Αύριο Σάββατο ανήμερα της γιορτής του Αγίου η Θεία Λειτουργία,
που όπως κάθε χρόνο παρευρίσκονται πολλοί πιστοί...
που όπως κάθε χρόνο παρευρίσκονται πολλοί πιστοί...
Τον θείο εσπερινό τέλεσαν οι ιερείς μας, ο Αρχιμανδρίτης π.
Ιερόθεος Λουμουσιώτης (εκ Κρανιδίου)
Στο ψαλτήρι ο ιεροψάλτης Βασίλης Νάκος, δίπλα του ο
καθηγητής θεολογίας Κοσμάς Γεωργίου.
Ωραίο και το Θείο κήρυγμα του π. Ιεροθέου με αναφορά στο βίο του Αγίου Αθανασίου και τον αγώνα που έκανε με τον πύρινο θρησκευτικό λόγο του στην Α΄Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας, για να κατατροπώσει τους διαφωνούντες επισκόπους και να έχουμε σήμερα τη δομή με αυτούς τους κανόνες και την οργάνωση στην Εκκλησία και στη θρησκεία μας.
Και η αρτοκλασία ήταν πλούσια καθώς αρκετοί από τους εορτάζοντας,
έφεραν τους καθιερωμένους κατά τη θρησκευτική μας παράδοση άρτους.
Η ατμόσφαιρα μέσα στην εκκλησία είχε αυτή τη ζεστή εικόνα που
δημιουργεί ο περιβάλλοντας χώρος που
εμάς τους ναυτικούς και τους ψαράδες μας παραπέμπει σε χρόνους αλαργινούς και
σε μνήμες συγκινητικές, φέρνοντας στη θύμηση τους προγόνους μας, που ορισμένων τα ονοματεπώνυμα είναι γραμμένα πίσω από τη μεγάλη εικόνα του Αγίου
Αθανασίου, για τις προσφορές τους που κάνανε συνεχώς στο εκκλησάκι, για το κτίσιμο και την οργάνωσή του...
Γι’
αυτό, ό,τι μας θυμίζει τους προγόνους μας πρέπει να το τιμάμε και να το
φροντίζουμε...
Φώτο – ρεπορτάζ
ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πρώτη Σύνοδος της Νίκαιας
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Πρώτη Σύαυτοκράτορας Κωνσταντίνος Α΄ συγκάλεσε την Πρώτη Σύνοδο της Νίκαιας ή Α΄ Οικουμενική Σύνοδο με σκοπό την αποκατάσταση της ειρήνης στα εκκλησιαστικά ζητήματα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. |
---|
Η σύνοδος καταδίκασε τη διδασκαλία του Αρείου, συνέταξε το Σύμβολο της Νίκαιας που καθιέρωσε τον όρο ομοούσιος και όρισε την ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα. Με τη Σύνοδο αυτή η Εκκλησία εντάχθηκε στις επίσημες δομές της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και ο συνοδικός θεσμός έγινε θεμελιώδους σημασίας για τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Οι εξελίξεις αυτές είχαν μακροχρόνιες επιρροές θεολογικού και πολιτικού χαρακτήρα στην Ανατολή κατά τη διάρκεια όλου του Μεσαίωνα. Επίσης, αποτέλεσε το πρότυπο για τις μελλοντικές Οικουμενικές Συνόδους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου