Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021
Σας συνιστούμε να διαβάσετε το άρθρο του συμπολίτη μας εξ Ηλιοκάστρου Παναγιώτη Δερματά ...
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021
Νοικοκυριό με αισθητική σε όλες τις γωνιές της Δημοτικής Κοινότητας Ερμιόνης !! ...
Τελικά ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ερμιόνης Ιωσήφ Γανώσης βρήκε το αδύνατο σημείο μας αυτό του νοικοκυριού με αισθητική και καθαριότητα, σε όλες τις γωνιές της Κοινότητας μας. Γιατί έτσι κάνουμε και εμείς στο δικό μας σπίτι, τον κήπο μας και γενικά σε όλες τις ιδιοκτησίες μας – Διότι το νοικοκυριό πρέπει να συνοδεύεται με αισθητική. Και αυτό είναι φυσικό χάρισμα. «Πρέπει να στο’ χει» όπως λέει ο λαός.
Αυτή τη φορά το ρεπορτάζ μας αφορά τα ιστορικά μας πηγάδια που σε ένα από αυτά το «Μεγαλοπήγαδο» έχει αναφερθεί και ο αρχαίος ιστορικός Παυσανίας κατά την επίσκεψή του στην αρχαία των Ερμιονέων Πόλι.
Μετά την αναβάθμιση και ανάδειξη του χώρου από τον «Ερμιονικό Σύνδεσμο» και στη συνέχεια από την Κοινότητα και το Δήμο Ερμιόνης, κατόπιν έγινε η εγκατάσταση μηχανήματων και εξοπλισμών παλιού λιοτριβιού του αείμνηστου Νίκου Λαζαρίδη (το λιοτρίβι του ήταν στα Μαντράκια) που τα δώρισε ο επίσης αείμνηστος γαμπρός Δημήτρης Δουρούκος με τη σύζυγό του Ανθούλα, να τοποθετηθούν σ’ αυτό το χώρο ως μνημεία της προβιομηχανικής μας εποχής και παράδοσης. Έκτοτε, πολλά χρόνια τώρα, ο χώρος ήταν στη λήθη και την εγκατάλειψη!
Γι’ αυτό είχαμε αναφερθεί σε σχετικό μας ρεπορτάζ για την υποβάθμιση του χώρου, που ακόμα και αθίγγανοι – Ρομά στάθμευαν εκεί με τα αυτοκίνητα και τις οικογένειές τους για να διανυκτερεύσουν, να πλένουν τα ρούχα τους, τα σκεπάσματά τους, να τα απλώνουν και να τα στεγνώνουν, στις δυτικές περιφράξεις!
Το γεφύρι που είναι δίπλα στα πηγάδια ήταν κλεισμένο με υψηλά αυτοφυή φυτά και σκουπίδια! Μπορείτε να φανταστείτε τις εικόνες από την περιγραφή που κάνουμε. Αλλά ο παρατηρητικός πρόεδρος Ιωσήφ Γανώσης παρατήρησε και αυτή την άσχημη εικόνα του χώρου, παρέμβηκε και με εργάτες άλλαξε άρδην την εικόνα από την προηγούμενη.,,,
Εμείς θα τιμάμε και θα προβάλλουμε τις θετικές δράσεις των αιρετών μας αλλά και θα καταγγέλλουμε τις αρνητικές, όπως έχουμε υποχρέωση. Παρ’ όλο που αυτοί οι άρχοντές μας δεν μας λένε ούτε ένα ευχαριστώ στις θετικές αναφορές μας και στις αρνητικές, μας επιτίθενται με σχόλια που δεν τιμούν ούτε τους ίδιους, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις άμεσα ή έμμεσα μας καταγγέλλουν και στα όργανα του Νόμου!! - Και αυτό, γιατί γνωρίζουμε τα σχόλιά σας που νομίζεται, ότι τα παίρνει ο άνεμος...
Κλείνοντας να αναφέρουμε και αυτό για τα πηγάδια μας, πως έχουμε κάνει
και κοινωνικό- ιστορικά ρεπορτάζ, με θύμισες από εκείνα τα χρόνια που όλοι οι
κάτοικοι της Ερμιόνης πήγαιναν εκεί για να υδροδοτηθούν με τα μέσα
της εποχής αλλά και οι αγρότες να ποτίσουν τα ζώα τους, με ό,τι ακολουθούσε στις συναντήσεις τους - έρωτες, προξενιά, αισθηματικές και κοινωνικές συναντήσεις, όπως και πολλά άλλα ...
