Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Ο Μυστικός Δείπνος (Ντα Βίντσι)

 


Μυστικός δείπνος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση

Ο Μυστικός δείπνος σύμφωνα με την Χριστιανική πίστη, διεξήχθη ανάμεσα στον Ιησού και τους Δώδεκα Αποστόλους στην Ιερουσαλήμ μία μέρα πριν τη Σταύρωσή του. Σήμερα, η μέρα αυτή ονομάζεται Μεγάλη Πέμπτη. Κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου ο Χριστός έπλυνε στους μαθητές του τα πόδια τους και τους κοινώνησε το Σώμα και το Αίμα του, λέγοντάς τους: Λάβετε φάγετε τοῦτό μου ἐστι τὸ σῶμά καθώς και: Τοῦτό ἐστι τὸ αἷμά μου τὸ τῆς καινῆς διαθήκης τὸ περὶ πολλῶν ἐκχυνόμενον. Θεωρείται ως η πρώτη στην Ιστορία της Τέχνης τοιχογραφία που απεικονίζει τους Αποστόλους να αντιδρούν ο καθένας με διαφορετικό τρόπο στην αποκάλυψη του Ιησού ότι κάποιος θα τον προδώσει.

Το όνομα "Μυστικός Δείπνος"[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η ονομασία «μυστικός», οφείλεται επειδή περιελάμβανε το «μυστήριο» της Θείας Μετάληψης και όχι επειδή ... ήταν κρυμμένοι, όπως φαίνεται στα Ματθ. 26, 26-20, Μάρκ. 14, 22-24, Λουκ. 22, 17-20 και Α΄ προς Κορινθίους 11, 23-30.[1] Η ονομασία Μυστικός Δείπνος δεν αναφέρεται πουθενά στην Καινή Διαθήκη, όμως σήμερα χρησιμοποιείται από όλα σχεδόν τα δόγματα του Χριστιανισμού.

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση
Ο Μυστικός Δείπνος
Last Supper by Leonardo da Vinci.jpg
ΟνομασίαΟ Μυστικός Δείπνος
ΔημιουργόςΛεονάρντο ντα Βίντσι
Έτος δημιουργίαςπερίπου 1495-1498
ΕίδοςΤοιχογραφία, τέμπερα σε γύψο
Ύψος460 εκ.
Πλάτος880 εκ.
ΠόληΜιλάνο
ΜουσείοΣάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε
Commons page Σχετικά πολυμέσα
δεδομένα

Ο Μυστικός Δείπνος (ιταλ. Il Cenacolo ή L'Ultima Cena) είναι τοιχογραφία του 15ου αιώνα, δημιουργημένη από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Βρίσκεται στο Μιλάνο της Ιταλίας, στην τραπεζαρία του μοναστηριού Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε (Santa Maria delle Grazie - Παναγία της Χάριτος), αν και η δημιουργία του έγινε ως παραγγελία από τον δούκα Λουδοβίκο Σφόρτσα, που επιθυμούσε αρχικά το κτήριο να αποτελέσει το μαυσωλείο της οικογένειάς του. Αποτελεί, το μεγαλύτερο έργο του Λεονάρντο και τη μοναδική νωπογραφία του που μας έχει σωθεί.[1] Ένα από τα σημαντικότερα και πολυτιμότερα έργα στην ιστορία της τέχνης και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και αναπαραχθέντα έργα ζωγραφικής.

