Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Σάββατο 5 Ιουνίου 2021

Ο φίλος μου στο fb Αθανάσιος Παριώτης δάσκαλος- όπως συστήνεται- βρίσκει κενά στην ενημέρωση μου και μου συστήνει αυτό το κείμενο...

   
Θανασης Παριωτης
4 Ιουνίου στις 7:43 μ.μ.
 
Σταμάτη Δαμαλίτη Φίλε μου, για να μη σε αφήνω με κενά, διάβασε να δεις τι έγραφα, και φυσικά έλεγα, και ενοχλούσα τα ανερχόμενα ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙΑ - ΛΑΜΟΓΙΑ : https://blogs.sch.gr/diogenis/?p=27
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Τον ευχαριστούμε. Το διαβάσαμε και το αναρτούμε, να το διαβάσουν και οι αναγνώστες του blog ...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η Τηλεόραση ως Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας



11 Ιουνίου 2009  Από ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΡΙΩΤΗΣ

  Η τηλεόραση σαν μέσο μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας

( Το παρακάτω κείμενο αποτελεί εισήγησή μου προς το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αργολίδας τον Ιανουάριο  του 1984 – προσοχή στη χρονολογία-, και έγινε παμψηφεί αποδεκτό. Ως κείμενο του Συλλόγου στάλθηκε σε Φορείς και στον Τύπο)

Τελευταία συζητιέται αρκετά η τηλεόραση και τα προγράμματά της. Πιστεύουμε ότι οποιοσδήποτε προβληματισμός και αμφισβήτηση για ο,τιδήποτε, γίνεται αφορμή για διάλογο, ανταλλαγή απόψεων, υποβολή προτάσεων. Αυτές οι προτάσεις, είτε είναι ολοκληρωμένες είτε είναι απλές νύξεις, μπορούν να καταστούν αφετηρία για πρόοδο και επιτυχία.
Θεωρούμε υποχρέωση του πολίτη να ευαισθητοποιείται σ’ ό,τι γύρω του συμβαίνει, ώστε έτσι να βγει απ’ την περιχαράκωση του εαυτουλισμού και την περιθωριοποίησή του.
Είναι γεγονός αδιάψευστο, πως σε υψηλό ποσοστό οι δέκτες τηλεόρασης στη χώρα μας κλείνουν μόνο με το «ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ». Το κυνήγι του χρήματος, της δραχμής, του κέρδους, της «κονομισιάς», ο διακαής πόθος της επίδειξης και της «επιφάνειας» τους έχει απορροφήσει όλους σχεδόν. Μπορούμε, με λύπη μας να υποστηρίξουμε ότι το ρόλο του Παιδαγωγού στο σπίτι τον έχει αναλάβει η τηλεόραση με τις διαφημίσεις. Δεν είναι τυχαίο, τίποτα δεν είναι τυχαίο, ότι τα παιδιά απ’ τη βρεφική ηλικία προτιμούν τις διαφημίσεις, όχι βέβαια χωρίς επιπτώσεις.
Με την ευκαιρία του ελπιδοφόρου προβληματισμού, σας καθιστούμε γνωστές τις προτάσεις μας για τις εκπομπές της τηλεόρασης. Οι προτάσεις ψηφίστηκαν ομόφωνα απ’ τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στις 9 ΙΑΝ. 1984.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
1. Το πρόγραμμα της τηλεόρασης να κλείνει στις 11, το βράδυ. Γιατί δεν μπορούμε να συσχετίσουμε να θέλουμε αύξηση της παραγωγικότητας και ν’ αφήνουμε την τηλεόραση να εκπέμπει μερικές φορές μέχρι την 1η πρωινή. Πως θα ξυπνήσει ο εργαζόμενος στις 5 ή 6  για την εργασία του; Πως θα αυξήσει την παραγωγικότητα ο ξενύχτης; Στην πιθανή πρόχειρη απάντηση: «Κλείσε το δέκτη!» ρωτάμε: -Τότε για ποιους εκπέμπει η τηλεόραση, για τους τεμπέληδες και τους αργόσχολους;
Έχει ακόμη ακουστεί ότι επιθυμούμε εξοικονόμηση ενέργειας. Ρωτάμε: – Όταν η τηλεόραση εκπέμπει μέχρι την 1η πρωινή πετυχαίνουμε το σκοπό μας;
2. Ταινίες με περιεχόμενο εγκλήματα και σκηνές βίας να μην προβάλ-λονται απ’ την τηλεόραση. Εκτός πια κι αν το προλογίσει το έργο αυτός που το έχει εγκρίνει και ασκώντας μια επιχειρηματολογία μας πείσει για την αναγκαιό-τητα της προβολής. Έργα φρίκης και τρόμου να μην προβάλλονται. Αν κάποιος διασκεδάζει έτσι, δεν νομίζουμε ότι η τηλεόραση λειτουργεί για να ικανοποιεί κάθε είδους διαστροφές.
Όποιος επιθυμεί τέτοια έργα ας πάει στον κινηματογράφο.
3. Να γίνει Πολιτιστικό Κέντρο η Τηλεόραση.
Να έχει καθημερινά προγράμματα με περιεχόμενο : >>>>
Παιδαγωγικό: Να του πει επιτέλους κάποιος του γονιού πώς να φέρεται σε κάθε περίπτωση στο παιδί του. Να τον συμβουλέψει κάποιος πώς θα συμβάλει στη σωστή ανατροφή του παιδιού του. Να πάρει πληροφόρηση ο γονιός  πώς θα βοηθήσει το παιδί του και τι είδους βοήθεια θα του παράσχει.
Επαγγελματικό προσανατολισμό: Ενημέρωση για τα διάφορα επαγγέλματα. Να πληροφορηθεί ο πολίτης για την αγορά του καθενός επαγγέλματος. Ποιες είναι οι δυσκολίες των επαγγελμάτων; Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Γεωργικό: Ενημέρωση των αγροτών για τα είδη των καλλιεργειών και τον τρόπο. Ποια προϊόντα έχουν μέλλον και ποια όχι. Να ζητήσει η Πολιτεία υπεύθυνα απ’ το γεωργό να καλλιεργήσει αυτά τα προϊόντα που έχουν ζήτηση στην εσωτερική και διεθνή αγορά και να τον κατευθύνει. Ο γεωργός είναι έτοιμος να καλλιεργήσει ό,τι του πούμε. αλλά να του το πούμε όμως. Η λέξη αναδιάρθρωση των καλλιεργειών είναι ευρύς όρος και λέει πολλά και ΤΙΠΟΤΑ.
Αν δεν προβούμε σε λεπτομερείς διασαφηνίσεις λέει ΤΙΠΟΤΑ.
Προστασία περιβάλλοντος: Εισηγήσεις από επαΐοντες εισηγητές. Οι εισηγήσεις να είναι λεπτομερείς και αποκαλυπτικές έτσι ώστε αντί να  μπλέκουν το θεατή με επιστημονικούς όρους, να του παρουσιάζουν την τραγική κατάσταση της διασάλευσης της ισορροπίας του περιβάλλοντος.
Αγωγή καταναλωτή: Έχουμε απ’ τη μια μεριά τις διαφημίσεις που καλά κάνουν και προσπαθούν να κατακλύσουν την αγορά. Απ’ την άλλη μεριά ο πολίτης έχει μείνει έρμαιο καταναλωτικό, ανυποψίαστο, ανυπεράσπιστο, απληροφόρητο θύμα.
Νομικό: Με συμβουλές για διάφορα θέματα νομικού περιεχομένου π.χ. ενοίκια, κληρονομιές, απαλλοτριώσεις, διάφορες συνηθισμένες διαφορές του αστικού δικαίου και του ποινικού δικαίου, παραπτώματα που έχουν σχέση με την ομαλή κοινωνική ζωή κ.ά.
Φορολογικό:  Να του πει επιτέλους κάποιος του Έλληνα πολίτη γιατί πρέπει να πληρώνει φόρους. Ξέρουμε άλλωστε όλοι, κι ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο, ότι υπάρχουν γραφεία που τον πληροφορούν τον Έλληνα πολίτη πως θα κρύβει τα εισοδήματά του, για να γλιτώνει τους φόρους.
Ιατρικό: Που θα πληροφορεί τον Έλληνα πώς θα προλαμβάνει τις διάφορες αρρώστιες. Κατακτημένες αλήθειες του παρελθόντος να μην επιδιώκουμε να τις αναζητούμε και να τις ερευνούμε αλλά να τις διαδίδουμε και να τις υλοποιούμε. «Κάλλιο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν». Να πληροφορεί αυτή η εκπομπή τον Έλληνα για ένα υγιεινό διαιτολόγιο, αφού από ένα σωστό διαιτολόγιο εξαρτιέται σε μεγάλο βαθμό και η ισορροπία των λειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού.
Ξεναγήσεις: Σε όλα τα μουσεία της πατρίδας μας με ευρεία πληροφό¬ρηση. Να μάθει ο κάθε Έλληνας την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας του. Εκπομπές για όλα τα μέρη της χώρας μας για να τη γνωρίσουμε τηλεοπτικά. Έχει τόσες ομορφιές ο τόπος μας, που μπορούν άνετα να γίνουν 365 εκπομπές. Τον άλλο χρόνο επανάληψη τα ίδια. Ας μην υποστηρίξει κάποιος ότι θα επέλθει ανία, γιατί θα του θυμίσουμε τις διαφημίσεις, που όχι μόνο δεν αισθάνεται ανία απ’ την επανάληψη, αλλά πείθεται και γίνεται πειθήνιο τηλεκατευθυνόμενο όργανο.
Οικονομικό:  Πού στηρίζεται στην οικονομία της χώρας και πώς λειτουργεί. Ποιες χώρες αγοράζουν δικά μας προϊόντα και σε τι ποσότητες. Από ποιες χώρες εισάγουμε και σε τι ποσότητες. Να γνωρίσουμε τους πελάτες μας για να επιλέγουμε και τους προμηθευτές μας. Για να ευαισθητοποιηθεί ο πολίτης και να καταστήσει το ισοζύγιο της πατρίδας πλεονασματικό.
Τεχνικές οδηγίες: Σχετικά με πιθανές βλάβες του αυτοκινήτου και άλλων συσκευών, εργαλείων και μηχανημάτων συχνής χρήσης.
Κυκλοφοριακό: Αγωγή για συμπεριφορά σε πεζούς και οδηγούς και για συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Μπορούν όμως να προστεθούν και άλλες πολλές πληροφορήσεις – ενημερώσεις που να καλύπτουν όλο το φάσμα της κοινωνικής δραστηριοποίησης του ατόμου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ: Να διαμορφώσει έναν υπεύθυνο Πολίτη, σωστό, ενταγμένο στο Κοινωνικό Σύνολο και όχι ένα χαζοχαρούμενο ον.

 (Δημοσιεύτηκε σε όλες τις εφημερίδες της Αργολίδας και στα παρακάτω έντυπα, ενώ στάλθηκε σε όλες τις εφημερίδες των Αθηνών, στη Βουλή των Ελλήνων, στο  Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,  στο Υπουργείο Πολιτισμού και στους Βουλευτές του Νομού μας :

«Διδασκαλικό Βήμα»  Οκτώβρης 1984
«ΤΑ ΝΕΑ»   Απρίλιος  1984
« Αυριανή»   Μάρτιος 1984
«ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»   Μάϊος  1984

                                         Παριώτης Θανάσης
                                         https://blogs.sch.gr/diogenis
                                           diogenis@sch.gr   �

Δεν υπάρχουν σχόλια: