Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Το δικαίωμα των πολιτών στην ενημέρωση....

 

Ο Δήμος μας δια του δημάρχου έστειλε επιστολή στον κ. Χαρδαλιά με θέμα τη μάστιγα του covid 19 και απάντηση δεν πήρε, καθώς δεν έχουμε ενημέρωση. Όπως επίσης και στον κ. πρωθυπουργό.  

Ο κ. δήμαρχος προσέφυγε στην «Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Εγκλήματος» για την αποκάλυψη ψευδωνύμου σε σελίδα του facebook ακόμα περιμένουμε την απάντηση.

Δεν έχουμε ακόμα ενημέρωση για την εξέλιξη της αγωγής που έχει υποβάλλει κατά του Δήμου μας ο συμπολίτης μας Γεώργιος Ιωαν. Γεωργόπουλος και ζητάει αποζημίωση για ζημιές που προκάλεσε σε περιουσία  του η θεομηνία  τον Οκτώβριο του 2018 ενώ η αγωγή κατατέθηκε λίγες ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων της σημερινής δημοτικής αρχής 1 Σεπτεμβρίου 2019. 

Και εμείς, οι απλοί δημότες, μέσα σ’ αυτή τη περιδίνηση που  δημιουργεί  η απαξία και η περιφρόνηση που δεχόμαστε από τους δημοτικούς μας  άρχοντες για το δικαίωμα  που έχουμε στην ενημέρωση ως πολίτες, στεκόμαστε άναυδοι και αποσβολωμένοι….   

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ. 


Η συζήτηση στο Δ.Σ. Δήμου Ερμιονίδας περί διορισμού δικηγόρου με αφορμή Αγωγή αποζημίωσης κατά του Δήμου και της Π.Ε. Αργολίδας για Ι.Χ αυτοκίνητο συμπολίτη μας που η θεομηνία «ΖΟΡΜΠΆΣ» του προξένησε σοβαρές ζημιές όπως διαβάζουμε… >>>>

Το να είσαι ΠΟΛΙΤΗΣ είναι γλυκό μικρόβιο που δεν σε παιθένει... - το αντίθετο, «περνάς στην αιωνιότητα»!! - > δοκιμάστε το ....

 Σας έταξαν «ασφάλεια και τάξη»; ...



Γράφει η Βιβή Σκούρτη


Η κυβέρνηση των αχρήστων έταξε ασφάλεια και τάξη, όμως δυστυχώς στην κοινωνία μας εμφανίζονται φαινόμενα Κολομβίας.

Από τη μια μεριά δημιουργούμε αστυνομία για τα πανεπιστήμια, μπουκάρουμε στα σπίτια σκηνοθετών, σπάμε χέρια δεκατριάχρονων παιδιών, εξισώνουμε το περίπατο σε αδίκημα μετατρέποντάς τον σε εισπρακτικό μέσο, κυνηγάμε οικογένειες που κάθονται στα παγκάκια της πλατείας, ξυλοφορτώνουμε νέους, περιορίζουμε βασικά ατομικά δικαιώματα με την ομάδα δράσης να εφορμά στις πλατείες όπως το Αμερικάνικο ιππικό.

Και καθώς οι αυθαιρεσίες και η προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας από τα αστυνομικά όργανα αποτελούν καθημερινή πρακτική, από την άλλη το οργανωμένο έγκλημα ανθεί,
τα συμβόλαια θανάτου εκτελούνται το ένα μετά το άλλο μετατρέποντας την Ελλάδα σε Μάλτα.

Επίσης ο καταδικασμένος αρχιφασίστας, νεοναζί Χρήστος Παππάς παραμένει άφαντος και ως εκ τούτου ασύλληπτος, ενώ το εμπόριο ναρκωτικών καλά κρατεί. Κατά τα’ άλλα φταίει η πλατεία Εξαρχείων και φυσικά ο Πολάκης που καπνίζει.

Βεβαίως για την εξυγίανση του εγκλήματος οι αστυνομικοί δεν επαρκούν γιατί φυλάνε τον Φουρθιώτη,  μάνατζερ της Αλεξανδράτου.

Ασφάλεια σας έταξαν σε Κολομβία μας μετέτρεψαν!

Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση που η κυβέρνηση δημιουργεί, στα περιστατικά της ανείπωτης και πρωτοφανούς αυθαιρεσίας, της αστυνομικής ασυδοσίας, της ποινικοποίησης της συλλογικής και κινηματικής δράσης, έρχεται να προστεθεί η διαστρέβλωση, η παραποίηση, η φίμωση της αλήθειας και φυσικά κάθε αντίθετης φωνής.

Σε αυτή τη γενική κατάσταση δεν εξαιρείται και η δική μας περιοχή, όπου με συντονισμένες προσπάθειες,  γνωστά κέντρα, προσπαθούν να φιμώσουν κάθε αντίθετη φωνή υπερασπιστή της κοινωνίας και των συμφερόντων του όλου, που ασκεί έλεγχο και κριτική. 

Έτσι μεθοδικά στοχοποιούν, ασκούν διώξεις, «φυτεύουν» κατηγορίες, κατηγοριοποιούν σε πολίτη χαμηλών δυνατοτήτων και επομένως χαμηλών δικαιωμάτων, καλλιεργούν την εντύπωση  του «σεσημασμένου». 

Φαινόμενα άκρως ανησυχητικά και πρακτικές επικίνδυνες!

Βρισκόμαστε στον πάτο του βαρελιού.


Τραγούδι αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους ακόμα δεν έχουν ξυπνήσει ....

...Η ζωή σου, να το ξέρεις, είναι επικηρυγμένη
Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο
κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει....



 


Πρώτη εκτέλεση: Χαρούλα Αλεξίου

Άλλες ερμηνείες:

Ζούμε σ’ έναν κόσμο μαγικό
με φόντο την Ακρόπολη, το Λυκαβηττό
Γεμάτα τα μπαλκόνια, πολιτικά αηδόνια
Υποσχέσεις και αγάπες και πολύχρωμα μπαλόνια
για ευτυχισμένα χρόνια

Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη
της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη
Η ζωή σου, να το ξέρεις, είναι επικηρυγμένη
Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο
κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει

Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη
της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη

Ζούμε σ’ ένα κόσμο μαγικό
Υποχθόνια δουλεύει με μοναδικό σκοπό
Να σε μπάσει στο παιχνίδι, τη ζωή σου πως θα φτιάξει
Να σου τάξει, να σου τάξει την ψυχή σου να ρημάξει

Κι όταν φτάσει να ελέγχει της ελπίδας σου τον πόνο
δεν του φτάνει ετούτο μόνο
Με γλυκόλογα σε παίρνει απ’ το χέρι
Σε βαφτίζει της Ελλάδας νοικοκύρη

Κι εκεί που λες αλλάξανε τα πράγματα και σηκώνεις το ποτήρι
Αρπάζει, κλέβει τ’ όνειρό σου και του κάνει χαρακίρι

«Νέα Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Αργολίδας»

 


Νομαρχιακή Επιτροπή Αργολίδας


 

Ναύπλιο, 12/04/21

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: «Νέα Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Αργολίδας»

Μέσα σε συντροφικό κλίμα και τηρώντας όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες ανάδειξης της νέας Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Αργολίδας καθώς και η συγκρότηση του Οργάνου, στο πλαίσιο της απόφασης για την ανασυγκρότηση του κόμματος.

Νέα Μέλη ΝΕ Αργολίδας εκλέχθηκαν (με αλφαβητική σειρά): Αντωνόπουλος Νίκος, Γκιόλα Σοφία, Γρατσέας Κώστας, Καββεζού Αγγελική, Καραντζούλης Χρήστος, Καρούζος Πέτρος, Κούστας Σταύρος, Κυριακίδης Γιάννης, Κωστόπουλος Νίκος, Λυκοσκούφης Γιάννης, Μποζιονέλος Γιώργος, Νικολόπουλος Νίκος, Νταή Χρυσή, Ντούτσος Στέλιος, Ξενάκη Μαρία, Παπαιωάννου Τάκης, Σιμοπούλου Ιωάννα, Στάθης Χρήστος, Στάμου Θάλεια, Τσετσέκος Σπύρος, Χατζοπούλου Αγγελίνα.

Νέος Συντονιστής αναδείχθηκε ο Παπαιωάννου Τάκης. Αναπληρώτρια Συντονίστρια η Χατζοπούλου Αγγελίνα. Μέλη του Συντονιστικού εκλέχθηκαν οι (με αλφαβητική σειρά): Γρατσέας Κώστας, Καββεζού Αγγελική, Καραντζούλης Χρήστος, Κούστας Σταύρος, Κωστόπουλος Νίκος, Νικολόπουλος Νίκος, Νταή Χρυσή.

Οι επιπτώσεις τόσο της πανδημίας όσο και των ελλιπών και ανερμάτιστων κυβερνητικών πολιτικών έχουν φέρει την κοινωνία και την οικονομία στα όριά τους. Η κλιμακούμενη επίθεση της ΝΔ στον κόσμο της εργασίας και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιβάλλουν τη μετωπική συνεργασία όλων των προοδευτικών δυνάμεων, των παραγωγικών φορέων και συνδικαλιστικών οργανώσεων. Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Αργολίδας, με όλες του τις δυνάμεις πρόκειται να συνεχίσει και να κλιμακώσει τις παρεμβάσεις του ενάντια στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για την υποβάθμιση της Δημόσιας Υγείας, τη φτωχοποίηση των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα και του Τουρισμού και τη διάλυση της κοινωνίας. Σε αυτόν τον αγώνα για την ανατροπή των πολιτικών της ΝΔ, δεν περισσεύει κανείς και καμία.

Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

Ιστορικά ρεπορτάζ και γεγονότα που μαρτυρούν και τον θρησκευτικό πολιτισμό της Ερμιονίδας κι' όχι μόνο !! ....

Θα τα βρείτε  στο έντυπο δημοσιογραφικό μας αρχείο, καθώς και στο blog,
 που σας  ενημερώνει για το σήμερα και σας ταξιδεύει πίσω στο χρόνο … 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Κυριακή, 21 Αυγούστου 2011
Τα προπύργια της Ορθόδοξης πίστης μας!

Η Ιερά Μονή των Άγιων Αναργύρων στην Ερμιόνη η διάλυση 
και η ανασύστασή της κατά τα έτη 1834-35.

Αφορμή αυτής της αναφοράς μας στάθηκε ένα παλιό γνήσιο έγγραφο του 1835, με το οποίο κάτοικοι Ερμιόνης διαμαρτύρονται κατά του Βασιλικού Διατάγματος που διέτασσε τη διάλυση της Μονής των Αγίων Αναργύρων. 

Αυτό το γνήσιο ντοκουμέντο φυλάσσεται τώρα στο Ιστορικό & Λαογραφικό Μουσείο Ερμιόνης (Ι.Λ.Μ.Ε.) και αισθάνθηκα μεγάλη υπερηφάνεια και συγκίνηση όταν μέσα στους τριάντα (30) περίπου υπογράφοντες κατοίκους της Ερμιόνης στο εν λόγω έγγραφο υπογράφει και ο προπάππος του πατέρα μου Αθανάσιος Δαμαλίτης. 
Επίσης μεταξύ των άλλων διαμαρτυρομένων κατοίκων είναι και ο γνωστός Ερμιονίτης οπλαρχηγός και ήρωας του 21 Σταμάτης Μίτσας, αλλά και άλλα ονόματα Ερμιονιτών οι οικογένειες των οποίων συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

.
Τα άλλα στοιχεία για τη αναφορά μας αυτή τα δανειστήκαμε από το βιβλίο που έχει εκδώσει η πιο πάνω Μονή το έτος 1994 με τίτλο «Το Προσκύνημα της Ερμιονίδος – Ιερά Μονή Αγίων Αναργύρων Ερμιόνης»
Στο βιβλίο αυτό που είναι ένα τρίπτυχο –χρονικό, μεταξύ δύο άλλων ειδικών συγγραφέων που αναφέρονται στο «Καθολικό της Μονής» και στις «Τοιχογραφίες του Καθολικού», το ιστορικό μέρος της Ι.Μ. είναι έρευνα, μελέτη και συγγραφή του Ερμιονίτη φιλολόγου καθηγητού Απόστολου Θ. Γκάτσου.
Ο συγγραφέας στο κεφάλαιο σχετικά με τη διάλυση και την ανασύσταση της Μονής κατά έτη 1834-35 αναφέρει τα εξής: "Η Μονή, παρά τις μεγάλες οικονομικές δαπάνες στις οποίες υπεβλήθη κατά τη διεξαγωγή του αγώνος του 1821, αμέσως μετά τη λήξη του άρχισε και πάλι να αναλαμβάνει οικονομικά"
Σε έγγραφα του 1830 αναφέρονται, ηγούμενος ο δραστήριος και ονομαστός για τη φιλανθρωπία του Χη Γρηγόριος Μαρτζέλος και σύμβουλός του ο μοναχός Ιωσήφ Καλαράς.
Το 1832 η Μονή είχε 500 γιδοπρόβατα και 87 «χονδρά» ζώα και πλήρωνε τον κανονικό φόρο στο Διοικητικό τοποτηρητή του κάτω Ναχαγιέ Λογοθέτη Ζέρβα.(1)
Το 1833 επί αντιβασιλείας Όθωνος με εισήγηση του Θεόκλητου Φαρμακίδη(1) αποφασίζεται με διάταγμα της 7ης Οκτωβρίου 1833 να καταργηθούν όσα μοναστήρια έχουν λιγότερους από έξη μοναχούς. Πολλά ιστορικά μοναστήρια διαλύθηκαν τότε, όπως π.χ. η γνωστή μας Μονή Αυγού.(2)
Όσα έγγραφα περισώθηκαν την εποχή αυτή, βρίσκονται κυρίως στα Γενικά Αρχεία του κράτους με την ένδειξη « Μοναστηριακά»
Από τη δοκιμασία αυτή πέρασε και η Μονή. Έτσι στις αρχές του 1834 η Μονή με βασιλικό διάταγμα, ύστερα από πληροφορίες εσφαλμένες ότι δεν είχε τους απαραίτητους για τη συντήρηση έξι μοναχούς, διαλύεται και αρχίζει η εκποίηση της κινητής και της ακίνητης περιουσίας της και η αγορά της από μοναχούς, ιδιώτας και το δημόσιο. Ο ηγούμενος Χη Γρηγόριος Μαρτζέλος διορατικός και δραστήριος καθώς ήταν, αγόρασε «πολλά Μοναστηριακά είδη κατόπιν δημοπρασίας» αξίας 2271 δραχμών, για τις οποίες έμεινε εγγυητής ο Δημήτριος Βούλγαρης. (3)

Πρώτοι που αντέδρασαν στη διάλυση της Μονής ήσαν ο ηγούμενος και οι μοναχοί της.
Σε αναφορά τους προς «την Ιεράν Σύνοδο του Βασιλείου της Ελλάδος» της 14ης Φεβρουαρίου 1835 παρακαλούν να ανασταλή η διαταγή της διαλύσεως της Μονής «καθ’ ότι αύτη είχεν τον προσήκοντα αριθμόν των έξ μοναχών».
Αίτηση επίσης υποβάλλουν την 22 Φεβρουαρίου 1835 κάτοικοι της Ερμιόνης και ζητούν την αναστολή της διαλύσεως « καθ’ ότι η Μονή είχε τους έξ μοναχούς προ του Βασιλικού διατάγματος» το γνήσιον της υπογραφής τους βεβαιώνει ο δήμαρχος της Ερμιόνης Α. Οικονόμου.


Το έγγραφο διαμαρτυρίας των κατοίκων Ερμιόνης για τη διατήρηση της Μονής στο Ι.Λ.Μ.Ε.
>>>>>>>>>>>>>>


Οι υποφαινόμενοι επεξηγούντες την ενδόμυχον θλίψιν μας δια την γενομένη διάλυσιν της ιεράς μονής των Αγίων Αναργύρων, των οποίων την προστασίαν ομολογούμεν εις τας δεινάς περιστάσεις μας, ειδόντες δε ότι, εάν ο εν αυτή ηγούμενος κατέφευγε εις την ......αν αρχήν, δεν συγκατεριθμείτο με τας διαλελυμένας παρά το Β Διάταγμα, κινούμενοι προς τούτοις από ασεβές αίσθημα και από την καταπολεμηθείσαν δικαιοσύνη εμφανιζόμεθα παρακαλούντες την διατήρησιν της ειρημένης Ιεράς Μονής πιστοποιούντες ότι αύτη είχε προ του Β. Διατάγματος τον έξ(6) μοναχών, και εισέτι ολονέν έχει, δια της εναρέτου διαγωγής του πανοσιολογιωτάτου καθηγουμένου κ. Γρηγορίου Μαρτζέλλου, μη θελόντων των υπ’ αυτού πατέρων να απομακρυνθώσι, δόντες το εμμάρτυρον τούτο έγγραφον προς την πανοσιότητά του δια να του χρησιμεύσει όπου και ημείς εις ένδειξιν υποφαινόμεθα.

Τη 13 Φεβρουαρίου 1835
Εν Ερμιόνη οι κάτοικοι Ερμιόνης.

Λάζαρος Νικολάου χειρί υιού του Νικολάου. ....... χειρί Σακελλαρίου Αν. Χατζησταύρου. Παναγιώτης Χόντας. Ιωάννης Αποστόλου. Αναγνώστης Λαζάρου. Ιωάννης Σαρρής. Σταμάτης Γεωργίου. Σταμάτης Σαρρής. Κυριάκος.......... Ντέντες Κομμάς. Ιωάννης Δήμας χειρί Π. Χόντα. Λάζαρος Μπαρδάκος χειρί Σ. Γεωργίου. Νικόλαος Σακελλαρίου. Κωσταντής Μπουσουλόντας. ........... του Γιαννάκη   Λάζαρος Ταρούσης. Κωνσταντίνος Χίος. Λάζαρος Μπουτζελάκης. ........ Φασιλή. Βασίλειος ....... Λακούτζης. Σταμάτης Μίτσας. Γιώργος Δημητρίου. Θ. Μάλλωσης. ..........χειρί Ιω. Λαζαρίδη. Ηλείας Μπογιατζής. Δημήτριος Κασνέστης. Μανώλης Παπανδρέας χειρί......... Αντώνιος Δ. Λαζάρου. Ησαΐας Αβραμίδης. ....... χειρί Ιω. Λαζαρίδη. Αθανάσιος Δαμαλίτης. Νικόλαος Λεβέντης χειρί Π. Χόντα. Κυριάκος Ανδρέου Παπακυριακού. Αναστάσιος Κομμάς χειρί Κυριάκου Ανδρέου. Αναστάσης Δοροβάτας. Ιωάννης Πασχάλης χειρί Ησαΐα. ........ Μαστρωμανώλη χειρί Ησαΐα.