Συνθήκες κατασκευής[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο Λεονάρντο εργαζόταν παρουσία θεατών με τους οποίους συζητούσε καθώς ζωγράφιζε. Ένας αυτόπτης μάρτυρας αναφέρει πως Μερικές φορές στεκόταν εκεί από τα χαράματα μέχρι τη δύση του ηλίου, χωρίς να αφήνει καθόλου το πινέλο, ξεχνώντας να φάει και να πιει, ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα. Άλλες φορές πάλι είχε δύο, τρεις ή τέσσερις μέρες να αγγίξει το πινέλο, αν και περνούσε πολλές ώρες την ημέρα όρθιος μπροστά στο έργο του, με τα χέρια διπλωμένα, εξετάζοντας και σχολιάζοντας τις φιγούρες. Επίσης τον είδα μεσημεριάτικα να αφήνει την Κόρτε Βέκια, όπου εργαζόταν στο πήλινο άλογό του, και, σπρωγμένος από ακαταμάχητο οίστρο, να έρχεται κατευθείαν στη Σάντα Μαρία ντέλε Γκράτσιε, αγνοώντας το λιοπύρι, να ανεβαίνει στη σκαλωσιά, να παίρνει το πινέλο του, να βάζει μια δυο πινελιές και μετά να φεύγει[2] Οι αργοί ρυθμοί δημιουργίας του έργου, που εξόργισαν τον ηγούμενο της μονής, οφείλονταν είτε στην μεθοδικότητα του καλλιτέχνη, είτε στις παράλληλη ενασχόλησή του με άλλες παραγγελίες, είτε στην επιθυμία του να χρησιμοποιήσει ως μοντέλα για την απεικόνιση των μαθητών του πρόσωπα πραγματικά και γι' αυτό αξιοποιούσε αρκετό χρόνο στους δρόμους του Μιλάνου για να βρει εκείνους, με τα πιο κατάλληλα χαρακτηριστικά.[3] Το έργο ολοκληρώθηκε σε σημαντικό ποσοστό λόγω της πίεσης που άσκησε ο Λουντονίκο Σφόρτσα.[4]

Αμαρτιών μου τα πλήθη και κριμάτων σου αβύσσους

 


Του Λάμπρου Κ. Σκόντζου, Θεολόγου – Καθηγητού

 Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα είναι η ιερότερη εορτολογική περίοδος της Εκκλησίας μας και αποτελεί πλουσιότατο αντλιοστάσιο πνευματικού ανεφοδιασμού για τους πιστούς.

Οι άγιοι Πατέρες, με περισσή σοφία, όρισαν να θυμούμαστε αυτές τις άγιες ημέρες πρόσωπα και γεγονότα, τα οποία έχουν έντονο διδακτικό χαρακτήρα για την πνευματική μας πορεία και προκοπή.

Ένα από αυτά τα πρόσωπα είναι και αυτό της αμαρτωλής γυναίκας, η οποία άλειψε τον Κύριο με πολύτιμο μύρο.

Ποιούμε ανάμνηση αυτού του σημαντικού γεγονότος τη Μεγάλη Τετάρτη όπου, σύμφωνα με το ιερό συναξάρι της ημέρας «Της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός μνείαν ποιούμεθα οι θειότατοι πατέρες εθέσπισαν, ότι προ του σωτηρίου πάθους μικρόν τούτο γέγονεν».

Σύμφωνα με την ευαγγελική διήγηση, ο Κύριος πριν μπει στην Ιερουσαλήμ, προσκλήθηκε για δείπνο στο σπίτι κάποιου πλούσιου, ονόματι Σίμωνος, ο οποίος ανήκε στην τάξη των φαρισαίων.

Κάποια γυναίκα αμαρτωλή όταν έμαθε ότι ο Κύριος ήλθε στην πόλη, ζήτησε να μάθει σε πιο σπίτι έχει καταλύσει. Και ενώ έτρωγαν και συζητούσαν, ξάφνου μπήκε στο σπίτι η γυναίκα εκείνη, κρατώντας στα χέρια της αλαβάστρινο δοχείο γεμάτο πολύτιμο μύρο.

Προχώρησε στο μέρος του Ιησού και αφού στάθηκε πίσω Του, γονάτισε και άρχισε να κλαίει και να οδύρεται γοερά. Άνοιξε αμέσως το δοχείο και άρχισε να ρίχνει απλόχερα το μύρο και να πλένει με αυτό τα πόδια του Ιησού.

Μαζί με το πολύτιμο μύρο έσμιγε και τα καυτά δάκρυά της, τα οποία έτρεχαν σαν ποτάμι από τα μάτια της. Αφού άδειασε το δοχείο ξέπλεξε τα πλούσια μαλλιά της και σκούπισε με αυτά τα πόδια Του, καταφιλώντας τα αδιάκοπα.

Το ξαφνικό και πρωτοφανές αυτό γεγονός έγινε αιτία σφοδρού σκανδαλισμού για τους «καθώς πρέπει» συνδαιτυμόνες του δείπνου.

Ο Φαρισαίος οικοδεσπότης απόρησε και διαλογιζόταν: Αυτός εδώ είναι προφήτης, δε γνωρίζει το ποιόν αυτής τη γυναίκας και την αφήνει να τον αγγίξει; Δε φοβάται το μολυσμό από μια πόρνη;

Ο καρδιογνώστης Χριστός απάντησε στον Σίμωνα τη σύντομη παραβολή των δανειστών. Κάποιος του είπε, δάνεισε χρήματα σε δύο ανθρώπους, στον πρώτο πεντακόσια δηνάρια και στον δεύτερο πενήντα.

