Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Συνεδρίασε για πρώτη φορά ο νεοϊδρυθέντας σύλλογος των Απανταχού Κρανιδιωτών " Εμμανουήλ Ρέπουλης"

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΩΝ "ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΕΠΟΥΛΗΣ"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στο Κρανίδι σήμερα Δευτέρα 12/2/24, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Προσωρινού Διοικητικού Συμβουλίου του νεοϊδρυθέντος ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΩΝ "ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΕΠΟΥΛΗΣ" με τα εξής θέματα:

1) Συγκρότηση σε σώμα του προσωρινού ΔΣ του Συλλόγου σύμφωνα με το πρακτικό ίδρυσης

2) Εξουσιοδότηση του προέδρου να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την εγγραφή του συλλόγου στο Φορολογικό Μητρώο (Α.Φ.Μ.)

3) Γνωστοποίηση της ίδρυσης του Συλλόγου στον Δήμο Ερμιονίδας , στις Εκκλησιαστικές Αρχές, στους Πολιτιστικούς Συλλόγους και Σωματεία που δραστηριοποιούνται στα διοικητικά όρια του Δήμου μας και φυσικά στους κατοίκους του Δήμου Ερμιονίδας αλλά και στους εκτός αυτού απανταχού του κόσμου διαμένοντες Κρανιδιώτες και καταγομένους από την τ. επαρχία Ερμιονίδας

4)Σχεδιασμός και δημιουργία Λογότυπου, Εμβλήματος και Σφραγίδας του Συλλόγου εμπνευσμένων από την τοπική μας Ιστορία και την Παράδοση.Δημιουργία επίσης ιστοσελίδας του Συλλόγου και σελίδων στα κοινωνικά δίκτυα προς ενημέρωση για τις δράσεις του Συλλόγου.

5) Ανακήρυξη του έτους 2024 ως έτος αφιερωμένο στη μνήμη του Κρανιδιώτη μεγάλου πολιτικού Εμμανουήλ Ρέπουλη, καθώς στις 13 Μαΐου συμπληρώνονται 100 χρόνια από τον θάνατό του. Προγραμματισμός εκδηλώσεων στην μνήμη του.

Το προσωρινό ΔΣ του Συλλόγου απαρτίζεται από τους:

1)Καμιζή Δημήτριο , Πρόεδρο

2)Δέμου Δήμητρα , Αντιπρόεδρο

3)Νόνη Θεοδώρα , Ταμία

4) Καμιζή Καλλιρρόη , Γενική Γραμματέα

5)Βουτσαδάκη Παναγιώτα , Μέλος - Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων

6)Ζαραφωνίτη Αντώνιο, Μέλος -Υπεύθυνο Σύνταξης Ιστορικού Αρχείου

7)Σοφικίτη Μαριάνθη , Μέλος- Υπεύθυνη εκδηλώσεων

Δήμαρχε Ερμιονιδας Γιάννη Γεωργόπουλε, περιμένουμε να δώσετε εντολή να κατεβεί η κατάπτυστη ανάρτηση του blog Εικονόσκοπιο..

 ΕΔΩ >>>https://eikonoskopionews.blogspot.com/2024/02/


Προσβάλλει τους δημότες της Ερμιονιδας και εσάς προσωπικά, αφού συνοδεύεται  με τη φωτογραφία σας…

Εκτός πια, αν εσείς ή οι στενοί σας συνεργάτες, μας απειλείτε ευθέως..  

Stam. Dam. D.

Ποντικάκι του Εικονοσκοπίου μπλόγγι στη μούρη σου απεικονίζεται η κόμπρα…

Και περιμένουμε σιχαμένε αυτό που μας έχεις – μας έχετε- για μετά…

Αλλά δε φταίτε εσείς, (πάντα υπάρχουν στην κοινωνία μας τέτοια  κορμιά…) αυτός ο λαός φταίει που σας ανέχεται…

Γιατί όσοι φοράνε παντελόνια, δεν μιλάνε με μισόλογα...

STAM.DAM.D.

=============================================================================================================


Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

"Το χτύπημα της ... κόμπρας !"

Καλημέρα σας!

Με Διπλό "χτύπημα" της κόμπρας!

Και από τον λαό και με την βούλα της Ελληνικής Δικαιοσύνης!

Να δεις τι σου 'χω για μετά...


Αλαλούμ στο Δήμο Ερμιονιδας…

Ενώ η δημοτική αρχή του Δήμου Ερμιονιδας πανηγυρίζει για την δικαστική απόφαση του Εκλογοδικείου  υπέρ της ο επικ της αξ. Αντιπολίτευσης Γιάννης Μαργέτας την καταγγέλλει για άτακτη υποχώρηση από το Δ. Σ. 

============================================================================================================================

Άτακτη Υποχώρηση

Σε άτακτη υποχώρηση προέβη η Δημοτική Αρχή στο Δήμο Ερμιονίδας κατά τη συνεδρίαση της 12-2-2024 στη συζήτηση του θέματος «Καθιέρωση διαφορετικού ωραρίου λειτουργίας του Τμήματος Περιβάλλοντος, Πολιτικής Προστασίας, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Συντήρησης πρασίνου»

Το μεσημέρι πριν τη συνεδρίαση επισκέφτηκα τους εργαζόμενους, προκειμένου από τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους τους και τους ίδιους, παρουσία του αρμόδιου Αντιδημάρχου και του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας να συζητήσω μαζί τους τις επερχόμενες μεταβολές και να ακούσω τις απόψεις τους γι αυτές.

Επεξεργαζόμενοι λοιπόν στην παράταξή μας όλες τις απόψεις, καταλήξαμε στην πρόταση που κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, η οποία εξυπηρετεί την Υπηρεσία και τη λειτουργία της και ταυτόχρονα σέβεται τους εργαζόμενους και την εργατική νομοθεσία. Ζητήσαμε να αποσυρθεί η εισήγηση της πλειοψηφίας, να επανέλθει σε επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο αφού ενσωματωθούν όλες τις αλλαγές που ζητήθηκαν τόσο από την παράταξή μας, όσο και από τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις.

Η παρουσία των συνδικαλιστών στο Δημ. Συμβούλιο ήταν καταλυτική για την υπαναχώρηση της Δημοτικής Αρχής και την αποδοχή των προτάσεων τους, οι οποίεςήταν εναρμονισμένες με την πρόταση και τη συνολικότερη φιλοσοφία της πρότασης της παράταξής μας.

Η αρνητική μας ψήφος έχει να κάνει με τη δεδομένη εκ των προτέρων ασάφεια της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού μετά τις τόσες τροποποιήσεις που έγιναν αποδεκτές και αφορούν και τον πυρήνα και τη βασική φιλοσοφία της αρχικής πρότασης, έπρεπε η εισήγηση να αποσυρθεί και να επανέλθει από την αρχή διαφορετικά συγκροτημένη.

Συνεχίζουμε…

Κρανίδι 13-2-2024

Γιάννης Μαργέτας.

Η Κεντητική Τέχνη - > Από το απλό ανεβατό στο πολυτελές κοπανέλι

 

Γράφει η Μαρίκα Κανέλλη -Τουτουτζή  

Το κέντημα προέρχεται από το ρήμα κεντάω και το κληρονομημένο από την αρχαία ελληνική γλώσσα κεντώ, συνηρημένος τύπος του κεντέω (πρωτοϊνδοευρωπαϊκή ρίζα kent). Το ρήμα κεντάω – ώ σημαίνει το πέρασμα με βελόνα χρωματιστών κλωστών σε ένα ύφασμα. Επίσης σημαίνει πιέζω με αιχμηρό αντικείμενο και μεταφορικά, προκαλώ οξύ πόνο σε ένα σημείο. Για αυτό λέμε «με κεντάει ένας πόνος σουβλερός». Σημαίνει και τσιμπώ «με κέντησε μια μέλισσα» λέμε.

    Η κεντητική τέχνη ξεκινάει από τους μυθικούς χρόνους, τότε που η βασιλοπούλα Αράχνη υπερηφανεύτηκε ότι υφαίνει καλύτερα από τη Θεά Αθηνά –Εργάνη. Η θεά θύμωσε και τη μεταμόρφωσε στο ζωύφιο αράχνη που υφαίνει τον ιστό της και κρέμεται κρεμασμένη και ταπεινωμένη από αυτόν. Υφάντρα και τεχνίτρα υπήρξε και η βασίλισσα Πηνελόπη της Ιθάκης που ύφαινε το πέπλο της περιμένοντας τον Οδυσσέα. Από εκεί και ύστερα οι γυναίκες πάντοτε κεντούσαν και μάλιστα αριστουργήματα, άλλοτε σαν απασχόληση και άλλοτε για λόγους βιοποριστικούς. Το κέντημα είναι δώρο στην ψυχή της κεντήστρας. Γεννάει συναισθήματα θαυμασμού και ευχαρίστησης. Αφυπνίζει τη φαντασία και είναι εργασιοθεραπεία, καλλιτεχνία, μεράκι, δημιουργία, συνεργασία κ. α. Τα είδη κεντήματος είναι αρκετά: σταυροβελονιά, βυζαντινή, ψευτοβυζαντινή, λασέ, φυλτιρέ, μιλάν, πουάν ντ’ όμπρ, κοφτό, πλακέ, ελεύθερη αττικής (ρίζα), ριχτό, ανεβατό, ροκοκό, ρισελιέ, λευκαδίτικο, λαυκαρίτικο (Κύπρος), αργαλιός, κομπελέν, κορδόνι κ.α. Τα κεντήματα έπαιρναν το όνομά τους άλλοτε από τον τόπο και άλλοτε από τον τρόπο κεντήματος.

