Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

Κράτος και Δήμος, είμαστε όλοι εμείς οι πολίτες - δημότες...

…Ωστόσο, οι σπεκουλαδόροι και οι βολεψάκιδες συχνά – πυκνά,  ξεπετάγονται, σαν τα σαλιγκάρια  έρποντας, μετά τη βροχή… 

Οπωσδήποτε, με ανταταλλάγματα, «αμφοτέρων των ζυγών»…

Παιδιά μας βλέπουνε και «οι καμπάνες κτυπάνε…» αλλά εσείς, δεν τις ακούτε…

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αφιερωμένο εξαιρετικά...

...Δεν θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα...

Πολλά είναι  τα προβλήματα που βιώνουμε αυτό τον καιρό σαν κοινωνία και σαν λαός εδώ στην Ερμιονίδα. 
Προβλήματα που μας δημιουργούν οι τυχάρπαστοι - σπεκουλαδόροι… που έχουν παρεισφρήσει στη ζωή μας, αλλά και η ίδια η ανεμελιά μας! 
Έτσι, μέσα στο δικό μου προβληματισμό,  έρχεται πιο συχνά τον τελευταίο καιρό στη σκέψη μου ένα μικρό ποιηματάκι, που μάθαμε εκτός των άλλων στο δημοτικό σχολείο πριν 64 περίπου χρόνια (τι σου είναι το μυαλό…) 
Είναι τα λόγια του λίγα αλλά μου λένε πολλά...
Τα βαθιά μηνύματά του έκτοτε, είναι πυξίδα για μένα
σε όλο το διάβα της ζωής μου, γι’ αυτό και δεν τα ξεχνώ…
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ο κισσός


Δεν θέλω του κισσού του πλάνο ψήλωμα,
 σε ξένα αναστηλώματα  δεμένο, 
θέλω να είμαι ένα κρινάκι, μια ανεμώνη, 
ένα χαμόδεντρο, 
μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν’ ανεβαίνω…

Αντί για καλημέρα
 ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

Χρήστος Γιανναράς με λόγο καθηγητού Θεολογίας και Φιλοσοφίας - «ο θάνατος πατείται θανάτω»...

  

Το ασυμβίβαστο Εκκλησίας και θρησκείας

Christos Yiannaras | 29 Nov 2020

Στο ποίημα του Σεφέρη «Ο κ. Στρατής Θαλασσινός περιγράφει έναν άνθρωπο», διαβάζουμε (πέμπτο μέρος, «Αντρας»): «Από τότες είδα πολλά καινούργια τοπία… Είδα και μια παλιά εικόνα σε κάποια χαμηλοτάβανη αίθουσα· τη θαύμαζε πολύς λαός. Παράσταινε την ανάσταση του Λαζάρου. Δε θυμάμαι ούτε το Χριστό ούτε το Λάζαρο. Μόνο, σε μια γωνιά, την αηδία ζωγραφισμένη σ’ ένα πρόσωπο που κοίταζε το θαύμα σα να το μύριζε. Αγωνιζότανε να προστατέψει την ανάσα του μ’ ένα πελώριο πανί που του κρεμόταν από το κεφάλι. Αυτός ο κύριος της “Αναγέννησης” μ’ έμαθε να μην περιμένω πολλά πράματα από τη δευτέρα παρουσία».

Μόνο ένας πολύ μεγάλος ποιητής μπορεί να συνοψίσει την αξιολόγηση και κρίση του για το καύχημα της φραγκικής Δύσης, την «Αναγέννηση» (Renaissance), σε μια αηδιαστική φυσιογνωμία που ένα «θαύμα» (αφορμή θάμβους) το κοιτάζει δύσπιστα, σαν να το μυρίζει. Και θυμάμαι το συγκεκριμένο ποίημα του Σεφέρη κάθε φορά, τους τελευταίους μήνες, που η κρατική στην Ελλάδα τηλεόραση μεταδίδει την εκκλησιαστική λατρεία χωρίς λατρεύουσα εκκλησία, μόνο με μιαν άσχετη, σχεδόν κωμική φιγούρα χειρονόμου ορχηστή στην οθόνη να παλεύει, με γκριμάτσες και νοήματα, να κάνει κατανοητά τα δρώμενα και λεγόμενα, σε κωφάλαλους.

«Υψιστε Θεέ», που θα ’λεγε ο Παπαδιαμάντης, έχουμε στη χώρα μας πάνω από εκατό μιτροφόρους (με αυτοκρατορικό διάδημα) επισκόπους, που μισθοδοτούνται από το κράτος και λαμπροφορούν για να «εξυπηρετούνται οι θρησκευτικές ανάγκες του λαού»! Δεν βρέθηκε ούτε ένας να διαμαρτυρηθεί ή να καγχάσει γι’ αυτή την κωμική παντομίμα, το ανθρωπάκι με τις γκριμάτσες και τα νοήματα, που θέλει να κάνει «κατανοητή» την ιλιγγιώδη ποίηση της εκκλησιαστικής λατρείας; Σκεφθείτε έναν ανάλογο χειρονόμο, που θα «ερμήνευε» στην τηλεοπτική οθόνη την τέλεση μιας αρχαίας τραγωδίας ή την απαγγελία υψηλής ποίησης.

