Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τρίτη 18 Απριλίου 2023

Προς αντιδήμαρχο Δ.Ε.Ερμιόνης Δαμιανό Κουτούβαλη -> το ανάγνωσμα…

 

Και εσύ Δαμιανέ υπογράφεις τέτοια κείμενα;; 

-> https://eikonoskopionews.blogspot.com/2023/04/

Ήθελα να ήξερα, ποιος «φωτεινός νους» τα κατεβάζει από τη σκέψη του  και τα γράφει…

Δαμιανέ τι είναι αυτά που μας λες;; 

- Όταν:1ον Τα κείμενα μιλούν από μόνα τους, ότι τα είχατε προσχεδιάσει και προγραμματίσει. Ήδη σας το ανέφερα ΕΔΩ ->https://stamdamd.blogspot.com/2023/04/



2ον Δαμιανέ, πότε γινόταν το προσκλητήριο των νεκρών, ποιός το εκφωνούσε  και ποιοι το άκουγαν,  και έδιναν  την απάντηση;;

3ον) Που έχει ακουστεί «βρε αθεόφοβοι» στο προσκλητήριο νεκρών να φωνάζουν απών ή απούσα;;- Ότι είναι  απόντες και απούσες το ξέρουμε.

«Παρών και Παρούσα» φωνάζουμε βρε κουλτουριάρηδες της πλάκας!

Δεν το έχετε ακούσει,  στο προσκλητήριο νεκρών του Πολυτεχνείου;;

 Με τις φαεινές σας ιδέες βγαλμένες από το μίσος  και τη βλακεία και της ασχετοσύνης! θα μας κάνετε  να ξεχάσουμε και εκείνα που ξέρουμε. Τι άλλο θα σκεφτείτε για να μπορέσετε να βγείτε από το αδιέξοδο που έχετε περιέλθει και να δικαιολογήστε τις γκάφες σας;;; …

Όσο «για τις επιτυχίες σας» είναι αλήθεια, ότι δεν τις αντέχει όλος ο λαός της Ερμιονίδας … 

-> «Όλοι σας καμαρώνουμε!» -< Πάντα τέτοια…

4ον) Μια χούφτα «πολίτες» της Ερμιονιδας που κρυβόσαστε πίσω από την ανωνυμία σας στο όμοιο  blog … τους υποψήφιους Δημάρχους της Ερμιονιδας, να τους αφήσετε στην ησυχία τους! -> Δεν θα σας ακολουθήσουν στην ολισθηρή και λασπώδη ατραπό που διαλέξατε να διαβείτε… 

ΥΓ. Όσο για εσένα Δαμιανέ αντιδήμαρχε, ξέρουμε πως δουλεύεις με τα χέρια!… 

Αλλά θα θέλαμε να ξέραμε ποιος από εσάς τους αιρετούς και τους τιτλούχους διορισμένους στη δημαρχιακή αυλή, ποιος δουλεύει με το μυαλό...

ΣΤΑΜ. ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

 ===================================================================================================================================================

Facebook  -> νέα  σχόλια ενδεικτικά πάνω στο θέμα ...

Μακης Ζαβα

Η απόλυτη ξεφτίλα της Ερμιόνης!!!!

θωμαις Μερτυρη

Μακης Ζαβα αλλά και εξίσου ξεφτίλα η δικαιολογία για να τιμήσουν τους νεκρούς πρωτεργάτες του εθίμου....

Μια απευθείας ανάθεση προμήθειας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού -υλικού του Δήμου Ερμιονιδας αλλιώτικη από τις άλλες...

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 

Οι αναγνώστες μας και δημότες διαμαρτύρονται για τις πρακτικές και τις μεθοδεύσεις της δημοτικής αρχής και όλων αυτών που νέμονται τον κορβανά του Δήμου έτσι ή αλλιώς !! ... Και είναι ΠΟΛΛΟΙ...

«Master chef μαγειρικής» ο Δήμαρχος Γιάννης Γεωργόπουλος … 

Αφού δε μπορούσε ο αιρετός Γιάννης Πάλλης να πάρει την απευθείας ανάθεση με  10.000 ευρώ αλλάξανε την τεχνική έκθεση – «μαγειρέψανε» σε χρόνο ρεκόρ …. και τα 10.000 € γίνανε 5.000€ χιλιάδες ευρώ …. 

Είχε και δημοτικό σύμβουλο «μάγειρα»…, βλέπεις που παραιτήθηκε νωρίς …για να μπορεί να παίρνει δουλίτσες όπως λένε οι κακές γλώσσες …. Και το πάρτι των απευθείας αναθέσεων ζει και βασιλεύει και γιγαντώνεται στο Δήμο μας!! … 

Νομίζουν ότι μας κοροϊδεύουν … 

Κύριε δήμαρχε και λοιποί της παρέας, μην περνάτε το κόσμο για ηλίθιο…

Αλλά εσείς συνδημότες πως τα βλέπετε και τα διαβάζετε όλα αυτά;; Θα αφήσουμε αυτούς τους τυχάρπαστους να συνεχίσουν την υπόγεια δράση τους εις βάρους του Δήμου μας – δηλαδή όλων εμάς των δημοτών;;;….  

Μήνυμα στο facebook







Δήμος Ερμιονιδας και διαχειριστές αυτού στο μη παρέκει…

Προβληματισμός επίκαιρος και διαχρονικός ...


Βιώσαμε και πάλι στις «χωματερές» του διαδικτύου της Ερμιονίδας, το μένος και τη χυδαιότητα, με λόγια και εκφράσεις αυτών, που μοναδικό σκοπό και σκέψη έχουν, πότε θα τελειώσει ο μήνας ή και πιο μπροστά,  στοιχηδόν - ο ένας πίσω από τον άλλο, έξω από την οικονομική υπηρεσία του Δήμου να «αδειάσουν» τον δημοτικό κορβανά!! και  παράλληλα να ικανοποιήσουν μέσω του Δήμου, και άλλα συμφέροντα, της προσωπικής και οικογενειακής τους ζωής…  

Γι’ αυτό γίνεται ο καυγάς. γι' αυτά αναβλήζει αυτή η χυδαιότητα και το μένος κατά των συνδημοτών τους που αντιδρούν… 

Και αυτό, το ντύνουν με τον υποκριτικό μανδύα, ότι «ασχολούμαστε με τα κοινά, για να προσφέρουμε στο Δήμο, στον τόπο, για την πατρίδα ρε γαμώτο» ...

Και οι άλλοι, οι πολλοί, ραθυμούντες, σαν ταξιδιώτες στην λιακάδα, δεν καταλαβαίνουν, πως ο Δήμος είμαστε όλοι εμείς οι δημότες, και αυτό είναι ταυτισμένο, με την ιδιωτική μας ζωή, πιο απλά με την τσέπη, το πορτοφόλι, την οικογένειά μας, το μέλλον της κοινωνίας μας …

Στις μέρες μας, ο Δήμος μας μοιάζει όσο ποτέ, σαν το Παλάτι του Οδυσσέα με τους μνηστήρες της Πηνελόπης να έχουν εισβάλλει και να γλεντούν, να τρωγοπίνουν, αλλά ο Οδυσσέας να μην επιστρέφει από την Οδύσσειά του, να τους εξοντώσει με  τα βέλη του τόξου του …  

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΈΣΤΗ

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

Δημοσιογράφος


ΕΡΜΙΟΝΗ -> Παραλειπόμενα μετά την κοσμοχαλασιά που δημιούργησε η περιβόητη (!) επιγραφή στο Κρόθι στην εκδήλωση με το κάψιμο του Γιούδα την ημέρα του Πάσχα…

Το πάθος και η εμμονή τους να φωτογραφίζονται και να αναρτούν τις φωτογραφίες τους στο διαδίκτυο για να τους βλέπει ο κόσμος και ο ντουνιάς και αυτοί να καμαρώνουν με υγρά μάτια…
Ο μαυρογιαλούρος λείπει από τις εικόνες ..

=====================================================================================================================================================================

Αποδεικνύεται περίτρανα η προκατάληψή τους!! -> ήταν και αυτό προγραμματισμένο - όπως αναφέρεται πιο πάνω - για να εκδικηθούν αυτόν, που με το γύρισμα της πλάτης και την περιφρόνηση που τους κάνει, είναι γι’ αυτούς το κόκκινο πανί, γι’ αυτό αναφέρονται με φωτογραφικό τρόπο και με κόκκινα γράμματα στο «Κρόθι» των παρανομιών τους… 

Μήπως θα έρθει και η σειρά μας,  από αυτούς τους αχρείους;;;

 Λαέ της Ερμιόνης μαζεύτε τους, προτού να είναι αργά...

«Ποδοπατήσανε» όλους τους πραγματικούς θεσμούς και τις νόμιμες διαδικασίες και καθιέρωσαν ως θεσμό(!) με πίεση… και με μπράτσα… το κάψιμο του Γιούδα που καίνε σε όλη την Ελλάδα γιατί πουλάει… Ό,τι χαβαλετζίδικο γι’ αυτούς θεσμός….

Νόμιμα και δύσκολα μη τους βάζεις, γιατί τρέχουν 

όπως ο διάβολος με το λιβάνι …

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Σταμάτης  Δαμαλίτης 

Δημοσιογράφος

Δευτέρα 17 Απριλίου 2023

«Στο πόδι»!! - οι Ερμιονίτες για την αθλιότητα με την ευφάνταστη ραδιούργα εικόνα -με λέϊζερ – την Κυριακή του Πάσχα, στο πολύπαθο «Κρόθι»!! ....

 Εκεί που θέλανε να φτιάξουν μεζονέτες (θυμάσαι… Νάργο;;)
προβάλλανε «την ευφυΐα τους»…
 
============================================================================================

 Ορυμαγδός και αντάρα χωρίς έλεος,  με βαριά λόγια, κατά των υπεύθυνων διοργανωτών  - συνεργατών  της δημοτικής αρχής…

«Καζάνι που βράζει» οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της Ερμιονίδας…

Ενδεικτικά και αποσπασματικά σας ενημερώνουμε  

STAM.DAM.D.

================================================================================================================================ 

Αλιεύματα από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook) της Ερμιονιδας και ο Θεός να βάλει το χέρι του ...

ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ

[…] Φιληθείτε γλυκά χείλη με χείλη,

Πέστε: Χριστός Ανέστη, εχθροί και φίλοι.

(Ο εθνικός μας ποιητής Δ. Σολωμός)

Αλήθεια πόσο δηλητήριο έχουν μέσα τους;

Πόση μικρότητα;

Πόση ευτέλεια σκέψης!

Πόση ταύτιση με τον Ιούδα!

Σημ: Ο Ιούδας παλαιότερα καιγόταν έξω από το ναό των Ταξιαρχών, ένα απλό αχυρένιο ομοίωμα.

 

§  Athanasia Pavlidou

Προφανώς από εδώ και εμπρός οποίος δεν συμμορφώνεται προς τας υποδείξεις θα βλέπει το όνομα του γραμμένο στο Κροθι με κόκκινα γράμματα 

!!μου θυμίζει άλλες εποχές ! ντροπή ντροπή !!

Lola Voganatsi

Κατρακύλα χωρίς σταματημό! 

Από πού αντλούν το δικαίωμα να γράφουν στο Κρόθι ο, τι τους γουστάρει; Ποιος ή ποιοι αφίνουν τα περιθώρια; Καλά εμάς τους μόνιμους κατοίκους μας έχουν γραμμένους στις σαγιονάρες τους, δε σεβάστηκαν όμως τόσους επισκέπτες; Ωραία διαφήμιση! Η ντροπή σε μας που ζούμε μόνιμα εδώ και τα επιτρέπουμε!

Παρασκευή Σκούρτη

Lola Voganatsi Από τότε που θέλουν να αποχαρακτηρίσουν και ως δασικό τμήμα του κι εμείς θα πρέπει να συνηγορήσουμε, Κοινώς να το "φάμε" και να μη διαμαρτυρόμαστε.

Παρασκευή Σκούρτη

Η σύλληψη ανήκει σε διαταραγμένο και εμπαθή νου.

Lola Voganatsi

Παρασκευή Σκούρτη Αυτό δεν το είχα σκεφτεί! Είναι λοιπόν σ αυτό το πακέτο; Πάνε χρόνια που διακινούν ότι θα ανοίξουν δρόμους, θα κόψουν οικόπεδα κλπ. στο Κρόθι. Τα βολεμενα παπαγαλάκια τους αυτόν που έριξε την ιδέα μάλιστα τον χαρακτήριζαν τέρας μορφώσεως!!! Εγώ συμφωνώ! Είναι τέρας σίγουρα!

Μακης Ζαβα

Η απόλυτη ξεφτίλα πρέπει να βγούνε να μάς πούνε για ποιόν είναι αυτό γραμμένο για τον κόσμο της Ερμιόνης η για κάποιον άλλον αλλιώς Λιτζαταρισμα!!!!!!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ

Δεν καταλαβαίνω, το είναι αυτό το απών; Τι σημαίνει; 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ

Αα καλά Βιβή δεν χρειάζεται να μου απαντήσεις , έμαθα...είναι ανάξιο σχολιασμού.

Lola Voganatsi

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ γιατί δήμαρχε το θεωρείτε ανάξιο σχολιασμού; Ή μήπως δεν κατάλαβα; τίποτε να μην πέσει κάτω. Απαράδεκτο αυτό που έγινε.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ

Lola Voganatsi Χριστός Ανέστη! Γιατί Λόλα μου μιλάει από μόνο του...τόση βλακεία δεν κρύβεται,μιλάει και σχολιάζεται από μόνη της.

Georgios Koutroumpis

Νομίζω ότι μια εξήγηση επιβάλλεται ....!!!

Καλημέρα και χρόνια καλά ...

Kiki Aylonitoy Pella Θα ήθελα παντός μια εξήγηση για το τι ακριβώς σημαίνει αυτό..

Palmos Ermionidas Ντροπή!

θωμαις Μερτυρη Απών είναι αυτος που απουσιάζει από κάπου, π.χ. κάποια συνάθροιση, ενώ θα έπρεπε ή αναμενόταν να είναι εκεί. Δηλαδή μας λένε τώρα το εξής παράδοξο. Το έγραψαν το Απών για να τιμήσουν τους νεκρούς πρωτεργάτες του εθίμου δηλαδή προσβάλουν την νοημοσύνη μας βάναυσα!

Thomais Mavromichali

θωμαις Μερτυρη έτσι βρήκαν να δικαιολογηθούν; ήταν έθιμο ή προσκλητήριο νεκρών;;;;Οι νεκροί δεν είναι απών αλλά απόντες!!!!! Εχθές απέδειξαν ότι είναι οι χειρότεροι δυσφημιστες της περιοχής.Μας κούρασαν οι κακεντρέχεις και οι κομπλεξικες παρουσίες τους!

θωμαις Μερτυρη - Thomais Mavromichali τα " μπαλωσαν" όπως - όπως και στο τέλος αναδείχθηκε η κακεντρέχεια και τα κόμπλεξ τους

Παρασκευή Σκούρτη Δεν μπαλώνεται με τίποτα ό,τι και να γράψουν.

Koumara Lina, Οι άντρες αναλαμβάνουν τις συνέπειες των έργων τους! !!Δεν πουλάνε τρελίτσα για να δικαιολογηθουν σαν τελευταίες γυναικούλες, που τις έκραξε ο κόσμος!!!

Thomais MavromichaliKoumara Lina αυτό το κράξιμο δεν το περίμεναν. Νόμιζαν ότι ο κόσμος θα τους ανεχόταν για πάντα.

Lola Voganatsi - Koumara Lina αν έλειπε Λίνα αυτό το "τελευταίες γυναικούλες"

 


Δήμαρχε Ερμιονιδας Γιάννη Γεωργόπουλε σας έχουμε προειδοποιήσει πολλές φορές, για τις επιλογές των συνεργατών σας !! …

 

Μετά από το θλιβερό συμβάν στην Ερμιόνη το βράδυ του Πάσχα, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Ερμιόνης Δαμιανός Κουτούβαλης  και ο πρόεδρος του Ν.Π. ΚΠ.Α.Π Π. Παναγιώτης Μέξης, θα έπρεπε ήδη να σας είχαν υποβάλλει τις παραιτήσεις τους. Και μαζί με αυτούς θα πρέπει να παραιτηθούν όλα τα μέλη του Δ.Σ. του Ν.Π., που με «τις ευλογίες τους» ορισμένοι κάνουν ό,τι τους καπνίσει με τα χρήματα των δημοτών!

Αν δεν το έχουν κάνει ακόμα,  οφείλεται εσείς να τους παραιτήσετε.

Επίσης, δώστε στη δημοσιότητα τα ονόματα αυτής της ανίερης και άθλιας πράξης και μην προβάλλετε   ως δικαιολογία, τα προσωπικά δεδομένα... Μιλάμε για αιρετούς και διορισμένους στο Δήμο μας, από εσάς κ. δήμαρχε!

Οι Γιούδες, πρέπει «να καούν» για πάντα από τη ζωή της Ερμιόνης και όπου αλλού υπάρχουν στο Δήμο και δραστηριοποιούνται κατ΄αυτό τον τρόπο…

Έτσι ώστε, να επέλθει η Ειρήνη, η Ομόνοια και η Αγάπη στον τόπο μας

Εδώ είμαστε και σας περιμένουμε….

ΣΤΑΜ. ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΣ

Πρόσκληση της Υποψήφιας βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Αργολίδας Παρασκευής (Βιβής) Σκούρτη

 


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Στις 18 Απριλίου  και ώρα 7μ.μ. σας καλούμε στην Καφετέρια «ΕΡΜΙΟΝΗ» των αδελφών Παλυβού στα Μαντράκια, για να συζητήσουμε το Κυβερνητικό Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., για να διατρανώσουμε τη θέλησή μας ώστε στις 21 Μαΐου να γίνει παρελθόν η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, η πλέον ανίκανη και ηθικά επικίνδυνη Κυβέρνηση μετά τη μεταπολίτευση.

Στη συνάντηση θα παρευρεθεί και θα παρέμβει ο συμπατριώτης μας, ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς,Δημήτρης Χατζησωκράτης και  υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. στη Β1  Αθήνας Βόρειος Τομέας.

Παρασκευή (Βιβή) Σκούρτη

Υποψήφια με τον ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. στο Νομό Αργολίδας


Δήμαρχε Ερμιονίδας Γιάννη Γεωργόπουλε απολογηθείτε για την άθλια και χυδαία εικόνα των συνεργατών σας…

Η φωτο αυτή προβλήθηκε στο βουνό του Κρόθι κατά την εκδήλωση του καψίματος του Γιούδα…

κ. Γεωργόπουλε αν αυτή η ενέργεια δεν ήταν εις γνώση σας, να αποκαλυφθούν τα ονόματα αυτών που είχαν αυτή την «ευφυή» και   θλιβερή ιδέα και μάλιστα, ημέρα του εορτασμού του Πάσχα, ημέρα συναδέλφωσης και ΑΓΑΠΗΣ!! - 

Ουαί υποκριταί και μαυρόψυχοι …

κ. Δήμαρχε, ο  Δήμος μας και ιδιαίτερα η πόλης των Ερμιονέων, δεν αντέχει άλλες προσβολές και περισσότερο ολισθηρό κατήφορο…

Kαι όποιος έχει κότσια και αξιοπρέπεια(!) ας βάλει το χέρι του, «επί των τύπο των ήλων» ...

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 

============================================================================================================================

email στο blog.....


Κατήφορος…

Δημοσιεύτηκε 17 Απριλίου 2023


Η Ημέρα της Αγάπης επελέγη για απροκάλυπτη στοχοποίηση και εκδίκηση.

Δεν υπάρχει ένας ή μία να βάλει ένα φρένο;

Δεν υπάρχει ένας ή μία να εξηγήσει ότι οι Δημοτικές εορταστικές εκδηλώσεις  στόχο έχουν να ενώνουν τους συνεορτάζοντες και όχι να προκαλούν;

Δεν υπάρχει ένας ή μία να τους πει ότι οι αναβιώσεις εθίμων δεν συνδέονται ούτε πρέπει να συνδέονται με πολιτικές ή παραταξιακές κόντρες, αλλά να υπηρετούν ξεκάθαρα την παράδοση και τον πολιτισμό μας;

Δεν υπάρχει ένας ή μία να τους πει ότι οι κοινωνίες πλέον δεν ανέχονται τις προγραφές;( τις οποίες βέβαια προήγαγαν τεχνολογικά..)

Κανένας σεβασμός στην Ερμιονίτικη κοινωνία, την ιστορία και τον πολιτισμό της.

Ο πολιτισμός υπηρετείται από ανθρώπους που τον σέβονται.

Τους λέμε λοιπόν εμείς ότι απέναντι σ΄αυτές τις πρακτικές η κοινωνία ενώνεται.

Γιάννης Μαργέτας

Υποψήφιος Δήμαρχος Ερμιονίδας

 

Κυριακή 16 Απριλίου 2023

Θράσος και αναίδεια ο υποψήφιος δ.σ. Αθανάσιος Απ. Φασιλής στην παράταξη του Δημάρχου Γιάννη Γεωργόπουλου…


..Άραγε θα μας ζητήσει συγνώμη μετά τα έγγραφα που αναρτήσαμε ή θα συνεχίσει να είναι αναιδής προς τους συμπολίτες του…

Τα έγγραφα που παραθέτοουμε μιλούν από μόνα τους ...

Κάντε κλικ  ΕΔΩ...>>> ΕΔΩ....>>> ΕΔΩ... να διαβάσετε σχετικές αναρτήσεις ...

===================================================================================================================

Και δεν απαντάει ο φιλόδοξος υποψήφιος δ.σ. στο blog μου ως οφείλει αφού θίγεται,  αλλά αλλού για να μη το γνωρίζω και να παραπλανά τους αναγνώστες  και ψηφοφόρους του...

Ευτυχώς, που υπάρχουν και συμπολίτες που μας ενημερώνουν ...


Με αυτές τις υπόγειες  πρακτικές και διαδρομές, ελπίζουν, με πρώτο το δήμαρχο Γιάννη Γεωργόπουλο, πως θα υφαρπάξουν τη ψήφο των συδημοτών για μία ακόμα φορά...

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 


Ποιός μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα -> του φιλόσοφου και θεολόγου Χρήστου Γιανναρά - > Πατείται ο θάνατος θανάτω;;

 


Πατείται ο θάνατος θανάτω;

Christos Yiannaras | 25 Apr 2022

Δεν είναι αυτονόητο (ούτε εύκολο) να ξεχωρίζουμε την εμπειρία του πραγματικού από ψυχολογικά υποκατάστατα της πραγματικής εμπειρίας. Να διακρίνουμε την πραγματικότητα από την ψευδαίσθηση.

Παράδειγμα κοινότοπο, τα ερωτικά βιώματα. Άνθρωποι «νιώθουν» ερωτευμένοι, ζουν την ευφροσύνη της ερωτικής συναρπαγής, σίγουροι για την αλήθεια, την πραγματικότητα των βιωμάτων τους. Και σε σύντομο χρόνο η μεθυστική πληρότητα έχει χαθεί, η οπτική έχει ριζικά μεταβληθεί. Ήταν έκρηξη επιπόλαιων αισθημάτων (μια ψευδαίσθηση), όχι η πραγματικότητα του έρωτα.

Παράδειγμα δεύτερο: τα θρησκευτικά βιώματα. Αδιατάρακτες βεβαιότητες μεταφυσικών πεποιθήσεων, εξάρσεις κατάνυξης, μεταρσιώσεις συγκινησιακής έντασης. Και αν «εξαίφνης» η υγεία ραγίσει, επέρχεται ανεπίσχετη η αγωνία του θανάτου – πραγματική εμπειρία πρόγευσης του τέλεια άγνωστου, του τέλεια άσχετου, του απόλυτα μοναχικού. Ήταν ψευδαίσθηση ο θησαυρισμός των μεταφυσικών βεβαιοτήτων, των θρησκευτικών εξάρσεων, των πνευματικών συγκινήσεων; Σε ποια πραγματικότητα αναφέρονται τα θρησκευτικά βιώματα, όταν η προοπτική του θανάτου βιώνεται δίχως γαλήνη ελπίδας για μετάβαση σε κάτι οικείο και ποθητό;

Τα παραδείγματα θα μπορούσαν να πληθυνθούν: ποια πραγματικότητα βιώνει ο φανατικός μιας ιδεολογίας, ο θυσιαστικά στρατευμένος σε πολιτική παράταξη, ο γενναίος πολεμιστής παράλογου πολέμου; Ποιο το κριτήριο διάκρισης της πραγματικής φιλίας από την ψυχολογική εξάρτηση, της αυτοπροαίρετης υπακοής από την εξασφαλιστική της αβουλίας πειθαρχία;

Ακόμα και πράξεις έσχατης αυτοθυσίας είναι ενδεχόμενο να υπηρετούν ένα υπερτροφικό υπερεγώ: «Εάν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντά μου, εάν παραδώ το σώμα μου ίνα καυθήσομαι, αγάπην δε μη έχω».

