Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 16 Απριλίου 2023

Ως μνημόσυνο στον αείμνηστο φίλο και συμπατριώτη Γιώργο Νοταρά..

 

...Γιατί οι άνθρωποι πεθαίνουν, όταν τους ξεχνάμε... 

Η ζωή του με πάμπολες περίιπέτειες και  τολμήματα! -  Σκέπτομαι αυτή τη στιγμή που γράφω,  ->  γι' αυτό εμείς άνθρωποι που περάσαμε  όλή τη ζωή μας στη θάλασσα με χιλιάδες αγωνιώδεις περιπέτειες δεν μπορούμε να βρούμε κοινή γλώσσα με τους ανθρώπους της στεριάς.

 Είναι φαίνεται και το μαγικό φίλτρο της πικροκυματούσας,  που μας δημιουργεί αυτά τα συναισθήματα ...

ΥΓ. Αμέτρητες οι ιστορίες μας που διηγόταν ο ένας στον άλλο, 

καθώς η ζωή μας, ήταν ένα ατέλειωτο ταξίδι...

STAM.DAM.D.

=====================================================================================

Αληθινές ιστορίες σε περιοχές του πλανήτη Γη 

που ο Χριστός δεν Ανασταίνεται...



Ήταν το 1964 το τυραννικό καθεστώς του Απαρτχάιντ στη Νότιο Αφρική σφυρηλατούσε αλυσίδες, για τα πόδια των Ζουλού που είχαν φέρει από το SOWETO ως δούλους, για τις χειρωνακτικές εργασίες των λευκών Ευρωπαίων αφεντάδων!!!
Και ο Νέλσον Μαντέλα, φυλακισμένος στο νησί ROMPEN  μετρούσε με αδημονία τις μέρες που τον χώριζαν, από την πολυπόθητη ελευθερία αυτού και του Λαού του.

Η ζωή των ζουλού, είχε κοστολογηθεί στα πέντε σελήνια με απλές διαδικασίες και οι ανθρώπινες σχέσεις τους με τον λευκό,  (συνεύρεση) κόστιζε 4 μήνες στη φυλακή και 4 βουρδουλιές, στη πλάτη, που άφηναν ανεξίτηλα τα σημάδια για όλη τους τη ζωή.

-----------------------------------------------------

Η ημέρα της Αναστάσεως του 1964 μας βρήκε να ξεφορτώνουμε στο Walvis Bay της Νοτίου Αφρικής, οι προετοιμασίες για την εορτή του Πάσχα είχαν αρχίσει από παραμονή. Ένα βαρέλι κομμένο κατά μήκος, γεμισμένο μέχρι τη μέση με άμμο και πάνω    κάρβουνα, τα αρνιά περασμένα στις σούβλες από το μάγερα, ήταν  έτοιμα για να αρχίσει ανήμερα το γλέντι.

1964 WALVIS  BAY
 Δεύτερη από αριστερά, η σύζυγος μου και η κόρη μου
και τρίτος εγώ στο γιορτινό τραπέζι της Αναστάσεως.

Στο καράβι υπηρετούσαν ως καμαρότοι, δύο της φυλής των ζουλού, που και αυτοί ως πλήρωμα εόρταζαν μαζί μας, την Ανάσταση Του Θεανθρώπου.Στο αμπάρι νο 3 είχε ετοιμαστεί το γιορτινό τραπέζι, από το πρωί οι σούβλες γύριζαν συνεχώς, μέχρι ο οβελίας  να ετοιμαστεί, να τεμαχιστεί και να σερβιριστεί στο τραπέζι.

Το απομεσήμερο και ενώ το γλέντι είχε ανάψει και μαζί μας χόρευαν και οι καμαρότοι, δύο έφιπποι αστυνομικοί ήρθαν έξω από το πλοίο, φυσικά ειδοποιημένοι από κάποιον εργάτη του λιμανιού και με κάλεσαν να πάω να με δουν. Ο ένας που ήταν αξιωματικός με αυστηρό ύφος σχεδόν με διέταξε, οι δύο Ζουλού να αποτραβηχτούν στα δωμάτιά τους. Εγώ με ευγενικό τρόπο τους απάντησα ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι ναυτολογημένοι στο πλοίο, που φέρει την Ελληνική σημαία και είναι αναπόσπαστο τμήμα της Ελληνικής επικράτειας  και ως εκ τούτου, είναι αδύνατον να απομονωθούν και θα σας παρακαλούσα ως καλεσμένοι μου, να λάβετε και εσείς μέρος στη γιορτή μας.

Χωρίς  καμία άλλη συζήτηση, σπιρούνισαν τα άλογά τους και έφυγαν, οι Αφρικανοί Ζουλού που παρακολουθούσαν το διάλογο, για πρώτη φορά ίσως στη ζωή τους, να ένοιωσαν ελεύθεροι Άνθρωποι!!!

Την επομένη με ειδοποίησαν με τον πράκτορα, να παρουσιαστώ στο λιμεναρχείο για ανάκριση, πήγα και ζήτησα να έλθω σε τηλεφωνική επαφή με τον πρέσβη της Ελλάδος στην Πρετώρια, όταν ο λιμενάρχης μου είπε, δεν χρειάζεται να γίνει διπλωματικό επεισόδιο, παρακαλώ το θέμα να θεωρηθεί λήξαν!!!


Η Βιβή Σκούρτη πετάει το γάντι στη δημοτική αρχή! - > μένει να δούμε αν το σηκώσει... -> Επίκαιρο και διαχρονικό...

 Μεγάλη η χάρη τους που συνεχίζουν να μένουν στο απυρόβλητο... αφού και εμείς οι δημότες έχουμε μεγάλη ευθύνη, για την κατάντια, τον ξεπεσμό και, τη «χύμα»  κατάσταση στο Δήμο μας ...

Stam. Dam. D.

=================================================================================================

Τελικά οι εκπλήξεις σε τούτο τον Δήμο και οι «πρωτοτυπίες» είναι συνεχείς...


Διαβάσαμε ανακοίνωση που υπογράφεται ως «Γραφείο Δημάρχου», ενώ στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου υπάρχει οργανική μονάδα με τίτλο: «Ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου», που δεν έχει την αρμοδιότητα έκδοσης τέτοιων ανακοινώσεων.


Διαβάστε ακόμα στο προσφιλές  blog της δημοτικής αρχής 

προηγούμενη σύνδεση με το θέμα-https://eikonoskopionews.blogspot.com/2022/04/blog-post_69.html

            Να υποθέσουμε ότι είναι ανακοίνωση του Δημάρχου που δεν υπογράφει ο ίδιος, αλλά το ιδιαίτερο Γραφείο του, παρ’ ότι δεν έχει την αρμοδιότητα;

Αυτή βέβαια είναι η πρώτη πρωτοτυπία.

Στη συνέχεια και στο περιεχόμενο της ανακοίνωσης διαπιστώνουμε τη δεύτερη πρωτοτυπία, όπου γίνεται αναφορά στη μη διάθεση προσφυγής της Δημοτικής Αρχής στη δικαιοσύνη εναντίον συνδικαλιστικών οργανώσεων. Όμως, ο αντί του Δημάρχου στην καθαριότητα Αντιδήμαρχος, στον οποίο ο Δήμαρχος έχει εκχωρήσει τις αρμοδιότητές του, «ως μεμονωμένο πρόσωπο έχει αναφαίρετο δικαίωμα να προσφύγει στην Ελληνική δικαιοσύνη όσων τον συκοφαντούν…».

            Η παρατήρησή μας είναι ότι τον κ. Αντιδήμαρχο οι συνδικαλιστικές οργανώσεις τον καταγγέλλουν για ενέργειές του αντί του Δημάρχου (ΠΟΕ Ο.Τ.Α) και όχι για ενέργειες «ως μεμονωμένο πρόσωπο».

Επανερχόμαστε στην ερώτηση: ο κ. Δήμαρχος συμφωνεί να προσφύγει στη δικαιοσύνη «ως μεμονωμένο πρόσωπο» και όχι ως Αντιδήμαρχος;

Και τελικά αν προσφύγει, θα ανήκει στη Δημοτική Αρχή «ως μεμονωμένο πρόσωπο» και όχι ως Αντιδήμαρχος;

Βιβή Σκούρτη

=========================

FACEBOOK

Γιάννης Μαργέτας
Καλό είναι οι Διοικούντες να μελετήσουν προσεκτικά την υπ αριθ. 190 Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, καθώς και την εθνική νομοθεσία "για την εξάλειψη της βίας και της παρανόχλησης στον κόσμο της εργασίας " και να αφήσουν κατά μέρος τις αίολες "εκφοβιστικού χαρακτήρα" μηνύσεις, που δεν έχουν κανένα ουσιαστικό και νομικό έρεισμα.
3
  • Τέλειο!


  • Σταμάτης Δαμαλίτης
    Γιάννης Μαργέτας Βρισκόμαστε όσο ποτέ μπροστά στο νοσηρό φαινόμενο της αλαζονείας της εξουσίας(!) και ό,τι κι' αν τους λέτε αυτοί "στου κουφού την πόρτα" -> όπως λέει ο λαός και, περί άλλων τυρβάζουν!...
  • ===============================================================================
  • ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ -> Διαβάστε εδώ >>> 
  • τα «γαλλικά» του κ. δημάρχου ή του συντάκτη του κειμένου 
  • που ενέκρινε να δημοσιευτεί ο άρχοντας…
  • Και εδώ οι απαντήσεις μας ->>> https://stamdamd.blogspot.com/
  • 2022/08/blog-post_34.html - Εγώ δεν ξεχνάω ούτε τις μεν ούτε τις δε ... 
  • Δεν ξέρουμε ο κ. Γεωργόπολος...

Ο εορτασμός της ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ στην Ερμιόνη το 2021 «υπό τη δαμόκλειο σπάθη του κορονοϊού» …

2021 η  χρονιά μετά τα πάθη μου(!) χωρίς ανάσταση... μέχρι τις μέρες μας, εκ των συνεχών μηνύσεων εις βάρος μου, από τους ανθρώπους της τοπικής εξουσίας …

Stam. Dam.D.

============================================================================================================

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΕΙΥΣΗ

Η ιεροτελεστία της Ανάστασης του Χριστού στον Ι.Ν. των Ταξιαρχών ...

 


Αρκετοί πιστοί αψήφησαν τα περιοριστικά μέτρα λόγω covid 19 και προσήλθαν να γιορτάσουν την Ανάσταση Εκείνου κατά την παράδοση της  ορθόδοξης χριστιανικής μας πίστης. Ωστόσο ορισμένοι παρέμειναν έξω και από τον αύλιο χώρο της εκκλησίας μπροστά στο κηπάριο με τις προτομές των ηρώων του 21 Αφων Μητσαίων

Όπως  κάθε χρόνο  τέτοια μέρα και φέτος με την Ανάσταση του Χριστού μας 

μακάριοι - απόλυτα ευτυχισμένοι, είναι αυτοί, που βιώνουνε 

«το μήνυμα της Ανάστασης, όπου ο θάνατος πατείται θανάτω»…




Πάντως στα μάτια των περισσότερων παραβρισκόμενων, μέσα από τις μάσκες που φορούσαν όλοι, μπορούσαμε να διακρίνουμε τον πόθο και την Ελπίδα να γιορτάσουμε την διπλή Ανάσταση: - την μια του Κυρίου μας με την «Ανάσταση» στις ψυχές μας  και αυτή της ελευθερίας μας από την απειλή της μάστιγας του θανατηφόρου ιού!

Μακάρι αυτό  να συμβεί, να έρθουμε στην κανονικότητα και αυτή τη φορά με τις φοβερές έμπειρές που αποκτήσαμε με την οικονομική και υγειονομική κρίση, να αναθεωρήσουμε πολλές αρνητικές αντιλήψεις και πρακτικές στη ζωή μας …

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ – ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.


Φώτο – ρεπορτάζ 

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.     

Σάββατο 15 Απριλίου 2023

Κόλαφος το πόρισμα της Libe για τις διώξεις κατα δημοσιογράφων slapp >>>>(Στρατηγικές αγωγές προς αποθάρρυνση της συμμετοχής του κοινού).....

 Ο Μάκης Κατσαϊτης στο blog του για μια ακόμα φορά στο πλευρό μου(!) 

 όταν οι  δήθεν παράγοντες σιωπούν...



Το γραφω για αλλη μια φορα.

Πρεπει να αποσυρθουν οι μηνυσεις ανθρωπων της τοπικης εξουσιας 

κατα του Σταματη Δαμαλιτη Δημοσιογραφου και διαχειριστη ιστολογιου. 

Δεν εχει σημασια αν συμφωνει κανεις με  τις αποψεις, το περιεχομενο, ή και το υφος οσων δημοσιευει.Αυτο το κρινουν οι αναγνωστες του .

Οι εκπροσωποι (η τοπικη εξουσια )επιβαλεται να δεχονται την οποια δημοσια κριτικη που αφορα την θεση τους οσο αιχμηρη (ακομα και αδικη και αν ειναι η θεωρουν πως ειναι). 

=========================================================================

Σημείωση - Σταμ. Δαμ. -> Απόσπασμα της Αποφ.398/2020 Εφετείου Θεσ/κης"..

[…} Ο Δήμαρχος, δηλαδή πρόσωπο που ασκεί δημόσια εξουσία, οφείλει να ανέχεται και να ακούει τη δημόσια κριτική, ακόμη κι αν τον αδικεί.... 

==================================================================================================================

Φυσικα να απαντουν αν το θελουν οποτε θελουν με επιχειρηματα και ο κοσμος κρινει. Ειναι το αρνητικο οσων κατεχουν την εξουσια. Η πικρα. Την δοκιμασε ο ΝτεΓκωλ, ο Τσωρτσιλ, ο Βενιζελος, ο Κωνσταντνος Καραμανλης, και αλλοι δημοφιλεις πολιτικοι στην Ελλαδα και σε ολο τον κοσμο. Αρθρα σε εφημεριδες που τους ταπεινωσαν, μηδενισαν το εργο τους, αναφερθηκαν σε αυτους με ακραιους υβριστικους χαρακτηρισμους. Μπορει την δημοσια κριτικη να την αποδεχθουν και οι τοπικοι εκπροσωποι υποθετω. Το ξαναγραφω στον δημοσιο λογο, ο κοσμος αποφασιζει για αυτον που κρινει και αυτον που κρινεται.

Οι μηνυσεις κατα του Δαμαλιτη πρεπει να αποσυρθουν. Αυτο θα δειξει ανωτεροτητα οχι ηττα. Στο προσωπο του Δαμαλιτη δεχομαστε slapp οσοι εκφερουμε δημοσιο λογο. Τα δικαστηρια πρεπει να μενουν εξω απο την πολιτικη και τον ελεγχο της εξουσιας. Δεν ειναι αυτος ο ρολος τους. 

Αλλο να μηνυσω προσωπικα καποιον που  θεωρω πως με συκοφαντησε ή εξυβρισε εμενα ή την οικογενεια μου (εκει ειναι δουλεια της δικαιοσυνης να λυσει την διαφορα αναμεσα μας)και αλλο να μηνυσει εκπροσωπος της εξουσιας καποιον δημοσιογραφο, για αυτα που γραφει, γυρω απο την ασκηση της εξουσιας που ασκει.

Κανενας δεν θα ηθελε πιστευω να φτασει η Ερμιονιδα καποια στιγμη σε ανακοινωση της Ευρωπαικης Ενωσης γυρω απο αυτο το θεμα. Οπως και να το κανουμε τοσες μηνυσεις  ειναι ρεκορ αξιοπροσεχτο. (Στ. Δαμ.10 σε ένα χρονο!)

ΥΓ Βεβαιως δημοσιογραφοι ειναι οσοι εχουν σπουδασει την δουλεια αυτη ανοικουν σε συντεχνιες, εργαζονται και πληρωνονται για την δουλεια τους. Ομως, υπαρχουν απειρα παραδειγματα ανθρωπων που δημοσιογραφουν και δεν ειναι επαγγελματιες που ζουν απο αυτο το επαγγελμα .

Ο Ρεπουλης δικηγορος σπουδασε και πολιτικος ηταν, παραλληλα με την δημοσιογραφια. Ο Ρέπουλης ήταν ο πρώτος δημοσιογράφος που κατέκρινε μέσα από τα άρθρα του τη συναλλαγή, τις παλαιοκομματικές μεθόδους, τη βία των χωροφυλάκων, τη στρατοκρατία, τις παρεκτροπές των φιλοβασιλικών αξιωματικών και γενικά τα κακώς κείμενα της εποχής. Τη δημοσιογραφία δεν την εγκατέλειψε ποτέ. Θεωρούσε ότι ήταν ένα από τα σημαντικότερα όπλα, που μπορούσαν να αφυπνίσουν το λαό. 

Το να αρνουνται καποιοι την ιδιοτητα του δημοσιογραφου στον «ψαρα» Δαμαλιτη με τοσα χρονια προσφορας αρθρα αποκαλυψεις και ερευνα στην δημοσιογραφια της Αργολιδας και ειδικοτερα της Ερμιονιδας ειναι τουλαχιστον αδικο.

Την στιγμη μαλιστα που εκφωνητες, παρουσιαστες, και καθε ειδους κρατικοι προπαγανδιστες αναπαραγωγοι των δελτιων τυπου της εκαστοτε εξουσιας και των αρχων θεωρουνται δημοσιογραφοι επειδη εβγαλαν μια κρατικη η ιδιωτικη σχολη δημοσιογραφιας (ισως) και εχουν τις καταλληλες  διασυνδεσεις.

Πολλοί δημοσιογράφοι στην Ελλάδα «αντιμετωπίζουν σωματικές απειλές, λεκτικές επιθέσεις, μεταξύ άλλων από υψηλόβαθμους πολιτικούς και υπουργούς, παραβίαση του απορρήτου τους με spyware ή SLAPPs»

«Απειλές κατά του κράτους δικαίου, θαμμένες ειδήσεις, εκφοβισμός αξιωματούχων, παρακολουθήσεις και SLAPPs» – Κόλαφος το πόρισμα δεκαεννεα σελιδων της Libe για την κυβέρνηση Μητσοτάκη>>>>>>>>>>

ΤΟ ΠΑΣΧΑ Η ΖΩΗ ΑΝΘΙΖΕΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΝΙΟΤΗ !!! ...

  ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΟΣ

«Έαρ μικρό, έαρ βαθύ, έαρ συντετριμμένο» 

(Άσμα μικρό Ν. Καρούζος)

Το Πάσχα είναι η πιο μεγάλη, η πιο λαμπρή γιορτή της Χριστιανοσύνης και η πιο πλούσια σε έθιμα.

Η Ανάσταση συμπίπτει με το αποκορύφωμα της άνοιξης. Οι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία ν’ αναβιώσουν τα έθιμά τους και να τιμήσουν τις παραδόσεις τους. Η μέρα της Ανάστασης είναι μέρα χαρμόσυνη και μεταφέρει το μήνυμα της χαράς και της ελπίδας. Η περίοδος της Σαρακοστής και του Πάσχα εκτός από τη θρησκευτική σημασιολογία περικλείει και την έναρξη της άνοιξης, την αναγέννηση της φύσης, καθώς η αναβίωση του ανθρώπου εξαρτάται από την αναγέννηση της φύσης και η Ανάσταση αποτελεί ένα κεφάλαιο μεγάλο για τη Χριστιανοσύνη.

Οι ημέρες συνοδεύονται από μελωδικούς ύμνους και τους πένθιμους ήχους της καμπάνας και συνοδεύονται από μυρωδιές. Οι ανθισμένες πασχαλιές, γέρνουν πάνω στις ασβεστωμένες μάντρες, οι βιολέτες, οι ανθισμένες νεραντζιές, πορτοκαλιές, λεμονιές μοσχοβολάνε στους κήπους. Η γη καταπράσινη στο απόγειό της στολισμένη με τα μωβ της χαρουπιάς, με παπαρούνες, μαργαρίτες, χαμομήλια, ζουμπούλια και ανθισμένες καφκαλίδες.

Η γιορτή της Λαμπρής είναι η γιορτή της νίκης, της ζωής πάνω στο θάνατο. Η ψυχή του Έλληνα απολαμβάνει, ο άνθρωπος τις μέρες εκείνες αναζητά ν’ ακουμπήσει σε υπερβατικές δυνάμεις που αναδύονται. Τις εποχές τις ορίζει το μέσα μας, ενώ το έξω μας απλά το επιβεβαιώνει, γιατί την άνοιξη καθείς μας την κουβαλά μέσα του.

Άνοιξη να έχει κι η καρδιά!

Τα πρωινά μας γίνονται ολόφωτα και τα βράδια μας γεμίζουν άστρα. Ανασύρουμε παλιές παιδικές αναμνήσεις. Στο κάθε σπίτι χόχλαζε στον τενεκέ με το ξύλινο χερούλι ο σβησμένος ασβέστης.

Το Σάββατο του Λαζάρου και η μέρα της πρώτης Ανάστασης οι γυναίκες έφτιαχναν ψωμάκια με μορφή μικρού σώματος τα «λαζαράκια», ενώ τα μικρά παιδιά με το ομοίωμα του Λάζαρου τραγουδούσαν τα λαζαρίσματα και οι νοικοκυρές τους έδιναν αυγά για βάψιμο.

Ακολουθούσε η Κυριακή των Βαΐων. Όλες οι οικογένειες με τα γιορτινά τους εκκλησιάζονταν και έπαιρναν από το χέρι του παπά τα βάγια, που η καπετάνισσα στη συνέχεια τα τοποθετούσε στο μπαουλάκι του καπετάνιου, δίπλα στην εικόνα του Αγίου και προστάτη των θαλασσινών.

Μεγάλη Πέμπτη, το αποκορύφωμα του Θείου δράματος κι ο θρηνώδης ψαλμός «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου …»



Μυσταγωγία ο στολισμός του Επιταφίου και των δύο εκκλησιών μας. Η παράδοση ήθελε τα άνθη να κόβονται από τους ολάνθιστους κήπους. «Αι γενεαί πάσαι ύμνον την ταφή Σου προσφέρουσι Χριστέ μου….». Η υμνογραφία γέννημα υψηλού συναισθήματος δημιουργεί τέρψη ψυχής, προσευχητική διάθεση, συναισθηματική διέγερση. Ο συνδυασμός λόγου και μέλους πόνημα φωτισμένων ανθρώπων, με τους κατανυκτικούς ψαλμούς μέσα από τα χείλη των δικών μας Ερμιονιτών ψαλτάδων.

Ζωντανές θρησκευτικές γιορτές!