Οι εκκλησίες, σε κάθε γειτονιά των πόλεων και σε κάθε χωριό, είναι το τελευταίο απομεινάρι της εμπειρικής (όχι ιδεολογικής, συναισθηματικής ή φολκλορικής) ελληνικότητας. Δεν πηγαίνουμε στην εκκλησία για να «κατανοήσουμε» νοήματα, ιδεολογικές θέσεις και ηθικές προστακτικές, πηγαίνουμε για να γιορτάσουμε, να μετάσχουμε σε άλλον τρόπο ύπαρξης, και όχι απλώς συμπεριφοράς. Η αλήθεια της εκκλησίας (όπως άλλοτε και η αλήθεια της πόλεως ή η αλήθεια μιας Τέχνης) γνωρίζεται ως εμπειρία μετοχής, έμπρακτης γνώσης – δεν γίνεσαι ζωγράφος ή μουσουργός διαβάζοντας οδηγίες και συμβουλές, κατανοώντας κάμποσα «πρέπει», κανόνες και προστακτικές. Ασκείσαι, για να γνωρίσεις εμπειρικά την Τέχνη που αγαπάς, μετέχεις «κρίσεως και αρχής» για να γνωρίσεις την πολιτική τέχνη και επιστήμη.

Ο,τι διαφοροποίησε καισαρικά τη μεταρωμαϊκή Δύση από την κάποτε ελληνική οικουμένη, ήταν ότι η Δύση παραποίησε την εκκλησία σε ατομοκεντρική θρησκεία («αλάθητα» δόγματα πεποιθήσεων και νομικές διατάξεις συμπεριφοράς). Ο Ελληνισμός, όπου σώζεται κρυπτόμενος και δυσδιάκριτος (όχι «μετά παρατηρήσεως» ούτε με υποδείξεις: «ιδού ώδε ή ιδού εκεί»), πραγματώνει την Εκκλησία στο πεδίο της ύπαρξης: στη γιορτή της χαράς για τη νίκη καταπάνω στον θάνατο.

Συμβιβασμένη η ελληνική ουτοπία (ου τόπος) με το καραγκιοζιλίκι τής «εν τω κράτει επικρατούσης θρησκείας», είναι αδύνατο να αντιληφθεί ακόμα και τα θεμελιώδη της υπαρκτικής της ταυτότητας. Γελοιοποιείται φωτίζοντας τον Παρθενώνα όπως φωταγωγείται το Κολοσσαίον, αλλοιώνει τη μορφολογία του βράχου της Ακρόπολης, για να εξυπηρετείται η διακίνηση των τουριστών, μοιράζει τυπωμένη δεοντολογία συμπεριφοράς, κάθε Κυριακή στις εκκλησιές, με ωφελιμολογία τυπικά προτεσταντικού ηθικισμού («Φωνή Κυρίου») – ίλιγγος μικρονοϊκής επαρχιωτίλας.

Με την ίδια «λογική» και η γλώσσα των κωφαλάλων υποκαθιστά επισήμως την εκκλησιαστική λατρεία με αποκλεισμένη τη λατρεύουσα εκκλησία. Δεν ενδιαφέρει η παρουσία των προσώπων, να γιορτάσουν τον ρεαλισμό της ελπίδας ότι «ο θάνατος πατείται θανάτω». Στόχος συγκρότησης της Εκκλησίας είναι να «καταλάβουν» όλοι, ακόμα και οι κωφάλαλοι, ότι αυτός ο θεσμός (που τον λέμε ακόμα «εκκλησία») είναι χρήσιμος, ωφέλιμος – με τον θάνατο, βέβαια, αδιαμφισβήτητο τελικό νικητή, να μας περιμένει στη γωνία.

Θα αντιτάξει ο αναγνώστης: Μας ορφάνεψε ο κορωνοϊός από τη γιορτινή χαρά της μετοχής, να στερηθούμε και την ψυχολογική παρηγόρια, το θέαμα και το ακρόαμα; Μα, φυσικά, αφού και για τους αγαπημένους που χάνουμε, πενθούμε, δεν αναπληρώνουν την απουσία οι φωτογραφίες τους. Με τόσους θανάτους κάθε μέρα και τόσους συνανθρώπους στο μαρτύριο της ασφυξίας, εμείς να γαντζωνόμαστε σε ψευτοπαρηγόριες;

Είναι πια η νοοτροπία μας, δηλαδή ο πολιτισμός μας, να υποκαθιστούμε τόσο τη ζωή όσο και το θάνατο με εικονικές εντυπώσεις. Γι’ αυτό και στην πληθώρα των εντύπων που υπηρετούν την «επικρατούσαν εν Ελλάδι θρησκείαν» πρυτανεύουν και πλεονάζουν οι φωτογραφικές πόζες του κάθε τοπικού επισκόπου. Δεν αντιλαμβάνονται οι πληθωρικά φωτογραφούμενοι ότι αυτή η άκομψη αυτοπροβολή προδίδει επαρχιωτίλα, τους εκθέτει. Κυρίως, από σεβασμό και δέος για την αυτοκρατορική αρχοντιά του επισκοπικού ενδύματος, θα ήταν συνετό να απαγορεύουν οι ίδιοι οι επίσκοποι τη φωτογράφησή τους, όταν ιερουργούν.

