Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Πράγματι στοιχεία για Λαογραφικό Μουσείο και για κάθε μελετητή τέτοιων ιστορικών γεγονότων - ανασυρμένα από τα σκουπίδια!.....


...Μα πιο πολύ σπουδαία για εμάς το πάθος της και η αγάπη της Βιβής Σκούρτη για τέτοιου είδους συλλογές, αναφορές  κι' όχι μόνο (το ίδιο πάθος έχω και εγώ...) και καλά κάνει που το προβάλλει.... 
Συγχαρητήρια! 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Γράφει η Βιβή Σκούρτη 

Τον καιρό που έγινε ανακαίνιση στο σπίτι του Χρυσοχόου Δημήτρη  Νάκου πετάχτηκαν στα σκουπίδια πολλά πράγματα και κατά τη γνώμη μου άκρως χρήσιμα, που θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν το Λαογραφικό μας Μουσείο. Έτυχε να περνώ από εκεί και καθώς είναι πια γνωστό σε όλους η αγάπη μου στην περίσωση παλαιών πραγμάτων, μέσα από τα πεταμένα ανέσυρα ένα τετράδιο. 

Παραθέτω κάποιες σελίδες του που αφορούν τις ελαιοκομικές δραστηριότητες της οικογένειας που ως γνωστόν ήταν ιδιοκτήτες αμπελιών και ελαιώνων.
Μερικές δικές μου υποσημειώσεις, αν και υπάρχουν σημαντικά στοιχεία για τον μελετητή.
ΚΛΙΚ ΠΆΝΩ ΣΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΝΑ ΑΝΟΊΞΟΥΝ 

Οκτώβρης και Δεκέμβρης 1940: συλλέγουνστο Μαυρονίση και στου πατέρα η Ελευθερία και ο Τζίμης. Δεν εργάζονται στις γιορτές των Ταξιαρχών, Αγ. Σπυρίδωνα , Αγ. Νικολάου και τα Χριστούγεννα.  Εκτός από ελαιοπαραγωγοί αγοράζουν λάδι και από άλλους. Η οκά τιμάται 6, 500 δραχμές.
1945-46

Καταγράφονται σχολαστικά οι βροχερές ημέρες και εκείνες με ομίχλη.
Καταγράφονται τα μεροκάματα, οι εργάτες, τα ελαιοτριβεία που πάνε τον καρπό.

9-10-45 στου Ανάργυρου Μερτύρη 431 οκάδες ελιές
22-10-45 στου  Εμμ. Σκούρτη 345 οκ.
27-11-45 Μ. Σπετσιώτου 425 οκ.
5-12-45 Αν. Μερτύρη 350 οκ.
18-12-45 Ιωάν. Λαδά 550 οκ.
28-12-45 Ιωα. Λαδά 460 οκ.
5-1-46 Αν Μερτύρη 501 οκ.
13-1-45 Ελευθ. Γκάτσου 466 οκ.
19-1-46 Σταμ Κονδύλη στο Καρακάσι  344 οκ.
20-1-46 αν. Μερτύρη 620 οκ.
25-1-46 Νίκου Λαζαρίδη 308 οκ.
26-1-46 Στ. Κονδύλη 234 οκ.696 οκ.
31-1-46 αδελφοί Βόντα
5-2-46 Αν. Μερτύρη 545 οκ.
6-2-46 αδελφοί Αν Οικονόμου 342
7-2-46 Δεληγιάννη και Μερτύρη (μοιράζει) 363 οκ.
Σύνολο σε οκάδες 6.937 και σε λάδι 1.225

Παρατηρούμε ότι μοιράζει το ελαιόκαρπο σε όλα σχεδόν τα λιτρίβια της Ερμιόνης και στο Καρακάσι, με προτίμηση στο γείτονά του και συγγενή Ανάργυρο Μερτύρη.


Καταγράφονται οι εργάτες τα ημερομίσθια και η αμοιβή. Οι άνδρες αμοίβονται με 2 οκάδες λάδι και οι γυναίκες με 1 οκά:
Αγγελική Σκούρτη  50 μεροκάματα
Φραγκίσκα Κομμά 15
Γιώργος Μεϊντάνης 27
Στέλιος Παπαηλιού 12
Ντίνα Τέσση 55
Δήμος κουνιάδος Γ. Χαρμπή 2
Αριστείδης Καλλίνης 3
Αν Βόλη 3
Ελευθέριος Νάκος και Δημήτριος Νάκος

Το 1946-47 φαίνεται το πού συλλέγουν: Δάρδιζα, Τρανταφύλι, πόσα φορτώματα με το γαϊδούρι, πότε είχε βροχή και ποιοι οι εργάτες και η αμοιβή.  Ι. Αγγελής, Ντίνα, Ν. Ηλ. Πάλλης, Βασίλης Μαρίκας Λουμάκης, Αγγελική Σκούρτη. Η αμοιβή είναι για όλους 2 οκάδες λάδι.

