Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Η πρώτη αντίδραση στην ανάρτησή μας -> «Χορεύοντας με τα ευρώ» -> με απευθείας (!) αναθέσεις από το Δήμαρχο Ερμιονίδας - συνέχεια…

Το σχόλιο του δημοτικού συμβούλου Παναγιώτη Αποστόλου για τους "μπαλαντέρ..." του κ. δημάρχου, γι' αυτό σχολιάζει - > Το δώρο έχει αντίδωρο.,,, 

"Πήραν την ντροπή στα δόντια!" -> όπως λέει ο λαός, σε μια κοινωνία τόσο μικρή που όλοι γνωριζόμαστε...

Μιλάμε για κατάντια της χειρότερης μορφής..

========================================================================================


facebook

Σταμάτης Δαμαλίτης

2 ώρ. 
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Οι φίλοι σας
Φίλοι
Εσείς και Πάνος Αποστόλου
2 σχόλια
Νοιάζομαι
Νοιάζομαι
Σχόλιο
Κοινοποίηση

2 σχόλια

Ελπίζουμε πως και αυτό το δημοτικό έργο δεν θα γίνει με απευθείας ανάθεση....

 




Δήμος Ερμιονιδας -> κι' ύστερα κι' ύστερα, με δεν υπάρχει ύστερα....

Τραγούδι αφιερωμένο εξαιρετικά στους μνηστήρες της Ερμιονίδας και στον περίγυρό τους...
stam.dam.d.


 

«Χορεύοντας με τα ευρώ» -> με απευθείας (!) αναθέσεις από το Δήμαρχο Ερμιονίδας - συνέχεια…

…Νόμιμο μπορεί να είναι, ηθικό είναι;;; …

stam.dam.d.

Τοπικός δημοσιογράφος 



Τετάρτη 13 Απριλίου 2022

Γιάννης Σπετσιώτης - Από τις αναζητήσεις στη μελέτη του στα Μουσικοπαιδαγωγικά κείμενα του Πλάτωνα, μέχρι στα δημοτικά τραγούδια και τις παραδόσεις της Ερμιόνης ! ....

 


 Από τους Κάρες στα …μοιρολόγια της Ερμιόνης


 Γράφει ο Γιάννης Μ. Σπετσιώτης

Οι Κάρες, ένας από τους λαούς που κατά τη 2η χιλιετηρίδα εγκαταστάθηκαν στα παράλια της Αργολίδας/Ερμιονίδας, άσκησαν ευεργετική επίδραση στους αυτόχθονες κατοίκους της.1Με αφορμή αυτή τη χρήσιμη πληροφορία επιθυμώ να σημειώσω τα παρακάτω.

Τους Κάρες, αρχαίο λαό της Μικράς Ασίας, που κατοικούσε Ν.Δ. της Ιωνίας στις απόκρημνες περιοχές της Μιλήτου και της Μυκάλης, τους αναφέρει ο Όμηρος αποκαλώντας τους βαρβαρόφωνους (ξενόγλωσσους) καθώς και ο Ησίοδος. Σύμφωνα με τα πορίσματα επιστημονικών ερευνών πρόκειται για φυλή Θρακική ή Πελασγική, ενώ κατ’ άλλους έχουν κοινή καταγωγή με τους αρχαίους Κρήτες. Στους χρόνους της μεγάλης τους ακμής, οι Κάρες, ήσαν θαλασσοκράτορες και εξαπλώθηκαν στις ακτές και τα νησιά του Αιγαίου Πελάγους φθάνοντας μέχρι τον Εύξεινο Πόντο, όπου ίδρυσαν αρκετές πόλεις.