Μακάρι ο εφιάλτης του κορωνοϊού να φωτίσει, έστω ελάχιστα, το ασυμβίβαστο Εκκλησίας και θρησκείας.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ακούστε  στο βίντεο τη σημαντική ομιλία του Χρήστου Γιάνναρά >>> https://www.youtube.com/watch?v=1B7n1ko6vsg&feature=emb_rel_end

Γ. ΓΚΙΟΛΑΣ: «Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟΥ»

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email yiannispolitiko@hotmail.com        2-12 -2020                                                                                                                                                                          

                                                                  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  Γ. ΓΚΙΟΛΑΣ: «Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟΥ»

  Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ Αργολίδας, Γιάννης Γκιόλας μίλησε στη Βουλή μέσω τηλεδιάσκεψης κατά την συζήτηση του Ν/Σ για την περιστολή του λαθρεμπορίου, την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού και λοιπές διατάξεις.

·        Καυτηρίασε την τακτική της Κυβέρνησης που εκμεταλλευόμενη την πανδημία,  περνάει τα Νομοσχέδια fast track, με ατελή και έκτακτη διαδικασία.  Συνεδριάζει για την Νομοθέτηση, ψηφίζοντας το ένα Νομοσχέδιο μετά το άλλο ακόμη και σε μέρες που προβλέπονται μόνο για Κοινοβουλευτικό έλεγχο. (Ερωτήσεις, επερωτήσεις  κλπ)

· Επισήμανε ότι το  ύψος της φοροδιαφυγής είναι ακόμη αρκετά υψηλό και δυστυχώς οι προσδοκίες σύλληψης της φοροδιαφεύγουσας ύλης είναι υποβαθμισμένες σε αποκαρδιωτικό βαθμό, αφού το σχετικό ποσό που προϋπολογίζεται  να εισπραχθεί  φέτος δεν υπερβαίνει τα 15 εκατ. ευρώ.

·         Ο ΣΥΡΙΖΑ κατά την διακυβέρνησή του θέσπισε πολύ ουσιαστικά μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, παρά τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες.

  Οι ειδικότερες παρατηρήσεις και ενστάσεις του βουλευτή επικεντρώθηκαν στα εξής ζητήματα: Επιβάλλονται διορθώσεις σε θέματα διαβάθμισης και εξορθολογισμού των προστίμων και ποινών.

 Εσφαλμένα ανατίθενται  οι έλεγχοι αποκλειστικά στην ΑΑΔΕ, ενώ υφίστανται περισσότερες  υπηρεσίες φορολογικού, τελωνειακού και ελεγκτικού χαρακτήρα που διενεργούν πιο αποτελεσματικά το έργο τους.

·        Αυστηροποιείται υπερβολικά η ποινή για φόρους και δασμούς που στερήθηκε το Δημόσιο αξίας άνω των 150.000 ευρώ, με το ελάχιστο όριο από τα  5 χρόνια να ανεβαίνει στα 10.

·         Η απαλλαγή του 50% των φόρων για τους μεταφέροντες από το εξωτερικό την φορολογική τους έδρα στην Ελλάδα, δε θα ευνοήσει τους νέους που έφυγαν αλλά κυρίως θα ωφελήσει τα μεγαλοστελέχη των επιχειρηματικών ομίλων.

Δείτε ολόκληρη την ομιλία του Γ. Γκιόλα, εδώ >>> https://youtu.be/G3gUbJHTetM

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Διαβάζεται τώρα από το αρχείο του blog - διαβάστε το και εσείς - οι άλλοι- και «κάντε το κτήμα σας» ...

 Ωστόσο, Δήμαρχε Ερμιονίδας Γιάννη Γεωργόπουλε, περιμένουμε ακόμα να μας απαντήσετε  στην ερώτηση που αναφέρεται προς εσάς, στην πιο κάτω αναφορά μας ...

Θεωρούμε, πως έχετε υποχρέωση, για να ενημερωθούν οι δημότες...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Χρέη του πρώην Δήμου Ερμιόνης και ουκ εστί τέλος!! – υπόχρεος ο νεοσύστατος Δήμος Ερμιονίδας...

ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΩΣ ΔΗΜΟΥ
Χρέη του πρώην Δήμου Ερμιόνης και ουκ εστί τέλος!! – υπόχρεος ο νεοσύστατος  Δήμος Ερμιονίδας


Η Ευχητήρια κάρτα της Δημοτικής Κοινότητας Ερμιόνης αλλιώτικη των άλλων χρόνων…


...Έχει αισθητική και μηνύματα, που εκφράζουν την αγωνία των ημερών μας…

Θεωρούμε, πως θα ακολουθήσουν και άλλες εορταστικές κάρτες από Οργανισμούς και Φορείς στο Δήμο μας  με παρόμοια μηνύματα, αλλά ωστόσο, ο Πρόεδρος της Κοινότητάς μας Ιωσήφ Γανώσης και σ’ αυτή την περίπτωση «έκλεψε την παράσταση» !… 

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το θέμα της κάρτας είναι το Α΄ Βραβείο  του περσινού διαγωνισμού παιδικής ζωγραφικής των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Ερμιόνης, για την Χριστουγεννιάτικη Κάρτα και ανήκει στον μαθητή της Γ΄ Τάξης  Στάθη Παντελή του Αναργύρου και της Αρχοντίας 


Οι ψηφοθηρικές πρακτικές των δημοτικών μας αρχόντων, χωρίς καμία ΝΤΡΟΠΗ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ! - Διαβάζεται τώρα από το αρχείο του blog ....

  Ωστόσο, «διακεκριμένους» ποινικολόγους έχουμε...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Καμιά παραλία κλειστή στη γενέτειρά μας Γη!! 

- ¨Όπου κι' αν πάμε η Ερμιονίδα με τους άρχοντές της μας πληγώνουν...

21 Μαρτίου 2019

Περιμένουμε να ελέγξουν την καταγγελία η αντιπολίτευση, οι δημοτικές παρατάξεις, κάθε πολιτικοποιημένος ΠΟΛΙΤΗΣ  και να πάρουν δημόσια θέση... 


Αλλά η αξιωματική αντιπολίτευση τότε, (η  δημοτική αρχή σήμερα), ήταν  προεκλογική περίοδος και είχε ψηφοθηρική εργασία... -  αλλά τώρα τι κάνει;;...

Φτάνει πια !!!...

-----------------------------------------------------------------------------------------
e-mail  στο blog ...

Ιστορικά ρεπορτάζ και γεγονότα που μαρτυρούν και τον θρησκευτικό πολιτισμό της Ερμιονίδας κι' όχι μόνο !! ....

Τα άρθρα και τα ρεπορτάζ μου  και όχι οι αναπαραγωγές μου ... όπως δηλώνει  εγγράφως - εκτός των άλλων… ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Γιάννης Τσαμαδός χωρίς καμία ντροπή!... 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Κυριακή, 21 Αυγούστου 2011
Τα προπύργια της Ορθόδοξης πίστης μας!

Η Ιερά Μονή των Άγιων Αναργύρων στην Ερμιόνη η διάλυση 
και η ανασύστασή της κατά τα έτη 1834-35.

Αφορμή αυτής της αναφοράς μας στάθηκε ένα παλιό γνήσιο έγγραφο του 1835, με το οποίο κάτοικοι Ερμιόνης διαμαρτύρονται κατά του Βασιλικού Διατάγματος που διέτασσε τη διάλυση της Μονής των Αγίων Αναργύρων. 

Αυτό το γνήσιο ντοκουμέντο φυλάσσεται τώρα στο Ιστορικό & Λαογραφικό Μουσείο Ερμιόνης (Ι.Λ.Μ.Ε.) και αισθάνθηκα μεγάλη υπερηφάνεια και συγκίνηση όταν μέσα στους τριάντα (30) περίπου υπογράφοντες κατοίκους της Ερμιόνης στο εν λόγω έγγραφο υπογράφει και ο προπάππος του πατέρα μου Αθανάσιος Δαμαλίτης. 
Επίσης μεταξύ των άλλων διαμαρτυρομένων κατοίκων είναι και ο γνωστός Ερμιονίτης οπλαρχηγός και ήρωας του 21 Σταμάτης Μίτσας, αλλά και άλλα ονόματα Ερμιονιτών οι οικογένειες των οποίων συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