Το Δημαρχείον Ερμιόνης
Επικυρώνει το γνήσιον τούτο ων άνωθεν και όπισθεν υπογραφών των συνδημοτών μας καθώς και εν τη παρούση επιλαμβανόμεθα.
Τη 22 Φεβρουαρίου 1835 εν Ερμιόνη.
Ο Δήμαρχος
Α. Οικονόμου
Συνέχεια της αναφοράς του συγγραφέα ερευνητή  κ. Απ. Γκάτσου.
«Τα ίδια βεβαιώνουν «προς το επαρχείον Ερμιονίδος» ο δήμαρχος Ερμιόνης και οι δημογέροντες Μάσητος (Κρανιδίου) Π. Παπαϊωάννου, Κ. Ι. Μίλησης και Γ. Γουζούασης, ότι δηλαδή «εις την Μονήν υπήρχον από της αφίξεως της Α. Μ. έξ μοναχοί. (3)
Ο έπαρχος Ερμιονίδος απευθυνόμενος εκ Σπετσών (έδρας επαρχείου) προς τη Νομαρχία Αργολίδος και Κορινθίας στις 19 Απριλίου 1835 αναφέρει ότι «οι κάτοικοι των πέριξ πόλεων θα λυπηθούν πολύ από την διάλυσιν» και προσθέτει, ότι όταν η Μονή διατηρηθεί «δύναται να υποχρεωθεί ο ηγούμενος να προσφέρει χρηματικόν ποσόν προς διατήρησιν ενός σχολείου δια τους παίδας της κοινότητος Ερμιόνης και Διδύμων» και συνηγορεί για τη διατήρηση της.

Ο Νομάρχης Αργολιδο-Κορινθίας με έγγραφο του στις 15 Μαΐου 1835 «προς την επί των εκκλησιαστικών Βασιλικήν Γραμματείαν της Επικρατείας» συνηγορεί να διατηρηθεί η Μονή «δια το σέβας και την ευλάβειαν των περί αυτήν κατοίκων και την λαμπρότητα του Ναού αυτής» (4)
Τέλος στις 3 Ιουνίου 1835 η Ιερά Σύνοδος γνωμοδοτεί: α) Να διατηρηθεί προσωρινώς «η περί ης ο λόγος Μονή των Αγίων Αναργύρων»και β) «Να μη υπάγη έκτος (6ος ) μοναχός εξ άλλης Μονής διαλελυμένης ή μη»
Με αυτή τη γνωμοδότηση της Ιεράς Συνόδου, ο Νομάρχης διατάσσει «να αποδοθώσι προς τη Μονήν άπαντα τα εκποιηθέντα εκ της περιουσίας κατά την διάλυσιν αυτής» Όσα εκ των πραγμάτων ηγοράσθησαν υπό του ηγουμένου να αποδοθώσι και να εγγραφώσι εις τον κώδικα της Μονής» δια τα άλλα αντικείμενα να πεισθούν οι αγορασταί να τα επιστρέψουν.
Στις 19/31 Ιουλίου 1835 με το παρακάτω Βασιλικό Διάταγμα γραμμένο Ελληνικά και Γερμανικά περιφρουρείται η διατήρηση της Μονής.

ΟΘΩΝ ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

«Κατά την με την αναφοράν από 11/12 τρ. μηνός καθυποβληθείσαν πρ ότασιν της Ιεράς Συνόδου, απεφασίσαμεν ν’ αναποκαταστήσωμεν το εις την Αργολίδα Μοναστήριον των Αγίων Αναργύρων το οποίον διελύθη επί τη βάσει εσφαλμένων πληροφοριών περί του αριθμού των υπαρχόντων μοναχών.
Διατάσσομεν λοιπόν την Γραμματείαν των εκκλησιαστικών να κάμη τας αναγκαίας προεργασίας προς αποζημίωσιν αυτού του Μοναστηρίου δι’ όσα το Δημόσιον έλαβε επώλησε μέρη των γαιών του.
Δια δε τα παρά των μοναχών αυτών αγορασθέντα γήπεδα να τοις επιστρέψη τας χρεωστικάς των ομολογίας.

