Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Γιώργος Πιπερόπουλος - καθηγητής Κοινωνιολογίας - Όπως πάμε, Άνδρας το «ζητούμενο»!......

Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος 

     Προσβολές και θεατρινισμοί επιπέδου παλιμπαιδισμού, νταηλίκια εκ του ασφαλούς, και στον γενικότερο ορυμαγδό η επωδός πόνου και χαμένων «ανδρικών» μεγαλείων με  γυναίκες εμφανέστατα επιθετικές, με άνδρες προφανέστατα παθητικούς, με «gay parades» στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Υφήλιο και με ελάχιστους πλέον «αρσενικούς» να βιώνουν τον πατροπαράδοτο στο πέρασμα των αιώνων ρόλο του «κυνηγού».

«΄Ανδρα μοι ἔννεπε, Μοῦσα, πολύτροπον…»

     Για το λεξικογράφο (Τεγόπουλος – Φυτράκης) ο  «άνδρας» είναι αρσενικός και ενήλικος άνθρωπος, ο «σύζυγος» για το σπίτι και την οικογένεια του, ο… «στρατιώτης» για το διοικητή της στρατιωτικής του μονάδας.  

     Για τον Υπουργό Εμπορίου, εάν έμπαινε στον κόπο να ρίξει μια ματιά στην καθημερινότητα που βιώνουμε στον 21ο αιώνα, ο «άνδρας» αποτελεί πλέον «αγαθό σε ανεπάρκεια» που μάλλον χρειάζεται να υπαχθεί στη λίστα «διατιμημένων».

     Εάν, όμως, στην καρέκλα του Υπουργού Εμπορίου καθόταν μια φεμινίστρια φοβάμαι ότι μάλλον θα αμφισβητούσε τη διάσταση του…αγαθού!

     Για το πρώτο «μισό» των εκπροσώπων του μοντέρνου  φεμινιστικού κινήματος ο σύγχρονος άνδρας αποτελεί πλέον απλά και μόνο ‘σκιά του παρελθόντος του’ και για το δεύτερο «μισό» του συνόλου των φεμινιστριών ένα ακόμη απλό αλλά προσπελάσιμο εμπόδιο στη δική τους ανοδική πορεία σε ψηλότερους θώκους εξουσίας!

     Κοινωνικό-ψυχολογικά οι πρώτες «μισές» έχουν δίκιο καθώς το χθεσινό πρότυπο του άνδρα «πατριάρχη» που με τη χειρωνακτική ή πνευματική του εργασία ήταν ο ζωοδότης της οικογένειάς του και ως αυτοδημιούργητος παράγοντας κυριαρχούσε στο κοινωνικό-οικονομικό στερέωμα έχει εκλείψει προ πολλού καθώς η αγορά εργασίας διεκδικήθηκε και κερδήθηκε από τεράστιους αριθμούς γυναικών σε όλα τα επίπεδα της κατοχής δεξιοτήτων και γνώσεων.

     Σε Πανεπιστήμια ιδρύματα πολλές πρωτιές κερδίζονται πια από θυγατέρες και εγγονές μας και ακόμη και στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές πολλές πρωτιές τις κέρδισαν γυναίκες! 

     Σήμερα σε Ευρώπη και Αμερική σχεδόν μία στις δύο οικογένειες έχουν την εργαζόμενη γυναίκα, σύζυγο, μητέρα να κερδίζει περισσότερα από τον εργαζόμενο άντρα, σύζυγο, πατέρα!

     Το πρόβλημα με την οικονομική διάσταση του «ανδρισμού» ήταν ότι ενώ από τη μια πλευρά παρείχε στον άνδρα εξουσία, υπεροχή, αυτονομία, κινητικότητα από την άλλη τον τύλιγε σε άγχος, ανησυχία, μοναξιά. Αυτά τα προβλήματα τα έχουν τώρα πια και οι εργαζόμενες γυναίκες και ιδιαίτερα εκείνες που ανήκουν στην κατηγορία των «στελεχών» πέρασαν πλέον και στο γυναικείο στρατόπεδο.

     Είναι δεδομένο γεγονός ότι υπάρχει το ανάλογο τίμημα που καταβάλλει το γυναικείο φύλο συμμετέχοντας πλέον ενεργά στις στρεσογόνες καταστάσεις που απαιτεί ο ρόλος «της εργαζόμενης» η οποία υπόκειται σε αγχωτικές αντιδράσεις, νευρώσεις και έλκη του δωδεκαδακτύλου και του πυλωρού μέχρι και έκθεση σε καρδιόπαθειες και…εγκεφαλικά!

     Χωρίς, ειλικρινά, καμία απολύτως ειρωνική πρόθεση καλώ να ‘καλωσορίσουμε’ τις θυγατέρες και εγγονές μας στον απαιτητικό κόσμο της επαγγελματικής και οικονομικής καθημερινότητας.

     Στην εποχή μας η μαζική είσοδος των γυναικών σε όλες τις κοινωνικές - οικονομικές δραστηριότητες έφερε και τη μετάλλαξη της κλασικής έννοιας του «ανδρισμού» που οδηγεί σταθερά και μάλλον αμετάκλητα, όχι ακόμη αλλά στο εγγύς μέλλον, στην εξίσωση των ρόλων «άνδρας-γυναίκα».

     Αυτό, προσωπικά, δεν το θεωρώ αρνητικό, αν και έτσι το κρίνουν όσοι διαπιστώνοντας ότι μάλλον θα είναι αναπόφευκτο το τέλος της κλασικής ανδροκρατίας, θεωρούν ότι εμείς οι αρσενικοί «homo sapiens» καταντήσαμε «ανδρείκελα!»...

     Παρηγορητικά και, σίγουρα με μια δόση ευγενικής σάτιρας (μπορεί και είναι ευγενική και καλοπροαίρετη η Αριστοφανική ειρωνεία), στους επικριτές αυτούς θα προτείνω να υψώσουμε έναν ανδριάντα στον «πεσόντα Ιππότη» ο οποίος στον ανδρικό του ρόλο συνθέτει με επιτυχία την αντίθεση της βιαιότητας και της πραότητας.

     Όσοι έχουν μελετήσει ιστορικά ντοκουμέντα γνωρίζουν ότι για τους Ιππότες εξουσία και βιαιότητα χωρίς κάποια στοιχεία τρυφερότητας συνιστούν κτηνωδία, ενώ αντίστροφα έντονη  τρυφερότητα και συμπόνοια χωρίς τον ανδρικό δυναμισμό και επιθετικότητα σβήνουν τη «φλόγα» που μας έδωσε ο Προμηθέας την οποία και πλήρωσε, όπως τουλάχιστον μας διαβεβαιώνει ο σχετικός αρχαϊκός μύθος, τόσο ακριβά!…

Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ [...]Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη. Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου...

 Αφιερωμένο από το blog, σε όσους τους αφορά... 

Σε όσους ταξίδεψαν, από και προς, τη δική τους Ιθάκη...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  

ΙΘΑΚΗ

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.

Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας, τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι, τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις, αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας, τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις, αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου, αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος.
Πολλά τα καλοκαιρινά πρωινά να είναι 
που με τι ευχαρίστησι, με τι χαρά θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοειδωμένους·να σταματήσεις σ’ εμπορεία Φοινικικά, και τες καλές πραγμάτειες ν’ αποκτήσεις, σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κ’ έβενους, και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής, όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά·σε πόλεις Aιγυπτιακές πολλές να πας, να μάθεις και να μάθεις απ’ τους σπουδασμένους. 

Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.

Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.

Aλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου. Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει· και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί, πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο, μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.

Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι. Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο.

Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια. 

Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.

Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα, ήδη 

θα το κατάλαβες η Ιθάκες τι σημαίνουν. 

Κ.Π. Καβάφης

---------------------------------------------------------------------------

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020

Ένας συνετός ιερέας που εκφράζει έμμεσα Θείο Λόγο - περί μολύνσεως από τον κορονοϊό! ....

Από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης - facebook

--------------------------------------------------------------------------------------------


Ο χρήστης π. Ηλίας Σέπερης βρίσκεται στην τοποθεσία  Ιερός Ναός Αγίας Μαρίνας Ιωάννινα

6 Οκτωβρίου στις 8:21 π.μ.  · Ιωάννινα, Περιφέρεια Ηπείρου  · 

ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΜΕ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΑΠΟ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΕΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΕΣ!

ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΣΟΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕ ΚΟΛΛΑΕΙ ΣΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ!

ΚΟΛΛΑΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΛΑΕΙ!

Κοντολογίς :

1. Ο Χριστός προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, όπως είναι (χωρίς την αμαρτία όμως), δεν την αλλοίωσε!

Τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος! Οδηγήθηκε στο Σταυρό, περνώντας από το Πάθος... Και Σαρκὶ ὑπνώσας ὡς θνητός, τριήμερος ἐξανέστη...

2. Ο Θεός είναι πανταχού παρών! Όσοι ισχυρίζονται ότι στο Ναό δεν κολλάει γιατί είναι ο Θεός, ισχυρίζονται αυτομάτως και ότι έξω κολλάει γιατί δεν είναι ο Θεός...

3. Ο Ναός υπόκειται στη φθορά! Αν πιάσει φωτιά καίγεται, το σαράκι τρώει τα στασιδια κοκ. Όπου φθορά, θάνατος!

4.Το χειμώνα φοράμε παλτό για να πάμε στο Ναό για να προστατέψουμε τους εαυτούς μας από το κρύο! Δεν είδα κανέναν από αυτούς να έρθει με κοντομάνικο... Έτσι και τώρα ΘΑ ΦΟΡΑΜΕ τη μάσκα για την προστασία!

5. Όταν ένα μέλος του Σώματος νοσεί, νοσεί και το Σώμα, αυτό δεν είναι σχήμα λόγου...

6. Η Παράδοση της Εκκλησίας, μας δείχνει πως προσκυνούν οι γυναίκες τις εικόνες κατά τη περίοδο, χωρίς ασπασμό. Μήπως η προσκυνηση είναι άκυρη γιατί δεν υπάρχει ασπασμός;

Ολοκληρωμένη τοποθέτηση με συγκεκριμένες προτάσεις, για τον εορτασμό του ροδιού, της ελιάς& ελαιόλαδου, του Ιατρού και πρώην Δημάρχου Ερμιονίδας Δημήτρη Καμιζή - στη σελίδα του (facebook) .... ….

... Θεωρώ εντελώς λαθεμένη την απόφαση της Δημοτικής Αρχής να ματαιώσει την πραγματοποίηση των γιορτών που καθιερώσαμε το 2011 και μάλιστα, σε μια εποχή, που η κατανάλωση των προϊόντων μας αυτών αποδεδειγμένα προσφέρει προστασία στην Υγεία μας, συν τοις άλλοις στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού μας, απέναντι σε ιούς και βακτήρια!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  ·


47 λ.

Οι θεσμοθετημένες εδώ και 10 χρόνια, γιορτές των ευλογημένων προϊόντων του τόπου μας του λαδιού και του ροδιού, πρέπει να πραγματοποιηθούν, ιδιαίτερα φέτος στην εποχή του covid-19 !

Θεωρώ εντελώς λαθεμένη την απόφαση της Δημοτικής Αρχής να ματαιώσει την πραγματοποίηση των πάρα πάνω γιορτών που καθιερώσαμε το 2011 και μάλιστα σε μια εποχή που η κατανάλωση των προϊόντων μας αυτών αποδεδειγμένα προσφέρει προστασία στην Υγεία μας, συν τοις άλλοις στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού μας απέναντι σε ιούς και βακτήρια.

Σε μια συγκυρία επίσης που σαν επιστέγασμα όλων των προσπαθειών που είχαμε ξεκινήσει Δήμος και Παραγωγοί, ήρθε πολύ πρόσφατα η αναγνώριση με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ονομασία προέλευσης Π.Ο.Π. για το Ρόδι Ερμιόνης.

Δεν επιτρέπεται στο όνομα της πανδημίας να σταματήσουμε την ζωή μας, την οικονομία και τον πολιτισμό μας. Αντίθετα επιβάλλεται να προσαρμόζουμε τις δραστηριότητές μας σύμφωνα με τα προστατευτικά μέτρα των επιστημόνων και της πολιτείας και να αναζητούμε "έξυπνες" πρακτικές για να μετατρέπουμε τα προβλήματα σε ευκαιρίες .

Συγκεκριμένα λοιπόν προτείνω, καθολικό γιορτασμό σε ολόκληρη την Επαρχία μας δηλαδή, χωρίς όμως πανηγύρια και συναθροίσεις:

1.Ορισμός έναρξης των εορταστικών εκδηλώσεων και σχετικών πρωτοβουλιών.

2. Στολισμός όλων των οικισμών του Δήμου μας και των εισόδων τους με αεροπανό και αφίσες με σχετική θεματολογία.

3.Τοποθέτηση γλαστρών με φυτά ροδιάς και ελιάς σε πλατείες και καταστήματα.

4.Προκήρυξη διαγωνισμού και επάθλων μεταξύ των μαθητών όλων των Σχολείων του Δήμου μας, σχετικά θέματα.

προτείνω:

α) ελεύθερη ζωγραφική απεικόνιση με θέματα την ελιά, την ροδιά και τα προϊόντα τους

β) έκθεση με θέμα "η ροδιά στην Ελληνική Ποίηση" και

γ) η χρησιμοποίηση του Ελαιολάδου στη Διατροφή μας, στον Πολιτισμό και στην Θρησκεία.

5. Αξιοποίηση των επιστημόνων και πέραν του Δήμου μας με αναρτήσεις τους στο διαδίκτυο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την αξία των προϊόντων αυτών του τόπου μας, στην διατροφή και την υγεία μας ιδιαίτερα στην σημερινή συγκυρία, με ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητά τους, σε συνάρτηση με τις προστατευτικές για τον οργανισμό μας ιδιότητες

6) έμφαση στην αξία και τις θετικές οικονομικές συνέπειες, στην ονομασία Π.Ο.Π "Ρόδι Ερμιόνης"

και ΄τέλος, την διενέργεια ενός Τιμητικού Μνημόσυνου στον καλλιεργητή και παραγωγό φυτών Ροδιού Ερμιόνης, ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΕΡΤΥΡΗ για το πάθος την αφοσίωσή του στην υπόθεση της καλλιέργειας και διάδοσης της Ερμιονίτικης ποικιλίας Ροδιού.

Το σχόλιο του Δημήτρη Καμιζή (του το ζητήσαμε ) σχετικά με τα δύο σπήλαια "Θεόπετρας" Τρικάλων και "Φραγχθι" - Κοιλάδας Ερμιονίδας


Κλικ >>>




1 – 1 από 1

 Ο Δημήτρης Καμιζής είπε...

Ευχαρίστως κ Δαμαλιτη να συνεισφέρω με τις όποιες γνώσεις μου στη σύγκριση των δύο σπηλαίων, του σπηλαίου Φράγχθι και του σπηλαίου Θεόπετρας. Και τα δύο σπήλαια κατοικήθηκαν από τροφοσυλλέκτες - κυνηγούς, όπως μαρτυρούν τα ίχνη από τη Μέση Παλαιολιθική εποχή (40000 π.Χ) ως και τις αρχές της Νεολιθικής. Η κατοίκηση φαίνεται να ήταν σχεδόν συνεχής, με μικρά διαλείμματα. Δύο είναι κατά τη γνώμη μου οι σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο σπήλαια. Το σπήλαιο Φράγχθι γειτνίαζε με τη θάλασσα, απείχε 6 χιλιόμετρα από την παλαιά ακτογραμμή και ως εκ τούτου οι ένοικοί του, όπως μαρτυρούν τα ευρήματα, ασχολήθηκαν και με την αλιεία και με τη ναυσιπλοΐα. Η διατροφή τους φαίνεται ότι περιελάμβανε και μεγάλα ψάρια (ίσως τούνες) και οστρακοειδή. Το δεύτερο πολύ ενδιαφέρον συμπέρασμα των αρχαιολόγων από τα εργαλεία που βρέθηκαν κατασκευασμένα από οψιδιανό, είναι ότι το υλικό αυτό μεταφερόταν από τη νήσο Μήλο και αυτό ταυτοποιήθηκε με ραδιοισοτοπικες και άλλες μετρήσεις. Η δε μεταφορά του υλικού ανάγεται στο 8.000 π.Χ και είναι η παλαιότερη μεταφορά δια θαλάσσης απότι συνάγεται από τα επιστημονικά δεδομένα. Αυτό το τελευταίο είναι που έχει προσδώσει την παγκόσμια αίγλη στο σπήλαιο Φράγχθι της Κοιλάδας  της Ελλάδας, της Μεσογείου και του κόσμου. Οποιαδήποτε δε διένεξη σχετικά με το που ακριβώς ανήκει είναι εντελώς άκυρη. Ανήκει στην Ελλάδα και σε όλη την ανθρωπότητα. Γιατί αποκαλύπτει τα ίχνη που βάδισε ο προϊστορικός άνθρωπος.

10/10/2020 6:48 μ.μ.

 
Διαγραφή

Φώτο από την πρώτη εκδήλωση για τον εορτασμό και την ανάδειξη του ροδιού Ερμιόνης - Οκτώβριος 2011

Το πρώτο κλικ που κάναμε γι' αυτό το εντυπωσιακό (για εμάς) ενσταντανέ που περνάει στην αιωνιότητα...



 

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Ορυμαγδός στις σελίδες «του κοινωνικού φαίνεσται» (facebook) της Ερμιονίδας για την «πατρότητα» της Π.Ο.Π. - προστασία ονομασίας του ροδιού Ερμιόνης…

  Τελικά  «το φαίνεσται είναι άθλημα» για πολλούς, αλλά  «και νόσος αγιάτρευτη,  μάστιγα για την κοινωνία μας»

Παιδιά «βάλτε τώρα που γυρίζει» να μας γράψει η ιστορία… αφού ο covid 19 μας χάλασε «τη μανέστρα»… και τις εμφανίσεις  σ’ αυτούς τους εορτασμούς του ροδιού, της ελιάς & του ελαιόλαδου… Θα παίρνανε «φωτιά οι σελίδες σας», θα βλέπατε τις φωτογραφίες σας και θα δακρύζατε από συγκίνηση... και οι άλλοι, θα καμαρώνανε τα Like  και τις καρδούλες τους... ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ

8 Οκτωβρίου στις 10:27 μ.μ.  · 

Ονομασία Π.Ο.Π. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για το Ρόδι Ερμιόνης.

Το όραμα μας, η στόχευση μας και οι ενέργειες του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ερμιόνης δικαιώθηκαν απόλυτα.