Την Μεγάλη Παρασκευή, ημέρα της αποκορύφωσης των Παθών οι καμπάνες των εκκλησιών μας χτυπούσαν πένθιμα. Το μεσημέρι μαζεύονταν οι νέοι, αγόρια και κορίτσια σε διαφορετικό αναλόγιο και έψαλαν τα εγκώμια. Το βράδυ ακολουθούσε η περιφορά των Επιταφίων με τα εξαπτέρυγα, τις υπέροχες ψαλμωδίες των εγκωμίων και τις τρεμάμενες φλόγες των κεριών. Συνηθιζόταν να κλέβουν τα κεριά, γι' αυτό και τοποθετούσαν καρφίτσες σταυρωτά. Τα αγόρια όλη τη μεγάλη εβδομάδα κατασκευάζουν με μπαρούτι, φυτίλι και εφημερίδες τρίγωνα.




Το πρωινό του Σαββάτου ο παπάς σκορπούσε λεμονανθούς, ανακοινώνοντας το πρώτο μήνυμα της Ανάστασης, ενώ το βράδυ λίγο πριν τα μεσάνυχτα οι πιστοί συγκεντρώνονταν με τις αναστάσιμες λαμπάδες γύρω από την εξέδρα για να πάρουν το άγιο φως.

«Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί, Πάσχα Κυρίου Πάσχα..». Φωτεινό κύμα οι πλουμιστές αναστάσιμες λαμπάδες άναβαν, το φως από την Ακοίμητη κανδήλα μεταλαμπαδευόταν με προθυμία και χαμόγελα, με τον ψαλμό «Δεύτε λάβετε φως..».

Πλημύριζε με Άγιο φως ο περίβολος της εκκλησίας, το εσωτερικό του ναού και ολόγυρα η εξέδρα. Να και η αναγγελία της Ανάστασης «Φως ιλαρόν..» μέσα από τα χείλη του ιερέα, ανάμεσα στο χτύπημα της αναστάσιμης κωδωνοκρουσίας. Ακολουθούσε η ανάγνωση του κατά Μάρκον Ευαγγελίου: «Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η του Ιακώβ και Σαλώμη ηγόρασαν αρώματα, ίνα εισέλθουσαι..» για να ακολουθήσει το «Χριστός Ανέστη..» από το στόμα του ιερέως και του εκκλησιάσματος, ανάμεσα σε κροτίδες, βεγγαλικά, πυροτεχνήματα∙ ανταλλάσσονταν ευχές πασχαλινές απλές, γεμάτες αλήθεια κι αγάπη.

Στη συνέχεια οι πιστοί κατηφόριζαν με τις λαμπάδες με την τρεμάμενη φλόγα να αντιστέκεται στο εαρινό νυχτερινό αεράκι για το αναστάσιμο δείπνο.

Μετά τη νηστεία, την αποτοξίνωση, περιμένει η μαγειρίτσα και ανήμερα το μεσημέρι άχνιζε στο γιορτινό αναστάσιμο τραπέζι το σουβλιστό αρνί, μοσχοβολούσε η μαρουλοσαλάτα, λαμποκοπούσαν τα κόκκινα αυγά μες τη σουπιέρα κι οι κούπες γεμάτες κρασί αδημονούσαν για το τσούγκρισμα. Σε κάθε γωνιά κυριαρχούσε η γιορτινή ατμόσφαιρα. 


Το βράδυ της Κυριακής καιγόταν ο Ιούδας και μαζί του η μιζέρια, η μικροκαρδία, η προδοσία, η υποκρισία, η εχθρότητα, συμβολισμοί που καθορίζουν τον καθένα μας.

 Ένα έθιμο που συνηθιζόταν παλαιότερα, το απόγευμα ανήμερα της Λαμπρής να καίνε έξω από την εκκλησία το αχυρένιο ομοίωμα του Ιούδα, κάτι σαν σκιάχτρο, που περιείχε χειροποίητα δυναμιτάκια για να κάνουν κρότο και φλόγα. Ολοκληρωνόταν με τη λειτουργία της Αγάπης ανήμερα το απόγευμα του Πάσχα ήταν μοναδική. Με τα πασχαλινά μας γιορτινά ρούχα και τις αναστάσιμες λαμπάδες στο χέρι, οι μανάδες μάς πήγαιναν στην εκκλησία.

