Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019

Δεν προλαβαίνει ο Δήμος μας (δηλαδή εμείς οι δημότες) να πληρώνει δικηγόρους για τις αγωγές που μας κάνουν....

Ο νυν δήμαρχος με το καλωσόρισες στο Δήμο, είναι υποχρεωμένος να πληρώσει οικονομικές, δικαστικές και άλλες υποχρεώσεις, που δημιούργησε η πρώην δημοτική αρχή και πάει λέγοντας..  
Κατά τ'αλλα έχουν το θράσος και την αναίδεια 
να θέλουν  να διοικούν συνέχεια στο πουθενά, έτσι χύμα... 
Δεν έχουν κανένα πρόβλημα οι άνθρωποι... 
Μήπως αυτοί πληρώνουν;; ... 
Ωστόσο, στη σύνταξη του πρακτικού δεν αναφέρεται η αιτία, που ο Δήμος χρωστάει στην εν λόγω εταιρεία 38.505.03 € τα οποία ζητάει με την αγωγή της προς το Δήμο...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------  




«Προτάσεις έργων της Κοινότητας Ερμιόνης για ένταξη στο Τεχνικό Πρόγραμμα Δήμου Ερμιονίδας έτους 2020»

Αυτή την ανάρτηση αποθηκεύτε την ή τυπώστε την 
για να δείτε πόσα έργα θα υλοποιηθούν από το Δήμο... 

Όσα δεν έκανε ο Δήμος Ερμιόνης επί 16 χρόνια με δήμαρχο τον Λεμπέση 

και με πακτωλό χρημάτων από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους 
που ήταν ανίκανος να μπει στα προγράμματα και να τα απορροφήσει για το Δήμο,
 τα ζητάνε τώρα για το 2020 "στα χρόνια των ισχνών αγελάδων"!... 

 Συναγωνίζονται συμπολίτευση και αντιπολίτευση της Κοινότητας Ερμιόνης 
ποιοι θα κάνουν τις πιο πολλές και δύσκολες προτάσεις εντυπωσιασμού!...

Κάντε καμιά δεξίωση που ξέρετε και προσκαλέστε τους γνωστούς επισήμους,  ημιεπισήμους και μη, καταθέστε και στεφάνια στο μνημείο των Ηρώων μας και αφήστε τα αυτά, γιατί είσαστε δοκιμασμένοι, αμφοτέρων των ζυγών! ... 

Φανταζόσαστε τον πονοκέφαλο του Δημάρχου εάν οι 8 κοινότητες του Δήμου  
έχουν κάνει (τηρουμένων των αναλογίων) το ίδιο εύρος προτάσεων
 για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2020;; ...
Οψόμεθα..

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 


ΥΓ. Η πιο «ωραία και πρώτη πρόταση» στη λίστα της αντιπολίτευσης αυτή του επικεφαλής Μέξη Πάνου με αναφορά για επισκευή του μύλου «Κρόθι» που σκανδαλωδώς καταστράφηκε από τους γνωστούς – άγνωστους επί θητείας του στη διοίκηση της Κοινοτικής αρχής… 
Ελάτε παιδιά της Ερμιόνης μας βλέπουνε…
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Θύμισες από τα ασύδοτα... και σπάταλα... χρόνια του «αείμνηστου» Δήμου Ερμιόνης

Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο, αυτό που δεν διέγραψε ο χάκερ, 
με τους γνωστούς  βρομερούς και τρισάθλιους εντολείς του ...
6 Δεκεμβρίου 2012
--------------------------------------------------------------------------------------------
Θύμισες από τα χρόνια που ο  τέως δήμαρχος Ερμιόνης μίλαγε για φορείς (σφραγίδες) που δεν υπήρχαν και σε κάθε εθνική γιορτή οι εκπρόσωποί τους έβγαιναν  σαν τα σαλιγκάρια μετά τη βροχή... να καταθέσουν τα δάφνινα στεφάνια  στο μνημείο των πεσόντων Ηρώων μας,  που ετοίμαζε πελατειακά η δημοτική αρχή (υπήρχε και περίσσευμα για έκτακτες περιπτώσεις...) και το χειροκρότημα από το πόπολο, πήγαινε σύννεφο!! Ήταν οι εποχές, που υπήρχε εκτός των άλλων το σύνθημα από την τότε δημοτική αρχή... «πάρε και εσύ ένα στεφάνι να καταθέσεις μπορείς...»


Όμως, οι καιροί αλλάζουν και ο σημερινός Δήμαρχος του ενιαίου Δήμου Ερμιονίδας δεν είναι  «δεδομένος» για κανέναν,  παρά μόνο για τους θεσμούς και κυρίως, να υλοποιεί τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όταν οι δημοτικοί σύμβουλοι προσέρχονται σ' αυτό, διότι έχουμε και αυτό το θλιβερό φαινόμενο, των απόντων από την αντιπολίτευση... 
Αυτό και μόνο της στάσης και της συμπεριφοράς του σημερινού Δημάρχου μάς κάνει υπερήφανους και αυτό μας είναι αρκετό, να αντισταθούμε στη φτώχεια και τη μιζέρια που μας δημιούργησαν, κάποια φαντάσματα του παρελθόντος...
ΣΤΑΜ.  ΔΑΜ. 

ΥΓ. Μόλις μας ενημέρωσαν  στη σημερινή συνάντηση  (για πρώτη φορά σε τέτοιες διαδικασίες  στα δύο αυτά χρόνια λειτουργίας του νέου δήμου) παραβρέθηκε  ο  τέως Ερμιόνης. Προφανώς... είχε άποψη για τη διαχείριση των απορριμμάτων από τότε που η δημοτική αρχή Ερμιόνης τους έβαζε φωτιά και τα έκαιγε, μέχρι την παραμονή της αποχωρήσεώς της, καιγόταν η χωματερή της Θερμησίας.
Έχει άποψη... ακόμα, για τη λειτουργία του βιολογικού σταθμού Ερμιόνης, που μετά από 16 χρόνια δημαρχίας του και με εισροή πακτωλό χρημάτων από την Ε.Ε.,  τον αποπεράτωσαν οι ιδιώτες - ευεργέτες Ευάγγελος Γούτος και Αντώνης Ψυχογιός και αυτός, τον λειτούργησε και τον παρέδωσε χωρίς άδεια λειτουργίας και τα υγρά απόβλητά του πάλι τα έριχνε παράνομα, στη θάλασσα!!! 
φυσικά, δε μιλάμε για το "νεκροταφείο" του βιολογικού σταθμού Θερμησίας και άλλα πολλά, πάρα πολλά, που ουκ εστί  τέλος....


Προς τον τέως του πάλαι ποτέ Δήμου Ερμιόνης τους όψιμους ενδιαφερόμενους και κάθε επίσημο... του Δήμου μας -αντί για καλημέρα...


Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - 15 Δεκεμβρίου 2012
-----------------------------------------------------------------------------------
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Μέριμνα για αποκατάσταση του εγκαταλελειμμένου μνημείου
της ρωμαϊκής σαρκοφάγου στην Ερμιόνη... 

Την 19 η του μηνός Δεκεμβρίου, ημέρα Τετάρτη του τους έτους 2012 και ώρα 13.30 μ.μ., 
θα συνεδριάσει  η Οικονομική Επιτροπή στο Δημοτικό Κατάστημα Κρανιδίου για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα κατωτέρω θέματα της ημερήσιας διάταξης:
ΘΕΜΑ1οΟρισμός Δικηγόρων και ψήφιση αντίστοιχων  πιστώσεων.
ΘΕΜΑ2οΨήφιση πιστώσεων.
ΘΕΜΑ3Ο: Κατάρτιση όρων για ενοικίαση αποθηκευτικού χώρου για τις ανάγκες του Δήμου Ερμιονίδας.
ΘΕΜΑ4ο:Ανάθεση της μελέτης «Ανάπλαση πλατείας Κύπρου της Δ.Κ. Κρανιδίου».

ΘΕΜΑ5ο:Ανάθεση της μελέτης «Ρωμαϊκού ταφικού Μνημείου Ερμιόνης» και ψήφιση αντίστοιχης πίστωσης».
εν τόπω χλοερώ εν τόπω αναψύξεως...
Τελικά έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια από τότε που  στο Δ.Σ.  (2006) του  Δήμου Ερμιόνης οι τέως... αποφάσισαν για το μνημείο της ρωμαϊκής σαρκοφάγου που βρίσκεται σχεδόν πεταμένη έξω από το Υπολιμεναρχείο Ερμιόνης, να τοποθετηθεί σε ένα χώρο που να τιμά την ιστορία της. 
Η μελέτη όπως πληροφορούμεθα είχε ανατεθεί από την τότε δημοτική αρχή σε αρχιτεκτονικό γραφείο μελετών στην Αθήνα αλλά όπως συνήθως δεν είχαν πληρώσει "οι άρχοντές μας" το κόστος της περίπου 6.500 - 7.000 €. 
Έτσι έμενε στα συρτάρια ανυλοποίητη!! ... 
Η σημερινή δημοτική αρχή τη βρήκε μέσα στις τόσες εκκρεμότητες (οικονομικές και άλλες) που κληρονόμησε από τον πρώην Δήμο Ερμιόνης και τώρα κινεί τις διαδικασίες για να τοποθετηθεί το μνημείο σε χώρο που ταιριάζει με την ιστορία του.


