Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κυριακή 31 Μαΐου 2020

Κηρυγμένα ιστορικά μνημεία - Σημαντικοί Χριστιανικοί Ναοί της Ερμιονίδας


Μια συζήτηση με τον αρχαιολόγο της 25ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Γεώργιο Π. Τσεκέ 
με τον Σταμάτη Δαμαλίτη

Ένα θέμα πάντα επίκαιρο,  με την ασέβεια και την αδιαφορία που επιδεικνύουν
 αρκετοί συμπολίτες μας σ' αυτά τα μνημεία....

Το θέμα της κουβέντας μας ήταν η διαχείριση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και τα προβλήματα  στην προστασία των μνημείων, καθώς και οι σημαντικοί ναοί της Ερμιονίδας.

Γεώργιος  Π. Τσεκές «Η έννοια του «μνημείου», ως σημείου αναφοράς  της συλλογικής ιστορικής μνήμης δεν είναι πρόσφατη. Δεν είναι καν σύγχρονη. Έχει τις ρίζες της βαθιά στην αρχαία ελληνική σκέψη, η οποία, ούσα ορθολογική, θεωρούσε δεδομένη τη σύνδεση ενός πολύ σημαντικού ιστορικού γεγονότος με κάποιο υλικό (χειροπιαστό) αντικείμενο.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, το οποίο αναφέρεται από τις πηγές «Σαλαμινία ναυς», το πλοίο δηλαδή με το οποίο ο Θησέας ταξίδεψε στην Κρήτη και σκότωσε το Μινώταυρο. To πλοίο αυτό δεν ξαναταξίδεψε, αλλά φυλάχτηκε σε κεντρικό σημείο της πόλης, ως μνημείο, το οποίο συντηρούσαν οι Αθηναίοι  και επεδείκνυαν με ιδιαίτερη   υπερηφάνεια για τουλάχιστον 10 αιώνες! 




Ο 19ος και ο 20ος αι. ήταν οι αιώνες που αφύπνισαν τη ευρωπαϊκή σκέψη σε ζητήματα που σχετίζονταν με τη διατήρηση    και την αποκατάσταση των μνημείων. Στην Ελλάδα ο πρώτος αρχαιολογικός νόμος καταρτίστηκε το 1932. Σήμερα είναι σε ισχύ ο νόμος 3032/2002 ΦΕΚ 153/Α/28/06/2002 «Για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής μας κληρονομιάς» 
Στο άρθρο 2  του Αρχαιολογικού Νόμου αναφέρεται ότι  «... ως μνημεία νοούνται τα πολιτιστικά αγαθά που αποτελούν υλικές μαρτυρίες και ανήκουν στην πολιτιστική κληρονομιά της  Χώρας και των οποίων επιβάλλεται η ειδικότερη προστασία»
Ως αρχαία μνημεία η αρχαία νοούνται όλα τα πολιτιστικά αγαθά  που ανάγονται στους προϊστορικούς, αρχαίους,  βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς  χρόνους έως το 1830.....
Δημοσιεύτηκε στην  καθημερινή εφημερίδα  «ΑΡΓΟΛΙΔΑ» 
την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2007.


Ας ακούσουμε τον Πλάτωνα λοιπόν και ας ξεσηκωθούμε!


Από το προσωπικό μας αρχείο 5 Ιουνίου 2012
Η ανάρτηση αυτή αφιερώνεται στους νέους μας, που κρατάνε στα χέρια τους τις Ελπίδες μας...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο ΠΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ: ''ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΚΑΝΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ''? 

Τα λόγια των αρχαίων μας σοφών είναι διαχρονικά. Οι συμβουλές και οι παροτρύνσεις τους αντηχούν στην αιωνιότητα για να καθοδηγούν εμάς, τους απογόνους τους, όπως και τους Έλληνες που θα διαδεχθούν τη δική μας γενιά, στην οδό της Πολιτικής Αρετής, της Ελευθερίας και του Μεγαλείου.
Δυστυχώς, το σάπιο και κατοχικό εκπαιδευτικό μας σύστημα φρόντισε να μη διδαχθούμε ποτέ τους φιλοσόφους μας, από το φόβο μην εμπνευστούμε από τα λόγια τους και ξεσηκωθούμε απέναντι στους τυράννους μας. Το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα που αναλώνει τις ώρες διδασκαλίας σε γνώσεις σχολαστικές, θεοκρατικές, στείρες και αποβλακωτικές και το οποίο τώρα, με τις μεταρρυθμίσεις της Διαμαντοπούλου, ολοκληρώνεται ως σκοταδιστικός μηχανισμός. (Αλλά αυτά είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση). Στο θέμα μας:
Ξεφυλλίζοντας τους «Νόμους» του Πλάτωνα, έπεσα επάνω στο ακόλουθο απόσπασμα που είναι σαν να γράφτηκε σήμερα. Το παραθέτω:
«Ακόμα κι όταν η πατρίδα κινδυνεύει να σκλαβωθεί ή να πέσει στα χέρια ανάξιων κυβερνητών, είναι προτιμότερο να επαναστατήσεις παρά να την εγκαταλείψεις και να καταφύγεις στην εξορία. Είναι προτιμότερο να υποφέρουμε όλες αυτές τις ταλαιπωρίες παρά να δεχτούμε αλλαγή του πολιτεύματός μας με κάποιο άλλο που θα κάνει τους ανθρώπους χειρότερους». (Πλάτων, «Νόμοι», ΣΤ΄, 770e)


Τι μας συμβουλεύει ο Πλάτων; (ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο Πλάτων, όχι ο Μαρξ ή κάποιος άλλος «γνωστός επαναστάτης».). Περιγράφοντας μια κατάσταση όμοια με αυτή που βιώνουμε τώρα, παροτρύνει τους Έλληνες να ξεσηκωθούν παρά να φύγουν. Ευθέως μιλά για Επανάσταση αρνούμενος σε κάθε περίπτωση τη μετανάστευση. Και επισημαίνει ότι είναι προτιμότερο να υποφέρουμε τις ταλαιπωρίες των πολιτικών αγώνων και των συγκρούσεων παρά να δεχθούμε την αλλαγή του πολιτεύματός μας.
Ήδη έχουμε κάνει την αρχή με τις μεγαλειώδεις μας διαδηλώσεις, ας ολοκληρώσουμε ό,τι ξεκινήσαμε και ας απελευθερώσουμε την πατρίδα μας, δηλαδή τους εαυτούς μας -γιατί πατρίδα είναι οι άνθρωποι-, από τους ανάξιους κυβερνήτες που μας ξεπουλούν και υποδουλώνουν!

Υ.Γ. Κάποτε άκουσα σε μια παρέα «αριστερών» ότι ο Πλάτων ήταν. «ολιγαρχικός». Όπως αντιλαμβάνεστε εκείνοι οι «αριστεροί» δεν είχαν διαβάσει ποτέ Πλάτωνα.

Στέφανος Μυτιληναίος

Η λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Αρρένων «Διδύμου» την εικοσαετία 1838 -1858




Γιάννης Σπετσιώτης – Τζένη Ντεστάκου



Με το υπ. αρ.11737/16 Απριλίου 1837 έγγραφο τού «επί των Εκκλησιαστικών και της Δημοσίας Εκπαιδεύσεως Γραμματέα» διορίζεται, ως δημοδιδάσκαλος, στο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Διδύμου ο Κωνσταντίνος Πιπινόπουλος από τη Χαλκίδα.
Δύο, σχεδόν, χρόνια αργότερα ο Υποδιοικητής Σπετσών και Ερμιονίδος στέλνει την υπ’ αριθμ. 37/8 Φεβρουαρίου 1839 αναφορά του προς τη Γραμματεία «Περί διαγωγής του δημοδιδασκάλου του Διδύμου». Ο Γραμματέας (Υπουργός), Γεώργιος Γλαράκης, επιστρέφει την αναφορά του στον Διοικητή Αργολίδας με την εντολή να λάβει σαφείς και ακριβείς πληροφορίες για τη διαγωγή του δημοδιδασκάλου και να αναφέρει σχετικά. Στις 26 Αυγούστου 1839 ο Διοικητής Αργολίδας ενημερώνει για τις ενέργειές του λέγοντας ότι η αναφορά του Υποδιοικητή Σπετσών «Περί καλής διαγωγής του δημοδιδασκάλου» δημιουργεί ορισμένες αμφιβολίες και την υπόνοια ότι ο Υποδιοικητής έχει επηρεασθεί από την αναφορά του Ειρηνοδίκη.
Γεγονός είναι ότι τα κομματικά πάθη τροφοδότησαν και μεγένθυναν τις όποιες κατηγορίες. Έβλαψαν, όμως, και την τοπική κοινωνία με αποτέλεσμα από τους εβδομήντα (70) μαθητές που φοιτούσαν στο Σχολείο, να παραμείνουν είκοσι (20) και στις εξετάσεις να εμφανιστούν μόνο τέσσερις (4) μαθητές. Μετά από έντονες διαμαρτυρίες και αλλεπάλληλες αναφορές του Υποδιοικητή Σπετσών, του Δημάρχου Ερμιόνης και των κατοίκων του Διδύμου ο Γραμματέας μετέθεσε τον δημοδιδάσκαλο Κωνσταντίνο Πιπινόπουλο στη Δρυόπη Τροιζηνίας, ενώ με το από 20 Απριλίου 1843 έγγραφό του ενημέρωνε για τη μετάθεση του ανωτέρω δημοδιδασκάλου τον Υποδιοικητή Σπετσών και Ερμιονίδας.
Με το πέρας των ως άνω γεγονότων στο Σχολείο διορίστηκε, ως δημοδιδάσκαλος, ο Κωνσταντίνος Δημητριάδης από τις Μυκήνες. Ωστόσο ο διορισμός του στο Δίδυμο κατόπιν των όσων είχαν συμβεί, δεν ήταν γι’ αυτόν ιδιαίτερα ευχάριστος. Μετά από έναν χρόνο παραμονής του στο χωριό, στις 16 Νοεμβρίου 1844, αιτήθηκε από τον Γραμματέα μετάθεση στην ιδιαίτερή του πατρίδα. Πιστεύουμε πως η αίτηση μετάθεσης του Κωνσταντίνου Δημητριάδη δεν ικανοποιήθηκε άμεσα και ότι παρέμεινε στο Δίδυμο για μια τετραετία, περίπου, μέχρι το 1848. Τότε πήρε μετάθεση για την Ελευσίνα (1848) και κατόπιν για την πατρίδα του, τις Μυκήνες, όπου παρέμεινε μόνο 6 μήνες, γιατί με το υπ’ αριθμ.13187/28 Δεκεμβρίου 1849 έγγραφο του Γραμματέα μετατέθηκε στην Πυργέλα Αργολίδας (1849). Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Πυργέλα ζήτησε, με αναφορά του, άδεια σύστασης ιδιωτικού σχολείου στο Άργος, η οποία και του χορηγήθηκε. Στη συνέχεια υπηρέτησε στον Αχλαδόκαμπο (1851) και την Επίδαυρο (1852). Ως εκ τούτου το Σχολείο του Διδύμου παρέμεινε τουλάχιστον για 2 ή 3 χρόνια κλειστό. Αυτό αποτυπώνεται και στον στατιστικό πίνακα «των κατά το 1849 Δημοτικών Σχολείων του Κράτους» που υποβλήθηκε στον Υπουργό το 1850, όπου Δημοτικό Σχολείο Διδύμου δεν εμφανίζεται.
Με την υπ’ αρ. 4324/15 Ιουνίου 1849 αναφορά του προς το Υπουργείο «επί των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως» ο Νομάρχης Αργολίδας ζητεί τον διορισμό δημοδιδασκάλου στο Σχολείο του Διδύμου. Είχε προηγηθεί και η αναφορά των κατοίκων του χωριού προς τον Έπαρχο Σπετσών και Ερμιονίδος, όπου σημειώνεται ότι με την έλλειψη δημοδιδασκάλου βλάπτεται ανεπανόρθωτα η νεολαία του χωριού, ενώ το διδακτήριο το οποίο είχε παραχωρηθεί από τον Κυβερνήτη για την πολυετή στέγαση του Σχολείου, βρίσκεται σε άθλια κατάσταση. Επίσης στην αναφορά του προς το Υπουργείο ο Νομάρχης Αργολίδας σημείωνε ότι, σύμφωνα με τα όσα ο Έπαρχος αναφέρει σε αυτόν, οι κάτοικοι του Διδύμου είχαν φροντίσει να προμηθευτούν και τα απαραίτητα βιβλία για τις ανάγκες του Σχολείου. Στο Σχολείο, όμως, καθώς φαίνεται, δημοδιδάσκαλος δεν διορίστηκε.
Με την υπ’ αριθμ. 2751/10 Μαΐου 1850 αναφορά του προς το Υπουργείο ο Νομάρχης Αργολίδας αναφέρει ότι ζήτησε από τον Δήμαρχο Ερμιόνης Ιωάννη Γ. Οικονόμου τον διορισμό του δημοδιδασκάλου Κωνσταντίνου Πιπινόπουλου, προσώπου αποδεκτού από τους κατοίκους του Διδύμου. Προσκάλεσε, μάλιστα, τον Δήμαρχο να πληρώσει τον δημοδιδάσκαλο από το Δημοτικό Ταμείο, αλλά αυτός αρνήθηκε κατηγορώντας τον δημοδιδάσκαλο ως «ραδιούργο». Αλλά και η απόφαση της εφορευτικής επιτροπής «ουδόλως διαφέρει εκείνης του Δημάρχου», αφού ήταν «υποκινούμενη» από εκείνον.
Ακολούθησαν δύο ακόμα αναφορές του Νομάρχη Αργολίδας, η υπ’ αριθμ. 3210/17 Μαΐου 1850 και η υπ’ αριθμ. 4376/22 Ιουνίου 1850 προς το Υπουργείο των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως για το ίδιο θέμα, αλλά λύση, σύμφωνα με τα έγγραφα που μελετήσαμε, δεν δόθηκε.
Με την εκλογή νέας Δημοτικής Αρχής και επί Δημαρχίας Δημητρίου Νικολάου ο Κωνσταντίνος Πιπινόπουλος επανήλθε στη θέση του, καθώς οι αντιστάσεις είχαν πλέον καμφθεί. Υπογράφει, ως δημοδιδάσκαλος Διδύμου, δυο αναφορές (την από 1 Οκτωβρίου 1850 και την από 19 Δεκεμβρίου 1851), αιτούμενος απλήρωτους μισθούς παρελθόντων μηνών. Στο Σχολείο του Διδύμου φαίνεται να παραμένει καθ’ όλη τη διάρκεια της 10/ετίας του 1950.
Να σημειώσουμε ότι με το υπ’ αριθμ. 651/21 Ιουνίου 1851 έγγραφό του ο Γενικός Επιθεωρητής των Δημοτικών Σχολείων Πελοποννήσου Ιωάννης Κοκκώνης ζήτησε τον αριθμό, το είδος και το κόστος των βιβλίων της βιβλιοθήκης του Σχολείου του Διδύμου. Υποβλήθηκε η παρακάτω ανυπόγραφη κατάσταση με το συνολικό κόστος των βιβλίων να ανέρχεται στις 46,60 δραχμές. Για την ιστορία αναφέρουμε ότι τα βιβλία αυτά ήσαν τα εξής:
1
Σώμα πινάκων ανάγνωσης  
δωρεάν
15
Ευαγγέλια
1
Σώμα πινάκων αριθμητικής
6 δραχμές
20
Ιεραί Ιστορίαι
2 δραχμές
20
Κατηχήσεις 
2 δραχμές
15
Ελληνικαί Ιστορίαι
3,75 δραχμές
15
Γεωγραφίαι 
9 δραχμές
15
Γραμματικαί Λεοντίου 
13,50 δραχμές
15
Καλλιγραφίαι 
2,25 δραχμές
1
Σώμα πινάκων Ιχνογραφίας  
3,50 δραχμές
2
Αββάκια μεσαίου μεγέθους 
0,70 δραχμές
Τέλος ο Γενικός Επιθεωρητής ζήτησε από τον Έπαρχο Σπετσών να διατάξει «τα δέοντα προς ασφαλή αποστολή των εισηγμένων βιβλίων» απαντώντας στο υπ’ αρ. 151/3 Μαΐου 1851 έγγραφό του.  
Πηγή
Γ.Α.Κ. /Υ.Ε.Δ.Ε. Α΄ - Υ.Ε.Δ.Ε. Β΄

Σάββατο 30 Μαΐου 2020

Γιάννης Γκιόλας - Ανεπαρκή τα μέτρα πρόληψης της Κεντρικής Διοίκησης στη Δομή Φιλοξενίας στο ΓΑΛΑΞΙΑ στην Ερμιιονίδα....