    Τα μικρά εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για κέντημα ήσαν: βελόνες σε διάφορα μεγέθη, βελονάκι, σαΐτες, καρφίτσες, κουσούνι (μαξιλαράκι).

     Η πιο εξευγενισμένη μορφή κεντήματος είναι η δαντέλα. Η παράδοση λέει ότι η πρώτη δαντέλα είναι το δίχτυ του ψαρά. Οι δαντέλες διακρίνονται σε γκιπούρ, σκρουντζ, σαντιγύ, ατραντέ, κορδονέ, μποπέν και κοπανέλι. Το τελευταίο έχει εξέχουσα θέση στην οικογένεια της δαντέλας. Είναι το δυσκολότερο  κέντημα στην εκτέλεσή του και το ακριβότερο σε τιμή. Το εργαλείο στο οποίο πλέκεται λέγεται κουσούνι και είναι ένα μικρό μαξιλάρι που επάνω του δουλεύει η κεντήστρα εναλλασσόμενα νήματα που καταλήγουν σε ξυλάκια τα οποία διαπλέκονται  μαζί με τις κλωστές. Από τον ήχο που βγάζουν τα ξυλάκια πήρε το όνομα το συγκεκριμένο κέντημα. Το σύστημα πλεξίματος μου θυμίζει τις αρχαίες αχνύθες που ήσαν υφαντικά βάρη σε κάθετο αργαλειό και με το βάρος τους κρατούσαν τεντωμένες τις κλωστές του όρθιου αργαλειού. Για το κοπανέλι ή αλλιώς δαντέλα Βρυξελών μαρτυρίες δείχνουν προέλευση ελληνική. Αναφέρεται το συγκεκριμένο κέντημα στον Όμηρο και στον Πλάτωνα. Στο δε αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών υπάρχει έκθεμα (αγγείο 2383) με το συγκεκριμένο κέντημα. Για όλα τα είδη κεντήματος προκειμένου να διατηρηθούν οι τεχνικές τους, παραδίδονται μαθήματα σε σχολές και μουσεία. Συγκεκριμένα, εργαστήρι εκμάθησης της τεχνικής κοπανέλι πραγματοποιείται στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, στο μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη στην Αθήνα και στον Πολιτιστικό Σύλλογο Αίγινας «ο Καποδίστριας».   

    Το 1884 η βασίλισσα Αμαλία είχε ιδρύσει τη Βασιλική Σχολή χειροτεχνίας στην Αθήνα με έκθεση και πώληση αιγινήτικου κοπανελιού και στη συνέχεια ιδρύθηκαν βασιλικές σχολές στην Αίγινα, στις Σπέτσες, Κόρινθο, Κεφαλονιά, Γαλαξίδι, Σαλαμίνα, Κορωπί και αλλού. Οι Αιγινήτικες δαντέλλες όμως ξεχωρίζουν για την τεχνική και την ποιότητα από αυτές των άλλων νησιών και πόλεων, όπως μας λέει η λαογράφος Αρετή Γαλάνη – Κουκούλη. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην Τσεχία το κοπανέλι διδάσκεται στο πανεπιστήμιο όπως μας λέει η λαογράφος Κεραμάρη.


    Η εμφάνιση της δαντέλλας κοπανέλι επισήμως τοποθετείται στα τέλη του 15ου αιώνα στην Ευρώπη. Για τον τόπο καταγωγής της οι ειδικοί έχουν διχαστεί. Η Φλαμανδία (Βέλγιο) και η Ιταλία είναι η πρώτες χώρες που εμφανίστηκε και κοσμούσε τα πολυτελή ενδύματα της αρχοντικής τάξης. Ακολούθησε η Γαλλία τον 16ο αιώνα και η Αγγλία το 17ο και άρχισαν οι εξαγωγές του πολυτελούς αυτού προϊόντος σε όλη την Ευρώπη. Έτσι το κοπανέλι έγινε σύμβολο του απόλυτου πλούτου και μάλιστα ήταν το ακριβότερο τμήμα ολόκληρου του πολυτελούς ενδύματος. Τον ίδιο αιώνα το κοπανέλι έπαιρνε το όνομά του από την τόπο κατασκευής του, όπως  Punto di Napoli (Ιταλία), Venetziano σήμερα γνωστό ως γκιπούρ Βενετία, Chantilly (Βέλγιο).  

    Εξέχουσα θέση έχει και η ελληνική δαντέλα. Μαρτυρίες περιηγητών του 14ου αιώνα έγραφαν ότι «τα ελληνικά κεντήματα είναι τόσο λεπτεπίλεπτα και τα σχέδια που πλέκουν με τα νήματα είναι τόσο ωραία, που δεν τα έχετε δει ποτέ». Τα δαντελένια «πουγκιά» της Κύπρου και της Κρήτης, τα «Χιώτικα μωσαϊκά» από διάφορα κομμάτια δαντέλας, ενωμένα, κ. α. είναι λίγα από τα έργα κεντητικής που ταξίδευαν στη Δύση. Ο Άγγλος πρόξενος στα τουρκοκρατούμενα Χανιά, Τόμας Σάντονιθ (1870 – 1885), πρώτος συνέλεξε ελληνικά κεντήματα και δαντέλλες και εν συνεχεία τα δώρισε στο Αγγλικό Μουσείο. Οι ελληνικές δαντέλλες ήταν τόσο περιζήτητες ώστε έμποροι και διπλωμάτες να τις συλλέγουν όπως τις ελληνικές αρχαιότητες. Η επιμελήτρια του «Μουσείου Βικτώρια και Άλμπερτ», Τατιάνα Ιωάννου - Γιανναρά μας λέει ότι «η ελληνική δαντέλλα διαδόθηκε στην Ιταλία ως ελληνική βελονιά με βασικό χαρακτηριστικό την ελευθερία στον τρόπο απόδοσης.

    Στην Ερμιόνη η κεντητική τέχνη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Καλλιτεχνικές φύσεις οι γυναίκες της Ερμιόνης έχουν να δείξουν εξαιρετικά έργα. Έμαθαν να κεντούν τις χρυσοκέντητες πιέτες από Υδραίες μαστόρισσες και μετά το 1922 διδάχτηκαν από τις γυναίκες των προσφύγων το κοπανέλι. Στο ενδιάμεσο διάστημα οι Ερμιονίτισες κεντούσαν σταυροβελονιά, βυζαντινή, φεστόνι. πλακέ, κοφτό, πουά ντ ομπρ, αζούρ, ατραντέ και άλλα είδη. 

Κουρτινάκια Ερμιόνης 

Ξεχώριζαν οι κεντήστρες Ειρήνη Καρεκλά – Λίτσα, Καλομοίρα Οικονόμου – Παπανδρέου, Ρήτη Μπινιάρη, Μαρία Γκολεμά, Μαρία Πέλλα, Μαρίνα Μπουκουβάλα – Γκολεμά, Κατίνα Κανέλλη, Θωμαϊτσα Γκάτσου, Μαρία Βασιλείου, Θεοδότη Οικονόμου, Καλομοίρα Νάκου, Ματίνα Σπετσιώτου, Γιαννούλα Φοίβα, και άλλες.         


    
Στις ημέρες μας η κεντητική τέχνη έχει άξιες γυναίκες οι οποίες  συνεχίζουν την τέχνη και δημιουργούν αριστουργήματα. Τα Ερμιονίτικα κεντήματα του παρελθόντος φυλάσσονται ευλαβικά στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Ερμιόνης (ΙΛΜΕ). Εκεί υπάρχουν όλες οι βελονιές.

    Η αγάπη μου για την παράδοση με τις λαϊκές φορεσιές το κέντημα και άλλα, είχαν σαν αποτέλεσμα να δημιουργήσω και εγώ τις μικρές προσωπικές μου συλλογές όπως τα ακόλουθα κεντήματα.

Μαρίκα Κανέλλη – Τουτουντζή 

Φεβρουάριος   2024                  

                                                 


Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024

Η εκπαιδευτικός, ζωγράφος και ποιήτρια, Αικατερίνη Παπαμιχαήλ – Ρήγα, με αφορμή την παραίτηση του προέδρου του «Ερμιονικού Συνδέσμου» Γιάννη Μιχ. Σπετσιώτη…




Στην κοπή της πρωτοχρονιάτικής πίτας του «Ερμιονικού Συνδέσμου», ο πρόεδρος Γιάννης Σπετσιώτης ανακοίνωσε την παραίτησή του από την προεδρία.

Αυτό, μας λύπησε πολύ, γιατί ο Γιάννης Σπ. ήταν επιτυχημένος πρόεδρος με πολλά προσόντα. Διέθετε αξιοπρέπεια, σεμνότητα, μόρφωση, ευσυνειδησία, γνώση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, ερευνητική διάθεση με τεκμηρίωση των λεγομένων και κυρίως πνεύμα πατριωτισμού κ.α. – Είθε και οι διάδοχοι του ν’ αντιστοιχούν.

Θέλω να ευχαριστήσω το Γ. Σ. για τις επί 20ετία προσφέρθείσες  υπηρεσίες ανιδιοτελώς- όπως όλοι οι πρόεδροι φυσικά – σαν το αρχαιότερο μέλος από τη γέννηση του συνδέσμου, καθώς και παρούσα στις ζυμώσεις της συγκρότησής του .

Εύχομαι στον Γιάννη καλή συνέχεια και σε επόμενες δράσεις.

Φέρω στη μνήμη των παλαιοτέρων και σε γνώση των νεοτέρων το σχηματισμό και τη ΄γέννηση του Συλλόγου.

Εμπνευστής ήταν ο Μιχαήλ Παπαβασιλείου, που βρήκε σύμφωνο τον Γαβριήλ Φραγκούλη και με συμμετοχή και ανάληψη των διαδικασιών τον Γιώργο Οικονόμου δικηγόρο, που έγινε και ο πρώτος πρόεδρος του του Συνδέσμου.

Το πρώτο λοιπόν συμβούλιο αποτελέστηκε από τους εξής:

Γ. Οικονόμου

Γ. Φραγκούλη

Μ. Παπαβασιλείου

Α. Γκάτσο

Α. Ψαρούδα – Μπενάκη

Ελεγκτική επιτροπή

Α. Ρήγας

Μ. Πολεμαρχάκης

Μ. Κοντοβράκης

Καλή συνέχεια με διατήρηση των ερμιονικών φαινομένων και υποστήριξη των συμπατριωτών και όχι ξενοπροσκυνήματα.

ΚΑ. ΠΑ. ΡΗ

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

Μια ηλιαχτίδα, προβάλλει στο ζόφο της Ερμιονιδας….

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΩΝ

"ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΕΠΟΥΛΗΣ"

Τα ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου μας που πήραμε την πρωτοβουλία για την ίδρυσή του.

Μετά την συγκρότηση της Διοίκησης του Συλλόγου και την τακτοποίηση όλων των προβλεπόμενων διαδικασίων θα ξεκινήσει και η εγγραφή νέων μελών σύμφωνα με το καταστατικό του Συλλόγου.

Κρανίδι 17/01/2024

Οι πάρα κάτω υπογράφοντες και υπογράφουσες αιτούμεθα ως πρώτα μέλη, την αναγνώριση και την σχετική Έκδοση Διάταξης Ίδρυσης, του Συλλόγου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΩΝ - ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΕΠΟΥΛΗΣ» που θα διέπεται και θα λειτουργεί σύμφωνα με το πάρα πάνω Καταστατικό