.
Τα άλλα στοιχεία για τη αναφορά μας αυτή τα δανειστήκαμε από το βιβλίο που έχει εκδώσει η πιο πάνω Μονή το έτος 1994 με τίτλο «Το Προσκύνημα της Ερμιονίδος – Ιερά Μονή Αγίων Αναργύρων Ερμιόνης»
Στο βιβλίο αυτό που είναι ένα τρίπτυχο –χρονικό, μεταξύ δύο άλλων ειδικών συγγραφέων που αναφέρονται στο «Καθολικό της Μονής» και στις «Τοιχογραφίες του Καθολικού», το ιστορικό μέρος της Ι.Μ. είναι έρευνα, μελέτη και συγγραφή του Ερμιονίτη φιλολόγου καθηγητού Απόστολου Θ. Γκάτσου.
Ο συγγραφέας στο κεφάλαιο σχετικά με τη διάλυση και την ανασύσταση της Μονής κατά έτη 1834-35 αναφέρει τα εξής: "Η Μονή, παρά τις μεγάλες οικονομικές δαπάνες στις οποίες υπεβλήθη κατά τη διεξαγωγή του αγώνος του 1821, αμέσως μετά τη λήξη του άρχισε και πάλι να αναλαμβάνει οικονομικά"
Σε έγγραφα του 1830 αναφέρονται, ηγούμενος ο δραστήριος και ονομαστός για τη φιλανθρωπία του Χη Γρηγόριος Μαρτζέλος και σύμβουλός του ο μοναχός Ιωσήφ Καλαράς.
Το 1832 η Μονή είχε 500 γιδοπρόβατα και 87 «χονδρά» ζώα και πλήρωνε τον κανονικό φόρο στο Διοικητικό τοποτηρητή του κάτω Ναχαγιέ Λογοθέτη Ζέρβα.(1)
Το 1833 επί αντιβασιλείας Όθωνος με εισήγηση του Θεόκλητου Φαρμακίδη(1) αποφασίζεται με διάταγμα της 7ης Οκτωβρίου 1833 να καταργηθούν όσα μοναστήρια έχουν λιγότερους από έξη μοναχούς. Πολλά ιστορικά μοναστήρια διαλύθηκαν τότε, όπως π.χ. η γνωστή μας Μονή Αυγού.(2)
Όσα έγγραφα περισώθηκαν την εποχή αυτή, βρίσκονται κυρίως στα Γενικά Αρχεία του κράτους με την ένδειξη « Μοναστηριακά»
Από τη δοκιμασία αυτή πέρασε και η Μονή. Έτσι στις αρχές του 1834 η Μονή με βασιλικό διάταγμα, ύστερα από πληροφορίες εσφαλμένες ότι δεν είχε τους απαραίτητους για τη συντήρηση έξι μοναχούς, διαλύεται και αρχίζει η εκποίηση της κινητής και της ακίνητης περιουσίας της και η αγορά της από μοναχούς, ιδιώτας και το δημόσιο. Ο ηγούμενος Χη Γρηγόριος Μαρτζέλος διορατικός και δραστήριος καθώς ήταν, αγόρασε «πολλά Μοναστηριακά είδη κατόπιν δημοπρασίας» αξίας 2271 δραχμών, για τις οποίες έμεινε εγγυητής ο Δημήτριος Βούλγαρης. (3)

Πρώτοι που αντέδρασαν στη διάλυση της Μονής ήσαν ο ηγούμενος και οι μοναχοί της.
Σε αναφορά τους προς «την Ιεράν Σύνοδο του Βασιλείου της Ελλάδος» της 14ης Φεβρουαρίου 1835 παρακαλούν να ανασταλή η διαταγή της διαλύσεως της Μονής «καθ’ ότι αύτη είχεν τον προσήκοντα αριθμόν των έξ μοναχών».
Αίτηση επίσης υποβάλλουν την 22 Φεβρουαρίου 1835 κάτοικοι της Ερμιόνης και ζητούν την αναστολή της διαλύσεως « καθ’ ότι η Μονή είχε τους έξ μοναχούς προ του Βασιλικού διατάγματος» το γνήσιον της υπογραφής τους βεβαιώνει ο δήμαρχος της Ερμιόνης Α. Οικονόμου.


Το έγγραφο διαμαρτυρίας των κατοίκων Ερμιόνης για τη διατήρηση της Μονής στο Ι.Λ.Μ.Ε.
>>> Οι υποφαινόμενοι επεξηγούντες την ενδόμυχον θλίψιν μας δια την γενομένη διάλυσιν της ιεράς μονής των Αγίων Αναργύρων, των οποίων την προστασίαν ομολογούμεν εις τας δεινάς περιστάσεις μας, ειδόντες δε ότι, εάν ο εν αυτή ηγούμενος κατέφευγε εις την ......αν αρχήν, δεν συγκατεριθμείτο με τας διαλελυμένας παρά το Β Διάταγμα, κινούμενοι προς τούτοις από ασεβές αίσθημα και από την καταπολεμηθείσαν δικαιοσύνη εμφανιζόμεθα παρακαλούντες την διατήρησιν της ειρημένης Ιεράς Μονής πιστοποιούντες ότι αύτη είχε προ του Β. Διατάγματος τον έξ(6) μοναχών, και εισέτι ολονέν έχει, δια της εναρέτου διαγωγής του πανοσιολογιωτάτου καθηγουμένου κ. Γρηγορίου Μαρτζέλλου, μη θελόντων των υπ’ αυτού πατέρων να απομακρυνθώσι, δόντες το εμμάρτυρον τούτο έγγραφον προς την πανοσιότητά του δια να του χρησιμεύσει όπου και ημείς εις ένδειξιν υποφαινόμεθα.

Τη 13 Φεβρουαρίου 1835
Εν Ερμιόνη οι κάτοικοι Ερμιόνης.