Όταν έπρεπε να τα επιστρέψουν αυτοί δεν είχαν και ο δανειστής τους τα χάρισε. Και ρωτά το Σίμωνα: ποιος από τους δυο θα χρωστάει μεγαλύτερη χάρη στον δανειστή;

Ο Σίμων απάντησε: αυτός που του χαρίστηκε το μεγαλύτερο ποσό. Σωστά απάντησες του είπε ο Ιησούς. Για κοίταξε αυτή τη γυναίκα.

Εγώ μπήκα στο σπίτι σου και δεν μου έπλυνες τα πόδια με νερό, όμως εκείνη μου τα έπλυνε με τα δάκρυά της και τα σκούπισε με τα μαλλιά της. Χαιρετισμό δε μου έδωκες, όμως αυτή δε σταμάτησε στιγμή να μου φιλάει τα πόδια.

Με λάδι δεν μου άλειψες το κεφάλι, όμως αυτή με πανάκριβο μύρο μου άλειψε τα πόδια. Δεν αξίζει να της πω: «σου συγχωρούνται οι τόσες πολλές αμαρτίες σου, διότι με αγάπησες τόσο πολύ»;

Γυρίζοντας προς τη γυναίκα της είπε: «σου συγχωρούνται οι αμαρτίες σου».

Τότε άρχισαν οι συνδαιτυμόνες να διερωτώνται: ποιος είναι αυτός που μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες; Ο Χριστός ξαναλέγει στη γυναίκα: «Η πίστη σου σε έσωσε, πήγαινε στο καλό».

Η γυναίκα, όπως φαίνεται, αυτή ήταν διαβόητη για την αμαρτωλότητά της. Τη γνώριζαν όλοι και γι’ αυτό παραξενεύτηκαν όταν την είδαν να «παραβιάζει» το «άσυλο της ηθικής τους» συνάντησης.

Δεν έπρεπε να «μολύνει» με την παρουσία της τα «καθώς πρέπει» σαλόνια τους. Την ήθελαν και την ανέχονταν μόνο ως πόρνη, περιφερόμενη στα καταγώγια και στους βρώμικους και σκοτεινούς δρόμους, για να ικανοποιεί τις πορνικές τους αμαρτωλές έξεις.

Την ήθελαν ως ένα σκεύος αμαρτωλής ηδονής και τίποτε περισσότερο. Στην κοινωνική και θρησκευτική ζωή της πόλεως δεν είχε θέση, ήταν το μίασμα, την οποία έπρεπε να αποφεύγουν.

Κάπως έτσι σκέφτηκε και ο Σίμων ο οικοδεσπότης, όταν είδε να μπαίνει στο «καθώς πρέπει» σπίτι του εκείνη και να το «μιαίνει». Πολλώ δε μάλλον να αγγίζει τον υψηλό καλεσμένο του ραβίνο. >>>>>>>>>>

Τρίτη 27 Απριλίου 2021

Στολισμός της Ερμιόνης εν όψει του Πάσχα - > συνέχεια ...

Το στολισμό της πόλης μας αυτή τη φορά ανέλαβε ο Δήμος.

 Ο λόγος προφανής, αλλά δεν θέλουμε να αναμοχλεύσουμε 

πάθη ανθρώπινα, με Πάθη Θεανθρώπινα, τέτοιες μέρες…

Ωστόσο, θέλουμε να αναφερθούμε σε μια τελευταία πτυχή του στολισμού ως προς τη θέση που έγινε. Η εικόνα που σας δίνουμε παρουσιάζει ανάγλυφα την θλιβερή αντίθεση, όταν στο μνημείο των Ηρώων μας (πραγματικό κοιμητήριο φαντάζει τη νύκτα με τον αμυδρό φωτισμό - καντιλάκια) και το κανόνι του 21, τοποθετήθηκε σήμερα ένα καρότσι γεμάτο από δέματα σανού και πέριξ αυτού κουνελάκια πασχαλινά …. Μπροστά στο καρότσι ένα αρνάκι με ροζ κορδέλα στο κεφάλι του. ...

Θα παρακαλούσαμε τον υπεύθυνο του στολισμού της πόλης, να μεταφέρει το γιορτινό καρότσι σε όποια άλλη θέση επιλέξει, όπως π.χ. στην μικρή πλατεία των ΤΑΞΙ. 