1. Αλεβίζος Νικόλαος του Σωτηρίου

2. Αντωνόπουλος Δημήτριος του Αναργύρου

3. Βουτσαδάκη Παναγιώτα του Πέτρου

4. Γιαννακοπούλου Καλλιόπη του Παναγιώτη

5. Δέδε Ιωάννα του Σπυρίδωνος

6. Δέμου Δήμητρα του Παντελή

7. Ζαραφωνίτης Αντώνιος του Λαζάρου

8. Καμιζής Δημήτριος του Αγγέλου

9. Καμιζή Καλλιρρόη του Δημητρίου

10. Κοκκίνου Ειρήνη του Ευαγγέλου

11. Κοντοβράκης Γεώργιος του Ιωάννου

12. Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος του Σπυρίδωνος

13. Λεμπέσης Παναγιώτης του Σωτηρίου

14. Μερεμέτης Εμμανουήλ του Ιωάννου

15. Μήτσας Παναγιώτης του Αθανασίου

16. Μονάς Κυριάκος του Σταύρου

17. Νόνη Θεοδώρα του Κωνσταντίνου

18. Σαμαρά Μυρσίνη του Γεωργίου

19. Σερέτη Ευαγγελία- Παρασκευή του Νικολάου

20. Σερέτης Νικόλαος του Κλεομένη

21. Σιδέρης Δημήτριος του Κωνσταντίνου

22. Σκαλτσιάρης Θεόδωρος του Παναγιώτη

23. Σοφικίτη Μαριάνθη του Αντωνίου

24. Σπετσιώτης Ιωάννης του Μιχαήλ

25. Συψάκος Εμμανουήλ του Γεωργίου

26. Συψάκου Θεοδώρα του Παντελή

27. Τόδωρης Γεώργιος του Αντωνίου

Δωρεές της οικογένειας Ζέρβα προς το Δήμο Κρανιδίου

 

 Απόσπασμα από τα 40 εκτενή άρθρα του αείμνηστου Βασίλη Λαδά που δημοσιεύσαμε μόνο σ’ αυτό το blog, με όλη την ιστορία του Κρανιδίου – των προπολεμικών και μεταπολεμικών χρόνων, με πρόσωπα και πράγματα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο θετικό ή αρνητικό! ...  

Αναδημοσιεύουμε με αφορμή την αναφορά που έκανε ο πρώην Δήμαρχος Δ. Καμιζής στους αδερφούς  Ζέρβα εν όψει της ιδρύσεως του νέου Συλλόγου των Απανταχού Κρανιδιωτών και άλλων  πολιτών της Ερμιονιδας... 

==================================================================================================================================================== 

ΦΩΤΟ - ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

Γράφει ο Βασίλης Λαδάς 

Στις 12 του μηνός Δεκεμβρίου του έτους 2003 ημέρα Παρασκευή, στο συμβολαιογραφείο Κωνσταντίνου Θεοφάνη Βασαγιάννη, εμφανίστηκαν ο Βασίλειος Παπαδημητρίου του Γεωργίου, δικηγόρος (Σκουφά 60, Αθήνα) σαν ειδικός πληρεξούσιος του Κωνσταντίνου Ζέρβα συνταξιούχου που γεννήθηκε το 1921 στο Κρανίδι, και ο Δημήτριος Καμιζής του Άγγελου και της Καλλιρρόης, ιατρός και δήμαρχος Κρανιδίου με απόφαση του Δ.Σ. του δήμου.

                 Ο Καμιζής απεδέχθη την δωρεά προς το δήμο του πληρεξουσίου του Ζέρβα, δικηγόρου Παπαδημητρίου που περιέχει τα εξής ακίνητα :

1) ένα αγροτικό κτήμα στην «Αγία Παρασκευή» του δήμου Κρανιδίου, έκτασης 1.478 τ.μ. (με την μέτρηση του τοπογράφου Γεωργίου Μήτσου) αξίας περίπου 45.000€ με αρχή το γνωστό τρίγωνο «Γκούρι Βιτόρες» απ’ όπου ξεκίνησε ο Παπαρσένης με τους Κρανιδιώτες που πήραν μέρος στην απελευθέρωση του Ναυπλίου κατά τον αγώνα του 1821).



Αρ. 25623 πράξης δωρεάς αγροτικού ακινήτου.

Αντικειμενική αξία 64.687,17€

Δηλωθείσα αξία 64.700€

2) ένα μικρό κομμάτι, από τον δρόμο προς το πηγάδι «Πύργος» που ανεβαίνει στον υπέροχο λόφο με θέα την γραφική Μπαρδούνια (ανατολικά) με τα υπέροχα τριώροφα καπετανέικα σπίτια, μέχρι το σημερινό γήπεδο της ΑΕΚ και τον δρόμο προς Λάκκες – Δωρούφι.

                 Την δωρεά του Ζέρβα και την δωρεά του «πρόσφυγα» Φωστίνη τις περιγράφω αναλυτικά στο βιβλίο μου «ΤΟ ΚΡΑΝΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ» όπου αναφέρομαι σε πολλές σημαντικές οικογένειες του Κρανιδίου. Ρωτάω τον κύριο δήμαρχο Δημήτριο Καμιζή ποια ήταν η «αναγνώριση» αυτών των δωρεών από τον δήμο Κρανιδίου που τόσο πολύ ωφελήθηκε; Θεωρώ ελάχιστη ή μάλλον καμία! Ειδικά για την περίπτωση της οικογένειας Ζέρβα «ταιριάζει» το ποίημα του Κ. Παλαμά «ΤΑΦΟΙ ΛΗΣΜΟΝΗΣΜΕΝΟΙ».

                 Ο κύριος δήμαρχος (γνώστης της τοπικής ιστορίας) ας μας πει τι πρόσφεραν στο Κρανίδι τρεις από τις «σημαντικότερες» οικογένειες, οι «Φραγκουλαίοι», οι «Τσιρτσικαίοι» (κυρίως αγροκτηνοτρόφοι) και ειδικά οι «Κοντοβρακαίοι»...


Ειδικά αυτοί που «έβγαλαν» βουλευτές, τοπικούς παράγοντες κλπ και επί 50 χρόνια σε μεγάλο βαθμό καθόριζαν την πορεία της περιοχής μας. Τι πρόσφεραν αυτοί; Αν πρόσφεραν έστω και μία δραχμή, ένα ευρώ ή ένα τετραγωνικό μέτρο ας μας το πει ο κύριος δήμαρχος! Άξιζε περισσότερο για να τιμάται μελλοντικά ο Χάσπαρης από τον Ζέρβα;

Δυστυχώς όμως, η οικογένεια Ζέρβα είναι 

«ΤΑΦΟΙ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ»!!! 

 

Ελπιδοφόρες πρωτοβουλίες για την ανάδειξη του πολιτισμού και της ιστορίας της Ερμιονίδας!

ΝΕΟΣ - > 

"ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΩΝ

"ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΕΠΟΥΛΗΣ"

 ===========================================================================================


Για τον πρόσφατα ιδρυθέντα και από καιρού σχεδιαζόμενο Σύλλογό μας, λάβαμε υπ’ όψη μας το παλαιό καταστατικό αντίστοιχου Συλλόγου που είχε ιδρυθεί από τους προγόνους μας το 1930 με έδρα τον Πειραιά. 

Ο Σύλλογος αυτός μάλλον διαλύθηκε στα τραγικά χρόνια της Γερμανικής κατοχής της Ελλάδας 1940-1944. 

Μάλιστα για την ιστορία το μέλος της προσωρινής Διοικητικής του Επιτροπής κατά την ίδρυση του τότε το 1930, Παντελής Ζέρβας. εκτελέστηκε από του Γερμανούς στις Σπέτσες το 1944 μαζί με άλλους Κρανιδιώτες.

Για την ιστορία, επίσης ο αδελφός του Κωνσταντίνος Ζέρβας αείμνηστος πλέον, ο οποίος είχε μεταναστεύσει στην Αμερική και επαναπατρίσθηκε τα τελευταία χρόνια, μετά από συνάντηση που είχε μαζί μου στο Δημαρχείο Κρανιδίου όταν ήμουν δήμαρχος, δώρησε στον Δήμο κτήμα του 7 στρεμμάτων όμορο του Περιφερειακού δρόμου Κρανιδίου και άλλο μικρότερης έκτασης στον Κάμπο Κρανιδίου

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

Ο ΚΙΣΣΟΣ...

Μετά από τις τελευταίες μου αναρτήσεις, σχετικές με τις δραστηριότητες, τις σκέψεις και την παραγωγικότητα συμπολιτών μας σε θέματα πολιτισμού, παίρνει θέση το γνωστό ποίημα, που και άλλες φορές έχω δημοσιεύσει με αφορμές που μου δίνονται και το διαβάζετε με ενδιαφέρον! 

Έχω καταλάβει από συζητήσεις που γίνονται, πως κάποιους το ποίημα με το σχόλιο, τους ενοχλεί! 

Ίσως,  με την επιμονή μου στο θέμα, επανέλθουν στην τάξη …

S.D.D.

=======================================================================================================================================================

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

 ...Δεν θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα...

Πολλά είναι  τα προβλήματα που συνεχίζουμε ναβιώνουμε και αυτό τον καιρό σαν κοινωνία και σαν λαός εδώ στην Ερμιονίδα. 
Προβλήματα που μας δημιουργούν οι τυχάρπαστοι - σπεκουλαδόροι… που έχουν παρεισφρήσει στη ζωή μας, αλλά και η ίδια η ανεμελιά μας! 
Έτσι, μέσα στο δικό μου προβληματισμό,  έρχεται πιο συχνά τον τελευταίο καιρό στη σκέψη μου ένα μικρό ποιηματάκι, που μάθαμε εκτός των άλλων στο δημοτικό σχολείο πριν 67 περίπου χρόνια (τι σου είναι το μυαλό…) 
Είναι τα λόγια του λίγα αλλά μου λένε πολλά...
Τα βαθιά μηνύματά του έκτοτε, είναι πυξίδα για μένα
σε όλο το διάβα της ζωής μου, γι’ αυτό και δεν τα ξεχνώ…
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ο κισσός