ΥΓ. Τι άλλο μπορούμε να πούμε με αυτόν  τον τέως Ερμιόνης;; 
Το κακό είναι πως δεν καταλαβαίνει ... τι ζημιά   έκανε στον τόπο και ακόμα ελπίζει...
 και αναιδώς(!) έχει κάνει κατάληψη  του παραθρονίου  στην εκκλησία, 
που έχει σκαλισμένο τον δικέφαλο αετό και σταυρό στην κορυφή... 
Φανταστείτε αλαζονεία! ...


π. Ιωάννη  Αμπελά μας ακούτε;; - μας διαβάζετε;; ...

ΣΤΑΜ.  ΔΑΜ. 

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

Μη φοβάσαι την ηλικία σου αλλά τα χαμένα χρόνια! - πάρτο χαμπάρι...


Πολύ ενδιαφέρον και συμβουλευτικό κείμενο
από τα άδυτα του διαδικτύου...

Τριανταρίζω σιγά-σιγά, έτσι που λες· τριανταρίζω όπως τριαντάρισαν κι άλλοι πριν από εμένα, ακριβώς όπως θα τριανταρίσουν κι οι υπόλοιποι κάποια στιγμή. 
Θυμάμαι κάπου-κάπου τον δεκαεξάχρονο εαυτό μου να αναφέρεται στα τριάντα ως την «αρχή του τέλους» κι έπειτα την κρίση που έπαθα στα εικοσιπέντε σκεπτόμενος πως το τέλος αυτό παραείναι πλέον κοντά, και πως κάτι πρέπει να γίνει για να σταματήσει αυτό το αστείο με τα χρόνια που περνάνε καθώς μόνο αστείο δεν ήταν πια.
Και καθώς κυλάει η τελευταία πενταετία, πολύ γρηγορότερα απ’ τις προηγούμενες πενταετίες οφείλω να ομολογήσω, προς έκπληξή μου το άγχος μετατράπηκε σε στωικότητα. Θα γίνω τριάντα, ναι, όπως κάποτε έγινα είκοσι, όπως ευελπιστώ να γίνω κι εκατό, κι αυτό –όλως παραδόξως- δε με τρομοκρατεί πια ούτε στο ελάχιστο. Ξέρεις γιατί; Γιατί κάποια στιγμή μέσα σε αυτήν την πενταετία μαγικά συνειδητοποίησα πως είναι ευλογία να μεγαλώνεις και προνόμιο που πολλοί βάναυσα στερούνται για τον έναν ή τον άλλο λόγο.
Παρατηρούσα, που λες κατά καιρούς, γέρους ετών είκοσι και νεαρούς ετών πενήντα, συνομήλικούς μου να φυτοζωούν σε πεθαμένες σχέσεις, μικρότερους από εμένα να έχουν το «βαριέμαι» προσευχή και τη γιαγιά μου να λάμπει σαν πεντάχρονο από υπερηφάνεια όταν κατάφερε επιτέλους (οκ, νόμιζε πως κατάφερε) να λύνει Sudoku. Είδα νέους ανθρώπους να χάνονται στα καλά καθούμενα και μεσήλικες με ζωές στρωμένες να κάνουν νέες αρχές απ’ το πουθενά και ξαφνικά αρνήθηκα πως ένας αριθμός είναι ικανός να μου καθορίσει τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω στη ζωή μου από εδώ και πέρα.
Αν ήταν όσο εύκολο ακούγεται; Όχι φυσικά, ήθελε δουλειά, πάντα θα θέλει. Ξέρεις, όταν αποφασίζεις να ζήσεις σαν οντότητα κι όχι σαν αριθμός, έχεις διαρκώς να αντιμετωπίζεις ένα στρατό ηλιθίων που αγχώνεται για εσένα που μεγαλώνεις και δεν έχεις βρει το άλλο σου μισό, που παντρεύτηκες και δεν έκανες ακόμα παιδιά, που δεν παντρεύτηκες, που δεν έχεις γυρίσει αρκετά τον κόσμο τώρα που είσαι νέος, που γυρίζεις όλη την ώρα και «πότε θα νοικοκυρευτείς, όταν δε θα σε παίρνει κανένας;» κι άλλους τόσους πρόθυμους να σου υποδείξουν τι κάνεις λάθος, πολύ απλά επειδή επέλεξες να ζεις τη ζωή σου διαφορετικά από αυτούς.