Η τοποθέτησή του στο μνημείο των Ηρώων μας είναι ατυχής, θεωρείται ασέβεια και συγχρόνως αντιαισθητική εικόνα! ...

ΥΓ. Έχετε δει ποτέ στον χώρο και την πλατεία του Άγνωστου Στρατιώτη να τοποθετούν εορταστικά αντικείμενα όπως π.χ. χριστουγεννιάτικά δέντρα, φάτνες. πασχαλινά αυγά, κουνέλια κ.α.;;; 

Ο τόπος είναι ΙΕΡΟΣ!!...

Φώτο - ρεπορτάζ 

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.  

 

Χρήστος Γιαννάρας καθηγητής φιλοσοφίας -> «ανελέητος για τους πολιτικάντηδες του δημόσιου βίου μας και των κλακαδόρων αυτών με το αζημίωτο» ....

Έχουμε και εδώ κάποιους με προχωρημένη ψύχωση για την επανεκλογή τους... 

Άραγε γιατρέ, υπάρχει ψυχοφάρμακο γι' αυτούς ή θα τους  έχουμε να μας ταλαιπωρούν, σε όλη την υπόλοιπη ζωή μας! -> οι ταλαίπωροι... ;;;... 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η ψύχωση της επανεκλογής

Christos Yiannaras | 26 Apr 2021

Η εξουσία στη σημερινή Ελλάδα είναι συγκεντρωτική, αν θέλουμε να κυριολεκτούμε: απολυταρχική. Ο πρωθυπουργός που θα συμπέσει με τη λήξη της πενταετούς θητείας του Προέδρου της Δημοκρατίας, «διορίζει» τον επόμενο Πρόεδρο. Κάθε πρωθυπουργός διορίζει, το ίδιο αυθαίρετα, και τον πρόεδρο της Βουλής, την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, τους προέδρους των Ανώτατων Δικαστηρίων, τα στελέχη της κρατικής τηλεόρασης – κάθε πρόσωπο με κρίσιμες αρμοδιότητες για τη λειτουργία του δημόσιου βίου είναι αυθαίρετη επιλογή του πρωθυπουργού.

Ακόμα κι αν ήταν προικισμένος ο πρωθυπουργός με ανιδιοτέλεια «απαρνητού των εγκοσμίων», η συγκέντρωση τόσο απόλυτης εξουσίας στη δική του και μόνο δικαιοδοσία συνιστά οπωσδήποτε ρίσκο, μέγιστη διακινδύνευση – ζήσαμε, π.χ., την αυθαίρετη ακύρωση δημοψηφίσματος (τον Ιούλιο του 2015) από τον Αλέξη Τσίπρα, «χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ». Και γίνεται οδυνηρό το ερώτημα που λογικά γεννιέται: σε τι διαφέρει η «δημοκρατία» μας από την αυταρχία, την «ενός ανδρός αρχή»;

Δεν είναι τόσο η απειλή της αυθαιρεσίας που παραμονεύει στις υπερεξουσίες του κάθε πρωθυπουργού μας όσο η αχαλίνωτη δυναμική της απληστίας που συνοδεύει την «περί τας τιμάς ευφροσύνην». Μεθάει τον άνθρωπο η ηδονή της εξουσίας, γι’ αυτό και πρώτο μέλημα για τους επαγγελματίες ηγεμόνες γίνεται η παράταση της ηγεμονίας, με οποιοδήποτε τίμημα. Σήμερα λέμε: «γάντζωμα στην εξουσία» την πρωτεύουσα έγνοια της «επανεκλογής».

Γίνεται η επανεκλογή έμμονη ιδέα, ψυχολογική απαίτηση πιεστική, κυριαρχεί στο θυμικό με τη δυναμική της μονομανίας. Έχουν οι πρωθυπουργοί προσλάβει όλες τις εξουσίες και δεν είναι ικανοποιημένοι – δεν τους ενδιαφέρει να τις αξιοποιήσουν, θέλουν τη σιγουριά ότι θα τις ξανακερδίσουν στις επόμενες εκλογές και, ανομολόγητα, στο διηνεκές. Είναι αυτό ένα σύνδρομο του κοινοβουλευτισμού, κάτι ανάλογο με τη βασανιστική μέθη του χαρτοπαίκτη, του αλκοολικού, του ποδοσφαιρομανούς και κάθε τζογαδόρου. Αλλά είναι και μια πτυχή ή ιδίωμα του «συστήματος» που επιτρέπει στον ανώνυμο, γυμνόν από κάθε άλλη εξουσία ψηφοφόρο να εκβιάσει το «σύστημα»: Να πετύχει ανταλλαγή της ψήφου του με «ρουσφέτι», δημοσιοϋπαλληλική μονιμότητα – ισόβια εξασφάλιση διατροφής του από το κράτος.

Από το 1875, ο Εμμανουήλ Ροΐδης πιστοποιούσε, με την καυστική του πέννα, ότι στο ελληνώνυμο κρατίδιο ο ψηφοφόρος πουλάει την ψήφο του στον πολιτευτή, με αντίτιμο να τρέφεται ισόβια από το δημόσιο χρήμα – να παρέχει το κράτος στους εξωνημένους ψηφοφόρους «τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι». Εκατόν σαράντα έξι χρόνια μετά, η πιστοποίηση έχει πια δραματικό χαρακτήρα, έχει οδηγήσει το κράτος σε οριστική και ανίατη, ολοσχερή πτώχευση. Επιβιώνει το κράτος μόνο με τους όρους που επιτάσσει ο διεθνής υπόκοσμος των δανειστών του.

Κανείς ποτέ δεν διανοήθηκε να καταμετρήσει, ποιο ποσοστό του πληθυσμού απολαμβάνει, ποιο ύψος συντάξεων, για πόσων χρόνων προσφορά, πόσο ωφέλιμης για το «Δημόσιο» εργασίας. Μάλλον δεν καταγγέλθηκε ποτέ τεκμηριωμένα το όργιο των διορισμών στο Δημόσιο (κυρίως στις προεκλογικές περιόδους) με κατονομασία των αυτουργών. Μοιάζει να μη θέλει η νεοελληνική κοινωνία να ιαθεί από αυτή τη λοιμική της παρασιτικής δημοσιοϋπαλληλίας, να αποκτήσει όχι μόνο δίκαιες αμοιβές εργασίας στο Δημόσιο, αλλά και δίκαιη ποινική μεταχείριση της εξουσιολαγνείας των πολιτικών, που εξαγοράζουν ψηφοφόρους αντιπροσφέροντας αργοσχολία.

Το άθλιο αυτό αλισβερίσι «νομιμοποιεί» αυτονόητα την ακρισία και αναξιοκρατία σε κάθε πτυχή του ελλαδικού δημόσιου βίου. Μόλις ένα κόμμα κερδίσει τις εκλογές και σχηματίσει κυβέρνηση, θα ξηλώσει αμέσως τις διοικήσεις των οργανισμών κοινής ωφέλειας (όσων δεν έχουν ακόμα ξεπουληθεί σε ιδιώτες), για να διορίσει – αμείψει «δικούς» της κομματανθρώπους. Ο παλιμβαρβαρισμός της αναξιοκρατίας εισάγεται έγκαιρα, από το Δημοτικό κιόλας σχολείο: Καταργήθηκε η αξιολόγηση των μαθητών, διαγράφτηκε από το λεξιλόγιο η λέξη «αριστεία», ο έλεγχος των επιδόσεων χλευάστηκε σαν απειλή καταπίεσης, η βαθμολογία απόμεινε μια γραφικότητα άσχετη με τον κόπο και την ευσυνειδησία του μαθητή, τα χαρίσματά του, τη δημιουργικότητά του. Οι «προοδευτικές δυνάμεις», το πιο αντικοινωνικό σύμπτωμα μικρονοϊκής θρασύτητας που γνώρισε η ελλαδική κοινωνία, καπηλεύτηκαν αδιάντροπα την Αριστερά και εκβίασαν την ασπόνδυλη Δεξιά, στο άγριο παιχνίδι της κυβερνητικής «επανεκλογής»: της αρρωστημένης εξουσιολαγνείας μετριοτήτων

Η συγκέντρωση όλων των εξουσιών στον πρωθυπουργό – κομματάρχη αποδείχνεται αλλοτριωτική όλων των δομών και λειτουργιών του κοινωνικού σώματος – αποσυντίθεται η κρατική μηχανή, εξαρθρώνεται η λογική της κοινωνικής συνοχής. Οι εκλογικές προτιμήσεις δεν εκφράζουν τη συνισταμένη της καλλιέργειας στην ελλαδική κοινωνία, αλλά μόνο την επιδεξιότητα μαστόρων του παιχνιδιού των εντυπώσεων. Οι αξιολογήσεις ηγετικών προσόντων υπακούνε στη λογική των καταναλωτικών επαγγελιών και αυτές στον εντυπωσιασμό που θα κατορθώσει η διαφήμιση.