Φώτο - ρεπορτάζ
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.
Τι μου θυμίσατε ΔΗΜΑΡΧΕ Δημήτρη Καμιζή.... - έτσι τον αποκαλώ εγώ ακόμα...
Ο χρήστης Σταμάτης Δαμαλίτης είναι με το χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ.
Δήμαρχε Ερμιονίδας Γιάννη Γεωργόπουλε συνεχίστε να ενημερώνετε τους Αργοναυπλιώτες μέσα από τις ιστοσελίδες της περιοχής…
Φυσικά κ. δήμαρχε, έχετε και ένα άλλο λόγο να στέλνετε εκεί τις δημοσιεύσεις του Δήμου μας, για να διαβάζουν τις δράσεις σας οι συμπατριώτες σας, στην ιδιαιτέρα σας πατρίδα το Κατσίγκρι Ναυπλίου.
Εμείς πάντως έχουμε αναρτημένη τη διαδικτυακή πύλη -> εισόδου στην
ιστοσελίδα του Δήμου στο δικό μας blog και όποιος δημότης/σα θέλει να ενημερωθεί για όσα αναρτιούνται
εκεί, μπορεί να την επισκεφθεί και να διαβάσει για ό,τι ενδιαφέρεται…
Ο Ιδιοκτήτης και διαχειριστής του blog
( για να το γνωρίζουν οι εισαγγελικές και
αστυνομικές αρχές )
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ - Το κτήμα «Πλέπι» από την Ενετοκρατία μέχρι σήμερα...
...Οι ιδιοκτήτες του επιμένουν παραδοσιακά...
To σημαντικό όμως είναι όταν αυτά τα πρόσωπα, τα προικισμένα από τη φύση, σε συνδυασμό με την γενικότερη παιδεία που παίρνουν από τους γονείς τους, διατηρούν το σεβασμό στην παράδοση που μεταλαμπαδεύετε από γενιά σε γενιά.
Αυτές τις σκέψεις έκανα όταν συναντήθηκα στο κτήμα «Πλέπι» στη Θερμησία Ερμιονίδας με το σημερινό ιδιοκτήτη του, κ. Νίκο Καλογιάννη γιο του οργανωτή του σημερινού κτήματος, αείμνηστου «άστεγου επιχειρηματία» όπως συνήθιζε χαριτολογώντας να λέει, Μιχαήλ Καλογιάννη.
Σκοπός της επίσκεψης μου αυτής αρχικά ήταν να δω, να φωτογραφίσω και να καταγράψω ένα «μνημείο» θα έλεγα του παραδοσιακού λιοτριβιού που λειτουργεί στην Ερμιονίδα και δε γνωρίζω εάν λειτουργεί όμοιο και σε όλη την Αργολίδα, αφού οι πέτρες και το αλώνι που γίνεται η έκθλιψη του ελαιοκάρπου, τα τσούλια που μπαίνει ο ελαιοπολτός και το κανόνι που πιέζει για να βγει το ελαιόλαδο, για τους περισσότερους ιδιοκτήτες σύγχρονων ελαιοτριβείων είναι λέξεις ξεχασμένες.
(Τον ρώτησα εάν ήξερε από πού προέρχεται η ονομασία «Πλέπι») Μου είπε πως λέγεται ότι είναι αρβανίτικη λέξη που σημαίνει «Λεύκα» και κατά άλλους – φυτεία.
Ο κ. Νίκος αφηγείται …..
Ο παππούς μου ο Νικόλας που καταγόταν από το χωριό Πελετά του Λεωνιδίου Κυνουρίας έφυγε από εκεί ένα πολύ φτωχό παιδί και κατόρθωσε να δημιουργήσει διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες της εποχής στην Ύδρα. Μέσα σ’αυτές τις δραστηριότητες ήταν και η ενοικίαση των γεωργικών εκτάσεων του «Πλέπι» από μια γυναίκα μέλος της οικογένειας Μπουντούρη με το επώνυμο Καλαμάρη. (το κτήμα «Πλέπι» έχει μεταγραφεί στο νεοσύστατο υποθηκοφυλακείο Κρανιδίου το έτος 1858 με τον αριθμό 42 Τομ.Α).
Το κτήμα αρχικά αριθμούσε 20.000 στρέμματα. Εκ των οποίων τα περισσότερα – τα ορεινά – απαλλοτριώθηκαν από το κράτος το 1957 υπέρ των κτηνοτρόφων.
Στην παραλία ένα τμήμα του κτήματος 600 στρεμμάτων με 10.000) ελαιόδενδρα κ.α., αγόρασε ο πατέρας μου Μιχάλης για τη συνέχιση της καλλιέργειας και ένα άλλο τμήμα αγόρασε ο Κωνσταντινίδης όπου έκτισε το Ξενοδοχείο «Πόρτο Ύδρα» και όλο τον οικισμό με τις εξοχικές βίλες.
Το κτήμα αυτό όπως προαναφερθήκαμε είχε παράδοση στην ελαιοκαλιέργεια. Παλαιότερα είχε και αμπέλια, εσπεριδοειδή και λουλούδια.
Σε ότι αφορά το παλιό λιοτρίβι κρατήθηκε από τον πατέρα μου έτσι όπως ήταν, με τις πέτρες, το αλώνι, το κανόνι, τα τσούλια, διότι όταν το λάδι δε το κτυπάς, δεν το καις, κ.α. μας δίνει εξαιρετικά αρώματα και λεπτές γεύσεις. Το αποτέλεσμα όλες αυτές τις δεκαετίες να είχαμε δημιουργήσει ένα σταθερό πελατειακό κοινό. Στη συνέχεια από το 1999 και μετά, το κτήμα καλλιεργείται με τον βιολογικό τρόπο καλλιέργειας και σε συνδυασμό με το παραδοσιακό ελαιοτριβείο μας έχει δώσει ένα προϊόν μοναδικό.
Παλιά μαρμάρινη γούρνα περισυλλογής του λαδιού στο λιοτρίβι |
Στην ερώτηση μου εάν εξάγουμε στο εξωτερικό ο κ. Καλογιάννης μου είπε: Εμείς δεν είμαστε έμποροι λαδιού. Το ελαιοτριβείο μας μετατρέπει σε λάδι μόνο τον ελαιόκαρπο του δικού μας κτήματος και αυτό προωθούμε στην ελληνική αγορά με τον τρόπο που προανέφερα.
Σε ό,τι αφορά τη βιολογική καλλιέργεια μου είπε πως τα πρώτα χρόνια πάθαμε ζημιές, ώσπου να προσαρμοστούν τα ελαιόδεντρα και οι καλλιεργητές στο νέο τρόπο καλλιέργειας.
Ωστόσο αυτό που λέγεται «μεράκι» ( που για τον ίδιο λόγο και εσείς δημοσιογραφείτε) και για την ιστορία και τη φήμη του κτήματος μας ρισκάραμε στην αρχή ενώ τώρα βρισκόμαστε σε πολύ καλή θέση.
Η φίρμα «Πλέπι» από σεβασμό στην ιστορία του κτήματος και των προγόνων μας θα χρησιμοποιείται μόνο για τη δική μας παραγωγή λαδιού. Εάν ποτέ στο μέλλον οι συνεχιστές αποφασίσουν να γίνουν έμποροι λαδιού, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλη επωνυμία.
Η κουβέντα μας αυτή είχε σκοπό να γεφυρώσει την ιστορία του κτήματος «Πλέπι» από τα χρόνια της Ενετοκρατίας μέχρι της μέρες μας, ανάμεσα στο θρόισμα των γκρίζο- πράσινων φύλλων των γέρικων ελαιοδένδρων τεσσάρων – πέντε αιώνων όπως αναφερθήκαμε στην αρχή. Και εάν σκεφτούμε στο πέρασμα τόσων χρόνων πόσες χιλιάδες ροζιάρικα χέρια τις καλλιεργούσαν για να παράγουν αυτή την πολύτιμη τροφή γνωστή από τους αρχαίους χρόνους, δε μπορούμε να μην υποκλιθούμε με σεβασμό και δέος μπροστά σ’ αυτά τα ιερά δέντρα.
Πρωινή εξομολόγηση - Θεέ μου θέλω να τα πω! …
Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021
Αφιερωμένο εξαιρετικά κυρίως σ' αυτούς, τους εκλεχτούς, που θα διοργανώσουν τον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την επανάσταση σε εθνικό και τοπικό επίπεδο...
Christos Yiannaras
Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Μια κεραλοιφή και ο πατριωτισμός
Christos
Yiannaras | 22 Feb 2021
Τελειώνει ο δεύτερος
μήνας από τους δώδεκα του πανελλήνιου εορτασμού – γιορτάζουμε τα διακόσια
χρόνια από την εξέγερση των τότε Ελλήνων για την αποτίναξη τεσσάρων αιώνων
τουρκικού ζυγού. Διακόσια χρόνια «αφ’ ότου μεταλλάξαμεν τυράννους», με τη
σταράτη γλώσσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Στο πρώτο αυτό δίμηνο ό,τι γιορτινό
εισπράξαμε ήταν σποραδική συγκινησιακή φλυαρία. Ο μόνος που μας θυμίζει
έμπρακτα και σχεδόν καθημερινά την Ιστορία ως ενεργό ακόμα απειλή δουλείας,
είναι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: Μετέτρεψε την Αγια-Σοφιά, οργανική συνέχεια του
Παρθενώνα, σε ενεργό τζαμί – το ίδιο και την κορυφαία εικαστική ταυτότητα του
Ελληνισμού, τη Μονή της Χώρας. Ξέρει πού χτυπάει ο Ερντογάν. Ανυποψίαστοι
είμαστε οι ελληνώνυμοι, που τρέξαμε στην UNESCO ζητώντας το «δίκιο» μας!
Όσοι διαχειρίζονται σήμερα την ιστορική
ταυτότητα του Ελληνισμού (κυρία Κεραμέως, κυρία Μενδώνη, κύριος Φίλης ή
Γαβρόγλου) δεν φάνηκε να αντιλαμβάνονται τη συμβολική δυναμική της χυδαίας
πρόκλησης Ερντογάν.
Θέλει τον εαυτό του προορισμένον να
είναι ο Τρίτος Πορθητής, μετά τον Μωάμεθ Β΄ και τον Κεμάλ Ατατούρκ (–«πορθώ» στα ελληνικά σημαίνει: καταστρέφω, ερημώνω,
αφανίζω, κυριεύω, λεηλατώ, σήμερα, ίσως, αρκεί το εξουσιάζω). Τις
εξουσιαστικές φιλοδοξίες του Ερντογάν ποια ελληνική πολιτική θα μπορούσε να τις
αναχαιτίσει ή να τις ελέγξει; Το ελλαδικό κράτος, φέουδο δύο αιώνες τώρα, της
κομματοκρατίας, έχει αυτονόητα παραιτηθεί, έστω και από το ενδεχόμενο να
διαμορφώσει δική του άμυνα έναντι της Τουρκίας.
«Δίχως αιδώ ή λύπην» υποτάσσεται η Ελλάδα
πάντοτε στην πολιτική που της επιβάλλουν να ασκήσει οι «προστάτιδές» της
Δυτικές Δυνάμεις – κυρίως, για πολλές δεκαετίες, η Αγγλία, λιγότερο ίσως η
Γαλλία, ελάχιστα η Ιταλία, και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο, ασφυκτικά οι ΗΠΑ
(ΝΑΤΟ). Το ελλαδικό κράτος, και να ήθελε να αυτενεργήσει πολιτικά, είναι πια
αδύνατο. Δουλοπρεπέστατες οι ελλαδικές κυβερνήσεις συνεχίζουν να λιβανίζουν σαν
«συμμάχους» κοινωνίες και εξουσίες, που προκλητικά συνέργησαν στον μεθοδικό
ακρωτηριασμό και στην τελική έσχατη απίσχνανση της παρουσίας των Ελλήνων στον
στίβο της Ιστορίας.
Τουλάχιστον να ακούγονταν, από καιρό
σε καιρό, κάποια ερωτήματα κριτικής εγρήγορσης: Ναι, πρώτη βαραίνει η δική μας
ελεεινή παρακμή, αλλά ποια η μεθοδική συνέργεια της Δύσης στον αυτοκτονικό
αυτεξευτελισμό των Ελλήνων; Ποια δεξιότητα πολιτικών και στρατηγικών
τεχνασμάτων, Αγγλογάλλων, Γερμανών και Ιταλών, κατέληξε στο να αφεθεί ο Κεμάλ
ανεξέλεγκτος να «τελειώσει τη βρωμοδουλειά»: να εξαλειφθεί κάθε ίχνος
δυνατότητας για ξαναζωντάνεμα του «Βυζαντίου».