Να σου πω ένα μυστικό; Δεν είσαι γιαούρτι για να λήξεις, μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, στην ηλικία που θέλεις να το κάνεις. Δεν είσαι αναγκασμένος να κάνεις τη σωστή επαγγελματική επιλογή στα δεκαεπτά σου, κάτι τέτοιο είναι ουτοπικό και βάρβαρο. Δεν είσαι υποχρεωμένη να κάνεις παιδιά πριν τα τριάντα αν δε νιώθεις έτοιμη, υπάρχουν γυναίκες εκεί έξω που τεκνοποιούν στα σαρανταφεύγα, υιοθετούν ή δεν κάνουν και καθόλου παιδιά, λόγος δεν πέφτει σε κανέναν στενόμυαλο βλάκα εκεί έξω που αν έχει ήδη κάνει παιδιά πρέπει να λυπάσαι που πιθανότατα θα τα κάνει σαν τα μούτρα του.
Ούτε εσύ είσαι υποχρεωμένος να είσαι επαγγελματικά φτασμένος στα τριάντα σου, τόσο ώστε να ζεις μια ολόκληρη φαμίλια, δεν είσαι καν αναγκασμένος να έχεις αποφασίσει τι δουλειά θέλεις να κάνεις. Δεν πρέπει σώνει και ντε να γίνεις οικογενειάρχης αν γουστάρεις να ξεπαρταλιάζεσαι, ίσα-ίσα, τιμή σου και καμάρι σου που δεν έγινες από εκείνους τους γαμπρούληδες που φοράνε τη βέρα τους με τιμή και δόξα και «φλερτάρουν» γκομενάκια σε τουαλέτες και πίσω καθίσματα αυτοκινήτων όταν βγαίνουν για «ένα χαλαρό ποτό με τα παιδιά».
Κι αν θέλεις να γίνεις νοικοκυρά, γίνε -αρκεί να είναι επιλογή δική σου. Κι αν θέλεις να παντρευτείς τον παιδικό σου έρωτα, παντρέψου τον. Κι αν θέλεις να γυρίσεις τον κόσμο ξυπόλητος με μια κιθάρα, κάνε το. Κι αν σιχάθηκες την πόλη, τράβα σε ένα χωριό να ηρεμήσεις, κι αν το μετανιώσεις ξαναγύρισε πίσω στο καυσαέριο. Κι αν θέλεις να κάνεις τσουλήθρα στα σαράντα σου, κάνε (σ.σ όχι στις πολύ στενές παιδιά, μια φορά σφήνωσα και την κατέβηκα περπατητό), κι αν θέλεις να παίξεις μπουγέλο με τα παιδιά σου, παίξε, κι αν θέλεις να γίνεις ηθοποιός, στείλε στο διάολο τη Νομική και το γραφείο της μαμάς σου και γίνε.
Πες «όχι», πες «ναι», πες «συγγνώμη», πες «σε θέλω», πες «τράβα γαμήσου», μόνο ζήσε τα χρόνια σου όπως θέλεις εσύ, όχι όπως σου είπαν πως πρέπει να τα ζήσεις. Να αγαπάς τα κεράκια στην τούρτα σου, τις γραμμές στο πρόσωπό σου, τα σημάδια στο σώμα σου και τις ουλές στην ψυχή σου και να ψάχνεσαι πάντα για εκείνο το βήμα που θα σε πάει παραπέρα. Δεν είναι τρομακτικές οι ηλικίες, τρομακτικά είναι αυτά τα βάναυσα χρονοδιαγράμματα που επιβάλει στους ανθρώπους η κοινωνία για να τους βάζει σε κουτάκια και να μην αποτελούν απειλή για τη σιχαμερά στοιχισμένη της δομή.
Δεν έχεις να φοβάσαι ούτε τα «-άντα» ούτε τα «-ήντα», τα χαμένα χρόνια έχεις να φοβάσαι, παρ’ το χαμπάρι τώρα που είναι νωρίς. Βασικά πάντα νωρίς θα είναι, ξέρεις γιατί; Γιατί όσο φροντίζεις να κρατάς την ψυχή σου νεαρή, δεν θα είναι δυνατόν να είναι αργά.
Συντάκτης: Φρόσω Μαγκαφοπούλου
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη 

«Η πραγματική αξία δεν χάνεται ακόμα και τσαλακωμένη... και λασπωμένη...»