Πρωτοβουλία της Κοινότητας Ερμιόνης για τη βελτίωση των Αγροτικών δρόμων με το μηχάνημα - grater του Δήμου


                                                                         ΕΡΜΙΟΝΗ   7/10/2019
  
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Αγαπητοί συνδημότες
Σας ενημερώνουμε ότι με εντολή του Αντιδημάρχου Καθαριότητας και Τεχνικών Έργων Δήμου Ερμιονίδας κ. Ιωάννη Τσαμαδού έχουμε στην διάθεση μας το μηχάνημα grater του Δήμου  τις επόμενες ημέρες, για βελτίωση των αγροτικών δρόμων της περιοχής μας.
Όσοι συμπολίτες μας γνωρίζουν σημεία αγροτικών δρόμων που απαιτούν βελτίωση να μας ενημερώσουν
Τηλέφωνα επικοινωνίας :
Πρόεδρος: Ιωσήφ Γανώσης  6974349663
Αντιπρόεδρος Γεώργιος Μέλλος: 6974643808
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
της ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
ΙΩΣΗΦ ΓΑΝΩΣΗΣ



Ανακοίνωση της Κοινότητας Ερμιόνης


                                                                               ΕΡΜΙΟΝΗ   7/10/2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί συνδημότες
Σας ενημερώνουμε ότι η Κοινότητα Ερμιόνης, μέχρι να ενεργοποιηθεί  το δικό της site, θα ενημερώνει τους δημότες και κατοίκους της πόλης μας μέσω των τοπικών ιστολογίων

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
της ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
ΙΩΣΗΦ ΓΑΝΩΣΗΣ


Το blog καλωσορίζει τη νέα προπονήτρια του Ν.Ο.ΕΡ. την έμπειρη ιστιοπλόο Δήμητρα Παγίδα - (Παγκόσμια Πρωταθλήτρια) - Χάλκινη πρωταθλήτρια Ευρώπης 2005!! ....

Η Δήμητρα Παγίδα (κόρη του Σταύρου Παγίδα Παγκόσμιος Πρωταθλητής  Ιστιοπλοΐας και αυτός) είναι Χάλκινη Πρωταθλήτρια Ευρώπης το 2005. 

Οι διακρίσεις της ξεκίνησαν από τα πρώτα μόλις βήματα στην ιστιοπλοΐα σε ηλικία 10 χρονών στα optimist.

Ξεχώρισε με τις διακρίσεις της σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2003 μέχρι το 2016 έχει κατακτήσει τον τίτλο της πρωταθλήτριας Ελλάδος στις κατηγορίες Optimist, Lightning, Europe, 420 και 470.


Στη κατηγορία Optimits έχει 3 συνεχόμενες πρωτιές  σε Πανελλήνιους Αγώνες και δύο Ευρωπαϊκούς τίτλους το 2004 5η θέση και το 2005 3η θέση. 

Στη κατηγορία Lighiting 3η γενική κατάταξη  και 1η θέση στη κατηγορία νέων στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα του 2006.

 Στη κατηγορία Europe 2η θέση γενική κατάταξη και 1η θέση στη κατηγορία νέων στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα του 2008.

Στη κατηγορία 420 1η θέση νέων 2006-2007 και 2009-2011 1η γενική κατάταξη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και 19η θέση γενικής κατάταξης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2010. 

Στη κατηγορία 470 1η θέση Γυναικών τα έτη 2013-2014-2015 Και 2η θέση Γυναικών τα έτη 2012-2016. Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων το 2011 11η θέση γενικής κατάταξης, στο Διεθνή Ευρωπαϊκό Αγώνα του 2015 3η θέση Γυναικών και στο EUROSAF RAKING LIST για το έτος 2015 6η θέση. 

Για 2 τετραετίες 2012-2016 άνηκε στην προολυμπιακή ομάδα στην κατηγορία των 470 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Χθες το βράδυ τους συναντήσαμε σε ταβέρνα στα Μαντράκια  όπου ο πρόεδρος του Ν.Ο.ΕΡ. Κώστας Κατσουράνης την είχε καλέσει για ένα κέρασμα μαζί (με τις ΕΛΠΙΔΕΣ μας) τους μικρούς  μας ιστιοπλόους. Εκεί τους απαθανάτισε ο φακός μας....


Το blog καλωσορίζει τη νέα προπονήτρια του ΝΟΕΡ  Δήμητρα Π. στην θαλασσόβρεχτη ιστορική πόλη μας, (με παράδοση στην ιστιοπλοΐα από τους αρχαίους χρόνους) και εύχεται καλή δουλειά και μαθήματα στα παιδιά μας στα μυστικά της ιστιοπλοΐας, που γενικά ταξιδεύει τους ανθρώπους στο υγρό στοιχείο, σε δρόμους και εμπειρίες μαγικές...
Φώτο - ρεπορτάζ 
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 

Από τους αρχαίους χρόνους το ιερό δέντρο,- ο κλάδος ελαίας- συμβολίζει τη δύναμη της ζωής και της ειρήνης.....

ΒΟΥΤΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ 
Γράφει η Βιβή Σκούρτη 
Φώτο από το αρχείο της


Ο άνθρωπος άμεσα εξαρτημένος από τη φύση και τον κύκλο της βλάστησης, στάθηκε με σεβασμό και δέος απέναντι στη Γη και την αστείρευτη αναπαραγωγική της ικανότητα• Τη λάτρεψε ως Θεά.
Ελιά, δύναμη και αξία. Ελιά  πηγή ζωής για την Ελλάδα, δώρο της φύσης, των Θεών σύμφωνα με το μύθο που συνοδεύει το δέντρο της ελιάς.
Ο μύθος αναφέρει τον Ποσειδώνα να ερίζει με την Αθηνά (Γλαυκώπις)προστάτιδα της Ακρόπολης των Αθηνών, για την κηδεμονία της Αθήνας, με νικήτρια τη Θεά της σοφίας που έδωσε το μοναδικό δώρο στους Αθηναίους πολίτες, το δέντρο της ελιάς.
Από τότε ο κλάδος ελαίας συμβολίζει τη δύναμη της ζωής και της ειρήνης. Στη μινωική λατρεία υπήρξε το κατ’ εξοχήν ιερό δέντρο.
Αιωνόβια, αειθαλής, με ρωμαλέο κορμό και κλώνους που γεμίζουν καρπούς κάθε χρόνο, προσφέροντας τα πολύτιμα προϊόντα της στον άνθρωπο και την επιβίωσή του• τις ελιές, το λάδι, τα ξύλα της.

Λάδι ελιάς, το ελιξίριο της ευζωίας, άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνική τροφή, μυστικό ελιξίριο της καλής υγείας, πολύτιμο προϊόν της ελληνικής φύσης και η βάση της μεσογειακής διατροφής.




Αυτοσχέδια χτένια. ξύλινη τσότρα νερού, εργαλεία 
του Σίλβεστρου Μπουκουβάλα

Αυτοσχέδια ξύλινα χτένια...
Απαιτούμενα εργαλεία για τη συντήρηση και την περιποίηση των ελαιοδένδρων... 
Σακίδια για τη  μεταφορά  των εργαλείων και το φαγητό στο
 κτήμα...


 Ξύλινη τσότρα για το νερό ή το κρασί...


Εδώ στην πατρίδα του ελαιόλαδου με την εξαιρετική ποιότητα και γεύση, υπάρχουν χιλιάδες ελιές φυτεμένες στους ελαιώνες των γραφικών χωριών της επαρχίας μας.


 Οι ελαιοπαραγωγοί κι  οι ελαιοτριβείς έτοιμοι για την  ελαιοσυλλογή που ξεκινάει κάθε χρόνο τον μήνα Οκτώβρη με την ωριμότητα του ελαιοκάρπου. Ελιές, καρπός πολύτιμος• ελιές βρώσιμες, πράσινες, μαύρες, μελιτζανιές, νυχάτες, χονδροελιές, μανάκι, λαδοελιές, ελιές χαμάδες που μαζεύονται από κάτω (κοκολόϊ) και γεμίζουν τα μικρά καλάθια.



Γεμίζουν κι οι ελαιώνες με την ανθρώπινη παρουσία. Ο πολύτιμος καρπός συλλέγεται με πολλούς τρόπους ράβδισμα κλαδιών -αφού στρωθούν τα λιόπανα- και πολλούς σύγχρονους πλέον στις μέρες μας.
 Γεμίζουν μεγάλα σακιά, φορτώνονται στα αυτοκίνητα (παλαιότερα η μεταφορά γινόταν με τα ζώα ή με κάρα) και μεταφέρονται στο ελαιοτριβείο. 

Στον τόπο μας υπάρχουν πολλοί ελαιώνες, επομένως και πολλά λιτρίβια.
Το λιτρίβι είναι ένα εργαστήρι. Αλλού το συναντάμε ως  λιοτρουβιό, λιοτρίβι, ελαιοτριβείο, καλιάγρα στην Αλόννησο. Όπου υπάρχουν ελιές υπάρχουν και λιτρίβια. Εδώ οι ελιές θα πλυθούν, θα γίνει ο διαχωρισμός του καρπού από τα φύλλα. Για να βγει το λάδι , το χρυσάφι, από τον πολτό της λιωμένης ελιάς (σύνθλιψη) και για την έκθλιψη -παραγωγή λαδιού-  χρειάζεται αρκετό ζεστό νερό. Δύσκολη και απαιτητική δουλειά κυρίως παλαιότερα όταν όλα γίνονταν με τα χέρια και οι πέτρινοι τροχοί, τα λιθάρια, στριφογύριζαν και έλιωναν τις ελιές.
Από το στύψιμο θα προκύψει η μούργα (κατακάθι) που οι νοικοκυρές με την προσθήκη της ποτάσας έφτιαχναν το σαπούνι για το πλύσιμο των ρούχων και της ατομικής καθαριότητας και φυσικά ο πυρήνας.
Με το πρωτόλαδο θα γιορτάσει ο παραγωγός και θα γευτεί τους λουκουμάδες ή τις τηγανίτες από τα χέρια της νοικοκυράς. Μια τέτοια ωραία σύναξη φιλικών ζευγαριών είχα την τύχη να δω πριν δύο χρόνια στο σπίτι της Μαρίνας και του Δημήτρη Ζαβαλάρη. Γύρω από το τραπέζι η κεφάτη συντροφιά και στη μέση μια απλάδα λουκουμάδες (φούσκουζες), περιχυμένη με μέλι και μπόλικη κανέλα. Η Μαρίνα φιλόξενη οικοδέσποινα με μια όμορφη ποδιά στη μέση πηγαινοερχόταν εφοδιάζοντας τους καλεσμένους της
Κάθε Οκτώβριο λοιπόν, με την έναρξη της ελαιουργικής περιόδου, οι ελαιοπαραγωγοί της Θερμησίας με πρωτοπόρο τον πολιτιστικό τους σύλλογο καλωσορίζουν τη νέα τους σοδειά με τη «γιορτή της τηγανίτας».
Η «γιορτή της ελιάς» επίσης εδώ και χρόνια έχει θεσπιστεί να γιορτάζεται από τη Δημοτική Κοινότητα Κρανιδίου, στο Κρανίδι.
Στην αγροτική μας οικονομία συνεισφέρουν τα ξένα χέρια. Τα τελευταία χρόνια ξένοι μετανάστες εργάζονται σε βραχυπρόθεσμες αγροτικές χειρονακτικές ενασχολήσεις, καθώς υπάρχει συρρίκνωση των νέων μας στις αγροτικές εργασίες.
 «Βάλε ελιά για το παιδί σου και συκιά για τη ζωή σου», 
μιας και πρέπει να περάσουν χρόνια για να δρέψεις τον καρπό.
«Αμπέλι από τον κόπο σου κι ελιά από τον πάππο σου»
«Μήτε ελιά χωρίς ξεράδι, μήτε άνθρωπος χωρίς ψεγάδι»
Σημείο μελανό αποτελεί η διαχείριση των αποβλήτων και η εναρμόνιση με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις.
Κι ας προσθέσω και τις παιδικές μου μνήμες. Δίπλα στο σπίτι μας υπήρχε το λιτρίβι του Γιάννη Γκάτσου (Τζίτζα). Εκεί δούλευε ο πατέρας μου και οι θείοι μου Κοσμάς και Τζώρτζης τις ημέρες που η θάλασσα ήταν φουρτουνιασμένη. (Το συνήθιζαν οι ψαράδες μας,άξιοι δουλευτάδες και σ’ εκείνο τον τομέα τα χέρια τους να μην ξεξουράζονται). Με τις τραγιάσκες τους, τα ανασηκωμένα μανίκια ξεφόρτωναν ολημερίς κι ολονυχτίς. Τους έβλεπα να ιδροκοπούν. Η ατμόσφαιρα της γειτονιάς μύριζε για μήνες λάδι και πυρήνα. Παιδιά εμείς, κατεβαίναμε ως εκεί με τις φέτες ψωμιού να μας τις βουτήξουν στο αγουρέλαιο και στη συνέχεια τρέχαμε στο σπίτι να βάλουμε επάνω τη ζάχαρη. Γευστικές αλησμόνητες εμπειρίες! Έτσι με το τέλος της συμφωνίας γέμιζε το κιούπι στο υπόγειο με το λάδι της χρονιάς. Το επισμαλτωμένο κιούπι σκεπασμένο με το ταψί και πάνω του το κοχύλι (γκοχόνα), ψαρεμένο από τα άξια χέρια του. Τα χρόνια άλλαξαν και το κιούπι του λαδιού πήρε τη θέση γλάστρας,φιλοξενώντας στο εσωτερικό του μια ωραία θαλερή μπουκαμβίλια.
Υ.Γ. Συμπληρώνω το άρθρο με ασπρόμαυρες φωτογραφικές καταγραφές
                                                            Βιβή Σκούρτη

Σημείωση του blog : στις φωτογραφίες κατά τη Βιβή Σκούρτη εμφανίζονται οι - 
Ελένη Βουρλή, Κική Μαρόγιαννη, Μαρία Μερτύρη (Γκάτση) (άγνωστοι οι άλλοι σε εμένα)Μαρίτσα Βλάσση, Σίλβεστρος Μπουκουβάλας, Άννα Πάλλη, Βουρλής, Ελευθερία Βλάσση

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Το δικό μας αφιέρωμα για το προϊστορικό Σπήλαιο Φράγχθι στην Κοιλάδα...

Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - 23/9/2017

Όλο το ιστορικό με τις ενέργειες και άλλες δραστηριότητες  για την ανάδειξη  του προϊστορικού μνημείου κατά την τελευταία θητεία του πρώτου Δημάρχου Ερμιονίδας Δημήτρη Καμιζή.


Για να ενημερωθούν συμπληρωματικά, όσοι παρακολούθησαν (κι' όχι μόνο) την εκδήλωση, 
με την προβολή του σχετικού   ντοκιμαντέρ στην Κοιλάδα.
Έχουμε και άλλες αναφορές,  που αν μας το ζητήσετε θα τις αναρτήσουμε...
Σημείωση: Τα θέματα που σας δίνουμε τα έχουμε αναρτημένα και στο δικό μας blog. 
Ωστόσο αυτά τα αντιγράψαμε από το blog της 
«Προοδευτικής Πατριωτικής Συμπαράταξης Ερμιονίδας» (Π.Π.ΣΥ.ΕΡ.) 
του πρώην Δημάρχου Δ. Καμιζή

ΥΓ. Η γραμμένη ιστορία δεν πεθαίνει και δεν θάβεται, γιατί έχει
 τους δικούς της θεματοφύλακες και καιροφυλακτούν…  
Για την παρουσίαση 

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Κλικ στη συνέχεια να διαβάσετε όλη την αναφορά...

Δημήτρης Καμιζής στα ΙΣΙΑ! - και με το δίκιο του...

Το δικό μας αφιέρωμα για το προϊστορικό Σπήλαιο Φράγχθι στην Κοιλάδα...

---------------------------------------------------------------------------------

Επιλογές από το προσωπικό μας αρχείο - 21/9/2017


e-mail αλληλογραφία μας 












Δημήτρης Καμιζής 
Εξαιρετικό το αφιέρωμά σας κ Δαμαλίτη στο Σπήλαιο Φράγχθι!  

Σας ευχαριστώ πολύ και εσάς και τον βουλευτή κ Γιάννη  Γκιόλα για τις αναφορές σας στό όνομά μου ως συντελεστού, με την ιδιότητα του δημάρχου Κρανιδίου αρχικά και Ερμιονίδας στή συνέχεια και όχι μόνον, στην ανάδειξη ενός τόσο σημαντικού αρχαιολογικού, ιστορικού και ανθρωπολογικού μνημείου της περιοχής μας. 
Δυστυχώς η μικροψυχία κάποιων ανθρώπων από τους συντελεστές της εκδήλωσης της πρόσφατης παρουσίασης του σχετικού ντοκιμαντέρ υπαγορευμένη και από την ανάγκη τους να φαίνονται αρεστοί στην εκάστοτε εξουσία, δεν τους επέτρεψε καμία αναφορά στο όνομά μου. 
Δεν με στεναχώρησε προσωπικά ειλικρινά το γεγονός, γιατί η αληθινή  ιστορία με όσες προσπάθειες, γνωρίζω καλά πως δεν διαγράφεται,  για αυτούς τους ίδιους στεναχωρήθηκα. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εμείς αυτό έχουμε να πούμε, πως ο «Πολιτιστικός Σύλλογος Φράγχθι» χρωστάει τη δημιουργία και την ύπαρξή του, στον οραματιστή και δημιουργό του έργου της ανάδειξης του προϊστορικού μνημείου του Σπηλαίου, τον πρώην Δήμαρχο (Δήμου Κρανιδίου 1999-2006 και Ερμιονίδας 2011 31/8/2014) Δημήτρη Καμιζή, για να είναι σήμερα επισκέψιμο, με ό,τι αυτό σημαίνει για την παγκόσμια προβολή της Ερμιονίδας!! 
Άλλωστε, με αυτό το ντοκιμαντέρ που πρόβαλλε ο σύλλογος στην πρόσφατη εκδήλωση, αυτό ανέδειξαν κυρίως οι εικόνες υποθέτουμε…
Πέρα από αυτό, οι συλλογικοί φορείς που επιθυμούν να κάνουν πολιτιστικό έργο δια των εκπροσώπων τους, πρέπει να είναι ευγνώμονες και μεγαλόψυχοι στους προηγούμενους, για να μας πείθουν, ότι μπορούν να αναδεικνύουν την πολιτισμική και πολιτιστική ιστορία του τόπου μας …

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 

ΥΓ. Κλικ εδώ >>> http://francthicave.blogspot.gr/ 
για να δείτε πως πρόβαλλε ο σύλλογός στο blog του την εκδήλωση, 
και,  τα συμπεράσματα δικά σας....
(Φωτογραφίες, για να μην έχει παράπονο κανένας...

- όπου βρεθούν κι' όπου σταθούν, αγκαλιάζονται! και, φωτογραφίζονται...) 

Χρήστος Δρούζας μουσικοσυνθέτης - ένα νέο δικό μας παιδί από την Ερμιόνη στα μεγάλα μουσικά σαλόνια...



ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΡΟΥΖΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Στην Τίνα Βαρουχάκη
 
  Από συναυλία στο S036 με τους Adir Jan.
(Φωτογραφία: Kώστας Σταμούλης)

T.Β Σήμερα ζείτε στο Βερολίνο, όπου εκπονείτε  διδακτορική  διατριβή στον τομέα της ψυχοακουστικής.  Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με αυτό τον τομέα και σε τι αποσκοπεί αυτή σας η εξειδίκευση; 
Χρήστος Δρούζας: Το διδακτορικό στην ψυχοακουστική ξεκίνησε λίγο τυχαία. Όταν τελείωσα τις σπουδές στο Παρίσι μου ήταν ξεκάθαρο ότι δεν ήθελα να ζήσω σε μία ακριβή και “κλειστή” πόλη (όπως την βίωσα). Ταυτόχρονα, δεν ήταν η κατάλληλη εποχή να επιστρέψω στην Αθήνα. Το Βερολίνο ήταν μια πολλά υποσχόμενη πόλη. Το διδακτορικό ένας τρόπος να δουλέψω στην Γερμανία, χωρίς να γνωρίζω γερμανικά. Η ψυχοακουστική ήταν ένας τομέας που πάντα με εξίταρε! Γιατί ακούμε μουσική; Γιατί μας αρέσει αυτό το τραγούδι; Γιατί είναι χαρούμενο το ματζόρε; ...και είναι όντως χαρούμενο; Θα έλεγα μάλιστα ότι από τα πρώτα βήματα, η ενασχόληση μου με την μουσική τροφοδοτούταν περισσότερο από αυτή την περιέργεια και λιγότερο από μια ανάγκη “να εκφραστώ”. Έτσι άρχισε μία αναζήτηση που ξεκίνησε από τον κ. Σπιτά (καθηγητή στο Ε.Μ.Π.) και τελείωσε στον Stefan Weinzierl (καθηγητή στο πολυτεχνείο του Βερολίνου). Η διδακτορική μου έρευνα έχει τίτλο: “Περί της οπτικής επιρροής πάνω στην ακουστική εντύπωση” - ή πιο απλά: Πώς αυτό που βλέπουμε επηρεάζει αυτό που (νομίζουμε ότι) ακούμε.  
T.Β. Ποιων συνθετών το έργο νομίζετε ότι αποτελεί τις βασικότερες επιρροές σας;
Χρήστος Δρούζας: Αυτή είναι μια ερώτηση που πάντα με δυσκόλευε...ίσως επειδή ποτέ δεν έκατσα να σκεφτώ πραγματικά τις επιρροές μου. Σε μια αυθόρμητη απάντηση, θα σας έλεγα πως με έχουν επηρεάσει όλοι οι “τεχνίτες της μεγάλης ορχήστρας” όπως οι Tchaikovsky, Debussy, Dvorak, Rimsky-Korsakov, αλλά και γενικότερα τα μεγάλα σύνολα από άλλες μουσικές όπως οι big bangs του Duke Elligton, tango orchestras (Astor Piazzola), σύνολα Soul και Motown, οι κουβανέζικες Orquestas Típicas και βραζιλιάνικες μπατερίες Samba Batugada και Maracatu.

Πρόβα με την Α.Σ.Ο.Ν. στον χώρο δοκιμών της Κ.Ο.Α.
(Φωτογραφία: Παύλος Αντιμάντο)
T.Β. Έχετε γράψει  μουσική για συμφωνική ορχήστρα, σύνολα δωματίου, χορωδία, φωνητικά ensembles, solo performances, jazz groups, latin ensembles, θεατρικές παραστάσεις, παιδικά musicals και ταινίες μικρού μήκους. Υπάρχει κάποιο είδος μουσικής στο οποίο έχετε επικεντρωθεί περισσότερο;
Χρήστος Δρούζας: Θα δυσκολευόμουν να προσδιορίσω ποιο είδος αποτελεί το κέντρο του συνθετικού μου ενδιαφέροντος, αλλά γνωρίζω ότι μου αρέσουν τα μεγάλα σύνολα, η αντίστιξη και η πολυρρυθμία. Αυτά θα έλεγα ότι καθορίζουν “το στυλ μου.” Από τα έργα που έχω ήδη γράψει, θα ξεχώριζα τη μουσική για το θέατρο. Μου αρέσει να γράφω μουσική για θεατρικά. Είναι συνήθως “συγκεκριμένα” και απαιτούν μια επίσης “συγκεκριμένη” λειτουργία από την μουσική. Στη συνέχεια, παραθέτω το link με ένα πρόσφατο έργο μου στο youtube. Είναι το ποίημα του Σαφέρη "Παντούμ" μελοποιημένο αντιστικτικά για 4 φωνές και looper. Μετά από ένα μικρό ζέσταμα, οι φωνές ερμηνεύουν το πρώτο μέρος του έργου, το οποίο καταγράφεται από το louper. Στην συνέχεια, το louper επαναλαμβάνει το πρώτο μέρος, ενώ οι φωνές ερμηνεύουν ταυτόχρονα το δεύτερο μέρος


"Παντούμ – Padoum
Έργο για 4 φωνές και looper βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Γ. Σεφέρη. 
Σύνθεση - Παραγωγή: Χρήστος Δρούζας
Φωνές: Δήμητρα Κάνδια, Ευτυχία Τσουκαλά, Δημήτρης "Πάπιας" ΣκούρτηςΚωσταντής ΝικολαϊδηςΈξτρα φωνές: Florian Gille, Χρήστος Δρούζας
Κρουστά: Σοφία Παρασκευοπούλου
Mastering: Ηλίας Πανελιάς
© illustration: Ευτυχία Τσουκαλά από το βιβλίο "Ακούς;"

T.Β. Οι σπουδές σας, σας οδήγησαν στο να συνθέτετε πρώτα γράφοντας παρτιτούρα ή αξιοποιείτε αποκλειστικά και μόνο τις νέες τεχνολογίες;
Χρήστος Δρούζας: Γράφω σχεδόν πάντα με την ίδια τεχνική. Αρχικά, ορίζω το εξω-μουσικό πλαίσιο: τίτλος, λειτουργία, κείμενο. Στην συνέχεια, επιλέγω αναλόγως το  μουσικό πλαίσιο: “κλίμακες”, σειρές, γραφικές απεικονίσεις και άλλες τεχνικές. Μετά κάθομαι (παίζοντας συνήθως  κάποιο μουσικό όργανο) και πειραματίζομαι μέχρι να καταλάβω πώς ακούγεται αυτό που έχω στο μυαλό μου. Όταν αισθανθώ έτοιμος με το υλικό μου, ξεκινώ να γράφω την παρτιτούρα. Χρησιμοποιώ υπολογιστή για διευκόλυνση στο γράψιμο, στην δημιουργία των παρτιτούρων, αλλά και για να ακούω πώς είναι αυτό που γράφω. Τα ηλεκτρονικά και τα εφέ είναι πάντα το τελευταίο βήμα, ή έστω παράλληλο με την “παρτιτούρα” - ανάλογα με τις ανάγκες του έργου. Συνήθως γράφω μουσική, η οποία έχει σκοπό την ζωντανή εκτέλεση. Συνεπώς, όλη εργασία μου, έχει κέντρο την παρτιτούρα/οδηγία και όχι την παραγωγή του ήχου.
Πρόβα με την Α.Σ.Ο.Ν. στο Studio C της ΕΡΤ.

>>>>>>>>>>>>

Ο Χρήστος Δρούζας - έφηβος (λυκειόπαιδο) με την κιθάρα του παρέα μας σε καντάδα από τη θάλασσα...

Δημοσιεύτηκε από τον γράφοντα στην καθημερινή εφημερίδα
 "ΑΡΓΟΛΙΔΑ"
 - Τρίτη 17 Αυγούστου 2004




Χωρίς γνώση της ιστορίας δεν υπάρχει μέλλον σ' ένα λαό...- συνέχεια....