Είναι ενδεχόμενο η γνώση να εξαντλείται στην κατανόηση πληροφοριών, που αντιπροσωπεύουν διανοητικές μόνο συλλήψεις. Είναι πιθανό να υποκαθιστά η κατανόηση με κοινά αποδεκτές σημασίες, την απουσία εμπειρίας σχέσεων με τα σημαινόμενα, την απουσία μετοχής σε διαπροσωπικές σχέσεις κοινωνίας της γνώσης. Πώς θα αποφύγουμε την ταύτιση των σημαινομένων με μόνη την αυτονόμηση των σημαινόντων σε νοητά είδωλα; Πώς θα διακριθεί η εμπειρική αναφορά στο υπαρκτό, αλλά μη αισθητό, από την ψυχολογική ανάγκη να εκδεχόμαστε ως υπαρκτό το ανύπαρκτο;

Μας ζητούν: «Μίλησέ μας για τον Μέγα Αλέξανδρο». Ανακαλούμε αμέσως όλες τις πληροφορίες (από διαβάσματα, ακούσματα, θεάματα) που συγκροτούν τη μνημονική μας εικόνα του Μεγαλέξανδρου, ενδεχομένως επενδύουμε στις πληροφορίες και ατομικά συναισθήματα. «Μίλησέ μας για τη μητέρα σου». Τώρα στις μνημονικές εικόνες επενδύεται μια βιωμένη, άμεση αναφορά, η ανάκληση αμοιβαιότητας σχέσεων, η εμπειρία της γνωστικής αμεσότητας. «Μίλησέ μας για τον Θεό». Αν ανακαλούμε μνημονικές εικόνες νοητικών μόνο πληροφοριών και ατομοκεντρικών ψυχολογικών βιωμάτων, τότε η γλώσσα φανερώνει ότι μιλάμε για κάτι ανύπαρκτο.

Ας σταθούμε σε ένα παράδειγμα αντίθετης προς την αφελή ευπιστία ακρότητας. Στον άνθρωπο που εκδέχεται ως υπαρκτό και πραγματικό, μόνο ό,τι γίνεται προσιτό στην αισθητή πιστοποίηση. Ο άνθρωπος αυτός αυτοκαταδικάζεται να αγνοεί την πραγματικότητα που δηλώνεται με σημαίνοντα ανυπότακτα στη σταθερή περιγραπτή προφάνεια, στην «ευκλείδεια» αναπαραστατική μας ικανότητα. Να αγνοεί την πραγματικότητα που δηλώνεται και κοινωνείται με τη γλώσσα της Τέχνης (της ποίησης, της αλληγορίας) – να αγνοεί σήμερα τη γλώσσα της κβαντικής φυσικής.

Ο «δυϊσμός σωματιδίου-κύματος», η «ατοπική ολιστική διασύνδεση στοιχειωδών σωματιδίων», ο «χώρος των δέκα(!) διαστάσεων, όπου κινούνται οι αφετηριακές διεγέρσεις του κβαντικού πεδίου», η κίνηση του ηλεκτρονίου «προς τα πίσω στον χρόνο» (κίνηση που το ηλεκτρόνιο το καθιστά ποζιτρόνιο), η ταυτόχρονη διέλευση του ίδιου φωτόνιου από δύο διαφορετικές σχισμές πολωτή, κ.λπ. κ.λπ. Είναι παραδείγματα από γλωσσικά σημαίνοντα που δεν παραπέμπουν σε σημαινόμενα προσιτά στην αισθητή σχέση, ούτε σε αλληγορίες, ούτε σε αυθαίρετα πλάσματα της νόησης. Είναι ενδείξεις πιστοποίησης δεδομένων της πραγματικότητας ανυπότακτων στην αισθητή ή αναπαραστατική μας αντίληψη.

Ονομάζουμε «Θεό» την αιτιώδη αρχή του είναι και του γίγνεσθαι, τον «λογικό» τρόπο, που μας επιτρέπει να αναφέρουμε σε αυτόν την «προσωπική» (έλλογη και κοινωνούμενη) αιτία των όντων και γινομένων. Ο ίδιος, ως αιτία του είναι και του γίγνεσθαι, ούτε είναι ούτε γίγνεται – δεν σημαίνεται με τις σημασίες της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας, του όντος ή του μη όντος.

Η αναφορά μας στον Θεό γίνεται δυνατή μόνο χάρη στον τρόπο με τον οποίο ενεργείται η ύπαρξή μας (η ύπαρξη του κτιστού) ως λογική κλήση σε δυνατότητα έλλογης σχέσης μαζί του. Η σχέση ενεργείται με δεδομένη την απερινόητη διαφορά της κτιστής από την άκτιστη ενέργεια, χωρίς να αίρεται για τον κτιστό άνθρωπο η εμπειρία της γνωστικής αμεσότητας, της αναφορικής (ως και πραγματικά ερωτικής) αμοιβαιότητας