Ο βουλευτής Γιάννης Γκιόλας έξω  από την είσοδο του ξενοδοχείου  της Δομής φιλοξενίας στο Κρανίδι 
συνομιλεί και ενημερώνεται κατ' ιδίαν   από οικότροφο πρόσφυγα..
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454
Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                                    28-5-2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Του Γιάννη Γκιόλα, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Αργολίδας

Ανεπαρκή τα μέτρα πρόληψης της Κεντρικής Διοίκησης στη Δομή Φιλοξενίας στο ΓΑΛΑΞΙΑ


Η χθεσινή πορεία μιας μεγάλης μερίδας  προσφύγων – μεταναστών της δομής στο Κρανίδι υπήρξε το αποτέλεσμα της ελλιπούς και προβληματικής αντιμετώπισης για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων και τον υγειονομικό έλεγχο των φιλοξενουμένων της δομής, ώστε να ελεγχθεί η κρίση του κορωνοϊού και να αποτραπεί ο κίνδυνος μετάδοσης στην τοπική κοινωνία.
Ο ανησυχητικά μεγάλος αριθμός των κρουσμάτων, που άργησε να διαπιστωθεί, κινητοποίησε μεν τους φορείς της Πολιτικής Προστασίας, πλην όμως η υγειονομική προφύλαξη και λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέσων υπήρξε στη συνέχεια ανεπιτυχής.
Συγκεκριμένα, ουδέποτε καλύφθηκε με επάρκεια και αρτιότητα σε μέσα, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, η υγειονομική μέριμνα της μονάδας με ευθύνη της Πολιτείας, που δεν τήρησε τις υποσχέσεις της.
Αλλά και στον τομέα της τήρησης των απαραίτητων προστατευτικών και ελεγκτικών μέτρων, η Κυβέρνηση ήταν εκείνη που ολιγώρησε αδιαφορώντας και μη ενισχύοντας το υποστελεχωμένο σε προσωπικό Α.Τ. του Κρανιδίου.
 Οι ειδικότερες αβλεψίες, παραλείψεις και ολιγωρίες όπως:
 ο προβληματικός έως ανύπαρκτος ρόλος ενός υπεύθυνου συντονιστή της δομής, η επανεξέταση και η λήψη τεστ σε όλους τους  φιλοξενούμενους  στη δομή, και η αμέλεια για τον επανακαθορισμό περιοριστικών όρων αμέσως με τη λήξη ισχύος της 14αήμερης καραντίνας, δεν είναι του παρόντος να αποτελέσουν, το μόνο αντικείμενο έρευνας και απόδοσης ευθυνών.
Ούτε και η προκλητική και αδικαιολόγητη αδιαφορία στις επανειλημμένες εκκλήσεις της δημοτικής αρχής προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς.
Τη στιγμή αυτή  θα πρέπει η Κυβέρνηση, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα να τηρήσει στο ακέραιο τις υποσχέσεις που δόθηκαν αλλά δεν τηρήθηκαν, ώστε να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο επέκτασης της μετάδοσης του Covid – 19 στους ίδιους τους οικότροφους, τους επαγγελματίες της μονάδας,  τα στελέχη της ΔΟΜ , το υγειονομικό προσωπικό του Κ.Υ. Κρανιδίου, τους αστυνομικούς υπαλλήλους και όλα τα μέλη της τοπικής κοινωνίας.
Αυτή την κρίσιμη ώρα, με όλη τη συνετή, υπεύθυνη αλλά και δικαίως διεκδικητική στάση όλων των δημοτικών παρατάξεων του Δήμου Ερμιονίδας είναι, πιστεύω, κακόηχες οι κραυγές, μικρής ευτυχώς μερίδας κατοίκων που θέλουν να δυναμιτίσουν το κλίμα προβάλλοντας ακραίες επιθετικές θέσεις και πρακτικές  που δε σέβονται στοιχειωδώς, ανθρώπινες αξίες και την ίδια τη ζωή των προσφύγων – μεταναστών.
28.05.2020
Γιάννης Γκιόλας
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αργολίδας

Διαλυμένα παγκάκια στην Κοινότητα Ερμιόνης κι’ όχι μόνο - συνέχεια...

«Το Λιμενικό Ταμείο του Δήμου είναι υπεύθυνο για όποιο περιουσιακό στοιχείο υπάρχει στον αιγιαλό». 

Αυτή  ήταν η απάντηση από την κοινοτική αρχή και όχι από τον ίδιο τον πρόεδρο αλλά από τη δ.σ. Φανή Χατζή στη σελίδα face book της Βιβής Σκούρτη η οποία είχε κοινοποιήσει την ανάρτησή μας  ΕΔΩ>>>https://stamdamd.blogspot.com/

Ο πρόεδρος Ιωσήφ Γανώσης σε μάς δεν καταδέχεται να απαντήσει, παρά μόνο, με «χαιρετίσματα»... που τα παίρνει ο άνεμος, έτσι για να βγάζει το άχτι του !... 

