Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...
ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ -> Κεραυνός εν αιθρία ! - > Η αποστομωτική απάντηση της Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου ! ...

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Κορονοϊός - Ευκαιρίες που αρμόζουν στους ίδιους και τους όμοιους σε περιόδους... κρίσης, όχι στους ασθενείς και τα Λαϊκά στρώματα στις μέρες μας....



ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ    ΣΥΡΙΖΑ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ    1      ΝΑΥΠΛΙΟ
ΤΗΛ - FΑΧ   27520-99454
Email    yiannispolitiko@hotmail.com                                 28-3-2020   
        
         ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΟΛΑ

“ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΠΟΥΜΠΟΥΛΑ Ο ΛΥΚΟΣ ΧΑΙΡΕΤΑΙ»

  Ακούγεται λίγο παλιομοδίτικη αυτή η λαική παροιμία. Θα ήταν ίσως πιο εύηχο και κομψό να χρησιμοποιήσω ως  τίτλο την διεθνούς εμβέλειας φράση «η κρίση γεννά ευκαιρίες», που ακούγεται πολύ εσχάτως.
  Όπου κρίση η γνωστή πανδημία από τον κορωνοιό. Ευκαιρίες όμως όχι για τους ασθενείς, τους ευάλωτους, τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους και τα λαικά στρώματα.
  Οι ευκαιρίες αρμόζουν στους μεγαλοεπιχειρηματίες, τους μεγαλέμπορους, τους επιχειρηματίες ιδιωτικών νοσηλευτικών μονάδων, τα μεγάλα Super Market και πάει λέγοντας.
  Ο αντίλογος της άλλης πλευράς: Μα αυτοί είναι που επενδύουν, ασκούν το «επιχειρείν» και ρισκάρουν τα χρήματά τους.
  Όταν όμως το ρίσκο που παίρνουν δεν τους βγαίνει, εκεί έρχονται αρωγοί οι Υπουργοί της Κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη να τους ενισχύσουν στο ακόρεστο κυνήγι της κερδοφορίας.
  Με το πρόσχημα λοιπόν της λεγόμενης κρίσης, έρχονται τα λεγόμενα μέτρα προστασίας της εργασίας, που με Π.Ν.Π. θεσμοθετεί ο Υπουργός Εργασίας κ. Βρούτσης και με το εμπνευσμένο σύστημα της εκ περιτροπής εργασίας, ουσιαστικά εισάγει την fast track διαδικασία μαζικών απολύσεων επί ένα εξάμηνο και για ποσοστό 50% έως και 100% του προσωπικού, ακόμη κι αν η επιχείρηση λειτουργεί με κερδοφορία.
  Νάτην λοιπόν η ευκαιρία. Ποιος καλοπροαίρετος εργοδότης δεν θα κάνει χρήση αυτής της διάταξης απολύοντας τους υψηλόμισθους μισθωτούς και προσλαμβάνοντας, όταν και αν θελήσει νέους εργαζόμενους με τον κατώτερο μισθό ή μεροκάματο;
 Αυτά θα μου πείτε ότι τα γνωρίζετε, όπως και γαλαντόμα αύξηση της αποζημίωσης  κλινών ΜΕΘ ιδιωτικών νοσηλευτηρίων από 800 σε 1600 ευρώ.!
 Όπως, επίσης, γνωρίζετε ότι ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης φροντίζοντας μόνο για την ανάπτυξη των επιχειρηματιών του κλάδου, δεν σκέφτηκε να θέσει υπό διατίμηση το βασικό και αναγκαίο υλικό της εποχής, μάσκες και αντισηπτικά μέσα. Τι είναι, τοστ και καφέδες πωλούμενα στα καράβια και τους σταθμούς; Εδώ λειτουργεί άτεγκτος ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης, για ποιον κοινωνικό παρεμβατισμό μιλάμε;
 Εκείνο όμως, που δεν έχει γίνει ακόμη αντιληπτό από πολλούς, είναι άλλη μια μεγάλη προσφορά, ευκαιρία ήθελα να πω, που ο ομνύων, κατά τα άλλα, στην ελεύθερη αγορά και το εμπόριο , ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδης προσέφερε στους μεγαλεμπόρους των αγροτικών προιόντων και τους ιδιοκτήτες των μεγάλων Υπεραγορών, απαγορεύοντας στους αγρότες μικροπαραγωγούς να διαθέτουν τα ευπαθή προιόντα τους από κοντινούς νομούς, προς τις μεγαλουπόλεις. (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.α.)
  Κι εδώ ως πρόφαση χρησιμοποιήθηκε ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού Covid 19, χωρίς εν τούτοις να υπάρξουν ασφαλείς αναλύσεις και μετρήσεις, έστω και αν οι λαικές αγορές με τους ντόπιους αγρότες εξακολουθούν να λειτουργούν, με τις απαραίτητες εγγυήσεις ασφαλείας (μισός αριθμός παραγωγών, ικανές αποστάσεις μεταξύ των πάγκων, χρήση μάσκας και γαντιών από τους παραγωγούς).  Ας καταστραφούν λοιπόν, οι ευάλωτοι παραγωγοί των λαικών αγορών, που έχουν κάνει τόσα  καλλιεργητικά έξοδα συν  την εργασία που κατέβαλαν οι ίδιοι και οι εργάτες γης.
  Αποτέλεσμα: Το πορτοκάλι ήδη από 50-60 λεπτά το κιλό που πωλείτο  από τους «λαικατζήδες», έφτασε σχεδόν σε διπλάσια τιμή, από τους εμπόρους των λαικών και τα Super market. Αντίστοιχα, στο ανεξέλεγκτο κυνήγι του κέρδους, ανάλογες αυξήσεις έγιναν και σε άλλα  αγροτικά προιόντα που αποτελούν βασικά διατροφικά είδη  (πατάτες, λαχανικά , κηπευτικά κ.α.) αναγκάζοντας τον καταναλωτή να τα αγοράσει και αυτά σε σχεδόν διπλάσια τιμή .
  Ηθικό δίδαγμα:  Τσοπάνηδες.. Μην ταίζετε τους λύκους. Τα «πρόβατα» ξύπνησαν..!!!


Ο Αφορισμός της ηρωίδας του 21 Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας από τον Πατριάρχη...


Ο αφορισμός της ηρωίδας Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, από τον Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε', έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 1820. Επίσημη αφορμή για την πράξη αυτή φέρεται μία κληρονομικής φύσεως οικογενειακή διαφορά μεταξύ των δύο γιών του δευτέρου συζύγου της Μπουμπουλίνας και προγονών της, Γιάννη και Παντελή Μπούμπουλη, με την ίδια. Το Πατριαρχείο αντί άλλης μεσολαβητικής ενέργειας επέβαλε σφοδρό επιτίμιο στη Σπετσιώτισσα καπετάνισσα και αγωνίστρια. Η αυστηρότητα αυτής της απόφασης, που καθίσταται πρόδηλη και από τη λεκτική της διατύπωση, υπεμφαίνει, ότι τα βαθύτερα αίτια που την προκάλεσαν θα πρέπει να αποδοθούν στις πολιτικές συνεργασίες του Φαναρίου με την Υψηλή Πύλη.
Πέρα από τα όσα εμπεριέχονται στον συνοδικό αυτόν λίβελλο, θα πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν κάποιες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις, και ιστορικά στοιχεία που συνδέονται άμεσα με το γεγονός του αφορισμού της Μπουμπουλίνας. Κατά πρώτον προκαλεί εύλογη απορία -και γιατί όχι, υποψία- το γεγονός ότι οι αδελφοί Μπούμπουλη απευθύνθηκαν, όχι στην τοπική εκκλησιαστική αρχή, αλλά στον ίδιον τον πατριάρχη. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην Επανάσταση, τα δυο αδέλφια δεν ακολούθησαν τα χνάρια του αγωνιστή πατέρα τους και ούτε βέβαια έλαβαν ποτέ μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις της μητριάς τους, σε μία από τις οποίες μάλιστα, έπεσε μαχόμενος ο μεγαλύτερος γιος της Μπουμπουλίνας, ο Γιάννος Γιάννουζας. 


Δέον επίσης ν' αναφερθεί, ότι τον καιρό κατά τον οποίον αφορίσθηκε η Μπουμπουλίνα, προετοίμαζε μεθοδικά την συγκρότηση ικανού στόλου με την προοπτική πολέμου στη θάλασσα. Με το επιχειρηματικό της δαιμόνιο, κατόρθωνε, όχι μόνο να διαχειρίζεται χρηστά και να αυξάνει την οικογενειακή περιουσία, αλλά και να αντεπεξέρχεται στα έξοδα που απαιτούσε η ναυπήγηση, η συντήρηση των πλοίων, η μισθοδοσία και τροφοδοσία των πληρωμάτων.

Η Υψηλή Πύλη, που είχε ως έναν βαθμό γνώση των δραστηριοτήτων τής Μπουμπουλίνας (για τη ναυπήγηση του «Αγαμέμνονα» καταγγέλθηκε στην Υψηλή Πύλη, ότι προετοιμάζει πολεμικό πλοίο), προσπάθησε κατ' επανάληψιν να τις ανασχέσει με δημευτικές αποφάσεις και αποστολές επιθεωρητών για έλεγχο. Η Μπουμπουλίνα, κατάφερε να προστατέψει τα πλοία της, με την βοήθεια και των Ρώσων, επικαλούμενη το γεγονός ότι τα πλοία της έφεραν ρωσική σημαία, αλλά και το ότι ο σύζυγός της είχε προσφέρει υπηρεσίες στον ρωσικό στόλο. Δεδομένης λοιπόν της καταστάσεως αυτής, ένας αφορισμός ήταν το πλέον κατάλληλο όπλο για την αντιμετώπιση του κινδύνου που οι Οθωμανοί διέβλεπαν.