Εν Αθήναις τη 19/31 Ιουλίου 1835
Καθ’ υψηλοτάτην επιταγήν»

Η ανασύσταση της Ιεράς Μονής

Μετά την αναστολή της διαλύσεως ο άξιος ηγούμενος της Χη Γρηγόριος αγωνίζεται να ανακτήσει η Μονή όσα κτήματα είχαν πωληθεί εις ιδιώτας και όσα είχε πωλήσει το Δημόσιο καθώς και κατά των καταπατητών της Μοναστηριακής περιουσίας. Κινεί αγωγή κατά του Δημάρχου Ερμιόνης γιατί κατέλαβε «αυθαιρέτως» το όρος Μουζάκι που ήταν κτήμα της Μονής. Επίσης κινείται δικαστικώς κατά ιδιώτου ο οποίος «ιδιοποιείται εβδομήντα ελαιόδενδρα της Μονής» (5)
Τα έσοδα τώρα της Μονής προέρχονται κυρίως από την ενοικίαση των γεωργικών εκτάσεων της και του δεκάτου του ελαιολάδου. (6)
Έτσι η Μονή απέφυγε τη διάλυσή της και ίσως και την πλήρη παρακμή της.
Απ’ το γεγονός όμως αυτό διαπιστώνουμε την αγάπη και το σεβασμό με τον οποίο την περιβάλλαν οι κάτοικοι της Ερμιόνης. Χάρις στις ενέργειες τις δικές τους και των μοναχών κατόρθωσε να επιζήσει».

Με αυτή τη γλαφυρή γλώσσα διατυπώνει το χρονικό ο αείμνηστος Απόστολος  Γκάτσος στο εν λόγω βιβλίο, για  την πρόσκαιρη διάλυση και την ανασύσταση της ιστορικής Μονής αυτούς τους χρόνους.

Εμείς όμως αντιγράφοντας αυτό το κείμενο, κάνουμε τη σκέψη, πόσο επίκαιρο είναι το θέμα και πόσο μοιάζει αυτή η ιστορία (σε ότι αφορά τον όλο χειρισμό της μεγάλης περιουσίας της αναφερόμενης Μονής ειδικά όταν πρόσκαιρα κατόπιν αυτή προσαρτήθηκε στη μόνη της Ύδρας...) με αυτήν του πολύκροτου πολιτικού – μοναστηριακού σκανδάλου των ημερών μας, που ταλανίζει και προβληματίζει βαθιά την ελληνική κοινωνία. Και αυτές οι ιστορίες και συμπεριφορές θα επαναλαμβάνονται στη ζωή μας, όσο υπάρχουν άνθρωποι.- Κληρικοί και Λαϊκοί....
Γιατί όπως σχολιάζουν ιστορικοί αναλυτές η κίνηση αυτή επί αντιβασιλείας και Βασιλείας του Όθωνα με την εισήγηση – παρότρυνση του πιο πάνω συμβούλου του Θ. Φ. σκοπό είχε μεταξύ άλλων (διότι υπήρχαν και άλλα κίνητρα: - εξουσιαστική δύναμη των μοναχών, προσήλωση τους στο πατριαρχείο και την ορθοδοξία, ενώ οι σύμβουλοι του ΄Όθωνα επιθυμούσαν τον εκδυτικισμό του κράτους κτλ, όπως συνέβη με το εκπαιδευτικό σύστημα κτλ. που δε χρειάζεται να τα πούμε), να περάσει η δύναμη του χρήματος –άρα και της εξουσίας..., στα χέρια της πολιτικής κυριαρχίας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Με δεδομένο ότι, « στο Φαρμακίδη οφείλεται ουσιαστικά το Β.Δ. της 23-7-1833 με το οποίο η Εκκλησία της Ελλάδος εκηρύσσετο αυτοκέφαλη και ανεξάρτητη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οποίος Φ. αποκαλούσε τότε, τον πατριάρχη δέσμιο του σουλτάνου...».

Διότι έτσι συμβαίνει!!... Η αχαλίνωτη απληστία και η ψυχική νόσος - η αλαζονεία της εξουσίας - οδηγεί τους ηγέτες αυτού του πλανήτη θρησκευτικούς και πολιτικούς ( μικρούς και μεγάλους...), σ’ αυτές τις νοσηρές λογικές και συμπεριφορές για την διατήρησή τους ως εξουσιαστές, με αποτέλεσμα την καταπίεση των Λαών!
Βέβαια υπάρχουν και πολύ λίγες φωτεινές εξαιρέσεις που τα ονόματά τους έχουν γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ελληνική και παγκόσμια ιστορία.