Την ιδιοκτησία και διαχείριση της
Αρχαίας Ελληνικής κληρονομιάς την έχουν πια με σιγουριά μονοπωλήσει οι λαοί που
κατέλυσαν την αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης. Μισητό φόβητρο έχει απομείνει γι’
αυτούς το «Βυζάντιο», η επιβίωση του Ελληνισμού ως πρότασης πολιτισμού – η
εθνότητα δεν τους ενδιαφέρει, βάζουν τους όποιους Τσέτες να την ξεπαστρέψουν
ανετότατα. Το απέδειξαν απανωτά σε Μικρά Ασία, Ανατολική Ρωμυλία, Πόντο,
Ανατολική Θράκη, Ιμβρο, Τένεδο, Κύπρο, Βόρεια Ηπειρο.
Το ισχυρότερο όπλο, με
το οποίο η «Δύση» κρατάει σε εξευτελιστική υποτέλεια τον κάποτε «θρησκευτικό»
(πολιτισμικό) αντίπαλό της Ελληνισμό, είναι η διαφθορά των θεσμών εξουσίας στο
ελλαδικό κρατίδιο. Ερωτήματα απλοϊκά που παραπέμπουν σε ενδείξεις του μεθοδικού
αυτεξευτελισμού ηχηρές: Στα διακόσια χρόνια ύπαρξής του το συμβατικό μας
κρατίδιο γνώρισε στις τάξεις των διπλωματών του εξαιρετικά προικισμένες, σε
φυσικά προσόντα και σπουδές, προσωπικότητες με διεθνές κύρος και αναγνώριση.
Γιατί κανένας από αυτούς δεν κλήθηκε ποτέ να υπηρετήσει, με υπουργικές ευθύνες
εξουσίας, την πατρίδα του; Το ανάλογο ισχύει και για το υπουργείο Παιδείας – οι
δύο εξαιρέσεις, Κων. Γεωργούλης και Ευάγγ. Παπανούτσος, αξιώθηκαν το επίπεδο
του Γενικού Γραμματέα!
Η παρέμβαση ξένων πρεσβειών είναι
καθολικά αυτονόητη και, φυσικά, αναπόδεικτη. Οι μετριότητες έχουν το προσόν ότι
κάνουν την όποια βρωμοδουλειά και μετά κανείς δεν τους θυμάται. Ποιος συνδέει σήμερα
τον θλιβερό Ελευθέριο Βερυβάκη με το φρικώδες ιστορικό έγκλημα αναγκαστής
επιβολής του «μονοτονικού», κάποιον Δημήτρη Δρούτσα, υπουργό Εξωτερικών,
διατεταγμένο υπέρμαχο του Σχεδίου Ανάν, κάποιον, επίσης υπουργό, Νίκο Κοτζιά,
που εξασφάλισε στον Αλέξη Τσίπρα δήθεν νομιμοποιημένη την ντροπή εκποίησης του
ονόματος «Μακεδονία»; Είναι ολοφάνερη πιστοποίηση, ψηλαφητή: Ο Ελληνισμός δεν έχει πια
τις προϋποθέσεις να επιβιώσει ιστορικά. Δεν έχει γλώσσα, όλα τα κόμματα
συναινούν ενεργά στη μεθοδικά επιβαλλόμενη αγλωσσία – κανένας δεν ενοχλείται
από τον τηλεοπτικό, μανιασμένο προπαγανδισμό της «εκσυγχρονιστικής» αγγλοφωνίας
στην καθημερινότητα. Δεν έχει πατρίδα πια ο Ελληνας, γιατί πατρίδα δεν σημαίνει
«εθνικότητα» στο δελτίο ταυτότητας, σημαίνει κοινότητα, γειτονιά, καφενείο,
πλατεία – η Ελλάδα δεν έχει πια χωριό, αυτοδιαχειριζόμενη συλλογικότητα, οι
«συνελεύσεις» των συγκατοίκων πολυκατοικίας είναι φαιδρός φορμαλισμός
ανατριχιαστικής ακοινωνησίας.