Ενώ, όμως, κατά τους χρόνους της δόξας τους θεωρούνταν λαμπροί πολεμιστές, αργότερα απέκτησαν τη φήμη δολίων, ευτελών και κακών ανθρώπων. Απέφευγαν τις ευθύνες και τους κινδύνους επιφορτίζοντας άλλους με αυτούς, όπως αποδεικνύεται και από διάφορες παροιμίες και παροιμιώδεις εκφράσεις που διασώθηκαν. Λέγεται π.χ. για ανθρώπους που αποφεύγουν τον κίνδυνο και αφήνουν να κινδυνεύσουν άλλοι στη θέση τους: «εν Κάρι κινδυνεύεις». Επίσης για ανθρώπους που χαρακτηρίζονται δόλιοι, ευτελείς και χυδαίοι λέγεται η φράση «εν Καρός μοίρα».2

Στο έβδομο βιβλίο των «Νόμων» του Πλάτωνα ο Αθηναίος, ένα από τα κύρια πρόσωπα του έργου, θεωρεί αναγκαίο, μεταξύ άλλων, τον καθορισμό βασικών κανόνων και αρχών προκειμένου να τελούνται οι διάφορες γιορτές κατά τη διάρκεια του χρόνου, ώστε να επιτελούν τον βασικό σκοπό τους που είναι ο σεβασμός και οι τιμές προς τους θεούς. Επίσης κρίνει απαραίτητο τον ορισμό ύμνων, μελωδιών, τραγουδιών και χορών που προξενούν ευχάριστη διάθεση στους ανθρώπους. Στη συνέχεια ο Αθηναίος υποστηρίζει ότι:

«Κι αν κάποτε, χρειαστεί ν’ ακούσουν οι πολίτες τέτοια θρηνολογήματα, σε μέρες όχι καθαρές μα αποφράδες, τότε οφείλουμε να φέρουμε απ’ έξω χορωδίες με πληρωμή καθώς είναι εκείνοι που πληρώνονται για να συνοδεύουν με κάποια καρική μουσική τους πεθαμένους στις κηδείες».

Έτσι, επειδή η καρική μουσική ήταν πένθιμη και θρηνητική, οι Έλληνες συχνά χρησιμοποιούσαν Κάρες πληρώνοντάς τους για να συνοδεύουν με θρηνώδη τραγούδια και οδυρμούς τους νεκρούς. Αυτά τα τραγούδια θεωρούνταν μάλιστα, όχι μόνο ανάξια λόγου αφού τη μουσική τους τη χαρακτήριζαν βάρβαρη αλλά και επιβλαβή για την ψυχική υγεία των ανθρώπων. Για τον λόγο αυτό ο Ευριπίδης κατηγορήθηκε από τον Αισχύλο, καθώς στα έργα του παίζονταν σκοποί στον καρικό αυλό και έπαιρναν μέρος και μοιρολογίστρες.

Τα τραγούδια εκείνα, που τα μουσικά τους ακούσματα χάθηκαν οριστικά και που μέχρι σήμερα δεν έχουν βρεθεί τεκμήρια της μουσικής γραφής τους, μπορούμε να τα παρομοιάσουμε με τα μοιρολόγια. 
Τη γνωστή και πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία των Δημοτικών μας Τραγουδιών που αποτελεί αντικείμενο μελέτης, μέχρι τις ημέρες μας, διαπρεπών μουσικολόγων Ελλήνων και ξένων.3 
Τέτοια «τραγούδια», μοιρολόγια, στην Ερμιόνη δεν βρέθηκαν. 
Στην ανέκδοτη μελέτη-συλλογή «Τα Δημοτικά Τραγούδια της Ερμιόνης» έχω καταγράψει δυο στροφές από μοιρολόγι, που μου τις είχε πει η μακαρίτισσα Ματίνα Μπουκουβάλα, χωρίς, ωστόσο, να θυμάται το σκοπό του.

«Μαύρος αητός επέρασε από το μαγερειό μας

κι εσκόρπισε το σπίτι μας και το νοικοκυριό μας!

Ο Χάρος θέλει σκότωμα με σιδερένιες μπάλες,

γιατί χωρίζει ανδρόγυνα, παιδιά απ΄ τις μανάδες».

