης,
αναφέρεται ότι θα οδηγείται μέσα στο Λιμάνι του Πόρτο Χελίου, παρακαλούμε όπως
άμεσα συγκαλέσετε Κοινοτικό Συμβούλιο προκειμένου να ενημερωθούμε γι΄ αυτό,
τόσο οι Σύμβουλοι όσο και οι πολίτες.
Πόρτο Χέλι 27 Νοεμβρίου 2025
Στάϊκου Σοφία Κοινοτική Σύμβουλος
Αντωνιάδη Μαρία Κοινοτική Σύμβουλος
ΑΝΑΔΗΜΟΣΕΙΥΣΗ
-> γιατί απάντηση δεν παίρνουμε ….
Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023
Ακούστε με προσεκτικά κ.
Δήμαρχε και εσείς συνδημότες ...
κ. Γεωργόπουλε το Δημοτικό Ταμείο δεν είναι για να κάνετε πολιτικάντικα παιχνίδια εσείς και η παρέα σας ....
Είναι άλλο πράγμα ο
απολογισμός στο Δ.Σ. και πολύ διαφορετικό η Λογοδοσία του Δήμαρχου στους
Δημότες, για τα οικονομικά πεπραγμένα του Δήμου σε ειδική συνεδρίαση!!! ...
Πρέπει να γνωρίζουν
όλοι οι δημότες πως αυτή η διαδικασία -> της ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ του ΔΗΜΑΡΧΟΥ (κάθε
χρόνο όπως ορίζεται από το Δημοτικό Κώδικα) είναι τιμητικά η κορυφαία του
θεσμού του ΔΗΜΟΥ και της ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ και πρέπει να την επιζητούν αν
θέλουν να έχουν την τιμή να έχουν τον τίτλο για να λέγονται ΠΟΛΙΤΕΣ ή ΔΗΜΟΤΕΣ!!
...
Φυσικά, πολλοί
δήμαρχοι που δεν είναι καθαροί... στη διαχείριση του ΔΗΜΟΥ «την
αποφεύγουν όπως ο διάβολος το λιβάνι»... -> Βλέπε
Δήμαρχο Ερμιονίδας
Επομένως κ. δήμαρχε αυτό
το παραμύθι -> ότι κάνατε απολογιαμό στο Δ.Σ. να το πείτε στους βολεμένους
σας, στους εκ γενετής κλακαδόρους και δουλοπρεπείς(!) στους «ευλαβείς
προσκυνητές σας» …
Με πληροφόρησαν ακόμα κ.
δήμαρχε, πως κάνατε σχόλιο στη σελίδα σας στο facebook από την οποία χωρίς κανένα δημοκρατικό φραγμό
τουλάχιστον ως δήμαρχος με έχετε αποκλείσει να την επισκέπτομαι και σχολιάζετε
τις συνεχείς αναφορές μου για Λογοδοσία απευθείας στους δημότες περί των
οικονομικών πεπραγμένων του Δήμου. Γράφετε ό,τι θέλετε, χωρίς καμία συστολή
έτσι για ξεκάρφωμα και παραπληροφόρηση των Δημοτών!!
Γιάννης Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ερμιονίδας
6 ώρ. ·
https://m.facebook.com/story.php...
Αυτό το περιεχόμενο δεν είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή
Αυτό συνήθως συμβαίνει
επειδή ο κάτοχος την κοινοποίησε μόνο σε μια μικρή ομάδα ατόμων, άλλαξε ποιος
μπορεί να την βλέπει ή την διέγραψε.
Πάντως, εγώ είμαι εδώ
και σας περιμένω ...
Με πληροφόρησαν ακόμα κ.
δήμαρχε, πως ο διορισμένος από εσάς πρόεδρος του Ν.Π. ΚΠ.Α.Π.Π. σας (στις μέρες μας απέκτησε για το μεροκάματο άλλα οφίτσια...)προτρέπει
να μου στείλετε το σχόλιό σας, αποκαλώντας με ειρωνικά οικονομολόγο…
Εγώ ποτέ στη ζωή μου
«δεν προσκύνησα κατουρημένες ποδιές» για ένα ψευτομεροκάματο και ό,τι άλλο
προκύψει στη συνέχεια… Δεν είμαστε όμοιοι, δεν έχουμε την ίδια περπατησιά στη
ζωή μας…
Τώρα ποιος είναι οικονομολόγος και έχει
μετρήσει εκατομμύρια δραγμές και τα ανάλογα σε ευρώ στα γκισέ των Τραπεζών και ποιος είναι ο
πενταροχαύτης... στην μικρή μας κοινωνία το γνωρίζουν οι συμπολίτες μας…
STAM.DAM.D.
Ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία -> κάποιοι την έγραψαν και τη ζωγράφισαν με τη δική τους τη ματιά ….
ΦΩΤΟ – ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.