Αν θέλει κανείς να κατανοήσει πώς λειτουργεί ο πολιτικός βίος στην Ελλάδα σήμερα, ποιοι και πώς αναλαμβάνουν αξιώματα, εκλέγονται μέλη ή ηγήτορες περιώνυμων θεσμών, σε ποιους απονέμονται βραβεία, διακρίσεις, παράσημα, κοινωνική ευαρέσκεια, για να τα καταλάβει όλα αυτά, πρέπει να σπουδάσει τη λογική των τηλεοπτικών στη χώρα μας καναλιών.


Τα κανάλια καθρεφτίζουν (και διαμορφώνουν) τη νοο-τροπία (τρόπο-του-νοείν) της ελλαδικής κοινωνίας. Δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την ευθύνη πληροφόρησης, αισθητικών απαιτήσεων, συλλογικών στοχεύσεων, κριτικής ανάλυσης, εγγυήσεων εγκυρότητας. Θέλουν μόνο να πουλήσουν ψευδαισθήσεις. Όπως κάθε πρωθυπουργός θέλει μόνο να επανεκλεγεί.


Ρεπορτάζ μας από τα χρόνια που πιστέψαμε στο ηψιλό ιδεώδες του εθελοντισμού, με εμψυχωτή και διοργανωτή τον Δήμαρχο Δημήτρη Καμιζή! -> τι δεν καταλαβαίνετε;; - συνέχεια ...

Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - Μάρτιος 2011

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ανάληψη καθηκόντων από την εθελοντική ομάδα Δήμου Ερμιονίδας για την υιοθεσία των πολιτιστικών και ιστορικών μνημείων!


Μόνο την αύρα αυτής της συνάντησης να μυρίζατε και τα συναισθήματα που δημιουργούσε, αυτό και μόνο πέρα από το όποιο έργο έγινε στη συνέχεια, θα σας έκανε υπερήφανους!! ...

Σήμερα το απόγευμα 20 Μαρτίου σε αίθουσα του δημαρχείου πραγματοποιήθηκε συνάντηση της εθελοντικής ομάδας για την φροντίδα των πολιτιστικών & ιστορικών μνημείων του Δήμου μας. 

Το θέμα εισηγήθηκε ο δήμαρχος κ. Δ. Καμιζής και ακολούθησε διαλογική συζήτηση.
Στη συνέχεια τα μέλη της πιο κάτω ομάδας με αυτοπρότασή τους ανέλαβαν την υιοθεσία για την επίσκεψη και την φροντίδα των πιο κάτω μνημείων σαν πρώτη προσέγγιση πάνω σ’ αυτή τη μορφή εθελοντικής δράσης.

Για την Ερμιόνη
Το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο : Μερτύρης Σταμάτης ( βοηθός Δαμαλίτης Στ.)
Σπηλιά Βιτόριζας και παλιός μύλος στο Μπίστι: Μάκης Δημαράκης  ( βοηθός Δαμαλιτης Στ.)
Κρανίδι
Για τους μύλους στον μυλότοπο Κρανιδίου: Άμυ Μονά, Τέτα Μονά, Ανδριάννα Ηλιού.
Για τα πηγάδια Πύργου Μιλίνδρας Κρανιδίου: Σοφικίτης Αντώνης, Σοφικίτου Γιούλα,
 Αλεβίζου Αγγελική.
Γκούρι –Βιτόριζα: Καμιζή Ρένα, Καμιζή Καλλιρόη.
Πιγάδι Σκούρας: Αλεβίζου Αγγελική
Δίδυμα
Μνημεία Διδύμων (γενικά) Κονδύλης Παναγιώτης (καπετάνιος)
Μονή Αυγού: Αντουλινάκης Σπύρος, Κοτσοβός Γιώργος, Κοτσοβού Κατερίνα
Κοιλάδα
Υγροβιότοπος Κοιλάδας: Αθανασίου Άγγελος και η σύζηγός του Φράνσις.
Σπήλαιο Φράγχθι: Μπασιμακοπούλου Αικατερίνη, Ηλιού Παναγιώτης, Καμιζή Καλλιρόη
Ηλιόκαστρο
Γέφυρα «Δέσης» -μύλος Γεωργίου - Προσκυνητάρι «Καλπάκη»
Δαγρές Γιάννης, Κατσαΐτης Μάκης.
Πορτοχέλι
Αρχαία πόλης των Αλιέων: Παπαστεργίου Γιάννης.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σήμερα αναζητούνται συνεχιστές.... Ποτέ δεν είναι αργά.... Άλλωστε οι ανθρώπινες κοινωνίες στο διάβα τους έτσι προχωρούν, με μεταπτώσεις και σκαμπανεβάσματα! Ωστόσο, χρειάζονται φωτεινά μυαλά και ηγέτες ...