Λάζαρος Νικολάου χειρί υιού του Νικολάου. ....... χειρί Σακελλαρίου Αν. Χατζησταύρου. Παναγιώτης Χόντας. Ιωάννης Αποστόλου. Αναγνώστης Λαζάρου. Ιωάννης Σαρρής. Σταμάτης Γεωργίου. Σταμάτης Σαρρής. Κυριάκος.......... Ντέντες Κομμάς. Ιωάννης Δήμας χειρί Π. Χόντα. Λάζαρος Μπαρδάκος χειρί Σ. Γεωργίου. Νικόλαος Σακελλαρίου. Κωσταντής Μπουσουλόντας. ........... του Γιαννάκη   Λάζαρος Ταρούσης. Κωνσταντίνος Χίος. Λάζαρος Μπουτζελάκης. ........ Φασιλή. Βασίλειος ....... Λακούτζης. Σταμάτης Μίτσας. Γιώργος Δημητρίου. Θ. Μάλλωσης. ..........χειρί Ιω. Λαζαρίδη. Ηλείας Μπογιατζής. Δημήτριος Κασνέστης. Μανώλης Παπανδρέας χειρί......... Αντώνιος Δ. Λαζάρου. Ησαΐας Αβραμίδης. ....... χειρί Ιω. Λαζαρίδη. Αθανάσιος Δαμαλίτης. Νικόλαος Λεβέντης χειρί Π. Χόντα. Κυριάκος Ανδρέου Παπακυριακού. Αναστάσιος Κομμάς χειρί Κυριάκου Ανδρέου. Αναστάσης Δοροβάτας. Ιωάννης Πασχάλης χειρί Ησαΐα. ........ Μαστρωμανώλη χειρί Ησαΐα.

Το Δημαρχείον Ερμιόνης
Επικυρώνει το γνήσιον τούτο ων άνωθεν και όπισθεν υπογραφών των συνδημοτών μας καθώς και εν τη παρούση επιλαμβανόμεθα.
Τη 22 Φεβρουαρίου 1835 εν Ερμιόνη.
Ο Δήμαρχος
Α. Οικονόμου
Συνέχεια της αναφοράς του συγγραφέα ερευνητή  κ. Απ. Γκάτσου.
«Τα ίδια βεβαιώνουν «προς το επαρχείον Ερμιονίδος» ο δήμαρχος Ερμιόνης και οι δημογέροντες Μάσητος (Κρανιδίου) Π. Παπαϊωάννου, Κ. Ι. Μίλησης και Γ. Γουζούασης, ότι δηλαδή «εις την Μονήν υπήρχον από της αφίξεως της Α. Μ. έξ μοναχοί. (3)
Ο έπαρχος Ερμιονίδος απευθυνόμενος εκ Σπετσών (έδρας επαρχείου) προς τη Νομαρχία Αργολίδος και Κορινθίας στις 19 Απριλίου 1835 αναφέρει ότι «οι κάτοικοι των πέριξ πόλεων θα λυπηθούν πολύ από την διάλυσιν» και προσθέτει, ότι όταν η Μονή διατηρηθεί «δύναται να υποχρεωθεί ο ηγούμενος να προσφέρει χρηματικόν ποσόν προς διατήρησιν ενός σχολείου δια τους παίδας της κοινότητος Ερμιόνης και Διδύμων» και συνηγορεί για τη διατήρηση της.

Ο Νομάρχης Αργολιδο-Κορινθίας με έγγραφο του στις 15 Μαΐου 1835 «προς την επί των εκκλησιαστικών Βασιλικήν Γραμματείαν της Επικρατείας» συνηγορεί να διατηρηθεί η Μονή «δια το σέβας και την ευλάβειαν των περί αυτήν κατοίκων και την λαμπρότητα του Ναού αυτής» (4)
Τέλος στις 3 Ιουνίου 1835 η Ιερά Σύνοδος γνωμοδοτεί: α) Να διατηρηθεί προσωρινώς «η περί ης ο λόγος Μονή των Αγίων Αναργύρων»και β) «Να μη υπάγη έκτος (6ος ) μοναχός εξ άλλης Μονής διαλελυμένης ή μη»
Με αυτή τη γνωμοδότηση της Ιεράς Συνόδου, ο Νομάρχης διατάσσει «να αποδοθώσι προς τη Μονήν άπαντα τα εκποιηθέντα εκ της περιουσίας κατά την διάλυσιν αυτής» Όσα εκ των πραγμάτων ηγοράσθησαν υπό του ηγουμένου να αποδοθώσι και να εγγραφώσι εις τον κώδικα της Μονής» δια τα άλλα αντικείμενα να πεισθούν οι αγορασταί να τα επιστρέψουν.
Στις 19/31 Ιουλίου 1835 με το παρακάτω Βασιλικό Διάταγμα γραμμένο Ελληνικά και Γερμανικά περιφρουρείται η διατήρηση της Μονής.

ΟΘΩΝ ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

«Κατά την με την αναφοράν από 11/12 τρ. μηνός καθυποβληθείσαν πρ ότασιν της Ιεράς Συνόδου, απεφασίσαμεν ν’ αναποκαταστήσωμεν το εις την Αργολίδα Μοναστήριον των Αγίων Αναργύρων το οποίον διελύθη επί τη βάσει εσφαλμένων πληροφοριών περί του αριθμού των υπαρχόντων μοναχών.
Διατάσσομεν λοιπόν την Γραμματείαν των εκκλησιαστικών να κάμη τας αναγκαίας προεργασίας προς αποζημίωσιν αυτού του Μοναστηρίου δι’ όσα το Δημόσιον έλαβε επώλησε μέρη των γαιών του.
Δια δε τα παρά των μοναχών αυτών αγορασθέντα γήπεδα να τοις επιστρέψη τας χρεωστικάς των ομολογίας.