 Οι συγκεκριμένοι πρακτικοί σκοποί που θα εξυπηρετούσε αυτός ο αφορισμός, ήταν αφ' ενός ο εκφοβισμός της ίδιας της Μπουμπουλίνας κι αφ' ετέρου η ηθική και οικονομική της εκγύμνωση. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός, ότι ουδέποτε έγινε άρση του αφορισμού αυτού, ούτε ακόμη κι όταν η Μπουμπουλίνα, κατόπιν αυτού, εξέθεσε δημόσια την περιουσιακή της κατάσταση την 15η Οκτωβρίου 1820 ενώπιον των προεστών των Σπετσών, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο διευθέτησης των οικογενειακών της εκκρεμοτήτων. Η εξαγωγή συμπερασμάτων επαφίεται στην κρίση του καθενός ...;
Το κείμενο του αφορισμού, όπως δημοσιεύθηκε από τον Ηλία Παπαθανασόπουλο στο περιοδικό «Ιστορία» (Ιούνιος 1973), συνοπτικά έχει ως εξής:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Περί προδοσίας και προδοτών...


Άραγε πόσους προδότες έχουμε στην ελληνική κοινωνία 
από τους αρχαίους χρόνους μέχρι στις μέρες μας- αναλογιζόμαστε .... 

Έτσι γεννήθηκε το αριστούργημα του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» στην ψυχή και το πνεύμα του Οδυσσέα Ελύτη!! ...

Να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι! - 
Γιατί χωρίς γνώση της ιστορίας, δεν υπάρχει μέλλον σ΄ένα λαό...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Victor Wolfvoet II – Hercules and Minerva Expelling Mars
Ο Οδυσσέας Ελύτης εξηγεί πως έγραψε το Άξιον Εστί:
«Όσο κι αν μπορεί να φανεί παράξενο, την αρχική αφορμή να γράψω το ποίημά μου την έδωσε η διαμονή μου στην Ευρώπη τα χρόνια του ’48 με ’51. Ήταν τα φοβερά χρόνια όπου όλα τα δεινά μαζί – πόλεμος, κατοχή, κίνημα, εμφύλιος – δεν είχανε αφήσει πέτρα πάνω στη πέτρα. Θυμάμαι την μέρα που κατέβαινα να μπω στο αεροπλάνο, ένα τσούρμο παιδιά που παίζανε σε ένα ανοιχτό οικόπεδο. Το αυτοκίνητό μας αναγκάστηκε να σταματήσει για μια στιγμή και βάλθηκα να τα παρατηρώ. Ήτανε κυριολεκτικά μες τα κουρέλια.
Χλωμά, βρώμικα, σκελετωμένα με γόνατα παραμορφωμένα, με ρουφηγμένα πρόσωπα. Τριγύριζαν μέσα στις τσουκνίδες του οικοπέδου ανάμεσα σε τρύπιες λεκάνες και σωρούς σκουπιδιών. Αυτή ήταν η τελευταία εικόνα που έπαιρνα από την Ελλάδα. Και αυτή, σκεπτόμουν, ήταν η μοίρα του Γένους που ακολούθησε το δρόμο της Αρετής και πάλεψε αιώνες για να υπάρξει.
Πριν περάσουν 24 ώρες περιδιάβαινα στο Ουσί της Λωζάννης, στο μικρό δάσος πλάι στη λίμνη. Και ξαφνικά άκουσα καλπασμούς και χαρούμενες φωνές. Ήταν τα Ελβετόπαιδα που έβγαιναν να κάνουν την καθημερινή τους ιππασία. Αυτά που από πέντε γενεές και πλέον, δεν ήξεραν τι θα πει αγώνας, πείνα, θυσία. Ροδοκόκκινα, γελαστά, ντυμένα σαν πριγκηπόπουλα, με συνοδούς που φορούσαν στολές με χρυσά κουμπιά, περάσανε από μπροστά μου και μ” άφησαν σε μια κατάσταση που ξεπερνούσε την αγανάκτηση.
Ήτανε δέος μπροστά στην τρομακτική αντίθεση, συντριβή μπροστά στην τόση αδικία, μια διάθεση να κλάψεις και να προσευχηθείς περισσότερο, παρά να διαμαρτυρηθείς και να φωνάξεις. Ήτανε η δεύτερη φορά στη ζωή μου – η πρώτη ήτανε στην Αλβανία – που έβγαινα από το άτομό μου, και αισθανόμουν όχι απλά και μόνο αλληλέγγυος, αλλά ταυτισμένος κυριολεκτικά με τη φυλή μου. Και το σύμπλεγμα κατωτερότητας που ένιωθα, μεγάλωσε φτάνοντας στο Παρίσι.
Δεν είχε περάσει πολύς καιρός από το τέλος του πολέμου και τα πράγματα ήταν ακόμη μουδιασμένα. Όμως τι πλούτος και τι καλοπέραση μπροστά σε μας! Και τι μετρημένα δεινά επιτέλους μπροστά στα ατελείωτα τα δικά μας! Δυσαρεστημένοι ακόμα οι Γάλλοι που δεν μπορούσαν να “χουν κάθε μέρα το μπιφτέκι και το φρέσκο τους βούτυρο, δυσανασχετούσαν. Υπάλληλοι, σωφέρ, γκαρσόνια, με κοιτάζανε βλοσυρά και μου λέγανε: εμείς περάσαμε πόλεμο Κύριε! Κι όταν καμιά φορά τολμούσα να ψιθυρίσω ότι ήμουν Έλληνας κι ότι περάσαμε κι εμείς πόλεμο με κοιτάζανε παράξενα: α, κι εσείς έ; Καταλάβαινα ότι ήμασταν αγνοημένοι από παντού και τοποθετημένοι στην άκρη-άκρη ενός χάρτη απίθανου. Το σύμπλεγμα κατωτερότητας και η δεητική διάθεση με κυρίευαν πάλι. Ξυπνημένες μέσα παλαιές ενστικτώδεις διαθέσεις άρχισαν να αναδεύονται και να ξεκαθαρίζουν.
Η παραμονή μου στην Ευρώπη με έκανε να βλέπω πιο καθαρά το δράμα του τόπου μας. Εκεί αναπηδούσε πιο ανάγλυφο το άδικο που κατάτρεχε τον ποιητή. Σιγά-σιγά αυτά τα δύο ταυτίστηκαν μέσα μου. Το επαναλαμβάνω, μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά έβλεπα καθαρά ότι η μοίρα της Ελλάδας ανάμεσα στα άλλα έθνη ήταν ότι και η μοίρα του ποιητή ανάμεσα στους άλλους ανθρώπους – και βέβαια εννοώ τους ανθρώπους του χρήματος και της εξουσίας. Αυτό ήταν ο πρώτος σπινθήρας, ήταν το πρώτο εύρημα. Και η ανάγκη που ένιωθα για μια δέηση, μου “δωσε ένα δεύτερο εύρημα. Να δώσω, δηλαδή, σ” αυτή τη διαμαρτυρία μου για το άδικο τη μορφή μιας εκκλησιαστικής λειτουργίας.
Κι έτσι γεννήθηκε το «Άξιον Εστί».