σ.σ. Ο Θεόκλητος Φαρμακίδης ήταν λόγιος κληρικός, πρωτοπόρος της δημοσιογραφίας και ο τελευταίος εκπρόσωπος της φιλελεύθερης πνευματικής παραδόσεως του Αδαμάντιου Κοραή. Με την έλευση του Όθωνα έγινε κύριος σύμβουλος του Μάουρερ (μέλους της Αντιβασιλείας) επί των εκκλησιαστικών ζητημάτων. (Εγκυκλοπαίδεια «Δομή»)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Φώτο1)2) από την Μονή 3) το έγγραφο ντοκουμέντο
Δημοσιεύθηκε στο εορταστικό ένθετο φύλλο της καθημερινής εφημερίδας "ΑΡΓΟΛΙΔΑ" ημερα Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΥΓ. Σημείωση: Το καθολικό (ναός) της Ιεράς Μονής  είναι τρισυπόστατο. Στο κεντρικό κλίτος είναι η Κοίμησης της Θεοτόκου, γι’ αυτό στο τέμπλο του ναού υπάρχει η εικόνα της. Άρα ο ναός γιορτάζει σήμερα και πανηγυρίζει. 
Το αριστερό κλίτος είναι των Αγίων Αναργύρων όπου υπάρχει και η εικόνα τους και στο αριστερό κλίτος είναι του Αγίου Ιωάννη με την εικόνα του επίσης. Ίσως αυτό να μας διαφεύγει.

Ό,τι αναρτά στο ιστολόγιό του ο πρώην Δήμαρχος Δημήτρης Καμιζής έχει τη σημασία του και την αξία του, μην το προσπερνάτε....

 https://kamizis.blogspot.com/2021/04/blog-post_9

Η καθιέρωση ιστορικών επετείων, ως δημόσιων εορτών τοπικής σημασίας,  απαιτεί την έκδοση ΠΡΟΕΔΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΩΝ.

Η καθιέρωση ιστορικών επετείων, ως δημόσιων εορτών τοπικής σημασίας ,απαιτεί την έκδοση ΠΡΟΕΔΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΩΝ με συγκεκριμένες διαδικασίες που υπαγορεύονται από την σχετική νομοθεσία.Δεν αρκούν οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων ούτε αποφάσεις Δημάρχων.

 Στην προσπάθεια του Δήμου μας να αναδείξει και να προβάλλει την ιστορία του τόπου μας, μεταξύ άλλων, το Δημοτικό μας Συμβούλιο αποφάσισε στις 15 Οκτωβρίου του 2012 με την 246/2012 απόφασή του μετά από εισήγησή μου, την καθιέρωση με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και έκδοση Φ.Ε.Κ όπως προβλέπεται, δύο Ιστορικών Επετείων για τον Δήμο Ερμιονίδας  ως εξής:

1) Την 3η Δεκεμβρίου κάθε έτους θα εορτάζεται στην πόλη του Κρανιδίου η πρώτη Διακήρυξη της Κυβέρνησης του Κρανιδίου προς όλους τους Έλληνες το έτος 1823. 

2) Την 18η Ιανουαρίου κάθε έτους στην πόλη της Ερμιόνης θα εορτάζεται  η Γ Εθνοσυνέλευση των Ελλήνων που πραγματοποιήθηκε (συνεχίσθηκε) στην Ερμιόνη. 

(απόσπασμα από την σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τότε):>>>

Η Δημοκρατία απαιτεί ενημερωμένους πολίτες με ευθυκρισία!...

 


                             Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος

     Θα καταθέσω φωναχτά σήμερα στα αγαπημένα blogs αυτό που αισθάνομαι προσθέτοντας ότι πέρα από το στίχο του ποιητή που εύστοχα επισημαίνει ότι «η Δημοκρατία απαιτεί αρετή και τόλμη», σήμερα η Δημοκρατία χρειάζεται δυο ακόμη προϋποθέσεις για να λειτουργήσει αποτελεσματικά:

πολίτες καλά ενημερωμένους, που διαθέτουν την ικανότητα της ευθυκρισίας.

     Δημοκρατία έχουμε στον 21ο αιώνα στις περισσότερες χώρες του ΟΗΕ και φυσικά στη γενέτειρά της, την Ελλάδα, αλλά το ερώτημα ήταν και παραμένει εάν υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας, έτσι ώστε στο Δημοκρατικό Πολίτευμα να επιβάλλεται η απόφαση της πλειοψηφίας, ενώ ταυτόχρονα να διατηρείται το δικαίωμα της μειοψηφίας να ελέγχει την εξουσία και τις αποφάσεις της για το κοινό καλό.