Ως μοιρολόγια στην Ερμιόνη μπορούμε, επίσης, να θεωρήσουμε τις σύντομες αναφορές στη ζωή του νεκρού που έκαναν κλαίγοντας οι δικοί του άνθρωποι καθώς τον «ξενυχτούσαν». Η μητέρα μου στις σημειώσεις της έχει καταγράψει μερικές απ’ αυτές.

- Πατέρα μας, το πανωφόρι που μου αγόρασες και 
το κρέμασα στην πρόκα δεν πρόφτασα να το φορέσω!
 Πάντα θα σε θυμάμαι! Καλέ μου, νοικοκύρη μου, κουβαλητή μου,
τα χρυσά σου χεράκια που δούλεψαν και μας μεγάλωσαν, 
θα τα φάει το χώμα!

Οι αναφορές αυτές είχαν το δικό τους ρυθμό και γίνονταν από γυναίκες που θρηνούσαν, σκυμμένες πάνω από το πρόσωπο του νεκρού.
 Άλλες φορές πάλι στέκονταν όρθιες, σήκωναν ψηλά τα λευκά μαντήλια με τη μαύρη περιμετρική κορδέλα, τα τραβούσαν ρυθμικά από τις δυο άκρες τους και ταυτόχρονα κλαίγοντας έλεγαν «τα μοιρολόγια τους».4

Τις ίδιες, ωστόσο, αναφορές σε νεκρούς έχουν κάνει κατά καιρούς και η Χριστίνα Ψαθά, η Μαρίνα Φασιλή και η Αικατερίνη Κοτταρά. 
Υποθέτω πως οι Ερμιονίτες (αντίθετα με τους κατοίκους άλλων περιοχών της Ελλάδας, π.χ. της Μάνης), ακολουθώντας, ίσως, το «παράδειγμα» των αρχαίων Ελλήνων, δεν είχαν τη διάθεση να εμπλουτίσουν, να παραλλάξουν, να αυτοσχεδιάσουν δημιουργώντας τραγούδια με θρηνητικό περιεχόμενο, καθώς δεν ταίριαζαν στην ιδιοσυγκρασία τους.

ΣΗΜ.

1.   Γιάννη Αγγ. Ησαΐα, «Ιστορικές Σελίδες του Δήμου Ερμιόνης…», Αθήνα 2005

2.     Με τους Κάρες ασχολήθηκα για πρώτη φορά στη μελέτη μου «Μουσικοπαιδαγωγικές αναζητήσεις στα Πλατωνικά Κείμενα», που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Ελληνοχριστιανική Αγωγή» (Τεύχος 322, Δεκέμβριος 1984).

3.     Για τα μοιρολόγια οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πλήθος πληροφοριών και ακουσμάτων στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και δισκογραφία.

4.   Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη, «Λαογραφικά θέματα της Ερμιόνης - Ο θάνατος», Προς έκδοση

Το facebook μας θυμίζει παλιές αναφορές μας και εμείς τις μοιραζόμαστε με εσάς ...

 Οι ιστορίες σας πριν από ένα χρόνο

Ανατρέξτε ξανά σε αυτές τις στιγμές από το αρχείο ιστοριών σας.=============================================

Κλικ εδώ >>>Ένα χελιδόνι μέσα στο σπίτι μας, αναστάτωσε το μέσα μας!! -> άραγε, τι μήνυμα μας έφερε - τύχης ή ατυχίας...


13 Απρ
13 Απρ
13 Απρ
+3 ακόμα

Ψάχνουν και οι μεν… και οι δε… να βρουν μόνιμους τεμπέληδες που δεν ξέρουν ούτε τους αρχαιολογικούς χώρους ούτε την ιστορία τους…

Έχουμε εμπειρίες κ. Βουλευτά με τέτοιους διορισμένους -> και δεν μιλάμε για πτυχιούχους!!!! 

- Πολύ παλιά ιστορία, με τα  κομματικά παιδιά…

Φανταστείτε αυτοί στο τέλος να παίρνουν μεγαλύτερη σύνταξη από αυτή του ΝΑΤ που παίορνουμε  εμείς που  θαλασσοδαρθήκαμε σε όλη μας τη ζωή…

ΣΤΑΜ.ΔΑΜ.Δ.