Ένας καθηγητής κρατούσε ένα χαρτονόμισμα των 20 ευρώ και ρώτησε τους μαθητές:«Ποιός θέλει αυτό το χαρτονόμισμα των 20 ευρώ;» Όλοι στην αίθουσα σήκωσαν πάνω το χέρι. Τότε ο καθηγητής το τσαλάκωσε και ξαναρώτησε...«Υπάρχει κάποιος που θέλει ακόμη αυτό το τσαλακωμένο χαρτονόμισμα;» 

 Όλοι στην αίθουσα σήκωσαν πάλι πάνω το χέρι. 
Έπειτα έριξε το χαρτονόμισμα στο πάτωμα και άρχισε να το κλωτσά και να χοροπηδά πάνω στο 20ευρω με τα παπούτσια του.Το μάζεψε από το πάτωμα τσαλακωμένο, λερωμένο, λασπωμένο και τους ξανάκανε την ίδια ερώτηση:«Ποιος θέλει αυτό το τσαλακωμένο, λερωμένο, λασπωμένο, χαρτονόμισμα των 20 ευρώ;»
 Όλοι ξανά στην αίθουσα σήκωσαν πάνω το χέρι. 
Φίλοι μου τους είπε: «Σήμερα θα πάρετε ένα μεγάλο μάθημα. Ό,τι και να έκανα στο χαρτονόμισμα εσείς πάλι το θέλατε γιατί δεν έχασε την αξία του. Ακόμη αξίζει 20 Ευρώ!!! Πολλές φορές στην ζωή, μας τσαλακώνουν, μας κτυπούν, μας ρίχνουν κάτω στο πάτωμα, μας ποδοπατούν… άνθρωποι και γεγονότα. Έτσι, πιστεύετε πως πλέον δεν έχετε καμία αξία…; 
Aλλά η πραγματική σας αξία δε θα έχει αλλάξει στα μάτια αυτών που σας αγαπούν πραγματικά.… 
Ακόμη και τις μέρες που δεν είμαστε στα καλύτερά μας, η αξία μας παραμένει» 

πηγή: ΜΥΘΑΓΩΓΙΑ

Μήνυμα του ΠτΔ για το Πολυτεχνείο: - ...Διαρκής πηγή έμπνευσης ως προς την αξία της Ελευθερίας..

>>> https://hellasjournal.com/




«Η Επέτειος της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου, αυτής της κορυφαίας στιγμής της Αντίστασης κατά της εθνικώς εγκληματικής εφτάχρονης δικτατορίας 1967-1974, είναι Επέτειος Μνήμης των Αγωνιστών και των θυμάτων που έπεσαν στον βωμό της Δημοκρατίας, κατά την διάρκεια αυτής της σκοτεινής περιόδου» σημειώνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος. Στο μήνυμά του για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπογραμμίζει: «Είναι όμως, ταυτοχρόνως, και διαρκής πηγή έμπνευσης ως προς την αξία της Ελευθερίας, η οποία για εμάς, τους Έλληνες, είναι, όπως έχει αποδείξει η Ιστορία μας, αρχή βιωματική, με την έννοια ότι οι Έλληνες είμαστε Λαός και Έθνος της Ελευθερίας»
«Κατά συνέπεια, η Επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου μας υπενθυμίζει ότι οφείλουμε ν’ αγωνιζόμαστε υπέρ της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας στο διηνεκές, εκπέμποντας, urbi et orbi, το μεγάλο “Όχι” σε κάθε μορφής τυραννία και το μεγάλο “Ναι” στον Άνθρωπο και τα Θεμελιώδη Δικαιώματά του» καταλήγει ο κ. Παυλόπουλος. 
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Γιάννης Σπετσιώτης - Από τις αναζητήσεις στη μελέτη του στα Μουσικοπαιδαγωγικά κείμενα του Πλάτωνα, μέχρι στα δημοτικά τραγούδια και τις παραδόσεις της Ερμιόνης ! ....