Αργολίδα: ΠΟΠ το Ρόδι Ερμιόνης με τη βούλα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Εγκρίθηκε από τους Ευρωπαίους η κατοχύρωση του ξεχωριστού φρούτου της Ερμιονίτικης γης ως προϊόν με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης

Στιγμιότυπα από την δεύτερη γιορτή του Ροδιού Ερμιόνης που ξεκινήσαμε και καθιερώσαμε από το 2011:



ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ

Χθες στις 2:53 μ.μ.  · 

Στην τρίτη κατά σειρά Γιορτή Ροδιού στην Ερμιόνη το 2013, πρωτοπαρουσιάστηκε από τους μελετητές δημόσια στο Παλαιό Σχολείο Συγγρού η μελέτη που είχαμε αναθέσει ως Δήμος Ερμιονίδας σε ειδικούς επιστήμονες, για την σύνταξη του φακέλου υποβολής για την απόκτηση της ονομασίας ΠΟΠ για το Ρόδι Ερμιόνης

Kolibadis Pantelis

Χθες στις 1:03 π.μ.  · 

Το ρόδι Ερμιόνης στο μητρώο προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης ΠΟΠ

Μια προσπάθεια που ξεκίνησε από το 2011 από τον Δήμο Ερμιονίδας και τους ροδοπαραγωγούς με την 1η ΓΙΟΡΤΗ ΡΟΔΙΟΥ.

Βασικός στόχος της Γιορτής ήταν να γνωρίσει ο κόσμος το φυσικά γλυκό Ρόδι Ερμιόνης με τους μεγάλους και αφράτους σπόρους.

Το 2012 μετά από δική μου εισήγηση σαν Αντιδήμαρχος και παραγωγός ροδιού και με την στήριξη του τότε Δημάρχου Καμιζή Δημήτρη αλλά και όλων των συμβούλων ανατέθηκε από τον Δήμο Ερμιονίδας στην εταιρεία παροχής γεωργικών συμβουλών και εκπόνησης γεωργικών μελετών

ΗΛΙΑΣ Κ. ΡΟΥΜΠΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. η σύνταξη της μελέτης για να πάρει ΠΟΠ το Ρόδι Ερμιόνης.

Στις 12/6/2013 το δημοτικό συμβούλιο αποδέχτηκε ομόφωνα την μελέτη με σκοπό να την διαβιβάσει στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ερμιόνης.

Στις 22/7/2013 ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ερμιόνης κάνει την αίτηση στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Όλα αυτά τα χρόνια σημαντική ήταν η στήριξη και η συμμετοχή σε αυτή την προσπάθεια του παραγωγού Ροδιού Δημήτρη Κόντο .

Από την πρώτη στιγμή είχαμε επαφή τόσο με τον μελετητή όσο και με τον Συνεταιρισμό Ερμιόνης για την πορεία του αιτήματος.

Το 2018 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το αίτημα μας για καταχώρηση ΠΟΠ στο Ρόδι Ερμιόνης.

Τέλος αφού έγιναν όλα τα απαιτούμενα στάδια πήρε και την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Είμαι πολύ χαρούμενος που ολοκληρώθηκε αυτή η προσπάθεια που είναι πολύ καλή τόσο για το ιδιαίτερο ρόδι μας, όσο και για την περιοχή μας!

Oikonomou Liana

Μόνο που τότε...το 2013 κρίθηκε ο φάκελος ανεπαρκής και όλα σταμάτησαν. Κανείς δεν ξανα ασχολήθηκε μέχρι το 2016 που ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ερμιόνης απέκτησε νέα Διοίκηση και ξεκίνησε εκ νέου τον αγώνα για τον χαρακτηρισμό του Ροδιού Ερμιόνης ως Π.Ο.Π. Όλα αυτά με έγγραφα και αποδεικτικά για την αλήθεια της Ιστορίας χαρακτηρισμού. Όταν εγκαταλείπουμε μια προσπάθεια και έναν αγώνα είναι ΑΔΙΚΟ να προσπαθούμε μετά να δρέπουμε δάφνες και εντυπώσεις. Με σεβασμό στο πρόσωπο σας κ. Καμιζή.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ

Τι αλλεργία είναι αυτή στο όνομα μου και στο όνομα κάποιων συνεργατών μου τέλος πάντων; Ευτυχώς και υπάρχουν και τα φωτογραφικά και γραπτά ντοκουμέντα...

-----------------------------------------------------

Thomas Skourtis

Μπραβο Παντελη , στο συγκεκριμενο θεμα αυτη ειναι Ολη η αληθεια!

Δυο γιορτες(Ελιας-ροδιου) που συνεβαλαν πολυ θετικα!

Μαλλον τα μοναδικα (κατα τη γνωμη μου ) θετικα εκεινης της θητειας κι εσυ ησουν πρωτεργατης στο ροδι!

Μπραβο γι αυτες τις 2 γιορτες!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

«Εμφανίστηκε από την τρύπα του και το ποντικάκι και διαχειριστής του Εικονοθκοπίου bloggi,  να εκφράσει πολιτική άποψη» και να μας πει, - πως  αυτοί οι εορτασμοί ήταν τα μόνα θετικά της δημοτικής αρχής αυτής της περιόδου.  Ρε που τα λες αυτά δημόσια, σε μια κοινωνία τόσο μικρή, που όλοι γνωριζόμαστε;;;... Αυτά να τα πεις, σ' αυτούς, που έχουν βρει καταφύγιο και αποκούμπι στο βρομομπλόγκ σας, γιατί νομίζουν, χωρίς καμία αιδώ! ότι προβάλλονται...

 ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 



Τρίκαλα: Πώς τρέφονταν τα 43 άτομα που έζησαν στη νεολιθική εποχή στο σπήλαιο της Θεόπετρας...

 Ένα ακόμα σπήλαιο της νεολιθικής εποχής στα Τρίκαλα  σαν και το δικό μας στη θέση Φραγχθι στην Κοιλάδα Ερμιονίδας που ανέδειξε ο Δήμαρχος Δημήτρης Καμιζής!

Το δικό μας αφιέρωμα για το προϊστορικό Σπήλαιο «Φράγχθι» στην Κοιλάδα...

ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ...
Το δικό μας αφιέρωμα για το προϊστορικό Σπήλαιο «Φράγχθι» στην Κοιλάδα...



Θα θέλαμε από τον κ. Καμιζή να κάνει μια αναφορά (για να δημοσιευθεί)  σχετικά με τις διαφορές που έχει το δικό μας σπήλαιο με αυτό των Τρικάλων σύμφωνα με το πιο κάτω ρεπορτάζ, για να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες.

Έτσι, για να μην περάσει στη λήθη και στην εγκατάλειψη... το σπήλαιο του Φράγχθι (γιατί αυτό διαφαίνεται...)  με το τόσο σημαντικό έργο ανάδειξής του από τον εν λόγω Δήμαρχο .... 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το σπήλαιο της νεολιθικής εποχής στη "Θεόπετρα" των  Τρικάλων

https://www.ert.gr/frontpage/trikala-

«Οι ανασκαφές στο σπήλαιο της Θεόπετρας ήρθαν να ανατρέψουν τα παλαιότερα δεδομένα οδηγώντας μας στις απαρχές της κατοίκησης της Θεσσαλίας από τον προϊστορικό άνθρωπο. Το σπήλαιο αποτέλεσε καταφύγιο ανθρώπων για πολλές χιλιάδες χρόνια, ενώ βεβαίως είναι πολύ πιθανό ότι υπήρξαν και διαστήματα που το εγκατέλειπαν, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν, καθώς το κλίμα άλλαξε επανειλημμένως στη διάρκεια αυτών των χιλιάδων χρόνων. Το σπήλαιο χρησίμευσε επίσης στα νεότερα χρόνια ως καταφύγιο για τον ντόπιο πληθυσμό σε καιρούς πολέμου, αλλά επίσης για το σταυλισμό ζώων». Πρόκειται για νεότερα στοιχεία που παρουσίασε στο 14o Πανελλήνιο Συνέδριο του Ελληνικού Κολλεγίου Παιδιάτρων, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στα Τρίκαλα η Νίνα Κυπαρίσση-Αποστολίκα, Δρ. Προϊστορικής Αρχαιολογίας, διευθύντρια των ανασκαφών του Σπηλαίου Θεόπετρας και επίτιμη διευθύντρια της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας του ΥΠΠΟ. Το σπήλαιο της Θεόπετρας βρίσκεται στα δεξιά της διαδρομής από Τρίκαλα προς Καλαμπάκα, 3 χλμ. πριν από την τελευταία, σε υψόμετρο περίπου 300μ. από την επιφάνεια της θάλασσας και 100μ. πάνω από την πεδιάδα, στη βόρεια πλευρά ασβεστολιθικού όγκου που υψώνεται πάνω από το ομώνυμο Toπικό Διαμέρισμα του Δήμου Καλαμπάκας. Πολύ κοντά ρέει ο ποταμός Ληθαίος, παραπόταμος του Πηνειού, που στη συνέχειά του διασχίζει την πόλη των Τρικάλων. Η έκταση του σπηλαίου είναι περίπου 500 τ.μ. Η είσοδος είναι αψιδωτή διαστάσεων 17μ. πλάτος επί 3μ. ύψος και επιτρέπει στο φυσικό φως να εισέρχεται άπλετα στο εσωτερικό του. Ακριβώς απέναντι βλέπει κανείς τους βράχους και τις μονές των Μετεώρων. Είναι η δυτικότερη προϊστορική θέση της Θεσσαλίας και γειτνιάζει άμεσα τόσο με τη θεσσαλική πεδιάδα όσο και με την οροσειρά της Πίνδου, τον Κόζιακα, και αυτά τα χαρακτηριστικά από τα δύο διαφορετικά φυσικά περιβάλλοντα αντανακλώνται και στις επιχώσεις του σπηλαίου.