     Για τον παραπάνω ακριβώς λόγο τόλμησα σήμερα να προσθέσω στο μεστό νοήματος στίχο του ποιητή, τον τίτλο του σύντομου άρθρου μου και διευκρινίζω ότι το Δημοκρατικό Πολίτευμα απαιτεί επαρκώς και καλά ενημερωμένους πολίτες που ως σκεπτόμενα και ελεύθερα να επιλέξουν και να πράξουν άτομα διαθέτουν την ικανότητα της ορθής αξιολόγησης προσώπων και καταστάσεων δηλαδή την ικανότητα της ευθυκρισίας.

     Δυστυχώς, όμως, αυτά τα χαρακτηριστικά ΔΕΝ φαίνεται να ισχύουν ούτε παντού ούτε πάντοτε…

     Στα σύγχρονα Δημοκρατικά Πολιτεύματα, οι πολίτες από έλλειψη αντικειμενικής και υπεύθυνης πληροφόρησης, πελαγοδρομώντας μέσα σε τόνους προπαγανδιστικής λάσπης και περίτεχνα δομημένης από εξειδικευμένους στο αντικείμενο επικοινωνιολόγους και μαζί από  αργυρώνητους δημοσιογράφους στα σύγχρονα Μ.Μ.Ε. (Μέσα Μαζικού Εκμαυλισμού), δεν μπορούν να λειτουργήσουν με γνώση, οπότε, κατά την ταπεινή μου γνώμη, συχνά λειτουργούν ως «άτομα μειωμένης αντίληψης» και μετά αυτοχαρακτηρίζονται με το γνωστό σε όλους μας απαλλακτικό παρατσούκλι… «Κοψοχέρηδες!...»
 (σημείωση του blog: αυτό το λέει και το γράφει ο καθηγητής κοινωνιολογίας..)

     Δεν θέλω να με παρεξηγήσετε καθώς θα επικαλεστώ δημοσιοποιημένες διαπιστώσεις, θέσεις και μαρτυρίες αντικειμενικών παρατηρητών και ανεξαρτήτων από Κομματικές και ιδεολογικές δεσμεύσεις Διεθνώς αναγνωρισμένων προσωπικοτήτων ότι δυστυχώς, η Δημοκρατία νοσεί, σε παγκόσμιο επίπεδο και πιέζεται ασφυκτικά στην Πατρίδα μας!

     Το Δημοκρατικό πολίτευμα ανέκαθεν απαιτούσε και ακόμη πιο επιτακτικά σήμερα απαιτεί πολίτες ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΥΣ, με ψηλό αίσθημα ΕΥΘΥΝΗΣ για τις επιλογές τους, ΙΚΑΝΟΥΣ να κρίνουν πρόσωπα και καταστάσεις.

     Τα παραπάνω φαντάζουν, εν πολλοίς και για πολλούς Δημοκρατικά σκεπτόμενους πολίτες διεθνώς και στην Ελλάδα μας, ως «όνειρα θερινής νυκτός».

     Σε διεθνές επίπεδο λειτουργεί το «αλισβερίσι» (δεν εκλέγουμε Βουλευτές αλλά «βολευτές»), η απάθεια και ο κυνισμός θριαμβεύουν και οδηγούν τους ψηφοφόρους σε ΑΠΟΧΗ από εκλογικές διαδικασίες με αποτέλεσμα να επιλέγονται από τα Κόμματα και να εκλέγονται όχι μόνο σε τοπικούς αλλά και σε περιφερειακούς και Εθνικούς θώκους εξουσίας άτομα χωρίς ιδιαίτερες ικανότητες, κατευθυνόμενα από άγνωστες δυνάμεις και άγνωστα κέντρα εξουσίας…

     Για τα Δημοκρατικά Πολιτεύματα δυστυχώς, οι προοπτικές δεν φαίνεται να είναι ευοίωνες…

     Κλείνοντας να αναφωνήσω με αίσθημα απελπισίας «τί κρίμα, αλήθεια» ή να υποθέσω,  χωρίς να θεωρηθώ αιθεροβάμων, ότι με την συμπεριφορά τους στην κατάθεση της ψήφου στις επόμενες Εθνικές εκλογές που θα γίνουν με «απλή αναλογική» χωρίς BONUS  οι Έλληνες ψηφοφόροι θα αποδείξουμε με τις επιλογές μας ότι υπάρχει ΕΛΠΙΔΑ για το ιερό και όντως εύθραυστο πολίτευμα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, που γεννήθηκε εδώ στην ιερή ελληνική γη;

    Να ΕΛΠΙΖΩ φίλοι αναγνώστες ότι τα Κόμματα θα σεβαστούν τους Πολίτες και οι Πολίτες δεν θα συμπεριφερθούν για μια ακόμη φορά ως εθελοτυφλούντες… «οπαδοί»;

     Οψόμεθα!...