Εις μνημόσυνο αιώνιο στον Ερμιονίτη ήρωα στη θυσία του για την Λευτεριά μας ...

Σαν σήμερα το 1827 πέφτει μαχόμενος στην Αττική γη η θρυλική φυσιογνωμία της Επανάστασης ο Ερμιονίτης οπλαρχηγός Γιάννης Μήτσας!! ...
[…]Τέτοιοι άνδρες πραγματικά πεθαίνουν όρθιοι! 
Γίνονται σύμβολα παντοτινά, που καθοδηγούν και εμπνέουν! ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο Γιάννης Σπετσιώτης συνεχίζοντας την ιστορική (κι' όχι μόνο) έρευνά του, με ένα εκπληκτικό γλαφυρό λόγο και περιγραφή, συνυφασμένα με το υψηλό πατριωτικό αίσθημα, μας ενημερώνει μέσα από τις πηγές του, για το γεγονός της ηρωικής πτώσης... του "Καστρίτη Ήρωα "Γιάννη Μήτσα, αλλά και την επίσης ηρωική στάση του αδελφού του Σταμάτη όταν αντίκρισε το άψυχο κορμί του!! ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



      27 Μαρτίου 1827

193 χρόνια από τη θυσία του Γιάννη Μήτσα 
υπέρ Πίστεως και Πατρίδος
           
 

του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη


α)Το παλικάρι

«Όστις δεν εγνώρισεν τον Ιωάννην Μήτσαν δεν εγνώρισεν τι σημαίνει γίγας. 
Ηρωική ήτο η καρδιά του και το ανάστημά του υπερφυές».1
Ο καπετάν Γιάννης Μήτσας, ο Καστρίτης, γεννηθείς εις Ερμιόνη το 1794, ήταν μια θρυλική φυσιογνωμία των χρόνων της Επανάστασης… Η εξωτερική του εμφάνιση είχε κάτι το υπερβολικό. Η κορμοστασιά του επιβλητική και αγέρωχη με υπερφυσική σωματική δύναμη. Το μέτωπό του φαρδύ, νεανικό, ολοκάθαρο. Τα φρύδια του πυκνά, σε ευθεία γραμμή, τα μάτια του σπινθηροβόλα και άτρομα μέσα στις βαθιές κόγχες τους. Η μύτη του ευθεία, με ελαφρύ γύρισμα στο τελείωμά της, προεξείχε από το μεγάλο μουστάκι, που κάλυπτε ολόκληρο το πάνω χείλος. Το στήθος του αντρίκιο, έδινε την εντύπωση πως βόλι δεν τον άγγιζε...
…Πρώτος έφθανε στις μάχες και δεν δίσταζε να χτυπηθεί με πολλαπλάσιες εχθρικές δυνάμεις, καθώς διέθετε εκτός από ανδρεία και τεράστια αποθέματα ψυχικού σθένους. Η παρουσία του εμψύχωνε τους ραγιάδες και τ’ όνομά του, συνώνυμο της τόλμης, της αποφασιστικότητας και της λεβεντιάς, ενθάρρυνε τους Κατωναχαγιώτες, όταν απογοητευμένοι, ορισμένες φορές, κυριεύονταν από απελπισία…