Δεν θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,
 σε ξένα αναστηλώματα  δεμένο, 
θέλω να είμαι ένα κρινάκι, μια ανεμώνη, 
ένα χαμόδεντρο, 
μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν’ ανεβαίνω…

Αφιερωμένο εξαιρετικά κυρίως στον γιο μου τον Δαμιανό με την ευχή, 
να μην γίνει ποτέ εξαρτημένος του παρασιτικού ρουσφετιού 
και αυτών που συστηματικά το πλασάρουν...
Και μακριά από κάθε βρώμικη και ανήθικη συναλλαγή...

Γιατί τι θα ωφελήσει να αποκτήσει όλες τις ανέσεις στη ζωή του, 
να γευθεί όλες τις απολαύσεις και να χάσει την αξιοπρέπειά του 
και κάθε τι που σχετίζεται με  την ψυχή του...

 ΣΤΑΜ. ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ 

Προσφορά στην ιδιαιτέρα του πατρίδα την Ερμιόνη ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές!!!


Άοκνος και με ιδιαίτερο πάθος και μεράκι,  συνεχίζει ο Γιάννης Μιχ. Σπετσιώτης την έρευνα και την μελέτη του, σε θέματα ιστορικά, λαογραφικά, γλώσσας, ήθη,  εθίμων και παραδόσεων!!! …

Πολλά τα άρθρα του και οι εκδόσεις των βιβλίων του (δια ιδίων εξόδων...) που έχουμε φιλοξενήσει και παρουσιάσει από το blog ...

======================================================================================================================

Νέο βιβλίο!

ΕΡΜΙΟΝΙΤΙΚΟΣ ΛΑΪΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

(Συμπληρωματικά και άλλα)

Κυκλοφόρησε το τέταρτο μέρος της μελέτης μου «Ερμιονίτικος λαϊκός λόγος». Αντί άλλης παρουσίασης παραθέτουμε τον πρόλογο του βιβλίου:

Επειδή προέκυψαν νέα στοιχεία και δεδομένα, όπως άλλωστε είχα προβλέψει στις καταγραφικές μελέτες «ΕΡΜΙΟΝΙΤΙΚΟΣ ΛΑΪΚΟΣ ΛΟΓΟΣ», που ήδη έχω παρουσιάσει στα τρία προηγούμενα τεύχη, προβαίνω στην έκδοση του τέταρτου και τελευταίου τεύχους.

Σ’ αυτό περιλαμβάνονται συμπληρωματικά στοιχεία για τις εκφράσεις, τα παρατσούκλια, τις παροιμίες κ.λπ. που είχαν δημοσιευτεί στα προηγούμενα τεύχη. Περιλαμβάνονται, όμως, και τρία, πολύ ενδιαφέροντα κατά την άποψή μου, νέα κεφάλαια.

Το πρώτο με τίτλο «Η σύγχρονη εισβολή στη γλώσσα μας» περιέχει τρία νέα «γλωσσικά» είδη που έχουν υιοθετηθεί σήμερα στον προφορικό λόγο μικρών και μεγάλων, γιατί γλώσσα δεν είναι μόνο ένας τρόπος για να κατανοήσουμε τον κόσμο αλλά και ένας ολόκληρος κόσμος η ίδια.

Το δεύτερο αφορά την ερμιονίτικη ομιλία - προφορά με τα ιδιαίτερα, κυρίως ακουστικά, χαρακτηριστικά της και έχει τίτλο «Ερμιονίτικη εκφορά του λόγου».

Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο με τίτλο «Απόψεις …με φαντασία» αναφέρεται στην ετυμολογία ορισμένων ερμιονίτικων λέξεων.

Το βιβλίο μπορείτε να το αναζητήσετε στις βιβλιοθήκες Κρανιδίου και Ερμιόνης.

Καλή Ανάγνωση!

Γιάννης Μ. Σπετσιώτης

 

 

Λόγια μεγάλων ανδρών -> διαχρονικά και επίκαιρα ...

Αν είναι να λάμψει η Ελλάδα, θα το κάνει από μεμονωμένους ήρωες, 

που γίνονται παρανάλωμα, παρά κάθε προσδοκία ...

 Ν.Κ.

======================================================================================================================