======================================================================================

e-mail στο blog ...

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ

ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454

Email    yiannispolitiko@hotmail.com               13-4 -2022      

                                                


 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

     ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: «ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΑΡΧΑΙΟΦΥΛΑΚΩΝ»

 

  Στο πλευρό των συμβασιούχων Αρχαιοφυλάκων για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τον κλάδο στέκεται ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας και συμπαραστέκεται στον αγώνα τους και την αυριανή (14-4-2022) στάση εργασίας που έχει προγραμματισθεί.

  Οι εργαζόμενοι με 7μηνες ή 5μηνες συμβάσεις αντιμετωπίζουν εδώ και καιρό μεγάλα προβλήματα όπως οι πενιχροί μισθοί, η καθυστέρηση στην καταβολή δεδουλευμένων και κυρίως το κώλυμα του 8μήνου, το οποίο όμως η Κυβέρνηση φροντίζει να μετατρέπει σε βραχνά για τους συμβασιούχους αφού καθυστερεί τόσο ώστε να αποκλείει μεγάλο αριθμό εκτός συμβάσεων για την επόμενη περίοδο. Ταυτόχρονα, οι διαδικασίες «εξπρές» στην εξέταση των αιτήσεων δημιουργεί πλείστα ερωτηματικά ως προς τη νομιμότητα των διαδικασιών, όπως καταγγέλλει και η Παγκρήτια Ένωση Πτυχιούχων Αρχαιοφυλάκων.

  Οι αξεπέραστες οικονομικές δυσκολίες για όλους τους εργαζόμενους και το δυσβάσταχτο κόστος ζωής επιβάλουν να βρεθούν άμεσα λύσεις προς την υποστήριξη των λαϊκών στρωμάτων και κυρίως θα πρέπει να υποστηριχτούν εκείνοι που εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ο μισθός τους είναι πενιχρός και η ανασφάλεια κυριαρχεί.

 Η Κυβέρνηση, αντί να σκύψει στα μείζονα προβλήματα των εργαζομένων που δοκιμάζονται, όχι μόνο δυσκολεύει τις συνθήκες πρόσληψης και εργασίας αλλά νομοθετεί υπέρ της ιδιωτικοποίησης πέντε (5) Μουσείων , γεγονός που προαναγγέλλει την άλωση του Δημόσιου τομέα και το πέρασμα του Πολιτισμού σε χέρια ιδιωτών. Αυτό σημαίνει εκχώρηση του Πολιτιστικού πλούτου της χώρας και προμηνύονται περιορισμός εργασιακών δικαιωμάτων και μείωση απολαβών για τους εργαζόμενους. Αυτοί είναι και οι βασικοί λόγοι για τους οποίους πραγματοποιείται σήμερα 13 Απριλίου πανελλαδική απεργία από την Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων, τον αγώνα της οποίας και στηρίζουμε.

Τρίτη 12 Απριλίου 2022

... Τα λουλούδια στις κυρίες από εμένα ...

Σιγά τα χρήματα... -> τι είναι 1695 ευρώ για εποχιακά  αρωματικά φυτά...

...Έχει ευαισθησίες και εμπειρίες ο πρόεδρος,  από την εποχή που συνεργαζόταν με τον τ. Ερμιόνης, που έστελνε από το ίδιο ανθοπωλείο λουλούδια στις ψηφοφορίνες του ...

Σχόλιο της εποχής στην εφημερίδα "ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ" -> για τον Λεμπέση ->... τα λουλούδια στις κυρίες από εμένα...
STAM.DAM.D.






 

Μάλλον προβάλλουν, τα ...ρόδια της Ερμιονίδας -> "της ανοιξιάτικης ποικιλίας"...

Δεν ξέρουμε τι άλλο να φανταστούμε. Το εξετάζουμε το θέμα από όλες τις πλευρές, όλες τις μπάντες... αλλά δεν μπορούμε να καταλήξουμε κάπου με σιγουριά...

STAM.DAM.D.