β)Η τελευταία πράξη
…Οι μάχες που δόθηκαν τις επόμενες ημέρες ήσαν φονικότατες. Οι Τούρκοι του Κιουταχή και οι Έλληνες του Καραϊσκάκη πολεμούσαν με λύσσα και πολλές φορές πιάνονταν στα χέρια.
Στις 27 Μαρτίου -η ημερομηνία δεν επιβεβαιώνεται, όπως και κάποιες άλλες του αγώνα- γράφτηκε η τελευταία πράξη της ζωής του Γιάννη Μήτσα. Κατά τη διάρκεια νυχτερινής αντεπίθεσης των Ελλήνων για να ανακαταλάβουν τις θέσεις τους, αφού πολέμησαν ηρωικά μπούκα προς μπούκα, δηλ. σώμα με σώμα, έπεσε νεκρός κάτω από το ταμπούρι του ο γίγαντας! Βρισκόταν στο συγκρότημα Ταμπουρίων του Μπιν-Βασίρι ανάμεσα στο Κερατσίνι και τον Πειραιά, στην ονομαστή μάχη και σφράγισε με τη συγκλονιστική του θυσία τον αγώνα. «Την Εη της προ του τότε Πάσχα Μεγάλης Εβδομάδας εφονεύθησαν οι υπό τον Γενναίον οπλαρχηγόν, ο εξ Ερμιόνης Ιωάννης Μήτσας και ο εκ Στεμνίτσης Μηλιώνης, εις τα μεταξύ Πειραιώς και Κερατσινίου Ταμπούρια του Μπιν-Βασάρι, επιπεσόντες νυκτός να κυριεύσουν και κυριεύσαντες το μεγαλύτερον», γράφει ο Μ. Οικονόμου.
Γύρω από το άψυχο σώμα του ήρωα ακολούθησε ομηρική μάχη. Οι Τούρκοι επεδίωξαν να το λαφυραγωγήσουν και να το ατιμάσουν. Οι Έλληνες, ωστόσο, κατόρθωσαν να διασώσουν τον νεκρό και τα όπλα του.
Ο αδελφός του Σταμάτης, όταν πληροφορήθηκε το θλιβερό γεγονός, κατέφτασε σιωπηλός, για να παραλάβει το άψυχο κορμί. Με δυσκολία έκρυβε την ταραχή και τον μεγάλο του πόνο. Μόλις το αντίκρισε, ασκεπής σταυροκοπήθηκε και αγκάλιασε τον νεκρό. Ύστερα ευλαβικά τον τοποθέτησε σε ασφαλές μέρος μακριά από το πεδίο της μάχης, τον ασπάσθηκε με σεβασμό, σκούπισε τα δάκρυα που ανάβλυζαν απ’ τα μάτια του με τα δυο του χέρια και την άκρη της φουστανέλας, σταυροκοπήθηκε ξανά και κάνοντας ένα βήμα πίσω, έφυγε τρέχοντας για τη μάχη, που δεν είχε ακόμα τελειώσει!
Τον γενναίο Ερμιονίτη πολέμαρχο έκλαψε πικρά και ο αχώριστος συμπολίτης μπιστικός του, Θοδωράκης Μάλλωσης. Ένα ξεχωριστό παλληκάρι του αγώνα, που ακολουθούσε τον Μήτσα σε όλες τις μάχες. Έτσι βρέθηκε στο πλευρό του και την ύστατη στιγμή, όπως η μοίρα των πιστών ορίζει.
Το θρηνητικό φύσημα του αέρα, ο λυγμός των πουλιών, το μοιρολόγι των κυμάτων της ερμιονίτικης θάλασσας μετέφεραν το θλιβερό και αναπάντεχο άγγελμα του θανάτου στην Ερμιόνη πολύ γρήγορα. Ο γίγαντας Γεώργιος Μήτσας έπεσε! Σείστηκε ο Κουλάς συθέμελα! Η γυναίκα του και η μικρή μονάκριβη κόρη του παρέμειναν ασάλευτες, βουβές...2
γ) «Η θυσία του αντρειωμένου»
Πίνακας της Ανθούλας Λαζαρίδου - Δουρούκου


Πολλές φορές κρίνεται σκόπιμο να παρακολουθεί κανείς την Ιστορία μέσα από την Τέχνη. Έργα ζωγράφων, ποιήματα και πεζά λογοτεχνών «διδάσκουν με ευχαρίστηση», καθώς η αισθητική πλήρωση συνοδεύει τη γνώση.3 Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πίνακας της Ανθούλας Λαζαρίδου – Δουρούκου, που παριστά με συγκλονιστικό τρόπο τον θάνατο του Γιάννη Μήτσα.

«Η ανδρεία του κληρονομιά μας», σχολίασε σχετικά η ζωγράφος εντυπωσιάζοντας και πρωτοτυπώντας στην παρουσίαση του ηρωικού πολέμαρχου την ύστατη ώρα. Ορθός, άφοβος, μοναχός, ήρεμος αντιμετωπίζει στωικά τον θάνατο, αψηφώντας τη φύση που στην πιο γλυκιά της ώρα, προσκαλεί και προκαλεί για ζωή.
«Στην κεφαλή του κρέμεται ο ήλιος μαγεμένος, ο ουρανός καμάρωνε κι η γη χεροκροτούσε»,4 θα έγραφε ο εθνικός μας ποιητής συμπάσχοντας με τον ήρωα.   
Τέτοιοι άνδρες πραγματικά πεθαίνουν όρθιοι! Γίνονται σύμβολα παντοτινά που καθοδηγούν και εμπνέουν.
δ) «Οι νεκροί του Φαλήρου» - «Ελεγείον επί του τάφου του στρατηγού Αναστασίου Μαυρομιχάλη»
Ποιήματα του Αχιλλέα Παράσχου
Η ηρωική θυσία των αγωνιστών στη μάχη του Φαλήρου συγκίνησε ιδιαίτερα τον ελληνολάτρη ποιητή Αχιλλέα Παράσχο. Στο ποίημά του «Οι νεκροί του Φαλήρου» (Η΄ μέρος) αναφέρεται και στον θρυλικό Γιάννη Μήτσα. Μια δεύτερη αναφορά υπάρχει και στο «Ελεγείον» (Γ΄ μέρος), που ειπώθηκε «Επί του τάφου του στρατηγού Αναστασίου Μαυρομιχάλη». Στους φλογερούς και πατριωτικούς στίχους του ποιητή συναντάμε όλους τους ήρωες της Επανάστασης, που τον ενέπνευσαν.

«Οι νεκροί του Φαλήρου», (Η΄)
…Τους ήρωας, που πρόφθασα παιδάκι, ξαναείδα!
Είδα του Γρίβα τη ματιά, τον πυργωτό Γκρηζιώτη,
το Βάσσο, τον Νικηταρά κοντά στο Γαρδικιώτη.
Ματιές αϊτών, στήθια πλατιά, κορμιά πλατάνια είδα,
πιστόλες μέσ’ στο μάλαμα, σπαθιών γερτή λεπίδα.
Είδα τον Κώστα Μπότσαρη, τον Κίτσο τον Τζαβέλλα,
είδα του Χατζή – Πέτρου μας την άσπρη φουστανέλλα.
Του Μακρυγιάννη το κορμί, στηλόνετο μπροστά μου
και του Πλαπούτα τ’ άρματα καμάρον’ η ματιά μου.  
Όλους εκείνους έβλεπα που πρόφθασα, κι ακόμα
το Μήτσα μας, που σκέπασε προχθές το μαύρο χώμα.
Τη λεβεντιά της Ρούμελης και του Μοριά τα κάλλη
εχόρτασε το μάτι μου, και ξαναείδα πάλι
εκείνους που ελάτρευσα, εκείνους που λατρεύω
και μέσ’ στο κοιμητήριο τη νύχτα τούς γυρεύω!

«Ελεγείον - Επί του τάφου του στρατηγού Αναστασίου Μαυρομιχάλη», (Γ΄).
…Φευ! Όσοι διεφύγατε του Χάρωνος το όμμα,
Μη έτι μας αφήνετε, ημίθεοι πολέμου.
Μένε, Κανάρη, με ημάς περίμενε ακόμα.
Μη αποθνήσκεις, Βέρη μου, μη φεύγεις, Βαλτινέ μου!
Μη, Γιάννη – Κώστα, τους νεκρούς συντρόφους σου ποθήσεις,
Και μένε, Μήτσα, με ημάς, Δαγκλή, μη μας αφήσεις!


1.  Αναφορά στον Γιάννη Μήτσα του εισηγητή του Νομοσχεδίου «Περί συντάξεως των χηρών και προικίσεως των ορφανών του αγώνος», στη διάρκεια της ΝΖ’ (57ης) συνεδρίασης της Βουλής, στις 21 Απριλίου 1858.
2.  Γιάννης Μ. Σπετσιώτης, «Ιστορικές σελίδες της Ερμιόνης» - Ημερολόγιο.
3.  Δημήτριος Ιω. Κουκουλομμάτης, «Λογοτεχνία και Παιδαγωγική», Αθήναι 1990.
4.  Διονύσιος Σολωμός, «Ελεύθεροι πολιορκημένοι».

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Κορυφαίος αρχαιολόγος εξηγεί: Συγκλονιστικές οι ομοιότητες του κορωνοϊού με τον λοιμό στην Αθήνα του Θουκυδίδη



ΕΛΛΑΔΑ 26|03|2020 | 14:06
Ο λοιμός των Αθηνών
Tο έργο του Michiel Sweerts «Ο λοιμός των Αθηνών» (1652)
Κατερίνα Ι. Ανέστη

Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΤΣΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ
Ο κορυφαίος αρχαιολόγος Νίκος Καλτσάς που υπήρξε επί  12 χρόνια διευθυντής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου μας εξηγεί στο iefimerida, βήμα βήμα, το κείμενο του Θουκυδίδη που αφηγείται τον λοιμό στην αρχαία Αθήνα και αποκαλύπτει ανατριχιαστικές ομοιότητες με την πανδημία κορωνοϊού σήμερα.

Οι ομοιότητες; Τα συμπτώματα, οι ουρές με τα φέρετρα στο Μπέργκαμο, η συνωμοσιολογία, η «δημοκρατικότητα» του ιού απέναντι σε όλους -ακόμα και ο Περικλής χτυπήθηκε από τη νόσο.

Μια αφήγηση μοναδική που δείχνει πώς το κείμενο του Θουκυδίδη για τον λοιμό στην αρχαία Αθήνα είναι ακόμα ζωντανό, αναπνέει και συνομιλεί με την συνθήκη που ζούμε τώρα.
«Μια καταστροφή που δεν κάνει διακρίσεις σε φύλλο, ηλικία, θρήσκευμα, οικονομικό και κοινωνικό status. Ο πανίσχυρος Περικλής πέθανε μετά από δυο χρόνια χτυπημένος κι αυτός από τον θανατηφόρο ιό!» λέει ο Νίκος Καλτσάς

Μας γράφει ο Νίκος Καλτσάς:

«Θα ξεκινήσω με ένα μικρό απόσπασμα από το κείμενο του μεγάλου ιστορικού.

“νόμοι τε πάντες ξυνεταράχθησαν οἷς ἐχρῶντο πρότερον περὶ τὰς ταφάς, 
ἔθαπτον δὲ ὡς ἕκαστος ἐδύνατο” 
(Δεν τηρούσαν πια καμιά από τις τελετές για την ταφή των νεκρών 
κι ο καθένας έθαβε τους δικούς του όπως μπορούσε). 

Διαβάζοντας κάποιος αυτή τη φράση του Θουκυδίδη δε μπορεί παρά να φέρει στη μνήμη του τις εικόνες της πομπής με τα ασυνόδευτα φέρετρα στην τραγική Ιταλία του χθες, του σήμερα.  Πόσο πανικό και σε ποια κατάσταση φέρνει τον άνθρωπο μια πανδημία ιού; Πόσο επηρεάζει τη συμπεριφορά του και ποιες σκέψεις περνούν από το μυαλό του; Υπάρχουν άραγε κοινά σημεία ανάμεσα στο λοιμό της αρχαίας Αθήνας και στη σημερινή πανδημία του κορονοϊού;

Ο Θουκυδίδης, που θεωρείται ο αντικειμενικότερος όλων των ιστοριογράφων της αρχαιότητας, ζώντας ο ίδιος από κοντά τα γεγονότα του Πελοποννησιακού Πολέμου, και έχοντας ιαθεί από τη φοβερή αρρώστια, όπως ομολογεί, στο δεύτερο βιβλίο της Ιστορίας του (Θουκ. ΙΙ 2.47-255) αφιερώνει  εννέα κεφάλαια στον πρωτοφανή λοιμό που έπληξε την πόλη –κράτος της Αθήνας στο δεύτερο έτος του πολέμου το 430 π. Χ.. Αναφέρεται σε αυτόν κυρίως με τη λέξη  η νόσος και περιγράφει με εξαντλητικές λεπτομέρειες τόσο τα συμπτώματα της, όσο και τα παρεπόμενα αυτής της πανδημίας.

«Eντονοι πονοκέφαλοι, ψηλός πυρετός, φλόγωση και κοκκίνισμα των ματιών, φτέρνισμα και στη συνέχεια η νόσος έφτανε στο στήθος προκαλώντας δυνατό βήχα. Ο πυρετός ήταν τόσο ψηλός που οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ανεχθούν ούτε τα ρούχα τους και ήθελαν να είναι γυμνοί, ενώ κάποιοι έπεφταν στις στέρνες τυραννισμένοι από ακατάπαυστη δίψα, αλλά όσο κι αν έπιναν δεν μπορούσαν να τη σβήσουν. Η νόσος ήταν τέτοια, ώστε οι λέξεις δεν φτάνουν για να την περιγράψουν και χτυπούσε τόσο βαριά που δεν ήταν δυνατό να αντέξει η ανθρώπινη φύση και οι περισσότεροι πέθαιναν την έβδομη ή την ένατη μέρα». 
Τέτοιες και ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες αναφέρει ο Θουκυδίδης γι αυτή τη θανατηφόρα επιδημία.

Το χειρότερο όλων, όμως ήταν το ότι οι άνθρωποι νοσηλεύοντας ο ένας τον άλλον κολλούσαν την αρρώστια, η οποία πλέον εξαπλωνόταν ανεξέλεγκτα. Οι γιατροί, μη γνωρίζοντας τη φύση της νόσου, πέθαιναν κι αυτοί όταν έρχονταν σε επαφή με τους αρρώστους. Οι πρακτικές και τα έθιμα ταφής είχαν εγκαταλειφθεί. Ο συνήθης τρόπος ήταν η καύση (ίσως και για λόγους προστασίας), αλλά πολλοί άνθρωποι, που δεν είχαν ούτε το χρόνο ούτε την οικονομική άνεση να έχουν δική τους πυρά, έριχναν τον δικό τους νεκρό σε πυρά στην οποία καίγονταν συγγενείς άλλων

Ομαδικός τάφος με θύματα του λοιμού που βρέθηκε στον Κεραμεικό, έξω από το νεκροταφείο / 
Φωτογραφία από την έκδοση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης «Η πόλη από κάτω»
Ο ίδιος ο Θουκυδίδης προσβλήθηκε από τη νόσο και θεραπεύτηκε
Ο ομαδικός τάφος που βρέθηκε πριν από χρόνια κοντά στη συμβολή της Ιεράς οδού και της οδού Πειραιώς κατά τις ανασκαφές των εργασιών για το Μετρό της Αθήνας, είναι πολύ πιθανόν, όπως έχει ήδη υποστηριχθεί από τους ανασκαφείς, να σχετίζεται με τον λοιμό στην αρχαία Αθήνα. Οι 89 σκελετοί που ανήκαν σε άτομα διαφόρων ηλικιών και φύλων είχαν τοποθετηθεί στον ρηχό λάκκο με αταξία και βιαστικά. Η ταφή τους άλλωστε έξω από το νεκροταφείο του Κεραμεικού, εκτός από την έλλειψη χώρου, είχε ίσως και στόχο την προστασία της δημόσιας υγείας. Σύμφωνα, πάντως, με τις μελέτες που έκανε ο καθηγητής οδοντιατρικής Μανώλης Παπαγρηγοράκης σε κρανία και ιδιαίτερα στο κρανίο ενός κοριτσιού, διαπιστώθηκε ότι επρόκειτο για έναν τυφοειδή πυρετό.

Τον μεγαλύτερο οίκτο για τους αρρώστους ένιωθαν εκείνοι που είχαν προσβληθεί από τη νόσο, αλλά είχαν σωθεί, γιατί ήξεραν πολύ καλά τι σήμαινε αυτό, ενώ οι ίδιοι δεν είχαν πια κανένα φόβο. Σύμφωνα με τον Θουκυδίδη, η νόσος δεν πρόσβαλλε ποτέ τον ίδιο άνθρωπο δεύτερη φορά (είχε προφανώς αναπτύξει αντισώματα), αλλά ακόμα κι αν σπάνια τον πρόσβαλλε δεν ήταν θανατηφόρα. Ήταν, μας λέει, τόσο μεγάλη η χαρά όσων γίνονταν καλά που είχαν την πεποίθηση ότι δεν θα πέθαιναν ποτέ από καμιά άλλη αρρώστια.

Δεν άργησαν οι συνωμοσιολογίες....
>>>>>>>>>>

Πληροφορίες για δυο κρούσματα κορωνοϊού στην Ερμιονίδα!! ...




Κάτι δεν πάει καλά με την ενημέρωση των τοπικών αρχών και των πολιτών!! ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Όπως  αποκάλυψε σήμερα ο δήμαρχος Ερμιονίδας Γιάννης Γεωργόπουλος ένα ζευγάρι από την Ερμιονίδα έχει βρεθεί θετικό στον κορωνοϊό και βρίσκεται αυτή την στιγμή στην Αθήνα. Για αυτό το γεγονός και αναζητώντας πληροφορίες μάθαμε τα ακόλουθα. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες. Το ζευγάρι το μισό χρονικό διάστημα του χρόνου κατοικεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το υπόλοιπο διάστημα μένει στο σπίτι τους στην ευρύτερη περιοχή του Πορτοχελίου Ερμιονίδας.
Τέλος Φεβρουαρίου ο σύζυγος – περίπου 72 ετών- επέστρεψε από τις ΗΠΑ στο σπίτι του  στην Ερμιονίδα. Λίγες ημέρες μετά, 6-7 Μαρτίου – ένιωσε αδιαθεσία. Πήγε στην Αθήνα μαζί με την γυναίκα του και διαγνώσθηκαν από μεγάλο Ιδιωτικό Νοσοκομείο ως κρούσματα και οι δύο σύζυγοι. Πήραν εντολή να επιστρέψουν στο σπίτι τους και να μπουν σε καραντίνα.
Το ζευγάρι σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έμεινε στο σπίτι αποκλεισμένο από τον έξω του σπιτιού τους κόσμο και μόνο φίλοι τους έδιναν τις όποιες προμήθειες αφήνοντας τες στην αυλόπορτα.
Μολονότι οι μέρες περνούσαν και το ζευγάρι ερχόταν σε επικοινωνία μόνο με τους θεράποντες ιατρούς στην Αθήνα και όχι με το Κέντρο Υγείας Κρανιδίου ή τα νοσοκομεία Αργολίδας, πριν 4 ημέρες τα συμπτώματα αυξήθηκαν. Το ζευγάρι αναχώρησε πάλι για Αθήνα, όπου τον μεν άνδρα οι γιατροί κράτησαν σε Νοσοκομείο για παρακολούθηση , την δε γυναίκα έστειλαν σε κατ΄οίκον καραντίνα σε οικία στην Αθήνα.
Οι υπηρεσίες έχουν αναλάβει να κάνουν την σχετική ιχνηλάτηση. Το περίεργο σε αυτή την υπόθεση είναι γιατί όταν εντοπίστηκαν τα δύο κρούσματα στην Αθήνα κανένας δεν ειδοποίησε τον δήμο Ερμιονίδας ή άλλον αρμόδιο φορέα της Αργολίδας για τον εντοπισμό των δύο κρουσμάτων, ώστε να αυξηθούν τα μέτρα προφύλαξης στην περιοχή.