Ποιοι άνθρωποι έζησαν στο σπήλαιο της Θεόπετρας;

Σύμφωνα με την Νίνα Κυπαρίσση- Αποστολίκα, εκτός των άλλων ευρημάτων, είχαμε την τύχη να βρούμε ανθρώπινες ταφές στη θέση εναπόθεσής τους, ώστε δεν μένει καμία αμφιβολία ότι υπήρχαν ένοικοι αυτού του σπηλαίου. Δύο ταφές αντιστοιχούν στην μεταπαγετώδη Ανώτερη Παλαιολιθική περίοδο και η μία έχει χρονολογηθεί στα 14.990-14.060 π.Χ. , ενώ τρεις ακόμη ταφές αντιστοιχούν στη Μεσολιθική, και έχουν χρονολογηθεί μεταξύ 7000 και 7500 π.Χ. Όλοι οι σκελετοί, σύμφωνα με την ίδια, ανήκουν στον τύπο του Homo Sapiens sapiens. Στα βαθύτερα στρώματα της Μέσης Παλαιολιθικής, αν και δεν βρήκαμε ταφές αυτής της περιόδου, είχαμε όμως την τύχη να βρούμε αποτυπώματα ανθρώπινων πελμάτων (ένα εύρημα σπανιότατο σε παγκόσμια κλίμακα , τα οποία όμως ήταν καλυμμένα, ώστε δύσκολα μπορεί να ανιχνεύσει κανείς ιδιαίτερα ανατομικά χαρακτηριστικά σε αυτά. Εκτιμάται ωστόσο, σύμφωνα με τους τύπους των λίθινων εργαλείων που βρέθηκαν σε αυτά τα στρώματα, ότι εκεί ζούσαν Neanderthal. Σύμφωνα με παλαιοπαθολογική ανάλυση σε ανθρώπινα οστά της νεολιθικής περιόδου, τα περίπου 43 άτομα που υπολογίζεται να έζησαν αυτή την περίοδο στο σπήλαιο, φαίνεται πως ήταν αρκετά υγιή, προσθέτει η αρχαιολόγος και εξηγεί:

«Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ανάλυσης σταθερών ισοτόπων, η διατροφή τους φαίνεται πως βασιζόταν σε C3 φυτά, όπως το σιτάρι, το κριθάρι, ελιές και όσπρια, η παρουσία των οποίων επιβεβαιώνεται και με τα αρχαιοβοτανικά κατάλοιπα. Ζωικά λίπη, φυτικά έλαια και κερί μελισσών αναγνωρίστηκαν επίσης με αναλύσεις οργανικών καταλοίπων. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η διατροφή τους περιλάμβανε λίγο κρέας από εξημερωμένα κυρίως ζώα, αν και υπάρχει η άποψη ότι αυτά τα συντηρούσαν κυρίως για τα δευτερογενή προϊόντα τους (μαλλί, γάλα, κλπ), μια διατροφή δηλαδή που επικρατούσε στην Ελλάδα μέχρι τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Παρά ταύτα, στο σπήλαιο βρέθηκαν και λίγα οστά ψαριών και όστρεα γλυκού νερού, πιθανότατα από τον παρακείμενο ποταμό Ληθαίο, ενώ 4 χλμ, μακρύτερα ρέει και ο Πηνειός. Επίσης, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, από τη νεολιθική επίχωση αναγνωρίστηκαν πολλά οστά ζώων, όπως αιγοπρόβατα που αποτελούν και το κυρίαρχο είδος σε ποσοστό περίπου 60%, βοοειδή, χοίροι και σκύλος εξημερωμένα, αλλά και γύρω στο 11% άγρια ζώα, όπως διάφορα είδη ελαφιών, αγριογούρουνο, αρκούδα, λαγός, αγριόγατα και ασβός ως αποτέλεσμα κυνηγιού. Σε οστό αρκούδας χρονολογημένο στη Νεολιθική περίοδο-προς το τέλος της 5ης χιλιετίας- βρέθηκαν αποτυπώματα από μαχαιριές που αποδίδονται σε προσπάθεια τεμαχισμού του ζώου. Τέλος, επισημαίνει η αρχαιολόγος, τα πρώτα κοσμήματα στη Θεσσαλία προέρχονται από το σπήλαιο της Θεόπετρας. Πρόκειται για δύο δόντια ελαφοειδών στα οποία έγιναν διαμπερείς οπές προκειμένου να αναρτηθούν, και για ένα όστρεο γλυκού νερού, προφανώς από το παρακείμενο ποτάμι, στο οποίο επίσης διανοίχτηκε οπή για ανάρτηση. Όλα αυτά προέρχονται από την μεταπαγετώδη περίοδο χρήσης του σπηλαίου, όταν είχαν αυξηθεί σημαντικά και τα λίθινα εργαλεία και προφανώς και ο πληθυσμός του. Οι χρονολογήσεις κυμαίνονται από τα 130.000 χρόνια πριν από σήμερα μέχρι τα 4.300-4.200 π.Χ.περίπου, και είναι ίσως ο περισσότερο χρονολογημένος αρχαιολογικός χώρος στην Ελλάδα

. Η εγκατάλειψη του σπηλαίου από τους ενοίκους του γύρω στα 4,000 π.Χ. πιθανότατα συνδέεται με φυσικά φαινόμενα καθώς και με την εκμετάλλευση της γης με την καλλιέργεια: η έντονη δράση του νερού που μπήκε στο σπήλαιο μέσω των καρστικών αγωγών προς το τέλος της Νεολιθικής και η αποκόλληση και κατάπτωση μεγάλων τεμαχών από την οροφή, πάλι εξ αιτίας διάβρωσής τους, πιθανότατα ώθησε τους ενοίκους έξω από το σπήλαιο σε αναζήτηση άλλου τόπου εγκατάστασης και σε έναν τρόπο ζωής που γνώριζαν ήδη από υπαίθριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή τους, επισημαίνει επίσης η Δρ. Νίνα Κυπαρίσση-Αποστολίκα, για να καταλήξει τονίζοντας:

«Λόγω της σπουδαιότητάς του για την ιστορία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης το σπήλαιο αναδείχτηκε σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο, ενώ τα ευρήματά του εκτίθενται στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης Σπηλαίου Θεόπετρας (Μουσείο) στην είσοδο του χωριού, όχι μακριά από το σπήλαιο».

Μοιράσου το άρθρο:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ TOY OTE ΣΤΟ ΚΡΑΝΙΔΙ»

  

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                            10-10 -2020

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πληροφορήθηκα από την ανακοίνωση του Δημάρχου Ερμιονίδας κ. Γ. Γεωργόπουλου ότι ελήφθη απόφαση από τον Πρόεδρο της ΟΤΕ-COSMOTE κ. Τσαμάζ για το  κλείσιμο του ενός και μοναδικού υποκαταστήματος του ΟΤΕ στην Ερμιονίδα.

 Επιθυμώ να εκφράσω την πλήρη κατανόηση στο απολύτως δικαιολογημένο αίτημα του δημάρχου, που είμαι βέβαιος ότι διερμηνεύει τη θέληση όλων των δημοτών.

    Συμπαραστέκομαι  συνεπώς και  αναγνωρίζω την αναγκαιότητα συνέχισης  της λειτουργίας του υποκαταστήματος στο Κρανίδι, το οποίο εξυπηρετεί  το σύνολο των δημοτών, περίπου 15.000, που σχεδόν τριπλασιάζονται το καλοκαίρι, όλες τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες αλλά και πολλούς ηλικιωμένους που έχουν ανάγκη από την απ’ευθείας εξυπηρέτησή τους στο υποκατάστημα.

   Για τους ανωτέρω λόγους,  θα επακολουθήσει  άμεσα 

αντίστοιχο αίτημά μου  στην Διοίκηση της ΟΤΕ- Cosmote.     

                                               ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

                                    ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ  

Σαρώνει τον πλανήτη το δεύτερο κύμα του κορονοϊού – Η Ευρώπη στο επίκεντρο!! ...

- Εκτενές ρεπορτάζ για τη μάστιγα του κορονοϊού...

 >>> https://www.ert.gr/eidiseis// 

Στο επίκεντρο του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού βρίσκεται η Ευρώπη, με περισσότερα από 6,2 εκατ. κρούσματα και σχεδόν 240.000 νεκρούς. Σε πολλές χώρες τίθενται νέοι περιορισμοί μετά την επιδείνωση της κατάστασης.

Στην Ισπανία, η κυβέρνηση κήρυξε κατάσταση έκτακτης υγεινομικής ανάγκης στην περιοχή της Μαδρίτης, επαναφέροντας ένα μερικό lockdown, ενώ στη Γαλλία οι πόλεις Λιόν, Γκρενόμπλ, Σεντ-Ετιέν και Λίλ τίθενται από σήμερα στη ζώνη μέγιστου συναγερμού, κάτι που συνεπάγεται νέους περιορισμούς, όπως συμβαίνει ήδη στο Παρίσι και τη Μασσαλία.

Στη Γερμανία, όλα τα εστιατόρια και τα μπαρ στο Βερολίνο θα κλείνουν από σήμερα στις 11 το βράδυ ενώ σε άλλες μεγάλες πόλεις επιβάλλεται περιορισμός των κοινωνικών επαφών. Η καγκελάριος Μέρκελ προειδοποίησε πως εάν ο αριθμός των μολύνσεων δεν σταθεροποιηθεί μέσα σε 10 μέρες, θα ληφθούν νέα περιοριστικά μέτρα.

Στην Πολωνία, υποχρεωτική από σήμερα η χρήση μάσκας και σε εξωτερικούς χώρους, ενώ σε 38 κοινότητες εφαρμόζονται πιο αυστηροί περιορισμοί στις δημόσιες και τις οικογενειακές συγκεντρώσεις.

Ο αριθμός των νέων κρουσμάτων κορονοϊού στη Γαλλία εκτοξεύθηκε άνω των 20.000 σε διάστημα 24 ωρών για πρώτη φορά από την έναρξη της επιδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας που δημοσιεύτηκαν σήμερα.