Εν Αθήναις τη 19/31 Ιουλίου 1835
Καθ’ υψηλοτάτην επιταγήν»

Η ανασύσταση της Ιεράς Μονής

Μετά την αναστολή της διαλύσεως ο άξιος ηγούμενος της Χη Γρηγόριος αγωνίζεται να ανακτήσει η Μονή όσα κτήματα είχαν πωληθεί εις ιδιώτας και όσα είχε πωλήσει το Δημόσιο καθώς και κατά των καταπατητών της Μοναστηριακής περιουσίας. Κινεί αγωγή κατά του Δημάρχου Ερμιόνης γιατί κατέλαβε «αυθαιρέτως» το όρος Μουζάκι που ήταν κτήμα της Μονής. Επίσης κινείται δικαστικώς κατά ιδιώτου ο οποίος «ιδιοποιείται εβδομήντα ελαιόδενδρα της Μονής» (5)
Τα έσοδα τώρα της Μονής προέρχονται κυρίως από την ενοικίαση των γεωργικών εκτάσεων της και του δεκάτου του ελαιολάδου. (6)
Έτσι η Μονή απέφυγε τη διάλυσή της και ίσως και την πλήρη παρακμή της.
Απ’ το γεγονός όμως αυτό διαπιστώνουμε την αγάπη και το σεβασμό με τον οποίο την περιέβαλαν οι κάτοικοι της Ερμιόνης. Χάρις στις ενέργειες τις δικές τους και των μοναχών κατόρθωσε να επιζήσει».

Με αυτή τη γλαφυρή γλώσσα διατυπώνει το χρονικό ο κ. Απ. Γκάτσος στο εν λόγω βιβλίο, την πρόσκαιρη διάλυση και την ανασύσταση της ιστορικής Μονής αυτούς τους χρόνους.

Εμείς όμως αντιγράφοντας αυτό το κείμενο, κάνουμε τη σκέψη, πόσο επίκαιρο είναι το θέμα και πόσο μοιάζει αυτή η ιστορία (σε ότι αφορά τον όλο χειρισμό της μεγάλης περιουσίας της αναφερόμενης Μονής ειδικά όταν πρόσκαιρα κατόπιν αυτή προσαρτήθηκε στη μόνη της Ύδρας...) με αυτήν του πολύκροτου πολιτικού – μοναστηριακού σκανδάλου των ημερών μας, που ταλανίζει και προβληματίζει βαθιά την ελληνική κοινωνία. Και αυτές οι ιστορίες και συμπεριφορές θα επαναλαμβάνονται στη ζωή μας, όσο υπάρχουν άνθρωποι.- Κληρικοί και Λαϊκοί....
Γιατί όπως σχολιάζουν ιστορικοί αναλυτές η κίνηση αυτή επί αντιβασιλείας και Βασιλείας του Όθωνα με την εισήγηση – παρότρυνση του πιο πάνω συμβούλου του Θ. Φ. σκοπό είχε μεταξύ άλλων (διότι υπήρχαν και άλλα κίνητρα: - εξουσιαστική δύναμη των μοναχών, προσήλωση τους στο πατριαρχείο και την ορθοδοξία, ενώ οι σύμβουλοι του ΄Όθωνα επιθυμούσαν τον εκδυτικισμό του κράτους κτλ, όπως συνέβη με το εκπαιδευτικό σύστημα κτλ. που δε χρειάζεται να τα πούμε), να περάσει η δύναμη του χρήματος –άρα και της εξουσίας..., στα χέρια της πολιτικής κυριαρχίας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Με δεδομένο ότι, « στο Φαρμακίδη οφείλεται ουσιαστικά το Β.Δ. της 23-7-1833 με το οποίο η Εκκλησία της Ελλάδος εκηρύσσετο αυτοκέφαλη και ανεξάρτητη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οποίος Φ. αποκαλούσε τότε, τον πατριάρχη δέσμιο του σουλτάνου...».

Διότι έτσι συμβαίνει!!... Η αχαλίνωτη απληστία και η ψυχική νόσος - η αλαζονεία της εξουσίας - οδηγεί τους ηγέτες αυτού του πλανήτη θρησκευτικούς και πολιτικούς ( μικρούς και μεγάλους...), σ’ αυτές τις νοσηρές λογικές και συμπεριφορές για την διατήρησή τους ως εξουσιαστές, με αποτέλεσμα την καταπίεση των Λαών!
Βέβαια υπάρχουν και πολύ λίγες φωτεινές εξαιρέσεις που τα ονόματά τους έχουν γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ελληνική και παγκόσμια ιστορία.