Από τους Κάρες στα …μοιρολόγια της Ερμιόνης



του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη


Οι Κάρες, ένας από τους λαούς που κατά τη 2η χιλιετηρίδα εγκαταστάθηκαν στα παράλια της Αργολίδας/Ερμιονίδας, άσκησαν ευεργετική επίδραση στους αυτόχθονες κατοίκους της.1Με αφορμή αυτή τη χρήσιμη πληροφορία επιθυμώ να σημειώσω τα παρακάτω.
Τους Κάρες, αρχαίο λαό της Μικράς Ασίας, που κατοικούσε Ν.Δ. της Ιωνίας στις απόκρημνες περιοχές της Μιλήτου και της Μυκάλης, τους αναφέρει ο Όμηρος αποκαλώντας τους βαρβαρόφωνους (ξενόγλωσσους) καθώς και ο Ησίοδος. Σύμφωνα με τα πορίσματα επιστημονικών ερευνών πρόκειται για φυλή Θρακική ή Πελασγική, ενώ κατ’ άλλους έχουν κοινή καταγωγή με τους αρχαίους Κρήτες. Στους χρόνους της μεγάλης τους ακμής, οι Κάρες, ήσαν θαλασσοκράτορες και εξαπλώθηκαν στις ακτές και τα νησιά του Αιγαίου Πελάγους φθάνοντας μέχρι τον Εύξεινο Πόντο, όπου ίδρυσαν αρκετές πόλεις.
Ενώ, όμως, κατά τους χρόνους της δόξας τους θεωρούνταν λαμπροί πολεμιστές, αργότερα απέκτησαν τη φήμη δολίων, ευτελών και κακών ανθρώπων. Απέφευγαν τις ευθύνες και τους κινδύνους επιφορτίζοντας άλλους με αυτούς, όπως αποδεικνύεται και από διάφορες παροιμίες και παροιμιώδεις εκφράσεις που διασώθηκαν. Λέγεται π.χ. για ανθρώπους που αποφεύγουν τον κίνδυνο και αφήνουν να κινδυνεύσουν άλλοι στη θέση τους: «εν Κάρι κινδυνεύεις». Επίσης για ανθρώπους που χαρακτηρίζονται δόλιοι, ευτελείς και χυδαίοι λέγεται η φράση «εν Καρός μοίρα».2
Στο έβδομο βιβλίο των «Νόμων» του Πλάτωνα ο Αθηναίος, ένα από τα κύρια πρόσωπα του έργου, θεωρεί αναγκαίο, μεταξύ άλλων, τον καθορισμό βασικών κανόνων και αρχών προκειμένου να τελούνται οι διάφορες γιορτές κατά τη διάρκεια του χρόνου, ώστε να επιτελούν τον βασικό σκοπό τους που είναι ο σεβασμός και οι τιμές προς τους θεούς. Επίσης κρίνει απαραίτητο τον ορισμό ύμνων, μελωδιών, τραγουδιών και χορών που προξενούν ευχάριστη διάθεση στους ανθρώπους. Στη συνέχεια ο Αθηναίος υποστηρίζει ότι:
«Κι αν κάποτε, χρειαστεί ν’ ακούσουν οι πολίτες τέτοια θρηνολογήματα, σε μέρες όχι καθαρές μα αποφράδες, τότε οφείλουμε να φέρουμε απ’ έξω χορωδίες με πληρωμή καθώς είναι εκείνοι που πληρώνονται για να συνοδεύουν με κάποια καρική μουσική τους πεθαμένους στις κηδείες».
Έτσι, επειδή η καρική μουσική ήταν πένθιμη και θρηνητική, οι Έλληνες συχνά χρησιμοποιούσαν Κάρες πληρώνοντάς τους για να συνοδεύουν με θρηνώδη τραγούδια και οδυρμούς τους νεκρούς. Αυτά τα τραγούδια θεωρούνταν μάλιστα, όχι μόνο ανάξια λόγου αφού τη μουσική τους τη χαρακτήριζαν βάρβαρη αλλά και επιβλαβή για την ψυχική υγεία των ανθρώπων. Για τον λόγο αυτό ο Ευριπίδης κατηγορήθηκε από τον Αισχύλο, καθώς στα έργα του παίζονταν σκοποί στον καρικό αυλό και έπαιρναν μέρος και μοιρολογίστρες.