Ο παπα-Λιάς έψαλε το ευαγγέλιο και στα αρβανίτικα.

«Ε σι σκόϊ άο ντίτα, νι και τε στουνάτε, τσε κέιν ντίερτ τε μπίφτουρα, τσε ίσνε μαθητήτε τε μλιέδουρε, κα τε τρίμπουριτ τε τσε φούτβετε, έρδ Ιησούιζ ε μπετ ντε σε μες ε ου θα άτιρβετ: «Πάκιε ντε γιούβε». Ε σι ου θα κετε ου ντρεφτόϊ ντούαρε εδε μπρίνιετ τιγ.

Ου σκουλικιένε μαθητήτε τσε πάνε ζώνε.

Ου θα πράπα Ιησούιγ: «Πάκε ντε γιούβε»

Ε σί ον θα κέτε, ου φρίτι ε ου θότε άτιρβετ. «μέρε σπίρτ σέγκι, ντε σα τε ντιμένι αμαρτήτε ντο γιένε τε ντε λιέρα ντε σα ντέ μος ντιλιένι τε γιέν τε πα ντελιέρα». Θωμάιγ νιε κα τε ντιμπιδιέτε τσε θουχέϊ μπινιάρ νεκε ις μπασκε με άτα κούρ έρδ Ιησούιγ.

Ε ιθόνε άπιτ τε τιέριτε μαθητήτε. Παμ ζώνε. Αν ου θα άτιρβετ. Ντε μος σόχε ου ντούαρτ τε τίιγ βέρενε έγκοζντερντε έ βε γκλίσν τεμ ντε βέρε τε γκοζντεβετ ε βε ντόρενε τιμ ντε μπρινιε τε τίγε νέκε μπεσόνιε».

Μετάφραση στα ελληνικά 

(Καθώς πέρασε η μέρα αυτή η μία από τα Σάββατα και είχαμε τις πόρτες, εκεί που ήταν οι μαθητές μαζεμένοι από το φόβο των Ιουδαίων κλειστές, ήρθε ο Ιησούς και στάθηκε στο μέσο και είπε σ’ αυτούς: «Ειρήνη σε σας» και καθώς τους είπε αυτό τους έδειξε τα χέρια και τα πλευρά του. Ευχαριστήθηκαν οι μαθητές που είδανε τον Κύριο. Τους είπε πάλι ο Ιησούς: «Ειρήνη σε σας και όπως με έστειλε ο πατέρας εμένα, έτσι σας στέλνω κι εγώ εσάς, και καθώς τους είπε αυτό, τους φύσηξε και είπε σ’ αυτούς: «Πάρτε πνεύμα άγιο σε όσους θα συγχωρήσετε τις αμαρτίες θα είναι συγχωρημένες, σε όσους δε θα συγχωρήσετε να είναι όχι συγχωρημένες. Ο Θωμάς ένας από τους Δώδεκα που λεγόταν δίδυμος δεν ήταν μαζί με αυτούς όταν ήλθε ο Ιησούς και του λένε οι άλλοι μαθητές: «Είδαμε τον Κύριο». Αυτός είπε σ’ αυτούς: «Αν δε δω εγώ στα χέρια τα δικά του την τρύπα των καρφιών και βάλω το δάχτυλό μου στην τρύπα των καρφιών και βάλω το χέρι το δικό μου στην πλευρά τη δική του δεν θα πιστέψω).

Από τότε πολλά έχουν αλλάξει...

Προς το καλύτερο; Προς το χειρότερο;

Ποιος ξέρει;

ΤΟ Δ. Σ. ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ σας εύχεται ολόψυχα Καλή Ανάσταση και μαζί με τις παλιές γραπτές θύμησες, σας προσφέρει και παλιές εικόνες! 

Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