σ.σ. Ο Θεόκλητος Φαρμακίδης ήταν λόγιος κληρικός, πρωτοπόρος της δημοσιογραφίας και ο τελευταίος εκπρόσωπος της φιλελεύθερης πνευματικής παραδόσεως του Αδαμάντιου Κοραή. Με την έλευση του Όθωνα έγινε κύριος σύμβουλος του Μάουρερ (μέλους της Αντιβασιλείας) επί των εκκλησιαστικών ζητημάτων. (Εγκυκλοπαίδεια «Δομή»)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Φώτο1)2) από την Μονή 3) το έγγραφο ντοκουμέντο
Δημοσιεύθηκε στο εορταστικό ένθετο φύλλο της καθημερινής εφημερίδας "ΑΡΓΟΛΙΔΑ" ημερα Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΥΓ. Σημείωση: Το καθολικό (ναός) της Ιεράς Μονής  είναι τρισυπόστατο. Στο κεντρικό κλίτος είναι η Κοίμησης της Θεοτόκου, γι’ αυτό στο τέμπλο του ναού υπάρχει η εικόνα της. Άρα ο ναός γιορτάζει σήμερα και πανηγυρίζει. 
Το αριστερό κλίτος είναι των Αγίων Αναργύρων όπου υπάρχει και η εικόνα τους και στο αριστερό κλίτος είναι του Αγίου Ιωάννη με την εικόνα του επίσης. Ίσως αυτό να μας διαφεύγει.

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Ευσυνειδησία και συμμόρφωση οδηγούν, τελικά, σε ΥΠΟΤΑΓΗ

Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος.

     Θα σας κουράσω λίγο σήμερα με ένα μεγάλο κείμενο αναφοράς στα πειράματα «υπακοής σε πρόσωπα Εξουσίας» που έκανε στα μέσα του περασμένου αιώνα στο Yale ο καθηγητής Ψυχολογίας Dr Stanley Milgram για τα οποία ίσως έχετε ήδη διαβάσει κάτι σχετικό. Εκείνα τα πειράματα κοινωνικής ψυχολογίας αποκάλυψαν πόσο εύκολο είναι για άτομα που διαθέτουν «κύρος και εξουσία» να επηρεάζουν τις συμπεριφορές άλλων ατόμων.

     Στα πειράματα Milgram ο «δάσκαλος» κάθεται μπροστά σε μια κονσόλα από την οποία μπορεί να κάνει στο άλλο άτομο «μαθητή» που βρίσκεται σε διπλανό δωμάτιο «ηλεκτροσόκ» κάθε φορά που δίνει λάθος σε κάποια ερώτηση. Στο δωμάτιο παροχής ηλεκτροσόκ δίπλα στον «δάσκαλο» βρίσκεται το πρόσωπο «κύρους και εξουσίας» που τον επιβλέπει. 

http://psychology.about.com/od/historyofpsychology/a/milgram.htm

     Με την παρότρυνση του «επιβλέποντα» ο «δάσκαλος» αυξάνει τα βολτ του ηλεκτροσόκ που ακούει (αλλά δεν βλέπει) τον «μαθητή» που τιμωρείται για κάθε λάθος…Σημειώνω ότι τα πειράματα του καθηγητή Milgram διεξάχθηκαν (από πρόθεση και όχι τυχαία) στη διάρκεια της δίκης του περιβόητου Γερμανού Ναζί «εγκληματία πολέμου» Otto Adolph Eichmann.που είχε συλληφθεί από μυστικούς Ισραηλινούς πράκτορες.

     Το ερώτημα ήταν «εάν και κατά πόσο οι Ναζί δήμιοι Εβραίων και άλλων εκατομμυρίων ανθρώπων ήταν απλά πειθήνια-υπάκουα όργανα στις εντολές των Αρχηγών τους», δηλαδή προσώπων που διέθεταν «Κύρος και Εξουσία». Τα πειράματα μέτρησαν την προθυμία των συμμετεχόντων να υπακούσουν και να εφαρμόσουν τις εντολές που τους δίνει το πρόσωπο «Κύρους και Εξουσίας» έστω και εάν αυτές, προκαλώντας πόνο, έρχονται σε αντίθεση με την προσωπική τους συνείδηση.

     Να διευκρινίσω εδώ ότι τα ηλεκτροσόκ ΔΕΝ είναι πραγματικά όπως δεν είναι και οι κραυγές πόνου του θύματος!

     Τόσο ο καθηγητής Milgram όσο και άλλοι ψυχολόγοι που επανέλαβαν αυτά τα πειράματα σημειώνουν ότι διαπίστωσαν δυσκολία στην παροχή ηλεκτροσόκ και πόνου στα θύματά τους όταν τα δύο δωμάτια δεν τα χώριζε κάποιος τοίχος από τούβλα αλλά ένας γυάλινος τοίχος. Με γυάλινο διαχωριστικό τοίχο ήταν δύσκολο για τον θύτη να προξενήσει πόνο στο θύμα παρά τις επιτακτικές παραινέσεις του προσώπου Εξουσίας και Κύρους και μάλιστα πολλοί θύτες απέφευγαν την διασταύρωση των βλεμμάτων τους με τα θύματά τους!…

     Πρόσωπα που παίρνουν αποφάσεις επώδυνες για άλλα άτομα προτιμούν να κρατούν αποστάσεις από αυτά καθώς η άμεση επαφή, πρόσωπο-με-πρόσωπο καθιστά την επιβολή τους πιο δύσκολη…

Τα Γαλλικά Πειράματα