Τα τραγούδια εκείνα, που τα μουσικά τους ακούσματα χάθηκαν οριστικά και που μέχρι σήμερα δεν έχουν βρεθεί τεκμήρια της μουσικής γραφής τους, μπορούμε να τα παρομοιάσουμε με τα μοιρολόγια. 
Τη γνωστή και πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία των Δημοτικών μας Τραγουδιών που αποτελεί αντικείμενο μελέτης, μέχρι τις ημέρες μας, διαπρεπών μουσικολόγων Ελλήνων και ξένων.3 
Τέτοια «τραγούδια», μοιρολόγια, στην Ερμιόνη δεν βρέθηκαν. 
Στην ανέκδοτη μελέτη-συλλογή «Τα Δημοτικά Τραγούδια της Ερμιόνης» έχω καταγράψει δυο στροφές από μοιρολόγι, που μου τις είχε πει η μακαρίτισσα Ματίνα Μπουκουβάλα, χωρίς, ωστόσο, να θυμάται το σκοπό του.
«Μαύρος αητός επέρασε από το μαγερειό μας
κι εσκόρπισε το σπίτι μας και το νοικοκυριό μας!
Ο Χάρος θέλει σκότωμα με σιδερένιες μπάλες,
γιατί χωρίζει ανδρόγυνα, παιδιά απ΄ τις μανάδες».
Ως μοιρολόγια στην Ερμιόνη μπορούμε, επίσης, να θεωρήσουμε τις σύντομες αναφορές στη ζωή του νεκρού που έκαναν κλαίγοντας οι δικοί του άνθρωποι καθώς τον «ξενυχτούσαν». Η μητέρα μου στις σημειώσεις της έχει καταγράψει μερικές απ’ αυτές.
- Πατέρα μας, το πανωφόρι που μου αγόρασες και 
το κρέμασα στην πρόκα δεν πρόφτασα να το φορέσω!
 Πάντα θα σε θυμάμαι! Καλέ μου, νοικοκύρη μου, κουβαλητή μου,
τα χρυσά σου χεράκια που δούλεψαν και μας μεγάλωσαν, 
θα τα φάει το χώμα!
Οι αναφορές αυτές είχαν το δικό τους ρυθμό και γίνονταν από γυναίκες που θρηνούσαν, σκυμμένες πάνω από το πρόσωπο του νεκρού.
 Άλλες φορές πάλι στέκονταν όρθιες, σήκωναν ψηλά τα λευκά μαντήλια με τη μαύρη περιμετρική κορδέλα, τα τραβούσαν ρυθμικά από τις δυο άκρες τους και ταυτόχρονα κλαίγοντας έλεγαν «τα μοιρολόγια τους».4
Τις ίδιες, ωστόσο, αναφορές σε νεκρούς έχουν κάνει κατά καιρούς και η Χριστίνα Ψαθά, η Μαρίνα Φασιλή και η Αικατερίνη Κοτταρά. 
Υποθέτω πως οι Ερμιονίτες (αντίθετα με τους κατοίκους άλλων περιοχών της Ελλάδας, π.χ. της Μάνης), ακολουθώντας, ίσως, το «παράδειγμα» των αρχαίων Ελλήνων, δεν είχαν τη διάθεση να εμπλουτίσουν, να παραλλάξουν, να αυτοσχεδιάσουν δημιουργώντας τραγούδια με θρηνητικό περιεχόμενο, καθώς δεν ταίριαζαν στην ιδιοσυγκρασία τους.
ΣΗΜ.
1.   Γιάννη Αγγ. Ησαΐα, «Ιστορικές Σελίδες του Δήμου Ερμιόνης…», Αθήνα 2005
2.     Με τους Κάρες ασχολήθηκα για πρώτη φορά στη μελέτη μου «Μουσικοπαιδαγωγικές αναζητήσεις στα Πλατωνικά Κείμενα», που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Ελληνοχριστιανική Αγωγή» (Τεύχος 322, Δεκέμβριος 1984).
3.     Για τα μοιρολόγια οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πλήθος πληροφοριών και ακουσμάτων στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και δισκογραφία.
4.   Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη, «Λαογραφικά θέματα της Ερμιόνης - Ο θάνατος», Προς έκδοση.

Περί ενίσχυσης και επαρκούς στελέχωσης του Κέντρου Υγείας Κρανιδίου του Δήμου Ερμιονίδας.

Από την ιστοσελίδα του Δήμου 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Μελίνας Μερκούρη 11
τ.κ.:  213 00 Κρανίδι
Τηλ: 2754-360010


Κρανίδι, 14.11.2019
Αρ. πρωτ.: 9023

Προς: Υπουργείο Υγείας Γραφείο κ. Υπουργού
 ΚΟΙΝ: Πίνακας Αποδεκτών



Θέμα: Περί ενίσχυσης και επαρκούς  στελέχωσης του Κέντρου Υγείας Κρανιδίου του Δήμου Ερμιονίδας.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
>>>>

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Περί ρωμαϊκής Σαρκοφάγου το σπουδαίο εύρημα στην Ερμιόνη - συνέχεια...

Επί πλέον  κ. Δήμαρχε και κ. Πρόεδρε της Κοινότητας Ερμιόνης, θα έπρεπε να γνώριζε  η κα Πρόεδρος του Ι.Λ.Μ.Ε. ότι σχετικό σχόλιο για τη ρωμαϊκή Σαρκοφάγο έχει γραφτεί από τον κ. Λίνο Μπενάκη - Πρόεδρο της Εταιρείας Μελετών Ερμιονίδας και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Στην Ερμιόνη άλλοτε και τώρα» (αριθμός τεύχους 6  το 2010) 

Ένα περιοδικό, το οποίο βγαίνει από το υστέρημα πολλών συμπολιτών μας, 
που το έχουν αγκαλιάσει εδώ και δέκα (10) χρόνια.