Σε ό,τι αφορά το επίμαχο θέμα θέλουμε να του πούμε, πως κάθε Νομικό Πρόσωπο του Δήμου και αυτό του Λιμενικού Ταμείου δεν λειτουργεί εντελώς ανεξάρτητα, ασύδοτα και κατά το δοκούν. Έχει προϊσταμένη Αρχή  αυτή του Δήμου και αναφορικά στην περίπτωσή μας την Κοινοτική αρχή Ερμιόνης όπως σε άλλη περίπτωση αυτή του Πορτοχελίου,  της Κοιλάδας και της Θερμησίας.
Επομένως ο πρόεδρος της Κοινότητας Ερμιόνης στην περίπτωσή μας, έχει υποχρέωση και καθήκον να παρατηρεί το δ.σ. του Λιμενικού Ταμείου όταν δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του και στο νοικοκυριό που πρέπει να κάνει στο χώρο της αρμοδιότητας του που βρίσκεται στην περιοχή της Κοινότητας. Κι'αν χρειαστεί, να κάνει τις ανάλογες υποδείξεις.

Αλλά θα θέλαμε να ξέραμε, εάν το εν λόγω παγκάκι (κι’ όχι μόνο...) με αυτή την άθλια και ντροπιαστική εικόνα που παρουσιάζει ήταν δίπλα στο μαγαζί του να έκανε δυσφημιστικό «ντεκόρ» θα τ’ άφηνε έτσι;

Λοιπόν κ. Γανώση αφήστε το επιλεκτικό νοικοκυριό στους  χώρους βιτρίνας της πόλης και ελάτε στην τάξη και τις όποιες απαντήσεις στις δημόσιες και έγγραφες καταγγελίες και τις παρατηρήσεις των πολιτών, να τις δίνεται  δημόσια εγγράφως, στους χώρους που γίνονται πρώτα και μετά, όπου αλλού θέλετε... 
Αυτό πρέπει να κάνουν  οι δημοτικοί άρχοντες και τα δημόσια πρόσωπα...

 Δυστυχώς για κάποιους, είμαι ακόμα ζωντανός… 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.  

Άλλες εποχές στην Ερμιόνη και τώρα, «τα κεφάλια μέσα»...

Εικόνες και  αναπολήσεις  από άλλες εποχές... 

Μας τρομάζει  και μας προβληματίζει αυτή η απέραντη  γαλήνη και ησυχία που επικρατεί στις δύο παραλίες της Ερμιόνης  στις μέρες μας, που άλλα χρόνια είχε αρχίσει η τουριστική σαιζόν  και έρχονται  στη σκέψη μας άλλες εποχές...
Να  όμως  «που φτάσαμε ως εδώ, που ο καημός  δεν φτάνει»... να βλέπουν τα μάτια μας και να μην πιστεύουν, αυτή την ακινησία και την ηρεμία  που επικρατεί... 
Φώτο 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΦΙΚΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ»


  ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454
Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                                       27-5-2020

                                                     ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

    
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 
ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΦΙΚΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ»

 Στο Ζάππειο ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει η Οικονομία να παραμείνει ζωντανή και οι Έλληνες να παραμείνουν όρθιοι.
 Προτάσεις ρεαλιστικές και ουσιαστικές σε εργασία, επιχειρήσεις, τουρισμό, εστίαση και αγροτικό τομέα.
  Καταβολή των μισθών των εργαζόμενων με συμμετοχή του Κράτους, ώστε να καλυφθούν στο 100%, χωρίς να μεταβληθούν οι σχέσεις εργασίας και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, στο επίκεντρο του σχεδιασμού από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αναλυτικά, στους τομείς που προαναφέρθηκαν, το πρόγραμμα του  ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει τα εξής:
 ΕΡΓΑΣΙΑ
Για τις επιχειρήσεις που συνεχίζουν να βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας:
100% κάλυψη του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους από το κράτος.
Για τις πληττόμενες επιχειρήσεις στους κλάδους της εστίασης, του τουρισμού και των μεταφορών: επιδότηση 100% των ασφαλιστικών εισφορών και 40% των μισθών από το κράτος, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθολογικού κόστους από την επιχείρηση.

Για τις υπόλοιπες πληττόμενες επιχειρήσεις που αρχίζουν να επαναλειτουργούν: Επιδότηση 40% μισθών και ασφαλιστικών εισφορών από το κράτος, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους από την επιχείρηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Πέραν της αντιμετώπισης του μισθολογικού κόστους οι πληττόμενες επιχειρήσεις έχουν ανάγκες σε ρευστότητα για να καλύψουν τα υπόλοιπα κόστη τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει:
Μη επιστρεπτέα ενίσχυση ύψους 3 δισ. ευρώ: Το ποσό δίνεται άπαξ σε άμεσα ή έμμεσα πληττόμενους αυτοαπασχολούμενους και επιχειρήσεις και το κόστος του είναι 3 δις. Η ενίσχυση αυτή δεν συνιστά δάνειο με προϋπόθεση την διατήρηση του συνόλου των εργαζομένων για έξι μήνες καθώς και των όρων εργασίας τους. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ προβλέψει άμεση ενίσχυση για τις πληττόμενες επιχειρήσεις στο ύψος των 2000 ευρώ ανά εργαζόμενο. Η ελάχιστη ενίσχυση ανά επιχείρηση διαμορφώνεται στις 2.000 ευρώ (ατομική επιχείρηση) και η μέγιστη στις 100.000 ευρώ. Στο μέτρο εμπίπτουν και ατομικές επιχειρήσεις με έδρα άλλη από την οικία του ιδιοκτήτη.
Μόνιμη μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50%: Το μέτρο είναι μόνιμο κι αφορά όλους ανεξαιρέτως τους υπόχρεους καταβολής προκαταβολής φόρου. Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει τη δημιουργία ενός παράλληλου και εναλλακτικού χρηματοδοτικού συστήματος το οποίο λειτουργεί σε συνεργασία με το τραπεζικό σύστημα, αλλά διέπεται από διαφορετικά κριτήρια. Βασικοί πυλώνες του είναι η Αναπτυξιακή Τράπεζα, το θεσμικό πλαίσιο των μικροπιστώσεων και τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Η ενεργοποίηση της Αναπτυξιακής Τράπεζας προϋποθέτει την ενίσχυσή της με κεφάλαια, πέρα από αυτά που ήδη διαθέτει και πέρα από τις συνήθειες πηγές χρηματοδότησής της που είναι το ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ.
Εισαγωγή του εργαλείου των μικροχρηματοδοτήσεων: Κατά τον ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην θεσμοθέτηση των μικροχρηματοδοτήσεων με νομοσχέδιο που ετοιμάστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά δεν πρόλαβε να ψηφιστεί. Αφορά σε δάνεια έως και 25.000 ευρώ από ιδιωτικά χρηματοπιστωτικά σχήματα και την Αναπτυξιακή Τράπεζα με την ρητή εξαίρεση των τραπεζικών ιδρυμάτων.
Χρηματοδοτικό εργαλείο ενίσχυσης ρευστότητας μέσω κρατικών εγγυήσεων από 80 έως 100%: Το Δημόσιο μέσω της αναπτυξιακής τράπεζας δημιουργεί ένα πρόγραμμα εγγυήσεων για μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ποσοστό κάλυψης από 80-100% κάθε εκάστου δανείου και χωρίς όριο ανώτατου ποσού κάλυψης ανά χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Αυτόν τον σχεδιασμό ακολουθούν όλα τα κράτη της ΕΕ. Για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις η εγγύηση θα ανέρχεται στο 90% ενώ στις σχετικά μεγαλύτερες επιχειρήσεις θα διαμορφώνεται στα επίπεδα του 80% με προϋποθέσεις για τις επιχειρήσεις όπως το να διατηρήσουν και να αυξήσουν θέσεις εργασίας, να διατηρήσουν και να αυξήσουν μισθολογικές αμοιβές και τα κίνητρα για τους εργαζόμενους με συνδυαστική απορρόφηση προγραμμάτων απασχόλησης του ΟΑΕΔ.
Εγγυοδοτικό εργαλείο First Loss έως 25% για την ενεργοποίηση ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων: Το συγκεκριμένο προϊόν θα εγγυάται κατά 25% τις ιδιωτικές συμμετοχές σε ταμεία επιχειρηματικών κεφαλαίων ή σε ειδικές περιπτώσεις απευθείας επενδύσεων. ΟΙ επενδύσεις θα πραγματοποιούνται με την έκδοση κοινών ή και προνομιούχων μετοχών, μετατρέψιμων ομολογιών ή και άλλων μορφών χρεογράφων
Εισόδημα έκτακτης ανάγκης: Συμμετέχουν άνεργοι, επισφαλώς εργαζόμενοι (μπλοκάκι, εργόσημο, συμβάσεις ορισμένου χρόνου) εποχικοί εργαζόμενοι ιδίως στον τομέα του τουρισμού, αγρότες πληττόμενοι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι, δημιουργοί, καλλιτέχνες και εργαζόμενοι στον τομέα του πολιτισμού, ΑΜΕΑ. Στόχος του είναι η ενίσχυση μεγάλων τμημάτων της μεσαίας τάξης που υπέστησαν ραγδαία απώλεια εισοδήματος λόγω της πανδημίας. Ο σχεδιασμός του έκτακτου αυτού εισοδήματος βασίζεται στις ανάγκες ολόκληρου του νοικοκυριού δίνοντας 400 ευρώ για το πρώτο ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, 200 ευρώ για κάθε πρόσθετο ενήλικο μέλος και 100 ευρώ για κάθε παιδί. Οι ήδη επιδοτούμενοι από τον ΟΑΕΔ δικαιούνται το ποσό που προκύπτει για τα νοικοκυριά, αφού αφαιρεθεί το επίδομα ανεργίας. Το έκτακτο εισόδημα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο. Το επίδομα αφορά σχεδόν 4 εκατομμύρια πολίτες, έχει διάρκεια 4 μήνες και το κόστος του ανέρχεται στα 3,5 δις ευρώ.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ένα πρόγραμμα «διακοπές για όλους» με την διαδικασία χορήγησης ατομικών επιταγών (voucher) διαμονής και μετακίνησης ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό θα δίνει στα νοικοκυριά δικαίωμα επιλογής των διακοπών τους, τους θερινούς μήνες με προοπτικής επέκτασης έως το τέλος του έτους. Θα υλοποιείται μέσω της παροχής επιταγών ή προπληρωμένων ηλεκτρονικών καρτών «ειδικού σκοπού» και με αυτόν τον τρόπο είτε θα καλύπτει πλήρως τα έξοδα μετακίνησης και διανυκτέρευσης σε τουριστικούς προορισμούς είτε θα επιδοτεί ένα σημαντικό τους μέρος.
Μεγάλο μέρος των χρημάτων θα επιστραφεί στο κράτος μέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών όπως και μέσω των πολλαπλασιαστικών το επιδράσεων στην οικονομία. Το «διακοπές για όλους» καλύπτει με εισοδηματικά κριτήρια έως και 2.500.000 πολίτες σε διαμονή και μεταφορά .
Απευθύνεται στο σύνολο των ξενοδοχείων/καταλυμάτων και στο σύνολο των πολιτών. Συνδυάζεται με επέκταση του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου με συνολικό κόστος 100 εκατομμύρια ευρώ. Προτείνεται επίσης η αναστολή του τέλους διαμονής για την τρέχουσα χρονιά στον τομέα του τουρισμού (30-40 εκ. ευρώ).
ΕΣΤΙΑΣΗ
Πέρα από τα οριζόντια μέτρα για τις επιχειρήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει μείωση του ΦΠΑ στο σύνολο της εστίασης στο 6% (από το 24 ή 13% ανάλογα με τον ισχύοντα συντελεστή-εξαιρούνται τα αλκοολούχα)
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Η χρηματοδότηση του προγράμματος στήριξης του αγροτικού τομέα με εθνικούς πόρους 150 εκατομμυρίων ευρώ που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν επαρκούν σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Προτείνεται στήριξη των κτηνοτρόφων για απώλεια εισοδήματος λόγω χαμηλών τιμών πώλησης (80 εκ), ενίσχυση ελαιοκαλλιέργειας (120 εκ.), ειδικό σχέδιο απόσταξης οίνου (30 εκ), μείωση των εισφορών ΕΛΓΑ ( 35 εκ.), επιτάχυνση των πληρωμών του δημοσίου προς δικαιούχους, ειδικό πρόγραμμα απορρόφησης παραγόμενων προϊόντων (30 εκ.), άμεση ενεργοποίηση ευρωπαϊκού προγράμαμτος «Φρούτα και Γάλα στα σχολεία» (4,8 εκ.), ενίσχυση ρευστότητας μέσω Χρηματοδοτικών Εργαλείων.
Για την Αλιεία προτείνεται στήριξη των αλιέων με το εισόδημα έκτακτης ανάγκης ( παντρεμένος με 2 παιδιά με καθαρό περσινό εισόδημα 9.000 ευρώ θα λάβει μέχρι τον Σεπτέμβριο 3.000 ευρώ). Επίσης άμεσα μέτρα στήριξης με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας.


Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας [....] αλήθεια για τους Ελληνες ήταν η αθανασία – αληθινό είναι ό,τι δεν φθείρεται, δεν μεταβάλλεται, δεν πεθαίνει....





Η αγυρτεία ως δήθεν «πολιτισμός»
Christos Yiannaras | 18 May 2020
Πολιτισμός είναι το παράγωγο (προϊόν) της πόλεως, ο τρόπος ατομικού και συλλογικού βίου που προκύπτει, όταν η συλλογικότητα κατορθώσει να λειτουργεί ως πόλις. Τόσο το ιστορικό γεγονός όσο και η έννοια πόλις είναι γέννημα των Αρχαίων Ελλήνων. Το γέννησε η ανάγκη τους, όχι μόνο η σκέψη τους.
Δεν ήταν ένα εφάπαξ, εφήμερο γέννημα της κοινής ανάγκης των Ελλήνων η πόλις, ούτε ένα σταθερό, παγιωμένο κατόρθωμα. Ήταν το ζητούμενο (ο στόχος) της συμβίωσης. Με την ελληνική πόλιν, για πρώτη φορά στην ανθρώπινη Ιστορία, στόχος - σκοπός - επιδίωξη της συλλογικότητας έγινε η πραγματοποίηση της αλήθειας. Και αλήθεια δεν σήμαινε κάποιαν ορθότητα συλλογισμών, αρχών ή διατυπώσεων, αλήθεια για τους Ελληνες ήταν η αθανασία – αληθινό είναι ό,τι δεν φθείρεται, δεν μεταβάλλεται, δεν πεθαίνει 
Υπάρχει στον ορίζοντα του ανθρώπινου επιστητού «κάτι» αθάνατο, ένα «κριτήριον αληθείας»; Ναι, είπαν οι Ελληνες με τη γραφίδα του Ηράκλειτου. Υπάρχει, όχι «κάτι τι», αλλά ένα πώς, ένας τρόπος του αθανατίζειν – ο τρόπος της του παντός διοικήσεως. Είναι οι κατά λόγον σχέσεις αρμονίας, που καθιστούν το σύμπαν κόσμον: κόσμημα αθάνατης και άφθαρτης ευμορφίας.
Πόλις, λοιπόν, είναι το άθλημα - επιδίωξη να λειτουργήσει η συλλογική συμβίωση των ανθρώπων με τον τρόπον της αθανασίας, της συμπαντικής κοσμιότητας. Η πραγμάτωση του στόχου συνιστά τον κοινόν της πόλεως κόσμον, δηλαδή το κατόρθωμα της «κατ’ αλήθειαν» ύπαρξης. Και ως προϊόν της πόλεως, το κατόρθωμα της αλήθειας ονομάζεται πολιτισμός. Ταυτίζεται ο πολιτισμός όχι τόσο με το αποτέλεσμα, όσο με τον τρόπο επιδίωξης του αποτελέσματος – τρόπο ιεράρχησης των αναγκών, τρόπο του νοείν (νοο-τροπία), τρόπο συμπεριφοράς, κοινωνικής συμμετοχής στη διαχείριση της εξουσίας. 
Ο παγκοσμιοποιημένος σήμερα τρόπος (ή «παράδειγμα») του ανθρώπινου βίου και της οργάνωσης του βίου είναι προϊόν και παράγωγο άλλης στόχευσης, άλλων προτεραιοτήτων. Πρωταρχικό ζητούμενο δεν είναι το κοινωνούμενο αληθές, αλλά το ατομικά χρήσιμο. Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι «φωτίστηκαν»: την προτεραιότητα του χρησίμου (και όχι του αληθούς) τη λογαριάζουν φωτισμό γενικευμένον, ήγουν «Δια-φωτισμό». Το φιλοσοφικό υπόβαθρο του Διαφωτισμού το είπαν «Ιστορικό Υλισμό», που προσφέρεται αμφιπρόσωπος: ως ολοκληρωτισμός στο όνομα της «εργατικής τάξης» ή ως ολοκληρωτισμός στο όνομα της «ελευθερίας του κεφαλαίου».
Και στις δυο περιπτώσεις, είναι απόλυτος ο ατομοκεντρισμός, λάβαρο τα «δικαιώματα του ατόμου»: Υποταγή της ζωής σε νομικές κατασφαλίσεις του εγώ και θωράκιση της μαζοποίησης των συμφερόντων με την «πάλη των τάξεων» – θλιβερό και συχνά μακάβριο τέλος της πολιτικής, της πόλεως, του πολιτισμού. Ομως, στο λεξιλόγιό του, το «παράδειγμα» (paradigm) του αμφιπρόσωπου Ιστορικού Υλισμού συντηρεί τα σημαίνοντα της ελληνικής κάποτε πόλεως: political, Politics, politician, Policy, για να παραπέμψει σε σημαινόμενα, όχι απλώς διαφορετικά, αλλά ριζικής αντίθεσης και παραποίησης της ελληνικής σημαντικής.
Η κυριολεξία της πλαστογραφίας αποτυπώνεται στη σχιζοφρένεια που προδίδει η γλώσσα η δική μας, των σημερινών Ελληνώνυμων. Επιμένουμε σε λέξεις που παρέπεμπαν κάποτε σε ιλιγγιώδη κορυφώματα σχέσεων κοινωνίας (κατορθωμένης αλήθειας), για να σημάνουμε σήμερα καμώματα έσχατης ευτέλειας, χυδαίου ατομοκεντρισμού: Δημοκρατία κάποτε, και «δημοκρατία» σήμερα! Υπουργός - υπούργημα κάποτε, και ποια έκπτωση σήμερα! Νόμος - Δίκαιο κάποτε, «δικαιώματα» σήμερα!Πληροφόρηση άλλοτε, αδίστακτη προπαγάνδα σήμερα! Και πάει λέγοντας
Φοράμε φανταχτερή πανοπλία, καλογυαλισμένη, με χυδαίες μεταλλάξεις της σημαντικής των λέξεων. Εγγίζουν τα όρια του γελοίου οι καταχρήσεις και διαστροφές της σημασίας του πολιτισμού. Μιλάμε για «εκδηλώσεις πολιτισμού», ακόμα και όταν πρόκειται για κοινότοπες φιέστες ψυχαγωγίας ή και μόνο διασκέδασης. Το ραδιοτηλεοπτικό, αδιάντροπο εμπόριο εντυπωσιασμού λανσάρεται σαν προσφορά «πολιτισμού». Οποιαδήποτε φτηνιάρικη θεατρική «επιθεώρηση», απίστευτου κρετινισμού και χυδαιότητας, διαφημίζεται σαν προσφορά στον «πολιτισμό». Πλήθος ανθρώπων, στην Ελλάδα αμέτρητο, χρυσοπληρώνει αετονύχηδες τάχα και Εκδότες, για να τυπώσουν και δώσουν μορφή βιβλίου σε μικρονοϊκά σκαριφήματα στιχουργίας ή αφήγησης ή «στοχασμού» (!) ή αυτοβιογραφικής κενολογίας
Βιβλιοκρισία δεν λειτουργεί, εξαγοράζονται μόνο «παρουσιάσεις», αλληλοεξυμνήσεις δημοσιευμάτων, αλλά και θεατρικών παραστάσεων, εκθέσεων ζωγραφικής, «επιστημονικών» πονημάτων ανατριχιαστικής μετριότητας. Δεκαετίες τώρα στην Ελλάδα είναι αδιανόητη κάθε δημόσια κριτική λειτουργία – ακόμα και κρατικοί θεσμοί «βραβεύσεων» έχουν τυφλά ενταχθεί στο παρακμιακό αλισβερίσι ναυτιώδους αμοραλισμού.
Γέννημα αυτής της παρακμιακής αδιαντροπιάς και γελοιότητας είναι και ο επικαιρικός νεολογισμός «άνθρωποι του πολιτισμού», που «κινητοποιούνται» τελευταία για να εισπράξουν κρατικό επίδομα λόγω «πανδημίας». Οι αληθινοί δημιουργοί, στον χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών, ξέρουν ότι το «χάρισμα» που τους έχει δοθεί, δίνει «νόημα» στην ύπαρξή τους, όση φτώχεια κι αν τους πνίγει. Θορυβούν οι κομπάρσοι. Αν ξαναϋπάρξουν ποτέ «πόλεις», από το πρυτανείο θα σιτίζονται πρώτοι οι δημιουργοί.