Όταν οι Έλληνες δούλευαν χωρίς χαρτιά σαν «λαθρομετανάστες» στις ΗΠΑ και έχαναν τη ζωή τους 


– Η έκρηξη στα ορυχεία της Γιούτα

Λαός που έχει κοντή μνήμη, έχει πρόβλημα. Σήμερα οι ακροδεξιοί, οι νεοναζί, οι φασίστες, αποκαλούν τους μετανάστες «λαθροπίθηκους» που έρχονται στη χώρα μας και μας παίρνουν τις δουλειές. Ξεχνάνε πολλοί ότι ενδεχομένως και οι παππούδες τους να είχαν βρεθεί κάποτε στην ίδια θέση. Και είχαν βρεθεί. Πήγαιναν στις ΗΠΑ χωρίς χαρτιά για να αναζητήσουν ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά τους. Δούλευαν σαν σκλάβοι κάτω από άθλιες συνθήκες, για ένα ξεροκόμματο που θα το έκοβαν στη μέση και το μισό θα το έστελναν σαν έμβασμα πίσω στην Ελλάδα στους δικούς τους ανθρώπους που πεινούσαν
Στις 8 Μάρτη 1924 στα ορυχεία της Castle Gate της Γιούτα 50 Έλληνες εργάτες θάφτηκαν κάτω από τόννους βράχων και βρήκαν φριχτό θάνατο. Ήταν όλοι τους χωρίς χαρτιά. Ήταν παράτυποι και δούλευαν εκεί. Στο ορυχείο του Castle Gate στις αρχές του Μαρτίου, έγινε το κακό στα βάθη της γης. Οι εργάτες δούλευαν εκατοντάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια. Συνθήκες ασφαλείας δεν υπήρχαν. Δεν τους είχαν δώσει ούτε καν το κλασικό κλουβί με τα καναρίνια (τα οποία εντόπιζαν τα τοξικά αέρια). Κάποια στιγμή έσβησε μια λάμπα. Ένας από τους εργάτες προσπάθησε να την ανάψει, πυροδότησε την σκόνη άνθρακα και τα εύφλεκτα αέρια στο χώρο με αποτέλεσμα να προκληθούν διαδοχικές εκρήξεις σε όλες τις σήραγγες.
Η πρώτη έκρηξη στα ορυχεία ήταν τόσο ισχυρή ώστε εκτοξεύθηκαν σε απόσταση 1 μιλίου αυτοκίνητα, τηλεφωνικοί στύλοι και άλλα εργαλεία που βρισκόταν κοντά στα ορυχεία.
Μέσα στα ορυχεία, καταστράφηκαν οι γραμμές και έπεσαν τα υποστυλώματα στις σήραγγες με αποτέλεσμα όσοι ανθρακωρύχοι δεν πέθαναν από την πρώτη έκρηξη να εγκλωβιστούν εκεί. Εγκλωβισμένοι στο σκοτάδι, κάποιοι έχασαν την ψυχραιμία τους, προσπάθησαν να ανάψουν λάμπες, με αποτέλεσμα να πυροδοτήσουν μία ακόμη έκρηξη που σκότωσε όσους είχαν απομείνει ζωντανοί. Μία τρίτη έκρηξη συνέβη 20 λεπτά αργότερα δημιουργώντας μία τεράστια κατολίσθηση.



Η συλλογή των σωμάτων των νεκρών ανθρακωρύχων πήρε 9 ολόκληρες ημέρες. 
Η αναγνώριση των νεκρών δεν ήταν πάντα εφικτή.
Δύο βδομάδες πριν την έκρηξη, η εταιρεία Utah Fuel Company είχε απολύσει όλους τους ανθρακωρύχους που δεν ήταν παντρεμένοι ή δεν είχαν παιδιά. Ως αποτέλεσμα, η πλειοψηφία αυτών που πέθαναν ήταν παντρεμένοι αφήνωντας πίσω τους 415 χήρες και ορφανά παιδιά.
Οι χήρες και τα ορφανά δεν πήραν ποτέ καμία αποζημίωση από κανέναν. Γιατί; Γιατί ήταν παράτυποι. Δεν είχαν χαρτιά. Είχαν πάει στις ΗΠΑ όχι με τον νόμιμο τρόπο. Δούλευαν παράνομα εκεί και οι υπεύθυνοι τους εκβίαζαν να μην ζητάνε δικαιώματα γιατί θα τους καταγγείλουν που δεν είχαν χαρτιά, θα τους απελάσουν οι αρχές και θα πεινάσουν τα παιδιά τους.
Εκτός από τους 50 Έλληνες, μαζί τους έχασαν τη ζωή τους 25 Ιταλοί, 32 Ιρλανδοί, 12 Σλάβοι, 9 Πολωνοί, 8 Αυστραλοί, 15 Άγγλοι, 22 Κινέζοι. Συνολικά 173 ψυχές.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ - H τραγωδία στα ορυχεία στο Castle Gate της Γιούτα στις 8 Μαρτίου του 1924, αν και αποτελεί ένα άγνωστο ιστορικό γεγονός στην Κρήτη, είχε χρώμα έντονο Κρητικό. Από τους 171 νεκρούς, οι 50 ήταν Έλληνες και από τους 50 Έλληνες, οι 48 ήταν Κρητικοί.