«Και τώρα καληνύχτα»....
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.


Αφιερωμένο εξαιρετικά στην επέτειο των γεγονότων της "16ης -17ης Νοεμβρίου 1973 στο Πολυτεχνείο"...


...σ' αυτούς τους πολλούς που δεν είναι φασίστες...
....αλλά κυρίως, σ' αυτούς τους λίγους,  που είπαν -
«πάνε να πεις στη μάνα μου τα ρούχα μου να δώσει…»


1971 - Ο μέτοικος

Πάνε να πεις

Νταλάρας Γιώργος

Πάνε να πεις στη μάνα μου τα ρούχα μου να δώσει
τι το φτωχό κορμάκι μου το χώμα θα το λιώσει
Πάνε να πεις στους φίλους μου να μη με περιμένουν
γιατί και τα ψηλά βουνά ραγίζουν και πεθαίνουν
Μόνο σ' αυτή π' αγάπησα μη φτάσει το χαμπέρι
γιατί είναι είκοσι χρονών κι από καημό δεν ξέρει

..«Καλά ξυπνητούρια κα. πρόεδρε του Ι.Λ.Μ.Ε.»!...

… Κύριε δήμαρχε και πρόεδρε της Κοινότητας Ερμιόνης, "οι εκπρόσωποι του πολιτισμού, της ιστορίας, της λαογραφίας των παραδόσεών μας,  καθώς και οι  λοιποί παράγοντες και επίσημοι στο Δήμο μας",  δεν μας δίνουν την ευκαιρία να πούμε έστω μια χαρούμενη καλημέρα…
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Κλικ εδώ >>> Τίνα Αντωνοπούλου. «Η άφωνη αλλά ομιλούσα θλίψη του Ρωμαϊκού Ταφικού Μνημείου της Ερμιόνης»




Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Ο Γιώργος Νοταράς με παρρησία δημόσια καταγγέλλει στο blog του ...

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Εδώ >>> http://oalivanistos.blogspot.com/
ΚΥΡΙΑ ΑΛΚΗΣΤΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Φύλακα Άγγελο των αρχαιοτήτων Αργολίδας.

Αξιότιμη κυρία Παπαδημητρίου.
Τον Ιούλιο του 2019 σας υποδεχθήκαμε στο ΙΛΜΕ Ερμιόνης, ως ομιλήτρια για τις αρχαιότητες της πόλις μας, όμως όπως αποκαλύπτεται από επίσημο έγγραφο του εφημερίου του Ι.Ν. των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, που δημοσιεύεται (στα τοπικά ιστολόγια) >>> ΕΔΩ... &   ΕΔΩ... μάλλον  ο σκοπός σας ήταν να προλειάνετε το έδαφος, για την συγκάλυψη των Αρχαιολογικών ευρημάτων εντός του  ανωτέρω Ι. Ναού.
Και η απορία μας είναι εμφανής!!!
 Όταν εξ υπαιτιότητας και μόνον του εφημερίου του Ι. Ναού και από ταπεινά ελατήρια προήρθε η καταστροφή μέρους του Ι. Ναού, σας επισκέφτηκα στο γραφείο σας, ως μόνη αρμόδιο για τις περαιτέρω ενέργειες και κατηγορηματικώς μου δηλώσατε ότι ούτε με υαλοπίνακες δεν επιτρέπεται η κάλυψη των ευρημάτων, παρά μόνο η χρησιμοποίησης του χώρου ως εκθεσιακού.
 Τι άλλαξε από τότε κ, Παπαδημητρίου, ο ΝΟΜΟΣ ; 
 Κ, Παπαδημητρίου ως Έλληνες πολίτες, ποτέ εν γνώση μας δεν θα ποδοπατήσουμε τους τάφους των προγόνων μας και τον Ναό που βαπτιστήκαμε ποτέ δεν θα τον  βεβηλώσουμε!!! 
Η διατύπωση του εγγράφου δηλώνει συναλλαγή, που μόνο ξενόφερτοι θα τολμούσαν, όπως οι αναφερόμενοι!!!                      
Κ, Παπαδημητρίου στην υπηρεσια που σας έχουν διορίσει ως διευθύντρια και αμείβεστε από το Κράτος, η αποστολή σας είναι να συγκαλύπτεται ή να αποκαλύπτεται Αρχαιολογικά ευρήματα; 
Συγχαρητήρια  κυρία μου για τον υπερβάλλοντα ζήλο που επιδεικνύεται και για τις συνεργασίες σας με τυμβωρύχους… 


Νοταράς  Γεώργιος
Ερμιόνη