Στο σχολείο το παιδί
παλεύει να ενταχθεί σε περιβάλλον πολυεθνικό, όχι σε κοινωνία σχέσεων ζωής με
κοινές παραδόσεις, κοινή Ιστορία, προγόνους, «πάτρια» γη – και αυτός ο
ψυχολογικός εξανδραποδισμός κηρύχνεται σαν «εκσυγχρονισμός» αναγκαστός κατά
πάντων. Ούτε τολμάει να ψελλίσει ο δάσκαλος ότι τέτοιον «εκσυγχρονισμό» δεν
διανοείται ποτέ κανείς να τον επιβάλει στα σχολεία των Ελβετών ή των Φινλανδών
ή και των Βρετανών ή των Σουηδών.
Ο Ελληνισμός δεν έχει
πια τις προϋποθέσεις να επιβιώσει ιστορικά, διότι την εμπειρία μετοχής στο
«σώμα» ζωντανής Εκκλησίας την έχει υποκαταστήσει ο ατομοκεντρισμός του
προτεσταντικού κηρύγματος. Διαπίστωση όλο και πιο δυσνόητη σε κλήρο και λαό.
Κείμενα που'χουν σα στάμπα την ψυχή μου σημαδέψει...
Απόσπασμα από το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Κώστα Αθάνατου που στις 16 Μαΐου 1924 ήρθε εδώ στο Κρανίδι για να τιμήσει με τη δημοσιογραφική του πέννα το κατευόδιο του μεγάλου πολιτικού ανδρός και δημοσιογράφου Εμμανουήλ Ρέπουλη
Να
μάθουμε άλλοτε, να μην περιφρονούμε τα Κρανίδια μας, οι μάταιοι άνθρωποι.
Να καταλάβουμε ότι τα Κρανίδια του καθενός μας είναι το παν.
Τα Κρανίδια, που μας
έβγαλαν δικαιούνται και να μας παίρνουν.
Τα
Κρανίδια, που αυτά μόνον θα ξαναβγάλουν άλλους μια μέρα σαν κι’ εμάς…
Κώστας
Αθάνατος δημοσιογράφος της εφημερίδας «Ελεύθερο Βήμα» 16 Μαΐου 1924
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.
Το περιβόητο ποίημα του Κίπλινγκ «Αν» - Αφιερωμένο εξαιρετικά στα παιδιά μας - στους νέους μας, που κρατάνε στα χέρια τους σαν τον ήλιο τον χάρτινο τις ΕΛΠΙΔΕΣ μας!!...
Και πράγματι αν διαβάσετε αυτό το ποίημα και εμβαθύνετε στις συμβουλές αυτές, και αν… ένας νέος της κάνει πράξη στη ζωή του, δεν χρειάζεται να βρει έτοιμες περιουσίες ή χρήματα από τους γονείς του. Θα τα δημιουργήσει και θα τα αποκτήσει μόνος του!
Με αποτέλεσμα, να ψάχνουν να βρουν υποκατάστατα…
(Αν τα κάνεις όλα αυτά)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Άγγλος πεζογράφος και ποιητής. Γεννήθηκε το 1865 στη Βομβάη των Ινδιών. Σπούδασε στο Λονδίνο αρχικά και στο Ντέβον αργότερα για να επιστρέψει στις Ινδίες σε ηλικία 17 ετών και να εργαστεί εκεί ως δημοσιογράφος. Αμέσως μετά το γάμο του εγκαταστάθηκε στην Αμερική και εκεί έγραψε δύο σημαντικά έργα: Τα βιβλία της Ζούγκλας και Ο θαρραλέος καπετάνιος.
Η Αμερική δεν κατάφερε ωστόσο να τον κρατήσει. Μετακόμισε στο Σάσσεξ της Αγγλίας και εκεί έγραψε το θαυμάσιο μυθιστόρημα Κιμ, κλασικό στο είδος του. Αλλά έργα του είναι: "Ο Πακ από το λόφο Πουκ", "Από θάλασσα σε θάλασσα", "Μπαλάντες ενός στρατώνα", "Το δίτροχο φάντασμα", "Επτά θάλασσες."
Το 1907 τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας και λίγα χρόνια αργότερα το 1927, με το Χρυσό Μετάλλιο της Βασιλικής Λογοτεχνικής Εταιρίας. Επίσης, έλαβε τιμητικές διακρίσεις από Πανεπιστήμια της Αγγλίας και της Ευρώπης. Πέθανε το 1936 και η τέφρα του τάφηκε στη «γωνιά των ποιητών» στο αβαείο του Ουέστμινστερ στο Λονδίνο.