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ 

Κασσιανή, η εκλεκτή του αυτοκράτορα που δεν την παντρεύτηκε επειδή τον αποστόμωσε. Έγινε μοναχή και συνέθεσε το περίφημο τροπάριο...

 

Η Κασσιανή ήταν βυζαντινή μοναχή, ποιήτρια και υμνογράφος, η οποία υπολογίζεται ότι γεννήθηκε μεταξύ 805 και 810. Ήταν, σύμφωνα με βυζαντινούς χρονικογράφους, μια πανέμορφη και πανέξυπνη κοπέλα, που καταγόταν από φεουδαρχική οικογένεια. Είχε δηλαδή όλα τα προσόντα, που την κατέτασσαν στην κατηγορία της περιζήτητης νύφης. Ακόμα και για έναν αυτοκράτορα. Μεταξύ 820 και 830, ο αυτοκράτορας Θεόφιλος αναζήτησε τη γυναίκα που θα γινόταν σύζυγός του και αυτοκράτειρα. Η μητριά του, Ευφροσύνη, διοργάνωσε μια τελετή για την επιλογή της νύφης, στην οποία πήρε μέρος και η Κασσιανή. Ο Θεόφιλος έπρεπε να διαλέξει ποια κοπέλα ήθελε για σύζυγό του, δίνοντας της ένα χρυσό μήλο. Αφού κοίταξε όλες τις υποψήφιες, ο αυτοκράτορας  πλησίασε την Κασσιανή και της είπε, αναφερόμενος στην Εύα:«από μια γυναίκα ήρθαν στον κόσμο όλα τα κακά». Η Κασσιανή, χωρίς να χάσει την ψυχραιμία της και αποδεικνύοντας την εξυπνάδα της, του απάντησε, αναφερόμενη στην Παναγία: «και από μια γυναίκα πηγάζουν όλα τα καλά». Η απάντηση της κοπέλας εντυπωσίασε τον αυτοκράτορα, αλλά παράλληλα έθιξε και τον εγωισμό του, καθώς θεωρήθηκε ότι η Κασσιανή τον αποστόμωσε. Έτσι, διάλεξε για σύζυγό του τη Θεοδώρα. 

Λέγεται ότι μετά την αποτυχία της, η Κασσιανή είπε: «επειδή δεν έγινα βασίλισσα του πρόσκαιρου τούτου κόσμου, θα γίνω υπήκοος της αιώνιας βασιλείας του Χριστού», εκφράζοντας έτσι την επιθυμία της να εγκαταλείψει τα εγκόσμια. Σύμφωνα με καταγραφές, έχτισε ένα μοναστήρι με δικά της ΧΡΗΜΑΤΑ και ξεκίνησε τη ζωή της ως μοναχή, ενώ παράλληλα άρχισε να γράφει ποιήματα και ύμνους.

 Η επίσκεψη του Θεόφιλου στο κελί της Κασσιανής 
Μετά από χρόνια και ενώ η Κασσιανή συνέχιζε τον λιτό μοναστικό βίο της, ο αυτοκράτορας Θεόφιλος, που δεν την είχε ξεχάσει, την επισκέφτηκε στο μοναστήρι. Ήθελε να τη συναντήσει για τελευταία φορά πριν να φύγει από τη ζωή. Σύμφωνα με την παράδοση, τη στιγμή της άφιξής του, συνοδευόμενος από την αυτοκρατορική φρουρά, η μοναχή βρισκόταν στο κελί της και έγραφε το «τροπάριο». Όταν αντιλήφθηκε την παρουσία του στη μονή, θέλησε να τον αποφύγει και κρύφτηκε σε μια ντουλάπα, ξεχνώντας όμως το χαρτί της, πάνω στο τραπέζι. Ο Θεόφιλος βρήκε το τροπάριο και κατάλαβε ότι η αγαπημένη του βρισκόταν εκεί πριν λίγο και πληγώθηκε που δεν θέλησε να τον συναντήσει. Πριν φύγει, λέγεται ότι πρόσθεσε στο τροπάριο τον στίχο: «ὧν ἐν τῷ παραδείσῳ Εὔα τὸ δειλινόν, κρότον τοῖς ὠσὶν ἠχηθεῖσα, τῷ φόβῳ ἐκρύβη», δηλαδή «αυτά τα πόδια, που σαν η Εύα κατά το δειλινό τα άκουσε να περπατάνε, από τον φόβο της κρύφτηκε». 

Η Κασσιανή κράτησε τον στίχο και τον συμπεριέλαβε στο «τροπάριο της Κασσιανής», το οποίο, σύμφωνα με τους μελετητές εμπνεύστηκε από τη μοιχαλίδα που έσωσε ο Ιησούς από το λιθοβολσιμό, λέγοντας τη φράση: «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω». Το τροπάριο ψάλλεται τη Μ. Τρίτη - Share Tweet Pin...

Το τροπάριο της Κασσιανής ψάλλεται τη Τρίτη -> Βίντεο


Δεξιά στα απλά νεοελληνικά ->
 (Μεταγραφή: Φώτης Κόντογλου)
Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα γυνή,Κύριε, η γυναίκα που έπεσε σε πολλές αμαρτίες
τὴν σὴν αἰσθομένη θεότητα, μυροφόρου ἀναλαβοῦσα τάξιν,σαν ένοιωσε τη θεότητά σου, γίνηκε μυροφόρα
ὀδυρομένη, μύρα σοι, πρὸ τοῦ ἐνταφιασμοῦ κομίζει.και σε άλειψε με μυρουδικά πριν από τον ενταφιασμό σου
Οἴμοι! λέγουσα, ὅτι νύξ μοι ὑπάρχει, οἶστρος ἀκολασίας,κι έλεγε οδυρόμενη: Αλλοίμονο σε μένα, γιατί μέσα μου είναι νύχτα κατασκότεινη
ζοφώδης τε καὶ ἀσέληνος ἔρως τῆς ἁμαρτίας.και δίχως φεγγάρι, η μανία της ασωτείας κι ο έρωτας της αμαρτίας.
Δέξαι μου τὰς πηγὰς τῶν δακρύων,Δέξου από μένα τις πηγές των δακρύων,
ὁ νεφέλαις διεξάγων τῆς θαλάσσης τὸ ὕδωρ·εσύ που μεταλλάζεις με τα σύννεφα το νερό της θάλασσας.
κάμφθητί μοι πρὸς τοὺς στεναγμοὺς τῆς καρδίας,Λύγισε στ' αναστενάγματα της καρδιάς μου,
ὁ κλίνας τοὺς οὐρανοὺς τῇ ἀφάτῳ σου κενώσει.εσύ που έγειρες τον ουρανό και κατέβηκες στη γης.
Καταφιλήσω τοὺς ἀχράντους σου πόδας,Θα καταφιλήσω τα άχραντα ποδάρια σου,
ἀποσμήξω τούτους δὲ πάλιν τοῖς τῆς κεφαλῆς μου βοστρύχοις·και θα τα σφουγγίσω πάλι με τα πλοκάμια της κεφαλής μου·
ὧν ἐν τῷ παραδείσῳ Εὔα τὸ δειλινόν,αυτά τα ποδάρια, που σαν η Εύα κατά το δειλινό,
κρότον τοῖς ὠσὶν ἠχηθεῖσα, τῷ φόβῳ ἐκρύβη.τ' άκουσε να περπατάνε, από το φόβο της κρύφτηκε.
Ἁμαρτιῶν μου τὰ πλήθη καὶ κριμάτων σου ἀβύσσουςΤων αμαρτιών μου τα πλήθη και των κριμάτων σου την άβυσσο,
τίς ἐξιχνιάσει, ψυχοσῶστα Σωτήρ μου;ποιος μπορεί να τα εξιχνιάση, ψυχοσώστη Σωτήρα μου;
Μή με τὴν σὴν δούλην παρίδῃς, ὁ ἀμέτρητον ἔχων τὸ ἔλεος.Μην καταφρονέσης τη δούλη σου, εσύ που έχεις τ' αμέτρητο έλεος
Πηγή΄- διαδίκτυο